Combimod (Stilte en tóch OC-baar) (PICS)

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze mod heeft HIER zijn vervolg gekregen...
Dit draadje bevat nog wel de oorspronkelijke aanpassingen.

Omdat ik helemaal genoeg had van de herrie die mijn PIV-1800 produceerde ben ik gaan kijken wat ik hier aan kon gaan doen. Enkele maanden heb ik hier diverse fora gevolgd om alle opgezogen informatie te gaan gebruiken in een stilte mod.

Mijn plan was om alle standaard fans (CPU, PSU, HD, VGA) er uit te slopen en te vervangen door ultrastille Papst fans. [url="http://www.papst.de/products_luefter_dcaxial01.html"]http://www.papst.de/products_luefter_dcaxial01.html[/url]
Ik heb hierbij gekozen voor de Papst 4412FGL 120mm fans (26 dBa bij 94 m3/H) en de Papst 8412 N/2GL 80 mm fans (12 dBA bij 33 m3/H), respectievelijk ? 22,29 en ? 17,99 bij [url="http://www.freezinghardware.nl"]www.freezinghardware.nl[/url] Alle fans zouden ook terugschakelbaar moeten zijn naar 7 Volt zodat het echt fluisterstil zou moeten worden.

De CPU koeler zou vervangen worden door een Zalman CNPS-6500B-Cu. Momenteel alleen nog geleverd door [url="http://www.icopcomputers.nl"]http://www.icopcomputers.nl[/url] voor ? 41,18.

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0212/6500bcu-4b.gif

Zelfs bijgeleverde fan zou niet gebruikt worden... Ik wilde echt alles Papst.

Normaliter zou ik niet snel een window in mijn pc maken. Maar omdat de zijkant van mijn kast precies diepteverschillen had waar ik de fans wilde monteren en volgens mij dat dunne plaat eerder de neiging zou hebben te gaan resoneren door de fans heb ik er toch maar een zijkant van 4 mm Lexaan in gemaakt. Tevens kan ik nu altijd nog de originele zijkant er weer opzetten. Tsja, en als je dan toch een inkijk in je pc hebt... Dan toch ook maar verlichting... In mijn geval werden dat 8 hele krachtige leds in een pvc-pijpje.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Bakkei_led.gif

Hier een paar overzichtsfotootjes van het resultaat :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Bakkei1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Bakkei2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Bakkei3.jpg

De fans aan de zijkant blazen dus direct koude lucht op de CPU en Radeon 8500. Ook de fan aan de voorzijde (voor de HD's) is een intake. De fan aan de bovenzijde is de outtake. De voedingsfan is nu nog een outtake maar gaat waarschijnlijk omgedraaid worden. Als deze fan op 7 Volt wordt geschakeld dan is er bijna geen luchtstroming door de voeding heen omdat de 120mm die vlak bij de voeding zit voorkomt dat er verse lucht in de voeding stroomt. Als ik nu de voedingsfan omdraai zullen voedingsfan en outtake elkaar helpen inplaats van tegenwerken.

De schakelaartjes voor de verlichting en de fans heb ik prettig weg kunnen werken. Mijn kast heeft onderin een luikje waarin aansluitingen zitten voor extra USB poorten er zaken als IRDA ontvangers. Met een beetje gepruts werd dit dus een soort stealth-baybus :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Bakkei5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Bakkei6.jpg

Na kort proefdraaien bleek mijn CPU toch nog iets te warm te worden. Ik bedacht dat de opwaartse stroming in mijn kast zo sterk was dat er niet voldoende lucht tussen de vinnen van mijn Zalman werd geblazen. Dus met de restjes Lexaan snel nog een fanductje in elkaar gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Bakkei4.jpg

De CPU is nu 33 graden idle en 50 graden stressed met de fans op 7 volt en de volgende benchmarks :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Bakkei_sandra1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Bakkei_sandra2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Bakkei_sandra3.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inimoek_XP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2022

inimoek_XP

Sambal erbij?

