Verwijderd
hoe heb je dat transparante panel voor elkaar gekregen? kan het ook anders dan met de gimp het onderste stuk van je wallpaper knippen, zoals ik het bij me huidige heb gedaan (niet die hier gepost is), das namelijk niet handig als je eens van wallpaper wisseltRG© schreef op 17 augustus 2002 @ 17:16:
Ik ben wat aan het spelen geweest met Garnome. Vind het wel vrij vervelend dat ik nu het GNOME main menu niet meer kan bewerkenMaar verder werkt het wel heel goed.
[afbeelding]
Dat draait onder Debian Sid met Gorilla als Nautilus theme...
[url="http://home.student.utwente.nl/d.w.w.vanosch/gentoo_1.jpg"]

Voor gnome 1.4 is er d8 ik een scriptje wat automatisch een "transparant" panel maakt, heet transpanel d8 ik
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Da's mijn dooske @ work. Erg lief!
Mijn thuisdoosje is KDE3, super werkt dat (in tegenstelling tot gnome wat ik nog altijd sloom en onafgewerkt vind).
Waar ik me alleen aan erger, is dat mijn icoontjes in de menubalk zo damn lelijk worden als ik hem verklein. Kan ik die niet aanpassen? Vooral het kde icoontje zelf zou ik willen wijzigen, en dat lijkt niet zo simpel.
Maar maakt niet uit hoor, smaken verschillen
Daarvoor zijn toch gewoon de kleinere versies van de icons verkrijgbaar? Wanneer je je kicker handmatig kleiner zet, gaat 'ie de icons resamplen, dus je moet de kleinere versies expliciet kiezen bij je settings.jep schreef op 19 augustus 2002 @ 22:27:
Waar ik me alleen aan erger, is dat mijn icoontjes in de menubalk zo damn lelijk worden als ik hem verklein. Kan ik die niet aanpassen? Vooral het kde icoontje zelf zou ik willen wijzigen, en dat lijkt niet zo simpel.
GoT-User eamelink had daar overigens een grappig overizicht-tooltje voor gemaakt:
http://www.ceneon.nl/concept/erik/iconlib/
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
en het belangrijkste, Delphi naadloos in linux
[quote]
Ehm, hadden we daar Kylix al niet voor
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Zit dat Aqua-like theme standaard in Gnome 2? (heb 'm nog niet i.v.m. 56K modemblouweKip schreef op 08 augustus 2002 @ 01:05:
Gnome 2 draait echt superlekker, nu nog nautilus smb support terug in de debian packages
[url="http://home.student.utwente.nl/d.w.w.vanosch/gnome2-11.jpg"][afbeelding][/url]
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Verwijderd
GNOME2 / Red Hat 8.0 - beta (limbo2) - vlak na de installatie:jep schreef op 20 augustus 2002 @ 00:00:
Draait ook op mn laptop met gentoo hoor, naast kde3. Geoptimaliseerd gecompiled, maar hij is een stuk trager en (Default) erg lelijk.
Maar maakt niet uit hoor, smaken verschillen.
lelijk? neuh.. ik ben ervoor overgestapt vanaf KDE3
en dat terwijl ik de grootste GNOME (1.x) hater was die rondliep/loopt op deze planeet (GNOME 1.x zuigt imho trouwens nog steeds)
Verwijderd

Fluxbox 1.9 met DarkSystem theme.
achtergrond hier.
xmms skin heet a-tek, kon ik zo snel niet meer ergens vinden...
gkrellm theme is SentiEnce.
Dat is door redhat gemaakt, ik doelde meer op de versie die ik zie als ik een source compileVerwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 05:40:
[...]
GNOME2 / Red Hat 8.0 - beta (limbo2) - vlak na de installatie:
[afbeelding]
lelijk? neuh.. ik ben ervoor overgestapt vanaf KDE3
en dat terwijl ik de grootste GNOME (1.x) hater was die rondliep/loopt op deze planeet (GNOME 1.x zuigt imho trouwens nog steeds)
Ik zal 't op mijn pentium 4 die ik binnenkort krijg nog eens overwegen, maar op mijn 700MHz laptop; te traag.
Nu back on topic
Verwijderd
jep schreef op 20 augustus 2002 @ 11:28:
[...]
