[wc] Dagboek beginnende wc-eend (update 19-7-02)

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:55
<font color="red">Adminbreak:
Dagboek update 18 juli 2002</font>

Hier is dus na even wachten mijn dagboek. :) dit idee is een tijdje geleden al
besproken in een ander topic en is positief ontvangen (onder enkele voorwaarden).

Voor de duidelijkheid:

Ik zal telkens in deze reply editen om nieuwe informatie te geven over mijn
vooruitgang en mijn verdere planning. Na de 24 uur dat ik dit mag doen zal een modje
het voor mij gaan editen zoals besproken met DaBit.
Er zal van mij dus niet telkens een reply met info komen maar dat blijft in mijn
eerste reply staan... de enigste reply's die ik geef zijn antwoorden op vragen,
opmerkingen en om te laten zien dat er weer een nieuwe stukje erbij is gezet.

Verder zal ik telkens de kosten van het project bijhouden.

Doel van topic:

• Andere beginners een idee geven van wat je tegen komt bij het maken van een
wc-setup zodat zij hiervan kunnen leren.
• Goedkopere manier van waterkoeling laten zien.
• Gevorderden vermaken.
• De rest vermaken.

Het begin:

[b] De inkoop:[/b]

Gekocht voor 15 Juli 2002:

Radiator:
Ik had het geluk een auto-freak als collega te hebben. Hij had toevallig nog 2
rad-jes liggen dus ik kon er 1 krijgen voor 15 euro. Klinkt niet erg goedkoop maar
hij was erg schoon en erg klein. Past heel mooi boven in mijn kast.

Het is dus een kleine kachel radiateur van een Honda CRX.

prijs: 15 euro
Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/radiateur.jpg

Pomp:
Het idee was eerst om een goedkope pomp van aquariaveldhuis te nemen (een VTECH)
maar aangezien ik in Rotterdam woon en toch zo bij de oc-shop heb ik daar maar een
Sicce Nova gehaald. Verder niet veel over te vertellen. het is gewoon een heel erg
kleine 800 l/u pompje :)

prijs: 22 euro
Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/pomp.jpg

Waterblok:
Dit is wel bijna het belangrijkste in je opstelling. Ik wou alleen niet zo'n hele
dure setup dus ben ik gegaan voor een home-made blokje gemaakt door Tha_Mafkees.
Zie hier.

prijs: 35 euro
Zier hier:

[foto volgt]

Slangen:
Hier is bij mij weinig over te vertellen. het plan was eerst om voor siliconen te
gaan maar dat is er niet van gekomen (komt misschien laten nog wel) Ik heb nu
goedkope slang bij de dierenwinkel gehaald (12/16). GROEN :)

Prijs: 5,75 euro (1,15 de meter)

Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/slang.jpg

Extra's:
Verder zijn er natuurlijk nog aardig wat extra's nodig voor mijn setupje.

Klein lijstje van wat ik nu heb (wordt vast nog aangevuld).

Vleugelmoeren (8), borgmoertjes(12), Slangklemmen (15) en schroefdraad (1 staaf)
(allen M4). Schroefdraad komt bij de karwij vandaan. De rest is door mijn pa gekocht
bij een ijzerhandel, hij kan daar iedereen dus hij heeft wat met de prijs geknoeid
en hij heeft 25% korting gehad (lucky me).

Prijs: 8.62 euro

Gedestileerd water, gekocht bij karwij. 2 liter tot nu toe

Prijs: 2,08 euro

T-stuk + slangkraan, gekocht bij de intratuin. 13mm

Prijs: 5,78

L-stukjes (2), ook gekocht bij ijzerhandel door mijn Pa

Prijs: 1,88 euro

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/extra.jpg

Water Wetter, flesje van 100ml gekocht bij de ocshop

prijs: 12 euro

Het begin:

[b] 15 Juli 2002
Uur of 1 smiddags[/b]

Ik ben er achter dat mijn waterblok nu nog niet zal komen :( nog langer wachten :(

Mijn moeder is nu eindelijk weg. Ik ga snel naar de badkamer met al mijn spulletjes
(toch maar beetje testen danmaar).
Gister had ik al mijn sicce Nova dichtgelijmt en de slang om mijn grote aansluiting
van mijn pomp gekregen.
Tip: Gebruik kokend water om slang zacht te maken.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/verlijmd.jpg

