Toon posts:

Overnet - opvolger eDonkey

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 586 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overnet

Dit is de naam van het protocol waar Jed McCaleb, lead-programmer van [url="http://www.edonkey2000.com"]eDonkey[/url], een tijd lang aan gewerkt heeft. Overnet is een distributed network, wat betekent dat er geen centrale servers meer zijn, maar dat iedereen een beetje 'server' is, net als het gnutella-netwerk.
Het filetransferprotocol is echter gelijk gebleven, aangezien dit een zeer efficient protocol is, waar niets mis mee is. De eDonkey community had vooral last van de schaarste van servers. Het probleem van niet kunnen connecten lijkt nu dus voorbij. eDonkey is dus zeker nog niet doodgebloed. Wel is er een nieuwe naam bedacht: [url="http://www.overnet.com"]Overnet[/url].

Van Overnet is onlangs een public beta uitgebracht, maar volgens Jed werkt deze al naar behoren:

Currently there is only a windows version. I will make a linux one soon though.

Please keep in mind that Overnet is still in the early beta stages. But I believe it is working better than the donkey at this point.

Er zijn twee versies van Overnet uitgebracht, een GUI-versie en een command line versie, beide voor Windows. De GUI-versie heeft echter wel het volledige .NET nodig, welke bij de site van MS is te downloaden.

Download GUI: | [url="http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/001/829/msdncompositedoc.xml"]Microsoft .NET[/url] | [url="http://msdn.microsoft.com/netframework/downloads/sp1/download.asp"]Microsoft .NET service pack[/url] | [url="http://www.overnet.com/files/overnet0.27.exe"]Overnet 0.27 GUI[/url] |
Download command line: | [url="http://www.overnet.com/files/overnetClc0.27.exe"]Overnet 0.27 Commandline[/url] |

Belangrijk: installeer eerst .NET, daarna de service pack en daarna pas Overnet GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er leuk uit. vooral handig dat alles via users gaat en niet naar centrale servers.

Ik den kalleen wel dat ik het nu leker bij mij winmx 2.6 houd. het werkt goed dus waarom zal je dan over stappen. want behalve dat het nieuw is, lees ik niet zo snel wat nu echt de voordelen zijn waar je direct wat van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De voordelen zijn o.a. een geavanceerd filetransferprotocol, net als eDonkey. Alleen werd eDonkey nooit echt populair omdat er problemen met de servers waren, als ze al niet overbelast waren konden ze hooguit 4000 users aan. Dit betekent dat je maar keuze hebt uit de shared files van 4000 users, dus je kunt maar weinig vinden.

Dit distributed network kan veel meer users aan, hoeveel en hoe goed het werkt weet ik nog niet, dit ga ik binnenkort uittesten. :)

Maar Overnet kan wel degelijk een succes worden, vooral omdat het filetransferprotocol superieur is aan welk ander P2P-transferprotocol dan ook. Als er veel users zijn, wordt het heel makkelijk om files te kunnen downloaden, aangezien het uploaden min of meer automatisch gaat.

Bij KaZaA upload ik zelden, het is zelfs uit te zetten! Dit betekent wel, dat JIJ ook moeilijker files kan downloaden van andere users, omdat zij ofwel de upload bandwidth laag hebben gezet, of misschien file sharing volledig disabled hebben. Dit maakt het steeds moeilijker om op KaZaA snel en veel te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje off-topic, maar wat voor voordelen heeft dit systeem dan t.o.v. Kazaa & Grokster? Het Fasttrack network heeft miljoenen users, dus je vind (bijna) altijd wel wat je nodig hebt. Waarom zou ik overstappen naar E-Donkey, of naar Overnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 16:49 schreef Vertex het volgende:
Misschien een beetje off-topic, maar wat voor voordelen heeft dit systeem dan t.o.v. Kazaa & Grokster? Het Fasttrack network heeft miljoenen users, dus je vind (bijna) altijd wel wat je nodig hebt. Waarom zou ik overstappen naar E-Donkey, of naar Overnet?
Nou nu heeft Overnet nog geen voordeel t.o.v. KaZaA / Grokster, aangezien er pas 2 dagen geleden een public beta van is uitgebracht. Veel users zijn er op dit moment dus nog niet.

Maar in de komende tijd kan dat wel eens gaan veranderen. Als Overnet technisch goed werkt, zal de populariteit van het netwerk alleen maar toenemen. En zoals ik al zei, als er veel users op het netwerk zitten (die allemaal 'verplicht' uploaden), zal het voor jou makkelijker zijn files te downloaden. Makkelijker dan KaZaA/Grokster, waar het sharen van files niet verplicht is.

Maar nog even afwachten, maar wel een interessante ontwikkeling die ik zeker ga volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:07

DeTeraarist

#Boots2Asses

Op zondag 21 juli 2002 15:44 schreef CiPHER het volgende:
De voordelen zijn o.a. een geavanceerd filetransferprotocol, net als eDonkey. Alleen werd eDonkey nooit echt populair omdat er problemen met de servers waren, als ze al niet overbelast waren konden ze hooguit 4000 users aan. Dit betekent dat je maar keuze hebt uit de shared files van 4000 users, dus je kunt maar weinig vinden.
Hmmm, ik kwam pas op een taiwanese/chinese server die had wel iets meer als 4000 users zei eDonkey onder in het scherm.
En hoezo je kan niet zoveel vinden? De eerste zoekquery gaat naar de server waar je aangemeld bent, daarna kun je zoeken bij andere servers.
En als je iets aan het downloaden bent, dan download je ook niet alleen van mensen die op dezelfde server aangemeld zijn (eerst wel), maar in de loop der tijd vind je ook gebruikers van andere servers.

