Toon posts:

Asus Geforce 4 Ti 4400 herkent als Nvidia Ti 4600

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk mijn spulletjes binnen. Een Asus 8440 Geforce 4 Ti 4400 en een LG Flattron 915+. Dus ik blij begonnen met het instaleren van mijn AGPtje.. Matrox G400 eruit, Asus G4 erin, drivercd erin en knallen, d8 ik tenminste. Zowel bij het instaleren van die drivers vanaf de meegeleverde cd als de nieuwste driver die ik van Asus.com.tw heb gehaald geven dezelfde foutmelding; no Asus graphic card found on your system. WTF!!! Trek het ding net uit een doos waar levensgroot ASUS op staat. Goed, ik het anders geprobeerd, laat XP zelf maar eens aan het instaleren gaan. Wat zie ik, herkent XP die kaart als een Nvidia Geforce 4 Ti 4600. Wat is hier aan de hand en waar haal ik nu de nieuwste drivers vandaan?

Mijn config;
MSI K7T Turbo
384 mb sdram pc133
SB Live! 1024
Netwerkkaartje
bladibla, lijkt me verder niet zo boeiend

[edit]
Zie niet dit bericht [topic=554491/1/25]
Zelfde probleem, ik heb al op de (paarse) kaart gekeken en daar zit een stikkertje op; Asus Geforce 4 Ti 4400... Ik snap er weinig van
[/exit]

Verwijderd

Check de clocksettings van je kaartje maar eens , misschien heb je gewoon heel erg veel geluk :) >:)

edit:

ik zie nu dat dit dus niet is

Verwijderd

Topicstarter
misschien (weet wel zeker) beetje domme vraag... maar waar vind ik die clocksettings... heb hiervoor mijn G400 totaal met rust gelaten wat betreft overclocken....

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 12:56 schreef Mauritz het volgende:
misschien (weet wel zeker) beetje domme vraag... maar waar vind ik die clocksettings... heb hiervoor mijn G400 totaal met rust gelaten wat betreft overclocken....
Nvmax of coolbits registry hack gebruiken. Zie ook [url="http://www.guru3d.com"]http://www.guru3d.com[/url]

Verwijderd

Topicstarter
clockfrequenties van mijn kaart zijn;
Core; 275
Mem; 552

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Dan heb je gewoon een geforce ti 4400. De clocksettings van een 4600 zijn namelijk. 300/650

[url="http://faq.tweakers.net/vb/tabel.jpg"]http://faq.tweakers.net/vb/tabel.jpg[/url]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Verwijderd

Topicstarter
oke, dan is dat duidelijk, nu nog de juiste drivers...

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:21

Chop2000

Vroem

raar maar wat is het probleem? instal de nieuwsten det's en knallen maar, kan je ook lekker patsen: ik heb ti4600 op lan's :)

niks

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 13:18 schreef Mauritz het volgende:
oke, dan is dat duidelijk, nu nog de juiste drivers...
Al ziet XP je kaart als een ti4600, de nvidia reference drivers ( [url="http://www.nvidia.com"]http://www.nvidia.com[/url] ) zullen toch wel gewoon werken ?

Verwijderd

Topicstarter
idd, de detonatordrivers van Nvidia doen het prima... Gek is wel dat de drivers die Asus meeleverd de kaart niet eens herkennen en ook de drivers die je van hun site trekt werken niet... Doen ze toch iets goed fout naar mijn idee

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 13:26 schreef Mauritz het volgende:
idd, de detonatordrivers van Nvidia doen het prima... Gek is wel dat de drivers die Asus meeleverd de kaart niet eens herkennen en ook de drivers die je van hun site trekt werken niet... Doen ze toch iets goed fout naar mijn idee
Dat is idd niet zoals het hoort. Ik weet niet of je de kaart in een winkel hebt gekocht anders kun je altijd nog even met je kaart teruggaan en je probleem uitleggen, hij zit waarschijnlijk toch nog in de omruilgarantie.. (terugsturen kan natuurlijk ook maar is wel irritant :) )

