Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Asus Ipanel ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Asus heeft van die mooie Ipanels met diverse informatie over je Asus mobo. Wie heeft zo'n ding? Is het echt zinvolle info? Wat zijn de ervaringen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

ik heb een deluxe uitvoering. of hij echt zinvol ligt aan jezelf. ik heb nu aan de voorkant extra usb poorten en een infrarood poort. daar ging het om, plus dat ik gemakkelijk mijn temperatuursensoren af kan lezen, alsmede de fanspeed.

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Ik heb m'n 4 USB poorten van m'n A7V133 al in gebruik op de achterkant. Ik neem niet aan dat er nog eens 2 bijkomen toch?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Toffifee
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 18:10
ik heb de standaard uitvoering (het verbaast me dat de deluxe versie al te leveren is ?) Werkt perfect, je kunt alles aflezen (temp/fanspeed/bussnelheid/etc) Alleen jammer dat je voor bijvoorbeeld de proc temp ongeveer 12x op een knopje moet drukken omdat door de afleeswaarden heen gescrollt moet worden. Dit onthoud hij ook niet, dus na elke reboot moet je weer je favoriete informatie opzoeken. Voor de rest: perfect ding (ik heb er zelf een microfoon en koptelefoon aanlsuiting ingemod :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Toffifee op 31-07-2002 12:28 . Reden: typo ]

Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."

Verwijderd

Is deze er ook voor de P3B-F, hoe ziet ie er uit (plaatje) en wat kostie?

• Toffifee
  • Laatst online: 02-02 18:10
niet voor p3Bf, er moet wel een aansluiting op je mobo zitten.
http://www.digit-life.com/articles/asusipanelbasic/

Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
a7v133 ondersteund GEEN ipanel.

Je kunt m wel gebruiken voor infarood en USB, de rest doet t dus niet.

Overigens krijg je er WEL 2 usb poorten bij. (je hebt er nu overigens 5)

Nothing to see here

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Hoe kom jij aan 5 USB poorten? Er zitten er 2 standaard op het mobo (bij de parallele en seriele poort enzo) en nog eens 2 met een kabeltje naar de andere kant van het mobo. Totaal 4. Maar 5 zou wel prettig zijn, want ik hem momenteel 5 USB apparaten, en nog geen hub gekocht.
Dus, leg eens uit?

Verwijderd

Werkt de Ipanel DeLuxe wel volledig op de Asus A7V333?????

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:21

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 19:05:
Werkt de Ipanel DeLuxe wel volledig op de Asus A7V333?????
Het zou moeten, er is nog steeds een connector evoor voorzien :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:22
A7V333 ondersteunt dat WEL heb hem namelijk zelf ook.Leuk ding alleen (al eerder gezegd) je krijgt kramp in je vingers van het drukken om de temp af te lezen. USB poorten doen het bij mij helaas niet winXP heeft geen drivers ervoor?

Waar vui zit, zit geen glans!

Verwijderd

ik heb em zelf ook.. iPanel de luxe

was nog goedkoop ook, (24 €uroz)

hoezo geen drivers voor je usb ? je prikt gewoon de kabel op je mobo (op de USB 2 connector) alleen jammer dat dat kabeltje zo kort is terwijl al de andere kabels beslist riant te noemen zijn

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb een Chaintech gekocht wegens dat I-Panel ding bij Chaintech krijg je hem erbij ;)
Een 7VJL trouwens maar ehh...is het wat zo'n ding kan je alles aansluiten(firewire usb irood en geluid) :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Is het fijn zo ipanel?? ik krijg nl binnenkort ook een asus moederbord zelfde als mijn broertje
die er al zo 1 heeft behalve dan een ipanel.

Maar kan je er alles goed op aflezen ??

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 17:58
Asus iPanel kent wat probleempjes!

Als je je BIOS op autoupdate zet, hangt je PC bij elke update even (dus om de 8, 16, 32 sec ofzo)

Hier is wel weer een fix voor verzonnen door iemand, maar die heb ik zelf nog niet getest

Lees Asusboards iPanel forum en http://www.jimhearne.co.uk/ipanel/ maar eens na.

