Toon posts:

Harman / Kardon DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nou het verschil tussen

Harman / Kardon DVD 20
Harman / Kardon DVD 25

Ik zit eigenlijk te twijfelen tussen een van deze modellen of de Yamaha DVD S520

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb zelf de 20 en werkt prima. De opvolger is 25 genaamd volgens de site van Harman Kardon waar je ook de manuals kunt vinden om de verschillen te bepalen. :(

ARME AOW’er

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 23:07
Ik heb vanmiddag de DVD25 gekocht...

Er zijn niet veel verschillen tussen de DVD25 en DVD20, de 25 heeft progressive scan, de DVD20 niet, de 25 heeft een 192 khz/24 bits DAC, de DVD20 een 96khz/24 bits DAC.

De "A-Weighted S/N Ratio" is bij de DVD20 >105dB en bij de DVD25 is het >110dB

Verder is de DVD25 5.4 kg zwaar en de DVD20 5.2 kg en is de DVD25 iets platter...

Ik zelf vind wat ik tot nu toe heb gehoord en gezien van deze speler echt goed... Ik heb een klein stukje film gekeken op de tv van mijn ouders, omdat ik zelf nog geen tv heb, maar het beeld was veel mooier dan het beeld dat hun dvd speler geeft (is een goedkope sony)
Zwart is nu echt zwart... niet grijs...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 23:08 schreef Quinny het volgende:
Ik heb vanmiddag de DVD25 gekocht...

Er zijn niet veel verschillen tussen de DVD25 en DVD20, de 25 heeft progressive scan, de DVD20 niet, de 25 heeft een 192 khz/24 bits DAC, de DVD20 een 96khz/24 bits DAC.

De "A-Weighted S/N Ratio" is bij de DVD20 >105dB en bij de DVD25 is het >110dB

Verder is de DVD25 5.4 kg zwaar en de DVD20 5.2 kg en is de DVD25 iets platter...

Ik zelf vind wat ik tot nu toe heb gehoord en gezien van deze speler echt goed... Ik heb een klein stukje film gekeken op de tv van mijn ouders, omdat ik zelf nog geen tv heb, maar het beeld was veel mooier dan het beeld dat hun dvd speler geeft (is een goedkope sony)
Zwart is nu echt zwart... niet grijs...
Is de DVD25 standaard regio vrij? Waar heb je de speler gekocht als zo vrij mag zijn. En wat is de richt prijs van de speler???

• Quinny
Volgens de handleiding is hij standaard niet regiovrij, maar dat vind ik zelf eigenlijk ook niet erg belangrijk...
Ik heb toch alleen regio 2 dvd's...

Ik geloof dat de standaard prijs tussen de 650 en 699 euro ligt, maar ik had hem goedkoper...

Ik heb hem gekocht bij expert... daar is de prijs 699 euro...

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03 11:57
De DVD 20 van H/K heb ik dus ook, en is ook niet regiovrij. Echter ik kreeg van mijn verkoper wel de codes om deze om te zetten naar andere regio's. Dit kun je onbeperkt doen.
Waarschijnlijk werkt dit bij de DVD 25 precies hetzelfde.

Mocht er interesse in zijn dan kan ik het even nazoeken thuis. (ik heb het uiteraard bij de handleiding erbij geschreven!) :)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik even gezocht voor beide Harmon Kardon spelers qua regio vrij:

Harman / Kardon DVD20: regio instellen via code
Harman / Kardon DVD25: regio vrij via update per cdrom

Volgens mij is dan de DVD20 RCE proof omdat jezelf de code kan instellen en dat heeft de DVD25 helaas dus niet.

Daar in tegen heeft de DVD25 een beter DAC-converter / progressive scan en direct RGB aansluiting...dus volgens mij beter beeld en geluid.

Damn...wat is de keuze moeilijk!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03 11:57
Nou begrijp me niet verkeerd... ik heb de DVD 20 en het zowel het beeld als het geluid zijn subliem te noemen!
Die waardes die H/K heeft veranderd bij de DVD 25 zal je echt niet zomaar merken, als je ze al merkt uberhaupt als je het mij vraagt.
Ben wel erg tevreden over de apparatuur van Harman Kardon, en het ziet er nog bijzonder fraai uit ook!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij eerlijk gezegd af wat de extra waarde van de prgressive scan zal toevoegen.

• Quinny
Uit de handleiding:
De Harman Kardon DVD 25 behoort tot de enkele DVD-spelers die een echte progressive scan video uitgang bezitten voor gebruik met daarvoor geschikte TV's, projectoren en alle plasma LCD en DLP Displays via de component video uitgang. Het resultaat is een 40% hogere lichtopbrengst dan een conventionele TV en een uitzonderlijk gedetailleerd beeld, naast vrijwel volstrekte afwezigheid van zichtbare lijnen en resten van bewegingen.
Er staat nog meer maar het is een klotewerk om alles regel voor regel te knippen en plakken...

Het komt erop neer dat je tv er geschikt voor moet zijn voordat het nut heeft...

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 10:15
Op vrijdag 26 juli 2002 16:06 schreef AleSyS het volgende:
Ik vraag mij eerlijk gezegd af wat de extra waarde van de prgressive scan zal toevoegen.
Daar heb je alleen profijt van als je een progressive scherm hebt. Het zal vermoedelijk om Component Y Pb Pr gaan, dat zit een een aantal rear projectie tv's en een heel klein aantal conventionele tv's. (aan de andere kant van de oceaan is het wat gebruikelijker overigens).

Uit de VHS en SVHS uitgang komt gewoon een interlaced signaal.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het dan met de geluids/video-kwaliteit:

Features (DVD20)
Direct RGB, S-Video and Composite Video Outputs
Plays DVD, CD, CD-R, CD-RW, MP3-CD and Video CD
Dolby* Digital- and DTS®-Compatible Digital Outputs
Audiophile-Grade, 96kHz/24-Bit AKM Output DAC
High-Resolution, 27MHz/10-Bit Video DAC

Features (DVD25)
Progressive Scan Video Output for State-of-the-Art
Picture Clarity
Direct RGB, S-Video and Composite Video Outputs
Plays DVD, CD, CD-R, CD-RW, MP3-CD and Video CD
Dolby* Digital- and DTS®-Compatible Digital Outputs
Audiophile-Grade, 192kHz/24-Bit Wolfson Output
DAC
High-Resolution, 27MHz/10-Bit Video DAC

Verwijderd

De DvD 25 is standaard niet regiovrij.
Maar ik heb een link gezien op het Dvd Player Forum van [url="http://www.area-dvd.de/"]http://www.area-dvd.de/[/url] waar een regio patch zou moeten staan.

Verder heeft hij tot nu toe alleen NTSC progressive scan.
Een Pal progressive scan Patch is in de maak, maar of 'ie ook daadwerkelijk komt is maar de vraag? Die Patch zou er namelijk al lang moeten zijn.
(Zie ook op datzelfde forum op area-dvd.de)

En nu en ik hoop dat Quinny dit niet zal lezen, heb ik begrepen dat de adviesprijs bij onze oosterburen ¤ 499,- is.
Bij [url="http://www.hifi-edition.de/"]http://www.hifi-edition.de/[/url] kun je hem zelfs voor (schrik niet) ¤ 399,- krijgen.
Maar ook in Nederland is 'ie onder de ¤ 500,- te vinden.
Zo ligt 'ie momenteeel bij Raf in de uitverkoop voor ¤ 499,-.

• Quinny
Ik had hem voor dezelfde prijs...

Als het goed is is progressive scan ook voor Pal al beschikbaar, dat heb ik tenminste ergens gelezen...

Zal het zometeen even opzoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Zo...net terug van Correct Rotterdam.
Daar hebben ze momenteel Summer Sale.
Heb de Harman / Kardon DVD25 daar gehaald 449 euro.

Heb de speler net aangesloten....ziet er perfect uit.
Het vreemde alleen is dat het beeld alleen een klein beetje van beneden naar boven heen en weer skipped.

Verwijderd

Ik heb deze : http://www.dynamite.org/hkdvd25/ gevonden en die zou in staat zijn om de de dvd 25 regiovrij te maken.
Heeft iemand dit al geprobeerd want ik neem aan dat bij een corrupte file je problemen hebt...

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Overigens zal progressive scan hoogstwaarschijnlijk alleen voor ntsc dvd's werken. Volgens het DVD Forum mag je niet progressive op PAL uitgeven vanwege hoge kwaliteit copieen. Wat overigens flauwekul inmiddels is nu, want dvd's zijn zonder moeite te copieren.
Ik last in audiovision (duits blad) dat er nog over gepraat wordt of ze deze beperking weghalen. Denon zou dan gelijk een firmware upgrade beschikbaar stellen om PAL progressive aan te kunnen zetten :)
Stom is trouwens dat NTSC dvd's nagenoeg altijd regio 1 zijn, dus die kan je weer niet spelen op een niet regiovrije dvd speler :|

edit:
* Scarp zat ook niet op te letten (kijkt normaal wel naar datum)

[ Voor 22% gewijzigd door Scarp op 24-11-2002 21:39 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 21:19:
Ik heb deze : http://www.dynamite.org/hkdvd25/ gevonden en die zou in staat zijn om de de dvd 25 regiovrij te maken.
Heeft iemand dit al geprobeerd want ik neem aan dat bij een corrupte file je problemen hebt...
Het is niet de bedoeling om oude topics te gaan kicken als je eigen wordt gesloten. Ik weet niet of het echt niet gewenst is, maar ik neem aan dat Jaymz wel weet wat hij doet ;).
Zie ook: >>>**Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!**<<< :)

Jaymz is wakkerder dan hij zelf dacht :P
Reply was al geplaatst voordat hij zelf een topic opende.

modbreak test

[ Voor 21% gewijzigd door Raymond op 24-11-2002 22:21 ]

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:02

Jaymz

Keep on moving !

_/-\o_ @ Compubiter :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaymz op 24-11-2002 21:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.