Plextor SCSI 12x4x32 vs Plextor IDE 12x10x32

Pagina: 1
Acties:

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Welk van de twee, in ieder geval wordt m'n eerste brander een plextor. Maar ik moet een keuze maken uit SCSI of IDE :(.

Maar als er IDE is, dan heb je eigenlijk geen SCSI nodig. Maar met SCSI gaat brander wel weer makkelijker.sneller, want je processor wordt niet belast. GGRRRRR :(

Ben je met SCSI wel altijd verzekerd van een 100% succes rate, en hoe zit dat met de IDE?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Bij Plextor ben je altijd gegarandeerd van succes

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

De IDE heeft BURN proof, dus dat moet geen probleem zijn. Hangt ook af van de rest van je systeem. Als dat een PII of sneller is met minimaal 64MB en een beetje normale HDD dan mag het geen probleem zijn, al is 12X natuurlijk wel vrij veel!

You can't have everything. Where would you put it?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
800 MHz thunderbird en 256 SDRAM PC 133 :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Maar ik wil er wel programma's naast draaien, bijvoorbeeld, ik zou wel willen internetten.

Of misschien in word of excel werken. Zou geen spelletje spellen.

Maar hoe werkt burnproof precies, kan iemand me dat uitleggen?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Frank Timmer
  • Laatst online: 11:35
Burnproof:
Als de buffer van de CD-Brander bijna leeg is dan onthoud de brander waar ie gebleven is en dan stopt ie met branden. Als de buffer weer op pijl is dan gaat de brander weer verder! Dus nooit meer een bufferunderrun (zolang de PC niet volledig crasht)!

De keuze lijkt me dus makkelijk: Het IDE model, want die heeft Burnproof!

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het IDE model gaat het prima bij je doen. SCSI is wel een mooier systeem, met IDE's had ik altijd problemen, maar dat was in de begindagen van de commerciele cd-brander. Spaar dus maar geld uit, mijn volgende branders worden echter wel heerlijke SCSI's, I'm addicted..:)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 22:55 schreef Wekkel het volgende:
Het IDE model gaat het prima bij je doen. SCSI is wel een mooier systeem, met IDE's had ik altijd problemen, maar dat was in de begindagen van de commerciele cd-brander. Spaar dus maar geld uit, mijn volgende branders worden echter wel heerlijke SCSI's, I'm addicted..:)[/quote]Maar hoe zit het dan met di model, hier hebben toch weinig mensne problemen mee?

Wil wat reacties van mensen die deze brander hebben, dan kan ik makkelijker een keus maken.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen heeft ook een plextor 12/10/32A fikker.

Ik moet zeggen dat ik echt alles kan doen, hij gaat maar lekker door met branden.... hehe...
Defragmenteren, Internetten, ICQ'en, Winampen, DivX film afspelen noem maar op! >:)

Conclusie: kopen!!! :o

Whatever.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Maar is die IDE versie dan niet onzettend traag?

Hij moet toch steeds die 2MB buffer volgooien, of is dat een proces die doorgaat tijdens het branden, dus het is niet zo dat hij na iedere 2MB effe moet wachten, toch?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Waarom zou een 2 mb buffer volhouden meer moeite kosten, dan een 4 of 8 of voor mijn part 256 mb buffer? De cd wordt met een bepaalde snelheid geschreven, met deze snelheid moet de buffer volgehouden worden. Een grotere buffer betekent alleen een betere buffer, als er leesproblemen zijn bij de bron, waardoor het lezen langzamer gaat dan het schrijven van de CD. SCSI is over het algemeen wat minder ontvankelijk voor invloeden van buitenaf (andere programma's, die de HD aanspreken). Dit geeft SCSI een edge, die echter steeds kleiner wordt of al weg is, door de belachelijk (of juist heerlijke) snelheden van CPU's tegenwoordig. Een HD/CPU houdt al die programma's en HD aanspraken makkelijk bij tegenwoordig. Een IDE brander zal niet zoveel moeilijkheden geven als vroeger.

