(nog een keer) TV geluid via dolby digital set (he

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 20:45
Aangezien een mod nogal blind mn topic heeft gesloten (ja handleiding fijn.. staat natuurlijk alleen wat er direct op aangesloten kan worden terwijl ik ook verhalen heb gehoord van mensen die via hun dvd speler hun geluid op hun set krijgen)
Ok,
Ik heb gisteren m'n creative dolby digital dtt 3500 opgehaald en aangesloten. Werkt prima.. alleen ik vroeg me af hoe je er je TV op kan aansluiten.

De decoder heeft namelijk genoeg ingangen maar niet 1 voor TV. Maar hij ondersteunt wel heel veel soorten geluiden en ingangen.

Dus is er een manier om hoe dan ook je TV geluid via je DD set te krijgen? Ik weet niet of het via mn DVDspeler kan, daar heb ik verder alleen nog een digitale uitgang op vrij maar heb nog wel een AV selector liggen met paar audio in en uitgangen.

verder staat beneden ook een hele oude stereo en een cd-speler.

Kan het via 1 van die apparaten naar mn setje? en hoe?

Verwijderd

Je kunt de koptelefoon uitgang op je TV verbinden met de groene analoge ingang op je DTT3500. Jammer dat dit setje weinig verschillende ingangen heeft. Eventueel moet je stekkers versteken wil je verschillende bronnen aansluiten. Zo doe ik het althans. Om een surround geluid ervaring te hebben selecteer je movie mode met de multispeaker surround mode knop op de DTT3500. HAVE FUN! ;)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Een dergelijk topic wordt niet voor niks gesloten...

Maar om dan toch nog even iets zinnigs te zeggen:

Dolby Digital vanje tv gaat niet, ook niet dolby surround, alleen hooguit stereo. Dit gaat zoals hierboven beschreven via een line-out van tv naar line in van dat setje.

Ik weet niet wat voor ingangen die set verder heeft, in geval van digitale ingang, hierop kun je rechtstreeks een dvd speler aansluiten. Moet je wel kabeltjes wisselen tussen pc en dvd speler dus.
In het geval van 5.1 losse ingangen (waarschijnlijk 3 koptelefoonstekkers) heb je een dvd speler nodig met dolby digital decoder en deze via tulp-koptelefoon (3,5 jack) aansluiten.

Wellicht dat [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find"]hier[/url] nog meer te vinden is.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Hertog_Martin
Op zaterdag 20 juli 2002 16:42 schreef Trommellvlies het volgende:
Je kunt de koptelefoon uitgang op je TV verbinden met de groene analoge ingang op je DTT3500. Jammer dat dit setje weinig verschillende ingangen heeft. Eventueel moet je stekkers versteken wil je verschillende bronnen aansluiten. Zo doe ik het althans. Om een surround geluid ervaring te hebben selecteer je movie mode met de multispeaker surround mode knop op de DTT3500. HAVE FUN! ;)
ahh thnx.. maar dat zal dan wel mono geluid zijn lijkt mij? ach ja klinkt ook al stuk beter op dit setje heb ik ondervonden.

Weet je toevallig met wat voor snoer je dat doet?

• Hertog_Martin
Op zaterdag 20 juli 2002 16:51 schreef ShittyOldMan het volgende:
Een dergelijk topic wordt niet voor niks gesloten...

Maar om dan toch nog even iets zinnigs te zeggen:

Dolby Digital vanje tv gaat niet, ook niet dolby surround, alleen hooguit stereo. Dit gaat zoals hierboven beschreven via een line-out van tv naar line in van dat setje.

Ik weet niet wat voor ingangen die set verder heeft, in geval van digitale ingang, hierop kun je rechtstreeks een dvd speler aansluiten. Moet je wel kabeltjes wisselen tussen pc en dvd speler dus.
In het geval van 5.1 losse ingangen (waarschijnlijk 3 koptelefoonstekkers) heb je een dvd speler nodig met dolby digital decoder en deze via tulp-koptelefoon (3,5 jack) aansluiten.

Wellicht dat [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find"]hier[/url] nog meer te vinden is.
Geen dolby surround van je tv? er zijn toch films die in dolby surround zijn? of komt dat omdat je daar niet de goede in en uitgangen voor hebt en dus alleen een stereogeluid kan krijgen uit je tv?

Mn ps2 (dvdspeler) heb ik via optische kabel aangesloten, en heb nu nog wel een digitale uitgang over..
een pc gebruik ik niet bij het setje..

Maar ik zal dus die koptelefoonuitgang proberen zodra ik weet waarmee.

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 17:01 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

ahh thnx.. maar dat zal dan wel mono geluid zijn lijkt mij? ach ja klinkt ook al stuk beter op dit setje heb ik ondervonden.

Weet je toevallig met wat voor snoer je dat doet?
Da's helemaal geen monogeluid hoor, maar stereo! Achteraan het setje zitten 2 analoge ingangen: een groene en een zwarte. Dit is in analogie met de soundblaser live die een groene en een zwarte uitgang heeft. De groene dient voor het voorste stereo signaal en de zwarte voor het achterste stereo signaal. Gebruik dit als je games speelt om zo surround te hebben. Op de DTT3500 zit ook een digitale ingang om bvb een digitaal signaal van een CD speler, een DVD speler of het digitale signaal van een soundblaster live te ontvangen. Dit digitale signaal kan stereo of dolby digital (5.1) zijn en wordt door de DTT3500 gedecodeerd in audio. Sluit dus je TV (koptelefoon uitgang)aan op de groene ingang van het setje met een kabeltje die aan beide uiteinden een mini-jack heeft en je zal stereo horen door de boxen. ;)

• Hertog_Martin
Op zaterdag 20 juli 2002 17:09 schreef Trommellvlies het volgende:

[..]

Da's helemaal geen monogeluid hoor, maar stereo! Achteraan het setje zitten 2 analoge ingangen: een groene en een zwarte. Dit is in analogie met de soundblaser live die een groene en een zwarte uitgang heeft. De groene dient voor het voorste stereo signaal en de zwarte voor het achterste stereo signaal. Gebruik dit als je games speelt om zo surround te hebben. Op de DTT3500 zit ook een digitale ingang om bvb een digitaal signaal van een CD speler, een DVD speler of het digitale signaal van een soundblaster live te ontvangen. Dit digitale signaal kan stereo of dolby digital (5.1) zijn en wordt door de DTT3500 gedecodeerd in audio. Sluit dus je TV (koptelefoon uitgang)aan op de groene ingang van het setje met een kabeltje die aan beide uiteinden een mini-jack heeft en je zal stereo horen door de boxen. ;)
Ik heb net gecheckt en ik heb:

op mn TV: een koptelefoon gataje met zon tekeningetje vn een koptelefoon erboven waar je dus een koptelefoon in kan pluggen

op mn decoder van mn setje: 2 analoge ingangen genaamd FRONT en REAR

op dit moment wordt alleen de FRONT gebruikt (klopt dat?)

maar moet kabeltje van koptelefoonuitgang nou naar REAR en FRONT (dus dat je kabeltje hebt die opsplitst in 2 uitgangen) of in alleen 1 van beide?

(sorry ben niet zo goed op dit gebied)

• Hertog_Martin
"stereo mini-jack naar stereo mini-jack" kabel

bovenstaande is de kabel die ik nodig heb?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dolby Surround IS een stereo signaal ....

als je TV een scart heeft, gewoon scart > tulp kabeltje nemen en die aansluiten.

Als je TV stereo is heb je Stereo en Dolby Surround, als je tv mono is ... ja dan alleen mono

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Wanneer je topic gesloten wordt, niet eigenhandig een nieuw topic over hetzelfde openen.

Wat je op je setje kan aansluiten vind je in je handleiding, zo simpel is dat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.