Mensen die Flock trouwens kennen, Overnet is de nieuwe naam voor Flock. Van Flock waren trouwens ook al eerder beta's/alpha's te verkrijgen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:45
Komt er voor overnet ook een site als sharereactor ed (index sites dus) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:32
Flock/overnet is compatible met de filehashes van oa Sharereactor. Die kun je dus gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:24
Op zondag 21 juli 2002 16:49 schreef Vertex het volgende:
Heel simpel, E-donkey/Overnet werkt met Filehashes. Elke file heeft een unieke hash waaraan de file te herkennen is.
Heb jij een file xxx.zip geshared en iemand anders heeft die file xx.zip genoemd zal E-donkey ze herkennen als dezelfde file en van beide resources downloaden.

Sharereactor/Filenexus gebruiken ook deze hashes waarvan je er zeker van bent dat je de goede file download.

Bovendien shared E-donkey ook bestanden die nog niet volledig gedownload zijn waardoor je verplicht bent te sharen en het makkelijker wordt bestanden te pakken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:24
Op maandag 22 juli 2002 12:41 schreef Domino het volgende:
Flock/overnet is compatible met de filehashes van oa Sharereactor. Die kun je dus gewoon gebruiken.
Je kan zelfs E-donkey aan de kant gooien en de downloads finishen met Flock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Weet er iemand hoe je in XP kunt plakken in ee dos box?? Want ik heb nu een edonkey link, maar dat gaat ik niet helemaal overtypen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 22 juli 2002 13:15 schreef YT-Croc het volgende:
Weet er iemand hoe je in XP kunt plakken in ee dos box??
Rechtsklik.

Of klik eens met rechts op de titelbalk, en ga naar 'edit'.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 22 juli 2002 13:46 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Rechtsklik.

Of klik eens met rechts op de titelbalk, en ga naar 'edit'.
Tis al gelukt :P Heb even .NET er op gezet, ik download nu al lekker hoor, iets gaat al 12 kbps :)
En uploaden doe ik ook al met 10 kbps, iets meer dan 8000 users nu. Is meer dan een gemiddelde edonkey server :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pi-air-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:12
Ik heb dat overnet nu ook. Hij schijnt wel te downloaden, maar bij download staat alles nog op "looking" en daar word geen downloadspeed ofzo aangegeven, maar er komen dus wel temp files in de map van overnet, erg vaag dus. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 22 juli 2002 15:37 schreef -Pi-air- het volgende:
Ik heb dat overnet nu ook. Hij schijnt wel te downloaden, maar bij download staat alles nog op "looking" en daar word geen downloadspeed ofzo aangegeven, maar er komen dus wel temp files in de map van overnet, erg vaag dus. Heeft iemand anders dit ook?
Ja bij staat ook bijna alles op looking, het wachten is gewoon tot er meer gebruikers zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 20:38

BigBart

Memento Mori

Op maandag 22 juli 2002 12:53 schreef vassago het volgende:

[..]

Je kan zelfs E-donkey aan de kant gooien en de downloads finishen met Flock.
Dus ik kan mijn complete download list van E-donkey overzetten naar Overnet. Maar hoe doe ik dat dan? Want ik heb werkelijk geen idee. :?

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 23:48

L0g0ff

omg

Met edonkey had ik in het begin snelheden van 130 kb/s. Alleen jammer dat dat 1e maand zo was....

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

F*ck server is down net nadat ik heel dat framework geinstalleerd heb |:( Zou iemand een mirror kunnen geven/maken ?

Ik heb trouwens dat cmd ding gedownload (jah net deed ie het nog wel) maar daar kreeg ik een dll fout op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 15:44 schreef CiPHER het volgende:

Dit distributed network kan veel meer users aan, hoeveel en hoe goed het werkt weet ik nog niet, dit ga ik binnenkort uittesten. :)

Maar Overnet kan wel degelijk een succes worden, vooral omdat het filetransferprotocol superieur is aan welk ander P2P-transferprotocol dan ook. Als er veel users zijn, wordt het heel makkelijk om files te kunnen downloaden, aangezien het uploaden min of meer automatisch gaat.

Bij KaZaA upload ik zelden, het is zelfs uit te zetten! Dit betekent wel, dat JIJ ook moeilijker files kan downloaden van andere users, omdat zij ofwel de upload bandwidth laag hebben gezet, of misschien file sharing volledig disabled hebben. Dit maakt het steeds moeilijker om op KaZaA snel en veel te downloaden.
Owjaa? Ik vindt alles eerder op edonkey dan op andere netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

Werkt dit nu wel met NAT? want ik kreeg Edonkey nooit aan de praat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
edonkey werkt prima met nat. en overnet zal dat ook wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Nou ik heb m getest maar sneller dan 1,2 kb/s kwam ik niet. Iemand die sneller heeft gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

Op maandag 22 juli 2002 20:48 schreef Domino het volgende:
edonkey werkt prima met nat. en overnet zal dat ook wel doen.
Whuh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 22 juli 2002 19:25 schreef supergrover het volgende:
Werkt dit nu wel met NAT? want ik kreeg Edonkey nooit aan de praat eigenlijk.
Poortjes forwarden was nooit je sterkste kant neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op maandag 22 juli 2002 22:15 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Poortjes forwarden was nooit je sterkste kant neem ik aan?
Als jij mij gaat uitleggen hoe ik kan forwarden in win2k server dan ben ik erg blij (kan NIX vinden!). En niet via winroute oid, die vallen altijd uit door "max connections" :{

En komt er nou ook een index site voor Overnet als Sharereactor voor Edonkey :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Op maandag 22 juli 2002 12:41 schreef Domino het volgende:
Is er dus al en blijft gelijk :)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaZaA / Grokster kunnen ook met filehashes overweg.