doen die usb poorten het bij jouw??
bij mij niet :(

btw... wel naais

AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
zeeeeeeerr net :)
die oc is lekker :7 en als i echt goed stil is...dan heb je nix te klagen en veel anderen zouden het ook wel willen denk...(me for instance :P) maarjah, zeer naaiz
en ook mooie window btw :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe hou je zo'n plexi zijpaneel vast aan je case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij deed 1 USB poort het niet. Het belachelijke is dat Alternate Computers dit bij hun test hebben gemerkt (staat op het testraport) maar niet hebben verholpen. Met deze casemod heb ik direct dat probleem verholpen. Bleek een adertje van het kabeltje niet goed in de header te zitten. (pinnetje zat om de isolatie geklemd) Ik heb nu dus twee werkende USB poorten aan de voorzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 12:43 schreef Xiln het volgende:
hoe hou je zo'n plexi zijpaneel vast aan je case?
Als je goed kijkt zie je boven en onderin imbusboutjes zitten. Ik heb de gleufjes die er al zaten iets uitgeboord met een 4 mm boortje. Vervolgens hierachter een stripje lexaan gemaakt met daarin draad getapt voor de boutjes. Gewoon 3,5 geboord, vervolgens boutje er voorzichtig ingedraaid. Wel het boutje een paar keer op en neer draaien om een beetje redelijke draad te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit, en ik geloof graag hoe stil het is *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Coole case! :) ik heb dezelfde... deze week komen mijn pics van de mod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Op zondag 28 juli 2002 12:46 schreef Bakkei het volgende:

[..]

Als je goed kijkt zie je boven en onderin imbusboutjes zitten. Ik heb de gleufjes die er al zaten iets uitgeboord met een 4 mm boortje. Vervolgens hierachter een stripje lexaan gemaakt met daarin draad getapt voor de boutjes. Gewoon 3,5 geboord, vervolgens boutje er voorzichtig ingedraaid. Wel het boutje een paar keer op en neer draaien om een beetje redelijke draad te krijgen.
Netjes, persoonlijk vind ik de hele zijkant van plexi iets minder mooi maar verschil moet er wezen.

maarre is het niet irri om elke keer heel je zijkant open te moeten schroeven ipv gewoon ff schuiven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 13:16 schreef Stealth2000 het volgende:
maarre is het niet irri om elke keer heel je zijkant open te moeten schroeven ipv gewoon ff schuiven ?
De originele zijkant zat ook met 3 boutjes vast (aan de achterzijde) ik hoef nu dus maar 5 boutjes extra los te draaien. Dit is inderdaad iets meer werk, maar ik hoef eigenlijk nooit in mijn pc te zijn. Ik ben namelijk geen echte tweakert. Dat ding is voor mij alleen een gebruiksvoorwerp. Ik ben alleen gaan modden om hem sneller en stiller te maken; het is geen sport voor mij ofzo. En daarbij : Jumpers en Dipswitches zijn altijd nog via de andere zijkant bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

koel gedaan :) 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
ziet er heel goed uit:)

