Realme, doom iii mod

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

ReCreator schreef op 19 augustus 2002 @ 20:14:
[...]

gle.nl??
mijn school heeft glu.nl :D

haha
is gle, net zo soepel als glu.....??
vast wel....

En die screenshots zien er echt zeer goed uit hoor!!
glu.nl ? Vindt ie niet hoor ? School failliet ?

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb dit hele topic niet gevolgd, maar ik heb even de website bekeken en die vond ik er goed uitzien! Alleen de wallpaper vond ik niet om aan te zien... Wordt dit ook 'het' logo voor de mod of is dat nog tijdelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 13:04
da_rippah schreef op 20 augustus 2002 @ 10:54:
Ik heb dit hele topic niet gevolgd, maar ik heb even de website bekeken en die vond ik er goed uitzien! Alleen de wallpaper vond ik niet om aan te zien... Wordt dit ook 'het' logo voor de mod of is dat nog tijdelijk?
dat wordt idd het logo voor de mod, de wallpaper is meer een frame, ik wil het gaan gebruiken bij volgende wallpapers, maar dan met alleen het logo en een aantal dingen van het betreffende item dat geshowed wordt.

bovendien heb ik een aantal ideeen voor een animated logo

Verwijderd

-= schop =-
Ik wil nlk meerrrrr 8)

• bolleh
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 09:57:
-= schop =-
Ik wil nlk meerrrrr 8)
hehe tis bijna af, kheb wat muziek vandaag ontvangen ent klinkt echt vet :)
verder heb ik de afgelopen dagen last gehad van mn schouder(spiertje verrekt oid) maar we zijn weer aant werk :)

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08
Erm.. ik ben ook bezig met mappen ensow maareh ik had een vraagje he :)
Je maakt nu dus mappen voor q3 en die wil je gaan importeren in de nieuwe qradiant met doom3. Maar ben je da niet bang dat je bepaalde (belangrijke) features van Doom3 niet gebruikt? En dat je dan waarschijnlijk al je mapjes opnieuw moet gaan mappen?

• bolleh
Glorix Jim schreef op 29 augustus 2002 @ 14:34:
Erm.. ik ben ook bezig met mappen ensow maareh ik had een vraagje he :)
Je maakt nu dus mappen voor q3 en die wil je gaan importeren in de nieuwe qradiant met doom3. Maar ben je da niet bang dat je bepaalde (belangrijke) features van Doom3 niet gebruikt? En dat je dan waarschijnlijk al je mapjes opnieuw moet gaan mappen?
ik probeer zoveel mogelijk een geraamte te maken zalk maar zeggen, alle ideen die ik heb voor bewegende dingen moet ik echter nog ongebruikt laten, de belichting zal ik ook helemaal op nieuw moeten doen met doom iii maar dat wordt minder tijdrovend dan nu omdat je dan tenminste realtime de belichting kunt bekijken in de editor

• Glorix Jim
ah ok :)
En wat is er eigenlijk beter aan de editor die jij nu gebruikt dan q3radiant? (ben zelf nog btje newbie qua maps maken, maar ik speel wel veel dus weet wel wat een goeie map is en wat het kan maken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Glorix Jim schreef op 29 augustus 2002 @ 23:15:
ah ok :)
En wat is er eigenlijk beter aan de editor die jij nu gebruikt dan q3radiant? (ben zelf nog btje newbie qua maps maken, maar ik speel wel veel dus weet wel wat een goeie map is en wat het kan maken :))
ik gebruik zelf gewoon GTK radiant(1.2.10) omdat het gewoon lekkerder werkt dan die ouwe q3 radiant. die laatste releases waren nogal brak imho in vergelijking met de vroegere q3 radiants

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Ja ik gebruik ook nog gewoon de eerste versie van q3radiant. Latere versies waren idd instabiel. Werk je ook nog met prefabs? Of maak je alles zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb (zoals altijd :P ) niet echt iets nuttigs toe te voegen, maar wens je er veel succes mee. Ik heb tijdje geleden een level gemaakt voor Half-Life, wat best aardig gelukt is. Ook wat gekloot in Duke-Nukem 3D, Unreal en Q3A, maar toch vooral in Half-Life ge-mapped. Kga denk ik maar weer een beginnen met -nu nog- Q3A en dan later Doom III, lijkt me weer errug cool. :)

Nog een tip: bij deze textures zou ik die steenachtige texture weglaten, of die stukken wat ruwer maken. Nu lijkt net een tunnel ergens waar ze wat afdekplaten zijn vergeten zeg maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Glorix Jim schreef op 30 augustus 2002 @ 08:36:
Ja ik gebruik ook nog gewoon de eerste versie van q3radiant. Latere versies waren idd instabiel. Werk je ook nog met prefabs? Of maak je alles zelf?
nee ik maar gewoon alles zelf

aikon:
kzal ff kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik q3radiant downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Planetquake.com :)