Check Sig2Dat maar eens op [url="http://www.geocities.com/vlaibb/"]http://www.geocities.com/vlaibb/[/url]
Alleen jammer dat er (nog) geen site is a la sharereactor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

dunno of je SR en FN hier gewoon mag noemen. Bij twijfel niet doen zeggen ze..

Over flock: eehw overnet:

Werkt idd hetzelfde als edonkey. jed/swamp heeft de basis van edonkey geimplementeerd in een nieuw programma, dat users zelf ook servers maakt (zoals het node principe van het fasttrack netwerk). Het eerdere probleem van te weinig servers wordt hiermee uit de wereld geholpen.

Uit eigen ervaring weet ik dat het zoeken naar goede servers op edonkey (eerst met behulp van SLUG) niet erg moeilijk was als je weet waar te zoeken. Tegenwoordig is SLUG ermee opgehouden en is de enige echte serverlist provider nog OCBMaurice en die vallen wat tegen. Edonkey is altijd al een programma geweest voor de net iets meer geavanceerde gebruiker (beter gezegt, iemand die er wat tijd en moeite in wil stoppen). Samen met SR en FN is het een van de beste (persoonlijk vindt ik zelfs _de_ beste) filesharing tool.

Overnet brengt dit probleem buiten beschouwing waardoor iedereen ermee kan gaan werken. De netwerken *lijken* voor het grootste gedeelte losgekoppeld. Misschien komt daar later nog verandering in.

Ik ken de donkey al bijna vanaf het eerste begin en ken SR nog van toen het gow******.d*.r* heette (ik mask m toch maar wat omdat ie nog doorlinkt naar SR) en zie in die tijd steeds meer gebruikers en bestanden. Ook heb ik (in mindere mate) met het FastTrack netwerk gewerkt en moet concluderen dat over het algemeen (waarschijnlijk vooral omdat alle 1337 h4><0rZ en aanverwanten edonkey links hebben laten liggen) het edonkey netwerk de 'beste' files heeft. Hiermee bedoel dat DVD's goed geript zijn, bekende releases extreem snel beschikbaar zijn en het in verhouding kleine aantal fakes makkelijk is te omzeilen doordat er bij elke user de naam staat van de file zoals die daar heet.
Bv als je een film download die bij jou 'The matrix (1/2).avi heet en bij iemand anders opeens 'Scary movie [watch out - matrix hoax].avi heet, dan weet je meteen waar je mee te maken hebt. Legaal trouwens ook vreemde constructie als je de matrix zelf op dvd hebt en scary movie niet :)

kortom edonkey vs fasttrack wordt edonkey. Overnet moet ik nog maar eens zien. Al wel geprobeerd, maar omdat ik nog te weinig sources vindt voor mn huidige downloads wacht ik nog ff op wat meer users voor de uiteindelijke overschakeling.

[lange post geworden trouwens..]

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op maandag 22 juli 2002 23:24 schreef ptaverne het volgende:
KaZaA / Grokster kunnen ook met filehashes overweg.

Check Sig2Dat maar eens op [url="http://www.geocities.com/vlaibb/"]http://www.geocities.com/vlaibb/[/url]
Alleen jammer dat er (nog) geen site is a la sharereactor
Dat was dan ook niet de vraag now was it :P

Maar tis wel nuttige info, ik heb namelijk altijd gedacht dat het niet kon. Heb er niet veel aan though, vind Edonkey namelijk een stuk lekkerder werken (met name door Sharereactor ed :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb het geinstalled... krijg foutmelding...

Hij kan MSCOREE.DLL niet vinden. wasda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Op maandag 22 juli 2002 22:18 schreef Red Nalie het volgende:

[..]

Als jij mij gaat uitleggen hoe ik kan forwarden in win2k server dan ben ik erg blij (kan NIX vinden!). En niet via winroute oid, die vallen altijd uit door "max connections" :{

Ik heb hier een windows 2000 server draaien met NAT hierop draait edonkey uiteraard zonder problemen.
Echter ik heb daarnaast nog een aantal machines en daarop draait ook edonkey zonder problemen, standaard NAT van win2k, niks geen poorten forwarden.
Lijkt me dat je iets niet goed hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:37

Halfkakkende

Vandring

Net hier geprobeerd achter ics van win98 en het werkt prima net een snelheid van 30 KB/sec, maar dat viel ook terug naar 5.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op maandag 22 juli 2002 23:59 schreef Kos het volgende:
Kheb het geinstalled... krijg foutmelding...