Verwijderd

Ik zou hem gewoon zo laten. heb mna het overklokken van mijn leadtek gf3ti200 tot meer dan gf3ti500 veel moeite gedaan om hem als ti500 te laten herkennen, maar dat is niet gelukt klok hem over en je hebt er echt één. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die kaart kortstondig op de waardes van de Ti 4600 gezet, liep ie prima mee maar aangezien ik de temperatuur van die kaart niet in de gaten kan houden vond ik het een beetje link...

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ff offtopic: in mijn nieuwe systeem komt ook een Asus Geforce 4 Ti 4400, welke uit- en ingangen zitten er allemaal op? vga (doh), ?, ?

www.google.nl

Verwijderd

nou echt een groot probleem is het volgens mij niet, het ziet er ook nog eens stoer uit TI4600 >:), gewoon nieuwste detonator drivers en gaan met dan race monster :D

Verwijderd

Als je wil oc'en wil je toch die asus drivers niet. Dus het is toch goed dan? Anders down je ff drivers van de asus site om te proberen, maar ik zou toch de detonators houden.

Verwijderd

Het verschil tussen een gf3ti200 en een ti500 is behalve de kloksnelheid en een nummer in het bios ook een weerstand. Misschien hangt het bij de gf4 alleen af van de weerstand en is die er op de een of andere manier niet goed op doorgekomen. Bij een gf3 zou je dan sowieso mazzel hebben, omdat dat het enige verschil is tussen de core vn een gf3ti200 en 500. Dus dan draait ie meteen gemakkelijk op ti500 snelheid en kun je hem mischien zelfs wel wat verder door klokken. misschien is dat bij een gf4 ook wel. Zou mooi zijn, Ik neem aan dat je hem, als tweaker zijnde wel (ver) wilt overklokken?

Verwijderd

Ik heb de zelfde problemen gehad met deze kaart !
er zit een fout in de firmware.
je kan deze kaart gewoon gebruiken, maar hij is niet volledig compatible.
zo werken niet alle nvdia drivers en niet alle games.
hij zecht dan dat i geen nv chip heeft.
en andere drivers van asus heeft ook geen zin, want die doen het niet omdat het inde firmware geen asus is !
ik heb 'm gewoon terug gebracht en een nieuwe gekregen !
deze wordt wel goed herkent asus v84440 ti4400.
nu werken wel alle drivers en asus tweak.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 22:01 schreef CRaZy_MaRK het volgende:
ff offtopic: in mijn nieuwe systeem komt ook een Asus Geforce 4 Ti 4400, welke uit- en ingangen zitten er allemaal op? vga (doh), ?, ?
VGA , Tvout , DVI / VGA (2)

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Anders bios flashen? zit wel een risico aan hoor, zelf zou ik het niet doen, want je weet de oorzaak nog niet precies, maar als je het aandurft kan het natuurlijk altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 22:27 schreef Justme het volgende:
Ik heb de zelfde problemen gehad met deze kaart !
er zit een fout in de firmware.
je kan deze kaart gewoon gebruiken, maar hij is niet volledig compatible.
zo werken niet alle nvdia drivers en niet alle games.
hij zecht dan dat i geen nv chip heeft.
en andere drivers van asus heeft ook geen zin, want die doen het niet omdat het inde firmware geen asus is !
ik heb 'm gewoon terug gebracht en een nieuwe gekregen !
deze wordt wel goed herkent asus v84440 ti4400.
nu werken wel alle drivers en asus tweak.
Oke, dat levert me een mooi dilemma op... Kaart terugbrengen of niet? Kost me wel weer een ritje amsterdam dus als het niet echt nodig is dan liever niet. Maar hoe zit dat nou? Firmware is toch software!!? Dus zou je denken dat nieuwe firmware dit probleem op zou kunnen lossen. Waarom helpt het dan om een andere kaart te halen, die heeft toch dezelfde firmware?

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels gezocht naar een biosfile voor mijn kaart, heb ik niet gevonden. Iemand anders wel??

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12 09:42
[url="http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Cat=&Board=techdisplayadapters&Number=979204&page=&view=&sb=&o=&fpart=1&vc=1"]Vergelijkbaar geval op madonion[/url]

Een persoon heeft een Asus V8440 gekocht. Maar het blijkt een Ti4600 gedownclocked naar een TI4400. En op de kaart zit zelfs 2.8ns geheugen.

Ik hoop voor je dat je hetzelfde geluk hebt. Want die kaart loopt bij die persoon nu op 315/700 en dat voor een Asus V8440 Ti4600 ;)

Verwijderd

Topicstarter
AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH, JIPPIE, hier zit iemand die even helemaal gek word. Ik ben zo happy, ik heb hetzelfde!!!!!!!! open zo ff een nieuw draadje, eerst ff genieten

Semetrix, superbedankt voor je info!!

Verwijderd

Topicstarter
oke, na dit [topic=556103/1] slotje dan maar weer terug naar mijn oude draadje! Zijn er ook mensen die wel een gewone Ti 4400 hebben?

Verwijderd

Dan lijkt het me toch logisch ik zou maar es terug gaan naar de winkel waar je zooi weg hebt en vragen of je wel een ASUS hebt gekregen !!!!! :-)

Verwijderd

Topicstarter
eugh, dat is iets als " je vraagt en betaald voor een zilveren ring en krijgt een goude en die vervolgens al klagend terugbrengen"... Ik heb zeker wel een Asus kaart, paarse printplaat, asus stickers, asus doos, foto's naast de kaart gehouden, is allemaal asus... enige is dat er een Geforce 4 Ti 4600 core en 2,8 ns mem ipv een Geforce 4 Ti 4400 core en 3.3 men (of is het 3.0?) op zitten. Op zich geen enkel probleem, nu nog even de goede bios erop knallen...
Er zit trouwens zelfs een asus bios op dus het lijkt me wel een asuskaartje....

Verwijderd

He Mauritz,

Heb dit zojuist in mijn eerdere thread geplaatst, wilde het hier ook even kwijt:

Van [topic=554491/1/25]

Whahaha, ik heb die thread op madonion gevolgd, en ben zelf ook op onderzoek gegaan:
- Het paarse stickertje met tekst "Asus V8440/128M" verwijderd, en wat kwam er tevoorschijn.. JAWEL "V8460Ultra"

- Ok, het geheugen bekeken, Samsung GC28. Volgens sommige mensen geheugen dat op 2,8ns loopt (van een Ti4600)

-Ok, tot slot de cooler eraf gehaald, JAWEL Ti4600!!
Ik heb zojuist die coolbit registry uitgevoerd, en hij loopt nu op 275/552. Wat is de Ti4600 ook alweer?

Toch jammer dat die Asus software niet werkt, maar misshien moet je juist de V8460 software van de Asus site halen? Ik wil namelijk wel gebruik maken van dat monitor tooltje, zodat de kaart niet te warm wordt.

Ok mensen, op zoek naar een Ti4400? Misschien een idee om die van Asus te nemen (die van mij kwam bij Mycom weg)

Geluk.

• BenJoep
  • Laatst online: 00:09
Op woensdag 24 juli 2002 21:32 schreef -Jelmer- het volgende:
-Ok, tot slot de cooler eraf gehaald, JAWEL Ti4600!!
Ik heb zojuist die coolbit registry uitgevoerd, en hij loopt nu op 275/552. Wat is de Ti4600 ook alweer?
300 / 650

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Ok, heb die driver 28.80 van Asus gedownload, handmatig (XP Pro) update driver -> search for driver gedaan. Nu kwam een overzicht met alle Asus modellen. Heb de V8460 ultra geselecteerd, reboot, alles ok.

Ben nog niet met de clock snelheid beizg geweest. Ik kan nog steeds die SmartDoc (monitor) niet installeren. Melding "No monitor IC is detected on your VGA card! Installation aborts" Zijn er nog andere tools (niet-asus) die hetzlefde kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
dat klinkt allemaal heel mooi. Ik heb exact dezelfde clocksnelheden. Ik wilde de bios van de Ti4600 op mijn kaart smijten. Om te voorkomen dat de handel dan niet zou werken heb ik eerst de clocksnelheden van mijn kaart op de waardes van die van de ti4600 gezet. (300/650). Hier liep de kaart dus niet op... (jelmer, tot hoe ver kom jij?) Ik heb hem stabiel gekregen tot 300/590... Dus besloten om de bios niet te veranderen. Kaart staat bij mij trouwens nog steeds geinstaleerd als een nVidia Ti4600.

Ik heb, na een tip via via, bedacht dat het hier misschien gaat om afgekeurde Ti4600's (die dus niet de clocksnelheden haalde) die wel goed waren om de specs van de Ti 4400 te halen en dus vervolgens beplakt zijn met stikkers van de Ti4400...

Is het trouwens mogelijk dat die kaart van mij die clocksnelheden niet haald omdat de bios er niet mee om kan gaan (lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar is toch een beetje stohalmpje voor me om die kaart als volwaardige Ti4600 te kunnen gebruiken)?

Jelmer, ik heb geen kaas gegeten van dergelijke tooltjes dus kan je daar niet verder mee helpen

• BenJoep
Op donderdag 25 juli 2002 09:44 schreef Mauritz het volgende:

Is het trouwens mogelijk dat die kaart van mij die clocksnelheden niet haald omdat de bios er niet mee om kan gaan (lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar is toch een beetje stohalmpje voor me om die kaart als volwaardige Ti4600 te kunnen gebruiken)?
Nee ligt niet aan je bios.. Denk eerder dat het idd afgekeurde ti4600 zijn..

• Semetrix
  • Laatst online: 26-12 09:42
300/590 is een beetje er traag voor een overgeclockte TI4400(/4600).

Mijne haalde standaard al 300/635. Nu met heatsinks 300/670.

Lijkt zelfs op ZEER afgekeurde 2.8ns geheugen.

Verwijderd

Ik had hem gisteren draaien op 272/580, nu op ook op 300/590, heb 3dmarks gedraaid met een score van 8785, en ziet er stabiel uit tot dusver.

Dit met de 28.80 drivers, straks de 30.30 nog eens proberen.

Misschien hebben we wel een Ti4500?

Aan de bios kom ik verder niet, dat geloof ik wel.

Ander vraagje. Als je te ver gaat met overclocken, is de kans dan groot dat je dat ding door fikt, of wordt het systeem alleen wat instabieler? Als dat het geval is, wil ik door tot 300/650 of verder (zoals de Ti4600) maar baal er mog steeds van die die SmartDoc het niet doet. Ik wil graag weten of dat ding niet te warm word. M'n Athlon 1400@1480 loopt ook al op 63 graden. Werkt dat wel bij jouw Mauritz, die SmartDoc?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:52

Smarron

The bend

Op donderdag 25 juli 2002 20:28 schreef -Jelmer- het volgende:
Ik had hem gisteren draaien op 272/580, nu op ook op 300/590, heb 3dmarks gedraaid met een score van 8785, en ziet er stabiel uit tot dusver.

Dit met de 28.80 drivers, straks de 30.30 nog eens proberen.

Misschien hebben we wel een Ti4500?

Aan de bios kom ik verder niet, dat geloof ik wel.

