Welke geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met onboard shit en wil iets nieuws, helemaal nu mijn 4.1 Logitech Z560 opgesteld staat :)

De volgende producten heb ik gevonden:
• SB Live! 5.1 player
• SB Audigy player
• Philips Seismic Edge
• Hercules Muse XL
• Hercules Fortissimo II Digital Edition
• TerraTec Soundsystem SixPack 5.1

Dit zijn de kaartjes waar ik allemaal interesse in heb. Ik weet ook wat ze allemaal hebben en welke ikzelf qua functies het liefst heb, maar het gaat mij juist om het volgende: welke bied het beste uitgangssignaal ? Ik heb al online reviews gelezen maar daar krijg je niks meer te horen dan 'this sounds great !' |:( Dus ik hoop op gij hulp...Dank u

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Ik kan alleen maar praten over de Audigy en die vind IK goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 01:10 schreef InterCC het volgende:
Ik kan alleen maar praten over de Audigy en die vind IK goed...
NOFI, maar dat vinden de meeste mensen die maar 1 kaart hebben (gehad) :X Ik zoek eigenlijk mensen die daar echt over kunnen oordelen :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Standaardvraag: Wat wil je ermee doen?

Bijvoorbeeld:
* Muziek beluisteren
* Muziek maken
* DVD films kijken
* 3D spellen spelen

Ik heb zelf de Audigy en die valt me wat tegen: Ik heb gekraak bij het afspelen van MIDI files met grote soundfonts (zoals de Xioad bank of Fluid), ik ben niet tevreden over het aantal driverupdates: veel te weinig.
Creative beweert dat de audigy 24-bit DAC's heeft maar dat heeft hij _niet_. Enkel 16-bits uitvoer, of het nu analoog of digitaal is.
Voor het spelen van 3D spellen is het wel een erg goede kaart.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Games, maar muziek luisterej is een minimaal net zo belangrijke factor.

Stom dat ik dat er niet bij zet ja |:( solly :P

Maar het gaat mij dus om de geluidskwaliteit he, niet de features enzo.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:48

TdV

De seismic edge schijnt qua geluidskwaliteit een van de beste te zijn. De audigy doet schijnbaar het beste eax geluid in spellen en de sensura-based kaarten schijnen het beste te zijn in 3d positional audio. Dit zijn allemaal meningen die ik heb gevonden in de reviews van 3dsoundsurge en dergelijke. Er is echter nergens een sluitende conclusie te vinden wat nu de beste koop is.

Zelf heb ik de seismic edge en deze bevalt heel erg goed. (hij heeft alleen ruzie met mn realtek netwerkkaarten maar dat schijnt met meer geluisdkaarten zo te zijn, deze gaan eruit voor "goede" nic's) Mp3 is geweldig, zeker over meerdere speakers. Ook in spellen doet ie het erg goed, het voordeel is dat hij altijd alle speakers gebruikt, ook als er geen ondersteuning van het spel bij zit. Let er wel op dat je de psc705 krijgt, de oude had alleen 4 kanaals geluid, de nieuwe is hetzelfde als de acoustic edge (5.1) maar dan zonder digital in.

Ik vonde de audigy te duur...deze heb ik voor ¤55 gehaald, en dat is ie zeker waard. Suc6 met het kiezen.

Deze al gezien?

[url="http://www.digit-life.com/articles/philipsae/index.html"]http://www.digit-life.com/articles/philipsae/index.html[/url]

[url="http://www.digit-life.com/articles/philipsedge/index.html"]http://www.digit-life.com/articles/philipsedge/index.html[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Thanx, maar die had ik al gelezen ja :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:13
Zelf heb ik de laatste tijd (want ik was ook op zoek naar een geluidskaart), hoe meer reviews ik lees hoe tegenstrijdiger de verhalen worden.
De een zegr dat philips absoluut geen ruis geeft en de anders juist weer wel en dat ze in 3d alleen naar voren komen. Weer een zegt dat creative een goeie SN ratio heeft (waarschijnlijk omdat dat groot op de doos staat) en de ander beweerd weer wat anders.

Uiteindelijk ben ik zelf gegaan voor een terratec met optical out, om zo geen gezeik te krijgen met groundloops (tis voor een htpc). Voor m'n gewone pc heb ik een oude creative (player value), maar die vervang ik ooit nog wel...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:35

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb hier al wat geluidskaarten versleten :7

Begon met een cheapass SB16 compatible :r
SoundBlaster AWE64 Value :)
SoundBlaster Live Value :)
Terratec DMX (is naar mijn zusje gegaan, die er erg blij mee is)
SoundBlaster Audigy Platinum O+

Van deze kaarten vind ik persoonlijk de Audigy het beste, met kort daarop de DMX.

DVD's en games gaan prima met de Audigy, en mp3's klinken ook lekker met een vette bass. Driversupport is van Creative beter dan van Terratec. Alhoewel de Audigy driver ook alweer van november 2001 dateert... |:(

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

creative ... hmm zelf veel problemen mee gehad
heb nu zelf een ewx24/96 (terrortec), driver support is juist veeel beter van terratec, althans voor deze kaart(en serie).

bekijk het volgende eens:
[url="http://forums.winamp.com/showthread.php?s=0d6880897813e30ea20f9243b98630ba&threadid=72915"]http://forums.winamp.com/showthread.php?s=0d6880897813e30ea20f9243b98630ba&threadid=72915[/url]

over de goedheid van creative, de service en de geweldige drivers :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst de SB AWE32 gehad (zo'n lange ISA)
Daarna de SB Live 1024 player
Daarna een C-Media onboard chippie op mijn Asus A7M266
Nu een Terratec 5.1 Sixpack en die bevalt tot nu toe het beste.
Ik kon me oren niet geloven dat het geluid zo veel beter klonk dan die onboard shit :)

Ben happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 22:39

M2B

Op dinsdag 23 juli 2002 22:01 schreef Killjoy_b het volgende:
Eerst de SB AWE32 gehad (zo'n lange ISA)
Daarna de SB Live 1024 player
Daarna een C-Media onboard chippie op mijn Asus A7M266
Nu een Terratec 5.1 Sixpack en die bevalt tot nu toe het beste.
Ik kon me oren niet geloven dat het geluid zo veel beter klonk dan die onboard shit :)

Ben happy :)
In m'n nieuwe pc zat ook die c-media troep, daarna heb ik een sb live 5.1 er in gedaan, die heb ik toen verpatst om een terattec te kopen. Die terattec Ruled dus echt wel is veel beter dan sb live 5.1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
qua analoog geluid is de audigy niet echt super. mn hoontech iphone klonk echt beter(tenminste aan de installatie van de school van fl30.000,-) wat warmer enzo. audigy geeft een wat koel, en voorzien van weinig diepte, geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

misschien een van audiotrak
de 7.1 / of de 7.1 gold

als je (vast en zeker) review heb gelezen van de maya 44 (en ik ken al die kaarten best wel goed) kun je er van uitgaan dat die ook goed is..
(beter dan een terratec vind ik)
is alleen wel wat duurder dan een stel andere...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb goede ervaringen met alle soorten creative kaarten, ook al zit daar geen A3D op. (A3D blijft onverslaanbaar).
ik heb nu een Terratec DMX X-Fire 1024, maar dat is één brok ellende... op papier zo mooi, maar in de praktijk zo problematisch.
Pagina: 1