Hij kan MSCOREE.DLL niet vinden. wasda?
Lees de [url="http://www.overnet.com/faq.html"]FAQ[/url]: je moet de .NET-runtime eerst installeren. Staat gewoon op overnet.com, dus wat let je :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 19-09 13:55

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik heb nu overnet al enkele weken draaien. Al toen het nog flock heette. Ik ben er erg tevreden over. Downsloads zijn te vergelijken met edonkey snelheden. En ik merk ook dat er steeds meer mensen overstappen. Aantal files groeit met de dag. De beta's die nu rond gaan voldoen goed. Er zaitten nog wat bugs in maar die zijn klein en vergeet niet dat het nog beta is. Downloads ronden goed af en de search is ten opzichte van edonkey een stuk verbeterd. Als de ontwikkeling doorgaat zoals die nu gaat wordt het wel degelijk een waardige opvolger van de donkey.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 12:35 schreef Rataplan het volgende:

[..]

Lees de [url="http://www.overnet.com/faq.html"]FAQ[/url]: je moet de .NET-runtime eerst installeren. Staat gewoon op overnet.com, dus wat let je :)
Dank u... ben nogal ongeduldig... neem niet altijd de tijd om de FAQ te lezen... maar ok. dank dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 16:13

backupdevice

No Risk , Full Push

Op maandag 22 juli 2002 23:51 schreef SilentStorm het volgende:
dunno of je SR en FN hier gewoon mag noemen. Bij twijfel niet doen zeggen ze..

Over flock: eehw overnet:

Werkt idd hetzelfde als edonkey. jed/swamp heeft de basis van edonkey geimplementeerd in een nieuw programma, dat users zelf ook servers maakt (zoals het node principe van het fasttrack netwerk). Het eerdere probleem van te weinig servers wordt hiermee uit de wereld geholpen.

Uit eigen ervaring weet ik dat het zoeken naar goede servers op edonkey (eerst met behulp van SLUG) niet erg moeilijk was als je weet waar te zoeken. Tegenwoordig is SLUG ermee opgehouden en is de enige echte serverlist provider nog OCBMaurice en die vallen wat tegen. Edonkey is altijd al een programma geweest voor de net iets meer geavanceerde gebruiker (beter gezegt, iemand die er wat tijd en moeite in wil stoppen). Samen met SR en FN is het een van de beste (persoonlijk vindt ik zelfs _de_ beste) filesharing tool.

Overnet brengt dit probleem buiten beschouwing waardoor iedereen ermee kan gaan werken. De netwerken *lijken* voor het grootste gedeelte losgekoppeld. Misschien komt daar later nog verandering in.

Ik ken de donkey al bijna vanaf het eerste begin en ken SR nog van toen het gow******.d*.r* heette (ik mask m toch maar wat omdat ie nog doorlinkt naar SR) en zie in die tijd steeds meer gebruikers en bestanden. Ook heb ik (in mindere mate) met het FastTrack netwerk gewerkt en moet concluderen dat over het algemeen (waarschijnlijk vooral omdat alle 1337 h4><0rZ en aanverwanten edonkey links hebben laten liggen) het edonkey netwerk de 'beste' files heeft. Hiermee bedoel dat DVD's goed geript zijn, bekende releases extreem snel beschikbaar zijn en het in verhouding kleine aantal fakes makkelijk is te omzeilen doordat er bij elke user de naam staat van de file zoals die daar heet.
Bv als je een film download die bij jou 'The matrix (1/2).avi heet en bij iemand anders opeens 'Scary movie [watch out - matrix hoax].avi heet, dan weet je meteen waar je mee te maken hebt. Legaal trouwens ook vreemde constructie als je de matrix zelf op dvd hebt en scary movie niet :)

kortom edonkey vs fasttrack wordt edonkey. Overnet moet ik nog maar eens zien. Al wel geprobeerd, maar omdat ik nog te weinig sources vindt voor mn huidige downloads wacht ik nog ff op wat meer users voor de uiteindelijke overschakeling.

[lange post geworden trouwens..]
Bovenstaand verhaal is precies mijn gedachte over Edonkey. Ik gebruik het al 2 jaar en ben zeer tevreden. :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op dinsdag 23 juli 2002 10:33 schreef Domino het volgende:

[..]

Ik heb hier een windows 2000 server draaien met NAT hierop draait edonkey uiteraard zonder problemen.
Echter ik heb daarnaast nog een aantal machines en daarop draait ook edonkey zonder problemen, standaard NAT van win2k, niks geen poorten forwarden.
Lijkt me dat je iets niet goed hebt ingesteld.
Als ik em op NAT zet route ie helemaal niets meer, en daar heb ik ook weinig aan.... Vanmiddag nog maar eens een keer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Nalie --> Zet je NAT wel aan op de goede netwerkkaart?

Ik heb trouwens nog wel een vraagje: Als je overnet minimaliseerd dan klapt ie er helemaal uit en gaat hij niet naar de tray zoals de donkey. Doe ik iets fout of ist gewoon niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:47
Op woensdag 24 juli 2002 16:02 schreef basch het volgende:
Red Nalie --> Zet je NAT wel aan op de goede netwerkkaart?

Ik heb trouwens nog wel een vraagje: Als je overnet minimaliseerd dan klapt ie er helemaal uit en gaat hij niet naar de tray zoals de donkey. Doe ik iets fout of ist gewoon niet anders?
options --> 1e scherm --> close sends to System tray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb bij overnet ervoor gekozen om alle edonkeylinks aan te nemen. staat bij options.

alleen toen ik op zo'n edonkeylink drukte knipperde hij netjes in m'n taakbalk alleen staat hij niet bij de hashes?

vervolgens toch maar edonkey opgestart maar voor alle links wil hij nu overnet gebruiken. ik zie nergens een optie staan om dat uit te zetten.