Ik heb alles aangesloten en heb alles een beetje strategisch opgehangen. Water laat
ik erin lopen en de pomp raakt vol water. Ik zet de pomp aan en blijf bijvullen.
Gaat best goed zo vind ik zelf :) Totdat.... er een slang los schiet.
NEEEEEEEEEEE... ok ik ben nu een beetje nat :(. Naja... niet zeiken en verder gaan.
Het bleek dat de slang van de rad niet goed vast zat. Zit nu beter en gaaaaaaaan.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/testopstelling1.1.jpg
Niet mijn Broek trouwens!

Alles is nu gevuld. Maar er zit veel lucht in. Ik laat de pomp dan maar draaien en
open een topic op GoT. krijg wat reacties maar niet wat ik zoek. Ik blijf nog een
tijdje boven en ga weer eens kijken. De belletjes zijn verminderd en het lijkt nu
een beetje op schuim wat erin zit :? najaaaa... laat maar draaien dan.
Na een tijdje weer naar beneden en geprobeert strategisch met aan en uitzetten van
pomp de lucht eruit te krijgen. Ik bel mn pa op dat ik toch nog een T-stuk nodig
hebt.

Pa is vroeg thuis en we gaan samen kijken naar mijn (ons) vul probleem en hoe ik dat
ga fixen in mijn kast.
Tip: een Pa is handig :)

We hebben een manier gevonden (moeilijk uit te leggen je ziet zo snel mogelijk foto's.
Op naar de winkel, kan alleen geen L- stukjes en kraantjes vinden. Naja.. het is al
laat. We gaan maar eens terug.. maar eerst even een digi-cam lenen.

Even foto's gemaakt en een beetje lopen gamen (ontspanning is ook belangrijk).

Het bleek hierna alleen te laat te zijn om nog te boren.

Plan voor morgen:

Overdag werken en s'avonds de gaten in mijn kast boren en alvast de dingen die in
heb bevestigen in mijn kast :)

• Tussenstand uitgaven wc: 108,11 euro

[b] 15 Juli 2002
Bijna 8 uur s'avonds.[/b]

Ik ben nu terug van mijn werk en wacht op mijn vader. Ik denk dat hij zo wel zal
komen en dan ga ik lekker boren.

Er is een probleem ingeslopen alleen, ik kan geen L-stukjes vinden. T is te krijgen
bij de Intratuin en een kraantje ook wel. Maar L-stukjes niet. Ik ga morgen nog
verder zoeken, ik denk even bij de campingwinkel hier in de buurt.

Over een uur of 2 verwacht ik dat ik met de pics kan komen van mijn vorderingen en
dat ik hier wat over kan vertellen.

[b] 15 Juli 2002
Half 9 s'avonds.[/b]

Mn Pa is nu thuis. Ik ga snel naar beneden maar hij wil eerste eten :( (waars dat
nou weer voor nodig?). Ik kbreng vast mijn kast naar beneden.
Het doel van vandaag was het boren van de gaten en het grootste deel van de slangen
plaatsen. Ik had de kast al leeggemaakt dus dat hoef ik niet meer te doen.

Ok...
beginnen dan maar.

We beginnen met de gaten bovenin voor de 8x Sunon Silent 80mm fans. Mijn Pa is
timmerman dus die heeft wel een gatenboor :) Zo gedaan dachten we.... FOUTTT!!

Nja... eerste beginnen met aftekenen natuurlijk. HEEEL BELANGRIJK.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/aftekenen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/aftekenen2.jpg

Als dat is gebeurd de boor erop :) hmmz... dit gaat goed... hmmz... dit duurt toch
wel erg lang |:( conclusie: boor komt niet door het ijzer heen.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/eerste_boor.jpg

Wij even in dillema. nja... dan maar de minder nette manier. 4 kleinere gaten en de
overgebleven delen op een andere manier wegzagen.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/tweede_boor.jpg

Hier was ik dus totaal niet blij mee... omdat het nu een stuk minder mooi wordt. En
omdat het nu al veel te lang duurt.

Nu is er dit over:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/stage1.jpg

De "rare flappen" die nu overblijven moeten natuurlijk wel weg... we maken dus
kleine gaatjes met een boot langs de cirkel en zo is hij strax makkelijk weg te
halen.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/stage2.jpg

nu even weghalen met een tangetje:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/stage3.jpg

Met dit bovenstaande resultaat zit ik nu dus. En ik kan niet meer verder in verband
met de herrie die de boor maakt.

Totaal geen goede dag dus en ik ben erg ontevreden over vandaag. Maarja zulke dingen
kunnen gebeuren he.

Plan voor morgen:

De gaten beetje rond vijlen en even shoppen voor wat artikelen (T-stuk, L-stuk en
schroeven voor de fans). Hopelijk morgen dus de rest van de gaten boren.

[b] 17 Juli 2002
3 uur smiddags[/b]

Even naar de kijkshop voor een Dremel... terug gekomen met een Ferm, kwou eigenlijk
de black&dekker maar de Ferm had 10 extra tools en was maar 6 euro duurder.

Gelijk even begonnen met de gaten verbeteren toen ik thuis was. Ging prima :)
Gewoon rustig de stukjes wegslijpen en daarna het overige schuren, allemaal met de
Ferm. Alleen gingen de stukjes wel erg snel op, maarja.. pech dan he :)

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/ferm-en.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/gaten.JPG

[b] 17 Juli 2002
5 uur smiddags[/b]

Even met mn Pa naar de campingwinkel.

Inkopen gedaan:
slangklemmen (10) T-stukjes (2) en L-stukjes (2)

Prijs: 19.84 euro

Na het eten ben ik begonnen :)

Gaatjes boren voor de schroeven van de Fans en de fans incl de fanguards plaatsen.
Ook hierbij is goed aftekenen erg belangrijk uiteraard, vooral in mijn geval omdat
de fans tegen elkaar aan liggen.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/fans.JPG

Toen eens gaan denken aan de ophang van de rad. Hiervoor heb ik gekozen voor
tie-wraps.
Daarna ben ik de gaten gaan boren voor de T en L stukjes achter in mijn kast. Deze
heb ik eerst uitgeboord en daarna heb ik de gaten groter en passend gemaakt met mn
Ferm.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/ferm-en2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/rad-ophanging.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jmvandenberg/vulpunt.JPG

Conclusie:
zeker meer tevreden als gister. Dat vulsysteem achter vind ik er wel koel uitzien al
zeg ik het zelf :)

Plan voor morgen:

Begin van de middag beginnen met de rest van de gaten voor de L-stukken te boren. En
de slangen kunnen worden getrokken. Hopelijk heb ik dan mn blokje binnen. En kan ik
ook die vast gaan maken. Dan is het enigste wat rest nog het vullen en proefdraaien.

• Tussenstand uitgaven wc: 127.95 euro

UPDATE:
Waterblok wordt waarschijnlijk morgen verstuurd!

Verwijderd

Die-Hard ECS K7S5A overclocker.......zeg dat wel :)

Ik wacht met spanning op het einde van het verhaal, aangezien ik je ken zal dit ook beinvloeden of ik waterkoeling in ga bouwen.... so if ya need a hand.....just call 1800hands4u

Verwijderd

Amusant, dat zeker. vernieuwend, ook dat, leerzaam? denk voor 99% van de gotters zeker. Kijk met zeer veel belangstelling uit naar de volgende reply.

15 slangklemmen lijkt me wat weinig, ken je setup niet, maar slangklemmen heb je nooit genoeg. nooit.

• sKitZo
Danku voor de positieve reply's

33k: jou help ik wel met wc hoor :)

PICS ADDED

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 00:05 schreef Peltier het volgende:
Amusant, dat zeker. vernieuwend, ook dat, leerzaam? denk voor 99% van de gotters zeker. Kijk met zeer veel belangstelling uit naar de volgende reply.

15 slangklemmen lijkt me wat weinig, ken je setup niet, maar slangklemmen heb je nooit genoeg. nooit.
Onzin. Ik heb (ff denken) 2 voor radiator, 2 voor waterkoelingsblok en 1 voor pompje. 5 dus en thats it.
ik heb het uiteinde van de slang in m'n reservoir zitten. met 6 slangklemmen moet het dus kunnen.

• sKitZo
Op dinsdag 16 juli 2002 10:12 schreef researcher het volgende:

[..]

Onzin. Ik heb (ff denken) 2 voor radiator, 2 voor waterkoelingsblok en 1 voor pompje. 5 dus en thats it.
ik heb het uiteinde van de slang in m'n reservoir zitten. met 6 slangklemmen moet het dus kunnen.
hij heeft wel gelijk...
ik heb er meer nodig.. ik doe op elke T-stukje en L-stukje ook slangklemmen. Zit opzich wel al strak maar toch liever wat veiliger.

Verwijderd

wil wel eens weten hoe geruisloos het nou allemaal is, en wat de resultaten zijn.
Ik zit zelf nl ook erug te twijfelen (is it you in side my head? no its my stupid van).
Alleen hoor ik de laatste tijd zoveel nare berichten over waterkoeling(gefrituurde mobo's, comps die overhit raken, de kabels die los raken en de harde schijf gaan bewateren)

Ziet er erg goed uit skitzo, het is heel leerzaam voor mij.
Lekker duidelijk.
Keep up the good work!!!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Op dinsdag 16 juli 2002 00:05 schreef Peltier het volgende:

15? Das echt overdreven veel man. Ik gebruik er nu 4: 2 voor me blok en 2 voor me rad. Op me pomp heb ik een t-rap aangezien de slangklem ging roesten. Jij zou dus iets van 5 tussenstukjes in je systeem hebben. Zal nogal je flow beinvloeden.

• sKitZo
Op dinsdag 16 juli 2002 12:39 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

15? Das echt overdreven veel man. Ik gebruik er nu 4: 2 voor me blok en 2 voor me rad. Op me pomp heb ik een t-rap aangezien de slangklem ging roesten. Jij zou dus iets van 5 tussenstukjes in je systeem hebben. Zal nogal je flow beinvloeden.
ehm...

lijstje van slangklemmen:

2x op pomp
2x op blokje
2x op rad
3x op t-stuk
3x op t-stuk
2x op kraantje
2x op kraantje
2x op L-stuk
2x op L-stuk
2x op L-stuk
2x op L-stuk

zijn er al 24 |:( DAMN :(

• ajampaniki
Op dinsdag 16 juli 2002 13:02 schreef sKitZo het volgende:

[..]

ehm...

lijstje van slangklemmen:

2x op pomp
2x op blokje
2x op rad
3x op t-stuk
3x op t-stuk
2x op kraantje
2x op kraantje
2x op L-stuk
2x op L-stuk
2x op L-stuk
2x op L-stuk

zijn er al 24 |:( DAMN :(
Na zoveel van die tussenstukkie heb je toch niet nodig. Heb je geen pics want volgens mij is dat echt een rommelige opstelling. Zal ook wel wat tijd gekost hebben voordat je dat helemaal waterdicht heb gekregen.

• sKitZo
Op dinsdag 16 juli 2002 13:41 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

Na zoveel van die tussenstukkie heb je toch niet nodig. Heb je geen pics want volgens mij is dat echt een rommelige opstelling. Zal ook wel wat tijd gekost hebben voordat je dat helemaal waterdicht heb gekregen.
kheb niet zoveel plek in mn kast dus de slangen gaan buitenom. Daarom zijn al die L-stukjes.

Verder dat waterdicht krijgen is makkelijk te doen... die L en T stukjes zitten best strak (kan makkelijk zonder klemmen) maar ik heb een paranoia moeder dus overal MOETEN klemmen op |:(

Verwijderd

Lief Dagboek... :P

Nee het ziet er netjes uit zo, ga vooral door en maak er een WC-guide van :)

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
maar goed dat je zo'n moeder hebt.
je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
er hoef maar een slangetje los te schieten.......
ik heb dus ook overal slangklemmen op.
wil niet het risico lopen dat er ineens een slang losknapt tijdens transport naar een lan ofzo.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

tnks voor dit goede intitatief... Ben nu zelf bezig een blokkie te frezen maar wist nog niet helemaal hoe ik voorderest alles kon gaan laten werken... Zal dit met spanning volgen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Van welk materiaal is die slang? Want het lijkt me dat niet elke slang zachter word in kokend water. Verder een heel hendige tip!

• sKitZo
UPDATED

Verwijderd

Hej jammer van die moeilijkheden, was het niet makkelijker om die plaat te bewerken als je hem los van het frame had gehaald?
misschien is gewoon 1 groot gat met zo'n omhulsel om alle fans mooier dan dit......zomaar ideetje hor

Voor de rest nog een vraagje:
ga je alles helemaal intern bouwen?
dus watvoor resevoir ga je der in zetten?
en word ie beetje lan proof?

goh kan dit ook via msn vragen maar ze zijn wel aardig :)

• sKitZo
Op dinsdag 16 juli 2002 22:33 schreef 33K het volgende:
Hej jammer van die moeilijkheden, was het niet makkelijker om die plaat te bewerken als je hem los van het frame had gehaald?
misschien is gewoon 1 groot gat met zo'n omhulsel om alle fans mooier dan dit......zomaar ideetje hor

Voor de rest nog een vraagje:
ga je alles helemaal intern bouwen?
dus watvoor resevoir ga je der in zetten?
en word ie beetje lan proof?

goh kan dit ook via msn vragen maar ze zijn wel aardig :)
juh is idd beetje jammer...

Plaat loshalen had niet gescheeld en het zit met popnagels vast dus dat is haast niet te doen. En dan hadden we hem er ook niet doorheen gekregen. 1 groot gat vind ik niet mooi... en dan zin je fans zo moeilijk te bevestigen. Verder komen er gewoon Fanguards op dus dan merk je het minder snel.

Verder is er geen reservoir

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

en die slangklemmen zijn al zo duur :(.

Ik heb er nu 6. Veel te weinig dus. Minimaal nog 6 nodig ofzo :P

Ik trouwens aansluiting lijmen in een plexiglas reservoir. Nu heb ik gelezen dat ik dat het beste met 2 componentenlijm kan doen :? :).

Ook moet ik dat plexiglas reservoir lijmen. Daar moet je speciale lijm voor hebben dacht ik: aceton of ander speciaal spul :?.

Kzie wel, morgen ff langs de hubo maar weer :)

specs

• sKitZo
Op dinsdag 16 juli 2002 21:06 schreef Bredend het volgende:
Van welk materiaal is die slang? Want het lijkt me dat niet elke slang zachter word in kokend water. Verder een heel hendige tip!
ehm... goede vraag... geen idee wat voor plastic eigenlijk

Verwijderd

zijn die slangen goed buigbaar of zijn ze een beetje stug? want beetje makkelijker buigbaar is natuurlijk handiger in zo'n geslote ruimte als je case.......ik geloof dat siliconen slangen het beste zijn :? ......is het waterblock trouwes nog steeds niet binnen?

Trouwes skitzo : IK HEB ALLES BINNEN WHOA! enige is dat ik zondag ga werken hahaha (heb geld nodig en zondag verdient vet) maar we regelen wel wat......

Verwijderd

Het ziet er al netjes uit!!

Ik was ook opzoek naar zoiets, aangezien ik momenteel zelf ga beginnen met waterkoelen. (maarjah wie nou NIET op moment :) )

Zo krijg je teminste een goed idee waar je allemaal op moet letten.

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 17 juli 2002 08:07 schreef 33K het volgende:
zijn die slangen goed buigbaar of zijn ze een beetje stug? want beetje makkelijker buigbaar is natuurlijk handiger in zo'n geslote ruimte als je case.......ik geloof dat siliconen slangen het beste zijn :? ......is het waterblock trouwes nog steeds niet binnen?
Die slangen zijn als het dezelfde zijn als die ik had best goed buigbaar enzo.

Het warm maken kreeg ik ook als tip van de aquariumboer. Werkte prima. Verder gaf hij mij de garantie dat ze niet zouden knieken. Dat doen ze dus wel :( :(

Neem maar van mij aan dat ze na een paar maanden/half jaartje beginnen te knieken. Ik heb nu siliconen slang en dat is echt 10x beter.

Dus, als tip... Koop gelijk siliconen slang. Het is duur in de aanschaf, maar als je na een half jaartje al je slangen moet gaan vervangen vind je het ook niet leuk als alles net lekker draait en er goed uitziet enzo.

Verder ziet het er goed uit.

Om die gaten mooi rond te krijgen zou ik als je hem hebt een dremel gebruiken. Eerst met een steentje erop en daarna met zo'n schuurding.

Heb je geen dremel, neem dan een vijl. Dat gaat nog best snel.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Over die slangen, je moet is op www.emergo.nl gaan kijken. Daar verkopen ze siliconen slangen, ik heb ze bestelt daaro, ze zijn niet goedkoop maar ze zijn zeer relaxed en sluiten goed af met een klemmetje eromheen. Ze knikken trouwens niet gauw. Je heb volgens de site een KvK nodig maar als je opbelt regelen ze volgens mij wel wat, dat deden ze bij mij en een vriend van me ook. 't was btw wel 15 euro :? verzendkosten :( beetje veel.

• sKitZo
kheb na lopen denken gister... ik heb geen dremel maar zit er zwaar over te denken er een te kopen. Verder wil ik zorgen dat de gaten net rond lijken door rubber erom te doen. OF rubberring erop plakken OF soort van heel dun en klein raamrubber om te randen heen te doen.

Ik ga strax op zoek

eek the cat: blokjes worden nu weer vandaag opgestuurd. Jongen heeft het erg druk

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
He skitzo, zou je in paint ofzo ff de layout van je slangen maken, lijkt me wel interesant om te zien hoe je kabels lopen.

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 12:39 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

roestvrijstaal??? ik heb een doos vol met van die ondoorroestbare dingen

Verwijderd

heb je je blokje(s) al binnen? ik wel, ze zijn 1337 :9~

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 17 juli 2002 13:21 schreef T-Mug het volgende:

[..]

roestvrijstaal??? ik heb een doos vol met van die ondoorroestbare dingen
Waarom ga je in op zo'n reply. Iemand met waterkoeling. Hij gebruikt slangenklemmen die gaan roesten. Waardoor roesten ze dan? Door zijn lekke (brakke) waterkoeling misschien?

Ik vertrouw zulke posts meestal niet. Lekker overheen lezen en ontopic blijven.

Oftewel gewoon slangenklemmen gebruiken... Geen rips.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
ben ik nu de enige die alleen kruisjes ziet?
niet een foto werkt

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 15:42 schreef irmscher het volgende:
ben ik nu de enige die alleen kruisjes ziet?
niet een foto werkt
Ja, hier geen problemen! :)

• sKitZo
Op woensdag 17 juli 2002 12:54 schreef fleppuhstein het volgende:
He skitzo, zou je in paint ofzo ff de layout van je slangen maken, lijkt me wel interesant om te zien hoe je kabels lopen.
ga ik strax doen voor je... is geen probleem :)

nog iets...
tipje van de sluier van de update van het dagboek van strax... ik ben net bij de kijkshop geweest.. raad eens wat ik heb gekocht :7

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 17 juli 2002 16:24 schreef sKitZo het volgende:

[..]

ga ik strax doen voor je... is geen probleem :)

nog iets...
tipje van de sluier van de update van het dagboek van strax... ik ben net bij de kijkshop geweest.. raad eens wat ik heb gekocht :7
Een volautomatische kippepoot frituurpan?????

• ajampaniki
Waterkoeler :?

• sKitZo
allebij fout... een Ferm Dremel-look-alike :)

ik wou nu eigenlijk updaten maar omdat ik dat nu niet meer zelf kan laat ik het vanavond door DaBit doen. Wordt een update van de hele dag :)

• sKitZo
Op woensdag 17 juli 2002 12:54 schreef fleppuhstein het volgende:
mja.. net een beetje proberen te tekenen maar da lukt niet echt... ben daar niet zo'n ster in zegmaar.

Morgen liggen de slangen er dus dan zie je het... hoop dat je dat ook goed vind.

Verder: Update komt eraan door DaBit.. ik denk morgen ochtend ofzo.

• sKitZo
UPDATED

dat laatste plaatje is alleen een beetje misvormd nu... zal ik bij de voglende update wel veranderen :)

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
nu doen er bij mij ook een aantal plaatjes et niet (oude plaatjes)

One World Concepts

• sKitZo
Op donderdag 18 juli 2002 11:48 schreef B_FORCE het volgende:
nu doen er bij mij ook een aantal plaatjes et niet (oude plaatjes)
dat zie ik nu idd ook ja...

ik zal zo dabit ff een update sturen want dit is nix zo :) thanks for the remark

• B_FORCE
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 11:49 schreef sKitZo het volgende:

[..]

dat zie ik nu idd ook ja...

ik zal zo dabit ff een update sturen want dit is nix zo :) thanks for the remark
graag gedaan ;)

One World Concepts

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
dat kraantje wil je niet, ik heb ze ook gehad en ze lekken allemaal...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• quarantaine
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06-2013

quarantaine

mongtastic.be

schoon gedaan tot nu toe ;)
en je hebt dezelfde case als ik ( ook zo'n goedkope maxitower) dus misschien kan ik nog een paar ideetjes overnemen

Verwijderd

Tip 1
Draag een veiligheidsbril als je in metaal gaat zagen of frezen of vijlen of boren.

Er was hier iemand die een gruwelijk verhaal had over een operatie waarbij hij het mes zag snijden, omdat ie een metaalsplinter in zijn oog had gekregen.

En btw. Deadpool, nogal logisch dat Emergo 'wel wat regelt':
een 7,9mm ID siliconenslang kost 40 euro per meter. Ex BTW, ex verzendkosten, dus totaal 63 euro ofwel 138 piek voor een slangetje van 1 meter lang.
En dat noem jij relaxed?

Verwijderd

Even opgezocht.

Lees en huiver: [topic=432308/1/25]

• B_FORCE
  • Niet online
pix doen het btw nog steed niet....

One World Concepts

• sKitZo
Op donderdag 18 juli 2002 17:47 schreef B_FORCE het volgende:
pix doen het btw nog steed niet....
weet ik...
ik wacht op dabit he..

edit:

d0h.. kan natuurlijk ook ff naam op server veranderen :/

• B_FORCE
  • Niet online
nog 1 plaatje en dan doen ze et allemaal

One World Concepts

• sKitZo
Updated

thanks Jaymz :)

Deze update is alweer wat verouderd, ik hoop zo snel mogelijk de nieuwe te posten

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

die waterblok ziet er niet erg lekker uit :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• sKitZo
Op zaterdag 20 juli 2002 10:37 schreef ken het volgende:
die waterblok ziet er niet erg lekker uit :)
lekker belangrijk :)

is toch alleen de bovenkant

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Van wat ik kan zien, zitten die ook op je slangaansluiting.

Ik weet niet wat voor spul het is

Zou het toch voor de zekerheid even schoonmaken

Je wilt zeker geen vies spul in je waterblok/pomp/rad etc hebben :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 11:55
Ik heb alleen het beginverhaal gezelen en over het maken van die blowholes;
Je kunt veel beter de gaten aftekenen en met een decoupeerzaag uitzagen en je kunt het beste eerst de schroefgaten boren en dan pas de blowhole zagen, dat gaat makkelijker omdat het metaal dan zijn volledige stevingheid nog heeft bij het boren... :)

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 17:19 schreef Gabriel-LG het volgende:
Ik heb alleen het beginverhaal gezelen en over het maken van die blowholes;
Je kunt veel beter de gaten aftekenen en met een decoupeerzaag uitzagen en je kunt het beste eerst de schroefgaten boren en dan pas de blowhole zagen, dat gaat makkelijker omdat het metaal dan zijn volledige stevingheid nog heeft bij het boren... :)
Idd, en vooral met 4 fan-gaten...

Iedereen gebruikt gewoon een dremel (of een look-a-like)...tsssss Neem gewoon een decoupeerzaag en een goede vijl! dan ben je tienkeer zo goedkoop uit en het resultaat is zeker niet minder dan "dremelwerk"

Verwijderd

je had met die dremel die kop-boor ff moeten slijpen voor de rest ziet het er uit dat je het naar je zin hebt ;) ziet er zeer leuk uit tot nu toe ben benieuwt! :)

Verwijderd

heb je bij die gatenzaag uberhaupt wel snij-olie gebruikt? dat ding hoort er zo doorheen te vliegen namelijk, zonder olie verneuk je dat ding

Verwijderd

Ziet er ook wel leuk uit met de fans !!!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 23:01
Vet, vooral die groene slangetjes rulen 8-). Maar kan je de pic's ff goed reseizen want mijn 64k lijntje heeft er de grootste moeite mee.

tvw

Verwijderd

Mag ik je een tip geven???

doe een ijzeren spiraal in je water cooling slangen...

dat is tegen het knikken van de slang.
wat nog al snel gebeurt in een computer kast ... omdat ze zo "klein" zijn en korte bochten moeten maken..

anders gaat je CPU ook nie zo lang mee..

het is maar een tip van een nahja net geen n00b meer :) hehe Al zeg ik het zelf :)
heb nu 4 casemods af dus dinsdag PIC BTW :P

verder vind ik het wel een tof idee zo dat dag boek :)

suc 6 ermee

• -=MOL=-

-=MOL=-

Heb je ook een foto van de binnenkant van het blok?