Ander vraagje. Als je te ver gaat met overclocken, is de kans dan groot dat je dat ding door fikt, of wordt het systeem alleen wat instabieler? Als dat het geval is, wil ik door tot 300/650 of verder (zoals de Ti4600) maar baal er mog steeds van die die SmartDoc het niet doet. Ik wil graag weten of dat ding niet te warm word. M'n Athlon 1400@1480 loopt ook al op 63 graden. Werkt dat wel bij jouw Mauritz, die SmartDoc?
Ik denk niet dat hij doorfikt ofzo. Als hij te hoog zit, kapt je PC er gewoon mee. Dat zijn mijn ervaringen tenminste.

Ik zit nu op 315/675 :9

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
idd, bij mij kapt het systeem er gewoon mee op het moment dat ik die kaart verder door heb geclockt. Smartdoc doet het bij mij ook niet. Ik ben gaan overclocken met de kast open met mijn vingers op de geheugenchips van die kaart (pas op, zijn erg gevoelig voor statische electriciteit).

Ik heb trouwens besloten mijn kaart terug te sturen. Ik heb juist deze kaart gekocht omdat hij zich zo lekker over laat clocken. In ieder geval tot de waardes van de Ti4600... Dat haalt ie nu dus bij lange na niet. Wil dus een andere kaart. Kreeg trouwens een mailtje van de leverancier dat ze contact met Asus hadden gehad, de chipcode zou niet juist zijn waardoor de software de kaart niet juist herkent....

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-12 14:10

star-saber

Ryzen

raar

kaart terug sturen omdat ie niet oc

hij draait toch prima op z'n default waarde ?

Verwijderd

Topicstarter
klopt ja maar uiteraard zal ik dat niet melden. Ik stuur hem terug omdat ie dus niet als asuskaart herkent wordt door de meegeleverde drivers. Daarbij is het een Geforce 4 Ti 4600 core en geen 4400 core...

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 27-11 16:13

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op vrijdag 26 juli 2002 10:19 schreef Mauritz het volgende:
klopt ja maar uiteraard zal ik dat niet melden. Ik stuur hem terug omdat ie dus niet als asuskaart herkent wordt door de meegeleverde drivers. Daarbij is het een Geforce 4 Ti 4600 core en geen 4400 core...
Er is ook een mogelijkheid dat de bios van de 4400 lagere voltages handhaafd dan die van een 4600.

back je bios ff up en flash hem eens met een leadtek 4600 bios.
[url="http://www.leadtek.nl/site/nl/pages/support/dl.php?param1=Graphics%20cards&param2=WinFast%20A250%20ULTRA%20TD"]www.leadtek.nl/site/nl/pages/support/dl.php?param1=Graphics%20cards&param2=WinFast%20A250%20ULTRA%20TD[/url]
als hij niet goed is kan je hem altijd terug flashen :)

Ik heb nu ook een Leadtek 4400 bios draaien op me Abit 4400 :D

Turn it off and on again.

Verwijderd

Ik heb de Ti4500 nu op 300/650 draaien. gaat prima. Athlon 1400 ook maar weer wat verder omhoog naar 1500:) So far so good. Ik hou het kaartje, bevalt me prima. Met de 30.30 drivers net door (mijn) magische 9000 score van 3dmarks. Jaajaa, d'r zijn tweakers die VEEEEEL hoger halen *zucht* 8-)

Verwijderd

Topicstarter
netjes hoor, heb je ook al een keer geboot nadat je hem hebt overgeclockt. daar ging het bij mij steeds mis... Systeem liep vast boven de eerder genoemde waardes. Kaart is op terugweg... Hoop dat ik snel een goed werkende kaart heb... hou jullie op de hoogte

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op vrijdag 26 juli 2002 19:53 schreef -Jelmer- het volgende:
Ik heb de Ti4500 nu op 300/650 draaien. gaat prima. Athlon 1400 ook maar weer wat verder omhoog naar 1500:) So far so good. Ik hou het kaartje, bevalt me prima. Met de 30.30 drivers net door (mijn) magische 9000 score van 3dmarks. Jaajaa, d'r zijn tweakers die VEEEEEL hoger halen *zucht* 8-)
Hmmm, volgens mij moet je toch wel zo'n 500 punten meer kunnen halen. Ik heb een vergelijkbaar systeem, maar dan met 512MB SDRAM. Mijn Ti4400 loopt op 310/655 en Athlon op 1425 (FSB 150) en haalt iets van 9050.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 12:52 schreef Mauritz het volgende:
Eindelijk mijn spulletjes binnen. Een Asus 8440 Geforce 4 Ti 4400 en een LG Flattron 915+. Dus ik blij begonnen met het instaleren van mijn AGPtje.. Matrox G400 eruit, Asus G4 erin, drivercd erin en knallen, d8 ik tenminste. Zowel bij het instaleren van die drivers vanaf de meegeleverde cd als de nieuwste driver die ik van Asus.com.tw heb gehaald geven dezelfde foutmelding; no Asus graphic card found on your system. WTF!!! Trek het ding net uit een doos waar levensgroot ASUS op staat. Goed, ik het anders geprobeerd, laat XP zelf maar eens aan het instaleren gaan. Wat zie ik, herkent XP die kaart als een Nvidia Geforce 4 Ti 4600. Wat is hier aan de hand en waar haal ik nu de nieuwste drivers vandaan?

Mijn config;
MSI K7T Turbo
384 mb sdram pc133
SB Live! 1024
Netwerkkaartje
bladibla, lijkt me verder niet zo boeiend

[edit]
Zie niet dit bericht [topic=554491/1/25]
Zelfde probleem, ik heb al op de (paarse) kaart gekeken en daar zit een stikkertje op; Asus Geforce 4 Ti 4400... Ik snap er weinig van
[/exit]
als je xp draaid,format c en je kaartje zal draaien als een trein,dit is gewoon een conflict met de vorige drivers van je vorige kaart

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 22:05 schreef VinnieM het volgende:

[..]

Hmmm, volgens mij moet je toch wel zo'n 500 punten meer kunnen halen. Ik heb een vergelijkbaar systeem, maar dan met 512MB SDRAM. Mijn Ti4400 loopt op 310/655 en Athlon op 1425 (FSB 150) en haalt iets van 9050.
niet vet,ik heb een Abit Sulvero Gf4 Ti 4200 64ddr op 300/610 en haal 10346 punten in 3d mark
FSB op 135, ps:heb zwaardere voeding besteld :)

• EricHuyn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 14:26
ik heb dezelfde kaart gekocht van asus bij ons in de winkel. Volgens de td is het gewoon een foutje van asus en kun je er (wel een beetje opletten) de ti4600 bios overheen gooien en gaan de prestaties gewoon omhoog. volgens mij is dit geen afgekeurde want sommigen hebben deze kaart erg hoog geklokt gekregen ik ben er nog nie aan begonnen maar ga het wel doen zodra me nieuwe case er is.

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-12 20:21
Of de winkel heeft met deze kaart lopen stoeien, ti4600 bios erin en kijken of hij nog hoger wil overclocken. Als ie niet hoog genoeg komt naar hun zin verkopen ze hem aan een klant ipv hem zelf te houden. Zou kunnen.

Verwijderd

Waar kun je de Ti4600 bios downloaden? Zie het niet op de Asus site.

Heb de Ti4500 nu op 310/660 lopen, alleen het wordt nu wel erg warm in me kast (de zijkant is er al af) Sensor 1 staat op 41 (kast/modo) en sensor 2 staat op 70 graden (Athlon 1400@1480)

Blijft toch aardig stabiel. Alleen die Ti4500 is echt ontzettend heet, kan er m'n vinger niet opleggen. Toch bang dat ie wat te hoog staat. Zoals ik al in een eerdere message aangaf, werkt die bijgeleverde smartDoc software niet. Is er nou echt niemand die weet of er nog andere software is die hetzelfde doet? Bijvoorbeeld zoals als MBM. En hoe heet mag zo'n Ti4500 worden?

Verwijderd

---schopje---

Ik heb het zelfde "probleem" met een asus a7v333

Verwijderd

nee wel straks een Ti 4600 !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juli 2002 @ 20:48:
En hoe heet mag zo'n Ti4500 worden?
Volgens mij kan zo'n chip behoorlijk wat warmte hebben maar naast het risico van doorbranden komt warmte ook de prestaties niet ten goede. Dus mocht je de mogelijkheid in huis hebben om een extra koeling op die kaart te hobbien zou ik dat zeker doen!!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 15:23
ik heb dezelfde kaart de Asus TI4400 128Mb ook de mijne wordt aan geduid als een TI4600.
nu heb ik net de kaart op de standaard TI4600 snelheden gezet 300@650 en 3dmark gedraaid.
De kaart crash niet en er komen ook geen vervormingen in het beeld, ik haal nu 10330 punten mijn systeem: PIV 2.2 Ghz Asus P4T533-C 256MB RIMM RAM.
nu wou ik even weten hoeveel X ik 3dmark zou moeten laten draaien om er zeker van te zijn dat de kaart stabiel is ??
http://service.madonion.c...tType=6&projectId=4110313

Verwijderd

Topicstarter
mijn kaart haalde die waardes absoluut niet dus heb ik hem retour gestuurd. Heb nu een echt Ti4400 terug gekregen en die haalt de klokwaardes van de Ti4600 wel... en stabiel ook nog...

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 18:53:
mijn kaart haalde die waardes absoluut niet dus heb ik hem retour gestuurd. Heb nu een echt Ti4400 terug gekregen en die haalt de klokwaardes van de Ti4600 wel... en stabiel ook nog...
Ik denk dus dat ik ook maar eens terug ga, mijne word ook herkent als een TI4600 en me 3D Mark score is maar 7800 :( Ik heb ook onder de stikker geken daar staat: V8460 Ultra

Verwijderd

mmmm, mijn v8440 word oo kherkent als ti4600, maar echt zooo geen zin om het terug te sturen, en waarschijnlijk redelijk lang te wachten op een nieuwe.... niemand goede ervaringen met die freaky ti4400 versie dan?

trouwens, ray1985, ik denk echt niet dat je ineens veel hogere scores gaat krijgen, moest e nu een 'echte' ti4400 erin zou steken hoor

Verwijderd

Wie heeft er nou al een Ti4600 bios er in geflashed? Ben erg benieuwd!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 18:08:
mmmm, mijn v8440 word oo kherkent als ti4600, maar echt zooo geen zin om het terug te sturen, en waarschijnlijk redelijk lang te wachten op een nieuwe.... niemand goede ervaringen met die freaky ti4400 versie dan?

trouwens, ray1985, ik denk echt niet dat je ineens veel hogere scores gaat krijgen, moest e nu een 'echte' ti4400 erin zou steken hoor
Ik heb hem nu op 4600 settings gezet 8800!!! :9~ Ik laat het mooi zo staan misschien kan ik nog iets verder tweaken!

• BenJoep
Vind het echt onzin om terug te gaan met een kaart die niet goed overklokt.. Je hebt een 4400 gekocht, dat er nu een 4600 chip op zit houd niet in dat die daar ook op behoort te lopen..

Verwijderd

zijn er hier mensen met een gf4 ti 4200 DDR ?
ja ikku maar werk niet : net gf 4 ti 4200 128 mb ddr gekocht maar ....

Verwijderd

mijn asus 8440 is gewoon een ti 4400 , geen problemen mee , en hij klokt ook gewoon over tot 310/660 :)

Verwijderd

Kijk es op het stickertje op de kaart. Misschien is het helemaal geen Asus kaart en issie in de winkel per ongelijk omgewisseld door een andere.