Ik zal 't op mijn pentium 4 die ik binnenkort krijg nog eens overwegen, maar op mijn 700MHz laptop; te traag.
Okee, uh, screenshots maken gaat in Gnome2 ook erg makkelijk (staat standaard in een menuutje).Nu back on topic
Verwijderd
goh leuk, jammer alleen dat ik nou net gnome 2.0.1 gebruikCreepy schreef op 19 augustus 2002 @ 22:06:
gnome 1.4 -> panel properties opvragen -> background -> transparent.. en tade.. een transparant panel
Verwijderd
ja maar hoe heb jij het bijvoorbeeld gedaan (ik gebruik ook gnome2)blouweKip schreef op 19 augustus 2002 @ 21:11:
Naar gentoo overgestaptDie Bluecurve theme gtk2 theme ziet er echt enorm vet uit
[url="http://home.student.utwente.nl/d.w.w.vanosch/gentoo_1.jpg"][afbeelding][/url]
Voor gnome 1.4 is er d8 ik een scriptje wat automatisch een "transparant" panel maakt, heet transpanel d8 ik
Waar heb je dat plaatje vandaan ?blouweKip schreef op 08 augustus 2002 @ 01:05:
Gnome 2 draait echt superlekker, nu nog nautilus smb support terug in de debian packages
[url="http://home.student.utwente.nl/d.w.w.vanosch/gnome2-11.jpg"][afbeelding][/url]
http://www.xbmcfreak.nl/
Snelheid is relatief. Wat de 1 snel vindt, is voor de ander traag.Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 12:09:
[...]
Ik draai Gnome2 hier op een K6-2 met 380 Mhz en 192MB geheugen: het loopt als een trein, ook Nautilus werkt goed en snel. In ieder geval sneller dan KDE3. Het enige wat ik mis in Gnome2 is de uitstekende Samba-ondersteuning van KDE/Konqueror. Nautilus schijnt dit ook te kunnen, maar ik heb het nog niet werkend gekregen.
Ik vind GNOME 2 nog niet eens zo lekker draaien op mijn Athlon XP, gewoon omdat het niet vlot 'reageert'. KDE 3 duurt misschien langer om te starten, maar daarna reageert het veel sneller .. gevolg is dat KDE lekkerder werkt.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Heel simpel: achtergrond geknipt, nieuwe transparante laag erover heen en daarna als achtergrond zetten op mn gnome-panelja maar hoe heb jij het bijvoorbeeld gedaan (ik gebruik ook gnome2)
Die achtergrond? Die stond bij www.deviantart.com d8 ik, exacte url weet ik niet direct meerWaar heb je dat plaatje vandaan ?
Ik heb net kde ge-emerged (3.0.3), naast gnome2, beide i686 en gnome start niet alleen sneller op, ook in het gebruik is het ongeveer even snel als kde 3, maar ja "gevoel" is voor iedereen anders, ik vind het al wel mooi dat er voor linux/bsd 2 van zulke goede desktopenv. zijn die beide flink sneller zijn dan de gui van xpIk vind GNOME 2 nog niet eens zo lekker draaien op mijn Athlon XP, gewoon omdat het niet vlot 'reageert'. KDE 3 duurt misschien langer om te starten, maar daarna reageert het veel sneller .. gevolg is dat KDE lekkerder werkt
die gegevens op je desktop is dat fake ?? of zijn dat regelmatig ge-update echte gegevens ??Pennywise schreef op 21 augustus 2002 @ 22:39:
Mijn geupdate desktop.
[afbeelding]
Sysprog is Aquamon, dat staat op Versiontracker.com
in het laatste geval _> hoe heeft het proggie dat dat doet ?
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
dat zegt ie ookxychix schreef op 22 augustus 2002 @ 08:14:
[...]
die gegevens op je desktop is dat fake ?? of zijn dat regelmatig ge-update echte gegevens ??
in het laatste geval _> hoe heeft het proggie dat dat doet ?
http://www.versiontracker...info.fcgi?id=14386&db=mac
het is waarschijnlijk alleen voor MacOS X.
Man, hou op over XP. Dat vind ik sowieso traag en uiterst onhandig .. maar Windows 2000 werkt wel fijner dan GNOME en KDE .. althans, het 'voelt' beter aan; het reageert sneller.blouweKip schreef op 21 augustus 2002 @ 11:33:
[...]
Ik heb net kde ge-emerged (3.0.3), naast gnome2, beide i686 en gnome start niet alleen sneller op, ook in het gebruik is het ongeveer even snel als kde 3, maar ja "gevoel" is voor iedereen anders, ik vind het al wel mooi dat er voor linux/bsd 2 van zulke goede desktopenv. zijn die beide flink sneller zijn dan de gui van xp
Na ja, op het moment dat GNOME en KDE hun libs pre-loaden zal de performance ook wel beter worden

Zoiets als Nautilus zou eigenlijk gewoon net als Explorer direct moeten reageren (= binnen een seconde) en het browsen door de directories zou ook sneller moeten werken..
Als ik werk met de computer, dan doe ik vaak veel dingen tegelijk en switch ik voortdurend tussen programma's; start weer ff wat op, enzovoorts .. van 1 ding in het andere en het komt er altijd op uit dat ik gefrustreerd raak onder GNOME / KDE omdat ik steeds weer die kleine pauzes tegenkom wanneer ik moet wachten. Op het moment dat ik met Win2K werk, wacht ik maar 1 keer .. daarna reageert haast alles direct.
Maar ja, het zal met de tijd wel beter worden. GNOME 2 werkt iig al beter dan 1.4 en wanneer bij KDE objprelink e.d. standaard zijn, zal het ook wel fijner werken. De ruwe kantjes moeten ervan af
Verwijderd
Maar ik ben niet zo technisch wat dat betreft.
Ze hadden het volgens mij over: "symbol resolution cache"
Verwijderd
Nou, ik heb dat als ik onder Linux werk met KDE dat het veel fijner werkt dan onder Windows. Onder Win2K/XP/wat dan ook had ik altijd als je een hoop programma's open had staan dat het traag werd (en toch had ik 768MB ram), maar het werkte gewoon niet optimaal. Onder linux heb ik dat probleem niet, een hoop programma's open en lekker switchen van het ene programma naar het andere zonder problemen. En opstarten van proggies is ook een fractie van een seconde.Lethalis schreef op 22 augustus 2002 @ 09:43:
[...]
Man, hou op over XP. Dat vind ik sowieso traag en uiterst onhandig .. maar Windows 2000 werkt wel fijner dan GNOME en KDE .. althans, het 'voelt' beter aan; het reageert sneller.
Na ja, op het moment dat GNOME en KDE hun libs pre-loaden zal de performance ook wel beter wordenIk heb liever dat X + desktop slomer start en daarna snel reageert, dan dat het snel opstart en bij elk klein programmatje weer het wachten begint
Zoiets als Nautilus zou eigenlijk gewoon net als Explorer direct moeten reageren (= binnen een seconde) en het browsen door de directories zou ook sneller moeten werken..
Als ik werk met de computer, dan doe ik vaak veel dingen tegelijk en switch ik voortdurend tussen programma's; start weer ff wat op, enzovoorts .. van 1 ding in het andere en het komt er altijd op uit dat ik gefrustreerd raak onder GNOME / KDE omdat ik steeds weer die kleine pauzes tegenkom wanneer ik moet wachten. Op het moment dat ik met Win2K werk, wacht ik maar 1 keer .. daarna reageert haast alles direct.
Maar ja, het zal met de tijd wel beter worden. GNOME 2 werkt iig al beter dan 1.4 en wanneer bij KDE objprelink e.d. standaard zijn, zal het ook wel fijner werken. De ruwe kantjes moeten ervan af
Verwijderd
maar wat ik wil zeggen: het is dus net hoe je ermee omgaat, discussie lijkt me hier ook de topic verneuken
Verwijderd
Bij deze neem ik dan ook de daad bij het woord en presenteer ik een pas gemergde Gnome2.0.0 build op Gentoo 1.2:

De achtergrond is in dezelfde thread al eerder gepost.
Verwijderd
[url]

OS = (LFS) Linux 2.4.19, XFree 4.2, Gnome 2.0.1, ............blablabla
Achtergrond = Softshape Art
Gtk 2.x theme = gnuAquaSE
Metacity theme = MetaMile Marker
Font = Luxi Serif, Obelique
Zal zo wel goed wezen.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2002 16:46 . Reden: link naar orgineel ]
* CyBeR ziet zichzelf terug in xchat userlistVerwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 16:41:
Zal ik die van mij er ook maar eens bij doen.
[url][afbeelding]http://members.home.nl/hulzz/shotje1.png[/url]
[..]
Zal zo wel goed wezen.
helaas sta ik net niet in beeld, ik heb wel gepraat vlak daarvoor als het goed is
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
voor de mensen die het AquaOS2 theme voor sawfish proberen....er is een bug, je moet in je theme.jl alle ".0" vervangen door ". 0"(een spatie tussen de punt en de nul) anders krijg je geen bottom border.
Verwijderd
wrom geen mozilla?Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 17:37:
Solaris 9 met Gnome2 beta op m'n Ultra10
Verwijderd
Mijn desktopje
[ Voor 0% gewijzigd door deadinspace op 24-08-2002 17:28 . Reden: Grootte plaatje aangepast... Wel startpost lezen he ]
en toch ... wil je je wallpaper nog even posten?RG© schreef op 17 augustus 2002 @ 17:16:
Ik ben wat aan het spelen geweest met Garnome. Vind het wel vrij vervelend dat ik nu het GNOME main menu niet meer kan bewerkenMaar verder werkt het wel heel goed.
Dat draait onder Debian Sid met Gorilla als Nautilus theme...
[ Voor 0% gewijzigd door sebas op 24-08-2002 15:31 . Reden: plaatje ]
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Prepare for unforeseen consequences
- ja
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2002 14:49 . Reden: glib = gtk ]
Ow sorrie, ik ben een tijdje weg geweest. Hier heb ik hem vandaan:Sebas schreef op 24 augustus 2002 @ 15:28:
en toch ... wil je je wallpaper nog even posten?
http://www.hyahya.org/truths_for_kids/pictures.html
[deze advertentieruimte is te koop]
nu stond er wel iets bij dat als je hem installed dat je naar een paar weken
opnieuw aan het installen komt?
quote:
°°YOU WILL PROBABLY HAVE TO REINSTALL IN A COUPLE OF WEEKS, BECAUSE OF ABI
CHANGES IN THE FINAL GCC 3.2!! SO USE OF THIS VERSION IS NOT RECOMMENDED°°
wat bedoelen ze hiermee?
moet ik alleen gcc opniew compilen? of is het zinloos wat ik nu aan het doen ben?
cd /pub && more beer

Wat erop staat is niet zo belangrijk, maar de wallpaper vind ik wel heel stoer, dus post ik die alleen.
Klik op de pic voor de grote versie
Ik draai Mandrake 8.2 met kde 2.2
Dat is het dus wel, want dit is een topic voor screenshots, anders had het wel 'post je wallpaper' geheten
Overigens vind ik die schroeven lelijk, en de K met dat tandwiel iets minder, maar die metalen achtergrond is wel cooltjes.
Maar wie ben ik, als KDE hater
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
WAAR is jou wallpaper!! die willik ook!!
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
Dus bij deze wara blijft blouweKip?
Nou oke dan, ik zal straks nog wel een screenshotje maken.CyBeR schreef op 25 augustus 2002 @ 10:51:
[...]
Dat is het dus wel, want dit is een topic voor screenshots, anders had het wel 'post je wallpaper' geheten
Maar even serieus: Ik heb net Mandrake 1 dag vers geinstalleerd, dus alles is nog wel standaard.
edit:
Goed, ik heb maar een screenshotje gemaakt van mijn 2e PC.
[url="http://members.home.nl/fant0mas/desk/screen.jpg"]

[url="http://members.home.nl/fant0mas/desk/2045-1.jpg"]Origineel[/url]
Mandrake 8.2 dus (en ook sinds gisteravond geinstalleerd)
[ Voor 0% gewijzigd door Fantomas op 25-08-2002 21:20 . Reden: screenshot gepost ]
indeed, hij weet van gnome de mooiste shots te maken!Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 21:01:
ik blijf elke keer deze topic checken in de hoop dat blouweKip weer een nieuwe desktop heeft gepost.
Dus bij deze wara blijft blouweKip?
ik ga er zelf ook maar aan denk ik maar...
Verwijderd
Heb het even opgezocht, origineel staat hier:
http://www.kde-look.org/content/show.php?content=1790
De achtergrond is transparant, dus je meot ze centreren en je mag er zelf dus een leuke achtergrondkleur bij doen (of een verloop van 2 kleuren
~Ara
inmiddels (na 2 dagen rammelen) staat het er dan op.ny-hardcore schreef op 25 augustus 2002 @ 02:08:
Ben uit pure verveling maar gentoo 1.4_beta gaan installen,
nu stond er wel iets bij dat als je hem installed dat je naar een paar weken
opnieuw aan het installen komt?
Maar ik ben op zoek naar het gkrellm skin dat doorzichtig is, waar?
Kde 3.0.3, gecompiled met gcc 3.2 en athlon flags.
Draait IMHO lekker snel, tegenover 3.0.1 met gcc 2.96.
cd /pub && more beer
Verwijderd
waar heb je die vandaan? hij staat niet bij de freshmeat themesblouweKip schreef op 19 augustus 2002 @ 21:11:
Naar gentoo overgestaptDie Bluecurve theme gtk2 theme ziet er echt enorm vet uit
ik ben opzoek naar een plat theme, waarbij de text kleur nier verandert bij een selectie, in een menu bijvoorbeeld, dus met vlakken, en ultra dunne lijnen, ik begrijp de lol van die ronde aqua speeltuin niet zo
Verwijderd
Ik heb de rpm gedownload van de nieuwe RedHat beta (Null). De gtk en xmms themes kun je er gewoon uit halen en zelf in de goede dirs zetten. Als je de SRPM download, kun je (met wat kunst- en vliegwerk) ook nog de KDE-styles zelf compileren.Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 14:30:
[...]
waar heb je die vandaan? hij staat niet bij de freshmeat themes
Verwijderd
RedHat-artwork, hier te downloaden. De SRPM staat hier. Uitpakken kun je met MC doen.Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 14:46:
de rpm van wat?
Verwijderd
gtk1 heb ik maar flat gekozen, das nog de minst lelijke vond ik
Jij zoekt de 'invisible' theme.ny-hardcore schreef op 26 augustus 2002 @ 12:56:
Maar ik ben op zoek naar het gkrellm skin dat doorzichtig is, waar?
Kijk eens rond op http://muhri.net/gkrellm/
[update]
Glass is ook een doorzichtige theme btw
Verwijderd
PoP heeft ook een gtk1-theme.Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 15:22:
ik heb nu wel een aardig gtk2-themepje: PrettyOkayish-Prion, zoiets bedoelde ik met mijn smaak, daarbij heb ik dan metacity Bright genomen
gtk1 heb ik maar flat gekozen, das nog de minst lelijke vond ik
Het verschil merk ik niet meer tegenwoordig, ik heb een korte tijd win2k gedraaid, maar vond het niet bijster snel, was destijds wel sneller dan gnome 1.x.. maar Windows 2000 werkt wel fijner dan GNOME en KDE .. althans, het 'voelt' beter aan; het reageert sneller.
Ben ik het wel mee eens, maar ik neem aan dat zowel gnome 2 als kde 3 dat nu doen, aangezien beide de's nu retesnel zijnNa ja, op het moment dat GNOME en KDE hun libs pre-loaden zal de performance ook wel beter worden Ik heb liever dat X + desktop slomer start en daarna snel reageert, dan dat het snel opstart en bij elk klein programmatje weer het wachten begint
Gek, nautilus start bij mij in 1 seconde op en navigeert best snel, in xp kost het opstarten van explorer tussen de 3 sec. - 90 sec, gemiddeld iets van 4-5 sec, alleen een verse install van xp is in het begin ongeveer even snel.Zoiets als Nautilus zou eigenlijk gewoon net als Explorer direct moeten reageren (= binnen een seconde) en het browsen door de directories zou ook sneller moeten werken..
