Toon posts:

Weer genaaid door iD...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is me weer gelukt. Weer heb ik ¤44,95 uitgegeven aan een donker gat met de naam "Soldier of Fortune 2". Ik beloof mezelf nu nooit meer spellen te kopen gemaakt door iD-Software of spellen die gebruik maken van een engine gemaakt door iD-software.

Toen ik SoF2 geinstalleerd had zag ik het al meteen. Vernieuwende graphics ontbraken aan dit spel. Maar het werd nog leuker, eerst dacht ik dat alleen Praag zo'n donker level zou zijn, maar nee... Ik loop nu standaard met mijn nichtvisie op om ook maar ene fuck te kunnen zien. Nu vraag ik me af wat mensen leuk vinden aan al deze donkere levels?

In het 'echte leven' zie je steeds meer als je een tijdje in het donker rond loopt, maar zo werkt dat niet bij computer games. De enige reden die ik kan verzinnen dat alle Q3A (TA)-engines deze donkere levels hebben is om de lelijkheid van de engine te verdoezelen en rekenkracht over te houden voor de textures die wel te zien zijn.

Een ander feit is dat SoF2 niets meer is dan een MOD. Net als RCTW dat ook al was. Ik plaats hieronder ook nog een paar screenshots ter illustratie van de nacht in Q3A (TA)-engines.

Seaward Star:
*knip* Verwijderd op verzoek.

Praag:

Hong-Kong:

(Oja, ik heb de brightness boven wat aangeraden is gezet (hoger wordt het gewoon lelijk, allemaal stipjes enz.) en ik wil het niet eens over de achterlijke verhaallijn van SoF2 hebben.) Mijn vraag is dus, wat zien mensen in de Q3A engine en wat vinden mensen leuk aan donkere levels waar je geen reet ziet?

Gister las ik zelfs dat ST: Elite Force 2 ook de Q3A (TA)-engine gaat gebruiken, denken ze echt dat iemand dat spel nog koopt?

Rest van mijn kritiek op SoF2 (geld voor alle Q3A games): Het Grote SOF2 Double Helix Pics/Ervaringen Topic

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 28-10-2024 11:56 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Welke videokaart heb je dan?
Gamma hoger zetten in de properties van je driver werkt beter als brightness omhoog.

Bovendien leveren sommige combinaties monitor+gf cards donkere beelden op. Had ik ook met mijn vorige monitor. Nieuwe monitor en het beeld is stukken beter.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Wat voor videokaart heb jij :?
Bij mij is 't echt niet zo donker.. ook niet op aangeraden instellingen. Ga 'ns een beetje aan de slag met je OpenGL instellingen enzo..

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bovendien loopt Mohaa ook op de Q3 engine en die is echt niet donker of slecht, Mohaa is een van de beste spellen qua visuals.

Verwijderd

Het Grote SOF2 Double Helix Pics/Ervaringen Topic :P

[ Voor 66% gewijzigd door rens-br op 28-10-2024 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus V7700 (GF2 GTS).

Maar dit is bij alle iD-games zo hoor, en je ziet toch ook aan de lucht enz. dat het als nacht bedoeld is. En dat zuigt...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als het bij alle id games is, dan is het echt een lokaal probleem. Dus check je hardware combo eens en druk er eens een andere monitor op en install daar ook de *.inf drivers voor.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, oke... MoH: AA is inderdaad een uitzondering, de enige, maar op andere PC's is het hetzelfde liedje hoor. En gaan jullie me nou vertellen dat je nooit nightvision nodig heb gehad in SoF2?

Verwijderd

Je hebt het over stipjes... speel je het op 16bit? Zo ja, probeer 32bit eens :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja tuurlijk, dat hoor toch bij de game ???
Maar jouw beeld is zowiezo te donker.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12 12:09

rajackar

Blood Minister

De q3a (ta) engine is een van de betere engines dus zou het er goed uit moeten zien. Komt bij dat je kritiek op de verhaallijn enzo onzin is aangezien ID daar niets mee te maken heeft. Ook de donkerheid van de levels wordt niet door ID bepaald. Er zijn genoeg spellen die niet donker zijn en met de Q3A (ta) engine werken (inclusief Q3A) zelf).
Beetje veel ongegronde kritiek dus

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Emdicy
  • Laatst online: 01-02-2023
Op vrijdag 26 juli 2002 16:47 schreef 007 het volgende:
Ja, oke... MoH: AA is inderdaad een uitzondering, de enige
Nee hoor, Jedi Knight II loopt op de Quake3 engine en is echt niet slecht of donker ofzo.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12 12:09

rajackar

Blood Minister

Quake 3 zelf was ook al niet donker. Veel levels in RTCW niet en alice voor het grootste deel ook niet

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12 03:26

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik hen sof II niet gekocht natuurlijk maar natuurlijk ook niet donker dan :D

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op vrijdag 26 juli 2002 16:52 schreef Emdicy het volgende:

[..]

Nee hoor, Jedi Knight II loopt op de Quake3 engine en is echt niet slecht of donker ofzo.
idd... imho zien Q3A, JK2 en MoHaa er prima uit... andere Q3 engine games heb ik niet, maar ik snap het geklaag niet helemaal.

Verder sja, SoF1 vond ik al bout laatstaan dan ik 2 ooit zal kopen... en verder werd je toch ook niet gedrongen om hem te kopen? Er is vast een demotje van, had je het geld bespaart.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ja, oke... MoH: AA is inderdaad een uitzondering, de enige, maar op andere PC's is het hetzelfde liedje hoor. En gaan jullie me nou vertellen dat je nooit nightvision nodig heb gehad in SoF2?
In de dag levels zoals praag enzo echt niet hoor.. ook geen witte stipjes of what so ever en lang niet zo donker als op de plaatjes die je hier post..

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 16:59 schreef BruceLee het volgende:
ik hen sof II niet gekocht natuurlijk maar natuurlijk ook niet donker dan :D
daar ligt het aan, je moet hem gewoon niet kopen :)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:37
Sommige stukken wel, maar dat is ook de bedoeling. Maar het grootste gedeelte ren ik iig zonder die dingen rond omdat ik zo ook genoeg zie :)

[removed]

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ziet er niet echt normaal uit zo donker. Kloot wat met je videokaart settings, moet ik ook doen.

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 16:42 schreef 007 het volgende:
Ik heb een Asus V7700 (GF2 GTS).

Maar dit is bij alle iD-games zo hoor, en je ziet toch ook aan de lucht enz. dat het als nacht bedoeld is. En dat zuigt...
Ik ben het oneens met jouw stelling, Quake 3/Wolvenstein/MOHAA/Star wars etc zien er bij mij prima uit en lopen goed. Ligt meer aan jou dan aan ID....