Verwijderd

O dat heb je al gedaan. Nou dan moet er bij asus iets verkeerd gegaan zijn. Iets anders kan ik ook niet bedenken.

Verwijderd

ja das een koel kaartje.. :) ik ga ook die ti4400 hale.. over 3 weken pas haha moet het totdan nog ff met m'n Geforce 256 doen :P

• Fakir
  • Laatst online: 03-03 10:57
Joep schreef op 17 augustus 2002 @ 10:06:
Vind het echt onzin om terug te gaan met een kaart die niet goed overklokt.. Je hebt een 4400 gekocht, dat er nu een 4600 chip op zit houd niet in dat die daar ook op behoort te lopen..
Kan zijn, maar nu is het zo dat de meegeleverde drivers aangeven dat er geen asus kaart is gevonden. Tevens werkt het monitoringproggie (smartdoc) niet. Iemand trouwens ervaringen met bios van 4600 op die 8440?
En waar kan ik die vinden?

• Fakir
Ok mijn bevindingen tot nu toe: in de bios file zie je dat sub id 8023 is, hetgeen niet overeen komt met een asus kaart. Bij mij draait het stabiel met de normale 4600 waarden, dus ik ga de bios van de v8460 erin flashen zodra ik die heb. Volgens mij is het gewoon een 8460 met een 8440 bios erin geflasht. En dan hebben ze ook nog eens id 8023 ipv 800f ingevuld.

Verwijderd

ik wil weten welke video kaart beter is de GEFORCE 3 TI200 of de GEFORCE 4 MX440

Verwijderd

Ik heb hem nu op 4600 settings gezet 8800!!! Ik laat het mooi zo staan misschien kan ik nog iets verder tweaken!
Ik heb deze kaart ook sinds gisteren, en hetzelfde "probleem". Maar ik haal op mijn systeem (zie sig) 8760, en dan klok ik de kaart niet naar Ti-4600 waarden. Als ik dat wel doe, haal ik wellicht meer dan 8800. (Denk het niet.... ik denk dat mijn systeem dan de bottleneck wordt.)

Verwijderd

Fakir schreef op 04 september 2002 @ 02:01:
Ok mijn bevindingen tot nu toe: in de bios file zie je dat sub id 8023 is, hetgeen niet overeen komt met een asus kaart. Bij mij draait het stabiel met de normale 4600 waarden, dus ik ga de bios van de v8460 erin flashen zodra ik die heb. Volgens mij is het gewoon een 8460 met een 8440 bios erin geflasht. En dan hebben ze ook nog eens id 8023 ipv 800f ingevuld.
Waar ga je dat bios vandaan halen? Ik ben hier erg in geïnteresseerd...

• Fakir
Van een kennis die de 8460 heeft. Als ik hem binnen heb horen jullie het wel. Ik heb nu tijdelijk een nv reference bios erin geknald en alles werkt naar behoren.

Verwijderd

Fakir schreef op 07 september 2002 @ 17:45:
Van een kennis die de 8460 heeft. Als ik hem binnen heb horen jullie het wel. Ik heb nu tijdelijk een nv reference bios erin geknald en alles werkt naar behoren.
Welk programma gebruik je daarvoor?

En hoe gevaarlijk is dat? Ik neem aan dat de kaart dan ook gaat lopen op Ti-4600 snelheid. Hij wordt wel aangegeven als 4600, maar of de GPU en het geheugen nou echt geschikt zijn voor die snelheid....

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Ik ben ook erg geintresseerd in dat V8460 bios.
Ook ik heb deze "afwijkende kaart".
Check dit dit topic voor wat pics van m'n core & mem.(Ti4600!!) >:)

Dus ik dacht; "laat ik eens een reply doen op dit draadje, misschien komt er nog een V8460 bois uit" :*)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Pagina: 1