Als ik met IE/explorer het smb shares bekijk dan gaat dat niet alleen extreem veel trager dan met bijvoorbeeld konqueror of nautilus, explorer loopt ook om de haverklap vast bij dit soort acties, iets wat ik ook zie bij andere win xp doosjes
Mij valt het iedere keer weer op dat zodra ik weer een keer in windows ben geweest gnome 2 zo lekker snel aanvoelt, zeker nu ik gentoo draait kan windows xp niet meer aan mn linux install tippen qua opstartsnelheidAls ik werk met de computer, dan doe ik vaak veel dingen tegelijk en switch ik voortdurend tussen programma's; start weer ff wat op, enzovoorts .. van 1 ding in het andere en het komt er altijd op uit dat ik gefrustreerd raak onder GNOME / KDE omdat ik steeds weer die kleine pauzes tegenkom wanneer ik moet wachten. Op het moment dat ik met Win2K werk, wacht ik maar 1 keer .. daarna reageert haast alles direct.
Verbetering is natuurlijk altijd welkomMaar ja, het zal met de tijd wel beter worden. GNOME 2 werkt iig al beter dan 1.4 en wanneer bij KDE objprelink e.d. standaard zijn, zal het ook wel fijner werken. De ruwe kantjes moeten ervan af
[ Voor 0% gewijzigd door blouweKip op 26-08-2002 22:21 . Reden: typo ]
Woei!Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 01:01:
[...]
Heb het even opgezocht, origineel staat hier:
http://www.kde-look.org/content/show.php?content=1790
De achtergrond is transparant, dus je meot ze centreren en je mag er zelf dus een leuke achtergrondkleur bij doen (of een verloop van 2 kleuren)
~Ara
* scorpie likes Tux
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

KDE 3.1beta, gentoo 1.3, mosfet HP theme, wallpaper bij www.kde-look.org
Verwijderd
is trouwens de beste Linux die ik ooit heb gedraaid (imho), jammer dat er nog geen pre-emptive zut in zit en geen betere muis acceleratie, al voelt het wel beter aan dan RH 7.3 dankzij een extra kernel optie (zie release notes van (null))

klik voor groter shot, en sorry voor de brakke kwaliteit (jpg

En nog stiekem 2 extra shotjes van voor de desktop
Standaard login scherm (gdm)
Setup scherm wat je te zien krijgt na de installatie
Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon
[url="http://home.student.utwente.nl/d.w.w.vanosch/gentoo_2.jpg"]

Heel mooi, as usualblouweKip schreef op 27 augustus 2002 @ 21:31:
Naja, dan nog maar eentje
[url="http://home.student.utwente.nl/d.w.w.vanosch/gentoo_2.jpg"][afbeelding][/url]
Verwijderd
Heey! Diehebbikook! Maar ik heb er SeeHearSpeak boven gezet (zo heet ie toch bij KDELook?)

Wat vinden jullie ervan?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=10799
is voor jullie niet veel maar ik ben er errug trots op
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd

gentoo1.2+gnome2 met:
gtk1+2: PrettyOkayish-Prion
metacity: Bright
ik weet het, die onderste bar niet bijster origineel, transparant van mac en andere users maar ja, tis zo mooi vind ik en ook best functioneel, heb ik overigens gewoon met the gimp gedaan
wallpapertje gemaakt door vriend van mij: 9-speed, wallpaper staat hiero
Verwijderd
voor gnome1.4 is er een scriptje, genaamd trans-panel (of iets in die geest), werd hier gepost,
maar goed je vroeg gnome2 daarvoor weet ik dus niet of er een scriptje is, en veel repons op die vraag kreeg ik ook niet, maar met the gimp is het ook 1 minuutje werk op zich
X omgevingen moeten gewoon meer transparante-geile-dingen ondersteunen net zoals mac os X doet met open GL en dan komt gnome er wel, ik zit er zelf ook sterk over na te denken om erop over te stappen!
Verwijderd
....maar de meest standaard die er tussen zit is het blauwe scherm dat smasr ook heeft. Verder zijn het allemaal afbeeldingen wat betreft digitale kunst...
Hier wisselt op alle 16 desktops elke minuut de achtergrondafbeelding met een resolutie van 1600x1200... tel uit je dataverkeer
Verwijderd
/me mompelt iets over XRender en XFree 4.3.0 ..M4RTiN schreef op 29 augustus 2002 @ 18:55:
ja want dat soort oplossingen vind ik erg lelijk (hoewel ik wel eens een shadow heb gemikt onder zon dock-balk maar oke)
X omgevingen moeten gewoon meer transparante-geile-dingen ondersteunen net zoals mac os X doet met open GL en dan komt gnome er wel, ik zit er zelf ook sterk over na te denken om erop over te stappen!
met daarbovenop een postscript-achtige API
al een stap in de goede richting!!
gaat Xfree 4.3 dan zo verbeterd worden?Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 20:35:
[...]
* M4RTiN mompelt iets over XRender en XFree 4.3.0 ..
met daarbovenop een postscript-achtige API
Verwijderd
Ik weet er niet zo veel over, maar als ik moet geloven wat ik heb gelezen dan kan het idd wel eens een enorme verbetering gaan worden
natuurlijk alleen als de driver dat nieuwe renderspul ondersteund
maar goed.. volgend jaar gaat evengoed een heel goed jaar worden voor Linux.. (kernel 2.6 anyone?
Verwijderd
Daar ben ik mee gestoptM4RTiN schreef op 29 augustus 2002 @ 21:11:
hey paasklaas wat is er eigenlijk geworden van je eigen windows manager? leek me een goede kans om mac os x te evenaren?
1) ik vind het eigenlijk leuker om 3d plaatjes en animaties te maken (zie W&G in de '[3d] post je stuff..' thread)
Dit was al langere tijd een hobby van me (al voordat ik begon met proggen - zo'n 6/7 jaar geleden) en ik heb er nu voor gekozen om dat wat meer te gaan doen.
2) ik wil wat minder achter de pc zitten, en dat lukt niet wanneer je met 3 verschillende projecten bezig bent
3) als ik OS X had willen 'evenaren' dan had ik al m'n tijd daarin moeten stoppen (inclusief veel lange nachten) omdat je zoiets niet in een paar weken voor elkaar (en stabiel) hebt (denk eerder aan een paar jaar).
4) XRender
5) M'n HD is deze week vreemde 'liedjes' gaan piepen en kraken en zo'n beetje onbruikbaar geworden (3x raden wat er op deze HD stond..)
Ik ben natuurlijk niet helemaal gestopt met programmeren (zoveel ervaring weggooien is zonde).. maar daarover zeg ik nu ff helemaal niets
naja het zag er toch vet uit!Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 22:10:
[...]
Daar ben ik mee gestoptom de volgende redenen:
1) ik vind het eigenlijk leuker om 3d plaatjes en animaties te maken (zie W&G in de '[3d] post je stuff..' thread)
Dit was al langere tijd een hobby van me (al voordat ik begon met proggen - zo'n 6/7 jaar geleden) en ik heb er nu voor gekozen om dat wat meer te gaan doen.
2) ik wil wat minder achter de pc zitten, en dat lukt niet wanneer je met 3 verschillende projecten bezig bent
3) als ik OS X had willen 'evenaren' dan had ik al m'n tijd daarin moeten stoppen (inclusief veel lange nachten) omdat je zoiets niet in een paar weken voor elkaar (en stabiel) hebt (denk eerder aan een paar jaar).
4) XRender
5) M'n HD is deze week vreemde 'liedjes' gaan piepen en kraken en zo'n beetje onbruikbaar geworden (3x raden wat er op deze HD stond..)
Ik ben natuurlijk niet helemaal gestopt met programmeren (zoveel ervaring weggooien is zonde).. maar daarover zeg ik nu ff helemaal niets(heeft wel een beetje met Linux te maken)
Je kan toch gewoon de source uploaden en anderen de kans geven hem verder te ontwikkelen?
Verwijderd
Smoesjes om wat meer buiten te komen jaLethalis schreef op 29 augustus 2002 @ 22:22:
Allemaal smoesjes
Je kan toch gewoon de source uploaden en anderen de kans geven hem verder te ontwikkelen?
