Ik wil van mijn huis een Multi Media Festijn maken

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 13:16
Ik wil graag 1 groot Multi Media festijn van mijn huis maken.
Ik wil op iedere kamer een PC (Win XP)om(4 stuks) TV te kunnen kijken, radio te kunnen luisteren, MP3s afspelen, DVD te kunnen kijken en zo nu en dan een game kunnen spelen.
Dit alles met Dolby Surround geluid uiteraard.

Ik had zelf in gedachte om in de kelder een Windows 2000 server neer te zetten met 3 harddisks van 36GB in een RAID om hier alle MP3s op te zetten.

Ik zou graag op iedere kamer DVD films willen afspelen maar is het mogelijk om een standaard DVD film op de server te zetten en dan af te spelen in ieder willekeurig werkstation, of moet ik hiervoor toch in ieder werkstation een DVD-rom plaatsen.

Ik zou graag alle Multi Media handelingen, zoals TV / DVD kijken en MP3s afspelen, door middel van een afstandbediening willen starten en stoppen hoe kan ik dat het beste aanpakken?

In iedere kamer is een Coax aansluiting beschikbaar + voldoende RJ 45 aansluitpunten dus dat is geen probleem.
Budget is ongeveer 25000,-

Heeft iemand hier uberhaubt ervaringen mee, zijn er nog dingen waar ik zelf niet aan heb gedacht, zijn er dingen die technisch gezien echt onmogelijk zijn?

Alle suggesties en tips met betrekking tot de te gebruiken hardware en software zijn van harte welkom.

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Zoiezo makkelijker om in elke client een DVD rom te plaatsen. Zit je boven op je slaapkamer, moet je naar de kelder lopen om een andere film te plaatsen. Das ook niet echt makkelijk. Of je moet op de een of andere manier een DVD wisselaar erin plaatsen en dan op elke kamer een terminal plaatsen. wel eentje waarmee je alles kunt bedienen. Maaruh, als je geld teveel hebt, wil ik je wel mijn bankrekeningnummer geven hoor..... ;)

I think, therefor I am.....I think.

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

Goed bezig Herman !
25000, is dat euro of guldens ?

Ik denk dat als je 1 dvd-speler hebt in de server, je niet op alle pc's dvd kan kijken, omdat je dan ten eerste problemen krijgt met je DVD-software, die (volgens mij) alleen locale drives pakken, en al mocht het lukken, moet je al snel aan Gigabit ethernet denken als je een beetje foutloze streaming wil hebben.
Wellicht dat dit met goeie software en hardware te verhelpen is, daar heb ik niet zoveel verstand van.

Verder zou ik in elk geval niet voor coax gaan wat je netwerk betreft, rj45/utp is het beste voor je netwerk.
Je hebt verder in elke pc een tv-kaart nodig + een redelijke 5.1 ondersteunende geluidskaart met speakers (ook 5.1) dus dat wordt al wel wat duur, als je 25000 euro hebt is dit uiteraard geen probleem, met 25000 gulden moet je toch uitkijken, want 5 top-pc's kosten vaak al meer dan 25000 gulden.
In ieder geval succes ermee !

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:32
ik had hier zelf een laptop met dvd. De enige in huis dus via het netwerkje (100 mbs) dan met powerDVD. Dit werkte prima alleen het laden van de film duurde erg lang. Er waren ook een paar films die toch niet via het netwerk wouden spelen en het gewoon wel deden.

edit:

typo

• Supershiva
  • Laatst online: 13-08 13:16
Gelukkig heb ik 25000 euro tot mijn beschikking dus er zit wat rek in het budget :P

Ok, dus het wordt voor ieder station een eigen DVD speler daar ben ik uit, maar nu nog even voor wat betreft de afstandsbediening.

Ik heb gezien dat je bij een Creative Audigy geluidskaart een afstandsbediening krijgt voor je geluid, maar kan je hier ook het starten en stoppen van de DVD mee regelen?
Zo nee, bestaan hiervoor ook DVD-roms die geleverd worden met een afstandsbediening?

Verwijderd

wat betreft die afstandsbediening.............wat dacht je van draadloze muis? Kun je alles mee bedienen, en het bereik is wel redelijk groot hoor. Van Creative heb je ook dvd/rom spelers met een infrarood afstandsbediening. Met deze afstandsbediening kun je ook je buis besturen, alleen vind ik het persoonlijk een beetje gekloot om met die knopjes precies op dat item te gaan staan wat je wilt openen. Maar volgens mij is alles technisch wel haalbaar.
Succes ermee!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
beetje vreemd verhaal moet ik zeggen.

