tis geen fotosoep
/me heb nog niet getest enzo
en het is een 3248 geweest, kijk maar naar de recorder buffer die is 8mb en de 4048 heb officieel maae 2mb!
tis best simpel te doen eigenlijks
edit
ik test nu
pics following

t werkt schijnbaar wel

koop je toch een nieuwe writer ? die dingen kosten bijna niksOp dinsdag 23 juli 2002 02:36 schreef STAYFAN het volgende:
ik wist wel dat dit met de liteon ging.. nou me plex 12x4x32 nog!
umja SCSI word lastigerOp dinsdag 23 juli 2002 02:40 schreef STAYFAN het volgende:
maar tis scsi...:'(
met 40x scsi rom....
morgen toch maar naar winkel!
HP niet te vergetenOp dinsdag 23 juli 2002 02:38 schreef Dannyke het volgende:
[..]
koop je toch een nieuwe writer ? die dingen kosten bijna niks
CDrw drive opkrikken kan dus met
Liteon CDRW drives
LG CDRW driver
en dus ook met Aopen CDRW drives
Probeer voortaan is Alt + Prt Scr, krijg je ff wat betere plaatjes.Op dinsdag 23 juli 2002 02:26 schreef Dannyke het volgende:
[url="http://home.planet.nl/~oskam011/cdrw.jpg"][afbeelding][/url]
tis geen fotosoep
/me heb nog niet getest enzo
en het is een 3248 geweest, kijk maar naar de recorder buffer die is 8mb en de 4048 heb officieel maae 2mb!
tis best simpel te doen eigenlijks
edit
ik test nu
pics following
[url="http://home.planet.nl/~oskam011/cdrw2.jpg"][afbeelding][/url]
[url="http://home.planet.nl/~oskam011/cdrw3.jpg"][afbeelding][/url]
t werkt schijnbaar wel
je download de firmware voor je eigen model hier de 3248Op dinsdag 23 juli 2002 11:47 schreef Commander_Zulu het volgende:
Maar hoe doe je dit precies?
Gewoon de firmware van de 4048 erin flashen? Dat doet ie zonder problemen?
Verwijderd
suc6Op dinsdag 23 juli 2002 13:11 schreef gpvelzen het volgende:
ik ga nu me 2440 nu ook proberen met een 3248 te flashen i let u know
volgens mij kan je alleen je firmware verklooienOp dinsdag 23 juli 2002 13:22 schreef Byte_Me het volgende:
wat zijn nou eigenlijk de voorwaarden voor zo'n "overklok". Ik heb zelf een AOpen CRW1232pro. ZOu die geupgrade kunnen worden naar CRW1632? Kun je zoiets zonder risico proberen, of kun je altijd je CDRW vernielen?
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Yepz benk ookOp dinsdag 23 juli 2002 21:58 schreef Snikker het volgende:
Een zoektocht naar Aopen en Overlock op die site levert me nix op...
Afijn, mooi dat jij er blij mee bent
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
een paar posten omhoog heeft iemand het geprobeerd, dat lukte niet,Op woensdag 24 juli 2002 10:19 schreef Bor_de_Wollef het volgende:
Weet iemand of dit ook werkt met de Aopen 2440? En hoe ver kunnen we die doordrukken?
wel netjes eerst je oude firmware wissen heOp woensdag 24 juli 2002 10:25 schreef Bor_de_Wollef het volgende:
Thanks. Niet goed genoeg gelezen vrees ikZal het zelf ook even testen. Results follow...
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
kijk, je doet eerst je flash van je eigen model, dan gaat die ergens Ereasing epprom ofzo doen, op dat moment moet je het flash proggie killen, dan kan je wel flashenOp woensdag 24 juli 2002 10:32 schreef Bor_de_Wollef het volgende:
"cannot update for different type code"...![]()
Of doe ik nu iets verkeerd?
Verwijderd
hmm killen alt ctrl Del bedoel je toch heb deze brander ook en best wel benieuwd naar deze trickOp woensdag 24 juli 2002 10:43 schreef Dannyke het volgende:
[..]
kijk, je doet eerst je flash van je eigen model, dan gaat die ergens Ereasing epprom ofzo doen, op dat moment moet je het flash proggie killen, dan kan je wel flashenzo deed ik het ook
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
ik mepte in XP gewoon op dat kruisjeOp woensdag 24 juli 2002 10:49 schreef ExTrEmE22 het volgende:
[..]
hmm killen alt ctrl Del bedoel je toch heb deze brander ook en best wel benieuwd naar deze trick
oh ja heb je toevallig ook ff een linkje naar de firmware zou wel handig zijn in dit topic
Verwijderd
thnx ga zo ff proberen stel de flash gaat mis kan ik hem dan nog terug flashen?Op woensdag 24 juli 2002 10:54 schreef Dannyke het volgende:
[..]
ik mepte in XP gewoon op dat kruisje
linkjes naar de firmware?
ff zoeken
4048 firmware download je hier: [url="http://www.aopen.com/scripts/util/ftplist.asp?pub/driver/cdrw/crw4048/4048_f107.exe"]http://www.aopen.com/scripts/util/ftplist.asp?pub/driver/cdrw/crw4048/4048_f107.exe[/url]
3248 firmware download je hier:
[url="http://www.aopen.com/scripts/util/ftplist.asp?pub/driver/cdrw/crw3248/3248_f115.exe"]http://www.aopen.com/scripts/util/ftplist.asp?pub/driver/cdrw/crw3248/3248_f115.exe[/url]
2440 firmware download je hier:
[url="http://www.aopen.com/scripts/util/ftplist.asp?pub/driver/cdrw/crw2440/2440_f208.exe"]http://www.aopen.com/scripts/util/ftplist.asp?pub/driver/cdrw/crw2440/2440_f208.exe[/url]
moet er nog oudere bij ?
hehe me pa heeft zo`n 8x zouden die ook sneller willen?Op woensdag 24 juli 2002 10:51 schreef bobo1on1 het volgende:
Zou dat ook kunnen met mijn 12 speed LG brander?
Er is namelijk ook een 16 speed en 24 speed versie van deze.
Hmm, mijn 12 speed brander heeft model nr CED-8120B
Die 16 speed heeft model nr GCE-8160B, das dus wel een paar andere lettertjes ervoor.
Een 8 speed brander heeft model nr CED-8080B.
I'm beginning to see a pattern here![]()
Ik zou wel eerst van 8 naar 12 en dan pas naar 16 gaan proberen.Op woensdag 24 juli 2002 10:57 schreef Dannyke het volgende:
[..]
hehe me pa heeft zo`n 8x zouden die ook sneller willen?
we zijn nu toch bezig
waar kan je LG firmwares vinden
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
ZekersOp woensdag 24 juli 2002 11:04 schreef bobo1on1 het volgende:
[url="http://www.lgeservice.com/CDRW.htm"]http://www.lgeservice.com/CDRW.htm[/url]
Hier staat iig de firmware.
Als er nou wat mis gaat met het flashen kun je het dan gewoon overnieuw doen??
ik kilde ergens aan het begin al,Op woensdag 24 juli 2002 11:08 schreef Bor_de_Wollef het volgende:
Krijg bij de aopen 2440 nog steeds "cannot flash for different type code" oid. Hoe snel moet je het flash tooltje killen na het erasen van de rom? De volgende stap is namelijk weer iets programmeren en die volgt heel snel achter het wissen aan!
Verwijderd
hmm misschien moet je jumpers settings veranderen achter op de cd burnerOp woensdag 24 juli 2002 11:08 schreef Bor_de_Wollef het volgende:
Krijg bij de aopen 2440 nog steeds "cannot flash for different type code" oid. Hoe snel moet je het flash tooltje killen na het erasen van de rom? De volgende stap is namelijk weer iets programmeren en die volgt heel snel achter het wissen aan!
ist nu gelukt ?Op woensdag 24 juli 2002 11:15 schreef Bor_de_Wollef het volgende:
Ah, gewoon zodra het erasen begint GELIJK de flash applicatie killen. Daarna wil in ieder geval de 2440 naar 32 speed. Nu nog 40...
je kan je drive er zwaaar mee verkloten hoorOp woensdag 24 juli 2002 11:15 schreef Bor_de_Wollef het volgende:
Ah, gewoon zodra het erasen begint GELIJK de flash applicatie killen. Daarna wil in ieder geval de 2440 naar 32 speed. Nu nog 40...
Wake up and smell the coffee zou ik zeggen. Ik heb dit vroeger al vaker gedaan met hp burners. Gewoon de sony firmware erin en gaan...Op woensdag 24 juli 2002 11:15 schreef marteltor het volgende:
ik geloof niet dat je je firmware zomaar kan wissen en er een ander op zetten. Vrijwel alle aparaten zijn onbruikbaar als je hem tijdens de firmware upgrade uitzet...
wat kost zo`n ding man ?Op woensdag 24 juli 2002 11:16 schreef marteltor het volgende:
[..]
je kan je drive er zwaaar mee verkloten hoor
niet zoveeel, maar ik wacht liever een half minuutje langer dan weer 70 dokken!Op woensdag 24 juli 2002 11:17 schreef Dannyke het volgende:
[..]
wat kost zo`n ding man ?
Laten we het even bij het originele onderwerp houden?Op woensdag 24 juli 2002 11:18 schreef marteltor het volgende:
[..]
niet zoveeel, maar ik wacht liever een half minuutje langer dan weer 70 dokken!
Precies,Op woensdag 24 juli 2002 11:19 schreef Bor_de_Wollef het volgende:
[..]
Laten we het even bij het originele onderwerp houden?
Verwijderd
jah graag maar wat ik echt vaag vind is je wil dus gaan flashen maar kill het flash proggie als hij gewist heeftOp woensdag 24 juli 2002 11:19 schreef Dannyke het volgende:
[..]
Precies,
nog iemand geinstereseert in hoe ik op ut idee kwam ?
Verwijderd
tis ook geen mobo ?Op woensdag 24 juli 2002 11:23 schreef ExTrEmE22 het volgende:
[..]
jah graag maar wat ik echt vaag vind is je wil dus gaan flashen maar kill het flash proggie als hij gewist heeft
meestal als je dit met een mobo doet overleeft je mobo het niet
Variable write speed ? ik werk namelijk altidj door op mun pctje dus dat kost cpu load en dat wil nero ook hebbenOp woensdag 24 juli 2002 11:26 schreef wachtwoordkwijt het volgende:
snap het nut niet helemaal want op de screenshots zie ik dat 622 mb nog meer dan 3 min duurt. mijn 3248 doet het net zo snel
Verwijderd
hmm daar heb je gelijk in heb daar niet zo opgeletOp woensdag 24 juli 2002 11:26 schreef wachtwoordkwijt het volgende:
snap het nut niet helemaal want op de screenshots zie ik dat 622 mb nog meer dan 3 min duurt. mijn 3248 doet het net zo snel
Verwijderd
hmm test dan eens zonder just link (just speed)Op woensdag 24 juli 2002 11:59 schreef Dannyke het volgende:
[..]
Variable write speed ? ik werk namelijk altidj door op mun pctje dus dat kost cpu load en dat wil nero ook hebben![]()
met clone cd haal ik wel degelijk 40x
begint met 16x en dan 24 dan 32x en dan 40x
zit hem in de just speed
Justlink is burnproof!Op woensdag 24 juli 2002 12:00 schreef ExTrEmE22 het volgende:
[..]
hmm test dan eens zonder just link (just speed)
hij heeft 1 keer in al die tijd dat ik die writer 1 keer 4x buffer under run voorkomeng edaanOp woensdag 24 juli 2002 12:22 schreef chrissis het volgende:
tya dat kan dan idd wel maar ja als je een beetje stabiel systeem hebt valt het wel mee. als je een cdtje brand dan geeft ie ook aan hoe vaak die justlink die bufferunderrun heeft voorkomen. als het goed is krijg je die melding al niet eens omdat ie hem niet eens gebruikt heeft.
Ik weet niet wat je allemaal doet tijdens het branden, kijk als je maar geen zware spellen gaat spelen of iets anders wat veel van je cpu en geheugen vergt dan heb je die bufferunderun niet nodig dus....
probeer het eens uit zou ik gewoon zeggen, en tya dat ene mislukte cdtje is toch geen ramp!maar kan je bij mij er ook ff een andere firmware flashen!
Verwijderd
heb wel een lees test gedaanOp woensdag 24 juli 2002 12:28 schreef Winwurl het volgende:
Anders draai je toch een simulatie in Nero.
Je kunt ook met Nero CD Speed kijken waar de verschillende zones liggen.
tis wel eng, trouwens ? als je niet op het goede moment kilt dan wil die 4048 firmware er niet inOp woensdag 24 juli 2002 12:31 schreef Winwurl het volgende:
Klink wel eng dat killen tijdens erasen maar ik ga het straks wel proberen..
3248 was toch maar 60 Eurootjes bij Mycom laatst
Verwijderd
oke hou me op de hoogte als je geflashed hebOp woensdag 24 juli 2002 12:38 schreef Winwurl het volgende:
Hmmmm dus zo eng is het helemaal niet...
Oke dan
Gefeliciteerd met je 2000 posts
Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback
Verwijderd
Zal ik doen...Op woensdag 24 juli 2002 12:38 schreef ExTrEmE22 het volgende:
[..]
oke hou me op de hoogte als je geflashed heb
probeer het uit ?Op woensdag 24 juli 2002 12:42 schreef Winwurl het volgende:
Zeg heb net met Hexedit die images van de 3248 en 4048 bekeken. Je vist de type's er zo uit. Misschien een manier om 'normaal' te kunnen flashen door het image van de 4048 een 3248 typering te geven....>:)
Verwijderd
Heb mijn fikker niet bij meOp woensdag 24 juli 2002 12:42 schreef Dannyke het volgende:
[..]
probeer het uit ?
iemand anders proberen dan ?Op woensdag 24 juli 2002 12:45 schreef Winwurl het volgende:
[..]
Heb mijn fikker niet bij me
Verwijderd
als je goed leestOp woensdag 24 juli 2002 14:14 schreef ninja-mod het volgende:
hmmm klinkt aardig... nou nog goedkope en breed verkrijgbare cd-r's op 40 en 48 speed... mot het nu nog doen met de 24 speed cd-r's van me werk... [on-topic] is dit ook uit te halen met dat 32x aopen ding ? /me heeft zo'n 32x writer... voor weinig bij de mycom in utrecht...
Verwijderd
zet um aan een normale controller ?Op woensdag 24 juli 2002 15:17 schreef CoolHead het volgende:
Crap, die van mij word helemaal niet gezien, als je de setup draait, krijg alleen maar mijn raid controller te zien...
Kan ook niet veranderen, kan alleen switchen tussen die 2 hardeschijven die er tussen staan!
Iemand een idee?
Verwijderd
Verwijderd
maak toch niet uit als ik teveel onderzetters krijg flash ik hem toch weer lekker terug naar de orginele firmware geen problemen hoorOp woensdag 24 juli 2002 15:54 schreef Hooi het volgende:
Heeft iemand zich trouwens al gerealiseerd, dat nu de Justlink functie (Of wat voor naar Aopen er ook aan geeft) niet meer werkt? Op het moment dat de brander probeert om 8Mb data in een buffer die fysiek maar 2Mb groot is te proppen, gaat er natuurlijk subtiel wat mis.
Van de positieve kant gezien, zo heb je weer wat meer kans op van die mooie glimmende onderzetters voor je beker koffie.
Nee, does not work, ben weer teruggegaan naar de oude versie (met heeeeeeeeel veel moeite)... So, don't try it with aopen 2440Op woensdag 24 juli 2002 11:54 schreef chrissis het volgende:
Hey born de wolluf,
is het nu gelukt met je aopen brandertje?? ik heb zelf namelijk de 2040 dus ben wel geintresseerd....
let me know....
je begrijpt het niet. Het punt is dat veelal de hardware identiek , dus 100% hetzelfde is van twee opeenvolgende types. Alleen de firmware is anders...Hardware gaat geen miraculeuze transformatie uitvoeren, omdat de firmware van een andere versie er in zit, in het beste geval gaat dat arme ding gewoon weer 32x staan branden als je 40x maal hebt ingesteld......
Verwijderd
THNX danny werkt super man goeie tip man je moet is meer gaan zuipen en gaan experimenteren met je pcOp woensdag 24 juli 2002 16:24 schreef Dannyke het volgende:
de 3248 bestaat ook met 2mb buffer hoor
zoek maar na
de 4048 heeft officieel maar 2mb
/me is nu ffkes zun DVDrom inbouwen
Verwijderd
Verwijderd
De fysieke drive wel, maar de laser en de timing van deOp woensdag 24 juli 2002 16:23 schreef Bor_de_Wollef het volgende:
[..]
je begrijpt het niet. Het punt is dat veelal de hardware identiek , dus 100% hetzelfde is van twee opeenvolgende types. Alleen de firmware is anders...
heheOp woensdag 24 juli 2002 16:39 schreef ExTrEmE22 het volgende:
[..]
THNX danny werkt super man goeie tip man je moet is meer gaan zuipen en gaan experimenteren met je pc
hij zit aan de normale controller,Op woensdag 24 juli 2002 15:22 schreef Dannyke het volgende:
[..]
zet um aan een normale controller ?
of aan de raid controller
dan prik je hem aan je promise ?Op woensdag 24 juli 2002 17:26 schreef CoolHead het volgende:
[..]
hij zit aan de normale controller,
Maar de firmware upgrade progje leest om een of andere reden alleen mijn promise controller uit...
Cannot update for different Type Code.
*** NG ** NG ** NG ***
Make sure Selected Source File.
als die aan het wissen isOp woensdag 24 juli 2002 17:37 schreef weareborg het volgende:
sorry, maar ik krijg het niet werkend. krijg steeds foutmelding. wanneer moet ik hem nou killen?
[..]
thnx, dat werkte. hij is nu geflashed. ffe rebootenOp woensdag 24 juli 2002 17:39 schreef Dannyke het volgende:
[..]
als die aan het wissen is![]()
daar ergnes
gewoon een beetje proberen
Verwijderd
Weet het wel zeker het werkt super man heb nu al 20 stuks cd's gebrand op 40 speedOp woensdag 24 juli 2002 18:21 schreef Dannyke het volgende:
hopelijk weer een blije Tweaker:)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq