Toon posts:

Internet delen gaat niet meer :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers waarvan 1 er een Casema :( internet verbinding heeft. Deze draait op W98se. De andere computer draait W2000.
Ik heb m'n netwerk goed draaien en de internet verbinding is ook goed (voor Casema dan). Maar zodra ik in W98 het onderdeel "Internet delen" installeer krijg ik geen verbinding meer met internet. Dit heeft eerst wel gewerkt, dus ik weet niet wat er nu fout gaat.

Iemand met een ID??

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Als je slim bent dan laat je die Windows 2000 machine lekker het internet sharen. Heel simpel en het werkt super! Hier zitten we met een netwerkje en iedereen knalt even hard het internet op zoals de server het ook zou doen!

Hoe je het internet moet sharen onder win2k moet je maar even de search gebruiken van dit forum!

Suc6 ermee!

Update:

Of gebruik http://searchgot.cjb.net/ om te zoeken door GoT

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Verwijderd

Topicstarter
Tja, maar het probleem is dat dat niet gaat lukken. De computer met W2000 staat op zolder en de Casema aansluiting zit beneden. En ik krijg m'n vader nog niet zo ver dat hij op zijn computer OOK W2000 wil zetten.
Dus ik zoek toch echt een andere oplossing.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 13:59
Gewoon een oud 486je met Linux erop als Internetbak laten fungeren. Heb ik ook, werkt perfect. Kan je zelfs nog wat reclame filteren...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al over zitten denken, maar dan heb ik weer het probleem "vader". Ik moet hem dan zover krijgen dat het een extra computer beneden 24/7 aan wil hebben. En dat gaat me denk ik niet lukken.

Maar het heeft gewoon gewerkt via W98, dus heeft iemand een idee hoe ik het weer aan de praat zou kunnen krijgen.

Verwijderd

ics onder 98 se is een probleemkindje. het beste is om al je netwerkinstellingen/kaarten uit 98 te verwijderen en daarna weer herinstalleren, dus gewoon je netwerk opnieuw configgen

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42

Dark

who tweaked the light?

hier een plaatje van hoe het zou moeten werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.schouwenweb.com/dark/net.png

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

òf je installeerd iets als wingate waarmee je heel easy je internet kan delen..

oke... tis misschien nie veilig (het programma) maar ja... als iemand in je comp wil komen... dan lukt het ze toch wel..

nog een voordeel is dat het niet uitmaakt welk ip adres je hebt.. (met wingate dan he).. met internet sharing van ms.. moet je per se 0.1 ofzo hebben...

aangezien ik op een netwerk zit (studentenflat) waar de server al 0.1 heeft en ik inet deel met een aantal mensen, werkt wingate voor mij ideaal...

Verwijderd

Topicstarter
Het verhaal zoals Dark het omschrijft is precies zoals ik het altijd ingesteld had.
Ik zal vanavond idd eens proberen om totaal alles er uit te gooien en het totaal opnieuw te proberen.

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

als je sharethenet gebruikt hoef je de router niet 24/7 aan te houden. Je kan hem zonder problemen uitzetten (hoeft dus niet eerst afgesloten te worden) en als je hem wil gebruiken zet je hem gewoon weer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, maar dan moet ik ook weer monitor + toetsenbord + muis er bij zetten.
ALS ik een servertje neerzet is het alleen een kastje dat 24/7 aanstaat.

Verwijderd

Ik heb een FreeSCO routertje tussen me Casema en het netwerk. En geen monitor, toetsenbord enzo. Gewoon via telnet de dingen die je wilt veranderen veranderen en het mooie is dat het op één enkele floppy past. Dus men neme een 486 met 8 MB en een diskette-station en draaien maar en die kan hoeft ook niet 24/7 aan te staan, alleen als je het wilt, doe ik ook.

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

sharethenet heeft ook geen monitor toetsenbord of muis nodig. sterker nog je kan ze amper gebruiken. toetsenbord alleen om van scherm te wisselen zodat je bepaalde info kan zien. Het onderhoud gaat via een web-based interface.
Pagina: 1