Oi allemaal 
Ik ben al een erg lange tijd fan van Knight Rider en een maandje ofzow geleden kwam ik eindelijk met het idee ( en the guts
) om me mooie serverkast te gaan modden 
Het originele idee:
1. Het 'Foundation' logo in het linkerpaneel
2. Complete case zwart
3. fans rood
4. fanbus
Ik zal jullie niet meer onnodig laten wachten ( alhoewel, de plaatjes inladen
), maar ik hoop dat er heel even geduld is voor 33 plaatjes 
Wel heb ik ze geresized naar 640x*** om het niet al TE groot te laten
Here goes nothing....
.
.
.
Het allereerste begin. Met een printer het logo groot afdrukken en met een dikke stift overtekenen en voila, een logo op het metaal.
Een boor om een gaatje in het metaal te krijgen en dan met een decoupeerzaag erdoorheen rossen

En hier zit ik dan het deurtje te bewerken... een stuk moet eruit om de fanbus erin te kunnen zetten.
Als dat stuk er niet uit is knalt het deurtje tegen de fanbus en kan ie dus ook niet dicht

Lekker weer

Vriend van me die ff wat plekjes afwerkt

Rode fans in een zwarte kast, dat gaat roeleren joh

En ik wilde niet heel de achterkant zwart dus ff het frontje rood spuiten...

En maar drogen... gaat lekker snel met dat weer

Issie niet liev?

Spuitos completos

Voorkant van de kast, met de moooie casebadges

En ook ff een mooie foto maken van de lege binnekant

Voeding met P4 chip, sure

-=-=- END making of... -=-=-
En dan nu de fanbus bespreken
Door de gelimiteerde ruimte die ik tot mijn beschikking had, mede door het grootte van het gat in de deur.
De exacte schakeling heb ik helaas nog niet tot me beschikking, maar die komt misschien binnekort.
Werking:
Mbv de schakelaar onderaan kun je schakelen tussen een instelbaar RPM ( links ) of op een vast RPM @ 12V.
Met de potmeter kun je de snelheid van de fan regelen van max. 12V totdat de fan stilvalt.
Op 12V zal de groene LED aan de rechterkant branden. Als men schakelt naar het instelbaar dan gaat de gele LED branden mits de fan draait.
Als men de potmeter genoeg naar rechts draait dan valt de fan stil en gaat naast de gele LED ook nog een rode LED branden dat aangeeft dat de fan niet draait.
De schakelbare fans ( van links naar rechts:
1. Intake voor-onder
2. Intake achter-onder
3. Outtake achter-midden
4. Outtake achter-boven
5. Upper CPU fan Thermaltake SuperOrb

Me vingers doen onderhand pijn van al dit typen, maar snel naar het volgende onderdeel, namelijk het resultaat van deze langgeduurde mod
-=-=- Resultaat -=-=-
En hier issie dan, mijn vet gem0dde Knight Industries Two Thousand / Foundation for Law And Government computerkast
.
.
Een close-up van de fanbus, diskdrive en de monitor ( voor de zeurpieten: er staat een score van 6981
).

En zie hier, de zeer goed gelukte logo-window met
hardware inside 

Kastje open... en zie de overvolle zooi

Man o man wat een boel draden
De onderste fan heb ik btw binnenin moeten plaatsen omdat de linkerpaneel niet dichtwou toen ie nog aan de buitenkast zat

Een lekkergrote fan die wat cooling bezorgt voor mijn tedere interfacekaarten

Hoezo een bigtower required
Hehehe 

Buiten- en binnenkant van het linkerpaneel met het erg goed gelukte logo erin

Allemaal draadjes naar de fanbus

Ik zit te denken om die ronde IDE-kabels aan te schaffen en custom molex-stekkers
Idee?

Van boven naar benee:
AGP : ATI Radeon 8500LE 64MB DDR AGP
PCI1: leeg
PCI2: Diamond Monster 3D II 12MB PCI (Voodoo2)
PCI3: Realtek 100MBit NIC
PCI4: Sound Blaster Live! 5.1 PCI
PCI5: Hauppauge WinTV Theater
PCI6: leeg
ISA1: Sound Blaster AWE64 PnP ISA + 8MB

En zie hier, mijn gemodde kast in volle glorie

En hier staatie in me overvolle kamertje

-=-=- Afsluiting -=-=-
Ik hoop dat jullie hebben genoten van dit topic en/of zelf op een idee heeft gebracht voor een mod.
En dit is mededankzij mogelijk gemaakt door een goeie vriend en mijn neef
*click*
Ik ben al een erg lange tijd fan van Knight Rider en een maandje ofzow geleden kwam ik eindelijk met het idee ( en the guts
Het originele idee:
1. Het 'Foundation' logo in het linkerpaneel
2. Complete case zwart
3. fans rood
4. fanbus
Ik zal jullie niet meer onnodig laten wachten ( alhoewel, de plaatjes inladen
Wel heb ik ze geresized naar 640x*** om het niet al TE groot te laten
Here goes nothing....
.
.
.
Het allereerste begin. Met een printer het logo groot afdrukken en met een dikke stift overtekenen en voila, een logo op het metaal.
Een boor om een gaatje in het metaal te krijgen en dan met een decoupeerzaag erdoorheen rossen

En hier zit ik dan het deurtje te bewerken... een stuk moet eruit om de fanbus erin te kunnen zetten.
Als dat stuk er niet uit is knalt het deurtje tegen de fanbus en kan ie dus ook niet dicht

Lekker weer

Vriend van me die ff wat plekjes afwerkt

Rode fans in een zwarte kast, dat gaat roeleren joh

En ik wilde niet heel de achterkant zwart dus ff het frontje rood spuiten...

En maar drogen... gaat lekker snel met dat weer

Issie niet liev?

Spuitos completos

Voorkant van de kast, met de moooie casebadges

En ook ff een mooie foto maken van de lege binnekant

Voeding met P4 chip, sure

-=-=- END making of... -=-=-
En dan nu de fanbus bespreken
Door de gelimiteerde ruimte die ik tot mijn beschikking had, mede door het grootte van het gat in de deur.
De exacte schakeling heb ik helaas nog niet tot me beschikking, maar die komt misschien binnekort.
Werking:
Mbv de schakelaar onderaan kun je schakelen tussen een instelbaar RPM ( links ) of op een vast RPM @ 12V.
Met de potmeter kun je de snelheid van de fan regelen van max. 12V totdat de fan stilvalt.
Op 12V zal de groene LED aan de rechterkant branden. Als men schakelt naar het instelbaar dan gaat de gele LED branden mits de fan draait.
Als men de potmeter genoeg naar rechts draait dan valt de fan stil en gaat naast de gele LED ook nog een rode LED branden dat aangeeft dat de fan niet draait.
De schakelbare fans ( van links naar rechts:
1. Intake voor-onder
2. Intake achter-onder
3. Outtake achter-midden
4. Outtake achter-boven
5. Upper CPU fan Thermaltake SuperOrb

Me vingers doen onderhand pijn van al dit typen, maar snel naar het volgende onderdeel, namelijk het resultaat van deze langgeduurde mod
-=-=- Resultaat -=-=-
En hier issie dan, mijn vet gem0dde Knight Industries Two Thousand / Foundation for Law And Government computerkast
.
.
Een close-up van de fanbus, diskdrive en de monitor ( voor de zeurpieten: er staat een score van 6981

En zie hier, de zeer goed gelukte logo-window met

Kastje open... en zie de overvolle zooi

Man o man wat een boel draden
De onderste fan heb ik btw binnenin moeten plaatsen omdat de linkerpaneel niet dichtwou toen ie nog aan de buitenkast zat

Een lekkergrote fan die wat cooling bezorgt voor mijn tedere interfacekaarten

Hoezo een bigtower required

Buiten- en binnenkant van het linkerpaneel met het erg goed gelukte logo erin

Allemaal draadjes naar de fanbus

Ik zit te denken om die ronde IDE-kabels aan te schaffen en custom molex-stekkers

Van boven naar benee:
AGP : ATI Radeon 8500LE 64MB DDR AGP
PCI1: leeg
PCI2: Diamond Monster 3D II 12MB PCI (Voodoo2)
PCI3: Realtek 100MBit NIC
PCI4: Sound Blaster Live! 5.1 PCI
PCI5: Hauppauge WinTV Theater
PCI6: leeg
ISA1: Sound Blaster AWE64 PnP ISA + 8MB

En zie hier, mijn gemodde kast in volle glorie

En hier staatie in me overvolle kamertje

-=-=- Afsluiting -=-=-
Ik hoop dat jullie hebben genoten van dit topic en/of zelf op een idee heeft gebracht voor een mod.
En dit is mededankzij mogelijk gemaakt door een goeie vriend en mijn neef
*click*
C:\>_