Uninstallen van overnet lukte ook niet.

weet iemand misschien hoe en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 19-09 13:55

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

antwoord op bash. Weet je zeker dat je niet op sluiten drukt. Edonkey deed namelijk bij sluiten naar tray (was optie) en bij minimaliseren. Bij edonkey gaat ie bij sluiten ook echt sluiten. Pak anders laatste overnet versie 0.27 ik heb geen problemen.

Datzelfde geldt voor degene die ed2k links wil in overnet. Ik kon dat ook niet met 0.26 in 0.27 heb ik geen problemen. Probeer ook eens onder je options de knop voor take ed2k links te gebruiken kan ook helpen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ding blijft bij mij op firewalled staan? zit via xp op netwerk. geen firewall geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Op woensdag 24 juli 2002 17:05 schreef Rubberlaars het volgende:
ik heb bij overnet ervoor gekozen om alle edonkeylinks aan te nemen. staat bij options.

alleen toen ik op zo'n edonkeylink drukte knipperde hij netjes in m'n taakbalk alleen staat hij niet bij de hashes?

vervolgens toch maar edonkey opgestart maar voor alle links wil hij nu overnet gebruiken. ik zie nergens een optie staan om dat uit te zetten.

Uninstallen van overnet lukte ook niet.

weet iemand misschien hoe en wat?
Even de goede directories aangeven in overnet voor tijdelijke en complete files. De button waar jij het over hebt koppelt volgens mij alleen de ed2k:// links aan overnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het inderdaad over die button
alleen snapt mijn edonkey die links niet meer.

hoe kan ik die links "assignen" tussen overnet/edonkey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over hoe deze thread nu verloopt. Ik weet natuurlijk lang niet alles maar:

Connection: Firewalled --> Dit heeft er mee te maken dat andere computers niet zomaar contact kunnen maken met de jouwe. Ik heb dit opgelost door in winroute de poort van overnet te mappen naar mijn IP. Resultaat: connection: open en nu ook veel meer users die ik kan vinden.

Donkey links: Als ik bij Sharereactor op een link klik gaat overnet wel knipperen in de taakbalk maar neemt ie de link niet over. Ik weet niet hoe dit op te lossen. Je kan wel zoeken op de exacte naam in sharereactor en dan de grootte vergelijken en dan die file downloaden. Mensen die de links van de bestaande donkey willen overnemen moeten bij mijn weten de downloaddirectories gelijk zetten aan de directories van edonkey. Op de pagina staat dat je de beide programma's NIET tegelijk moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Ik zit nu op de download-site van MS, om de .NET framework te downloaden...

Alleen zijn het allemaal taal-specifieke downloads... :?
Nederlands staat er niet tussen.
Aangezien er staat: "including the Common Language Runtime", weet ik nu niet of het verstandig is om de Engelse versie te installeren...

Maakt dat dus uit, of niet, en kan ik net zo goed de Engelse installeren :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25

[Jules]

Confusion in confusion

Die .NET framework kwam bij mij gewoon bij windowsupdate.microsoft.com te staan... meteen de goede dus mag ik hopen...

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op donderdag 25 juli 2002 16:05 schreef [Jules] het volgende:
Die .NET framework kwam bij mij gewoon bij windowsupdate.microsoft.com te staan... meteen de goede dus mag ik hopen...
Bij mij doet windowsupdate het niet (gewoon een leeg scherm met de melding: "pagina gereed"), daar kan ik dus helaas nix mee :'(

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Bij edonkey heb ik altijd meer geupload dan gedownload :(
+ het gaat zooo traaaaaaaaaaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 files openstaan (natuurlijk wel recente en populaire films):

40 days, 40 nights
51st state

en ik trek zo tussen de 20 en 40 kb/s (upload staat op 10.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Op woensdag 24 juli 2002 19:32 schreef Rubberlaars het volgende:
ik heb het inderdaad over die button
alleen snapt mijn edonkey die links niet meer.

hoe kan ik die links "assignen" tussen overnet/edonkey?
Ik denk niet dat je erg gemakelijk kan wisselen. Dat er in overnet zo'n button zit is logisch, t'is de opvolger van edonkey. Maar andersom? Ik zal es in de registry gaan neuzen, ik post later nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rkd/regedit.png

Dit is de register sleutel die ervoor zorgt dat een ed2k:// link opgenomen wordt door edonkey2000. Op een machine met flock/overnet staat hier dus geen link naar edonkey.exe maar naar overnet.exe. Als je deze aanpast moet je weer met edonkey kunnen werken.

Makkelijk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ik moet zeggen dat het nu al erg goed werkt...
Toen ik met e-donkey begon had ik nog goeie transfer speeds, maar laatste tijd was het echt rond de 5KB/s

Overnet doet me toch wat opvrolijken... zit nu met 60KB/s gemiddeld te downloaden.. Hopen dat het zo door blijft gaan..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Van dat port verhaal snap ik niet veel.
Ik krijg constant firewalled staan, maar ik heb geen firewall aan. Ik heb op het forum van overnet gekeken, en ik begrijp dat mijn ISP er de oorzaak van kan zijn dat ik die melding krijg, maar hoe ik het moet oplossen snap ik niet.
ik weet hoe ik mijn port kan veranderen in Overnet, maar betekend dit dat ik nu maar gewoon wat port nummers in moet gaan zitten kloppen, of kan ik op een andere manier uitvinden wat de goede port is?