Verwijderd

Heej, waar blijven de resultaten Skitzo? mijn amd1800 loopt nu op xp2000 gelijke op 45 stressed oid (fsb 145)

Verwijderd

Je had beter een decoupeerzaag kunnen nemen om die gaten te maken, heb ik zelf ook gedaan werkt stukken sneller.

Maar voor de rest: COOL !!

Verwijderd

Ben je op vakantie ofsow??

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 11:14 schreef snelleron het volgende:
Ben je op vakantie ofsow??
Het duurt nu inderdaad wel erg lang voordat we weer iets horen :?

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 20:40 schreef BananeKoning het volgende:

[..]

Het duurt nu inderdaad wel erg lang voordat we weer iets horen :?
Idd, ik vond dat hier juist zo interessant

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Lief maandboek, hierbij schrijf ik mijn laatste zinnen op..... >:)

w00t

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 21:26 schreef Robbie007 het volgende:
Lief maandboek, hierbij schrijf ik mijn laatste zinnen op..... >:)
Ik zat eerder te denken aan zoiets:
Lief dagboek,
Ik zou best iets willen posten op GoT, maar door een klein technisch mankementje is mijn hele pc doorgefikt en heb ik geen geld meer om de kapotte onderdelen te vervangen. Ik ben nu 80 uur per week aan het werken om het geld bij elkaar te sprokkelen. Tot snel (hopelijk).

Liefs,

Je WC-eend

Verwijderd

......okay okay alle gekheid op een stokje......naast z'n amd xp heeft ie nog een ander pc staan : duron 800 (z'n ex oc geval :P ) dus ik denk dat ie gewoon echt met vakantie is :? want hij reageert ook niet op me mailtje ;( hahaha

......we horen nog wel

• sKitZo
Op donderdag 25 juli 2002 23:08 schreef BananeKoning het volgende:

[..]

Ik zat eerder te denken aan zoiets:
[..]
komt idd aardig in de buurt :P

ehm...
ok hier komt het verhaal. Ten eerste had ik wat kleine problemen met de digicam... nadat die waren opgelost is mijn voeding kapot gegaan van mn wc systeem, ik nieuwe gehaald en die draaide een half uurtje |:( en toen kapte die er ook mee. Ok... 33k zou nu denken je hebt toch nog je duron 800. Ja dat klop(te) maaaaaaaaaaaaar.... toen ik mijn voeding ging testen in die pc heb ik per ongeluk de stekker van koeler eruit getrokken. Ik d8 nog... wat is die lucht... nja komt vast door het solderen. NIET DUS... Nja.. ik had dus een 800 :(

Murphy's law?

nja... wat ik wel kan vertellen is dat het wc systeem even heeft gedraaid.
Voor een half dagje... laagste temp was 47 graden (was voorheen 59). Maar ik ben uiteraard niet tevreden. De proc liep toen op 2v bij 143 x 12,5.

Wat ga ik doen zou je denken?

nou... eerst volgende week op vakantie... daarna ga ik uiteraard verder.
Dan gaat er gebeuren:

abit kx7-333 Raid in mijn systeempie.
+ sterkere voeding (ik denk zo'n Qtec 550W.

Verwijderd

.....aha! duidelijk :) ........oops succes verder, ben je al terug van vakantie? na-aperd met je abit kx7 raid :P hahaha

• Da_Patriot
  • Laatst online: 21-02 08:09
TIP: de extensies van een aantal plaatjes ( de laatste 5 geloof ik) moeten NIET met hoofdletters....

Voor de rest: nix dan lof........ _/-\o_

Daikin EHBX04D6V / ERGA04DV | LG WH20S.F5 | Enphase iQ8+ 20 x 410W Qcells |

Pagina: 1