Toon posts:

Wanadoo Premium Delen met hub

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai

Ik wil mijn internet verbinding delen over 2 Computers, m.b.v een hub en straight cables. Maar het wil maar niet lukken wat wel lukt is per pc op internet te komen maar ik wil op beide computers tegelijk kunnen internetten, is dat wel mogelijk??

het is zo ongeveer aangesloten bij mij :

Straight-Cable Straight-Cable
COM21 Modem ==============>>HUB ==============>PC - WIN98SE
==============>LAPTOP-WINME
Wanadoo Premium internet verbinding, Realtec Ethernetcards.
Wil verder geen geld uitgeven aan kabels,routers enz. heb wel iets gelezen over winproxy,wingate en RASPPPOE maar is dat in mijn geval wel nodig???

Wie kan mij helpen???

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Is mogelijk als je één PC met twee netwerkkaarten uitrust en met routersoftware als WinRoute. RasPPPoE is een inbelprogramma dat de Enternet-inbelsoftware vervangt. Internet delen gaat beter als je RasPPPoE gebruikt.

Zie ook: [topic=309398/1/500]

Een internetaansluiting van Wanadoo delen door het modem op de hub aan te sluiten gaat iig niet werken. De andere oplossing is een hardware-router, maar dat wil je dus niet.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Yep zoals Ferdo het zegt moet het precies werken, als je dan ook nog maar eens alleen 2 pcs hebt... waarom heb je dan een hub :?

Je hebt 2 manieren:
code:
1
INET----COM21----PC1-----PC2

of zo:
code:
1
2
3
4
INET----COM21----PC1----HUB----PC2
                 |
                 |
               PC3 (4,5,6)

Je kan beter de eerste optie nemen want als je namenlijk van ethernetkaart naar ethernetkaart gaat met crosskabel heb je snellere netwerkverbinding. Hub is 10mbit of 100mbit half duplex, nic-nic is 100mbit full duplex (als netwerkkaarten 100mbit zijn, maar das met ethernetkaarten van nu wel zo)

Je installed dan op PC1 internet-deel software wat het protocol van casema ondersteunt zoals wat Ferdo al zei.

Nadeel: PC1 moet altijd aanstaan als pc2 wil internetten, is opzich geen groot nadeel maar toch... :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

[search=internet delen hub]
[search=internet delen switch]

ofte dus enkel als je ook een IP van je ISP hebt voor elke pc anders een router.

Zie daarvoor
Hoe deel ik Internet ?
en [search=internet delen router]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.