Hoe vind je de Cyberhome 5.1 decoder klinken icm die prologic versterker? Als je toch denkt dat je meer detail / opener klankbeeld wil dan moet je ook een andere versterker kopen waar een betere decoder inzit en die betere eindtrappen heeft. Aangezien je kamer niet super groot is heb je geen 5x 100 watt nodig.
Je zegt dat je plankspeakers wil, ga je die op stands zetten? Of daadwerkelijk ook op een plank dan moet je wel rekeninghouden dat je speakers koopt waarvan de eventuele baspoort niet aan de achterkant zit.
Optie 1 (surround):
Zelf (ben geen 5.1 freak heb stereo

) zou ik 5x dezelfde speaker + een versterker, dus ook de center met dezelfde speaker dat geeft erg goede resultaten ook past dan alles lekker bij elkaar. Een subwoofer is dan ook leuk maar geen idee of dat binnen je budget zit. De B&W DM 303 zijn 135 euro bij stassen (geen idee of dat goedkoop is, maak mijn speakers zelf

) Dus dan zit je al op 5 x 135 = 675 euro en dan kan je geen amp meer betalen. (of een sub).
Dus dan op zoek naar een aardige boekenplankspeaker (die wat goedkoper is) maar wel alle kanalen hetzelfde. Als je handig bent maak je een bouwpakket (
www.speakerenco.nl).
Maar de stereo sound is dan niet optimaal.
Optie 2 Versterker + 2 speakers:
Ik denk dat een Pioneer of Yamaha amp wel aardig goedkoop te koop is en die zijn helemaal niet slecht ook in stereo zijn ze beter dan de meeste pro-logic versterkers.
En dan nog 2 speakers. Ook weer een boekenplankspeaker die niet al te duur is.
Tja van productiespeakers heb ik er te weinig gehoord om er 1 te kunnen aanraden. Maar als je budget weinig ruimte laat bouw ze dan zelf.