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Misschien een domme vraag, waarom heb ik dat niet bij SoF II en al mijn andere Q3 engine games niet? Ik denk toch dat er iets mis is met je PC.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
[quote]Op vrijdag 26 juli 2002 16:35 schreef 007 het volgende:

Ik loop nu standaard met mijn nichtvisie op om ook maar ene fuck te kunnen zien.

:D Zeker in de darkroom, vandaar dat het zo donker is...

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
1) Het is zeker niet zo een donker spel
2) Donker = sfeer
3) Nightvision is er niet voor niets
4) Er zijn velen goede games op Q3-engine
5) Toegegeven,de SeriousSam-engine vindt ik ook beter

btw,check "Heavy metal FAKK" eens,grafisch nog steeds subliem.

Wedden dat je je woorden over ID terugneemt van zodra je DOOM III met je eigen ogen ziet ?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ligt probbie gewoon aan de brightness die je op je monitor hebt ingesteld, ingame blijft ie altijd een beetje vaag, moet je met je eigen monitor bijstellen.

* YakuzA heeft hele spel niet met nightvision gelopen en zag er toch nog goed (en mooi) uit ^_^

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap nog steeds niet wat er leuk is aan al die donkere shit. Ik wil gewoon mijn tegenstanders kunnen zien.

En kom alsjeblieft niet aan met Doom III, want geef mij één screen van Doom III waar niet alles donker is... Inderdaad ja, en daarom roelen UT/CS over Q3A, omdat je daar tenminste wat ziet.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Dat een spel donker is, lijkt me toch echt een keuze van de developer en niet een tekortkoming van de engine. Er zijn hierboven al meerdere Q3A-engine games langsgekomen die er 'licht' uitzien. Daarbij komt nog dat bij mij Q3/A games altijd goed lopen.

Ben het met je kritiek op SOF2 eens verder, maar daarvoor moet je toch echt bij Raven en niet id software zijn.
Op vrijdag 26 juli 2002 20:23 schreef 007 het volgende:
Inderdaad ja, en daarom roelen UT/CS over Q3A, omdat je daar tenminste wat ziet.
Ow, je bent gewoon fanboy, dat verklaart alles :P

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12 12:20
Ik ben het helemaal met 007 eens voor wat betreft zijn standpunt mbt donkere spelletjes. Donker sux. Zeker het voorbeeld Doom III wattie aanhaalt is een spel wat mij helemaal niet aanspreekt.

Al vind ik het in SoF II best meevallen, eigenlijk.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 20:23 schreef 007 het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat er leuk is aan al die donkere shit. Ik wil gewoon mijn tegenstanders kunnen zien.

En kom alsjeblieft niet aan met Doom III, want geef mij één screen van Doom III waar niet alles donker is... Inderdaad ja, en daarom roelen UT/CS over Q3A, omdat je daar tenminste wat ziet.
Q3A is verre van donker. Je moet echt bij jezelf gaan kijken voordat je anderen de schuld geeft :)

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

SOF2 is door raven software gemaakt niet door iD.. :D

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-12 20:22
Op vrijdag 26 juli 2002 21:14 schreef RoadKill21 het volgende:
SOF2 is door raven software gemaakt niet door iD.. :D
Het draait op de Quake III engine, en die is van id.

Overigens: Ik ben eens Unreal (niet Tournament) aan het spelen, dat spel is pas donker! Meestal heb ik brightness van m'n monitor op 80% ipv gewoonlijk 45%.

Verwijderd

misschien is het commando r_vertexlight 1 en r_gamma leuk om mee te spelen ;) zal het er vast wel licht door uitzien ;P

Neem tenminste aan dat dat ook bij sof2 werkt bij andere spellen op de q3 engine iig wel ;)

Verwijderd

r_gamma 1.4

en

OOH!
het wordt lichter

of anders bij options kijken?

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Yo, al die spellen zijn zo licht als je zelf wilt. Met de videokaart-instellingen en de in game-gamma kun je dat gewoon bijstellen. En dat kan heel extreem hoor. Bij mij waren de donkere gangetjes van Alien VS Predator altijd perfect belicht door de gamma omhoog te gooien. En ja, het zag er nog steeds goed uit, geen maffe vlekken of strepen daardoor of zo.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

tja sommige spellen zijn natuurlijk van nature donker. Sof2 zou niet zo donker moeten zijn... toch eerst ff alle brightness/gamma opties uitproberen, al had ik hetzelfde probleem met UT in OpenGl ja.

Trouwens, Sof2 ziet er, nadat ik 100en screenies heb gezien, helemaal niet naar verwachting uit. Blij dat ik me daarvoor geen nieuwe pc heb aangeschaft zeg.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 22:39 schreef vincent-marion het volgende:
Trouwens, Sof2 ziet er, nadat ik 100en screenies heb gezien, helemaal niet naar verwachting uit. Blij dat ik me daarvoor geen nieuwe pc heb aangeschaft zeg.
Idd, het spel is dus totaal anders. :( En jongens, ik heb de brightness enz. al omhoog geschroeft, maar dan wordt het spel spuuglelijk omdat die textures niet gemaakt zijn op licht om weer rekenkracht te sparen.

Ikke dus nu ook wachten met nieuwe videokaart.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Op vrijdag 26 juli 2002 16:35 schreef 007 het volgende:

Gister las ik zelfs dat ST: Elite Force 2 ook de Q3A (TA)-engine gaat gebruiken, denken ze echt dat iemand dat spel nog koopt?
Ja...ik iig wel ja ! Alleen omdat jij het kut vind wilt nog nie zeggen dat andere mensen dat ook meteen vinden ! :{

Lig eerder aan je eigen hardware/software instellingen.

dikzak

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:55

SD5k

>4&X

Op vrijdag 26 juli 2002 22:57 schreef 007 het volgende:

[..]

Idd, het spel is dus totaal anders. :( En jongens, ik heb de brightness enz. al omhoog geschroeft, maar dan wordt het spel spuuglelijk omdat die textures niet gemaakt zijn op licht om weer rekenkracht te sparen.

doe GVD normaal man! wat een klote ononderbouwde kritiek.. die engine is echt gewoon goed! ze weten daar heus wel waar ze mee bezig zijn... het licht gewoon aan jou f*cking PC!..

(ps. ja ik ben een ID fan)

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op vrijdag 26 juli 2002 23:13 schreef Thelema het volgende:

[..]

doe GVD normaal man! wat een klote ononderbouwde kritiek.. die engine is echt gewoon goed! ze weten daar heus wel waar ze mee bezig zijn... het licht gewoon aan jou f*cking PC!..

(ps. ja ik ben een ID fan)
Hier ben ik het vrijwel mee eens. Als het iets milder geformuleert werd :P.

• wacko
  • Laatst online: 13-12 20:22
Lichte of donkere textures/environments maakt echt geen hol uit qua performance hoor. Waarom zou je dat denken :?

• bolleh
  • Laatst online: 21-12 07:28

[..]

volgens mij probeer jij gewoon je frustraties mbt een kut pc hebben/gebouwd hebben op deze manier te uiten. je hebt gewoon een gare pc. punt. q3a en zeker q3:ta zijn toch echt wel kleurrijke games hoor, en echt niet donker. en het is donker zodat het rekenkracht zal sparen? wat een onzin zeg, je hebt waarschijnlijk een paar dagen moeten googlen om uit te zoeken op welke engine sof II nou draait. ik kots op mensen zoals jij die denken ergens iets vanaf te weten en dan maar gaan blaten terwijl het gewoon hun eigen onkunde is. :r

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 12:45
Lol ik heb die games weer heel erg licht staan, vooral quake3 :)

zal wel aan je config liggen... monitor brightness kan je ook wat hoger zetten

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:59

MartNL

&nbsp;

Ja kan ook beter iemand mailen.
Voor je games dan kan je ze altijd nog kopen.

Ik heb trouwens nooit last van donkere games.
Gooi nl gewoon mijn contrast en eventueel brightness omhoog.
Weg probleem.

• Lewis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06-2023
Dit topic lijkt naar een flame te gaan waarin fans van ID kwaad worden op degenen die zich negatief uitlaten over het bedrijf. Maar toch begrijp ik de topicstarter ook niet: voordat je een game gaat kopen ga je toch eerst even op onderzoek uit of de game wel aan de verwachtingen voldoet? Of download je eens een demo?

Uit het bericht van de topicstarter blijkt ook dat hij al vaker negatieve ervaringen heeft gehad met ID. Waarom dan toch alsnog een spel van hetzelfde bedrijf kopen als hij van mening is dat het bedrijf niet aan zijn verwachtingen kan voldoen?

• bolleh
Op zaterdag 27 juli 2002 00:54 schreef Lewis het volgende:
Uit het bericht van de topicstarter blijkt ook dat hij al vaker negatieve ervaringen heeft gehad met ID. Waarom dan toch alsnog een spel van hetzelfde bedrijf kopen als hij van mening is dat het bedrijf niet aan zijn verwachtingen kan voldoen?
hijs gewoon zo dom dat ie niet wil inzien dat het zijn eigen fout is ipv ID software |:(

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Op zaterdag 27 juli 2002 01:05 schreef bolleh het volgende:

[..]

hijs gewoon zo dom dat ie niet wil inzien dat het zijn eigen fout is ipv ID software |:(
Inderdaad die gozer is gewoon zo dom als een achter eind van een mohooww

• RedTop
  • Laatst online: 28-01-2024
Luitjes... hou het gezellig.

Ook ik ben het niet eens met de stelling dat alle Q3A games te donker zijn. Zeker RTCW niet. Ga maar eens mp_assault spelen. Groot level, maar alles is goed licht.

Met de kritiek op SoF2 ben ik het eens. Ik had een gekopieerde versie, maar zelfs die heb ik weggegeven. Ik vond echt geen drol aan dat spel... RTCW is een heel ander verhaal. Dat speel ik al bijna een jaar lang (sinds de Multiplayer Test 1) en die heb ik dus ook direct toen ie uit kwam gekocht.

Maar nogmaals... ga nou niet flamen, dat is veel te makkelijk. een goede discussie is veel leuker. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 00:54 schreef Lewis het volgende:
Dit topic lijkt naar een flame te gaan waarin fans van ID kwaad worden op degenen die zich negatief uitlaten over het bedrijf. Maar toch begrijp ik de topicstarter ook niet: voordat je een game gaat kopen ga je toch eerst even op onderzoek uit of de game wel aan de verwachtingen voldoet? Of download je eens een demo?
Zoals hierboven dus ook al staat, de meeste screenshots zijn totaal anders dan hoe het spel werkelijk is. Als je bijv. kijkt naar de 'preview' van Hong-Kong zie je blauwe lucht, nou ben toch benieuwd waar ze die vandaan hebben gehaald.
Dit was dus mijn laatste spel van iD.
Op vrijdag 26 juli 2002 23:53 schreef wacko het volgende:
Lichte of donkere textures/environments maakt echt geen hol uit qua performance hoor. Waarom zou je dat denken :?
Ik zeg ook niet dat het spel van 'lichte' textures beter loopt, ik zeg dat de iD-engines altijd veel donkere hoeken hebben voor een betere performance, en de textures in die donkere hoeken zijn dus vaak lelijk. Damn, dit bedenk ik niet zelf hoor, heeft ook in de PCZone gestaan enz.
Op zaterdag 27 juli 2002 01:05 schreef bolleh het volgende:
Wordt tijd dat we hier eens een screenshot van Doom III neer kwakken.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamespy.com/e32002/pc/doom3b/12.jpg

Ziet dan niemand dat 60% van dit screenshot zwart is?! Neuh, iD maakt geen donkere zwarte gaten hoor! Hoe kom je erbij?!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~trancy/13.jpg

Hier met contrast omhoog en een beetje brightness

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 01:25 schreef MartNL het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~trancy/13.jpg

Hier met contrast omhoog en een beetje brightness
En dat vind jij er mooi uitzien? Dat zijn dus precies die vlekken/stipjes waar ik het over heb. Zo ziet SoF2 er dus bij mij uit als ik het zaakje omhoog gooi. Misschien hebben we dan wel een smaakverschil, maar dit screenshot vind ik dus echt lelijk.

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Ik zeg niet dat het mooi is.
Het is alleen wel speelbaar zo.

Hij kan trouwens ook best nog wel wat minder licht.
Daar zal je zelf een instelling voor moeten vinden.
Die aanvaarbaar voor je is.

Em een stuk beter dan dat zwarte gebeuren.
Tenminste in mijn optiek.

Ik zie trouwens geen stipjes kun je die eens aanwijzen?

Verwijderd

En als je je instellingen nu goed doet, zoals en lightmap uitzet zijn alle schaduws al weg... en dan heb je dus neit dat het zo wrodt maargoed.....

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 01:32 schreef MartNL het volgende:
Em een stuk beter dan dat zwarte gebeuren.
Zeker, maar waarom maakt iD die spellen dan niet gewoon lichter. Bovenstaand screenshot is door iD uitgegeven en zij vinden dit schijnbaar 'cool', omdat alles zo behoorlijk creepy wordt als je geen reet kunt zien.

Ik zal zo ff die stippen en vlekken aanwijzen.

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Op zaterdag 27 juli 2002 01:34 schreef 007 het volgende:

[..]

Zeker, maar waarom maakt iD die spellen dan niet gewoon lichter. Bovenstaand screenshot is door iD uitgegeven en zij vinden dit schijnbaar 'cool', omdat alles zo behoorlijk creepy wordt als je geen reet kunt zien.

Ik zal zo ff die stippen en vlekken aanwijzen.
Omdat het anders helemaal niet meer speelbaar is.
(en dan bedoel ik qua systeem eisen)
tenminste volgens mij is dat de reden.

Verwijderd

zover ik dus weet is dat met al die schaduwen juist veel zwaarder voor de pc dan als je dat uitzet....

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Op zaterdag 27 juli 2002 01:38 schreef Quetzalcoatl het volgende:
zover ik dus weet is dat met al die schaduwen juist veel zwaarder voor de pc dan als je dat uitzet....
Hoezo dat dan?
Je ziet ja geen ruk ook geen schaduw.
het is nl 1 grote schaduw.

ALs het nou schemerig was ok.
Dan moet ie extra schaduwen bereken , maar nu alleen toch maar dat poppie! >:)

Maar goed misschien heb ik helemaal verkeerd. :?

Verwijderd

Nou die paar kleine lichtbronnetjes die er zijn daarvan moet hij al die zooi berekenen de schaduw van al die zooi enz enz.
Bij de q3 engine is met schaduw aan (lightmap) veel zwaarder dan als je dat uitzet lijkt me erg stug dat dit ineens zou veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 01:36 schreef MartNL het volgende:
Omdat het anders helemaal niet meer speelbaar is.
(en dan bedoel ik qua systeem eisen)
tenminste volgens mij is dat de reden.
En dat is dus ook zoals ik al op pagina 2 beweer, en dat is geen geniale gedachte van mij, maar een bekend truukje wat ik niet erg waardeer en waar iD vaak gebruik van maakt.

(Fuck Photoshop 6. :)) Stipjes op zijn arm en vlekken op die muur rechts.

Schaduwen? 't Is idd gewoon donker. En idd, dat doen ze om rekenkracht te sparen en dat vind ik lame en snap dus de hype om Doom III niet. Pas als Doom III mij mooie beelden van landschappen of gebouwen kan laten zien zonder zwarte hoeken enz. zeg ik, vet spel!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 01:45 schreef 007 het volgende:

[..]

En dat is dus ook zoals ik al op pagina 2 beweer, en dat is geen geniale gedachte van mij, maar een bekend truukje wat ik niet erg waardeer en waar iD vaak gebruik van maakt.

Schaduwen? 't Is idd gewoon donker. En idd, dat doen ze om rekenkracht te sparen en dat vind ik lame en snap dus de hype om Doom III niet. Pas als Doom III mij mooie beelden van landschappen of gebouwen kan laten zien zonder zwarte hoeken enz. zeg ik, vet spel!
Dat kan wel als je vertexlighting aanzet !! en dat scheelt nog frames ook, maargoed.... (in de q3 enigne dus)

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Op zaterdag 27 juli 2002 01:48 schreef Quetzalcoatl het volgende:

[..]

Dat kan wel als je vertexlighting aanzet !! en dat scheelt nog frames ook, maargoed.... (in de q3 enigne dus)
Het zal wel.
Maar ik snap er de ballen van. :?

Minder zicht en minder frames ?
Meer zicht meer frames ?

Verder kan ik geen stipjes vinden maar wel vlekken.
Maar goed dat terzijde.

• bolleh
Op zaterdag 27 juli 2002 01:45 schreef 007 het volgende:

[..]

dat screenshot dat jij laat zien is een tech screenshot om onder andere de belichting the laten zien, oftewel de lichamen worden prachtig belicht. en zeg nou zelf als jij een horror film gaat kijken wil je dan ook dat het superlicht is enzo? tuurlijk dat hoort bij de _SFEER_ van de film, die kant gaat doom iii dus ook op, dus dat je int donker rondloopt en bijna een hartaanval krijgt van een opduikend monster, niet zo van je loopt in voetbal verlichting want dan is de hele verassing weg. en trouwens, quake/quake 2/quake 3 zijn voornamelijk in gothic style gemaakt vind je het gek dat het dan relatief donker is, dat hoort wederom bij die _SFEER_

trouwens als jij in een gebouw loopt met weinig licht dan is het toch logish dat er donkere hoekjes ed zijn |:(
trouwens als je nou eens team arena op een normale pc installeert en de buitenlevels eens gaat spelen zul je zien dat de q3 engine wel wat landschappen aankan en dat het met de doom iii engine alleen maar beter wordt.
Op zaterdag 27 juli 2002 01:52 schreef MartNL het volgende:

[..]

Het zal wel.
Maar ik snap er de ballen van. :?

Minder zicht en minder frames ?
Meer zicht meer frames ?

Verder kan ik geen stipjes vinden maar wel vlekken.
Maar goed dat terzijde.
is een andere soort van belichting, tis minder mooi en geeft soms totaal andere resultaten maar de fps gaat wel aardig omhoog

<edit>
ik map dus btw voor quake 3 en later ook voor doom iii en ik heb dus weleens wat q3 maps geopend in de editor en te kijken naar de belichting en ik kan je zeggen dat ID echt _NIET_ zuining omgesprongen heeft met de belichting maar dat alles gewoon een mooi effect heeft(op een goeie pc)

imho heb je echt gewoon totaal _GEEN_ verstand van waar je over praat

btw martnl waarom heb je bij dat screenshot meer licht enzo ook een verbreding gedaan?

<edit 2>
zoek eens een oud tijdschrift op met een review van q3, bv pc zone/pc gamer en bekijk de screenshots van q3 en dan van andere games, q3 ziet er imho een stuk kleurrijker uit dan die andere games

Verwijderd

ik ben blij dat ik de game niet heb gekocht,
ik heb het hier en daar gespeeld maar het is niks nieuws en het ziet er niet mooier uit.
het spel zit btw rete vol met foutjes (ow wacht dat zal wel aan mij liggen ;) )
nja dit zal wel weer een aanval zijn op groote hoeveelheid tweakers die dit spel helemaal topie vinden.

• bolleh
Op zaterdag 27 juli 2002 02:05 schreef NogooD het volgende:
ik ben blij dat ik de game niet heb gekocht,
ik heb het hier en daar gespeeld maar het is niks nieuws en het ziet er niet mooier uit.
het spel zit btw rete vol met foutjes (ow wacht dat zal wel aan mij liggen ;) )
nja dit zal wel weer een aanval zijn op groote hoeveelheid tweakers die dit spel helemaal topie vinden.
ik vond het spel zelf ook niet echt super ofzow maar de problemen van de topicstarter liggen toch echt aan zijn pc of zijn onkunde en niet aan Raven software(makers sof ii) en al helemaal niet aan ID

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 01:53 schreef bolleh het volgende:
zoek eens een oud tijdschrift op met een review van q3, bv pc zone/pc gamer en bekijk de screenshots van q3 en dan van andere games, q3 ziet er imho een stuk kleurrijker uit dan die andere games
Welke andere games? UT staat erom bekend stukken kleurrijker te zijn, en Half-Life (CS) ook, maar met CS heb ik het nu totaal gehad. Quake is gewoon bruin, das een feit. Jij bent de enige die dat ontkent.

En bolleh, je doet me erg denken aan dat artikel op THG over AMD-fanboys, lees dat eens. Jij wilt gewoon niets weten van andere meningen, maar ik blijf erbij dat alles donker is hoor. Op die andere screenshots is ook minstens 1/3 zwart. Ook al wil je mij graag de schuld geven en niet iD, maar als ik kijk naar spellen als NOLF zijn die toch echt veel mooier, alleen al om de kleurrijkere omgevingen, waar je tenminste iets ziet.

En UT2003 is ook lang niet zo donker, in dat soort spellen kun je gewoon lekker genieten van het leveldesign. Ik ga pitten, met het licht uit... Zodat ik steeds herinnerd kan worden aan de iD-engines. :P

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
|:( En jij denkt dat veel kleuren niet kan met de q3 engine? Als je wilt kan je complete levels maken met paars, vel groen, en roze. Dat dat niet het geval is bij Q3 is een keuze van ID software, en in mijn ogen (en vele andere) geen slechte keuze. Maar of een spel donker is heeft dus echt geen fuck te maken met de engine, het zou belachelijk zijn om te beweren dat de Q3 engine niet werkt als minsten 30% zwart is...

Dus voordat je iedereen het niet met je eens is uitmaakt als blinde ID software fan, zorg er eerst voor dat je de feiten kent....

• bolleh
Op zaterdag 27 juli 2002 02:22 schreef 007 het volgende:

[..]

Welke andere games? UT staat erom bekend stukken kleurrijker te zijn, en Half-Life (CS) ook, maar met CS heb ik het nu totaal gehad. Quake is gewoon bruin, das een feit. Jij bent de enige die dat ontkent.

En bolleh, je doet me erg denken aan dat artikel op THG over AMD-fanboys, lees dat eens. Jij wilt gewoon niets weten van andere meningen, maar ik blijf erbij dat alles donker is hoor. Op die andere screenshots is ook minstens 1/3 zwart. Ook al wil je mij graag de schuld geven en niet iD, maar als ik kijk naar spellen als NOLF zijn die toch echt veel mooier, alleen al om de kleurrijkere omgevingen, waar je tenminste iets ziet.

En UT2003 is ook lang niet zo donker, in dat soort spellen kun je gewoon lekker genieten van het leveldesign. Ik ga pitten, met het licht uit... Zodat ik steeds herinnerd kan worden aan de iD-engines. :P
tjah das gewoon een kwestie van smaak dan he, dat jij liever kleurrijke games hebt dan donkere games maar wat jij zegt is dat doom iii geen goeie sfeer zal kunnen hebben omdat het donker is. en ja ik ben idd ID fanboy en ik durf dat toe te geven maar ik durf ook toe te geven dat de concurrentie gewoon goede engines hebben. en NOLF moet je niet vergelijken met Q3 omdat het een heel ander soort game is ondanks dat het beide fps-en zijn

maargoed ik denk dat we maar beter wijs kunnen zijn en een slot requesten voor dit topic voordat het echt uit de hand gaat lopen. en quake is imho echt niet bruin hoor, maargoed laten we er maar over op houden.

dan kan ik nu lekker verder denken over mn doom iii mod die overigens kleurrijk gaat worden dus mischien iets voor jou? ;)

• Albinoraptor
  • Laatst online: 13:04
Ik speel UT en Q3 en heb zeker niet last dat 1 van 2 te donker is, ik zou eerst maar, zoals al vaker gezegd is dit topic, naar je eigen PC kijken. Heb bijna alle games gespeeld die jij zegt, en nergens last van gehad, en ik bedoel dan niet brightness enzo achterlijk omhoog gooien, hoogsten iets hoger zetten in spel en alles ziet er normaal uit.

En ik had toch echt blauwe lucht bij Hong Kong level.

Mar vind het raar dat omdat jou PC niet lekker draait je geen games weer wilt draaien van ID.

Zelfde als zeggen ik speel geen games meer met UT engine, omdat het kut is, want is geoptimaliseerd voor Glide en ik heb een GF2 en loopt slechter dan een voodoo3.

• boekenbon
  • Laatst online: 30-08-2023

[..]

:? Waarom start je deze wazige discussie dan? Het ligt zoals je zelf schrijft gewoon aan je eigen pc.

"Weer genaaid door ID.." omdat SOF2 te donker is op z'n beeldscherm. Wazig...... :?

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Op zaterdag 27 juli 2002 01:53 schreef bolleh het volgende:

[..]

<edit>
ik map dus btw voor quake 3 en later ook voor doom iii en ik heb dus weleens wat q3 maps geopend in de editor en te kijken naar de belichting en ik kan je zeggen dat ID echt _NIET_ zuining omgesprongen heeft met de belichting maar dat alles gewoon een mooi effect heeft(op een goeie pc)

imho heb je echt gewoon totaal _GEEN_ verstand van waar je over praat

btw martnl waarom heb je bij dat screenshot meer licht enzo ook een verbreding gedaan?

<edit 2>
Dank je voor het compliment. :9 :+
Heb ook nooit gezegd dat ik er veel vestand van heb.
Heb alleen een oplossing aan gedragen.
Die weliswaar niet perfect is maar goed dat wist ik ook wel.

En als mijn pc nog niet genoeg is.
Dan weet ik het ook niet meer.

De verbreding is per ongeluk gegaan.
Was een beetje slaapdronken denk ik. :)

Verwijderd

ID is cool, en ik weet niet waar jij al dat zwarte vandaan haalt, maar ik heb nergens last van, en dan kan ik terug vallen op andere spellen die al 30 keer genoemd zijn in dit topic, maar dat hoeft dus niet meer. Doe iets leuks met je videokaart of met heel je PC voor mijn part, maar er is niets mis met ID, niet omdat jij SOF niet leuk vind, en Doom III (vinnik ook nix an, maar dat om andere redenen dan donkerte.

Waarom koop je het trouwens, je zegt WEER genaaid, dan ben je dom bezig.. als jeje genaaid voelt door de één of andere software producer koop je toch niet meerdere keren daar een spel van? je wist dat je Q3 niet cool vond, waarom koop je in godensnaam dan SOFII?

Wie heeft er nou niet genoten van Duke Nukem 3D :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 10:41 schreef MartNL het volgende:
Dank je voor het compliment. :9 :+
Heb ook nooit gezegd dat ik er veel vestand van heb.
Heb alleen een oplossing aan gedragen.
Die weliswaar niet perfect is maar goed dat wist ik ook wel.
Dat compliment was aan mij gericht, vrees ik. :P

Zo te zien zijn we eruit. Ik hou van spellen waar je veel ziet en dus veel grafische pracht ziet, en anderen houden weer van spellen waar je geen fuck ziet en net zo goed een TNT1 erin kan gooien, want je ziet toch niets. Ik snap de hype rond Doom III dus niet, omdat de helft van de screenshots zwart zijn.

En ik ben dus pissed omdat ik weer een spel van iD heb gekocht waar 60% (nee, komt niet door mijn PC, sjek de screenshots van iD maar) van het spel zwart is, tja, ik vind dat geen waar voor mijn geld... Jullie wel, ik niet. Klaar!

• Gaius
  • Niet online
Tsja, persoonlijk vond ik SOF2 ook erg tegenvallen, gelukkig had ik 'm kunnen lenen van een vriend.
Maar als een spel donker is, kun je behalve de gamma omhoog gooien ook je eigen kamer zo donker mogelijk maken, scheelt ook vrij veel.
En als je echt een donker spel wilt moet je voor de gein avp spelen met een marine, DAT is pas donker.
Of Specops, die kun je in maar een paar levels zonder die nightvision spelen.

Maar zo'n nightvision is gewoon klote, alleen maar groene dingetjes. Ik heb hier al tig jaar geen hercules-monochroom meer dus ik wil KLEUR!

Over die Elite Force2, wanneer komt ie uit??? Wil ik hebben!! Bovendien zag Elite Force1 er ook :9~ uit, donker was ie echt niet, lijkt me dus vrij sterk dat het vervolg opeens zeer donker zou zijn.

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Op zaterdag 27 juli 2002 01:28 schreef 007 het volgende:

[..]

En dat vind jij er mooi uitzien? Dat zijn dus precies die vlekken/stipjes waar ik het over heb. Zo ziet SoF2 er dus bij mij uit als ik het zaakje omhoog gooi. Misschien hebben we dan wel een smaakverschil, maar dit screenshot vind ik dus echt lelijk.
Awel,dus zie je weer dat het niet de bedoeling is van ID om een licht spel te maken.Als het net lijkt alsof je in teletubbieland zit,dan verschrikt toch niemand zich meer als er opeens een mannetje om de hoek komt !

Geef zelf toe : hoe vaak heb jij het bij AvP bijna (of in jou geval helemaal) in je broek gedaan toen je plotseling een alien in je nek zak kruipen ?

speel nog maar wat worms,sims of freedomforce,if ya cant handle the dark

hierzie,spuuch :r

• bolleh
Op zaterdag 27 juli 2002 11:23 schreef 007 het volgende:

[..]

Dat compliment was aan mij gericht, vrees ik. :P

Zo te zien zijn we eruit. Ik hou van spellen waar je veel ziet en dus veel grafische pracht ziet, en anderen houden weer van spellen waar je geen fuck ziet en net zo goed een TNT1 erin kan gooien, want je ziet toch niets. Ik snap de hype rond Doom III dus niet, omdat de helft van de screenshots zwart zijn.

En ik ben dus pissed omdat ik weer een spel van iD heb gekocht waar 60% (nee, komt niet door mijn PC, sjek de screenshots van iD maar) van het spel zwart is, tja, ik vind dat geen waar voor mijn geld... Jullie wel, ik niet. Klaar!
veel succes als je doom iii met een tnt 1 gaat spelen :+

en ik vind het knap als jij nu al doom iii hebt gekocht want a) sof ii is niet van ID en b) op die shots is echt niet 60& zwart

maargoed je stelling id maakt games donker zodat ze minder rekenkracht vragen slaat dus helemaal nergens op alleen wil jij dat niet inzien maar goed, ik gaat douchen

Verwijderd

tja, Aliens versus Predator was ook donker en dat was ook echt niet om rekenkracht te sparen hoor. Donkere levels horen bij de sfeer inderdaad en wanneer er in een level schaduw aanwezig is dan is dat alleen voor de gezelligheid. Speel Undying maar eens met schaduwen aan en uit; met aan loopt het allemaal veel stroever.
Een spel donker maken om rekenkracht te sparen is iets wat geen enkele zichzelf respecterende gameontwikkelaar zou doen, zeker Carmack niet hoor. Waarschijnlijk ligt het gewoon aan 007's computer en hij moet zijn systeempje eerst maar eens grondig uitspitten voordat hij met zijn gammaprobleempje aankomt.
Overigens ben ik het er mee eens dat SoF goed lijkt tegen te vallen. Blij dat ik er nog niets op uit gedaan heb.

Verwijderd

laatste keer dan maar...
donker:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/quetzalcoatl/got/2.jpg
licht:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/quetzalcoatl/got/1.jpg

Dus je kan het weldegelijk goed instellen, en in mohaa bv is het niet eens nodig want daar heb je geen donkere plekjes tenzij het nacht is ;)
Hier kun je ook nog eens zien dat het donker nog zwaarder is ook... Dus ze doen het helemaal neit zodat het minder kracht kost.

• bolleh
Op zaterdag 27 juli 2002 13:04 schreef Quetzalcoatl het volgende:
laatste keer dan maar...
donker:
[url="http://members.home.nl/quetzalcoatl/got/2.jpg"][afbeelding][/url]
licht:
[url="http://members.home.nl/quetzalcoatl/got/1.jpg"][afbeelding][/url]

Dus je kan het weldegelijk goed instellen, en in mohaa bv is het niet eens nodig want daar heb je geen donkere plekjes tenzij het nacht is ;)
Hier kun je ook nog eens zien dat het donker nog zwaarder is ook... Dus ze doen het helemaal neit zodat het minder kracht kost.
indeed bij de eerste is lightmap belichting hier kost het meer om de belichting te berekenen dan bij vertex, de 2e, die egaliseert het licht erg en das echt funest voor level designers want zo wil je het licht helemaal niet :r

• boekenbon
Op zaterdag 27 juli 2002 11:23 schreef 007 het volgende:
Nee we zijn er helemaal niet uit! :?

Jij hebt het weer over spellen waar je geen fuck van ziet? Je bedoelt spellen waar JIJ geen fuck van ziet omdat je pc het gewoon niet trekt! Dat is toch echt een gruwelijk groot verschil 007.....

• bolleh
Op zaterdag 27 juli 2002 15:58 schreef boekenbon het volgende:

[..]

Nee we zijn er helemaal niet uit! :?

Jij hebt het weer over spellen waar je geen fuck van ziet? Je bedoelt spellen waar JIJ geen fuck van ziet omdat je pc het gewoon niet trekt! Dat is toch echt een gruwelijk groot verschil 007.....
hij wil gewoon ons geen gelijk geven en waarsch zit ie nu met zn pc bij de computer boer te zeuren dat zn games te donker zijn :o

nofi ;)

Verwijderd

zeg ttie computer boer: ja meneer, een pentium II 233 is ook wel erg uit de tijd, om het nog niet over uw voodoo II te hebben

Verwijderd

Topicstarter
Nee schatjes, ik zat vandaag op het strand. Duh...

En nogmaals, ik heb een Asus V7700.

• bolleh
Op zaterdag 27 juli 2002 17:12 schreef Childsplay het volgende:
zeg ttie computer boer: ja meneer, een pentium II 233 is ook wel erg uit de tijd, om het nog niet over uw voodoo II te hebben
lol :+

Verwijderd

Het is duidelijk dat ID veel overwegend donkere games gemaakt heeft die miljoenen mensen spelen, dus ik denk helaas niet dat ze voor jou toekomstige spellen wat lichter gaan maken :)

Je hebt een punt dat SOF2 donker is, so what? Er zijn genoeg alternatieven die licht en beter zijn. Als Raven hun vervolg op SOF1 (heerst mi) niet geweldig hebben gedaan, wat heeft de engine van ID daar dan mee te maken?

Een game afkraken omdat het lelijk, saai, slechte gameplay, slecht verhaal, slecht einde, gehyped, etc etc etc is dan vind ik dat oke..
Maar waarom zou je een spel en de maker van de engine ervan zo afkraken omdat het donker is? gewoon een sfeervolle keuze die niet voor iedereen perfect is, dat op zich maakt het spel NIET slecht.

Bovendien laat je pc kennelijk te wensen over als je bij hoge gamma/brightness lelijke puntjes en strepen ziet.

En, last&least: Jij laat je naaien door ID, niet andersom.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:23
Op zaterdag 27 juli 2002 17:15 schreef 007 het volgende:

En nogmaals, ik heb een Asus V7700.
Hey als je SOF2 toch niet online speelt mag ik dan je serial gebruiken want wij zitten hier met 1 exemplaar van SOF2 en we kunnen dus maar met 1 tegelijk online en kunnen mijn broertje en ik dus niet tegelijk spelen wat veel leuker is. Het is vooral irritant met clanwars, maar ik heb nix tegen SOF2, zit er erg mooi uit en online speelt het als een TIET! :)

Maarjah.. smaken verschillen he :)

• boekenbon
Op zaterdag 27 juli 2002 17:15 schreef 007 het volgende:
Kom op 007, niet gelijk boos worden :) :). Het is maar een spelletje.

• NeoK
  • Laatst online: 08:35
Wat een onzin zeg. Door ID genaaid .. naar mijn mening gewoon een flame, maar goed.
De engine is helemaal niet donker. Ligt gewoon aan jouw.
Waar ik je wel gelijk in moet geven is dat SOF 2 niet meer dan een ordinaire mod is. (helaas).
Quake3 werd in het algemeen veroordeeld als een te bonte kermis met teveel kleurtjes. Te donker is (voor mij) echt iets nieuws.
Maar eigenlijk gaat het daar in online games niet om. Het gaat om de gameplay en die is in de q3 engine (lees quake 3)
ongeëvenaard.

Verwijderd

Zullen we nun over iets gezelligs beginnen? zo van "hoe was je weekend" of zo? want ik geloof dat nu ondertussen wel bewezen is dat wij gelijk hebben >:)

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Lollige thread (je kan het geen discussie noemen)

Het is overduidelijk dat de topicstarter zijn pc niet goed geconfigureerd heeft of alles overdrijft. 99% van alle mensen heeft gewoon een blauwe lucht in het hong kong level, hij in zijn uppie niet dus is het id's schuld, onmogelijk dat zijn driver instellingen niet helemaal kloppen :)

Dat id engines veel gebruik maken van bruin tonen klopt. Tpch is dat niet zozeer een beperking van de engine , meer een kwestie dat de game developers daarvoor kiezen. Kleurrijke beelden zijn net zo goed mogelijk met id engines als bruintinten, als voorbeeldje een screenshotje van het zeer kleurrijke Heavy metal Fakk 2.

Afbeeldingslocatie: http://fakk2.godgames.com/08.jpg

www.simsport-racing.com

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 16:46

Madrox

Oh, Pharaoh!

Weetje wat pas donker is ?

THIEF ;)

Waar blijft nou deel III :+

en ja, SOF1/2 zuigt, ID zuigt ook. Waarom ?

ID maakt alleen maar domme shooters. Veel bloed, veel monsters en TOTAAL GEEN HERSENS :r :r :r

Dat jullie na 10 minuten Q3, UT etc.etc. het nog niet zat zijn. Wat een berg saai geknal zeg.....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 29 juli 2002 07:06 schreef Madrox het volgende:
Weetje wat pas donker is ?

THIEF ;)

Waar blijft nou deel III :+

en ja, SOF1/2 zuigt, ID zuigt ook. Waarom ?

ID maakt alleen maar domme shooters. Veel bloed, veel monsters en TOTAAL GEEN HERSENS :r :r :r

Dat jullie na 10 minuten Q3, UT etc.etc. het nog niet zat zijn. Wat een berg saai geknal zeg.....
Wel weer lekker onderbouwt zeg |:(

nogmaals ID software levert de engine en als Raven software daar een donker spel van maakt boeit ID niet.

De Q3A engine is gewoon ideaal voor FPS spellen. En als de meeste onwikkelaars nou graag een Donkere FPS spel willen maken. Tja kan er niks aan doen en ID al helemaal niet.

Waarom maakt ID domme shooters? Omdat er veel bloed en " monsters" zijn?
Nogmaals het is een FPS engine. En is de meeste FPS spellen heb je veel bloed en "monsters"
Dat is hetzelfde dat je zit te schelden op een vliegtuigengine aar veel vliegtuigen in zitten. |:(

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kolere wat een belachelijke topic titel..."Weer genaaid door iD". Schuld ligt totaal bij jezelf en die slecht geconfigte pc van je en misschien is je monitor wel brak.

En dan zeg je ook nog dit:
"Een ander feit is dat SoF2 niets meer is dan een MOD. Net als RCTW dat ook al was."

Feit? Lol, even in een halve zin RTCW ook de grond in boren. Lachen met jou, je wordt zeker niet vaak serieus genomen heh?

Tip: Denk voortaan eerst effe na voordat je jezelf weer belachelijk maakt met topic titels en uitlatingen als hierboven.

Verwijderd

Dit probleem komt me erg bekend voor. Een vriend van me had zo ongeveer precies dezelfde computer als ik. Mijn games liepen allemaal geweldig, maar zijn 3D games (bv MOH:AA, AvP2, JK2) waren erg donker. Nou weet ik niet of dit specifiek met de Q3 engine te maken heeft, maar het heeft iig te maken met zijn config. Ik zou eens proberen andere drivers te installeren of je properties wat aan te passen (in windows of ingame). Het ligt aan je computer.

Maat van me had een 19" Iiyama (type?), daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen omdat ik er verder niks van gelezen heb hier op GoT, maar dat was wel het enigste hardwarematige verschil tussen onze systemen.

Idioot om iD de schuld hiervan te geven zeg. De gameontwikkelaar beslist hoe de game eruit komt te zien. Daar heeft iD niks te maken mee gehad. Kijk maar naar JediKnightII, daar zitten ontzettend veel mooie kleurrijke levels in, maar ook donkere levels. DoomIII ziet er gewoon donker uit omdat het meer een creepy game moet worden en geen all-out frag spel (zoals Serious Sam). Het ligt gewoon aan het design van het spel, niet aan de engine. Als jij je gamma omhoog gooit wordt alles lelijk omdat het spel nu op een andere manier verlicht wordt en omdat zo'n level daar gewoon niet voor gemaakt is. Zwarte donkere stukken worden grijs en niet ingevuld met een kleurtje uit de omgeving. (bv, pak een foto van een donkere skyline in photoshop en gooi daar een hoge brightness tegenaan. Dan wordt dat ook bleek en lelijk).

ps. kijk voor de lol maar eens naar die teamplay add-on van Q3. Daar zitten ontzettend grote levels in die goed zijn verlicht.

• Solid Seal
  • Laatst online: 20-12 21:40

Solid Seal

3D Printer N00b

Ligt aan je video kaart ...

Misschien ff de nieuwe detonator downen bij www.nvidia.com

ik had ook een v7700 was idd beetje donker en na detonator gebruikt te hebben was het al een stuk beter...

oh en nog een tip... je moet niet alleen naar de instellingen van het spel kijken... kijk ook eens naar de instellingen van de Videokaart zelf.. in windows dus :)

Ik heb nu een ATI8500 en het speelt echt geweldig :)

• Dracul
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Zielige hoopjes mens die zich Tweaker noemen. Lopen te zeiken op spellen en engines terwijl ze gewoon hun Monitor en Videokaart niet goed hebben afgesteld. Ik ben in het bezit van 90% van alle spellen die draaien op de Quake III-technologie en geen een spel is te donker. Soms heb je af en toe een wat donkere level en dat hoort gewoon bij het spel en verzorgt de sfeer. Andere spellen zoals bijvoorbeeld Aliens versus Predator spelen zich gewoon af in donkere ruimteschepen en donkere planeten. AvP2 draait voor alle duidelijkheid trouwens op een Lithtech-engine.

Vraag anders aan Mamma of het licht aan mag.

Verwijderd

007 neem je jezelf daatwerkelijk serieus? het lijkt me duidelijk dat je er geen verstand van hebt, donkere hoeken programeer je niet in een engine, dat doe je bij je level design met lighting en textures, en shadows maken heel veel uit qua snelheid, eerst wordt een frame gerendered en dan komen de lighting effects er overheen, shadows uitzetten is dus een plus voor je performance.
Dat bij jou SoF2 zo donker is is een hardware/driver probleem, ik verwacht dat je koppig volhoud en dit nergens toe leid, maar als je je CD nog niet door midden hebt gebroken en toch je &#8364;44,nogwat tot zijn recht wil laten komen zou ik ff in Videoplanken & Beeldkannonen gaan kijken om er achter te komen dat SoF2 tegelijkertijd er goed uit kan zien en goed zichtbaar kan zijn (ik ben het met je eens dat die vlekken geen pan zijn) hier is de link voor als je de weg niet weet Videoplanken & Beeldkanonnen
verder moet je toegeven dat het geen flikker met ID te maken heeft dat Sof2 donker is, en als jij DooM3 te donker vind kan ik je vertellen dat heel waarschijnlijk je daar ook de brightness en gamma prima voor kan aanpassen zonder dat het donker wordt.

even in het kort (voor iedereen) als je wil flamen flame dan gewoon, maar ga geen feiten verdraaien, als je opinie vast staat, ga dan ook niet in discusie, dat is kompleet zinloos.

Ik vind het een beetje jammer dat engines de schuld krijgen van dingen waar ze niets aan kunnen doen, de Quake3 engine is toch echt wel de meest indrukwekkende engine die er op het moment bestaat, dat UT misschien een beter spel is is niet omdat de engine beter is dan die van Q3 maar omdat het spel misschien beter is, en laten we het al helemaal niet over de HL engine hebben, want die is ondertussen zo verschrikkelijk veroudert, CS mag dan een goed spel zijn maar daar gaat het zelfde voor op als voor UT, goed spel, maar niet vanwege de engine

Verwijderd

Het is wel te begrijpen, je moet toch ergens de schuld aan geven? Ik zou ook liever de schuld aan de makers van het spel geven dan mezelf erbij neerleggen dat het aan m'n bak ligt, maar dat DOE ik niet omdat ik wel beter weet. :)

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 07:26

Barca

In Search Of Sunrise

Op zich heeft 007 wel gedeeltelijk gelijk in mijn ogen. Natuurlijk ligt een groot deel aan je systeem zelf en aan de instellingen. Maar je kunt erover discussieren; waarom moet iemand eerst alle instellingen nakijken en wijzigen voordat een spel fatsoenlijk kan worden gespeeld? En de spellen die worden genoemd zijn over het algemeen ook relatief donker ten opzichte van andere spellen; waarom?

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-12 23:01
Zoals al veel mensen zeiden. De donkerheid van het spel verhelp je gewoon door de gamma te veranderen. Bij SOF I dat ik van de week weer zat te spelen zette ik de gamma gewoon zo danig dat het altijd en overal licht is. Alleen dat level met mist was een beetje vervelend :D

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

is toch echt een local probleem hoor, ik heb zelf een geforce 1 ddr, en op de standaard settings is de belichting prima, absoluut niet te donker.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• kamerplant
  • Niet online
Als ik spellen op OpenGL speel is het hier ook donker, volgens mij. Ik speel het altijd op D3D dus heb er geen last van :P

Maar er wordt beweerd dat donkere games meer rekenkracht eist van een PC en niet zoals de topicstarter, juist minder rekenkracht eist.
Volgens mij kan het beide :o
Als het donker is, kun je niet echt ver kijken, dus hoeft het spel ook niet meer dan een paar meter om je heen te berekenen. Als het licht is moet het veel meer berekenen dus is het zwaarder.
Verder komt er ook nog bij, dat als het pikkiedonker is, je minder van het spel ziet omdat de helft zwart is, en het minder opvalt als je weinig fps hebt. Als alles heel licht is valt dat heel snel op.
Dus ja, dat kan ook wel meewegen in de keuze om het donker te maken. Maar ik denk dat de gamemakers het idd meer voor de sweer doen.

Verder vind ik dat gamma omhoog zetten onzin, je ziet dan ipv zwarte muren grijze muren, daar heb je wat aan |:( Geef mij dan maar TombRaider, waar je als je het te donker vind worden een flare aan kunt steken *D

🌞🍃

Verwijderd

Ehhh er bestaan ook nog zoiets al demo's :?

Eigen schuld dat je gelijk 44,95 weergooid.

En ik vind idd SOF2 ook erug tegen vallen maar Q3 en Mohaa en nog veel meer andere vind ik toppie :)
Pagina: 1 2 Laatste