hifi installatie uitbreiden.

Pagina: 1
Acties:
  • 477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb jbl xl1000 speakers en een kenwood dolby surround pro logic versterker (5x80 watt).

Nu wil ik mijn installatie gaan uitbreiden door er een nieuwe DTS versterker voor te kopen en surround speakers + sub.

Is dit wel verstandig of kan ik beter een compleet nieuw speakerset kopen? In verband dat het misschien niet goed op elkaar afgestemd is?

Verwijderd

Ik denk dat er vast wel iets bij die JBL's te vinden is qua klankkleur. En anders maak je van je huidige JBL's je achterspeakers dan heb je minder last van het eventuele klankverschil.

Ik heb zelf geen idee hoe de tegenwoordige JBL klinken dus suggesties voor bij passende speakers kan ik niet geven. Qua versterker kan je misschien naar Yamaha kijken die zijn goed en niet al te duur. Tuurlijk is er beter maar die zijn dan ook een stuk duurder (denon, etc).

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

jbl rulez -----> meer weet ik ook niet te melden :)

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Dnc1n
als rear speakers kan/wil ik ze niet gebruiken. het zijn namelijk 3-weg zuilen. Ik denk dat ik toch naar een sub + 5 kleine speakers die ik kan ophangen gaat zoeken.

iemad sugesties?

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

wat is je budget dan :?

en JBL is super. :7
ik heb zelf de lx 2001, komt een mooi geluidje uit. :) :7

• Dnc1n
m'n budget is 500 euro.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Voor 500 Euro wil je dus:

- Een nieuwe Receiver
- Een actieve Sub
- Een setje rearspeakers

Da's erg krap hoor...

Een beetje leuke DTS/DD Receiver kost je als snel 300-350,- ¤, een setje rearspeakers ook minimaal 200,- ¤ en een actieve Sub begint zo'n beetje bij de 400,- ¤ voor "leuk" spul.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 23:44 schreef GaMeOvEr het volgende:
Voor 500 Euro wil je dus:

- Een nieuwe Receiver
- Een actieve Sub
- Een setje rearspeakers

Da's erg krap hoor...

Een beetje leuke DTS/DD Receiver kost je als snel 300-350,- ¤, een setje rearspeakers ook minimaal 200,- ¤ en een actieve Sub begint zo'n beetje bij de 400,- ¤ voor "leuk" spul.
wil je idd in een klein beetje kwaliteits-klasse zitten. voor een echt leuke sub trek maar 600+ uit :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, de prijzen die ik geef zijn "vanaf" prijzen, als in, vanaf die prijzen _begint_ het leuke spul. :)

Aannames zijn fataal.

• Dnc1n
ehm aleen speakers, hoever kom ik dan?
dan spaar ik nog voor een versterker/receiver.
Het is trouwens voor een slaapkamer van 3 bij 4.
het moet gewoon lekker klinken in deze kleine ruimte met een mooie bas. Dat je het echt voelt in je maag met een dvdtje.

• Dnc1n
Ik ben vorige week naar duitsland geweest en daar hadden ze een set van Panasonic + Heco boxen. Heco is hier een onbekend merk maar daar (en denemarken) zijn ze er helemaal gek van. Het was deze combinatie voor 698 euro:

Panasonic HA-HE70:
Afbeeldingslocatie: http://www.prodcat.panasonic.com/assets/product_images/14264.jpg

specs: [url="http://www.prodcat.panasonic.com/shop/NewDesign/ModelTemplate.asp?ModelId=14264&show_all=false&product_exists=True&active=1&ModelNo=SA-HE70&CategoryId=2600"]http://www.prodcat.panasonic.com/shop/NewDesign/ModelTemplate.asp?ModelId=14264&show_all=false&product_exists=True&active=1&ModelNo=SA-HE70&CategoryId=2600[/url]

Panasonic Dvd-rv32
Afbeeldingslocatie: http://www.prodcat.panasonic.com/assets/product_images/12993.jpg

specs: [url="http://www.prodcat.panasonic.com/shop/NewDesign/ModelTemplate.asp?ModelId=12993&show_all=false&product_exists=True&active=1&ModelNo=DVD-RV32S&CategoryId=%202977"]http://www.prodcat.panasonic.com/shop/NewDesign/ModelTemplate.asp?ModelId=12993&show_all=false&product_exists=True&active=1&ModelNo=DVD-RV32S&CategoryId=%202977[/url]

