Fotoprinters.....

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Matched: afdrukken, foto, s
Ik heb het een en ander gelezen over fotoprinters, in de search kon ik niet echt veel vinden :?

Maar heeft iemand er een en hoe is de kwaliteit? Komt het in de buurt van de ''chemische'' foto's die je laat afdrukken bij de hema?

En het dure fotopapier, hoe voelt dat ongeveer aan?
Ik wil een niet te dure eigenlijk, de epson stylus photo 810 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:37

Barca

In Search Of Sunrise

Matched: s
Wat ik je hierover mede kan delen is dat ik persoonlijk de Epson Stylus Photo printers qua kwaliteit het beste vind t.o.v. andere merken... en zeker de prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
Ik ben vooral geintereseerd in de kwaliteit over het algemeen, alle merken dus.

Is het mogelijk om gewoon goed 10*15 fototjes af te drukken die dezelfde kwaliteit hebben als chemische afdrukken?

Als ik grotere fotos wil dan laat ik ze denk ik sowiso afdrukken door een fotograaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

Matched: foto, s
Zo'n fotoprinter is leuk en de kwaliteit goed, maar als je de kosten voor een foto in ogenschouw neemt, dan ben je bij een digitale printservice waarschijnlijk goedkoper uit. Je hebt dan sowieso watervaste en kleurechte foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik print zelf met de canon s900 (mijn camera: canon powershot G2) en die bevalt heel erg goed.
Mijn eigen prints zijn mooier dan foto's die ik bij het kruidvat heb laten ontwikkelen.

Zelfs op A4-formaat zijn het hele mooie foto's, alleen is het papier wel duur, ongeveer 1 euro per velletje.
Ik heb meerdere soorten canon-papier geprobeerd, maar de duurdere soorten zijn beduidend beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
maar die is wel 450 euro...
zijn er ook printers die alleen geschikt zijn voor fotos en niet voor teksten en zijn die goedkoper?

hoe zit het met de inkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 21:16

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op zondag 28 juli 2002 11:55 schreef Papa Roach het volgende:
maar die is wel 450 euro...
zijn er ook printers die alleen geschikt zijn voor fotos en niet voor teksten en zijn die goedkoper?

hoe zit het met de inkt?
Vooral de goedkope Epson printers staan bekend om het feit dat ze hele mooie afdrukken maken en ook een hele hoop inkt verbruiken. NA enkele A4's zijn ze leeg en je kan alleen de dure Epson cartridges gebruiken, anders blokkeert de printer. Zo wordt een goedkope printer toch nog duur.

Ook fotopapier zelf kost meer dan gewoon alten afdrukken bij een centrale. Tel de printer en de inkt er nog bij en je ziet wel dat een hele dure hobby is.

Neem een wat duurdere printer waarbij je ook gewoon cartridges van andere merken zoals We-care kan gebruiken. Die hebben dezelfde kwaliteit maar kosten zo'n 40% minder.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:44

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik heb een Canon S520. Deze heeft me 1300FFr, 185 Euro gekost. Het papier kost ongeveer 10 Euro per pakje van 20 vellen, 10x15 of A4. Hij kan tot aan het randje afdrukken en het mooie van Canon zijn de gescheiden inktreservoirs. Ook is de inkt van Canon goedkoper dan Epson of HP terwijl je er ongeveer evenlang mee doet. De afdrukkwaliteit van foto's genomen met een Canon PowerShot A40 komen zeker in de buurt van afdrukken gemaakt bij de betere fotocentrale (analoog rolletje).

Epson schijnt iets beter te zijn in het afdrukken van foto's, maar alleen als je de ietwat duurdere foto printers van hun koopt. Daar staat tegenover dat de inktcartridges stukken duurder zijn dan bij Canon en de reservoirs niet gescheiden zijn.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 11:55 schreef Papa Roach het volgende:

Volgens mij heeft HP zo'n klein printertje die alleen maar 10x15 foto's kan printen.

Edit> hp photosmart 100

[url="http://www.hp-expo.com/nl/dut/products/pcphotography/P100.html"]http://www.hp-expo.com/nl/dut/products/pcphotography/P100.html[/url]

Afbeeldingslocatie: http://www.hp-expo.com/PRODUCTIMAGES/c8441a.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
bedankt allemaal :)
maar hoe ziet zon foto eruit, en voelt hij aan?
gewoon hetzelfde als de oude vertrouwde analoge fotos?

zijn ze er ook glanzend etc? of is het gewoon op heel dik papier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 19:45
Matched: afdrukken, s
Iemand is eens zo creatief geweest om een overzicht te maken hoe duur het is om zelf te printen.
Mee genomen zijn:
inktkosten
papierkosten
En de vergelijking met laten afdrukken.

De kosten zijn gebaseerd op de HP deskjet 970 maar als indicatie zou je je eigen conclusies kunnen trekken.
[url="http://home.pi.be/~daniell2/extlinked/printkosten.htm"]Printkosten[/url]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 14:08 schreef klaasbram het volgende:
Iemand is eens zo creatief geweest om een overzicht te maken hoe duur het is om zelf te printen.
Mee genomen zijn:
inktkosten
papierkosten
En de vergelijking met laten afdrukken.

