Realme, doom iii mod

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 736 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/realme/logo.png

Ok ik heb hier toestemming van Icestorm dus ga niet lopen zeuren ;)

Allereerst is het volgens mij de eerste concrete doom iii mod waar het werk aan is begonnen en zo niet een van de eersten :)

nu zeg je mischien van hey doom iii komt nog lang niet uit, goedzo maar we kunnen al veel werk van tevoren doen dus das vrijwel geen punt.

De mod heet Realme, Realme is een oud engels woord voor Realm / Kingdom.

In het huidige universum heb je de kwaadaardige Shra van de planeet Shra'Aa. De Shra zijn enorm sterk, en bovendien technologish geavanceerd. Ze vernietigen hele beschavingen met slechts een aantal Shra warriors(100-250). De laatste jaren is er een Shra Elite ontwikkeld, alleen als test voor de toekomst. Op een moment stuiten de Quaenox van de planeet Nequin op een manier om de kwaadaardige Shra uit te roeien, echter zij hebben tijd nodig om dit uit te werken. De Shra leiders komen erachter en besluiten de Shra elite onder leiding van commander Seraphim in te zetten om achter de plannen te komen en iedereen die er vanaf weet te vermoorden. De Quaenox horen van het plan en besluiten de onschuldigen te evacueren. Bij de planeet Shra'Aa echter cirkelen 6 "Battle moons" in een vaste baan om de planeet die een enorm krachtig schot in huis hebben. De vluchtende Quaenox worden allemaal vermoord terwijl de 8 Shra elite inmiddels gedropt worden op Nequin. hier start je missie.

De mod is dus singleplayer based en mischien komt er een coop mode in. Op de planeet Nequin zijn 8 campaigns te vervullen, elke campaign start met een ander lid van de Shra Elite. Er kan realtime geswitched worden tussen de campaigns. nadat een campaign afgemaakt is kan de Fighter van die campaign getransporteerd worden naar een andere campaign zodat je die met 2 fighters kunt afmaken. Als je alle 8 campaigns af hebt heb je alle informatie en wordt je teruggehaald naar Shra'Aa zodat je eigen wetenschappers de zwakke plek kunnen vinden en deze oplossen, simpelweg de planeet Nequin vernietigen is dus geen optie.

Ondanks dat de Shra het liefst hun klauwen als wapens gebruiken zullen er ook andere wapens in voor komen, welke precies moet nog worden bepaald maar wat al zeker is is dat ammo niet zoals momenteel in games zal zijn. Ammo zal voorkomen in de vorm van plantenleven. zo kan dus een bepaalde soort plant alleen op 1 deel van de planeet voorkomen. Door bepaalde soorten planten te combineren kun je nieuwe wapens maken(wel predefined). je start dus eigenlijk alleen met je klauwen en een of 2 basic wapens.

De planeet Nequin zal een soort surrealistische wereld worden. Je zult veel in de open lucht spelen maar zeker ook in basissen immers de Quaenox die delen van je zwakte af weten zullen niet hun tuintje aan het harken zijn ;)

Beide rassen zullen organisch aandoen, op Nequin zal ook het nodige dieren leven aanwezig zijn, waarschijnlijk wordt net als met de planten zo dat bepaalde dieren je bepaalde extras geven zoals meer armor of gecombineerd met bepaalde planten nieuwe wapens. de wapens zullen dus ook in verschillende krachten voorkomen.

nou das al een hele lap tekst op dit tijdstip dus hier de website: [url="http://www.xs4all.nl/~ramdjan/realme/"]Realme website[/url]
ik ben druk bezig om andere hosting te regelen en een forum op te zetten maar dat gaan wel lukken.

en dan maar eventjes een eerste test drawing van mn artist uit de USA, er wordt alweer wat aan veranderd dus binnenkort kun je weer wat op de site verwachten.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/realme/art/seraphimtest.png

als laatste dan natuurlijk een oproep!
ben je getalenteerd in:
- modelen van human-like
- high res(gemm 1024*1024 voor de mod) scalable textures maken
- tekenen
- coden, het liefst ervaring met quake 3
en heb je veel vrije tijd mail me dan
MSN kan ook op L_Ramdjan@hotmail.com
en natuurlijk icq op 42229811

wil je over de mod praten met anderen en met ons? kom dan ff op irc, irc.quakenet server, channel #realme

nou hier nogmaals maar eens de [url="http://www.xs4all.nl/~ramdjan/realme/"]Realme website[/url] :)

binnenkort zullen er wel meer concept drawings op de website te zien zijn waarna het modelen al rustig kan beginnen, ook het mappen kan beginnen zodra ik wat concept tekening ga krijgen. een wallpaper zal binnenkort beschikbaar komen in dezelfde stijl als de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kicke :)

jammer dat we nog op doom zelf zo lang moeten w88, maar het id is natuurlijk mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
reacties over de website zijn trouwens ook welkom(ben niet zon super webdevver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Laatst online: 28-08 20:24
Op vrijdag 26 juli 2002 02:06 schreef bolleh het volgende:
reacties over de website zijn trouwens ook welkom(ben niet zon super webdevver)
het lettertype is goed.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op vrijdag 26 juli 2002 02:08 schreef Nibble het volgende:

[..]

het lettertype is goed.
ok ;)
kvind em zelf wel redelijk goed gelukt, ook de toekomstige concept drawings en teaser drawings gaan meer richting het multiple lijnen effect, zie een vorig werk van mn artist [url="http://www.gameart.com/zoom.asp?/images/large/01280.jpg"]hier[/url]
is gemaakt met een wacom en een proggie genaamt painter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 14:57
nice, orrigineel verhaal.. voor de verandering geen CS clone en je speelt de slechte >:)
vooral dat idee van de plant/ammo klinkt aardig :)
ik wacht hier zekers op.. ik hoop dat het gaat lukken.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Op vrijdag 26 juli 2002 01:39 schreef bolleh het volgende:
[url="http://www.xs4all.nl/~ramdjan/realme/logo.png"][afbeelding][/url]

Ok ik heb hier toestemming van Icestorm dus ga niet lopen zeuren ;)
Dit mag niet van de FAQ :P

Even serieus, ziet er goed uit. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

NoTimeRemains

I know

uhm sorry als ik zeik ofzow maar is een Seraphim geen engel? :?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op vrijdag 26 juli 2002 11:11 schreef HIValicious het volgende:
uhm sorry als ik zeik ofzow maar is een Seraphim geen engel? :?
eh? ik heb nog nooit van de naam gehoord, hij klonk mij lekker evil dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

sjeck de Legacy of Kain 2 + LoK: Soul Reaver 1 + 2 :9

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 12:30

TheDjasp

het wordt toch niks

"Holy, Holy, Holy is the Lord of Hosts, the whole Earth is full of His Glory"
This is the trisagion that the Seraphim chant endlessly in their adoration of the Lord.

The Seraphim are the highest order of Angel. They ARE faith. As we are made of flesh, they are the faith of God.