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zelf geen router of iets dergelijks hebt lopen en je zit dus rechtstreeks op je ISP aangesloten dan kun je alleen port 80 proberen. Als dat niet lukt heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx domino, ik had precies hetzelfde als jou gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:04
Ik heb dat dus ook maar eens geinstalleerd (ook MS .NET) maar als ik het programma wil starten krijg ik een error :(

CLR error: 80004005
The program will now terminate :?

Ik heb windows xp, kom het daardoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik ben weer teruggestapt naar Edonkey voorlopig. Ik wil een vaak gedownloade file ook dowloaden, en na een uur had hij nog steeds maar 4 mensen gevonden die hem ook hadden, dat was inclusief pause/resume af en toe.

Toen diezelfde file in edonkey en hoppa, een fikse lijst met mensen en de file is al uren binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Codey --> Bij mij werkt het wel op XP. Heb je de servicepack van .NET wel geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:04
Op vrijdag 26 juli 2002 13:13 schreef basch het volgende:
Codey --> Bij mij werkt het wel op XP. Heb je de servicepack van .NET wel geïnstalleerd?
Ja ik heb eerst .Net geinstalleerd, daarna het service pack ervoor. Daarna ff opnieuw gestart en toen Overnet geinstalleerd. :? Toen starte ik Overnet en kreeg die fout melding. Ik heb naar mijn weten niks verkeerds gedaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Ik heb ook een probleem met het importeren van edonkey links in Overnet.

Ik heb edonkey helemaal van mijn systeem gehaald (ook in het register), toen Overnet uninstalled en weer opnieuw erop gezet na ook weer de registerverwijzingen handmatig te hebben verwijderd.
Als ik nu bij Sharereactor op een link klik krijg ik dit in beeld. Ik heb wel aangegeven (tijdens de install en bij options) dat hij de edonkey links moet pakken.
Afbeeldingslocatie: http://207.164.141.121:82/images/overnet.JPG

Wie weet wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:13
overnet werkt bij mij zo goed dat ik al een mail van @home kreeg met een waarschuwing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
ErHa schreef op 05 augustus 2002 @ 18:37:
Ik heb ook een probleem met het importeren van edonkey links in Overnet.

Ik heb edonkey helemaal van mijn systeem gehaald (ook in het register), toen Overnet uninstalled en weer opnieuw erop gezet na ook weer de registerverwijzingen handmatig te hebben verwijderd.
Als ik nu bij Sharereactor op een link klik krijg ik dit in beeld. Ik heb wel aangegeven (tijdens de install en bij options) dat hij de edonkey links moet pakken.
afbeelding

Wie weet wat ik fout doe?
dat is alleen als je dat tweede programma ook opstart, ik doe het altijd zonder werkt ook.

offtopic:
SR is dus ShareReactor wat is FN dan?
(ik heb het hier zo vaak voorbij zien komen, dus die sites noemen mag dus wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
filenexus.com, is wel down atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Grappig is wel dat je de .part en .met files gewoon kunt overzetten ,

ik was een aantal files aan t downen met ed2k , en overnet neemt ze nu mooi over iig.

:)

O ja 0.29 is uit en zou beter moeten werken

(ik heb aleen deze nog maar geprobeerd) nu 25.3/8.5 met links van SR

http://www.overnet.com/files/overnet0.29.exe

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:46

Ankh

|true

Verwijderd schreef op 21 juli 2002 @ 15:44:
beetje ontiegelijke late reply van mij :)

maar uhm ik heb servers in mijn lijst staan van 12000 mensen :)

ik vind het voordeel van edonkey dat er zoals: sharereactor of filenexus bestaan, online databases met de nieuwste titels waarbij je er enkel op hoeft te klikken :) dat maakt het zo populair (check maar eens hoeveel pageviews sharereactor heeft)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Liquid schreef op 06 augustus 2002 @ 00:02:

offtopic:
SR is dus ShareReactor wat is FN dan?
(ik heb het hier zo vaak voorbij zien komen, dus die sites noemen mag dus wel)
filenexus.. een beetje een ripoff van sharereactor

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

RaMMSTeiN schreef op 07 augustus 2002 @ 12:08:
ik vind het voordeel van edonkey dat er zoals: SR of FN bestaan
je kan die links gewoon in overnet gebruiken, zie stukje boven met post hoe...

[ Voor 0% gewijzigd door TheRookie op 07-08-2002 12:12 . Reden: quote added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vin um ook wel lekker werken, ik download nu met 30 kb/s en er zijn ong 16000 users online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb nu een aantal dagen Overnet 0,29 op m'n server draaien. De server bedien ik zo nu en dan met VNC, een toetsenbord, muis en monitor zitten er niet aan.

Heel vaak als ik een VNC-connectie start, en ik klik ergens op het overnet-progje, dan crasht ie. Geen idee of dat iets met VNC te maken heeft. Ik krijg dan zo'n groot rood kruis in de lijst waarin m'n downloads staan.

Naja.. de beta-ellende neem je maar op de koop toe he ;) Ik ga niet edonkey en overnet tegelijk draaien, want dan wordt m'n upload helemaal gekilled. Ik heb 'm op 32/8 staan overdag (anders kan ik niet surfen met @home) en 's nachts op 0/10.

Ik heb wel het idee dat bepaalde zeldzame files op edonkey beter gevonden worden dan met overnet. Maar dat zal wel flink verbeteren naarmate er meer mensen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostbodeSiemen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08-2024
Codey schreef op 26 juli 2002 @ 10:24:
Ik heb dat dus ook maar eens geinstalleerd (ook MS .NET) maar als ik het programma wil starten krijg ik een error :(

CLR error: 80004005
The program will now terminate :?

Ik heb windows xp, kom het daardoor?
Dat heb ik dus ook :(

Het stomme is dat hij het eerst wel deed.

Toen heb ik een Visual Studio.net van mijn computer afgemikt ( 1,5 gig kon ik beter
gebruiken) en toen deed overnet het dus niet meer.

En nu krijg ik hem dus niet meer aan de praat, heb al de gedownloade .net framework en die op de VStudio.Net cd's geprobeerd, inclusief SP e.d. maar ik krijg hem niet meer aan de praat.

Iemand anders wel gelukt na die CLR error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 10:39

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Overnet draait bij mij als een zonnetje, alleen de file die ik wil hebben heeft dus simpelweg niemand. Ook redelijk recente Sharereactor links willen niet echt opschieten.

Nu komt dat uiteraard omdat teveel mensen nog bij eDonkey blijven, maar omdat dat zo is moet ik er ook bij blijven omdat ik anders mijn filez niet binnenkrijg.

Beetje cirkeltje waar je dan in komt: ik wil wel Overnet, maar omdat ik er nu nog nix mee opschiet, blijf ik bij eDonkey, dit geldt voor meer mensen waardoor het (ben ik bang) voorlopig nog behelpen blijft met Overnet.

Ik probeer het gewoon met iedere nieuwe file. Gaat het lekker, dan blijft Overnet draaien. Gaat het niet, dan weer terug en dan zie ik de volgende dag wel weer verder....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan bij de installatie van Overnet aangeven dat je ed2k wilt gebruiken.
en dan werkt sharereactor ook met Overnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

ik weet wel dat overnet me ed2k links wil werken van ShareReactor, alleen vind Overnet veeeeeel minder gebruikers (en bij wat "rare" files vaak zelfs helemaal niemand), en met eDonkey wel veel sources....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

TheRookie schreef op 07 augustus 2002 @ 12:10:
[...]

je kan die links gewoon in overnet gebruiken, zie stukje boven met post hoe...
i know.. ik heb ook overnet hoor 8) maar ik bedoelde eigenlijk meer op kazza en grokster enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Laatst online: 18:32

HenkS

Da_king alias HenkS

hallo,

zo ik heb ook overnet, werkt maar downloaden schiet voor geen meter op.

maar ik ga geduldig wachten totdat mijn downloads wel werken en er meer mensen overnet hebben.

nog 1 vraagje, je had ergens pagina's op internet waar je voor edonkey serverlijsten kon 'downloaden' weet iemand die toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Laatst online: 12:31

Exterazzo

Qeasy

HenkS schreef op 08 augustus 2002 @ 08:33:
hallo,

zo ik heb ook overnet, werkt maar downloaden schiet voor geen meter op.

maar ik ga geduldig wachten totdat mijn downloads wel werken en er meer mensen overnet hebben.

nog 1 vraagje, je had ergens pagina's op internet waar je voor edonkey serverlijsten kon 'downloaden' weet iemand die toevallig?
kom ff online met icq

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

JE hebt niets meer aan serverlijsten aangezien overnet niet server georienteerd is.
Downloaden ging bij mij vanzelf beter.
In 't begin 0 tot 3 kb, nu haal ik regelmatig 20 tot 30 kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

die lijsten zijn ook echt voor edonkey.. niet voor overnet!

en ik kan niet op icq komen, zit op werk, en icq werkt hier niet (de webbased versie ook niet)

dus als je me zou willen mailen anders:

mark.snijders@atosorigin.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

ocbMaurice bijvoorbeeld ?
[google=edonkey server list]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

TheRookie schreef op 08 augustus 2002 @ 08:58:
ocbMaurice bijvoorbeeld ?
[google=edonkey server list]
thanks , doe bovenste bedoelde ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:36
ik post hier maar even een probleem die ik heb met edonkey i.s.m. winroute pro (en niemand reageert daar :( )
donkey connect niet meer sinds ik winroute pro gebruik...heeft iemand idee om dit weer werkend te krijgen?
owja meer info zie >> [rml]yonexfreak in "[ Winroute pro] Edonkey connect niet"[/rml]

alvast bedankt :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
ik down nu met 13 kbyte/sec door die 2 poorten op m`n edimax router door te mappen.
Ik krijg echter met geen mogelijkheid links van sharereactor in m`n overnet. Overigens ook niet in edonkey...hij zegt pagina niet gevonden! :?

De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is mogelijk verwijderd of de naam ervan is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny7
  • Laatst online: 07-11-2023
Als je toevallig edonkey 6.1 draait, moet je even de noja fix downloaden. Als je via s****r*****r ed2k-links aanklikt, geeft ie problemen met spaties die in de links staan. De noja fix verhelpt dit probleem. Even zoeken op noja fix in edonkey.

Heb de site maar niet volledig neergezet, weet niet of het legaal is.

[ Voor 0% gewijzigd door johnny7 op 08-08-2002 22:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitey-d
  • Laatst online: 18-07 20:02
ik denk dat ik overnet ook eens ga proberen.. maar ik denk dat ik nog ff wacht omdat het nog niet uitgegroeid is tot een populair proggie. Dat zal volgens mij pas komen als ze een pakket bouwen waar alle drivers/modules/libraries inzitten die nodig zijn, ipv die hele .NET architectuur-installatie e.d.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Ik gebruik hem alweer een tijdje. Werkt wel lekker naar mijn neming, tenminste niet dat gedoe van Edonkey van het zoeken naar goeie servers enzo. Het is alleen nog wachten op wat meer users nu.........