En ik weet niet of ik em nog van m'n 'oude' HD af kan krijgen..
kan het proberen maar ik beloof niets
Maar evengoed.. XRender heeft meer kans van slagen.. als andere proggers met de nodige ervaring daar nou mee zouden helpen komt dat ook wat sneller klaar
Waar heb je die hele brute achtergrond vandaan gehaald ?blouweKip schreef op 27 augustus 2002 @ 21:31:
Naja, dan nog maar eentje
[url="http://home.student.utwente.nl/d.w.w.vanosch/gentoo_2.jpg"][afbeelding][/url]
Voor de rest.. petje af ! Zeer nice !
http://www.xbmcfreak.nl/
Mac OS X 10.2 Jaguar op een 17" widescreen iMac
Plaatje op orginele grootte, 1400x1024 geloof ik
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Nice shot. GoT ziet er echt wreed uit in je browser. En een gelikte interface, dat mag gezegd worden.maartena schreef op 30 augustus 2002 @ 04:17:
[url="http://www.dutchusa.com/jaguar.jpg"][afbeelding][/url]
Mac OS X 10.2 Jaguar op een 17" widescreen iMac
Plaatje op orginele grootte, 1400x1024 geloof ik
Ik vraag me toch af: Het is Darwin/OSX. Da's gebasseerd op een BSD. Je draait MSIE. Dan zou dat toch te porten moeten zijn? Er zijn ook binaries voor andere Unices. SCO en SunOS staat me iets van bij - not sure. Dit soort binaries kun jezelfs emuleren onder Linux.
Het lijkt er m.i. op dat MS alleen MSIE binaries levert voor commerciele besturingssystemen.
Hetzelfde geldt voor andere MS apps die voor Darwin/OSX beschikbaar zijn. MSN bijvoorbeeld voor Darwin/OSX. Hoewel ik niet weet wat daarvan geport is en voor welk OS.
(En graag geen reactie van 'dat wil je niet' want dat wil ik wel en anders vind ik 't interessant. Klaar)
Op meerdere BSDs zelfs.Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 04:39:
Ik vraag me toch af: Het is Darwin/OSX. Da's gebasseerd op een BSD. Je draait MSIE. Dan zou dat toch te porten moeten zijn?
Maar... Aqua != X. Ik neem aan dat MSIE voor mac OSX' native widgetset (of anders die van OS<getalletje-onder-de-10> ) gebruikt. Dat moet je dan ook nog eens porten naar de overeenkomstige X calls.
Technisch gezien is het mogelijk, uiteraard... Maarja, MS wilnie en zonder source kun je zelf zo weinig.
Solaris iig, en HPUX ook meen ik.Er zijn ook binaries voor andere Unices. SCO en SunOS staat me iets van bij - not sure. Dit soort binaries kun jezelfs emuleren onder Linux.
En die kun je "emuleren" in GNU/Linux ja, maar dan wel op het bijbehorende platform (Sparc resp. PA-RISC).
(En graag geen reactie van 'dat wil je niet' want dat wil ik wel en anders vind ik 't interessant. Klaar)
Dat wil je niet
Serieus, ik zou niet weten wat ik ermee moest, magoed, das niet mijn probleem.
IE draaien op Linux / *BSD is handig voor bepaalde sites die alleen IE ondersteunen, zoals bijvoorbeeld PBNA Interstudy wat ik nodig heb voor mijn studie. Daar kom ik dus niet omheen en het boycotten lijkt me ook niet zo slim
Verwijderd
Adobe Photoshop, Internet Explorer, en alle andere software die "snel geport" zijn van OS 9 naar OS X zijn carbon en carbon zal niet zo snel op Linux draaien.
Dat is eigenlijk net zo moeilijk als OS 9 software porten naar Linux.
welkom in de communityMary Wana schreef op 29 augustus 2002 @ 13:48:
oke dit is niet veel maar ik heb vandaag voor eerst in mijn Leven Linux Geinstalleerd
is voor jullie niet veel maar ik ben er errug trots op
on topic:
dit is mijn desktopje

Gentoo 1.3a + kde3.0.3 + Ahtlon xp1800+ Geforce 4 ti4200
origineel en enkele andere 'Serial Experiments Lain' wallpapers, voor de anime freaks
1 2 3 4 5 6
[ Voor 0% gewijzigd door Arioch op 30-08-2002 10:39 . Reden: foutje ]
Dit topic is gesloten.