En dan ergens onderaan :) Alles is daaro te vinden voor Q3A ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
misschien een tip :

het poppetje , albeit gaaf geschetst , is overduidelijk een kruising tussen een skaarj en de kop van de predator .....beetje on-origineel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
majic schreef op 30 augustus 2002 @ 11:41:
misschien een tip :

het poppetje , albeit gaaf geschetst , is overduidelijk een kruising tussen een skaarj en de kop van de predator .....beetje on-origineel!
1) de kop staat nog niet vast, dit is gewoon de fantasie van mn artist.
2) een skaarj? wasda? ik heb mn artist gewoon verteld hoe ik het ongeveer wou zien en hem zijn loop gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ok de map is af, hijs nu onderweg naar een aantal mensen die ff een aantal dingen gaan testen. het grootste probleem: er zit ingame music in die .wav _moet_ zijn, nou heb ik een converter gevonden die de .mp3 omzet naar een werkende .wav alleen dan kon ik alles weer niet in 1 .pk3 bestand houden, oftewel er komen in de baseq3 een aantal losse files + 2 folders met een aantal files. in de baseq3 komen 2 .bats, 1 die de mp3 omzet en 1 die, als je realmetest weg wilt gooien, alles delete. erg omslachtig allemaal dus maar alles werkt, en als hij strax getest is zal hij morgen available zijn om te downloaden.

er is nog 1 maar: hijs 14.3mb
sorry voor alle modemers enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2) een skaarj? wasda? ik heb mn artist gewoon verteld hoe ik het ongeveer wou zien en hem zijn loop gelaten
Da's toch zo'n lieverd uit Unreal? Maareh die 2 hoeven helemaal niet op elkaar te lijken wanneer je de lichaamsbouw in polygoontjes er anders uit laat komen (want daar zegt zo'n schets erg weinig van vindik altijd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ok de realmetest is te downloaden op de homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
bolleh schreef op 03 september 2002 @ 14:51:
ok de realmetest is te downloaden op de homepage
Ik ga hem gelijk downloaden en spelen. Zo meteen mijn nietsverhullende commentaar :7

Nog ff een vraagje, beetje off-topic maar hoop dat je het niet erg vindt: ik heb radiant geinstalled alleen ik kan zo kut bewegen in 3D view, ik ben worldcraft gewend waar je gewoon met AWSD+muis doorheen kon bewegen, is dit in radiant ook te doen ipv AZ+DC en dat vage gedoe met de rechtermuisknop?

Ow, er staat nog 'Name: Realme Wallpaper' bij de D/L van de map.

[edit]
Eerste keer downen gaf een corrupte zip, 2e keer via server lukte het wel.

Toen het level: ik stap het level binnen en zie een hoop bergen, de bergen an sich zijn mooi maar de texture wordt teveel geherhaald, probeer er iets aan te doen maar ik weet hoe kut dat is idd. Op zich niet echt storend.
Dat gebouw is mooi gemaakt, maar heb 2 opmerkingen. Als je vanachter dat gebouw oploopt hoor je de deur open gaan, op zich ook weer niet heel erg maar zeg het toch maar ff.
Ten tweede: de textures zijn slordig aangebracht, zie dit maar eens. De lijnen lopen niet door. Dit is op heel veel plekken aan het gebouw zo.
Ook die soort pilaren binnenin zijn een beetje vaag, aan de ene kant van de hoek die texture van het plaatje en aan de andere kant een rots-texture. Het valt niet echt op ofzo, maar het klopt gewoon niet.
Muren e.d. zijn mooi gemaakt. :)
Daarna spring ik dat gat in en loopt me pc vast, gebeurd bijna nooit met Q3A, na een herstart heb ik het nog ff in een venster gespeeld en af en toe als ik op dat blauwe schoot zat ik weer in windows, zal wel aan Q3A zelf liggen maar toch,
En daarna niks, zal wel over iets heel simpels heen hebben gekeken maar ik kom dat gat niet uit ofzo... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Op je site staat dit: 'Name: Realme Wallpaper' bij de test. :)

Ik heb hem net binnen, zal is voor je kijken, veel succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Aikon schreef op 03 september 2002 @ 15:07:
[...]