De kosten zijn gebaseerd op de HP deskjet 970 maar als indicatie zou je je eigen conclusies kunnen trekken.
[url="http://home.pi.be/~daniell2/extlinked/printkosten.htm"]Printkosten[/url]
hmmz
en als ik ze bij kruidvat laat afdrukken... krijg ik dan dezelfde kwaliteit fotos als dat ik een gewoon rolletje laat ontwikkelen (ervanuigaande dat ik een 3 mp cam zou hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 19:45
Op zondag 28 juli 2002 14:16 schreef Papa Roach het volgende:

[..]

hmmz
en als ik ze bij kruidvat laat afdrukken... krijg ik dan dezelfde kwaliteit fotos als dat ik een gewoon rolletje laat ontwikkelen (ervanuigaande dat ik een 3 mp cam zou hebben)
Daar heb ik geen ervaring mee :P
Binnenkort ga ik wel wat foto's laten afdrukken bij de hema (krijg ik 10% korting :) ) dat wordt ook de 1e keer dat ik digitale foto's laat afdrukken

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
Als je naar [url="http://www.canon.nl"]www.canon.nl[/url] gaat, en dan naar produkten ==> Thuisgebruik ===> Printers ===> BubbleJet kleurenprinters, en dan kiest voor de canon s820D of de s900. Dan kan je clicken op printvoorbeeld. Als je dat doet, moet je een aantal dingen invlullen en dan krijg je een printvoorbeeld thuis gestuurd. Dan kan je precies zien hoe het er in het echt uit ziet.

En als jij altijd op 10x15 wilt printen, dan kan je met zo'n printer 3 foto's op 1 A4tje printen. Dus dan is het misschien wel goedkoper.

ik hoop dat het duidelijk is.
Succes.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:44

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Op maandag 29 juli 2002 04:16 schreef _MB_ het volgende:
Als je naar [url="http://www.canon.nl"]www.canon.nl[/url] gaat, en dan naar produkten ==> Thuisgebruik ===> Printers ===> BubbleJet kleurenprinters, en dan kiest voor de canon s820D of de s900. Dan kan je clicken op printvoorbeeld. Als je dat doet, moet je een aantal dingen invlullen en dan krijg je een printvoorbeeld thuis gestuurd. Dan kan je precies zien hoe het er in het echt uit ziet.

En als jij altijd op 10x15 wilt printen, dan kan je met zo'n printer 3 foto's op 1 A4tje printen. Dus dan is het misschien wel goedkoper.

ik hoop dat het duidelijk is.
Succes.
Sterker nog, een A4tje is 29,7x21cm dus daar kun je vier foto's van 14,35x10,5 uit halen als je een printer hebt die tot aan de randen kan afdrukken. Op dat moment kosten 80 foto's:
code:
1
2
3
4
1 x 20vel A4 photopapier        40 Euro
4 x 15Euro aan inkt         60 Euro
                    =======
                     100 Euro

Per foto dus 1,25 Euro :) En dan heb ik veel meer inkt gerekend dan waarschijnlijk nodig is. PS, met Epson of HP inkt wordt het waarschijnlijk stukken duurder. Uitgaande dat je vier inktcartridges nodig hebt en het feit dat je met een zwarte cartridge ongeveer 300-400 pagina's A4 tekst kunt afdrukken (wat ongeveer 5% bezettings graad is). Bij full-colour is dat dus eerder 25%-33% per kleur.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
code:
1
2
3
4
1 x 20vel A4 photopapier        40 Euro[/b]
4 x 15Euro aan inkt         60 Euro
                    =======
                     100 Euro

Bij dixons staat er toch iets anders:
1 x 15vel Canon PR-101 fotopapier a 245 gram €15,95

Een foto printer heeft 6 kleuren, en als je dan inkt besteld via internet, en dan dus niet de orginele inkt kost het:

6 x 6 Euro aan inkt €36,-

Totaal: €51,95!!

dan is het opeens toch wel een stuk goedkoper,
en dan dus 3 a 4 foto's op 1 A4tje. Dat is volgens mij best te doen.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
ik zit nu weer te twijfelen :?

eerst die digicam nog ff kopen (wat misschien ook niet gebeurd vanwege een versterker)
maar ik was gewoon benieuwd... bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
_MB_ schreef op maandag 29 juli 2002 @ 04:16:
Dit zou ik nu graag eens proberen maar het enigste probleem is dat ik in België woon. :'(
Misschien kan een vriendelijke nederlander mij helpen? B)

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5674

gianada schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:24:
[...]

Dit zou ik nu graag eens proberen maar het enigste probleem is dat ik in België woon. :'(
Misschien kan een vriendelijke nederlander mij helpen? B)
Die is er vast wel, maar aangezien de laatste reactie voor de jouwe van drie jaar geleden is zijn de besproken typen printers al niet meer in de handel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
ai dom van mij,
en nog dommer, ge kunt ze ook bestellen in België ma dat is via een andere site,
die ik nu ook al gevonden heb.
Mijn excuses 8)7

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 13:15
Je zou eens kunnen kijken naar een dye sub printer, die kunnen meestal 10x15 aan,
printen op speciaal papier en niet met inkt maar met een folie die door warmte op het papier word overgebracht, het resultaat is een foto die even bestendig is als je normale chemische afdruk.

Grootste nadeel: je zit aan het papier/ribbon van je fabrikant vast en aan het maximum formaat van je printer.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de printers van HiTi(.nl) en dan met name bv de 630, doet 10x15 afdrukken, 50 vel papier + ribbon voor 50 afdrukken kost +- 20 euro

[edit]
Woops, oude }:O

[ Voor 3% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 08-05-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen matches
Mag wel dicht na 3 jaar :* ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards