Welke brander is het beste om op over te gaan van een "Philips CDD 3610" die er net zoals bij TIG andere lui ermee op is gehouden ???
Als je een IDE brander wil: Plextor PX-W1210TA
Voor een SCSI brander: Plextor PX-W1210TS
Allebei 12/10/32, allebei met BURN-Proof
* Mr. B. B. heeft de PX-W1210TA
Voor een SCSI brander: Plextor PX-W1210TS
Allebei 12/10/32, allebei met BURN-Proof
* Mr. B. B. heeft de PX-W1210TA
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Plextor is gewoon de beste brander!
Er zijn 2 merken die je absoluut NIET moet kopen: HP en PHILIPS
Er zijn 2 merken die je absoluut NIET moet kopen: HP en PHILIPS
Pak je rust!
Verwijderd
Jammer genoeg kun je de Plextor 12/10/32 op dit moment bijna niet aankomen en daardoor stijgen de prijzen ook nog.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Er zijn 2 merken die je absoluut NIET moet kopen: HP en PHILIPS [/quote]Hmmmzzz, ik heb al jaren een HP8100i, nog nooit problemen mee gehad. Al 100-en cd's mee gefikt en het maakt niet uit wat voor merk ik er in stop. Misschien een uitzondering, mijn brander
met philips branders heb ik persoonlijk niet zo'n goeie ervaringen mee. Buffer underruns op de meest rare momenten, schrijffouten, cd's die na het branden niet te lezen zijn, enz. Op een of andere manier word het binnenwerk van een philips brander erg snel vuil. Met HP branders, vooral de 8100i heb ik alleen maar goeie ervaringen. Maar het design van HP, net als het design van philips fikkers, moet je maar van houden
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 13:44 schreef Vodka! het volgende:
Ik zou zeggen ga voor scsi, voor zowel brander als lezer, alles lekker on the fly.[/quote]On the fly is niet echt aan te raden. Als er eits gebeurd weg informatie,dan moet je eentje hebben met een buffer, daar voldoet de huidige SCSI van Plextor niet aan. En als er een SCSI komt dan wordt 'ie vreselijk duur
Ik zou zeggen ga voor scsi, voor zowel brander als lezer, alles lekker on the fly.[/quote]On the fly is niet echt aan te raden. Als er eits gebeurd weg informatie,dan moet je eentje hebben met een buffer, daar voldoet de huidige SCSI van Plextor niet aan. En als er een SCSI komt dan wordt 'ie vreselijk duur
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 13:40 schreef den the man het volgende:
Er zijn 2 merken die je absoluut NIET moet kopen: HP en PHILIPS [/quote]Nou ik heb mijn HP7100i al 3 jaar en eigenlijk helemaal geen problemen mee. Een keertje schoonmaken en hij doet het weer als nieuw. Dat is trouwens dezelfde brander als CDD3610 van Philips, dus mij hoor je niet klagen.
HP's zijn gewoon Philipsen of Sony branders, maar met een ander frontje. HP8xxx zijn van Sony. HP7xxx van Philips.
Er zijn 2 merken die je absoluut NIET moet kopen: HP en PHILIPS [/quote]Nou ik heb mijn HP7100i al 3 jaar en eigenlijk helemaal geen problemen mee. Een keertje schoonmaken en hij doet het weer als nieuw. Dat is trouwens dezelfde brander als CDD3610 van Philips, dus mij hoor je niet klagen.
HP's zijn gewoon Philipsen of Sony branders, maar met een ander frontje. HP8xxx zijn van Sony. HP7xxx van Philips.
Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Jammer genoeg kun je de Plextor 12/10/32 op dit moment bijna niet aankomen en daardoor stijgen de prijzen ook nog.[/quote]Paradigit heeft ze op voorraad liggen 
Greetz
Greetz
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>On the fly is niet echt aan te raden. Als er eits gebeurd weg informatie,dan moet je eentje hebben met een buffer, daar voldoet de huidige SCSI van Plextor niet aan. En als er een SCSI komt dan wordt 'ie vreselijk duur [/quote]On the fly werkt Rete goed bij mij... Plex 40 CDROM en 8*2*20 CDRW Alles SCSI, op Adaptec 2940 U2W...
