Luidspreker (Hifi) review sites gezocht.

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik ga binnenkort nieuwe luidsprekers kopen voor de huiskamer, prijs tot 1000 per set. Nu heb ik al aardig wat geluisterd, maar het valt me op dat een speakers in de ene winkel heel anders klinkt dan in de andere (voorbeeld: B&W 603 S3 klinkt bij Staffhorst in Utrecht erg mager, weinig bas, vervolgens ergens bij een zaak in Den Haag diezelfde speaker geluisterd, daar had hij de meeste bas van allemaal bijna teveel zelfs).

Ik wil dus wel eens weten wat de professionals zeggen. Van B&W zijn wel wat reviews te vinden, maar van mijn huidige frontrunner, de Dali Suite 2.5 (iemand ervaring mee?) kan ik niets vinden. Weet iemand een paar goede sites met VEEL, m.n. ook vergelijkende reviews te vinden?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Persoonlijk vind ik die Dali Suite 2.5 mooier dan de 603. (zeker ook bij staffhorst utrecht geluisterd, daar stond ie een tijdje :) ). Maargoed, da's ook maar in één situatie dat ik 'm gehoord heb.

Wat betreft reviews:
[url="http://www.audioreview.com"]www.audioreview.com[/url]
(en dan rechts naar reviews)

Let echter wel op, veel mensen vinden hun eigen speaker altijd de beste. Met weinig luister/vergelijk ervaring geeft dat een wat vertekend beeld. Daarnaast is het natuurlijk volledig subjectief.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Helemaal mee eens. Audioreview heb ik gezien, maar iedereen geeft daar idd zijn eigen speaker een goede waardering.

Er zijn weinig mensen die 1000 uitgeven om vervolgens toe te geven dat ze een miskoop hebben gedaan.

En ja, ik heb de Dali ook bij Staffhorst geluisterd. Veel voller dan de 603, maar in de hogen tonen iets minder sprankelend. De rest viel keihard af trouwens, hoewel de KEF Q5 eventjes mee kon. Vervelend alleen dat die Dali zo lelijk is...

Verwijderd

zie linkje even voor goede info
[url="http://web.inter.nl.net/hcc/hififaq/index.htm"]http://web.inter.nl.net/hcc/hififaq/index.htm[/url]
>:)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

[url="http://www.hifichoice.co.uk/"]http://www.hifichoice.co.uk/[/url]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Hifichoice heb ik ook al gezien...

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

[url="http://www.stereophile.com/showcategory.cgi?category=Loudspeaker%20Reviews"]http://www.stereophile.com/showcategory.cgi?category=Loudspeaker%20Reviews[/url]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 14:09
Google?

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zondag 28 juli 2002 00:20 schreef s_roubos het volgende:
Ik ga binnenkort nieuwe luidsprekers kopen voor de huiskamer, prijs tot 1000 per set. Nu heb ik al aardig wat geluisterd, maar het valt me op dat een speakers in de ene winkel heel anders klinkt dan in de andere (voorbeeld: B&W 603 S3 klinkt bij Staffhorst in Utrecht erg mager, weinig bas, vervolgens ergens bij een zaak in Den Haag diezelfde speaker geluisterd, daar had hij de meeste bas van allemaal bijna teveel zelfs).

Ik wil dus wel eens weten wat de professionals zeggen. Van B&W zijn wel wat reviews te vinden, maar van mijn huidige frontrunner, de Dali Suite 2.5 (iemand ervaring mee?) kan ik niets vinden. Weet iemand een paar goede sites met VEEL, m.n. ook vergelijkende reviews te vinden?
ff over staffhorst, die schakelborden zijn matig... wel handig om te vergelijken maar ze maken veel fouten.

Toen ik m'n huidige 602s3's daar ging luisteren stonden enkele vergelijkbare luidsprekers gewoon in fase oid; dan kun je gewoon niet vergelijken. En trouwens al stonden ze wel goed, zo'n schakelbord verneukt veel kwaliteit... zeker in het mid-end segment (en high-end hebben ze toch alleen op de zolder ZONDER schakelborden >:) )

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Hoe bedoel je in fase? Ben geen audiofiel. Maar ik weet wel wat ik mooi en niet mooi vind :)

• Frank_DE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 17:57
In fase wil zeggen dat de ene speaker wel goed is aan gesloten en de andere niet; speaker 1: + op +, - op -. speaker 2 : + op -, - op +. Dan gaat dus bij de ene luidspreker de conus naar buiten zoals het hoort en bij de andere naar binnen. Begrijp je wat ik bedoel??

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 09:17
He s_roubos,

Bij het uitzoeken van speakers geldt 1 goude regel:" als je het zelf maar mooi vindt!!!" In een test kunnen ze wel helemaal worden afgekraakt maar dat is niet belangrijk het gaat er toch om dat het bij jou thuis geweldig klinkt.

Het hangt altijd af van de versterker, cd speler, bekabeling en ga zo nog maar ff door. Maar het gaat vooral om je smaak!

Bij een aantal wat betere zaken kun je de boxen een week proberen en als het niets is kun je ze terug brengen zo kun je het tot de max testen.

Laat je goed advieseren maar luister vooral

Reclame : [url="http://www.vogelaaraudio.nl"]www.vogelaaraudio.nl[/url]

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 12:35
Frank_DE, bedoel je juist niet UIT fase i.p.v. in fase?

Verwijderd

Je oren zijn nog steeds te beste reviewers..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 30 juli 2002 @ 21:54:
Je oren zijn nog steeds te beste reviewers..
daar draait et uiteindelijk om..maar je wilt ook mechanische kwaliteit denk ik

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• adana
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 10:34

adana

merzbow, schmerzbow

soundtage
enjoythemusic
stereotimes
TNT-audio

en op eCoustics kun je heel veel links naar reviews vinden

"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark

Verwijderd

Gewoon op je eigen mening afgaan.

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Iemand ervaringen met de volgende speakers? Of eventueel andere speakers in deze prijsklasse (tot €1500-1700)?

Mijn kamer is trouwens 4x4 meter...

B&W 600 serie (m.n. 603 en 601)
Kef Qs (Q1 en Q5)
Dali Suite 2.5

Ik hoor ook goede dingen over Mission, maar ben nog geen speakers van dat merk in mijn prijsklasse tegengekomen.

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op 28 juli 2002 @ 00:29:

Let echter wel op, veel mensen vinden hun eigen speaker altijd de beste. Met weinig luister/vergelijk ervaring geeft dat een wat vertekend beeld. Daarnaast is het natuurlijk volledig subjectief.
Jep , dat merk heel erg op sites als kieskeurig.nl , daar prijzen mensen ook altijd hun spullen de hemel in zonder dat ze meestal een weloverwogen koop hebben gedaan of zich hebben laten "adviseren" door een verkoper..

Verwijderd

Ja roubos,
Ik heb ervaring met B&W, 2 jaar over gedaan om boxen naar mijn zin te vinden. Steeds hetzelfde verhaal, te weinig hoog OF te weinig midden. Of te zwart of of of.
Tussen een serie speakers van rond de € 500,- tot € 900 per stuk hoorde ik er een die er (voor mij!) met kop en schouders boven uit stak. Maar ik vond de investering van € 900,- eigenlijk te hoog.
Later kwam er een nieuw type uit met een extra basspeaker, kon ik de set meenemen voor € 1.250 (2 dus).
Ik ben nog steeds in de wolken, hoog, midden : helder en transparant, prachtig laag.
Vooral zang en akoustische instrumenten (gitaar, piano) geven je iedere keer weer kippenvel.
Draai ik echter de stones op stadionniveau kom ik iets in het laag te kort, maar daar is de subwoofer goed voor. (buren??, nee gelukkig woon ik vrijstaand)

De boxen: B&W CDM7

Maar er blijft een gouden regel: selekteer je favorite stukken, neem de CD's onder de arm en ga in de winkel luisteren. En niet op zaterdag, neem de tijd.
Veel sterkte met je keuze.

Verwijderd

s_roubos schreef op 31 juli 2002 @ 21:30:
Iemand ervaringen met de volgende speakers? Of eventueel andere speakers in deze prijsklasse (tot €1500-1700)?

Mijn kamer is trouwens 4x4 meter...

B&W 600 serie (m.n. 603 en 601)
Kef Qs (Q1 en Q5)
Dali Suite 2.5

Ik hoor ook goede dingen over Mission, maar ben nog geen speakers van dat merk in mijn prijsklasse tegengekomen.
Dan ga je toch voor een goedkopere mission speaker??? Als deze dan bevalt dan bespaar je weer wat geld, de prijs is geen goede maatstaf. Aan de afmetingen van je kamer te zien is het misschien verstandig om een monitorspeaker (of boekenplankmodel) op stands te nemen, dit omdat je anders overmatig veel reflecties e.d. krijgt (vooral de lage tonen)

En zoals ik al vaker heb opgemerkt:
Misschien is zelfbouw iets?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2002 15:05 . Reden: was nog niet af :P ]

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wij hebben sinds kort de Dali Suite serie voor op TV kamer, nou ik kan je vertellen, dat kinkt GEIL!!

Ik heb er nog wel een topicje over volgens mij, zal zo ff opzoeken.
Wij hebben dus een Denon AVR2802 en 2* Dali Suite 2.5 en de Dali Suite Rear en Centre en een Yamaha subwoofer erbij. ERG mooi geluid. Zeker bij de staffhorst (als je ze zo kan omschakelen) hoor je gewoon dat die Dali's velen malen helderder zijn dan zijn iets goedkopere concurenten (Magnat, B&W etc.) Ze waren bij de Staffhorst in de aanbieding voor 399 euro per stuk (van 599 ofzo) dus je moet daar gewoon eens gaan luisteren.
En deze regel geldt altijd:
Klinkt het goed, dan IS het goed!!
Als JIJ een simpele speaker beter vind klinken, moet je die nemen, en geen Dali.
Suc6 met je speurtoch door audio-land :P

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

wielhelm

80/86 ST bladebladed

De B&W 603 S3 i.s.m. onkyo versterker heb ik ook, in het begin klinken ze inderdaar een beetje mager, maar na een tijd gespeeld te hebben (cd op repeat en op vakantie gaan) klinken ze echt geweldig, persoonlijk (mijn mening dus) vind ik de dali's veel te veel bonken (als je smaak dus techno is zou ik voor deze boxen gaan) de dali's klinken ook gelijk een stuk harder. Let hier dus op tijdens je luistersessie, dat je de versterker bij de B&W's wat harder moet zetten. Verder heb ik nog kef's beluisterd, maar die konden ook niet tippen aan de b&w's.

Oftewel, neem je verzameling cd's mee en maak een afspraak bij een dealer.
Zorg ervoor dat je een goede kwaliteit cd mee neemt, dire straits ofzo.

(oh ja, tuurlijk vind iedereen op audioreview zijn boxen goed, waarschijnlijk hebben ze dan ook goed geluisterd toe ze hun boxen gingen kopen)

vraagje wat voor versterker heb je?

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ff wat meer info:

Budget (1500 euro) is voor een complete surround set, dus 2x fronts, 2x surrounds (boekenplankmodel) en een center.

Kamer dus 4x4 meter, versterker Marantz SR4200. Pioneer DVD343 die ook dienst doet als CD (na de speakers wordt dat een NAD521i of Marantz CD6000OSE).

Ik vond de Dali's erg helder, maar de bassen wat zwaar, ik ben bang dat dat in mijn relatief kleine kamer niet mooi gaat klinken. De B&W's zijn zo wisselend (teveel/te weinig bas, helder/minder helder), ik ga van het weekend in een andere winkel luisteren. De B&W's zien er wel erg :) uit.

Tenslotte de KEF Q5s... erg mooie speakers, maar bij Staffhorst konden ze niet op tegen de 603s en de Suite 2.5s. In een andere winkel waren ze echter mooier dan de 603s...

Wat een hobby is dit...

Om even wat verwarring over die Missions op te helderen: Ik bedoelde dat ik in mijn budget range voor de front speakers (400-500 per stuk) nog geen Missions heb gehoord. Welk model moet ik dan naar kijken? Is Mission trouwens een Europese fabrikant?

Een groot punt van twijfel is de keuze tussen boekenplank en standing modellen... ik vind geen enkele boekenplank speaker tot nu toe zo goed klinken als de Q5s, 603s of Suites. Maar ik hou er idd rekening mee dat mijn kamer ietsje te klein zou kunnen zijn...

Tenslotte: de CDM7s vallen toch echt buiten mijn budget... helaas.

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Vandaag maar eens bij een andere zaak geluisterd...

De B&W 603s lopen uit op de concurrentie. De Qs zijn definitief KO, en de Dali's ook...

Volgende week een laatste winkel bezoeken, en als dat niet verandert waag ik de sprong...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

weet je nu al wat? :{

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ehm, inkoppertje: http://forum.hifi.nl/ :P ;) :D

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Als ie "sander" (geloof ik) is op hifi.nl heeft ie een setje cdm 7 nt gekocht. :)
Pagina: 1