Toon posts:

Doe er je voordeel mee RJ45 netwerkkabels

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://pages.hotbot.com/pets/hvanbeem/images/rj45.jpg

Op een HUB / Switch zit vaak een zgn UPLINk poort (meestal de laatste) welke d.m.v. een schakelaaartje omschakelbaar is tussen straight en cross functie.
Indien je 2 HUBS met elkaar verbind kun je dat dus doen met een standaard 1 op 1 kabel en zet dan maar aan 1 kant de schakelaar op cross.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Dat zal ik zeker doen. A3 formaat en ophangen.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik zit nu op mijn werk, maar dit is dus echt LVT! :P Thx you guys!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Ik heb hierover een vraagje:

De kabel van PC naar Hub wordt het paar gr/w-gr gesplitst. Zo maak ik ze ook, is me zo geleerd. Maar wat is hiervan nou de reden???

Verwijderd

Topicstarter
Pin 4 en 5 werden al veel eerder gebruikt voor telefonie.

Daar je met het 48V belsignaal je netwerkkaart aardig kan venielen is toenertijd besloten 4 en 5 ongemoeid te laten, deze zijn op je connector van je netwerkkaart dan ook niet aangesloten.

Alleen IBM heeft zich hier nooit iets van aangetrokken en hebben ooit 3,4,5,6 voor tokeringbekabeling toebedacht.
Andere fabrikanten van Tokenring deden hier dus niet aan mee en IBM is ondertussen overstag gegaan geloof ik.

(de bekende RJ11 connectors van de ptt kun je dus zondermeer in een RJ45 frotten dan nog zit de telefonie op 4 en 5 das het mooie ervan)

Edit>wat type foutje (Compaq Armada toetsenbord is ook niet alles:()

Verwijderd

Haha, echt komisch is dit :) :) :) :)

ik heb zelf m'n kabels ook gemaakt en alles PRECIES omgedraaid :) zolang je het maar consequent doet werkt het ook geloof ik ;)

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

ja doe ik ook altijd, 1 t/m 8 precies andersom, zo is het mij geleerd althans, en ik meende ook ergens te lezen dat het zo moest, zal die info es opzoeken

oeps toch fout dus, naja, drukken we het stekkertje er wel andersom op :)
Pagina: 1