- Systeem Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij deden de poorten het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
Ziet er verdomt goed uit zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
wat waren de temps voor dat fanductje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 10:02
Goede oplossing, en nog mooi ook, alleen jammer dat de window over die hele kast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die case eerst nog geverfd???
bij mij issie blauw-wit.
over die usb poorten, bij mij zitten er twee draadjes aan(duh) die door de case naar achteren lopen en die je vervolgens achterin je usb-poort kan stoppen(een verlangsnoer dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schitterend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je die case eerst nog geverfd???
bij mij issie blauw-wit.
Nee, dit zijn de standaard kleuren... Ben er wel blij mee
over die usb poorten, bij mij zitten er twee draadjes aan(duh) die door de case naar achteren lopen en die je vervolgens achterin je usb-poort kan stoppen(een verlangsnoer dus).
Die zaten er bij mij ook aan, en vervolgens een bracket voor de 2 extra poorten van mijn Asus. Een erg lelijke oplossing (touwtjes naar buiten en dan weer in een bracket, bah !) Daarbij had ik alle brackets nodig (Alle PCI sloten zijn bezet bij mij) Dus ik heb het aangepast, de bracket hangt onder het HD-rack, als je goed kijkt zie je hem hangen, met de verlengsnoertjes erin gestoken. Iets netter zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 16:04 schreef frim het volgende:
wat waren de temps voor dat fanductje?
Ik heb toen niet echt uitgebreide duurtesten gedaan omdat ik er al snel achterkwam dat mijn opstelling nog niet ideaal was. Maar ik heb met het ductje minstens 5 graden gewonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas bleek mijn vermoeden juist... Er kwam al een beetje erg warme lucht uit mijn voeding als ik de fans op 7 V draaide... Ik was al van plan dit aan te passen door mijn voedingsfan als intake te plaatsen (zie 1e post), helaas toch te laat... Voeding bleek spontaan de geest gegeven. Nu dus nieuwe voeding geplaatst (400 W) met fan als intake... Kijken hoe lang deze het uithoud... Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 10:02
Verwijderd schreef op 30 juli 2002 @ 20:09:
Helaas bleek mijn vermoeden juist... Er kwam al een beetje erg warme lucht uit mijn voeding als ik de fans op 7 V draaide... Ik was al van plan dit aan te passen door mijn voedingsfan als intake te plaatsen (zie 1e post), helaas toch te laat... Voeding bleek spontaan de geest gegeven. Nu dus nieuwe voeding geplaatst (400 W) met fan als intake... Kijken hoe lang deze het uithoud... Wordt vervolgd...
Mkey? keep ya head up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juli 2002 @ 20:09:
Oewhhhhhhhhh dat is wel zonde zeg.... meestal houd een voeding het wel een tijdje uit onder hoge temperaturen, tenminste bij mij, ik heb een half jaar met een voeding zonder fan gewerkt en dat ging best goed! Ik denk zelf eigenlijk dat de voeding al aant eind van zijn leven was en dat die hoge temperatuur hem de das om heeft gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ja dat heb je erg netjes gedaan, maar met een Athlon zou dit niet kunnen ivm met hitte, die piv wordt haast niet warm. Wel erg netjes :D

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Ja dat heb je erg netjes gedaan, maar met een Athlon zou dit niet kunnen ivm met hitte, die piv wordt haast niet warm. Wel erg netjes :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Edit: onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

hoe waren de temps VOOR je fanduct? ik zit namelijk met 39C @ 12V (zalman fan) op een xp1700+

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijg je je fans op een bepaalde voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmzz niet slecht gedaan.... wel jammer van die voeding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Persoonlijk vind ik dit te moeilijk doen. Je kan gewoon ook een paar fans nemen van een a-merk die een hoog CFM hebben en dan op 7v te draaien. Ook die Zalman waaier is weer te veel van het goede, kijk naar de WhisperRock II die koelt ZEER goed tot aan de 2200+ zelfs en ik kan ocen tot de 150FSB zonder boven de 50graden uit te komen zelfs met dit weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 00:40:
hoe krijg je je fans op een bepaalde voltage?
Je kan met weerstanden werken, als jij bijvoorbeeld 10 volt uit je 12v lijn wil moet je een weerstandje ertussen hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even ter verduidelijking waarom (waarschijnlijk) mijn vorige voeding in rook is opgegaan

De oude situatie na de casemod :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/voeding_oud_klein.gif

Hierbij zijn dus de top-fan én de voedingsfan allebij als outtake gekozen. Op zich lijkt dit ideaal; je trekt mooi alle warme lucht boven uit de kast én je blaast geen door de voeding opgewarmde lucht je kast in. Deze twee argumenten hebben mij ook deze opstelling doen kiezen.
Helaas zag ik één nadeel over het hoofd, de natuurwet dat snelstromende lucht een lagere druk heeft... De in verhouding grote luchtstroom door de 120 mm fan in het dak maakt het voor de 80 mm fan in de voeding praktisch onmogelijk nog verse lucht de voeding in te trekken. (Het is een Papst 8412 N/2GL, en die hebben al een erg kleine airflow, maar op 7 V is het helemaal niet meer dan een zuchtje wind). Gevolg : Stilstaande lucht in de voeding die langzaam opwarmt en geen koeling van je eindtorren. De gevolgen zijn bekend

De nieuwe situatie :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/voeding_nieuw_klein.gif

De voedingsfan is nu dus omgekeerd en werkt als intake. Hierbij wordt dus de 80mm geholpen door de de 120 mm in het dak. Nadeel is dat de casetemperatuur waarschijnlijk iets oploopt al zal het niet veel zijn omdat de meeste warmte meteen weer naar buiten gaat. Het verschil heb ik helaas niet kunnen meten vanwege de bijzondere atmosferische omstandigheden de laatste dagen... :)

Hoe dan ook, liever een case die een graadje warmer wordt dan om de week je voeding moeten vervangen, die op zijn beurt ook elke keer weer gemod moet worden. (Fan vervangen door Papst, deze op boutjes en rubberringetjes monteren, 220 V aansluitingen voor de verlichting naar buiten brengen, kabelboom opnieuw knopen, grrrr....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed man, meer dan netjes gedaan.
Tell me, als ervaringsdeskundige, is lexan lastiger of juist gemakkelijker dan plexiglas te verwerken. Ik namelijk mijn zwarte chieftech bigtower gaan voorzien van een doorzichtig zijpaneel i.p.v. een window, maar ik heb het idee dat plexiglas voor grote oppervlakken ietwat te slap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is lexan lastiger of juist gemakkelijker dan plexiglas te verwerken ?
Ik heb geen idee hoe plexiglas werkt aangezien ik alleen Lexaan heb gebruikt (dit was mijn eerste mod ooit). Ik heb ook in de Gamma gestaan met dat enge dunne plexiglas in mijn handen en het leek me niks, zeker niet vanwege het oppervlak en omdat ik er 2 fans in ging hangen.
Het verwerken van het Lexaan ging prima. Ik heb gebruik gemaakt van een handcirkelzaag voor het op maat zagen en een decoupeerzaag voor de fangaten. Allebij voorzien van een ijzerblad. Noprob... Boren ging ook uitstekend en zelfs draadtappen met een boutje werkt prima.
Bijkomend voordeel : Lexaan is ook erg sterk, dus mocht iemand op een lan een gecrashde HD met grote kracht tegen je computer smijten : No sweat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Coole post,

Ik heb zelf ook een dergelijke opstelling, alleen dan een bigtower
Ook een 12 cm in het dak, alleen zit mijn voeding wat lager, er is nog ruimte voor een extra fan boven de voeding, dat standaard gedoe. De lucht uit mijn voeding is ook erg warm. Heb je enig idee of outtake intake maken zin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Redfish schreef :
Ik heb zelf ook een dergelijke opstelling, alleen dan een bigtower
Ook een 12 cm in het dak, alleen zit mijn voeding wat lager, er is nog ruimte voor een extra fan boven de voeding, dat standaard gedoe. De lucht uit mijn voeding is ook erg warm. Heb je enig idee of outtake intake maken zin heeft?
Zo zou ik het in jouw geval denk ik maken om in één klap alle problemen op te lossen :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/voeding_redfish.gif

- Hang boven je voeding in het dak van je kast een fan (liefst 120 mm, eventueel op 7 V)

- Maak een groot gat bovenin je voeding of laat je kap er helemaal af.

- Sloop je fan uit je voeding

- Maak een afdichting van metaal, kunstof of hout aan de zijkanten en de voorkant (dus daar waar de kabelboom uitkomt) tot aan het dak van je kast.

Nu trek je met je topfan alle warme lucht in één klap uit je voeding. Je hebt voldoende airfow door je voeding heen omdat daar waar ooit de originele fan zat nu rijkelijk frisse lucht naar binnen kan stromen én je hebt blaast geen opgewarmde lucht je kast in.

Gevolgen (volgens mij) : Koudere + stillere voeding.

Nadeel : Je voeding helpt niet meer mee als outtake voor de rest van je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Bedankt voor het advies.
Ik vind het een beetje vreemd, dat de lucht uit mijn voeding zo warm is, aangezien er géén intake aan de onderkant zit bij de proc. Hij neemt alleen maar wat lucht door wat die miezerige sleufjes mee naar binnen, en de casing voelt ook niet warm aan.