Ik ga hem gelijk downloaden en spelen. Zo meteen mijn nietsverhullende commentaar :7

Nog ff een vraagje, beetje off-topic maar hoop dat je het niet erg vindt: ik heb radiant geinstalled alleen ik kan zo kut bewegen in 3D view, ik ben worldcraft gewend waar je gewoon met AWSD+muis doorheen kon bewegen, is dit in radiant ook te doen ipv AZ+DC en dat vage gedoe met de rechtermuisknop?
hmm denk het niet, kheb er zelf eigenlijk geen moeite mee omdat het mn 1e 3d programma was.
Ow, er staat nog 'Name: Realme Wallpaper' bij de D/L van de map.
fixed ;)
Toen het level: ik stap het level binnen en zie een hoop bergen, de bergen an sich zijn mooi maar de texture wordt teveel geherhaald, probeer er iets aan te doen maar ik weet hoe kut dat is idd. Op zich niet echt storend.
ja ik heb weinig ervaring met bergen maken en texturen en daar ga ik de komende tijd mee aan de slag
Dat gebouw is mooi gemaakt, maar heb 2 opmerkingen. Als je vanachter dat gebouw oploopt hoor je de deur open gaan, op zich ook weer niet heel erg maar zeg het toch maar ff.
Ten tweede: de textures zijn slordig aangebracht, zie dit maar eens. De lijnen lopen niet door. Dit is op heel veel plekken aan het gebouw zo.
ja dat ligt aan de texture zelf, als ik dat allemaal zou moeten alignen dan zou de texture zelf er heel vaag uit gaan zien want dan zou ik em moeten verkleinen en draaien enzo, dat wordt niet mooi.
Ook die soort pilaren binnenin zijn een beetje vaag, aan de ene kant van de hoek die texture van het plaatje en aan de andere kant een rots-texture. Het valt niet echt op ofzo, maar het klopt gewoon niet.
ehm? screenshot?
Muren e.d. zijn mooi gemaakt. :)
Daarna spring ik dat gat in en loopt me pc vast, gebeurd bijna nooit met Q3A, na een herstart heb ik het nog ff in een venster gespeeld en af en toe als ik op dat blauwe schoot zat ik weer in windows, zal wel aan Q3A zelf liggen maar toch,
En daarna niks, zal wel over iets heel simpels heen hebben gekeken maar ik kom dat gat niet uit ofzo... :D
spring niet het gat in, er is een knop vlakbij die je in kun schieten, dan gaan de deuren open en komt de lift omhoog :)

iedereen sprong in dat gat btw :X >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Paar dingetjes:
If you want to be able to use cheats:
* load up q3 and bring down the console (~)
* /devmap realme-test
now you can use Cheats ingame.
Dit werkt niet, kan de map niet vinden.

Texture foutje:
http://www.theforumisdown...files/0802/texturebug.JPG

Rare engine fout ofzo, weet niet of het iets uitmaakt omdat alles toch omgezet word maar toch:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/realbug1.JPG

Om even aan te geven op welke plaats dat gebeurt (dit is een screenie van ongeveer dezelfde plaats alleen een paar stappen naar voren.):
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/normaal.JPG

De muziek is trouwens best goed, simpel maar opswepend. Goede sfeer.

Oja, het geluid van de machinegun werkt niet... klopt dat?

Nog wat: Ik kan die knop niet vinden... :D Geef is een hint...

[ Voor 0% gewijzigd door bart_vd op 03-09-2002 17:36 . Reden: dom dom dom had twee keer hetzelfde plaatje gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
bart_vd schreef op 03 september 2002 @ 16:57:
Paar dingetjes:

[...]

Dit werkt niet, kan de map niet vinden.
had ik em toch nog maar ff dubbel gechecked |:(
doe /devmap realmetest
ipv /devmap realme-test

sorry :O
zelfde als wat ik hierboven al zei
Rare engine fout ofzo, weet niet of het iets uitmaakt omdat alles toch omgezet word maar toch:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/bug1.JPG

Om even aan te geven op welke plaats dat gebeurt (dit is een screenie van ongeveer dezelfde plaats alleen een paar stappen naar voren.):
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/normaal.JPG
kun je ff markeren wat er fout is? kzie het niet zo goed
bepaalde overgangen tussen landschap textures zijn niet goed omdat q3 volgens mij maar een overgang van 2 textures kan hebben
De muziek is trouwens best goed, simpel maar opswepend. Goede sfeer.
tjah xeno he ;)
Oja, het geluid van de machinegun werkt niet... klopt dat?
hier doet ie het gewoon...
Nog wat: Ik kan die knop niet vinden... :D Geef is een hint...
er is nog een texture met hetzelfde effect als die deur, ga van daar eens zoeken ofzow >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Dit bedoelde ik dus: klik. Tis een beetje een vaag gezicht.

Hmmm knop gevonden nu, kan dus niet vanuit dat gat, dus moet je het level herstarten. Das fout, je moet wel door kunnen spelen, dat je ff moet zoeken ok, maar je moet niet het level herstarten zeg maar.