They do not know doubt and every creature who feels faith or goodness in ANYTHING, feels their faith and love of EVERYTHING.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
dan kan je aan het verhaal nog iets godelijks hangen ofzo, door die naam, :) je hebt nu namelijk te maken met 8 onpersoonlijke elite strijders, als je hen eens allemaal een achtergrond met ouders, trauma's, gebeurtenissen e.d beschrijft (ook al gebruik je het niet direct in de game) krijg je een veel beter beeld van over wie je het hebt en kan je nagaan hoe ze zouden reageren op ontdekkingen enzo.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op vrijdag 26 juli 2002 10:33 schreef Lord_Mithril het volgende:
nice, orrigineel verhaal.. voor de verandering geen CS clone en je speelt de slechte >:)
vooral dat idee van de plant/ammo klinkt aardig :)
ik wacht hier zekers op.. ik hoop dat het gaat lukken.
ik was anders ook wel ziek van al die cs clonen en moraalridder games ala save the world :(
Op vrijdag 26 juli 2002 11:15 schreef TheDjasp het volgende:
[..]
tjah das wel jammer maargoed de naam blijft iig Seraphim
Op vrijdag 26 juli 2002 11:25 schreef Justice het volgende:
dan kan je aan het verhaal nog iets godelijks hangen ofzo, door die naam, :) je hebt nu namelijk te maken met 8 onpersoonlijke elite strijders, als je hen eens allemaal een achtergrond met ouders, trauma's, gebeurtenissen e.d beschrijft (ook al gebruik je het niet direct in de game) krijg je een veel beter beeld van over wie je het hebt en kan je nagaan hoe ze zouden reageren op ontdekkingen enzo.
hmm het verhaal is dus ook nog niet af, echter ik zat meer te denken aan een experiment, immers de 8 elite zouden hetzelfde vermogen hebben als 100-250 normale fighters en dus met minder een planeet kunnen raiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt erg goed. En met de Doom 3 engine kan je ongeveer alles uitbeelden wat je in je hoofd hebt zitten :)

Ik wou dat ik kon helpen, maar ik blink nergens in uit. Ik kan wel coden, maar niet erg goed. Ik kan modellen maken, maar ik heb nog nooit characters gemaakt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Op vrijdag 26 juli 2002 11:38 schreef bolleh het volgende:
hmm het verhaal is dus ook nog niet af, echter ik zat meer te denken aan een experiment, immers de 8 elite zouden hetzelfde vermogen hebben als 100-250 normale fighters en dus met minder een planeet kunnen raiden.
Ik bedoel meer een soort profielen die je voor jezelf kan gebruiken om het verhaal pakkender te maken dan het zoveelste "rag zo snel mogelijk alle mensen dood en het verhaal gaat vanzelf goed" ;) Niet dat zoiets niet goed uitgewerkt kan worden uiteraard.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emdicy
  • Laatst online: 01-02-2023
Zowhee, nu al modden aan Doom III. Moet je niet te hard werken, anders zit je straks maanden te wachten op de engine :D

Kan ik me al aanmelden als beta-tester ? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op vrijdag 26 juli 2002 11:48 schreef Justice het volgende:

[..]

Ik bedoel meer een soort profielen die je voor jezelf kan gebruiken om het verhaal pakkender te maken dan het zoveelste "rag zo snel mogelijk alle mensen dood en het verhaal gaat vanzelf goed" ;) Niet dat zoiets niet goed uitgewerkt kan worden uiteraard.
nee ik snapte wel wat je bedoelde maar zoals ik al zei is het nog niet helemaal af, maar kheb de tijd :+
anyways zomaar iedereen killen gaat je een game-over bezorgen, immers je leiders willen de zwakte van de Shra weten en die uitbannen, zal wel een pijnlijke dood op je te wachten staan als je iedereen uitmoord ;)
Op vrijdag 26 juli 2002 11:52 schreef Emdicy het volgende:
Zowhee, nu al modden aan Doom III. Moet je niet te hard werken, anders zit je straks maanden te wachten op de engine :D

Kan ik me al aanmelden als beta-tester ? :P ;)
ach ja we kunnen bijv models al uittesten in q3(weliswaar minder polygonen maar dat moet geen probleem zijn, maps kunnen we ook al ruimschoots aan beginnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ja idd maar je zit dan tog met de code? Maar t concept klinkt op zich wel koel! over die wapens is t nie koeler om de wapens ze maar geimplanteerd maken in de charcter? snappie :?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op vrijdag 26 juli 2002 12:05 schreef HIValicious het volgende:
ja idd maar je zit dan tog met de code? Maar t concept klinkt op zich wel koel! over die wapens is t nie koeler om de wapens ze maar geimplanteerd maken in de charcter? snappie :?
yup ik ben ook bezig om een geschikte coder te vinden, ik heb allereerst een van de beste q3 coders, rr2do2, gecontact, is ook nog een nederlander dus dat wacht ik allereerst af.

over die wapens hebben we nog niet echt veel nagedacht alleen over geen ammo als in andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:44
Uh, is dit niet een tc ipv een mod? Lijkt me wel cool trouwens.
...waarschijnlijk wordt net als met de planten zo dat bepaalde dieren je bepaalde extras geven zoals meer armor of gecombineerd met bepaalde planten nieuwe wapens.
'k heb wel twee ideetjes hiervoor:

Een armadillo achtig beest wat je armor geeft
Een egel achtig beest wat je stekels geeft, als iemand je met blote handen aanvalt zal ie zichzelf pijn doen maar jou niet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op vrijdag 26 juli 2002 12:19 schreef NitroX_infinity het volgende:
Uh, is dit niet een tc ipv een mod? Lijkt me wel cool trouwens.
[..]

'k heb wel twee ideetjes hiervoor:

Een armadillo achtig beest wat je armor geeft
Een egel achtig beest wat je stekels geeft, als iemand je met blote handen aanvalt zal ie zichzelf pijn doen maar jou niet.
hmm goed idee, echter wel rekening mee houden dat het dus geen aarde is dus ze komen er iig wel anders uit te zien, maar dat idee van die stekels dat lijkt me wel wat(past een beetje bij een requirement die ik mn artist heb gegeven voor de nieuwe seraphim schets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 31-08 09:33
Pas op dat je er geen sprookje van maakt, want als die beesten dan ook nog kunnen praten en je eerst hun oma uit de sloot moet takelen en dan als beloning voor de goede daad die stekels krijgt, dan voel je je ook weer zo Roodkapje. Ik wel tenminste.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emdicy
  • Laatst online: 01-02-2023
Op vrijdag 26 juli 2002 12:39 schreef Oogst het volgende:
Pas op dat je er geen sprookje van maakt, want als die beesten dan ook nog kunnen praten en je eerst hun oma uit de sloot moet takelen en dan als beloning voor de goede daad die stekels krijgt, dan voel je je ook weer zo Roodkapje. Ik wel tenminste.
Het lijkt mij het beste dat je zo'n beest gewoon slacht en zijn stekels eraf haalt. Een beetje zoals de mens }:O-tjes slacht voor leer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
trouwens ga niet proberen met iedereen rekening te houden, beslis met je groep wat erin moet en niet, 100% tevredenheid krijg je toch niet, als je een duidelijke visie hebt en omschrijving daarvan en alle beslissingen naar die visie of thema kan verantwoorden zit je eindproduct ook goed in elkaar.

* Justice wist niet dat zijn conceptualisatielessen op school zo handig zouden kunnen wezen ;)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op vrijdag 26 juli 2002 12:55 schreef Justice het volgende:
trouwens ga niet proberen met iedereen rekening te houden, beslis met je groep wat erin moet en niet, 100% tevredenheid krijg je toch niet, als je een duidelijke visie hebt en omschrijving daarvan en alle beslissingen naar die visie of thema kan verantwoorden zit je eindproduct ook goed in elkaar.

* Justice wist niet dat zijn conceptualisatielessen op school zo handig zouden kunnen wezen ;)
tuurlijk beslissen we zelf wat erin komt maar extra inspiratie is natuurlijk nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik hoorde dat wat mensen je al aan hun MSN-lijst hadden toegevoegd omdat ze wilden helpen, was dat nog wat geworden?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op vrijdag 26 juli 2002 22:29 schreef Oogst het volgende:
Ik hoorde dat wat mensen je al aan hun MSN-lijst hadden toegevoegd omdat ze wilden helpen, was dat nog wat geworden?
1 iemand wilde gewoon wat praten, de ander, scarecrow wilde als texture artist aan de slag, dus ff wat eerder werk gevraagd maar hij was op zn werk en ik kom net pas terug van werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
kheb de eerste wallpaper in dezelfde stijl als de website [url="http://www.xs4all.nl/~ramdjan/realme/"]geupload[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Op zaterdag 27 juli 2002 15:55 schreef bolleh het volgende:
kheb de eerste wallpaper in dezelfde stijl als de website [url="http://www.xs4all.nl/~ramdjan/realme/"]geupload[/url]
Sorry,maar zo'n wallpaper zal nooit op mijn desktop verschijnen,je kan beter zo die concept-art (die van Seraphim ) erbij voegen + een kleine,inleidende tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op zaterdag 27 juli 2002 16:45 schreef EXE-cuter het volgende:

[..]

Sorry,maar zo'n wallpaper zal nooit op mijn desktop verschijnen,je kan beter zo die concept-art (die van Seraphim ) erbij voegen + een kleine,inleidende tekst
kweet dat ie basic is maar hij wordt als basis gebruikt bij volgende wallpapers, dus als ik de final sketch van seraphim heb komt daar een wallpaper van icm met deze, maar dat zul je allemaal nog wel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 14:57
hmm ik zat er net in de trein over na te denken..
die beestjes van je lijken best veel op de Skaarj van unreal.
mischien niet helemaal qua uiterlijk maar t idee is t zelfde.

[offtopic]
Btw hoe is t trouwens met je starwars filmpje.. issie al klaar of komt ie ooit nog?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op zaterdag 27 juli 2002 17:39 schreef Lord_Mithril het volgende:
hmm ik zat er net in de trein over na te denken..
die beestjes van je lijken best veel op de Skaarj van unreal.
mischien niet helemaal qua uiterlijk maar t idee is t zelfde.

[offtopic]
Btw hoe is t trouwens met je starwars filmpje.. issie al klaar of komt ie ooit nog?
skaarj? ik speel nooit unreal/ut dus kweenie precies wat je bedoelt.

star wars staat in de ijskast helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 12:13 schreef bolleh het volgende:

[..]

yup ik ben ook bezig om een geschikte coder te vinden
Dat zat eraan te komen he :z :z :z
"Ik ben 1 van de 3000 gasten van got die een game/mod wil maken maar ik wil een klik en sleep progg want ik kan niet coden"

doom(ed) to fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15
Zijn iig meer mensen al bezig met een Doom 3 mod, een voorbeeld is de beginner van UT mod Strike Force.

[url="http://www.strikeforcecenter.com/news.phtml?id=139352&language=en"]http://www.strikeforcecenter.com/news.phtml?id=139352&language=en[/url]

(Kan zijn dat site wat traag is :))
Maar iig succes met je TC (Mod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op zaterdag 27 juli 2002 18:03 schreef ScitzoFreak het volgende:

[..]

Dat zat eraan te komen he :z :z :z
"Ik ben 1 van de 3000 gasten van got die een game/mod wil maken maar ik wil een klik en sleep progg want ik kan niet coden"

doom(ed) to fail.
ehhh? jij kent mij niet eens en je weet niet eens waar ik mee bezig bent dus graag je mond houden want ik heb al verscheidene coders gecontact maar ik begin natuurlijk bij de besten!
en als je niet kunt coden kun je geen mod maken? een goede coder zal juist vaak een bout mod maken omdat de leider bij een grote mod echt geen tijd heeft om veel te coden. daarnaast is de coder wel erg belangrijk voor mn mod echt is het het werk dat pas als 1 van de laatsten kan beginnen en dus relatief gezien op dit moment het _ONBELANGRIJKST_ is oftewel graag je mond dicht houden en wat nuttigs bijdragen aan het topic ipv te blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 18:38 schreef bolleh het volgende:

[..]

en als je niet kunt coden kun je geen mod maken? een goede coder zal juist vaak een bout mod maken omdat de leider bij een grote mod echt geen tijd heeft om veel te coden. daarnaast is de coder wel erg belangrijk voor mn mod echt is het het werk dat pas als 1 van de laatsten kan beginnen en dus relatief gezien op dit moment het _ONBELANGRIJKST_ is oftewel graag je mond dicht houden en wat nuttigs bijdragen aan het topic ipv te blaten
Dit stukje text bewijst het maar weer eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op zaterdag 27 juli 2002 18:41 schreef ScitzoFreak het volgende:

[..]

Dit stukje text bewijst het maar weer eens ;)
ik zal er maar over ophouden want het zal niet de eerste keer zijn dat een topic door geflame van anderen gesloten zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 19:09 schreef bolleh het volgende:

[..]

ik zal er maar over ophouden want het zal niet de eerste keer zijn dat een topic door geflame van anderen gesloten zal worden.
Heeft niks met "geflame" te maken hoor, sorry dat ik je droom de grond in trap maar dit is het 100.000ste "project" wat gedoemd is om te mislukken.

Denk je nou echt dat je een goede progger gratis voor je kunt laten werken?
En hoe hou je contact met je team?
Via internet?
IRL is het al EXTREEM moeilijk, via internet niet te doen.
Grootste probleem is het verliezen van motivatie, in het begin is het leuk, maar als je 6 weken bezig bent en eigenlijk nog geen zichtbaar resultaat hebt dan is de lol voor sommigen er snel af, maargoed, ik zeg verder niets meer, maar herinner je aub mijn verhaaltje over een paar maandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 27 juli 2002 19:13 schreef ScitzoFreak het volgende:
Heeft niks met "geflame" te maken hoor, sorry dat ik je droom de grond in trap maar dit is het 100.000ste "project" wat gedoemd is om te mislukken.

Via internet?
Grootste probleem is het verliezen van motivatie, in het begin is het leuk, maar als je 6 weken bezig bent en eigenlijk nog geen zichtbaar resultaat hebt dan is de lol voor sommigen er snel af, maargoed, ik zeg verder niets meer, maar herinner je aub mijn verhaaltje over een paar maandjes.
Ik heb een paar dagen geleden al soortgelijke kritiek geuit in deze topic:

[topic=555509]

Het is logisch dat mensen met dit soort kritiek komen als je het zoveelste 'l33t-game-maar-we-hebben-nog-geen-coders' project wilt beginnen.

Je wilt het misschien niet horen, maar voor een game heb je geolied team nodig dat precies weet wat er moet gebeuren. En goeie coders steken hun tijd alleen in hele concrete plannen, en meestal niet voor niks.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

[..]