Het komt wel op mij over dat je veel verstand van airflow hebt. Dat gepraat over snelle lucht met minder druk, hoe zit dat eigenlijk? Volgens die redenatie heeft het dus geen zin om nog een 8 cm aan de achterkant van de kast te zetten als er een 12 cm bovenin naar buiten blaast. En dat had inderdaad geen effect op de temperatuur. Het is wel zo dat als die fan aanstaat, de uitflow van lucht uit mijn voeding echt een stuk minder is. Maar die lucht is dan niet meer warm.

Wat ik ook vreemd vind, is dat als ik mijn zijkant 12 cm intake bij de proc aanzet en op volle toeren laat draaien, er een voelbaar sterkere omhooggaande lucht is door mijn kast, dan wanneer ik de top fan aan de bovenkant op max laat draaien(itt minimum).

Nu heb ik de dakfan op minimum draaien is de lucht uit de voeding ook niet warm maar is de luchteruit ook weinig. Het is ook een flutventilator in die voeding. Krijg je met die cheap ass voedingen :)

[ Voor 0% gewijzigd door REDFISH op 31-07-2002 18:48 . Reden: Liggen klooien met de fans ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Erg mooi gedaan.
Wat heeft die plaat je nu eigenlijk gekost (zonder fans) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
IDD, ik denk dat me xp1700 dan zo r.i.p. is, hijs nu namelijk na ff gamen al 72 graden met een spire coolertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies.
Ik vind het een beetje vreemd, dat de lucht uit mijn voeding zo warm is, aangezien er géén intake aan de onderkant zit bij de proc. Hij neemt alleen maar wat lucht door wat die miezerige sleufjes mee naar binnen, en de casing voelt ook niet warm aan.
Als hij dus alleen maar lucht trekt via die miezerige sleufjes is het juist niet vreemd dat hij zo warm wordt. Dan stroomt er namelijk niet zo veel lucht langs de koellichamen waar de torren opzitten die je spanningen regelen, en die dingen worden HEET.
Het komt wel op mij over dat je veel verstand van airflow hebt. Dat gepraat over snelle lucht met minder druk, hoe zit dat eigenlijk?
Ik heb niet bijzonder veel verstand van airflow. Dit was gewoon een redenatie. Ik wist dat snelstromende lucht een lagere druk heeft. (Principe van een vliegtuigvleugel) En ik herinnerde me ook nog iets vaags over een Venturi-principe. Die wetenschap gecombineerd met de constatering dat er weinig lucht uit mijn voeding kwam leidde me tot deze verklaring

Hoe dan ook, de wereld van de airflow is een erg ingewikkelde. Dat blijkt wel uit het feit dat zelfs met de huidige stand van techniek een windtunnel nog steeds onontbeerlijk is in het ontwerpstadium van auto's, vliegtuigen, enz. enz. Het is een wereld waar chaos wet is, en derhalve onvoorspelbaar... Dus : Verzin, Probeer en Leer... Of zoals in mijn geval : Mod, Mol en Mok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rik schreef op 31 juli 2002 @ 18:51:
Erg mooi gedaan.
Wat heeft die plaat je nu eigenlijk gekost (zonder fans) ?
Pff, zal je even moeten kijken bij de Gamma... (Waar anders) Ik geloof iets boven de € 20,- ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

koel.. errrug netjes.! is ie nou echt lekker stil?!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erikie schreef op 01 augustus 2002 @ 00:46:
koel.. errrug netjes.! is ie nou echt lekker stil?!
De huidige koeling is erg stil... Echt een fluisterend geluidje. Alleen de standaard koeler van de Radeon-8500 maakt nog geluid. En dat irriteert me mateloos. Het wachten is dus nu op de Zalman ZM80-HP. Nu nog niet in nederland verkrijgbaar...

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0204/computex/b-img/27.gif

Toen ruim een maandje geleden dat ding voor het eerst op de Zalman website verscheen was dat voor mij de reden om mijn pc te gaan modden. Daarmee zou ik namelijk de mogelijkheid krijgen álle kleine standaard fans uit mijn pc te slopen en deze te vervangen door een paar grote Papsts... Tot die tijd waren alle passieve VGA koelers namelijk zo groot dat ik één of meerdere PCI slots zou verliezen en dat was onacceptabel; ik heb ze allemaal nodig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pope0r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02-2024
Heel goed gedaan Bakkei, jij ueber-tweak0r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NICE... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!