En ik ben een zeikerd, maar als je eenmaal beneden bent en die 8 blauwe driehoeken sluiten weer dan hoor je een knal, maar ze raken elkaar niet. ;)

klik Hier zat eerst een knop, hij gaat opeens weg in de muur, kan niet. Is bij alle knoppen overigens.

Dan die kamer met die 4 bollen met blauwe ringen, errug mooi maar wel zwaar. Krijg hier zo'n 40-50fps en das op een Radeon8500LE 128MB/Duron800/512MB dus das geeneens zo slecht. Een mod moet wel op wat mindere systemen goed werken. Niet dat het te zwaar is maar wel bijna (alles stond overigens op high detail). Verder een erg mooie kamer :9

Bruut einde trouwens :7
ja dat ligt aan de texture zelf, als ik dat allemaal zou moeten alignen dan zou de texture zelf er heel vaag uit gaan zien want dan zou ik em moeten verkleinen en draaien enzo, dat wordt niet mooi.
Lijkt me niet. In worldcraft kon je een texture in 3D zeg maar aanklikken en dan stond ie in je geheugen, dan kon je ergens anders klikken en dan kwam ie daar ook met dezelfde settings. Als je dat dus deed bij zo'n pilaar liepen automatisch alle textures goed.
Sowieso moet deze goed kunnen lijkt me, het zijn namelijk 2 rechte vlakken dus met een beetje verticaal/horizontaal schuiven zou die moeten kunnen aansluiten. Of zie ik het nu gewoon verkeerd? :P
Probeer anders eens voor dat onderste stuk pilaar een texture zonder strepen, dan valt het bijna niet op als het beetje verkeerd zit. Dit vind ik iig geen gezicht.

Hoop dat je er wat aan hebt, verder vindt ik het serieus een erg mooi level. Ik weet wat een pleuris werk al die details aanbrengen is dus: _/-\o_

Oh ja, hoe heb je die bergen gemaakt? Met het handje of met een terrain-editor?

Oh ja2, hoe lang duurde het volledig compilen? Gewoon nieuwsgierig hoe lang zoiets duurt bij Q3A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
bolleh, ik heb de link verander, was een dom foutje van me.

Op het plaatje zie je dat de textures als het ware uitgesmeert worden.
Dat krijg ik zodra ik in die hoek sta daar'. Dan blijven de textures als het ware 'hangen' en als ik dan beweeg krijg je hele rare effecten.

(Net als bij counter-strike in spec mode, als je dan door de grond heen vliegt ofzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Nog iets: Wat Aikon al zei over dat geluid van die deuren als je aan de achterkant van het gebouw loopt dat komt dus doordat de deuren open gaan omdat je binnen een bepaalde afstand komt. Daar komt nog bij dat die deuren dan DOOR de muur van het gebouw naar buiten komen... zoals hier: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/deurbug.JPG

Ik ga weer verder zoeken naar die knop :D.

edit:

Dit is misschien mierenneuken maar ik bedoel is het als opbouwende kritiek:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/zwart.JPG
Sfeer is leuk maar dit is wel HEEL donker niet?

Ennuh, vertel aub is waar die knop zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Aikon schreef op 03 september 2002 @ 17:32:
Dit bedoelde ik dus: klik. Tis een beetje een vaag gezicht.
hmm tis gewoon een overgangs texture, in de hele map door is hij zo gebruikt dus daar ook.
Hmmm knop gevonden nu, kan dus niet vanuit dat gat, dus moet je het level herstarten. Das fout, je moet wel door kunnen spelen, dat je ff moet zoeken ok, maar je moet niet het level herstarten zeg maar.
ja eigenlijk had ik niet verwacht dat iedereen zomaar in dat gat zou springen :o
En ik ben een zeikerd, maar als je eenmaal beneden bent en die 8 blauwe driehoeken sluiten weer dan hoor je een knal, maar ze raken elkaar niet. ;)
dat komt idd zeikerig over >:)
klik Hier zat eerst een knop, hij gaat opeens weg in de muur, kan niet. Is bij alle knoppen overigens.
ja het probleem is dat het midden van die knop dichter bij de muur zit dan de rand, dus als je hem zou willen blijven zien is het haast alsof ie niet ingedrukt is, daarom zo maar
Dan die kamer met die 4 bollen met blauwe ringen, errug mooi maar wel zwaar. Krijg hier zo'n 40-50fps en das op een Radeon8500LE 128MB/Duron800/512MB dus das geeneens zo slecht. Een mod moet wel op wat mindere systemen goed werken. Niet dat het te zwaar is maar wel bijna (alles stond overigens op high detail). Verder een erg mooie kamer :9
twas wel duidelijk toch met die ene "machine" die anders was? ik wilde er eigenlijk meer in doen(knop in drukken en de machine gaat aan enzo, maar dan zou je heel even een raar effect te zien krijgen, dat wilde ik liever niet.)
Bruut einde trouwens :7
;)
Lijkt me niet. In worldcraft kon je een texture in 3D zeg maar aanklikken en dan stond ie in je geheugen, dan kon je ergens anders klikken en dan kwam ie daar ook met dezelfde settings. Als je dat dus deed bij zo'n pilaar liepen automatisch alle textures goed.
het probleem met radiant is is dat je textures bijv aan de bovenkant niet "in elkaar gedrukt" kunt maken en onder "uitgerekt" dus het alignen daar zou veel moeite kosten, teveel ;)
Sowieso moet deze goed kunnen lijkt me, het zijn namelijk 2 rechte vlakken dus met een beetje verticaal/horizontaal schuiven zou die moeten kunnen aansluiten. Of zie ik het nu gewoon verkeerd? :P
je ziet het verkeerd dus ;)
Probeer anders eens voor dat onderste stuk pilaar een texture zonder strepen, dan valt het bijna niet op als het beetje verkeerd zit. Dit vind ik iig geen gezicht.