Waarom in iedere kamer een multi media systeem? Waarom niet je geld stoppen in één veel beter systeem? Ik zou zelf echt niet 25.000,- euro dokken om vervolgens via een tv kaart tv te gaan zitten kijken. En waarop? Om de monitor ofzo :?

Neem dan een leuke crt projector, scherm van paar bij paar meter (geperforeerd), drie goeie front en een reeks rears, receiver met alle speeltjes, 7 kanaals eindamp, prog scan dvd speler en linedoubler, biosstoeltjes erbij en klaar is supershiva. Heb je veel meer plezier van dan 4 pc's en een tvkaart.
Dan kun je los erbij nog een mp3 pc bij zetten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

ben het met Shitty Old Man eens dat dit topic een beetje raar gevoel geeft... Tis een beetje overdone...vooral die 25000 euro maakt alles wat ongeloofwaardig..

Mocht ik er nou helemaal naastzitten dan mijn welgemeende excusus :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Mensen goed idee dit topic, kan iemand voor mij een lijstje maken wat ik nodig heb? Mijn budget is ¤50.000,- jawel ik heb gister de lotto gewonnen en het moet vandaag noch op, aangezien ik te rijk ben en dus te lui om naar de audiozaak te gaan voor een degelijk advies wil ik graag via deze weg jullie om advies vragen ;)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Op vrijdag 19 juli 2002 23:45 schreef Simonbuikje het volgende:
Mensen goed idee dit topic, kan iemand voor mij een lijstje maken wat ik nodig heb? Mijn budget is ¤50.000,- jawel ik heb gister de lotto gewonnen en het moet vandaag noch op, aangezien ik te rijk ben en dus te lui om naar de audiozaak te gaan voor een degelijk advies wil ik graag via deze weg jullie om advies vragen ;)
Je hebt nog een kwartier, dus dat wordt opschieten :o

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 23:48 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

Je hebt nog een kwartier, dus dat wordt opschieten :o
snel! weet je nog een dure website?? :)

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

[url="http://www.heeeeeeelergduur.nl"]www.heeeeeeelergduur.nl[/url]

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op vrijdag 19 juli 2002 23:51 schreef Simonbuikje het volgende:

[..]

snel! weet je nog een dure website?? :)
LOL maar idd beetje vreemd idee, als je zoveel geld echt te besteden hebt doe je het niet zo, tenzij kwaliteit je echt geen f*ck kan schelen ofzo..

Maar dan wil ik me wel aan bieden om dat geld te besteden zodat jij in elke kamer een dvd kan kijken etc. Dit mag tegen een kleine vergoeding :z

Verwijderd

Mijn verontschuldiginen aan de topicstarter voor het geval dit geen grote grap was.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
mijn rekening nummer is .........

even telebankieren en dan ben je er vanaf >:)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• silverraider
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03-2025
desalniettemin, terminal services op je win2kkeldercomp, 4 dumppc met vette monitoren, 4 huisslavinnen die voor je lopen om dvd-tjes te veranderen :9 en hopla, wisselgeld is pour moi 8-)

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Die afstandsbediening kun je met een IR receiver maken. Zoek maar eens op IR + afstandsbediening oid.

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 23:58 schreef silverraider het volgende:
desalniettemin, terminal services op je win2kkeldercomp, 4 dumppc met vette monitoren, 4 huisslavinnen die voor je lopen om dvd-tjes te veranderen :9 en hopla, wisselgeld is pour moi 8-)
Met die 4 huisslavinnen zou ik de dag ook wel doorkomen, hoelang kan je daarvan genieten voor 25000 eurootjes?

Verwijderd

Voor 25000 euro kan je natuurlijk ook een wereldreis maken, das misschien wel leuker. :9

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:59

dodo79

witte dikke tonnie

Ik had zelf in gedachte om in de kelder een Windows 2000 server neer te zetten met 3 harddisks van 36GB in een RAID om hier alle MP3s op te zetten

???? waarom in een raid?????
koop gewoon een leuke server en stamp er gewoon een aantal 160 gb schijfjes in.
server op een switch zette en gaan, je heb toch geld zat :)

omdat het kan!

• Railgunner
  • Laatst online: 06-05 20:05
Waarom koop je niet gewoon 4 breedbeeld tv's en 4 dvd-spelers met mp3-afspeelmogelijkheid?
Das veel simpeler.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sorry hoor, maar loop een winkel binnen. Laat je daar voor 25.000 een mooie B&O multi room aansmeren of zet gewoon een goeie set neer, en in andere kamers een eenvoudige

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.