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 18:23
Er is ook nog een Plextor 12/10/32S
Dat is de SCSI versie van de 12/10/32A
Met nieuwere versie van burnproof ;)

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=12621

http://www.plextor.be/english/products/pxw121032S.html

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ik heb zelf de Plextor 8/4/32 IDE, werkt perfect. Je moet alleen geen spellen gaan spelen want dan heb je veel te vaak bufferunderuns. Gewoon beetje progs starten en internetten moet geen probleem zijn.

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik neem straks de Plextor 12x10x32S omdat mijn nieuwe pc een SCSI bak is.Er zit al een UltraPlex 40Max in en heb dat ding al een paar keer aan de gang gehad en ik moet zeggen
echt SUPER.De Plextor 12x10x32A is ook gewoon een SUPER cdrw-recorder.Ik ben benieuwd wanneer die scsi uitvoering te verkrijgen is? En BTW mijn Cheetah X15 draait ook als een zonnetje :)Daar wil ik er nog wel eentje van hebben.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 00:12 schreef Neman het volgende:
Ik heb zelf de Plextor 8/4/32 IDE, werkt perfect. Je moet alleen geen spellen gaan spelen want dan heb je veel te vaak bufferunderuns. Gewoon beetje progs starten en internetten moet geen probleem zijn.[/quote]dat is bij deze dus niet het geval :)

Hoe kan ik aan een plextor 12x10x32 zien dat deze burn proof is, of is het type IDE 12x10x32 vanzelf sprekens burn proof.

Want je hebt nu ook een SCSI versie van 12x10x32, AAAAAAAARRG wordt gek :?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
wacht effe de DE versie 12x10x32 is A, en de SCSI versie die nog moet uitkomen wordt 12x10x32 S :), heb ik dat goed, raak in de war van al die nummers :?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Frank: de SCSI versie is al uit :)

Ik heb zelf de 12/10/32A (IDE/ATAPI dus); ik zou geen andere IDE fikker willen :P

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Neelon
  • Laatst online: 22-08 19:33

Neelon

FOR PONY!!!

Zelfs een pot Quake 3 is no probs als je met de SCSI 12/4/32 aan het branden bent. :9 :9 :9

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik zou zeker effe wachten tot de nieuwe SCSI versie uitkomt, die heeft BURN-PROOF. Overigens heb ik nooit problemen gehad met de SCSI plextor (samen met een Plex40), Plextor (zowel IDE als SCSI) is een soort Asus onder de branders.
Ik zou zeggen de SCSI uitvoering (danwel met of zonder BURN-PROOF).

Concrete Loop Watercooling

• Mr. B.
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik zou zeker effe wachten tot de nieuwe SCSI versie uitkomt, die heeft BURN-PROOF.[/quote]De 12/10/32S IS al uit... dat is de SCSI versie van de 12/10/32A. Heeft ook een grotere buffer (4 ipv 2 MB) :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 13:55 schreef Mr. B. het volgende:
De 12/10/32S IS al uit... dat is de SCSI versie van de 12/10/32A. Heeft ook een grotere buffer (4 ipv 2 MB) :)[/quote]Maar bij de IDE versie 12x10x32 staat geen A, moe je er dan van uitgaan dat deze versie burnproof is, of moet er een A achter staan( 12x10x32A)?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 11:56 schreef Neelon het volgende:
Zelfs een pot Quake 3 is no probs als je met de SCSI 12/4/32 aan het branden bent. :9 :9 :9[/quote]Dat kan ik met de IDE versie, heb ik begrepen, ik neem er ook een 800MHz processor bij, misschien een 900MHz :9, dus volgens mij is een SCSI dan niet nodig.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Als je processor snel genoeg is, is scsi niet nodig, maar heb je al scsi in je pc dan kan je beter die nemen.

• Bigs
  • Niet online
Die SCSI branders zien er veel vetter uit :) Passen ook beter bij mijn goeie ouwe UltraPLEX

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 14:06 schreef Bendertino het volgende:
Als je processor snel genoeg is, is scsi niet nodig, maar heb je al scsi in je pc dan kan je beter die nemen.[/quote]Ut gaat hier om een nieuwe computer :9

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Mr. B.
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 14:02 schreef FrankGuthrie het volgende:
Maar bij de IDE versie 12x10x32 staat geen A, moe je er dan van uitgaan dat deze versie burnproof is, of moet er een A achter staan( 12x10x32A)?[/quote]Officieel moet er een A achter staan (IDE/ATAPI); als die er niet achter staat kun je er wel van uitgaan dat de IDE versie bedoeld wordt. Voorzover ik weet heeft Plextor geen 12/10/32 op de markt gebracht zonder BURN-Proof :)

StatBar.nl - @GoT

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 14:56 schreef Mr. B. het volgende:
Officieel moet er een A achter staan (IDE/ATAPI); als die er niet achter staat kun je er wel van uitgaan dat de IDE versie bedoeld wordt. Voorzover ik weet heeft Plextor geen 12/10/32 op de markt gebracht zonder BURN-Proof :)[/quote]HEHE daaar heb ik wat aan :), maar te laat :P, heb al op de site gekeken. Gisteren toen ik dit vroeg, deed m'n computer echt vaag. Ik kon namelijk geen plaatjes op het web bekijken, het laden duurde gewoon onzeten lang. Hreb 45 minuten gewacht bij een website, en nog steeds was 'ie er niet, vandaag download 'ie die plaatjes in een paar seconden, dus gaat het navigeren tenminsyt goed, gisteren zag ik niks op de site van plextor, en kon dus niet kijken welek typen branders er waren.

Echt een vaag probleem, en ik had de internet opties niet verandert ofzo, echt vaag :/, nu doet 'ie het tenminste :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Toen ik vridag naar de winkel ging, hoorde ik dat de 12x10x32 NIET meer geleverd werd door Plextor omdat er veel te veel teruggekomen waren met defecten.

Ook zeiden ze dat ik beter heel FF kon w888, omdat elk moment de 16 en 18 speed fikkers zouden komen en dan gewoon een 16 of 18 speed te kopen.

Is dit IDD verstandig, me 2 speed vind ik wat erg langzaam + het gaat nogwel 's fout.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 15:30 schreef -=!ME!=- het volgende:
Toen ik vridag naar de winkel ging, hoorde ik dat de 12x10x32 NIET meer geleverd werd door Plextor omdat er veel te veel teruggekomen waren met defecten.

Ook zeiden ze dat ik beter heel FF kon w888, omdat elk moment de 16 en 18 speed fikkers zouden komen en dan gewoon een 16 of 18 speed te kopen.

Is dit IDD verstandig, me 2 speed vind ik wat erg langzaam + het gaat nogwel 's fout.[/quote]EEEEHH welke, de IDE versie of de SCSI versie?

En in welke winkel was dat?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Toewan
  • Laatst online: 29-07 19:17
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Die SCSI branders zien er veel vetter uit Passen ook beter bij mijn goeie ouwe UltraPLEX :)[/quote]Hehe, daar ben ik het HELEMAAL mee eens, ik heb ook een Ultraplex, en ik zit er ook over te twijfelen of ik de SCSI versie zal nemen of de IDE versie. Vriend van mij heeft de IDE versie, en bij hem is de CPU load wanneer hij aan het branden is vrij hoog. Ik verwacht dat dat met de SCSI versie een stuk lager zal zijn. Maar ja, van de andere kant, dat boeit nu ook niet, want wanneer je een buffer underrun krijgt, gaat ie gewoon verder met schrijven.
Maar die IDE gevallen van Plextor zijn wel ERG lelijk. :) (en het oog wil ook wat)
Maar ja, in de pricewatch staat de IDE voor 599 en de SCSI voor 1057. Ok, de SCSI zal wel wat in prijs zakken omdat er maar 1 winkel is die 'm in de prijslijst heeft staan. Maar ik vind dat verschil in prijs toch wel RANZIG veel. :'(