No problems!
Wat die buffer(s) betreft...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Plextor Ultraplex 40max
17X-40X CAV read (2550KB/s - 6000KB/s Data Transfer Rate)
Ultra SCSI Interface (20 MB/s Burst Transfer Rate)
Access Speeds
Random Access 85ms
Random Seek 80ms
512KB Buffer <Meer dan Genoeg>
True Plug & Play/ SCAM Compatible
Capable of Digital Audio Extraction at high speed (17X-24X) with high precision (automatic jitter control)
Capable of reading CD TEXT information
Plextor PlexWriter 8*2*20
2X rewrite (300KB/s)
8X write (1200KB/s)
9X-20X read P-CAV (1350KB/s - 3000KB/s)
Fast SCSI-2 Interface (10MB/s Burst Data Transfer Rate)
Access Time 170 ms
4MB Buffer <Meer dan Genoeg>
Capable of reading and writing CD TEXT information
Compatible with:
Windows, Windows 95, Windows 98, Windows NT, UNIX, Novell, OS/2 Warp, Solaris & Macintosh
MultiRead Compatible
One-Year Full Warranty (parts, labor) [/quote]Mzzl
No problems!
Wat die buffer(s) betreft...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Plextor Ultraplex 40max
17X-40X CAV read (2550KB/s - 6000KB/s Data Transfer Rate)
Ultra SCSI Interface (20 MB/s Burst Transfer Rate)
Access Speeds
Random Access 85ms
Random Seek 80ms
512KB Buffer <Meer dan Genoeg>
True Plug & Play/ SCAM Compatible
Capable of Digital Audio Extraction at high speed (17X-24X) with high precision (automatic jitter control)
Capable of reading CD TEXT information
Plextor PlexWriter 8*2*20
2X rewrite (300KB/s)
8X write (1200KB/s)
9X-20X read P-CAV (1350KB/s - 3000KB/s)
Fast SCSI-2 Interface (10MB/s Burst Data Transfer Rate)
Access Time 170 ms
4MB Buffer <Meer dan Genoeg>
Capable of reading and writing CD TEXT information
Compatible with:
Windows, Windows 95, Windows 98, Windows NT, UNIX, Novell, OS/2 Warp, Solaris & Macintosh
MultiRead Compatible
One-Year Full Warranty (parts, labor) [/quote]Mzzl
Gewoon die PLextor 12x IDE pakken, 616 piek bij Jorg, en je hebt hem snel genoeg thuis.
En lekker on-the-fly,. ding heeft toch burn-proof
En lekker on-the-fly,. ding heeft toch burn-proof
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Ik wil er ook een gaan halen, maar zal ik dan de OEM of Retail halen? Zit er bij de retail versie iets belangrijks meer bij? (behalve de doos dan...:))
werkt perfect
ook on the fly
m'n pa heeft nu een Plex 12/10/32 Atapi en die loopt ook als een trein.
Niets anders dan plextor
On the fly werkt Rete goed bij mij... Plex 40 CDROM en 8*2*20 CDRW Alles SCSI, op Adaptec 2940 U2W...
Niets anders dan plextor
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
Plextor! 
Ik heb pas de PX-W 12x/10x/32x IDE en hij is geweldig. 20 CD's gebrand, geen mislukt.
Maat van me heeft er al +/- 200 gebrand met deze brander; ook geen mislukt.
Martijn: ik heb de Bulk versie, heb er een doos, handleiding, CD-audiokabel en CD-ROM bijgekregen. De retail versie levert volgens mij o.a. nog een CD-R en een CD-RW mee. Kwestie van ff navragen bij de winkel (heb de mijne bij www.sww.nl gekocht).
Ik heb pas de PX-W 12x/10x/32x IDE en hij is geweldig. 20 CD's gebrand, geen mislukt.
Maat van me heeft er al +/- 200 gebrand met deze brander; ook geen mislukt.
Martijn: ik heb de Bulk versie, heb er een doos, handleiding, CD-audiokabel en CD-ROM bijgekregen. De retail versie levert volgens mij o.a. nog een CD-R en een CD-RW mee. Kwestie van ff navragen bij de winkel (heb de mijne bij www.sww.nl gekocht).
* Epitome heeft een Teac CD-R58S 8x/24x CD-Writer nu ongeveer een jaar en nog nooit problemen ermee gehad!
Ik ben er nog steeds zeer tevreden mee!
Ik ben er nog steeds zeer tevreden mee!
Verwijderd
ik heb de philips 3610 vanaf dat ie uitkwam.
en hij doet het nog steeds.
mischien ligt het gewoon aan hoe de mensen er mee omgaan?
en hij doet het nog steeds.
mischien ligt het gewoon aan hoe de mensen er mee omgaan?
Yamaha 8424E, IDE prima ding.
Bericht hierboven
bij de retail versie van de PX-W 12x/10x/32x IDE zit natuurlijk ook winoncd 3.7 die extra cd's boeien niet zo. ik gebruik btw altijd nero , cdrwin of fireburner 
oja leuk voor een topic
oja leuk voor een topic
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
oh, 'k ben dus de enigste tweaker met een LG brander, overigens helemaal in mijn nopjes mee. met winoncd doet 'ie alles, ook TL's branden goed.
Verwijderd
Zal ik Plextor maar ff gaan afzeiken (/me schraapt zijn keel
) Ik heb in maart begin dit jaar zo'n fijne 8x4x32 ide fikkertje gekocht van plextor. dat ding wil gewoon niks goed branden, alles wat eruit komt leest hij alleen in de brander zelf en in andere branders gewone cd-rom spelers ho maar. ik weet niet hoeveel media gebruikt enzo tig proggies. enz maar niks komt er relaxed uit. Nu heb ik hem ingeruild bij plextor in belgie (mega goeie service alles gratis compleet nieuwe gekregen) werkt dat ding nog niet lekker bout zou je dus zeggen. nu wil hij alleen branden op 2 speed. terwijl ik toch echt 600 pieken heb neergeteld op die toonbank voor een 8 speed.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 22:16 schreef Bnard het volgende:
Voor branders altijd kiezen uit Plextor, Teac of Yamaha. SCSI, uiteraard.[/quote]DE Plextor 12x10x32 is ook erg goed
Voor branders altijd kiezen uit Plextor, Teac of Yamaha. SCSI, uiteraard.[/quote]DE Plextor 12x10x32 is ook erg goed
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ik heb een Teac 4*4*32 ook zeer tevreden mee, had hier voor een Traxdata 4*4*24 plus, en was daar niet zo tevreden mee maar goed 
Eppie
Eppie
Verwijderd
ben ik de enige in NL met een sanyo 12x4x32 wel scsi natuurlijk, hiervoor de plex 8x gehad maar deze is net zo goed en 200 piek goedkoper.
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 22:00 schreef SinCere het volgende:
) Ik heb in maart begin dit jaar zo'n fijne 8x4x32 ide fikkertje gekocht van plextor. dat ding wil gewoon niks goed branden, alles wat eruit komt leest hij alleen in de brander zelf en in andere branders gewone cd-rom spelers ho maar. ik weet niet hoeveel media gebruikt enzo tig proggies. enz maar niks komt er relaxed uit. Nu heb ik hem ingeruild bij plextor in belgie (mega goeie service alles gratis compleet nieuwe gekregen) werkt dat ding nog niet lekker bout zou je dus zeggen. nu wil hij alleen branden op 2 speed. terwijl ik toch echt 600 pieken heb neergeteld op die toonbank voor een 8 speed.[/quote]Dat zeg ik : plextor
Verwijderd
Beste branders werden eigenlijk altijd door TEAC gemaakt, jammer alleen dat je nog maar zo weinig van ze hoort.
gewoon de plextor PX-W 12x/10x/32x IDE brander
helemaal geen problemen
helemaal geen problemen
Plextor is zeker de beste, Yamaha kun je IMHO beter niet kopen. Bij alle PC-bedrijven waar ik tot nu toe gewerkt heb (3) verkopen ze die liever niet meer omdat ze zo'n hoge uitval hebben. Plextors gaan bijna nooit stuk, en ze komen in ieder geval niet terug aangezien Plextor service aan huis heeft!
Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...
Pagina: 1