Hoop dat je er wat aan hebt, verder vindt ik het serieus een erg mooi level. Ik weet wat een pleuris werk al die details aanbrengen is dus: _/-\o_
ja duurde lang, de level editor werd naarmate het proces vorderde ook steeds langzamer :D
Oh ja, hoe heb je die bergen gemaakt? Met het handje of met een terrain-editor?

Oh ja2, hoe lang duurde het volledig compilen? Gewoon nieuwsgierig hoe lang zoiets duurt bij Q3A.
bergen met easygen kheb er zelf nog niet veel ervaring mee maar tis wel handig :)

compilen, kheb hier FastVis met gewone lighting gebruikt, dat duurde op mn celeron tualatin 1200@1320 ongeveer 40 minuten. doordat er veel "detail" brushes aanwezig zijn zou het veel te lang duren om een gewone Vis te doen, dat zou echt iets van 12 uur duren. gelukkid verdwijnt dit grotendeels met doom iii :)
lighting hoeft niet meer en het vis gedeelte wordt enorm teruggebracht :) thanx ID ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
bart_vd schreef op 03 september 2002 @ 17:48:
Nog iets: Wat Aikon al zei over dat geluid van die deuren als je aan de achterkant van het gebouw loopt dat komt dus doordat de deuren open gaan omdat je binnen een bepaalde afstand komt. Daar komt nog bij dat die deuren dan DOOR de muur van het gebouw naar buiten komen... zoals hier: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/deurbug.JPG

Ik ga weer verder zoeken naar die knop :D.

edit:

Dit is misschien mierenneuken maar ik bedoel is het als opbouwende kritiek:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/zwart.JPG
Sfeer is leuk maar dit is wel HEEL donker niet?

Ennuh, vertel aub is waar die knop zit...

DOH zon domme fout over het hoofd gezien |:(
das echt dom :(

over je texture probleem...vaag kheb het hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Ik wil best meehelpen alleen
* Ik kan niet coden
* Ik kan niet mappen
* Ik kan niet texturen

Mhh wat kan ik dan wel :?

* Beetje artwork (photoshop)
* Nieuws posten

Ik werk nu bij www.dutchgaming.net
Dus misschien is het leuk als ik dit project ga volgen en elke maand een interview hou met een van de medewerkers en status hoe ver de mod tot zo ver is?

Ohh ja nog even de MOD, ik spel nu al heel wat jaartje shooters en ik word echt compleet ziek van die indoor levels.
Al die donkere tempels of andere vage geheime installaties, speel veel liever buiten zoals in steden waar je ook donkere steegjes kan maken (DEUS EX)
Ik was dus blij om te lezen dat er veel openlucht komen in de MOD.

Maar ik las eens in een interview met een gozer van ID dat er weinig buiten levels in Doom III komen.
Hoe wil je die dan gaan maken in je Mod als het niet goed word ondersteund? :?
Is het dan niet slimmer dat je de engine van Unreal 2 gebruikt? lijkt mij slimmer maar ja wie ben ik? :)

Veel suc6 en ik hoor het wel als ik je ergens mee van dienst kan zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Ja inderdaad bolleh, leek me al een newbie fout :).

Maaruh, ik geef het op, waar zit die knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
bolleh schreef op 03 september 2002 @ 17:53:
[...]

hmm tis gewoon een overgangs texture, in de hele map door is hij zo gebruikt dus daar ook.
Mjah, tis kwestie van smaak laten we maar zeggen.

[...]

ja eigenlijk had ik niet verwacht dat iedereen zomaar in dat gat zou springen :o
Verwacht alles :D serieus bedoeld

[...]

dat komt idd zeikerig over >:)
Goed he :P

[...]

ja het probleem is dat het midden van die knop dichter bij de muur zit dan de rand, dus als je hem zou willen blijven zien is het haast alsof ie niet ingedrukt is, daarom zo maar
Tis bij die knoppen boven ook. Doe anders dat die buitenste ring alleen beweegt, tot 2 units op de muur ofzo

[...]

twas wel duidelijk toch met die ene "machine" die anders was? ik wilde er eigenlijk meer in doen(knop in drukken en de machine gaat aan enzo, maar dan zou je heel even een raar effect te zien krijgen, dat wilde ik liever niet.)
Ik vond meteen die knop en dat die andere knop voor boven was snapte ik ook wel na 10sec

het probleem met radiant is is dat je textures bijv aan de bovenkant niet "in elkaar gedrukt" kunt maken en onder "uitgerekt" dus het alignen daar zou veel moeite kosten, teveel ;)

[...]

je ziet het verkeerd dus ;)
Nah ok dan ;)

[...]

ja duurde lang, de level editor werd naarmate het proces vorderde ook steeds langzamer :D
Misschien een idee om kamer voor kamer te editten, als je dit slim doet kan je ze op het einde heel simpel aan elkaar maken, zo gaat het iig wat sneller en je hoeft toch niet telkens het hele level te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Ahum... Aikon of bolleh, waar zit die knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bied aan om wat Prefabs te maken.
Heb ruime ervaring met mappen.
Laat maar horen of je me nodig hebt.
Check straks terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
bart_vd loop die 2 deuren door, dan om het gat, kijk richting deur en omhoog bij dat blauw. Spring en schiet die tunnel in.

En bolluh: je level is blijkbaar te moeilijk voor sommigen (niet lullig bedoel bart_vd, ik heb ook tijd moeten zoeken), hou er rekening mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Misschien nog een leuk ideetje.
Je team bestaat uit 8 man, misschien leuk om iedereen zijn eigen specialiteit te geven?
Levels op meerdere manier kunnen uitspelen, dus niet linair wat je eigenlijk in elke shooter heden ten dagen ziet. (kan je de mod vaker spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Aikon schreef op 03 september 2002 @ 18:40:
bart_vd loop die 2 deuren door, dan om het gat, kijk richting deur en omhoog bij dat blauw. Spring en schiet die tunnel in.

En bolluh: je level is blijkbaar te moeilijk voor sommigen (niet lullig bedoel bart_vd, ik heb ook tijd moeten zoeken), hou er rekening mee. :)
en als je het goed doet hoef je niet eens te springen :X
kvond het toch niet zoo moeilijk :)

nou kmoet even weg, kzal strax ff andere dingen beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
bolleh, je level is niet te moeilijk, kwam doordat ik een aantal instellingen erg laag/klein etc had staan waardoor dat dus plat leek... en ik had er al op geschoten dus dat kon het nie zijn :D. Is niet jou schuld.

Nu het wel weer goed staat is het inderdaad makkelijk te zien.

Dom van me.

maaruh, ik ga weer op bughunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Quake 3 crashte... nog nooit gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 18:20:
Ik bied aan om wat Prefabs te maken.
Heb ruime ervaring met mappen.
Laat maar horen of je me nodig hebt.
Check straks terug...
prefabs heb ik niet nodig omdat vrijwel alles waar je een prefab voor kunt maken(nuttig) is een machine oid ofzow, en dat moet in doom iii geanimeerd worden dus dat komt dan wel, bovendien heb ik zelf altijd alles in mn maps zelf gemaakt(af en toe mapobjects natuurlijk) maar nooit een prefab gebruikt, meestal alleen bekeken hoe ie gemaakt is en dan zelf nadoen(maar das al 1.5 jaar terug ofzow)

bedankt voor het aanbieden trouwens :)
DarkJedi schreef op 03 september 2002 @ 17:57:
Maar ik las eens in een interview met een gozer van ID dat er weinig buiten levels in Doom III komen.
Hoe wil je die dan gaan maken in je Mod als het niet goed word ondersteund? :?
Is het dan niet slimmer dat je de engine van Unreal 2 gebruikt? lijkt mij slimmer maar ja wie ben ik? :)

Veel suc6 en ik hoor het wel als ik je ergens mee van dienst kan zijn ;)
ik denk zelf dat doom iii wel aardig grote landschappen aankan mits je niet teveel lichten gebruikt buiten(de sky heeft er zelf 1, de zon) en mits je een efficiente overgang van buiten > binnen doet, dus of een nieuwe map laden, of met areaportals werken.
bart_vd schreef op 03 september 2002 @ 19:20:
Quake 3 crashte... nog nooit gebeurt...
waar precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik misschien een andere taak uitvoeren bolleh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 19:25:
Kan ik misschien een andere taak uitvoeren bolleh?
je mag me even contacten op icq 42229811 of msn L_Ramdjan@hotmail.com graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Quake craste in de kamer bij de machines net toen op zon ding was gespringen en in zo'n gele buis was gaan staan en naarboven keek zodat het net leek of ik rookkringels blies.

Trouwens, ik heb een Athlon 1800+ en Geforce 4 Ti4200@Ti4400 maar toch maar 50 fps.

En inderdaad, leuk einde :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
bart_vd schreef op 03 september 2002 @ 19:31:
Quake craste in de kamer bij de machines net toen op zon ding was gespringen en in zo'n gele buis was gaan staan en naarboven keek zodat het net leek of ik rookkringels blies.

Trouwens, ik heb een Athlon 1800+ en Geforce 4 Ti4200@Ti4400 maar toch maar 50 fps.

En inderdaad, leuk einde :D.
die lage fps is er totdat de deuren achter je sluiten, dan zou ie weer flink de hoogte in moeten schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 03 september 2002 @ 19:28:
[...]

je mag me even contacten op icq 42229811 of msn L_Ramdjan@hotmail.com graag ;)
Maar je bent niet online (MSN)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 19:39:
[...]

Maar je bent niet online (MSN)!
Bij mij altijd hoor !
OF die heeft je niet toegelaten OF je moet eens l_ramdjan@hotmail.com proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
EXE-cuter schreef op 03 september 2002 @ 20:04:
[...]

Bij mij altijd hoor !
OF die heeft je niet toegelaten OF je moet eens l_ramdjan@hotmail.com proberen
kheb em al op mn lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Nee hoor bolleh, dat blijft zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
bart_vd schreef op 03 september 2002 @ 20:31:
Nee hoor bolleh, dat blijft zo.
hmm als die deur hier dicht is schiet ie van 40-50 naar 70-80
celeron 1200@1320 met geforce classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Ik heb een nieuws item over jullie Doom III mod geschreven op mijn Doom III site (check me sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Bjk schreef op 03 september 2002 @ 21:15:
Ik heb een nieuws item over jullie Doom III mod geschreven op mijn Doom III site (check me sig)
hey kewl, die ga ik ff doorspitten, en bookmarken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat zeker ook een probleem dat je vast in de lift kan komen te zitten, (de eerste lift) en dat he er niet meer uit kunt, zodat je moet re-starten. :|

Verder vind ik de moeilijkheidsgraad zeker niet te hoog, ik hou niet van spellen waar je in een keer door kunt lopen, veelste simpel, dit is dus wel leuk :)

Verder vind ik de muziek echt vet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
bolleh... al (iets) nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
working aan een 2e testje, echter nog een tijdje geen screenshots van deze omdat ik hier echt een goed terrain resultaat uit wil halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
straks wordt dit nog eens -=Het grote geDOOMd tot mislukken mods topic=-

JK, ik hoop dat het lukt alleen als ik een beetje kritisch kijk verwacht ik dat het stuk gaat lopen. Misschien kun je een keer uitgebreidere informatie geven? zoals medewerkers, taakverdeling enz. Als je dat goed op orde houdt dan KAN het wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
thettes schreef op 10 september 2002 @ 00:06:
straks wordt dit nog eens -=Het grote geDOOMd tot mislukken mods topic=-

JK, ik hoop dat het lukt alleen als ik een beetje kritisch kijk verwacht ik dat het stuk gaat lopen. Misschien kun je een keer uitgebreidere informatie geven? zoals medewerkers, taakverdeling enz. Als je dat goed op orde houdt dan KAN het wat worden.
jullie zouden natuurlijk ook eens een keer op kunnen houden met iedere keer over hetzelfde te zeuren :/

maargoed ik zal wel teveel vragen :O
kga me iig lekker voorbereiden op een solicitatie gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 10 september 2002 @ 07:58:
[...]

jullie zouden natuurlijk ook eens een keer op kunnen houden met iedere keer over hetzelfde te zeuren :/

maargoed ik zal wel teveel vragen :O
kga me iig lekker voorbereiden op een solicitatie gesprek
Idd bolle, meer een geDoomD tot zeiken topic word het nou :| !!! stop hier please mee.......

Maar bolle iig suc6 met je sollicitatie was ik vergeten te zeggen gisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En? nieuws?

.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 19:21:
En? nieuws?

.................
zo te zien niet he ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
nou tis lang geleden dat er nieuws is geweest en een post hier, kben in mezelf door gaan werken aan realme en de recente doom iii alpha leak opent voor ons nieuwe deuren.

we kunnen alvast aan de slag gaan met de level editor, we kunnen kijken hoe alles in elkaar steekt qua textures(bumpmapping) en models. en een ander belangrijk stuk is het menu. serrver wordt aan het team toegevoegd en hij gaat het menu verzorgen, natuurlijk sta ik hem bij met antwoorden op vragen en suggesties en testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
Kunnen jullie meer background informatie geven? En de huidige vorderingen plus wat nieuwe art ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Shock3r schreef op 09 november 2002 @ 23:27:
Kunnen jullie meer background informatie geven? En de huidige vorderingen plus wat nieuwe art ofzo. :)
ja binnekort komt er nieuwe art, voornamelijk eerst van de intro omdat oogst eerst gaat schetsen(in de trein :+) en ook binnenkort nog wel van het menu systeem, allereerst het main menu, mischien later ook ingame. ik ben ook van plan om een versie voor de doom iii alpha en/of team arena te releasen om mensen te laten testen of alles een beetje logisch overkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Ok, dan laat ik die Alpha er nog even opstaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Ik denk dat het logischer is om hem eerst voor team arena te releasen aangezien ik het menu maak en ik doom III nog niet kan draaien.
Maar das logisch op een celeron 500 en een gf2mx400

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
true maar ik hoop dat er weinig verschil is tussen team arena menu structure en die van doom iii, en er zit volgens mij idd niet zoveel verschil tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Is zo'n menu maken zoveel werk dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Shock3r schreef op 10 november 2002 @ 00:58:
Is zo'n menu maken zoveel werk dan? :)
ja :)

id zei bij de release van team arena wat 1 van de meest klote werkjes was om te maken: het menu en het systeem daarvoor

dat zegt denk ik wel genoeg? :+
maargoed tis gewoon dat je er enorm veel mee kan maar dat het toch veel werk is(veel coding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Ok :). Jammer genoeg heb ik geen Q3A:TA :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
serrver ook niet, maar daar zijn we nu mee bezig >:)
verder stelt TA niet zoveel voor hoor, maar t menu systeem is gewoon fantastisch(externe files voor het menu en veelzijdig)
maar van scratch een menu maken is best veel werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
nou oogst is begonnen met schetsen voor de intro dus die gaat binnenkort in grote lijnen echt vastgelegd worden, dan gaat oogst wat modelen, komen er wat pics van, niet allemaal tegelijk maar ik wil proberen een beetje een gecontroleerde stroom van nieuws/pics krijgen. ik en serrver gaan dan ondertussen nog verder met het designen van het menu, mensen met opmerkingen/tips zijn altijd welkom, ook om te praten over wat dan ook :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

oogst's modelling kunsten heersen :) maar ik ben errug benieuwd naar wat dit gaat worden, die doom3 engine ziet er voor het oog goed uit, en als ie in de final ook nog soepel gaat lopen dan kan het echt wel wat worden, zeker als deze mod het onderste uit de kan kan halen :+

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik haal even een ouwe koei uit de sloot, bolleh weet het nog wel :P

Hoe staat het nu met deze mod? ;)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 19 February 2003 @ 01:08:
Ik haal even een ouwe koei uit de sloot, bolleh weet het nog wel :P

Hoe staat het nu met deze mod? ;)
De anti mod jongen :P ;) .
offtopic:
btw ze zijn nu ook gta3 multiplayer aan het maken. Of geloof je dat niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Aan alle perverse kapiteinen : dees mod gaat iets worden,maar eerst moet doom 3 uitkomen he.btw,ik heb vandaag het geluk gehad om weer een nieuwe Doom 3 map te spelen en mijn mond viel weer open (het beginvideootje ingebouwd in de vloer,het menuscherm van het spel ingebouwd en interactief gemaakt in een televisiescherm,een projector met echte beelden enz ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks nieuws te melden van het mod front?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 15:28:
Nee ik denk dat bolle geen tijd meer heeft hier voor, ik btw ook niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 15:28:
Kan je dan niet wat zelf googlen?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 17:18:
[...]

Kan je dan niet wat zelf googlen?

:?
Misschien had ie het over deze specifieke mod :+

Ik, geheel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja want er valt weinig te googlah over deze mod op het moment :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XenoDasouljah die blanke chick in je avatar wie is dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
HIValicious schreef op 26 July 2002 @ 11:11:
uhm sorry als ik zeik ofzow maar is een Seraphim geen engel? :?
goed gezeken dude :P, het is inderdaad een engel, ze staan allebei op de ark des verbonds, (aan beide kanten een), beetje raar dat ze daar nu een bad guy van maken, is niet zo. (alhoewel de ark wel flink wat schade kon aanrichten in de strijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 18:37:
XenoDasouljah die blanke chick in je avatar wie is dat? :)
http://gathering.tweakers.net/usericons/40422/zemanova2.jpg

dus.. ik denk zemanova :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om precies te zijn : Veronica Zemanova :9 :P
Pagina: 1 2 Laatste