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

sorry, dubbelpost :(

[ Voor 0% gewijzigd door RedFox op 08-08-2002 23:11 . Reden: foutje ]

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Zo ... dit

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/optical/overnetshot.JPG

soort snelheden heb ik met Edonkey al heel lang niet gezien ... :P

Overnet is imho nu al beter , dat wordt nog wat als iedereen overstapt :)

ik heb er op dit moment 14 downloads instaan alle SR links : games , screeners en DvD rips alles is 'donker blauw'

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mmmmm, ik kom gewoon geen bitje verder.... Vreemd vind ik wel dat ik alle nodige poorten op mijn router forward naar mijn DL'ing machine, maar dat Overnet de ene keer meldt dat 'ie firewalled is, de andere keer open.....

Vaag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Ok, ik ben iets verder...

Ik heb het nu zover dat ik ervoor moet zorgen dat Overnet helemaal niet draait (ook niet in de system tray dus :( ) Als ik dan op een link van sharereactoir klik gaat Overnet em wel downloaden en is er niets aan de hand.

Als overnet al draait en ik klik dan op een link dan krijg ik dit plaatje
Afbeeldingslocatie: http://207.164.141.121:82/images/overnet.JPG

Maar elke keer als ik moet stoppen met downloaden en overnet moet afsluiten omdat ik een nieuwe link erin wil zetten, dan ga je uit de queue en kun je nog langer gaan wachten... :(

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Overnet start op maar er komt nog nix uit, moet er nog iets verandert worden aan die UDP en TCP ports :? sry maar ik krijg hem niet in gang :( , is er geen noob guide voor overnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Overnet start op maar er komt nog nix uit, moet er nog iets verandert worden aan die UDP en TCP ports sry maar ik krijg hem niet in gang , is er geen noob guide voor overnet?
Heb je wel de poorten opengezet en doorgemapt indien je achter een router/nat zit?

Je kan elke poort instellen die je wilt, maar de standaard poorten van edonkey en overnet zijn tcp 4661/4662 en UDP 4665

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Laatst online: 20-09 15:55
'k blijf een toepassing fout krijgen als ik overnet opstart

" Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135). klik op OK om de toepassing te beeindigen.

ik draai winXP pro en heb alle benodigde troep voor overnet geinstaleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja fijn programma, werkt nu al super. Maar ik ben bang voor iets, ik zag dat je zonder pardon je upload naar beneden kunt schroeven zonder dat het je download speed beinvloedt. Van zoiets kan het hele idee op lange termijn naar de knoppen gaan. Bij edonkey waren upload en download aan elkaar gekoppeld in een bepaalde verhouding. Zet je je upload lager ging je download ook omlaag.
Zo zie ik in een post hierboven iemand met 130 KB/s downloaden terwijl hij maar 7 KB/s upload. Dat zou bv 20 KB/s moeten zijn in my opinion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 15:13
als je je upload omlaag doet gaat de download ook omlaag hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 22:38:
Ja fijn programma, werkt nu al super. Maar ik ben bang voor iets, ik zag dat je zonder pardon je upload naar beneden kunt schroeven zonder dat het je download speed beinvloedt. Van zoiets kan het hele idee op lange termijn naar de knoppen gaan. Bij edonkey waren upload en download aan elkaar gekoppeld in een bepaalde verhouding. Zet je je upload lager ging je download ook omlaag.
Zo zie ik in een post hierboven iemand met 130 KB/s downloaden terwijl hij maar 7 KB/s upload. Dat zou bv 20 KB/s moeten zijn in my opinion.
Mwa, het KAN natuurlijk dat er maar 1 iemand van hem download, en dat die een moden/isdn heeft of zo dat daarom de snelheid zo laag is..

Het KAN dus wel kloppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik ben maar weer teruggegaan naar edonkey. Meer dan de helft van m'n downloads waren rood.

Nu met edonkey zowat geen rood meer te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 22:38:
Voor Edonkey waren er volgens mij ook al verschillende programma's verkrijgbaar waarmee je gewoon je hele upload af kon/kan knijpen en wel gewoon op volle snelheid kan blijven downloaden, dat zou dus het probleem niet moeten zijn.
En bij mij wordt er soms ook maar voor 7 kb ge-upload terwijl ik geen limit heb staan, is ook afhankelijk wat je shared etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedFox schreef op 09 augustus 2002 @ 23:16:
[...]

Voor Edonkey waren er volgens mij ook al verschillende programma's verkrijgbaar waarmee je gewoon je hele upload af kon/kan knijpen en wel gewoon op volle snelheid kan blijven downloaden, dat zou dus het probleem niet moeten zijn.
En bij mij wordt er soms ook maar voor 7 kb ge-upload terwijl ik geen limit heb staan, is ook afhankelijk wat je shared etc.
True true, maar dat is bij de meeste mensen toch onbekend (die patches), vooral voor noobs. Je komt een stuk sneller in je preferences dan dat je ergens een patch vindt en die toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op 09 augustus 2002 @ 22:53:
als je je upload omlaag doet gaat de download ook omlaag hoor..
Ik weet niet welk programma je gebruikt dude, maar bij de laatste overnet versie kun je gewoon vol downloaden en je upload op bv 1 KB/s voor de sier zetten.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.