Heco Ultraspace 510
Afbeeldingslocatie: http://www.gerade.de/prodfoto/heco_ult_510a.jpg

specs: [url="http://www.google.nl/search?q=cache:qJACcYxyYOQC:www.heco-audio.de/pdf/special/ultraspace.pdf+heco+ultraspace&hl=nl&ie=UTF-8"]http://www.google.nl/search?q=cache:qJACcYxyYOQC:www.heco-audio.de/pdf/special/ultraspace.pdf+heco+ultraspace&hl=nl&ie=UTF-8[/url]

Mijn vraag, Is dit wat?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik ben al een tijdje bezig met nieuwe speakers, en van HECO heb ik nooit gehoord. Ziet er enigszins el cheapo uit (no flame intended).

Wat surround speakers betreft, ik ga maandag bij Staffhorst een paar B&W 303s halen. Prachtig geluid, zouden niet misstaan als hoofdspeakers. 150 per stuk.
het moet gewoon lekker klinken in deze kleine ruimte met een mooie bas. Dat je het echt voelt in je maag met een dvdtje
Naar mijn mening is een voelbare bas een slechte bas. Tenzij je alleen maar techno/hardcore/house draait. Maar als je echt alleen maar voor hard gaat, dan hoef je niet zoveel aan een subwoofer uit te geven. Maar ga dan niet zeuren over vervorming :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op zondag 28 juli 2002 00:23 schreef s_roubos het volgende:
Naar mijn mening is een voelbare bas een slechte bas.
En wat is dan volgens jou wel een goede bas??? Ik heb juist mijn subwoofer gekocht om die extra dimensie te ervaren... Juist om het te voelen... Die lage frequenties hoor je toch niet meer...

Ga nu niet zeggen dat ik dan een slechte sub heb. Mijn sub haalt de 17Hz... Tbusquet (geloof dat je die naam zo spelde) heeft er een hele post aan besteed. Ik heb dus precies dezelfde... Maar niet voor het gehoor... Maar echt aangeschaft voor de voelbare effecten... Niet tijdens muziek natuurlijk... Dan moet je eigenlijk niet merken dat ie aan staat. Maar een sub koop je toch wel degelijk om te kunnen voelen!!!

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Bij muziek (uitgezonderd eerder genoemde genres) moet je hem sowieso niet voelen. Maar ik gebruik ook geen sub voor muziek, daar heb ik liever een goede zuil voor.

Bij DVDs is het wat anders, al vind ik die trillingen erg irritant. Het gaat me om het geluid.

Ik zeg niet dat een voelbare sub een slechte is. Ik zeg alleen dat als voelbaar je enige criterium is, je niet op zoek hoeft te gaan naar een sub van 300+, dan zijn er goedkopere oplossingen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Ah, zo...

Nee, idd... bij muziek komt er genoeg laag uit mijn zuilen... Maar bij films geeft het toch echt wel een dimensie extra... Het is ook niet de bedoeling dat je de sub voelt bij frequenties die ook nog hoorbaar zijn...

Het menselijk oor kan 17hz niet meer horen... Dan is het juist zo gaaf dat je die trillingen wel voelt... Bij explosies voelt het net alsof je er midden tussenin zit. Keihard, en dat zonder vervorming... Maar jah... Het heeft dan ook wel wat gekost...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
17Hz explosies in films voel je ook niet want die zitten er namelijk niet in :)

Voelbare bas is gewoon een snelle kick op een hoog volume afgespeeld, waarbij de speaker deze ook snel kan weergeven. Veel luchtdruk dus wat je op de buik voelt.
Nu vermoed ik dat je het over de LX1000 hebt, en niet de XL1000. Van deze laatste heb ik zelf nog nooit gehoord, en de LX1000 heb ik zelf :o Tis een fijn speakertje, zeker voor het geld, maar tevens is er ook zeker beter te krijgen. Voor muziek zou ik niet naar zo'n eerdergenoemd sub-sat setje kijken. Voor films echter is het zeker een leuke en praktische (tevens goedkope) oplossing. Maar nog beter dus is een stel rears erbij en een goeie sub (een goedkope sub haalt het niet bij de lx1000). Maar dat kost ook wel wat :{
en als je die jbl's kwijt wilt ken ik nog wel iemand

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 00:40 schreef Banzi het volgende:
Ah, zo...

Nee, idd... bij muziek komt er genoeg laag uit mijn zuilen... Maar bij films geeft het toch echt wel een dimensie extra... Het is ook niet de bedoeling dat je de sub voelt bij frequenties die ook nog hoorbaar zijn...

Het menselijk oor kan 17hz niet meer horen... Dan is het juist zo gaaf dat je die trillingen wel voelt... Bij explosies voelt het net alsof je er midden tussenin zit. Keihard, en dat zonder vervorming... Maar jah... Het heeft dan ook wel wat gekost...
bij muziek voegt een sub ook zeker wat toe hoor... de lage, midden en zelfs de hoge tonen worden opgekrikt door een (goede) sub, klinkt raar, maar t is waar :)

• Dnc1n
is het te combineren met tannoy Mercury speakers (achter en center) of kan ik beter voor een compleet tannoy set gaan.

shityoldman, de speaker die ik heb zijn dezelfde als jou :)

• Dnc1n
heeft er iemand ervaring met dezeTannoy boxen?

-hoe klinken ze?
-wat is beste setup?

zelf had ik dit in m'n gedachte

*voor mx1 2x
*rear mxR 2x
*Center mxC

sub woofer noodzakelijk?

Verwijderd

ik heb pasgeleden een Yamaha YST-SW205 subwoofer gekocht, wat vinden jullie daar van dan? Ik hoor hier alleen maar: een beetje leuke sub boven de 600 euro +....

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 10:07

merijnen

Beam Me Up Scotty!

als ik jou was zou ik naar een goeie hifi-zaak gaan (en dan bedoel ik geen megapool of it's ofzo, maar echt een goeie zaak. Ik weet niet waar je woont, maar in Baarn zit Pol Audio, die is echt vet goed (maar wel duur...). Je moet gewoon zeggen wat je wilt, en als je geluk hebt mag je lekker luisteren.

• Dnc1n
merijnen schreef op 09 augustus 2002 @ 12:03:
als ik jou was zou ik naar een goeie hifi-zaak gaan (en dan bedoel ik geen megapool of it's ofzo, maar echt een goeie zaak. Ik weet niet waar je woont, maar in Baarn zit Pol Audio, die is echt vet goed (maar wel duur...). Je moet gewoon zeggen wat je wilt, en als je geluk hebt mag je lekker luisteren.
Ga ik ook zeker een keer doen :)
Maar het blijft altijd moeilijk omdat het in zo'n audiozaak een heel stuk anders klinkt als thuis.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:11
sony htddw 740s 599 euro en te koop bij http://www.hermeselectronics.nl/ heb je een reciever + boxen 5.1 + sub

• Dnc1n
DaTimMan schreef op 09 augustus 2002 @ 21:46:
sony htddw 740s 599 euro en te koop bij http://www.hermeselectronics.nl/ heb je een reciever + boxen 5.1 + sub
bedankt voor je reactie.
maar die subwoofer bij dit setje vindt ik minder.
is namelijk maar 50watt

is dit setje btw interessant om te beluisteren?

Sony STR-DE 475 Receiver
Sony DVP-S 366 Dvd-speler
Canton Movie MX10 dolby digitaal luidsprekerset

699 euro.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:11
bij de set zit de 485... maar lijkt me wel een goed setje
maar wat ik hier heb gehoord maakt vermogen eigelijk vrij weinig uit heb hier nu een 25 watt sub en die doet het toch aardig goed. en bij 100watt heb je toch maar 3db meer geluid (natuurkunde)

• Dnc1n
ok ik heb nog steeds advies nodig.
Ik heb m'n budget opgeschroeft naar 700 euro.

