oke ik wil de aanvraag doen voor adsl alleen dan wil hij weten of ik ethernet of usb modem wil. Wat is volgens jullie het beste ik wil de verbinding voor mijn server gebruiken. Die het dan weer verdeelt.
Dat ligt eraan: als je nog een ethernet kaart hebt liggen zou ik die versie nemen, als dat niet zo is moet je er dus nog een kopen...
Voor en nadelen weet ik niet precies, maar mij is verteld dat via Ethernet beter is.
Voor en nadelen weet ik niet precies, maar mij is verteld dat via Ethernet beter is.
Gewoon Ethernet verbinding. Dan weet je zeker dat het werkt. USB werkt ook, maar ik krijg daar zelf altijd een beetje een raar gevoel bij.
Ik zou voor Ethernet kiezen.
Ik zou voor Ethernet kiezen.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |
ja ik heb nog een ethernet (3com) kaart alleen die heeft alleen coax aansluiting en een Target 10/100 kaartje
Met een coax ethernet kaartje gaat het niet lukken, het moet RJ-45 zijn.
Nog iets (is in jouw geval misschien niet relevant, maar toch wel het noemen waard): USB werkt niet onder Linux, een ethernet kaart natuurlijk wel...
Nog iets (is in jouw geval misschien niet relevant, maar toch wel het noemen waard): USB werkt niet onder Linux, een ethernet kaart natuurlijk wel...
kan je iets duidelijker zijn over RJ-45. merk ? type ? prijs ?
Verwijderd
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/44500
voor je kabeltje, gewoon UTP kabeltje dus eigenlijk
voor je kabeltje, gewoon UTP kabeltje dus eigenlijk
Precies, is dus gewoon het type kabel. Merk maakt denk ik niet zoveel uit (al zullen een hoop mensen mij nu waarschijnlijk tegenspreken).
dus gewoon een utp kabel ?
maar hoe zit het met
ik heb een een hub
heb een celeron 300 computer over
krijg binnenkort adsl
en zeurende fanilie leden om internet ook
hoe pak ik dat het beste aan heb dus op die computer win nt 4.0 gezet (hij is op dit moment nog bezig met instaleren). Zit een netwerk kaart in kan ik die met een gewone utp kabel verbinden met de uplink in mijn hub en die weer door lussen met gewone utp kabels naar de andere computers. Of moet ik daar cross utp kabels gebruiken. En hoe krijg je dan verbinding met het internet op een van die aangesloten computers. Die computer moet toch ook weten dat hij via de netwerk kaart alles binnen moet halen.
maar hoe zit het met
ik heb een een hub
heb een celeron 300 computer over
krijg binnenkort adsl
en zeurende fanilie leden om internet ook
hoe pak ik dat het beste aan heb dus op die computer win nt 4.0 gezet (hij is op dit moment nog bezig met instaleren). Zit een netwerk kaart in kan ik die met een gewone utp kabel verbinden met de uplink in mijn hub en die weer door lussen met gewone utp kabels naar de andere computers. Of moet ik daar cross utp kabels gebruiken. En hoe krijg je dan verbinding met het internet op een van die aangesloten computers. Die computer moet toch ook weten dat hij via de netwerk kaart alles binnen moet halen.
try this
http://users.bart.nl/~xvp/delen/
ik ben er zelf nog niet mee uit gekomen maar ik denk dat dit een stap is in de goede richting.
http://users.bart.nl/~xvp/delen/
ik ben er zelf nog niet mee uit gekomen maar ik denk dat dit een stap is in de goede richting.
"For every task, There's a perfect tool." - Jihl Nabaat, FFXIII
Pagina: 1