Verder heeft de deluxe IR, maar dat kostte mij wel m'n COM2 port, als ik 'm activeerde in BIOS.

Tenslotte zijn de kabeltjes die erbij geleverd worden vrij kort. Zelf in mijn kleine, no name miditower krijg ik de USB niet aangesloten :(

Maar doe eens een search naar iPanel op GoT. Zijn een aantal topics over geweest

Samengevat vind ik het het concept iPanel zeker wat hebben, ziet er best netjes uit, maar de uitvoering is nou niet top :(

Heb nu dus een baydevice van € 24 dat mij een COM1 aan de voorkant geeft... tel uit je winst |:(

Only dead fish go with the flow

• -JB-
  • Laatst online: 30-11 15:50
euh, iedereen heeft het over korte kabels, zou iemand ze ff op kunnen meen (ongeveer)
kon het op de asus site niet vinden, en in m'n chieftec tower heb ik wel wat lengte nodig...

en waar halen jullie het asus i-panel de luxe van daan (voor een redelijke prijs)

edit:

lama, heb de pricewatch ff bekeken, ben zo te zien niet de enige :+
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/54
asus i-panel staat op 1, bij meest bekeken :P

en die infrarood, die kan ik dus ook voor m'n gsm bijvoorbeeld gebruiken :?
dat zou wel COOL zijn

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

-JB- schreef op 25 oktober 2002 @ 16:32:

en die infrarood, die kan ik dus ook voor m'n gsm bijvoorbeeld gebruiken :?
dat zou wel COOL zijn
Je kan ook een afstandbediening kopen.

Hier heb je nog zoiets ipv. van Asus ipanel:
http://www.eynstein.nl/a/2348.html
Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/26310.jpg
€36.88 incl. BTW

• -JB-
GUBO schreef op 25 oktober 2002 @ 16:37:
[...]

Je kan ook een afstandbediening kopen.

Hier heb je nog zoiets ipv. van Asus ipanel:
http://www.eynstein.nl/a/2348.html
[afbeelding]
€36.88 incl. BTW
je bedoelt een afstand bediening voor m'n pc, zodat ik winamp enzo kan besturen :?,

zo ja, neej, is nix voor mij, als in de buurt van m'n pc ben, dan zit ik er achter (of ik lig in bed, maar dan staat ie niet aan, en om nou een afstands bediening te pakken als ik 10cm van m'n muis af zit..........., neej

edit:

dat andere ding is ook wel leuk (als je geen asus mobo hebt), maar ik vind het i-panel toch iets handiger, functioneler

misschien voor anderen natuuurlijk wel een leuk idee :P

Verwijderd

en als je een stukje flatcable van een meter koopt en 2 connectoren dan zet je zo de bekabeling in elkaar voor de USB, ik ben lui dus heb het nog steeds niet gedaan maar ja ik gebruik USB alleen als ik een keer een digicam aansluit om te testen
die 12x drukken is nog tot faar aan toe maar het zou wel leuk zijn als hij na FF meteen op de snelheid(MHz) zou gaan staan

Verwijderd

Maar is die ipanel dan niks ???

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

-JB- schreef op 25 oktober 2002 @ 16:44:
[...]

je bedoelt een afstand bediening voor m'n pc, zodat ik winamp enzo kan besturen :?,

zo ja, neej, is nix voor mij, als in de buurt van m'n pc ben, dan zit ik er achter (of ik lig in bed, maar dan staat ie niet aan, en om nou een afstands bediening te pakken als ik 10cm van m'n muis af zit..........., neej

edit:

dat andere ding is ook wel leuk (als je geen asus mobo hebt), maar ik vind het i-panel toch iets handiger, functioneler

misschien voor anderen natuuurlijk wel een leuk idee :P
Zoals als ik zonder asus mobo :P