Heeft niks met "geflame" te maken hoor, sorry dat ik je dro... BLABLABLABLA ...inner je aub mijn verhaaltje over een paar maandjes.
doe eens even normaal man, het enige wat hij doet is een goed begin maken aan een heel ambitieus project imo.. waarom moet jij je er nu weer mee bemoeien? ik wil niet zeggen dat dit een veel gespeelde mod enzo gaat worden, maar dat weet je gewoon maar nooit... van te voren gaan zeiken is wel erg lame hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Op zaterdag 27 juli 2002 19:20 schreef Exirion het volgende:
Je wilt het misschien niet horen, maar voor een game heb je geolied team nodig dat precies weet wat er moet gebeuren. En goeie coders steken hun tijd alleen in hele concrete plannen, en meestal niet voor niks.
ik snap allemaal wel wat je bedoeld, maar hetgene waar hij nu mee bezig is is nou om juist dat team samen te stellen.. dus de coders moeten ook komen, je hoeft toch niet met een coder te beginnen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh

[..]

Via internet?
duh ik heb zelf ook wel aan een aantal mods meegewerkt dus ik weet echt wel wat de gevaren zijn, en ja ik hou via internet contact, door de tijdzones probeer ik dus ook mensen voor het team te vinden die in nederland wonen of dicht erbij maar als het echt moet bijv een amerikaan.
een goede progger die niet gratis voor je komt werken, hmm dan hebben de starters van vele mods zeker allemaal geld voor hun coders betaalt, wat een onzin.
Op zaterdag 27 juli 2002 19:20 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik heb een paar dagen geleden al soortgelijke kritiek geuit in deze topic:

[topic=555509]

Het is logisch dat mensen met dit soort kritiek komen als je het zoveelste 'l33t-game-maar-we-hebben-nog-geen-coders' project wilt beginnen.

ik heb dus ook uitgelegd _waarom_ ik nog geen coder heb:
- een coder is pas in een later stadia nodig, al zou ik hem al wel nu kunnen gebruiken maar tis nog niet essentieel
- ik heb wat coders gecontact waarvan ik denk dat ze bij mn project passen en ik wacht dus af op een mailtje.

maargoed ik heb dit al meerdere malen in het topic gezegd, men leest er blijkbaar overheen of heeft een 8-) die ze het niet laat zien :Z
Op zaterdag 27 juli 2002 19:26 schreef Thelema het volgende:

[..]

ik snap allemaal wel wat je bedoeld, maar hetgene waar hij nu mee bezig is is nou om juist dat team samen te stellen.. dus de coders moeten ook komen, je hoeft toch niet met een coder te beginnen lijkt me..
psies zoals ik hierboven zei denken mensen dat een mod aankondigen oid zonder coder al niet gefinished kan worden en bovendien schrijf ik dat ik weet dat ik de coder pas in een later stadia nodig heb, wat valt er dan te zeuren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok kiddos...ff kappen met het geflame en jij-stampt-mijn-goede-raad-de-grond-in en hij-vertrapt-mijn-leuke-idee gedoe. Elk project topic kom ik het weer tegen en het is best vermoeiend :P

In principe ben ik het voor een heel groot deel met Scitzo en Exirion eens hoor. Een game maak je niet zomaar, een Mod ook niet. Maar ik heb dan nog wel zoveel vertrouwen in mijn medemens dat ik aanneem dat de topicstarter DAT OOK WEL WEET. Als iedereen dat nu even deed :)

Waar het mij altijd om gaat, en waarom ik dit soort initiatieven ook altijd steun, is dat al wordt dit niks...dan hebben de actieve mensen toch een hoop ervaring opgedaan. Er zijn een hoop ideeen ontstaan en besproken, misschien een goed verhaal of wat goede karakters. Das dus pure winst. Als mensen zoals onze vrolijke topicstarter en soortgelijke lieden dit soort projecten NIET zouden starten zou de gamesindustrie over een paar jaar zonder nieuwe mensen zitten tenslotte. Games maken leer je door zelf als hobby het te gaan proberen...niet op school (er is maar 1 goede opleiding voor, en die is in Miami).

Dus...als je dit soort dingen niet doet, hoe wil je het dan ooit leren? Ik zou juist zeggen: altijd proberen, en leer vooral van je fouten (die je zeker gaat maken :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Dit is inderdaad hét grote probleem dat ik ook al bij meerdere projecten heb ontmoed en het is moeilijk op te lossen en neit te vermijden.

Ik denk dat je al een heel eind komt als je een sterke basis hebt, drie fanatieke vrienden die hard werken. Als die drie elkaar goed kennen en er echt zin in hebben, heb je al snel wat simpel resultaat en vooral ook veel site-updates met nieuws. Dit trekt de rest van de groep mee en dan kan het denk ik wel goed komen.

Maar hoe kom je aan enkele fanatiekelingen die bereid zijn het project te dragen? Die vind je bijna niet, want ze hebben veel tijd en geduld nodig.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is juist mooi om dromen te hebben, en om ze te realiseren nog mooier !!! ik doe mee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Xeno hierboven is dus ook onderdeel van het team en gaat de muziek verzorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 05:13
ik vind t wel een leuk idee eigenlijk, ik denk eigenlijk ook wel dat t gaat mislukken maja je kan t altijd proberen...

Verder vind ik de kritiek dat goede coders niet free werken een beetje crap aangezien je zat goede coders hebben die nog studeren of net klaar zijn en t leuk vinden om t voor de fun te maken... ik zou t iig ook wel leuk vinden, maar ik heb geen verstand van de q3 engine (of iets wat daarop lijkt :P)...

iig veel succes en we zien wel of t wat wordt... je kan t beter proberen dan nix doen want dan kom je ook niet ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Op zaterdag 27 juli 2002 23:52 schreef XenoDaSouljah het volgende:
Het is juist mooi om dromen te hebben, en om ze te realiseren nog mooier !!! ik doe mee !!
idd, mooi gezegd, ik werk dus voor [url="http://www.planetquake.com/maldavria"]maldavria[/url] als mapper. Je moet echt heeeel goed nadenken over wat je doet, Ik heb al tegen Bolleh gezegd op ICQ dat 8 Campaigns echt heel veel werk is. En tegen die tijd dat jullie dan een beta uitbrengen is doom III er al. Want als je een singleplayer mod maken moeten de maps origineel zijn.
Jullie zijn dan wel stuk voor stuk goede mappers maar een beetje redelijk nadenken werkt ook.

En dan nog iets. Release een 'test' campaign voor de mod zodat het niet gaat floppen zoals onze maldavria mod zoals je kan zien op de site.
En dan het belangrijkste, SPAMMEN !!!

Naja, suc6 ennuh, ik wil als eerste de public mapkit hebben he :P

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ok een begin aan de wapens documentatie, het is nog engels want kheb geen zin om het te vertalen, het staat ook op de [url="http://www.xs4all.nl/~ramdjan/realme/"]realme site[/url]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
Weapons

Claws.

Claws level 1
- The claws are on the hands of the fighters.
- primary fire mode will swing the arm from the side into an opponent.
- secondary fire mode uses elbow.
- default at start.

Claws level 2
- more default damage.
- at the feet smaller claws will appear, jumping onto an opponent as weapon.

Claws level 3
- default handclaw swing will become an uppercut swing.
- feet claws will do more damage.

Flamethrower.

Flamethrower level 1
- Flamethrower is located in 1 wrist.
- primary fire mode creates a small slow moving flame.
- secondary fire mode is making a swing for damage to multiple enemies.
- default at start(right arm).

Flamethrower level 2
- the second wrist will get flamethrower as well.
- primary fire mode will be a combined flame from both wrists creating a 
bigger faster moving flame.(flames will join and rotate creating a dna string)
- secondary fire mode will create and 'X' with the arms creating a wide flame 
with more damage.

Dart thrower.

Dart thrower level 1
- located on top side of wrist.
- primary fire mode shoots burst shots of 5 darts, unaccurate at long distance.
- secondary fire mode is a swing of 10 darts.
- default at start(left arm).

Dart thrower level 2
- the second arm will get Dart thrower as well.
- primary fire mode will be a burst shot of 8 darts(4 each hand), more accurate 
then level 1.
- secondary fire mode is unavailable with 2 dart throwers selected, see 
combining weapons for more info.

Combining weapons

combining weapons
- combining weapons will be quite advanced. however not fully functional 
at the start.

example 1:
- claws level 3 and flame / dart thrower level 1 / 2.
- when multiple enemies you could use your claw for a close enemy while 
using secondary fire mode on flame / dart thrower to damage other enemies allready.

example 2:
- flame thrower level 1 / 2 and dart thrower level 1 / 2
- with multiple enemies use the secondary fire mode of the flamethrower to keep 
the enemies at a distance while you use the dart thrower to shoot them.

variety on example 2:
- flame thrower level 1 / 2 and claws
- create a wall of flames while you use your claws to rip apart your enemies.

example 3:
- claws level 3 and dart thrower level 1 / 2
- with a single enemy use an uppercut swing, hold him in the air while you pump 
some darts into his body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Euhm, dat hierboven klinkt allemaal wel leuk maar zou je niet eerst eens over de grote lijnen nadenken ipv over dit soort details die allemaal wel leuk klinken enzo maar die het project eigenlijk alleen maar onnodig ophouden. Zoals Scitzo al zei, komt allemaal wel erg dromerig over.

Aan de andere kant is het ook weer overdreven om te stellen dat iedere nieuwe mod gedoemd is te mislukken. Zo wordt er nog steeds aan [url="http://infiltrate.counter-strike.nl/"]infiltrate[/url] gewerkt, door een team van personen die elkaar alleen van inet kennen. Let echter wel, dit team bestaat uit ervaren personen met concrete ideeën (dus geen droompraatjes over hoe woest een tegenstander wel niet verslonden wordt door een vlammenwerper en blablabla) en heel, heel veel inzet (een mod maken duurt laaaaaaang).

Ik moet nog zien of het je wel lukt, denk het eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Nelis schreef op 29 juli 2002 @ 04:47:
Euhm, dat hierboven klinkt allemaal wel leuk maar zou je niet eerst eens over de grote lijnen nadenken ipv over dit soort details die allemaal wel leuk klinken enzo maar die het project eigenlijk alleen maar onnodig ophouden. Zoals Scitzo al zei, komt allemaal wel erg dromerig over.

Aan de andere kant is het ook weer overdreven om te stellen dat iedere nieuwe mod gedoemd is te mislukken. Zo wordt er nog steeds aan [url="http://infiltrate.counter-strike.nl/"]infiltrate[/url] gewerkt, door een team van personen die elkaar alleen van inet kennen. Let echter wel, dit team bestaat uit ervaren personen met concrete ideeën (dus geen droompraatjes over hoe woest een tegenstander wel niet verslonden wordt door een vlammenwerper en blablabla) en heel, heel veel inzet (een mod maken duurt laaaaaaang).

Ik moet nog zien of het je wel lukt, denk het eerlijk gezegd niet.
tis iig leuk om te zien dat zoveel mensen zo sceptisch zijn :/

maargoed over je andere opmerking: de grote lijnen van de mod zitten al in elkaar, hoe het begint(intro etc) wat mogelijk moet zijn etc. het meeste moet ik ook nog documenteren maar ik zat ff over de wapens na te denken en dacht gelijk van ach waarom niet meteen opschrijven.

over dat een mod lang duurt, gut iedereen hier denkt dat ik zomaar een mod opstart zonder eerst in een team oid te werken, ik ben echt niet dom hoor, ik loop al jaren met een aantal ideen in mn hoofd voor mods/spellen en ik zou dolgraag in de gamebiz willen werken, een mod zie ik daarvoor als ultieme opstap(spellen maken leer je nl niet op school) kheb wel vaker ideeen en dergelijke opgeschreven voor mods enzo maar ik wilde er nog niet aan beginnen oa doordat ik veel detail dingen in mn hoofd heb zitten en doom iii heeft een super engine waar veel mee mogelijk zal zijn. wat betreft droomplaatjes oid over vlammenwerpers, ik heb toen dus mn eerste ideen over wapens voor mn mod op papier gezet, als ik alleen erbij zet dat je wapens kunt combineren had je vast lopen zeiken dat ik moet uitleggen hoe je kun combineren.

etc etc ik kan nog langer doorgaan maargoed, ik ben zelf erg gedreven om de mod te maken, dat zal natuurlijk wel afzakken na een tijdje maar ik heb er erg goede hoop in dat het gaat lukken, als ik dat dan hier uitleg zijn er steeds mensen die gewoon 10x hetzelfde typen en maar door blijven gaan, niet persoonlijk bedoeld ofzow hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ok; textures maken is echt MIJN PAKKIE AN.

Ik heb ook alle textures gemaakt voor de GoT map voor Counter-Strike. (helaas liggen deze plannen nu een beetje down, slechte planning) Maar boeie, nu ff Doom III

Ik wil zeer graag meehelpen. Is er nog plaats bolleh _/-\o_

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
likkepot schreef op 30 juli 2002 @ 20:47:
Ok; textures maken is echt MIJN PAKKIE AN.

Ik heb ook alle textures gemaakt voor de GoT map voor Counter-Strike. (helaas liggen deze plannen nu een beetje down, slechte planning) Maar boeie, nu ff Doom III

Ik wil zeer graag meehelpen. Is er nog plaats bolleh _/-\o_
kheb je ff ge-add op mn icq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

uhm....psssst....ik heb geen ICQ meer...

Heb je msn ? (JA IK WEET HET JONGENS, MSN ZUIGT TYFUS HARD)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
L_Ramdjan@ho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He bolle what's happening, ben weer terug. Heb geen icq meer want loopt de hele tijd vast zit op msn op yardcurenl@wanadoo.nl .

So, what's happening man ??

btw heb een paar mooie screens van doom 3 gezien waren echt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Klinkt leuk dit :).

Motivatie is mijn grootste probleem (en 'teveel ideeen, te weinig tijd'), daarom ga ik niks beloven. Ik kan wel een beetje tekenen dus misschien pak ik nog wel es een potlood als er behoefte aan is en ik er zin in heb.

Maar waarom ik eigenlijk reageer: Bolleh jij hebt toch je StarWars (3d filmpje) project? Waarom ga je daar niet mee verder. Ik zou het graag afgemaakt zien, het zag er nl. al zooo cool uit imho. En je was al een heel eid op weg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
handige_harrie schreef op 03 augustus 2002 @ 20:14:
Klinkt leuk dit :).

Motivatie is mijn grootste probleem (en 'teveel ideeen, te weinig tijd'), daarom ga ik niks beloven. Ik kan wel een beetje tekenen dus misschien pak ik nog wel es een potlood als er behoefte aan is en ik er zin in heb.

Maar waarom ik eigenlijk reageer: Bolleh jij hebt toch je StarWars (3d filmpje) project? Waarom ga je daar niet mee verder. Ik zou het graag afgemaakt zien, het zag er nl. al zooo cool uit imho. En je was al een heel eid op weg toch?
ja max lag me wel maar het moet wachten op dit project, sorry maar het idee voor dit spel/mod zit al een tijd lang in mn hoofd(lees: iets van 5 jaar) kheb al tijden lang geprobeerd tekeningen en documenten erover te maken, steeds was er geen engine die het aan zou kunnen. q3 kwam in de buurt, maar toen ik wat doom iii movies zag wist ik dat de tijd rijp was, oftewel doom iii werd de engine. en tjah daar kan een nieuw project bij mij niet tegen op.

tijd is altijd een probleem bij elk project, echter hier op een andere manier, immers doom iii komt pas over een paar maanden uit. maargoed ik heb goede hoop, mn modeler gaat van de week beginnen aan het Seraphim model, ik ga goed nadenken over het soort landschap etc. probeer wat textures te laten maken. en xeno hierboven zal aan wat muziek beginnen en oogst kan hopelijk al wat beginnen aan models voor de intro. mensen vroegen me al het oren van het lijf wanneer er eerste werk te zien zou zijn maar er zit veel voorbereiding in en leden voor het team zoeken en met ze praten neemt ook veel tijd in. voordeel is dat ik een jaar geen studie ga volgen(vind mezelf niet klaar voor hbo en kon geen goede opleiding kiezen) dus ga een jaartje werken en heb dan lekker veel tijd om onder andere aan Realme te werken :)

een voordeeltje is wel dat er zowiezo een demo van doom iii gaat uitkomen en met wat geluk kunnen we daar al wat mee testen(models, textures mischien maps) maargoed ik hoop wat vragen beantwoord te kunnen krijgen van mensen van ID maar dan moet ik eerst even alles goed uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wat hulp nodig hebt of richtlijne wil voor het opzetten van het design, documentatie, tasklists en assetlists om het probleem dat hierboven wordt genoemd (slechte planning) proberen te voorkomen dan mail me maar...er is een heel makkelijke manier om een 'spindiagram' te maken voor gamedesign waardoor je niets vergeet te beschrijven.

Documenteer ook nooit te veel (Amerikaanse ziekte) maar laat vrijheid voor de teammembers. Anders krijg je een kutspel (and I can tell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
MrRudi ik heb je geadd op icq maar kzie je niet online dus als je het niet meer gebruikt of msn ipv dat moet je me dat ff mailen/zeggen

kheb vandaag ff de E3 doom iii Legacy movie uitgepluist en zag in de movie, bij oa als Tim willits praat en als Robert Duffy praat, dat ID aan doom iii maps werkt met Radiant. dezelfde editor als voor quake 3 dus wat wel goed uitkomt want dan hoeft er later waarschijnlijk nix geport/overgezet te worden naar een andere editor

het lukte me niet om screengrabs te maken maar hier zie je het onder andere:
3 minuten 54 seconden
5 minuten 14 seconden

ik was dus blij verrast dit te zien en hoop dan ook dat men in de toekomst radiant blijft gebruiken voor doom iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

[knip]

[ Voor 95% gewijzigd door likkepot op 20-10-2008 19:24 ]

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
idd en jij maar van msn blijven he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ff 2 screenshots van een gang waarbij ik een leuke texture set heb uitgeprobeerd, de textures zijn wel erg low res dus ze gaan beter gemaakt worden. khad nog een betere map in gedachten om wat met de textures uit te proberen, alleen wilde de q3 compiler weer eens niet meewerken dus vandaar alleen een simpel gangetje.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/texttest/texttest4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/texttest/texttest5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met al dat gedoe, dus kga me ook niet opgeven om mee te doen, maar iig héél veel succes, ik hoop dat het iets wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 04 augustus 2002 @ 19:55:
MrRudi ik heb je geadd op icq maar kzie je niet online dus als je het niet meer gebruikt of msn ipv dat moet je me dat ff mailen/zeggen

kheb vandaag ff de E3 doom iii Legacy movie uitgepluist en zag in de movie, bij oa als Tim willits praat en als Robert Duffy praat, dat ID aan doom iii maps werkt met Radiant. dezelfde editor als voor quake 3 dus wat wel goed uitkomt want dan hoeft er later waarschijnlijk nix geport/overgezet te worden naar een andere editor

het lukte me niet om screengrabs te maken maar hier zie je het onder andere:
3 minuten 54 seconden
5 minuten 14 seconden

ik was dus blij verrast dit te zien en hoop dan ook dat men in de toekomst radiant blijft gebruiken voor doom iii
Stuur me es een berichie dan? ICQ staat altijd aan eigenlijk (als ik achter de PC zit tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
even 3 shots van een uitgebreidere texture test en de textures bevallen me wel, dus khoop hier binnenkort een hoop high res versies van te hebben :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/texttest/texttest10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/texttest/texttest11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/texttest/texttest12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik stem voor een realistische mod op de Doom III engine. Waarom nou weer van die vieze monsters enzo. :r

Ht doel van modden is iets nieuws maken met een bestaande engine, maar nu maak je niets nieuws, it's just more of the same shit. No offense hoor. En dan nog, als het dan al het zelfde is, is het geen waardige aanvulling op het origineel. JUIST iets dan ANDERS is, is dat WEL.

Maar er zal wel weer niemand zijn die me snapt

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Captain Pervert schreef op 08 augustus 2002 @ 03:30:
Ik stem voor een realistische mod op de Doom III engine. Waarom nou weer van die vieze monsters enzo. :r

Ht doel van modden is iets nieuws maken met een bestaande engine, maar nu maak je niets nieuws, it's just more of the same shit. No offense hoor. En dan nog, als het dan al het zelfde is, is het geen waardige aanvulling op het origineel. JUIST iets dan ANDERS is, is dat WEL.

Maar er zal wel weer niemand zijn die me snapt
ehm bij doom iii zullen hoogstwaarschijnlijk geen grote buitenlocaties te vinden zijn, bij mn mod dus wel. bij doom iii kan je 1 character besturen, bij mn mod 8!!
bij mn mod kun je wapens combineren etc. die mod wordt dus helemaal niet zoals doom iii monsters afslachten enzo. en trouwens weet je wel hoe MOEILIJK het is om nu met een ECHT origineel concept te komen? ja das bijna onmogelijk. dus niet zeuren voor je zelf weleens geprobeerd hebt wat te maken.

en wat is er nou leuk aan WEER een realistische mod/game? daar zijn we de afgelopen tijd al mee overspoeld en het brengt alleen maar rotzooi met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 08 augustus 2002 @ 03:37:
[...]
ehm bij doom iii zullen hoogstwaarschijnlijk geen grote buitenlocaties te vinden zijn, bij mn mod dus wel. bij doom iii kan je 1 character besturen, bij mn mod 8!!
bij mn mod kun je wapens combineren etc. die mod wordt dus helemaal niet zoals doom iii monsters afslachten enzo. en trouwens weet je wel hoe MOEILIJK het is om nu met een ECHT origineel concept te komen? ja das bijna onmogelijk. dus niet zeuren voor je zelf weleens geprobeerd hebt wat te maken.

en wat is er nou leuk aan WEER een realistische mod/game? daar zijn we de afgelopen tijd al mee overspoeld en het brengt alleen maar rotzooi met zich mee.
Heb je al 1 regel geprogged? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
bolleh schreef op 08 augustus 2002 @ 03:37:
[...]

Ik heb zelf nog nooit iets geprobeerd nee, en ben daar trots op... Ik moet altijd glimlachen als ik weer mensen een project zie opstarten in een Spielerijtopic, wat vervolgens langzaam maar zeker doodgaat. Wat betreft verzadiging heb je een punt, maar monsters, kerkers, krochten en railguns zijn minstens even afgezaagd... :)

Ik zeg altijd maar: als je iets wilt maken voor een spel, maak dan een map. Bij een map kun je je project overzien en er is een grote kans dat je hem ooit met succes afmaakt. Als je er wat tijd, originaliteit en creativiteit in steekt, lever je een kwaliteitsprodukt af, in plaats van een halfbakken mod (ik heb tientallen halfbakken mods gezien voor Half-Life). Dus misschien is dat iets als backup-plan :)

Oh trouwens (was ik vergeten te zeggen maar is wel zo aardig): veel succes. Dat is wel het minste wat ik kan zeggen...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 05:11:
[...]

Heb je al 1 regel geprogged? :+
*zucht* moet dit nou weeer beginnen?
Captain Pervert schreef op 08 augustus 2002 @ 12:13:
[...]
Ik heb zelf nog nooit iets geprobeerd nee, en ben daar trots op... Ik moet altijd glimlachen als ik weer mensen een project zie opstarten in een Spielerijtopic, wat vervolgens langzaam maar zeker doodgaat. Wat betreft verzadiging heb je een punt, maar monsters, kerkers, krochten en railguns zijn minstens even afgezaagd... :)

Ik zeg altijd maar: als je iets wilt maken voor een spel, maak dan een map. Bij een map kun je je project overzien en er is een grote kans dat je hem ooit met succes afmaakt. Als je er wat tijd, originaliteit en creativiteit in steekt, lever je een kwaliteitsprodukt af, in plaats van een halfbakken mod (ik heb tientallen halfbakken mods gezien voor Half-Life). Dus misschien is dat iets als backup-plan :)

Oh trouwens (was ik vergeten te zeggen maar is wel zo aardig): veel succes. Dat is wel het minste wat ik kan zeggen...
glimlachen als mensen iets proberen en het lukt niet? hmm vage gast ben jij hoor. wat betreft maps: ik map al 2-2.5 jaar, en ik wil een uitdagender project aan. dat het veel werk is weet ik ook wel anders was ik er niet aan begonnen. even terug:

monsters? het zijn aliens en tjah, ik denk nou eenmaal dat aliens er voor ons als monsters uitzien(je weet niet wat je kunt verwachten eej? niemand heeft ze ooit gezien)

kerkers? waar zie jij dat ik ook maar iets met kerkers maak? juistem nergens. next

railguns? heb jij mij ooit iets over een railgun zien typen? ik kan me dat niet herinneren namelijk :)

bedankt voor het succes wensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Glimlachen ja :)

Niet bij projecten met een realistische, haalbare doelstelling hoor. Maar bij projecten waarbij mensen gewoon teveel hooi op hun vork nemen en waarbij het hele spul gedoemd is te mislukken.

Als jij zou zeggen: ik ga een spel maken a la Morrowind maar dan beter, dan moet ik bijvoorbeeld glimlachen. Sterker nog, ik zou dan gewoon breed grijnzen. Want ja, dergelijke utopische ideeën zijn de revue hier gepasseerd...

Je moet weten wat je kan en niet kan, en wat haalbaar is en wat niet. En als jij 2-2.5 jaar ervaring hebt als mapper dan zou ik jou wel een klein beetje inzicht kunnen toedichten. Maar goed, ontopic maar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt cool...

Als je nog een tekenaar of webber nodig hebt, add me dan met msn @ mxclownstream@hot.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Captain Pervert schreef op 08 augustus 2002 @ 14:45:
Glimlachen ja :)

Niet bij projecten met een realistische, haalbare doelstelling hoor. Maar bij projecten waarbij mensen gewoon teveel hooi op hun vork nemen en waarbij het hele spul gedoemd is te mislukken.

Als jij zou zeggen: ik ga een spel maken a la Morrowind maar dan beter, dan moet ik bijvoorbeeld glimlachen. Sterker nog, ik zou dan gewoon breed grijnzen. Want ja, dergelijke utopische ideeën zijn de revue hier gepasseerd...

Je moet weten wat je kan en niet kan, en wat haalbaar is en wat niet. En als jij 2-2.5 jaar ervaring hebt als mapper dan zou ik jou wel een klein beetje inzicht kunnen toedichten. Maar goed, ontopic maar weer :)
tja ik heb zulke topics niet gezien maar als iemand ff verkondigt een spel te maken beter als morrowind oid dan zou ik ook glimlachen ja, maar ik heb hier nergens verkondigt dat ik mod wil maken beter dan welk spel dan ook omdat die spellen een flinke financiele onderbouwing hebben en ik het dus als hobby moet doen met mn team. maar ik ben zelf bereid om er zeer veel tijd in te steken want het staat toch perfect op je CV later als je de gamebiz in wilt en je een goeie mod hebt gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al dat gezeik van het gaat mislukken en dit en dat vind ik een beetje zielig, helemaal als je niks probeerd. Als je nooit wat doet dan kan er ook niks mislukken. Verder al zou het mislukken dan is dat een goede leerschool voor een volgend project. Hoe dan ook het heeft wel degelijk nut :) . Dus graag leuke (meedenkende) reacties, vind je het niks reageer dan ook niet !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 11-09 15:39

Pubbert

random gestoord

toch vraag ik me af hoe je daar nu al mee bezig kunt zijn... weten jullie al iets van de engine af? welke models end. je kunt gebruiken?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Dond3r schreef op 09 augustus 2002 @ 19:32:
toch vraag ik me af hoe je daar nu al mee bezig kunt zijn... weten jullie al iets van de engine af? welke models end. je kunt gebruiken?
ik weet idd al wat van de engine af, ik heb ID bijv al met radiant aan doom iii maps zien werken in de doom iii legacy movies, models is easy want die worden standaard met max gemaakt en zijn altijd te exporter. textures, .jpg en .tga wordt 100% ondersteund, ik zelf hoop eigenlijk nog op .png support maar daar ben ik niet zeker van. software shader support zoals in quake 3 zit er waarschijnlijk weer in. de models in doom iii zijn ong evenveel polygonen als in q3 maar met behulp van een high poly model + een pixelshader effect ala polybump wordt het resultaat toch mooi. als je info opzoekt over de engine kom je vanzelf tot deze conclusies mits je al wat van q3 editing weet.

vergeet ik het geluid zelfs nog, .wav support zit er natuurlijk 100% in en ik hoop zelf daarnaast nog op .mp3 support wat me ook wel logisch lijkt maar dat moeten we nog afwachten. 100% zeker komt er een demo uit voor de full version in de winkel licht en daar kunnen we al veel info uithalen mbt welke bestandsformaten worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

EXE-cuter schreef op 27 juli 2002 @ 16:45:
[...]

Ja, zo dacht ik er dus ook over :) Daarom heb ik zelf deze paper in elkaar gedraaid.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Seraphim.jpg

Hij's clickable, naar 1280x1024...

Disclaimer: Als dit niet mag vanwege omdat ik de tekening niet heb gemaakt ofzo, dan mail me maar dan gooi ik 'em eraf (of een modje moet et doen). Als je wilt mag je de paper best op je site zetten :)

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
TheLunatic schreef op 10 augustus 2002 @ 16:38:
[...]

Ja, zo dacht ik er dus ook over :) Daarom heb ik zelf deze paper in elkaar gedraaid.

[afbeelding]

Hij's clickable, naar 1280x1024...

Disclaimer: Als dit niet mag vanwege omdat ik de tekening niet heb gemaakt ofzo, dan mail me maar dan gooi ik 'em eraf (of een modje moet et doen). Als je wilt mag je de paper best op je site zetten :)
geen probleem dat je zoiets maakt maar je bent ietwat voorbarig geweest, het gezicht wordt namelijk al anders ;) maar hijs verders wel leuk maar zoals ik al eerder zei is die 1e wallpaper slechts een frame voor wat er in de toekomst gaat komen maar dat wordt wel duidelijk in de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik ben benieuwd naar Doom III zelf. Eerst even op mn gemak spelen. Kijken wat mogelijk is, kijken wat haalbaar is, kijken hoe de engine reageerd op grote open buitenwerelden.

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er mensen zijn die coole alien EFX hebben zoals sounds en dergelijke en een steentje bij willen dragen aan realme. Neem dan AUB contact met mij op.
Mijn effecten lib. is beperkt op dit gebied. Alle hulp is welkom. :)

Voor contact (MSN) : yardcurenl@wanadoo.nl
email : xeno@wanadoo.nl

Verder de menu muziek is bijna af, alleen me M-Audio soundcard is kapot gegaan, :( maar dankzij de levenslange garantie heb ik dinsdag een nieuwe :)

Letop: ik zoek alleen EFX sounds !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een trap onder de reet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
AUW! ;)

anyways binnenkort heb ik hopelijk wat screenshots van een test map waar ik aan werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een cool idee! Niet dat je mijn zegen nodig hebt, maar er wordt genoeg gezeken dus vond ik dat ik ook effe iets van me moest laten horen. O-)
En ik zou het erg stoer vinden als jullie het helemaal af weten te maken! (Stel de juiste prioriteiten)

Wat moet ik me trouwens precies voorstellen bij het spelen van 8 verschillende karakters? Is dat zoiets als in Messiah?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 17:03:
Ik vind het een cool idee! Niet dat je mijn zegen nodig hebt, maar er wordt genoeg gezeken dus vond ik dat ik ook effe iets van me moest laten horen. O-)
En ik zou het erg stoer vinden als jullie het helemaal af weten te maken! (Stel de juiste prioriteiten)

Wat moet ik me trouwens precies voorstellen bij het spelen van 8 verschillende karakters? Is dat zoiets als in Messiah?
kheb messiah niet gespeeld dus kun je het even uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Messiah speel je een engeltje (bob) dat door god naar de aarde is getrapt en door in de huid te kruipen van allerlei personen verkrijg je de eigenschappen van die persoon (z'n wapens maar ook z'n authorisatieniveau door het gebouw)
Bob is a working-class angel ordered by God himself to go and clean up the putrid, disgusting, sleazy, and infested world of the future. He has been given the power of possession so that he can sneak up on any person, animal or genetically engineered being and leap right into their soul!

With your help, Bob can then use their bodies, their weapons, or even their bare hands to strangle, cripple, impale, and incinerate the cities of sinners sent to stop you from finding Satan himself.

Hiding in their souls, Bob can use these sinners bodies against their will as armor (to take pain for him), or he can use them for camouflage (to hide inside them) and pretend to be just another twisted citizen in the Messiah world....

The rules are up to you.... Enjoy the freedom.
Zie ook www.messiah.com

Maareh dit spel heeft een totaal andere sfeer dan je voorstelt voor jullie game hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
nou zo bedoel ik het iig niet, je hebt gewoon echt 8 characters waartussen je kunt switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik moet de aanschaf van mijn digitale camera eventjes uitstellen tot nader bepaaldheid.

* likkepot moet zijn vakantie in Lloret de Mar nog afbetalen 8)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben ik wel benieuwd (bolleh).
Je wisselt dus van character tussen levels door ofzo? Hoe zit dat dan in het verhaal (of is dat nog geheim)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
<sarcastisch>

En, hoe is het nu met de glorieuze Doom III mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Captain Pervert schreef op 18 augustus 2002 @ 21:33:
<sarcastisch>

Beter dan je denkt hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Captain Pervert schreef op 18 augustus 2002 @ 21:33:
<sarcastisch>

hmm leuk zon reactie want een aantal weken geleden zou ik enorm boos worden maar das afgezakt, en nieuws zal zsm komen want kben bezig met een interne test qua stijl en textures gebaseerd nog op q3 dus mn handen zijn nog gelimiteerd maar het ziet er al goed uit en ik ben nog niet klaar :)
bovendien wacht ik nog op 3 andere mensen die hun werk ervoor moeten afmaken, je kunt het level wel online verwachten, maar nog niet, nog een weekje wachten ong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Hmmm ok ok :) Ik zag dat het topic een eind was gezakt ;)

Keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ff 5 screenshots van de test waar ik dus aan werk, allen klikbaar naar 1024*768

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/realme/screenshots/test/t1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/realme/screenshots/test/t2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/realme/screenshots/test/t3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/realme/screenshots/test/t4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/realme/screenshots/test/t5.jpg

<edit>
ze zijn natuurlijk ook op de website te bezichtigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Die levels zien er echt vetjes uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik vind het jammer dat er zo weinig mensen in geloven...
Bolleh hier, heeft volgend het hele jaar geen school. Kan die kerel er fijn aan werken.
Ikzelf zit op school niks anders te doen dan fotosoepen en 3D max'en. (www.gle.nl) Heb iik ook tijdzat.
Dit wordt goed and so what dat het eventjes gaat duren.
En als hij klaar is gaat natuurlijk iedereen zeiken, van : " dit kan nog beter, en deze game zuigt enz."
* likkepot says: " wait and see"

[ Voor 0% gewijzigd door likkepot op 19-08-2002 19:12 . Reden: het is bolleh en iet bollE ]

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm...

Bolleh is een goede mapper (wel beetje inefficient gezien zijn map die ik had gezien (geen curves willen gebruiken, veel te veel (onnodig) detail enzo)
maar dat loopt wel los, hij is iig beter als ik :)
maybe wanneer ik tijd heb kan ik ook wat dingen voor jullie maken, maar dat zie ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

WOW die screenies zien er mega mooi uit! keep it up! :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

likkepot schreef op 19 augustus 2002 @ 19:12:

Ikzelf zit op school niks anders te doen dan fotosoepen en 3D max'en. (www.gle.nl) Heb iik ook tijdzat.

* ReCreator says: " wait and see"
gle.nl??
mijn school heeft glu.nl :D

haha
is gle, net zo soepel als glu.....??
vast wel....

En die screenshots zien er echt zeer goed uit hoor!!

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 19:35:
hmm...

Bolleh is een goede mapper (wel beetje inefficient gezien zijn map die ik had gezien (geen curves willen gebruiken, veel te veel (onnodig) detail enzo)
maar dat loopt wel los, hij is iig beter als ik :)
maybe wanneer ik tijd heb kan ik ook wat dingen voor jullie maken, maar dat zie ik wel :)
nee die map zonder curves was gewoon omdat ik ens een keer een map wilde maken waarbij het leek op curves maar het geen curves waren, ik kan het je ten zeerste aanraden om zoiets te doen want je leert echt heel veel over de mogelijkheden van vertex editing in de editor. je kunt namelijk niet eindeloos die hoeken verschuiven.

bovendien gebruik ik nu de q3map van gtk radiant 1.2.10 en dies toch wel fijn, hij zorgt zelf voor minder overdraw, hij maakt dan op bepaalde punten meer polygonen aan dan jij hebt in de editor maar die actie zorgt voor haast geen overdraw op 1 muur met vershillende hoogteniveaus, wat natuurlijk een leuke vooruitgang is :)
Pagina: 1 2 Laatste