Ik heb:

-Kennwood 5020 Receiver Prologic met 6ch Input
-Cyberhome DTS/DD DVD met 6ch output. (zit dus een dd decoder in)
-2 vloerstaanders: JBL xl1000
-niet het geluid wat ik graag wil, duh :)

ik wil:

-plankspeakers ipv vloerstaanders.
-2 speakers is ok maar 5 is leuker (geen nieuwe receiver bij 5 speakers).
-m'n receiver behouden of een andere surround receiver
-een mooie stereo sound in mijn kamer (2.5m x 4m)
-een leuke home cinema. (eventueel later naartoe uitbreiden)

Wat kan ik het beste aanschaffen?
Ik weet dat het ook een persoonlijke keuze is.
maar wat zouden jullie doen?

Verwijderd

Hoe vind je de Cyberhome 5.1 decoder klinken icm die prologic versterker? Als je toch denkt dat je meer detail / opener klankbeeld wil dan moet je ook een andere versterker kopen waar een betere decoder inzit en die betere eindtrappen heeft. Aangezien je kamer niet super groot is heb je geen 5x 100 watt nodig.

Je zegt dat je plankspeakers wil, ga je die op stands zetten? Of daadwerkelijk ook op een plank dan moet je wel rekeninghouden dat je speakers koopt waarvan de eventuele baspoort niet aan de achterkant zit.

Optie 1 (surround):

Zelf (ben geen 5.1 freak heb stereo :)) zou ik 5x dezelfde speaker + een versterker, dus ook de center met dezelfde speaker dat geeft erg goede resultaten ook past dan alles lekker bij elkaar. Een subwoofer is dan ook leuk maar geen idee of dat binnen je budget zit. De B&W DM 303 zijn 135 euro bij stassen (geen idee of dat goedkoop is, maak mijn speakers zelf :)) Dus dan zit je al op 5 x 135 = 675 euro en dan kan je geen amp meer betalen. (of een sub).

Dus dan op zoek naar een aardige boekenplankspeaker (die wat goedkoper is) maar wel alle kanalen hetzelfde. Als je handig bent maak je een bouwpakket (www.speakerenco.nl).

Maar de stereo sound is dan niet optimaal.

Optie 2 Versterker + 2 speakers:

Ik denk dat een Pioneer of Yamaha amp wel aardig goedkoop te koop is en die zijn helemaal niet slecht ook in stereo zijn ze beter dan de meeste pro-logic versterkers.

En dan nog 2 speakers. Ook weer een boekenplankspeaker die niet al te duur is. :)

Tja van productiespeakers heb ik er te weinig gehoord om er 1 te kunnen aanraden. Maar als je budget weinig ruimte laat bouw ze dan zelf.

• Dnc1n
he bedankt voor je hulp.

ik heb geen ervaring met zelfbouw speakers maar, de afwerking van een produktiespeaker is wel mooier als een zelfbouw. Ik ben ook niet handig in dit soort dingen dus dit is geen optie voor mij.

het is idd eerst 5 speakers OF receiver+2 speakers.
maar bij de eerste optie ben ik bang dat ik er stereo niet zo op vooruit gaat vanwege mijn receiver.
bij de tweede optie ben ik ook bang dat ik er stereo niet op vorruit ga omdat ik niet weet of een nieuwe receiver die technisch wel leuk zijn maar voor Hifi nou ook niet een totale verbetering is tov van m'n kennwood.

Tja het blijft moeilijk kiezen maar 'k denk dat ik voor de 2e optie ga!
2x Tannoy mx2 300 pleuro
2x Tannoy mx1 200 pleuro
1x Tannoy mxc 199 pleuro

ik was overigens erg onder de indruk van de B&W 601 maar past niet als surround setup in mijn budget. 2x B&W 601 kost al 188, center is duur, kleinere achterspeakers iets van 160.

2 boxen combineren vindt ik geen gezicht en klinkt niet goed.

Verwijderd

En wat voor een versterker dan? Een moderene 5.1 amp is best aardig met stereo maar alleen de dure modellen komen in de buurt van een goede stereo amp. Maar voor je toekomstige surround is 5.1 wel veel beter dan pro-logic.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Dnc1n schreef op 22 augustus 2002 @ 20:54:

Volslagen onzin natuurlijk, kan best en kan ook zeker goed klinken.

• JT
  • Laatst online: 09:38

JT

VETAK y0

Dnc1n schreef op 22 augustus 2002 @ 20:54:

:? Hoe bedoel je ?
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 18:14:
En wat voor een versterker dan? Een moderene 5.1 amp is best aardig met stereo maar alleen de dure modellen komen in de buurt van een goede stereo amp. Maar voor je toekomstige surround is 5.1 wel veel beter dan pro-logic.
Ook duurdere modellen komen niet in de buurt van 2 kanaals versterkers voor dezelfde prijs van een 2 kanaals.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dnc1n
bv. 2x tannoy voor en 2x b&w's rear.
Volgens what's hifi moet je surround speakers niet kombineren.

maar het gaat mij er ook om dat ik een mengelmoes van speakers niet mooi vindt lijken in m'n kamer. Het oog wil ook wat! :)

Verwijderd

De STR-DE 475 en 485 klinken jammer genoeg niet echt denderend. Maar wel redelijk wat mogelijkheden voor het geld. Die mercury reeks van tannoy is ook niet echt lekker behalve dan de sub die is wel in orde. Canton heeft ook wel wat leuke setjes met vooral lekker subs erbij.
Als je van plan bent veel dvd's te kijken is het niet verstandig om op de subwoofer en de versterker te bezuinigen. Je wilt immers diep en dynamisch geluid. Ik vind trouwens dat je een sub best mag voelen bij muziek en in films. Want het ultieme geluid is toch gewoon dat wanneer je je ogen dicht doet het net lijkt of dat de band voor je aan het spelen is. Denk maar wel dat je dan een basgitaar (slap/plug) of bassdrum voelt.
die subwoofer bij dit setje vindt ik minder.
is namelijk maar 50watt
Ohw en nogmaals het aantal watt maakt echt niks uit.

Een goeie subwoofer:

1. Kost zoveel geld als je zelf wilt uitgeven en eerder is gezegd ongeveer vanaf 600/700 euro heb je een 'goeie' sub voor zowel muziek (REL,M&K,Phonar) als voor HT (Cerwin Vega,Velodyne)

2. Kan veel lucht verplaatsen. De inhoud van die lucht is de opervlakte van de conus maal de Xmax (maximale slag van de speaker). Een hoge Xmax is belangrijker dan een groter conusoppervlak en hoeveelheid watts omdat bij de meeste subs bij extreem lage tonen de speakers veel eerder tegen de Xmax grens aanzit dan aan z'n maximale vermogen grens (opblazen oftewel thermische overbelasting)

3: Heeft een hoge gevoeligheid. Ongeveer (>95 dB w/m). Als de speaker dit heeft kom je ruimschoots toe voor een normale kamer (5x4 meter) met een 50 watt (RMS bij 8 ohm) subversterker .

Ik zou zelfs nog minder op de sub bezuinigen dan op de versterker want als je een goeie actieve sub neemt en hem goed afstelt hoeft de versterker geen vermogen meer te verspillen aan basgeluid en dat komt de midden en hoge tonen ten goede.

Succes met uitzoeken:)

• Dnc1n
ey bedankt voor je reactie!
dat het aantal watts nix uitmaakt weet ik sinds kort ook, vertelde een man bij een hifi studio.
Hij kwam heel overtuigend over maar toch was hij geen voorstander van een sub bij muziek.
maar speakers uitzoeken is subjectief zei hij, heeft ie gelijk in.

die canton serie? zijn dat van die satelietjes met een sub of bedoel je wat anders?
in welke preisklasse liggen die speakers?

Verwijderd

Ik heb toevallig bij een kennis van mij zo'n setje gehoord met 2-weg sats ter grootte van een brooddoos en een 10" sub. Hij heeft die aangesloten op z'n pc en dat klonk best aardig. Ik weet niet precies welke serie , canton kom je nl niet zo veel tegen hier.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Greentumb schreef op 26 juli 2002 @ 22:08:
jbl rulez -----> meer weet ik ook niet te melden :)
:X zeg dan gewoon niks

Jbl kanleuk zijn voor in de Auto of voor een Puber die half doof is , maar een echte audiofiel zoekt het hoger ;)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

s_roubos schreef op 28 juli 2002 @ 00:23:
Ik ben al een tijdje bezig met nieuwe speakers, en van HECO heb ik nooit gehoord. Ziet er enigszins el cheapo uit (no flame intended).

Wat surround speakers betreft, ik ga maandag bij Staffhorst een paar B&W 303s halen. Prachtig geluid, zouden niet misstaan als hoofdspeakers. 150 per stuk.
[...]
Praktisch alle surround setjes van deze prijsklasse zien er el cheapo uit. Wat Heco betreft bouwen deze goede speakers welke veelal gelijk al dan niet beter zijn als concurrerende b&w modellen. Zelf vind ik dat ze enkele nadelen hebben, scherp hoog en een nominale impedantie van 4 ohm (dit vinden veel versterkers niet leuk). Maar goed da's een kwestie van smaak.

• Dnc1n
Mary Wana schreef op 24 augustus 2002 @ 11:04:
[...]

Jbl kanleuk zijn voor in de Auto of voor een Puber die half doof is , maar een echte audiofiel zoekt het hoger ;)
daar ben ik het niet mee eens. de goedkopere jbl's wel maar de ture TIK serie is echt niet slecht :9~
kun je nou niet echt vergelijken met een b&w 600 of mercury mx......
maarja bij deze laatste 2 speakerstjes is de prijs/kwaliteit verhouding weer erg hoog :9~

1 ding is zeker, m'n kennwood ga ik vervangen. ik heb op m'n pa z'n nieuwe receiver mijn jbl'tjes (xl1000) speakers gehoord en klonk echt een stuk mooier!
dus eerst receiver+ speakers dan, speakerset uitbreiden.

ik denk dat ik dezelfde receiver als m'n pa gaat kopen:
panasonic sa-he90
met b&W 601 speakers of tannoy mx2.
:)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23

n00bs

Het is weer Zomer!

Tannoys vind ik persoonlijk erg :r klinken maar dat is mijn mening...

Er zijn zat redelijke merken voor niet al teveel geld... ga gewoon richting duitsland of vlak bij de grens en ga daar is bij wat hifi zaakjes kijken

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Dnc1n schreef op 27 juli 2002 @ 22:54:
Ik ben vorige week naar duitsland geweest en daar hadden ze een set van Panasonic + Heco boxen. Heco is hier een onbekend merk maar daar (en denemarken) zijn ze er helemaal gek van. Het was deze combinatie voor 698 euro:

Panasonic HA-HE70:
[afbeelding]

specs: [url="http://www.prodcat.panasonic.com/shop/NewDesign/ModelTemplate.asp?ModelId=14264&show_all=false&product_exists=True&active=1&ModelNo=SA-HE70&CategoryId=2600"]http://www.prodcat.panasonic.com/shop/NewDesign/ModelTemplate.asp?ModelId=14264&show_all=false&product_exists=True&active=1&ModelNo=SA-HE70&CategoryId=2600[/url]

Panasonic Dvd-rv32
[afbeelding]

specs: [url="http://www.prodcat.panasonic.com/shop/NewDesign/ModelTemplate.asp?ModelId=12993&show_all=false&product_exists=True&active=1&ModelNo=DVD-RV32S&CategoryId=%202977"]http://www.prodcat.panasonic.com/shop/NewDesign/ModelTemplate.asp?ModelId=12993&show_all=false&product_exists=True&active=1&ModelNo=DVD-RV32S&CategoryId=%202977[/url]

Heco Ultraspace 510
[afbeelding]

specs: [url="http://www.google.nl/search?q=cache:qJACcYxyYOQC:www.heco-audio.de/pdf/special/ultraspace.pdf+heco+ultraspace&hl=nl&ie=UTF-8"]http://www.google.nl/search?q=cache:qJACcYxyYOQC:www.heco-audio.de/pdf/special/ultraspace.pdf+heco+ultraspace&hl=nl&ie=UTF-8[/url]

Mijn vraag, Is dit wat?
Die DVD speler is binnekort van mij samen met zo een AMp maar dan de HE-90 :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Dnc1n
heeft m'n pa heeft ook een panasonic he-90 met rv32 dvd speler..
leuk setje! :)

mary wana? heb je die panasonic amp ook vergeleken met andere amps? ik bedoel echt geluisterd?

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Jawel , natuurlijk neit tegen Top Modellen van Rotel of Marantz :) wel in zelfde prijsklasse en hij kwam er imho vrij goed uit , al sje kijkt naar prijs en wat hij alles heeft. En hij past perfecto bij mijn TV , meubel en DVD speler. Ik moet alleen ff kijken wanneer ik hem op kan halen :)

Voor een niet zo heel erg kieskeurige iemand is hij ideaal, geluid is imho goed!

• JT

JT

VETAK y0

Yamaha hoeft niet duur te zijn...net zoals Denon, begint al op 400 euro, wat kostte ide Panasonic dan ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Dnc1n
m'n pa heeft 'm gekocht samen met de panasonic rv32 dvd speler voor 469 euro in duitsland.

er zit echt een goed geluidje in, mooi strak geluid en een natuurlijke bas. Ik denk dat het in deze prijsklasse (rond de 350 euro) een goeie receiver is.
Als m'n jbl's al mooi klinken op deze receiver hou zullen straks m'n b&w's/tannoy etc. wel niet klinken :9~

Mary wana? nee, ik bedoel indezelfde prijsklasse ongeveer, zeg maar:
marantz 4300
yamaha v730

• JT

JT

VETAK y0

Dubbel.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Yamaha RX-V730 kost dik over de 600 euro. Ik denk dat je de 420/430 bedoelt. En ik leg liever 50 euro meer neer voor Yamaha/Denon/Harman Kardon.

Ecodan warmtepomp

• Dnc1n
is dat een subjectieve keuze of is het op 1 of andere manier ook beter? Ik vindt dat er uit die panasonic (technics) een mooi geluidje komt maar nog nooit vergeleken met yamaha/Denon/HK.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Mary Wana schreef op 24 augustus 2002 @ 11:04:
[...]

Audiofielen, is dat niet verboden :)

Maarre, ff serieuz. JBL maakt(e) best mooie monitor en PA achtige speakers. Om van lekkere harde rock muziek te genieten is er niet veel mooiers. Ook hebben ze een vreselijk mooie sub (met room correction) en de TIK serie is niet te versmaden

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 21:15
Ik snap niet wat mensen op de JBL tegen hebben. Heb zelf ook JBL's (XTI serie), en die zijn zeker niet slecht, zeker niet voor een speaker in de 350-500 euro prijsklasse. Sure, er zijn nog steeds veel betere te krijgen, maar kijk es even naar de prijsklasse die de topic opener heeft gezegt. En daarnaast, kwaliteit, geluid, etc. is ook voor een groot deel afhankelijk van een ieder persoonlijk, en ik durf te beweren dat zeker een groot gedeelte daarvan tussen hun oren zit. Duur is goed....... Ja hoor, niet per definitie. Durfen veel mensen te beweren dat je op een slaapkamer, studentenkot, etc. jij het verschil hoort tussen duur en heel erg duur? Dacht het niet! 1000 euro garandeerd niet een goed geluid. 10000 ook niet, maar de kans is wel groter.

Canton is overigens goed te krijgen. Even beter zoeken. Heb zelf de Canton subwoofer bij Mediamarkt gehaald voor 999,-- (inclusief kabels en spikes, 999 guldens btw). De centrespeaker is ook van Canton, combineerd erg goed met de JBL's (front XTI, rear standaard JBL's)

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Mijn Canton Movie 50 XXL (of zo) komt uit duitsland voor 1070 euro (30 cm sub met 250 watt cont versterker, 5 satellieten van 30 cm hoog met 18 cm woofer en metal dome. Klinkt redelijk (gebruik het alleen voor DVD films). De sub kan redelijk dreunen, voor muziek wellicht te veel (maar dat kan je instellen natuurlijk). In Nederland is de adviesprijs 1700 euro (maar bij Mediamarkt minder denk ik)

Zie hier een picje http://www.xs4all.nl/~rwmmos/HT/EPSN0002s.jpg

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

JT schreef op 23 augustus 2002 @ 20:48:
[...]

:? Hoe bedoel je ?

[...]

Ook duurdere modellen komen niet in de buurt van 2 kanaals versterkers voor dezelfde prijs van een 2 kanaals.
Maar dat zei ik ook niet :), ik sluit me hier bij aan.

• Dnc1n
bedoel je dat een versterker van 300 euro beter is als 1 5.1 receiver van 3x300 euro?
Pagina: 1