dunno of je SR en FN hier gewoon mag noemen. Bij twijfel niet doen zeggen ze..
Over flock: eehw overnet:
Werkt idd hetzelfde als edonkey. jed/swamp heeft de basis van edonkey geimplementeerd in een nieuw programma, dat users zelf ook servers maakt (zoals het node principe van het fasttrack netwerk). Het eerdere probleem van te weinig servers wordt hiermee uit de wereld geholpen.
Uit eigen ervaring weet ik dat het zoeken naar goede servers op edonkey (eerst met behulp van SLUG) niet erg moeilijk was als je weet waar te zoeken. Tegenwoordig is SLUG ermee opgehouden en is de enige echte serverlist provider nog OCBMaurice en die vallen wat tegen. Edonkey is altijd al een programma geweest voor de net iets meer geavanceerde gebruiker (beter gezegt, iemand die er wat tijd en moeite in wil stoppen). Samen met SR en FN is het een van de beste (persoonlijk vindt ik zelfs _de_ beste) filesharing tool.
Overnet brengt dit probleem buiten beschouwing waardoor iedereen ermee kan gaan werken. De netwerken *lijken* voor het grootste gedeelte losgekoppeld. Misschien komt daar later nog verandering in.
Ik ken de donkey al bijna vanaf het eerste begin en ken SR nog van toen het gow******.d*.r* heette (ik mask m toch maar wat omdat ie nog doorlinkt naar SR) en zie in die tijd steeds meer gebruikers en bestanden. Ook heb ik (in mindere mate) met het FastTrack netwerk gewerkt en moet concluderen dat over het algemeen (waarschijnlijk vooral omdat alle 1337 h4><0rZ en aanverwanten edonkey links hebben laten liggen) het edonkey netwerk de 'beste' files heeft. Hiermee bedoel dat DVD's goed geript zijn, bekende releases extreem snel beschikbaar zijn en het in verhouding kleine aantal fakes makkelijk is te omzeilen doordat er bij elke user de naam staat van de file zoals die daar heet.
Bv als je een film download die bij jou 'The matrix (1/2).avi heet en bij iemand anders opeens 'Scary movie [watch out - matrix hoax].avi heet, dan weet je meteen waar je mee te maken hebt. Legaal trouwens ook vreemde constructie als je de matrix zelf op dvd hebt en scary movie niet
kortom edonkey vs fasttrack wordt edonkey. Overnet moet ik nog maar eens zien. Al wel geprobeerd, maar omdat ik nog te weinig sources vindt voor mn huidige downloads wacht ik nog ff op wat meer users voor de uiteindelijke overschakeling.
[lange post geworden trouwens..]