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:26
Ik heb em er ook in zitten. Wel grappig, maar ik gebruik em nooit

iRacing Profiel

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 09:18

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

nero355 schreef op 24 oktober 2002 @ 23:15:
Heb een Chaintech gekocht wegens dat I-Panel ding bij Chaintech krijg je hem erbij ;)
Een 7VJL trouwens maar ehh...is het wat zo'n ding kan je alles aansluiten(firewire usb irood en geluid) :?
Jij bedoelt zoon c-box? Dat ding dat standaard bij de 7vjl zit? Ben dat ding op dit moment onder in mn kast aan het modden. Hoop dat het wat wordt.

.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 14:17
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 16:48:
Maar is die ipanel dan niks ???
Nee, het staat leuk, maar verder heb je er nix aan.
Een vriend van me (Scout) heeft er één.
Als je wilt hebben dat die ipanel je temperatuur bij houdt, moet je dat dus in de bios instellen op 8, 16 of 32 seconden. En elke keer als hij vernieuwd, hangt je pc een halve seconden (echt hangen, beeld, geluid, alles). Dat werkt dus voor geen meter.
Het enige wat nog kan is auto refresh uitzetten, maar dan refreshed de temperatuur alleen als je op de ipanel zelf temperatuur selecteerd, en dan hangt 'ie ook en je krijgt er lamme vingers van.
Heb enige niet van dit ding zie ik in de post codes en de usb poorten, maar om daarvoor zo'n ipanel te kopen... :{

Ipanel valt zwaar tegen, imho...

• nero355

nero355

AkroBatik schreef op 25 oktober 2002 @ 17:07:
[...]

Jij bedoelt zoon c-box? Dat ding dat standaard bij de 7vjl zit? Ben dat ding op dit moment onder in mn kast aan het modden. Hoop dat het wat wordt.
Jaja....jawel die bedoel ik ;) Hij is handiger dan zo'n I-Panel als ik alles is goed lees of niet :?

Trouwens........ehh.......pics van je modje komen eraan neem ik aan :? Lijkt me wel :9~ !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik heb zo,n ding 3 maanden gehad alleen maar ellende hangende mp3,s rare vertragingen ik heb de mods uitgevoerd hielp niks kwam er na 3 maand achter dat zo,n ding niet samenwou met een asus a7a266 moederbord toen heb ik beide maar verkocht! :r

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:37

Valkyre

Kitesurf FTW!

hmm heeft iemand misschien al ervaring met de Asus A7V333 en de Ipanel Deluxe leek me wel een leuk heb dingetje :D (ben tog bijna jarig)

iRacing Profiel

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-11 12:41
-JB- schreef op 25 oktober 2002 @ 16:32:
euh, iedereen heeft het over korte kabels, zou iemand ze ff op kunnen meen (ongeveer)
kon het op de asus site niet vinden, en in m'n chieftec tower heb ik wel wat lengte nodig...
Heb zelf de standaard i-panel en een chieftec bigtower.
Hij past door de korte kabels net in de onderste 5.25 bay. Je kan dan wel gitaar spelen op de usb kabel (de andere kabel heeft nog een paar cm speling).
Bevestiging is ook iets lastiger, je moet die rails er aan schroeven en omdat het i-panel zo kort is gaat dat dus maar met 1 schroefje per kant.

Do as I say, don't do as I do.

• -JB-
Bart-01 schreef op 25 oktober 2002 @ 22:10:
[...]

Heb zelf de standaard i-panel en een chieftec bigtower.
Hij past door de korte kabels net in de onderste 5.25 bay. Je kan dan wel gitaar spelen op de usb kabel (de andere kabel heeft nog een paar cm speling).
Bevestiging is ook iets lastiger, je moet die rails er aan schroeven en omdat het i-panel zo kort is gaat dat dus maar met 1 schroefje per kant.
ok, thnx, nou gebruik ik usb aan de voorkant toch nie..., maarja...

mensen die dus ervaringen hebben met een A7V333 en een i-panel de luxe :?

want dat hangen enzo lijkt me een beeje bagger, misschien heeft asus voor de nieuwere mobo's (zoals de 333) een oplossing voor.. zou wel leuk zijn :+

• Bart-01
-JB- schreef op 25 oktober 2002 @ 22:17:
[...]

ok, thnx, nou gebruik ik usb aan de voorkant toch nie..., maarja...

mensen die dus ervaringen hebben met een A7V333 en een i-panel de luxe :?

want dat hangen enzo lijkt me een beeje bagger, misschien heeft asus voor de nieuwere mobo's (zoals de 333) een oplossing voor.. zou wel leuk zijn :+
Heb hem dus op een Asus A7V333 aangesloten. Als je in het bios de autoupdate voor je I-panel activeert dan heb je inderdaad om de 30 sec een hickup in het afspelen van je mp3's. Die hickup heb je ook als je het knopje op de voorkant van het i-panel indrukt om over te schakelen van fanspeed naar temp enzo.

• -JB-
Bart-01 schreef op 25 oktober 2002 @ 22:37:
[...]

Heb hem dus op een Asus A7V333 aangesloten. Als je in het bios de autoupdate voor je I-panel activeert dan heb je inderdaad om de 30 sec een hickup in het afspelen van je mp3's. Die hickup heb je ook als je het knopje op de voorkant van het i-panel indrukt om over te schakelen van fanspeed naar temp enzo.
dus elke keer als het getalltje ge-refreshed wordt, door klikken, of automatisch, dan blijft beelt/geluid heel ff hangen.. :?

• Bart-01
-JB- schreef op 25 oktober 2002 @ 22:47:
[...]

dus elke keer als het getalltje ge-refreshed wordt, door klikken, of automatisch, dan blijft beelt/geluid heel ff hangen.. :?
Helaas wel.....

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:37

Valkyre

Kitesurf FTW!

Bart-01 schreef op 25 oktober 2002 @ 22:37:
[...]

als ik dit zo hoor neem ik zeker weten de volgende keer geen asus mobo, heb al zovel problemen gehad met dat bagger ding, en dit ding lijkt me een beetje knullig ontworpen, jammer het leek zo'n leuk ding :(

offtopic:
sorry dat ik zo fel reageer maar wort d'r gewoon een btje gefrustreed van, mijn 80GB HDD staat ook op ut toppunt van crashen (kapotgaan).

[ Voor 0% gewijzigd door Valkyre op 25-10-2002 23:02 . Reden: typo('s) ]

iRacing Profiel

• -JB-
mm, met het asus mobo zelf vind ik NIKS mis, bevalt me heel goed....

maar dat i-panel is toch wat minder, balen zeg.... als ie niet had gehapert, dan was het echt wel een TOPPERTJE geweest, maarja, dit schiet natuurlijk nie op :'(

iig hardstikke bedankt voor je info Bart-01 :D

• nero355

nero355

OK de panel suckt dus maar stel je hebt zoals ik een Antec met 2 front usb aansluitingen en 1 firewire aansluiting kan je deze dan gebruiken inplaats van de i-panel aansluitingen :?
gewoon de juiste pinnetjes uitzoeken dus :?

* nero355 heeft gelukkig geen asus gekocht deze keer :) THNX GoT !! en jullie allemaal natuurlijk ;)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 09:32

Memendo

V4-power/Team BSD

gabberjoost schreef op 25 oktober 2002 @ 17:24:
[...]

Als je wilt hebben dat die ipanel je temperatuur bij houdt, moet je dat dus in de bios instellen op 8, 16 of 32 seconden. En elke keer als hij vernieuwd, hangt je pc een halve seconden (echt hangen, beeld, geluid, alles).
Geen last van op mijn 815based plankje en dat zonder mod. Hangt ook sterk af van de reversie ipanel die je hebt, de eerste hadden er meer last van dan de laatsten

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

K'heb er ook 1tje, werkt prima.. doet wat tie moet doen (zonder vertragingen enzo) ... maar het iri is wel dat de MSG LED 24/7 blijft branden... :( iemand een oplossing daarvoor?

Macconner! | speed 733@1007 :)

Verwijderd

Macconner schreef op 26 oktober 2002 @ 01:10:
K'heb er ook 1tje, werkt prima.. doet wat tie moet doen (zonder vertragingen enzo) ... maar het iri is wel dat de MSG LED 24/7 blijft branden... :( iemand een oplossing daarvoor?
sloop die msg led eruit :P

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
asus maakt helemaal geen slechte plankjes hoor (op de fantastisch -kuch- plaatsing van de socket en de SMD componentjes rond de socket waar je heel fijn alle -kuch- koelers heel makkelijk -kuch- kan plaatsen).
I-panel is de grootste rotzooi die er is, heb je geen FUCK aan, dat matrix kasje van de eynstein (goeie winkel! :D (reclame voor een bedrijf waar je werkt mag toch wel :D)) is wel grappig maar ook niet echt nuttig (ti's alleen maar verleng kabel op dat irda kastje na).
Chieftec en Viking kasten zijn de meest nutteloze kasten ooit, niet te geloven dat mensen ooit zown butbevestiging heeft uitgevonden....
Persoonlijk vind ik DFI bordjes echt relaxed en sommige Abit borden zijn ook heel fijn. ASUS is k*t om te bouwen (ja, daar let je wel op als je 5 asus systemen op een dag bouwt... :r)

Persoonlijk zou ik nooit een front panel rotzooi aansluit zooi hoeven omdat het simpelweg niet nuttig is (tegenwoordig hebben alle kasten front USB en de rest wissel je toch niet iedere dag). Kortom, nutteloos en vertragend!

Verwijderd

Ik heb I-panel De Luxe werkt perfect bij mij, tis gewoon een leuk hebbedingetjuh. Geen lock-ups ofzo.... Heb dit ding nou 5 maand. Heb het besteld toen bij theoverclockingstore.co.uk aardige gasten trouwens daar. Ik heb een mega groote kast en geen problemen met korte kabels... infact.. ik vind ze te lang. Ik heb een kast met 10 5/25 bays die op 1 na helemaal vol zitten, me i-panel zit onder me Matrix Orbital VFD die helemaal boven in zit.
Ach of het nutteloos is dat is persoonlijk. Ik heb 'm gekocht voor me nokia 9210 pleur. Wat ik wel heel irri vind aan het ding dat het ding niet onthoud welk scherm je bent gebleven. Dus bij elke boot weer paar keer drukken op dat kleine kut knopje.... dus eigenlijk toch niet echt zo enthousiast nu ik mijn ervarinen ff bedenk...tja is het waard?

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik heb ook zon ipanel deluxe van asus inmiddels op mijn tweede systeem,
want past niet op mijn nieuwe meer,

maar ik weet niet wat het probleem is, bij jullie hangt ie?????

hij hangt bij mij aan een CUSL bordje en het werkt perfect hij hangt ook niet , letters zijn duidelijk je kan er best wel wat van aflezen je kan usb ir en serial op aansluiten, je kan er ook nog wat knoppen op programmeren als je iets wil snelstarten,

nee ik ben er nog steeds dik tevreden mee was inderdaad ook niet zo duur, ik heb hem zelf bij alternate besteld, hij haalt automatisch nieuwe gegevens op om de zoveel sec. maar dat hoef je bij mij niet in te stellen dat zet je aan of uit

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Verwijderd

is de nieuwe deluxe versie verbetert? hij staat wel weer op de asus site! Wat kan ik met die infra rood poort, zappen? geluid veranderen vanuit me stoel en met welke AB?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 19:07:
is de nieuwe deluxe versie verbetert? hij staat wel weer op de asus site! Wat kan ik met die infra rood poort, zappen? geluid veranderen vanuit me stoel en met welke AB?

Zoek maar ff wat je daar allemaal mee kan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.