Toon posts:

Van Composite (tulp) naar S-Video plug???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een 5 Inch TFT scherm gekocht voor de GameCube. Ik heb 'm ondertussen al helemaal uit elkaar gehaald en ben 'm aan het inbouwen in een lexan box.

Het idee is dat ik het scherm op een aantal verschillende manieren kan aansluiten aan video-apparatuur. Ik heb al een composite video + audio aansluiting (3 x tulp).

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn aansluiting van composite video naar een S-video aansluiting kan veranderen?

(nog even in het kort: ik heb een kabel met een composite video tulp stekker en aan het andere eind van deze kabel moet een s-video stekker komen: hoe doe je dit??)

Alle info is welkom: schema's, links naar sites, etc...

Verwijderd

Ik denk dat je zo'n plugje (verleng ding) gewoon kan kopen...

Ik heb zelf wintv kaart en daar in zat een plugje dat je van composite naar svideo kon doen...

dus ff goed zoeken..bij elektronica winkel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit is net andersom he? Van composiet naar svideo... Dat is alleen echt best nutteloos.

Wat voor aansluitingen heeft dat schermpje nou van zichzelf? Svhs of composiet? als-ie alleen composiet heeft, dan heeft het totaal geen nut om er een svhs plug op te zetten :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 15:06 schreef JvS het volgende:
dit is net andersom he? Van composiet naar svideo... Dat is alleen echt best nutteloos.

Wat voor aansluitingen heeft dat schermpje nou van zichzelf? Svhs of composiet? als-ie alleen composiet heeft, dan heeft het totaal geen nut om er een svhs plug op te zetten :o.
Er zit een composiet plug op (female), ik wil dus een kabel maken (kopen?) waarbij ik aan 1 kant een S-video plug heb en aan de andere kant een composiet plug (male)...

Heb vandaag fff in de stad rondgekeken, maar niemand schijnt die kabels te hebben... Ik wil dus fff uitzoeken of ik zelf zo'n verloopkabel kan maken... Heeft iemand enig idee?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:37
Wat je moet doen is de bron een composite signaal uit laten sturen (tv-out ofzo?) en deze vervolgens met een gewone tulpkabel aansluiten.
Aan svhs heb je niks gezien die monitor dat niet ondersteunt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou juist het punt: ik heb nu nix aan S-Video output aangezien de LCD dat niet ondersteunt. Daarom wil ik dus op 1 of andere manier een S-video signaal omzetten naar composite.

Ik heb dus een S-video TV-out plug, die wil ik in de lexan box kunnen stoppen waarin een converter zit die het S-video signaal omzet naar een composite signaal. Dat composite signaal sluit ik vervolgens aan op het scherm zodat ik beeld heb, daarnaast kan er ook nog een ander apparaat op de lexan box worden aangesloten (dmv S-video of composite) zodat ik het op deze manier kan doorlussen naar andere apparatuur.

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan..
Ergens in het midden staat zo'n stekkertje wat je bedoelt denk ik moet je alleen de tulpstekker male/female maken en svideo ook

[topic=482538]

U-Aapje

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 14 juli 2002 20:08 schreef DIGIBOY het volgende:
Dat is nou juist het punt: ik heb nu nix aan S-Video output aangezien de LCD dat niet ondersteunt. Daarom wil ik dus op 1 of andere manier een S-video signaal omzetten naar composite.
Welk apparaat heeft dan alleen een s-video output? Die gamecube? die heeft toch ook gewoon normale composiet uit?

[search=svideo composiet verloop]

kijk eens aan :) bovenste topic staat de volgende link in:
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html

*D

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ik had ondertussen zelf ook al wat info gevonden, en inderdaad: STFW (search the fucking web!)

Ik kwam op mijn zoektocht ook dit ding nog tegen:
Bi-Directional Composite/S-Video Converter - http://www.smarthome.com/8299.html

Dat zou wel helemaal top zijn! Maar 50 dollar is ook weer een beetje overdreven... Ik ga morgen eerst fff langs de electroboer voor die condensator... Ben benieuwd hoe dit werkt als ik hier bi-directioneel gebruik van wil maken...

Ik post de results wel fff als ik het heb draaien..

edit:

Dit is helemaal top, maar dat geld heb ik er dus niet voor over ('t is maar een simpel projectje) - http://www.smarthome.com/8290.html - als iemand hier nou fff een schema van kan regelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net dat ik in deze thread een aantal tegenstrijdigheden heb gepost... Dat komt omdat ik nog niet helemaal precies wist wat ik nou wilde..

Het komt dus op het volgende neer:

composite input:
- om scherm aan te sturen (native composite)
- composite out: througput
- s-video out (geconverteerd signaal dus)

s-video input:
- om scherm aan te sturen (geconverteerd naar composite omdat scherm geen s-video input ondersteunt)
- composite out (geconverteerd signaal)
- s-video out: troughput

Ik hoop dat jullie nu een beetje een idee hebben van mijn goal... Ik heb dus gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om naast een preview TFT een video converter te bouwen.. Nu moet ik alleen nog even op zoek naar een schema waarbij ik van composite naar s-video kan converteren...

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Y-ground------------------+
                  +---------- RCA/composite ground
C-ground------------------+

Y-------------------------+
                  +--------- RCA/composite video
C------------||-----------+
        470pF *

* 470 pF (ceramic) capacitor / 10V rating

http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html

Overigens is S-video->S-video of Composiet->Composiet van betere kwaliteit dan met bovenstaande adapter (die 2zijdig te gebruiken is).
Pagina: 1