[update]
Heeee, hij staat in de pricewatch voor fl 866,-. Is nog vrij veel, maar het gaat de goede kant op..)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 15:45 schreef Toewan het volgende:
Hehe, daar ben ik het HELEMAAL mee eens, ik heb ook een Ultraplex, en ik zit er ook over te twijfelen of ik de SCSI versie zal nemen of de IDE versie. Vriend van mij heeft de IDE versie, en bij hem is de CPU load wanneer hij aan het branden is vrij hoog. Ik verwacht dat dat met de SCSI versie een stuk lager zal zijn. Maar ja, van de andere kant, dat boeit nu ook niet, want wanneer je een buffer underrun krijgt, gaat ie gewoon verder met schrijven.
Maar die IDE gevallen van Plextor zijn wel ERG lelijk. :) (en het oog wil ook wat)
Maar ja, in de pricewatch staat de IDE voor 599 en de SCSI voor 1057. Ok, de SCSI zal wel wat in prijs zakken omdat er maar 1 winkel is die 'm in de prijslijst heeft staan. Maar ik vind dat verschil in prijs toch wel RANZIG veel. :'(

[update]
Heeee, hij staat in de pricewatch voor fl 866,-. Is nog vrij veel, maar het gaat de goede kant op..)[/quote]Precies. met bunrprooof, heb je geen SCSI nodig :D, want als je met andere programma's bezig bent, en je CPU trekt teveel, dan stopt de writer vanzelf :), en gaat weer verder waar het gebleven was :):):):):):)

SCSI is een uitsterevend ras, want de processoren worden/zijn supersnel :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Toewan
Als je een SCSI writer wil nemen (heb je trouwens een SCSI kaart, anders komt er nog 100 piek bij voor een Adaptec 2904 kaartje of NCR kaartje.) dan zou ik niet de Plex 12x 4x 32x nemen maar die Plex 12x 10x 32x S met burnproof.
Die heeft in tegenstelling tot de IDE variant:
* 4 Mb buffer in plaats van 2 Mb
* de access time van de brander is beter
* bij data of audio extracten schijnt ie 32x te halen. (oh no, kan ik dadelijk mijn Ultraplex 32x weggooien :) )

Als de SCSI nog iets goedkoper wordt, ga ik dus echt wel voor de SCSI versie. Ik heb namelijk al een Adaptec 2940 SCSI kaart in m'n comp zitten. De CPU Usage is gewoon een stuk lager met SCSI (kan ik misschien nog fatsoenlijk films kijken tijdens het branden :) )

• Paladin
  • Laatst online: 23-08 11:28

Paladin

Play Ball!

Koop gewoon die 12x10x32 ide versie kijk een cd tje fikken kost nu toch niet meer dan 5 minuten en ik neem aan dat je daarmee wel f kan w8ten met gamen.
Inetten en wordt excel enz kan allemaal onder het branden.

en het gaat erom dat je hd snel genoeg is maar aangezien je een nieuwe pc hebt is de hd ook nieuw en dan is het geen probleem om op 12 speed te branden.
en de ide versie is ook nog een stuk goedkoper. iemand die ik ken heeft hem nu ook is top brandertje.

Greetz pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Hoe kan je dat berekenen hoelang het duurt(branden)?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Toewan
12 speed branden is dus 12 x 150 Kb per seconde. Dwz, 1800 Kb per seconde, ongeveer 1,75 Mb per seconde. Deel dat op wat je wil branden en je weet hoe lang het duurt.
700 Mb (80 minuten) kost ongeveer 6 minuut 40 seconden. 650 Mb (74 minuten) kost net iets meer dan 6 minuten.

• Killemov
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Wie is er nou zo simpel om zo'n thread te beg innen? (Vragen naar de bekende weg?)

Als je al een SCSI kaart hebt: SCSI Plextor-combo Als je geen SCSI-kaart hebt: Rara

Oh, ja: RW's schrijven op meer dan 4x is waanzin. Er zijn maar weinig spelers die al 4x vreten, laat staan meer dan 4x.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 17:14 schreef Killemov het volgende:
Wie is er nou zo simpel om zo'n thread te beg innen? (Vragen naar de bekende weg?)

Als je al een SCSI kaart hebt: SCSI Plextor-combo Als je geen SCSI-kaart hebt: Rara

Oh, ja: RW's schrijven op meer dan 4x is waanzin. Er zijn maar weinig spelers die al 4x vreten, laat staan meer dan 4x.[/quote]Wat is dit nou voor dom antwoord?

Als je niet wilt antwoorden doe het dan niet, en ga niet lopen zeiken!

Rot dan een flink eind op.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Pagina: 1