Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
You can't have everything. Where would you put it?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Of misschien in word of excel werken. Zou geen spelletje spellen.
Maar hoe werkt burnproof precies, kan iemand me dat uitleggen?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Als de buffer van de CD-Brander bijna leeg is dan onthoud de brander waar ie gebleven is en dan stopt ie met branden. Als de buffer weer op pijl is dan gaat de brander weer verder! Dus nooit meer een bufferunderrun (zolang de PC niet volledig crasht)!
De keuze lijkt me dus makkelijk: Het IDE model, want die heeft Burnproof!
Het IDE model gaat het prima bij je doen. SCSI is wel een mooier systeem, met IDE's had ik altijd problemen, maar dat was in de begindagen van de commerciele cd-brander. Spaar dus maar geld uit, mijn volgende branders worden echter wel heerlijke SCSI's, I'm addicted..:)[/quote]Maar hoe zit het dan met di model, hier hebben toch weinig mensne problemen mee?
Wil wat reacties van mensen die deze brander hebben, dan kan ik makkelijker een keus maken.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik moet zeggen dat ik echt alles kan doen, hij gaat maar lekker door met branden.... hehe...
Defragmenteren, Internetten, ICQ'en, Winampen, DivX film afspelen noem maar op!
Conclusie: kopen!!!
Whatever.
Hij moet toch steeds die 2MB buffer volgooien, of is dat een proces die doorgaat tijdens het branden, dus het is niet zo dat hij na iedere 2MB effe moet wachten, toch?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Dat is de SCSI versie van de 12/10/32A
Met nieuwere versie van burnproof
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=12621
http://www.plextor.be/english/products/pxw121032S.html
echt SUPER.De Plextor 12x10x32A is ook gewoon een SUPER cdrw-recorder.Ik ben benieuwd wanneer die scsi uitvoering te verkrijgen is? En BTW mijn Cheetah X15 draait ook als een zonnetje :)Daar wil ik er nog wel eentje van hebben.
Ik heb zelf de Plextor 8/4/32 IDE, werkt perfect. Je moet alleen geen spellen gaan spelen want dan heb je veel te vaak bufferunderuns. Gewoon beetje progs starten en internetten moet geen probleem zijn.[/quote]dat is bij deze dus niet het geval
Hoe kan ik aan een plextor 12x10x32 zien dat deze burn proof is, of is het type IDE 12x10x32 vanzelf sprekens burn proof.
Want je hebt nu ook een SCSI versie van 12x10x32, AAAAAAAARRG wordt gek
Russian Blue Neji
Kate Bush
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik heb zelf de 12/10/32A (IDE/ATAPI dus); ik zou geen andere IDE fikker willen
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Ik zou zeggen de SCSI uitvoering (danwel met of zonder BURN-PROOF).
Concrete Loop Watercooling
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
De 12/10/32S IS al uit... dat is de SCSI versie van de 12/10/32A. Heeft ook een grotere buffer (4 ipv 2 MB) :)[/quote]Maar bij de IDE versie 12x10x32 staat geen A, moe je er dan van uitgaan dat deze versie burnproof is, of moet er een A achter staan( 12x10x32A)?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Zelfs een pot Quake 3 is no probs als je met de SCSI 12/4/32 aan het branden bent.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Als je processor snel genoeg is, is scsi niet nodig, maar heb je al scsi in je pc dan kan je beter die nemen.[/quote]Ut gaat hier om een nieuwe computer
Russian Blue Neji
Kate Bush
Maar bij de IDE versie 12x10x32 staat geen A, moe je er dan van uitgaan dat deze versie burnproof is, of moet er een A achter staan( 12x10x32A)?[/quote]Officieel moet er een A achter staan (IDE/ATAPI); als die er niet achter staat kun je er wel van uitgaan dat de IDE versie bedoeld wordt. Voorzover ik weet heeft Plextor geen 12/10/32 op de markt gebracht zonder BURN-Proof
StatBar.nl - @GoT
Officieel moet er een A achter staan (IDE/ATAPI); als die er niet achter staat kun je er wel van uitgaan dat de IDE versie bedoeld wordt. Voorzover ik weet heeft Plextor geen 12/10/32 op de markt gebracht zonder BURN-Proof :)[/quote]HEHE daaar heb ik wat aan
Echt een vaag probleem, en ik had de internet opties niet verandert ofzo, echt vaag
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ook zeiden ze dat ik beter heel FF kon w888, omdat elk moment de 16 en 18 speed fikkers zouden komen en dan gewoon een 16 of 18 speed te kopen.
Is dit IDD verstandig, me 2 speed vind ik wat erg langzaam + het gaat nogwel 's fout.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Toen ik vridag naar de winkel ging, hoorde ik dat de 12x10x32 NIET meer geleverd werd door Plextor omdat er veel te veel teruggekomen waren met defecten.
Ook zeiden ze dat ik beter heel FF kon w888, omdat elk moment de 16 en 18 speed fikkers zouden komen en dan gewoon een 16 of 18 speed te kopen.
Is dit IDD verstandig, me 2 speed vind ik wat erg langzaam + het gaat nogwel 's fout.[/quote]EEEEHH welke, de IDE versie of de SCSI versie?
En in welke winkel was dat?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Maar die IDE gevallen van Plextor zijn wel ERG lelijk.
Maar ja, in de pricewatch staat de IDE voor 599 en de SCSI voor 1057. Ok, de SCSI zal wel wat in prijs zakken omdat er maar 1 winkel is die 'm in de prijslijst heeft staan. Maar ik vind dat verschil in prijs toch wel RANZIG veel.
[update]
Heeee, hij staat in de pricewatch voor fl 866,-. Is nog vrij veel, maar het gaat de goede kant op..)
Hehe, daar ben ik het HELEMAAL mee eens, ik heb ook een Ultraplex, en ik zit er ook over te twijfelen of ik de SCSI versie zal nemen of de IDE versie. Vriend van mij heeft de IDE versie, en bij hem is de CPU load wanneer hij aan het branden is vrij hoog. Ik verwacht dat dat met de SCSI versie een stuk lager zal zijn. Maar ja, van de andere kant, dat boeit nu ook niet, want wanneer je een buffer underrun krijgt, gaat ie gewoon verder met schrijven.
Maar die IDE gevallen van Plextor zijn wel ERG lelijk.
Maar ja, in de pricewatch staat de IDE voor 599 en de SCSI voor 1057. Ok, de SCSI zal wel wat in prijs zakken omdat er maar 1 winkel is die 'm in de prijslijst heeft staan. Maar ik vind dat verschil in prijs toch wel RANZIG veel.
[update]
Heeee, hij staat in de pricewatch voor fl 866,-. Is nog vrij veel, maar het gaat de goede kant op..)[/quote]Precies. met bunrprooof, heb je geen SCSI nodig
SCSI is een uitsterevend ras, want de processoren worden/zijn supersnel
Russian Blue Neji
Kate Bush
Die heeft in tegenstelling tot de IDE variant:
* 4 Mb buffer in plaats van 2 Mb
* de access time van de brander is beter
* bij data of audio extracten schijnt ie 32x te halen. (oh no, kan ik dadelijk mijn Ultraplex 32x weggooien
Als de SCSI nog iets goedkoper wordt, ga ik dus echt wel voor de SCSI versie. Ik heb namelijk al een Adaptec 2940 SCSI kaart in m'n comp zitten. De CPU Usage is gewoon een stuk lager met SCSI (kan ik misschien nog fatsoenlijk films kijken tijdens het branden
Inetten en wordt excel enz kan allemaal onder het branden.
en het gaat erom dat je hd snel genoeg is maar aangezien je een nieuwe pc hebt is de hd ook nieuw en dan is het geen probleem om op 12 speed te branden.
en de ide versie is ook nog een stuk goedkoper. iemand die ik ken heeft hem nu ook is top brandertje.
Greetz pala
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Russian Blue Neji
Kate Bush
700 Mb (80 minuten) kost ongeveer 6 minuut 40 seconden. 650 Mb (74 minuten) kost net iets meer dan 6 minuten.
Als je al een SCSI kaart hebt: SCSI Plextor-combo Als je geen SCSI-kaart hebt: Rara
Oh, ja: RW's schrijven op meer dan 4x is waanzin. Er zijn maar weinig spelers die al 4x vreten, laat staan meer dan 4x.
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Wie is er nou zo simpel om zo'n thread te beg innen? (Vragen naar de bekende weg?)
Als je al een SCSI kaart hebt: SCSI Plextor-combo Als je geen SCSI-kaart hebt: Rara
Oh, ja: RW's schrijven op meer dan 4x is waanzin. Er zijn maar weinig spelers die al 4x vreten, laat staan meer dan 4x.[/quote]Wat is dit nou voor dom antwoord?
Als je niet wilt antwoorden doe het dan niet, en ga niet lopen zeiken!
Rot dan een flink eind op.
Russian Blue Neji
Kate Bush