Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
zonder software installeren: JA, en als je software dan ook nog goed geinstalleerd staat, start automatisch, met 1 vraagje tussendoor, het downloaden van je nieuw gemaakt foto's van de CF kaart.
krijg ik dan een soort van extra schijf toegevoegd? Ik vraagt dit eigenlijk, omdat ik dan vanuit het buitenland foto's zou kunnen versturen naar mij huisadres en zodoende mij kaart af en toe kan legen.... Ik ga voor 4 weken naar Cambodja en Thailand. Aangezien we ook een kantoor in bangkok hebben zitten kan ik mooi een keer tussendoor de boel alvast verzenden naar huis.... Ik heb wel 144 mb tot mijn beschikking en eventueel een leenkaartje van 64 mb extra.... maar toch.... ge wit et nie.....
Basement Bios ---- Exo-S
met windows xp weet ik het niet helemaal zeker (had de software al geinstalleerd voordat ik de camera aansloot), maar met andere versies moet je zeker de USB drivers installeren.
Een andere optie is natuurlijk een CF reader, maar voorlopig vind ik die nog vrij overbodig zelf, met de camera is 128 MB ook zo gepiept.
Een andere optie is natuurlijk een CF reader, maar voorlopig vind ik die nog vrij overbodig zelf, met de camera is 128 MB ook zo gepiept.
Verwijderd
nee, volgens mij krijg je geen extra device, maar je hebt toch geen extra hardeschijf ofzo nodig. die software kopieert je foto's van de CF kaart naar een directory op je pc en die mail je dan gewoon naar huis. moet natuurlijk die pc wel je software toelaten!
Ja, dat begrijp ik, maar ik dacht meer om foto's via een internetcafe te versturen naar huis...
Maar ja, ik kan moeilijk het hele software gebeuren gaan installeren op die pc....
Maar ja, ik kan moeilijk het hele software gebeuren gaan installeren op die pc....
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
tja, ik heb hetzelfde probleem met mijn camera dat in internetcafe's die software niet te installeren is. ik heb gewoon wat cf kaartjes van 128mb bijgekocht en hoef dus niks naar huis te sturen om ruimte op mn kaartjes te maken.....klaar.
euhh gewoon wat??? cfkaartjes van128mb bijgekocht... jaja... mag wat kosten??
Basement Bios ---- Exo-S
Ik heb het gisteren even geprobeerd met mijn nieuwe S30 en WinXP. Zonder de software te installeren merkt Windows het wel dat er een Camera aan hangt en hij begint ook te vragen of de drivers automatisch geïnstalleerd moeten worden. Dat installeren lukt hem echter niet, hij kan ze niet van internet halen ofzo.
Volgens mij (en de handleiding) moet je vooraf minimaal de 'Digital Camera USB WIA Driver' van de Canon-CD installeren. Vanaf dat moment kun je je camera benaderen.
Hij maakt zo te zien geen extra schijf aan maar wel een extra device onder My Computer.
Volgens mij (en de handleiding) moet je vooraf minimaal de 'Digital Camera USB WIA Driver' van de Canon-CD installeren. Vanaf dat moment kun je je camera benaderen.
Hij maakt zo te zien geen extra schijf aan maar wel een extra device onder My Computer.
Gewoon rösti
Als je van de site de drivers haalt voor usb (www.canon.nl), dan heb je verder de software niet nodig. Dan plug je je S30 erin en dan komt er idd een extra device onder my computer. Hier kan je ook gewoon de foto's naar je hd kopiëren.
Dat is inderdaad die USB WIA-driver. Is ongeveer 6,5 MB groot, meer heb je niet nodig.PleXtor schreef op 02 augustus 2002 @ 09:37:
Als je van de site de drivers haalt voor usb (www.canon.nl), dan heb je verder de software niet nodig.
Gewoon rösti
das voor win ME, je kan ook de twain nodig hebbenmno schreef op 02 augustus 2002 @ 18:46:
[...]
Dat is inderdaad die USB WIA-driver. Is ongeveer 6,5 MB groot, meer heb je niet nodig.
Voor XP heb je ook de WIA-Driver nodig.
XP ondersteunt die camera niet standaard (geen enkele windows versie).
En nee, je krijgt geen extra device dat je kunt aanspreken om je kaart uit te lezen.
Dus hem zomaar inpluggen in een internet cafe werkt niet. Dan zul je met een USB card-reader verder komen...
XP ondersteunt die camera niet standaard (geen enkele windows versie).
En nee, je krijgt geen extra device dat je kunt aanspreken om je kaart uit te lezen.
Dus hem zomaar inpluggen in een internet cafe werkt niet. Dan zul je met een USB card-reader verder komen...
Remember there are no stupid questions, just stupid people...
Pagina: 1