Op zondag 28 juli 2002 12:03 schreef Bramiozo het volgende:
Hoe zijn deze mensen niet onschuldig??
Als zé(?!) schuldig zijn, aan wat dan?
Ik laat me niet uit over "schuldig" of "onschuldig", dat zijn puur subjectieve begrippen in dit opzicht. Het gaat erom dat het geen gewone burgers zijn, maar vertegenwoordigers van de VS in het buitenland.
niet uitsluitend..?

goede reden om ze te verdedigen, ze strijden immers voor een nobele zaak en tja waar gehakt wordt vallen spaanders

Ja heel goed gezien ja, dat ik terrorisme niet altijd blindelings veroordeel. Dat heb ik al aangeduid door op te merken dat de aanslagen op Hitler ook terroristische daden waren. Terrorisme ontstaat meestal als reaktie op repressie, en blind de terroristen veroordelen betekent dus automatisch partij kiezen voor de onderdrukkers.
Op zondag 28 juli 2002 22:26 schreef Bambo het volgende:
Osama (als hij nog leeft) is niet meer in de positie om eisen te stellen...
Hoezo niet? De VS geeft zelf toe dat hij nog leeft, op vrije voeten is en in het grensgebied met Pakistan uithangt. Maw. is de VS er nog niet in geslaagd het eigenlijke doel van de oorlog in Afganistan te verwezelijken; Bin Laden is misschien wat strijders kwijt, maar er staan er nog genoeg in de rij...
Hoe denk jij dan dat de Iraakse infastructuur eruit ziet?
En wie zegt dat Amerika even geheel Irak platbombardeerd?
De actie is gericht op Saddam Hoessein, niet op de bevolking.
Probeer nu eens op de lange termijn te kijken...
* Anoniem: 13700 zucht
Ik kijk op lange termijn! Veronderstel nu toch niet altijd dat jij slimmer bent dan alle anderen, dat discussiert niet lekker.
Saddam is het staatshoofd van Irak, en die heeft het grootste leger van het midden-oosten tot zijn beschikking. Die gaat niet zomaar weg met een paar militaire acties, je zult helemaal naar Bagdad moeten om hem daar weg te jagen. En op de weg naar Bagdad vind je dus dat grootste leger van het midden-oosten. Om dat leger minder slagkrachtig te maken, zul je dus eerst de infrastructuur van het land moeten verzwakken, dus: energie, water, logistieke en communicatievoorzieningen uitschakelen. Daar heeft de burgerbevolking dus direct al last van, en omdat Saddam zijn hachje wil redden zal hij wat er nog over is van de infrastructuur ook nog eens gebruiken voor zijn leger en niet voor de burgerbevolking.
Misbruiken is iets anders als gebruiken.
Dat schrijf je nu al twee keer, zonder aan te geven wanneer je volgens jou een wapen "gebruikt" en wanneer je het "misbruikt". Daarnaast zit je weer lekker te draaien, of vind je het soms wel verstandig en ethisch hoogstaand dat de VS wapens aan dictators levert?
Dat is eerder andersom, hoeveel Amerikaanse bedrijven dacht jij dat er in Europa gevestigd zijn?
Bovendien doet dit er niets ter zake, aangezien we hier over bondgenoten praten is dit alleen weer een poging van jouw kant om Amerika zwart te maken.

Hoezo maak ik nu de VS zwart? Ik zeg alleen dat Europa voor honderden miljarden heeft geinvesteerd in de VS. De VS is daarmee dus niet zo onafhankelijk als jij dat beweert of misschien wel gelooft. Daarnaast is de VS natuurlijk (net als wij) vreselijk afhankelijk van olie uit het midden-oosten...
De geplande actie van Amerika is gericht op meneer Hoessein en dat is zeker geen onschuldige burger.
Maar hij is wel het staatshoofd van Irak. En dus mag niet wat de VS van plan is.
Dit heb ik nu al ettelijke malen herhaald, maar je blijft er maar omheen draaien met je oneliners en je boldface kreten. Probeer nu eens te beargumenteren
waarom je bepaalde dingen stelt en neerschrijft, aan deze kreten hebben we niks.
Of proberen aan hun verstand te brengen dat terroristische aanslagen alleen maar ave-rechts werken.
Doen ze dat dan? In 1947 werkten die terroristische aanslagen van de Joden op de Britten anders prima, ze hebben er een eigen staat mee afgedwongen...
En ik heb jou al eens uitgelegd dat de Amerikaanse aanpak alleen tegen Saddam is gericht.
Nee dat heb je niet. De VS pakt Saddam aan omdat hij de leider van een schrukenstaat is. Weet je wat de VS-definitie van een schurkenstaat is? Een staat die internationaal terrorisme ondersteunt of goedkeurt. Ergo: de VS wil Saddam weg in het kader van de "war against terror".
Dus Koeweit had ook kwade bedoelingen toen?
Ff beter lezen in het vervolg voor je zo'n oneliner post, want dit slaat echt nergens op. Je hebt duidelijk niet begrepen wat ik schreef in mijn voorgaande post.
Ik vind het meer verbazend hoe mensen op een dergelijke manier over een aanslag met 3000 onschuldige slachtoffers praten
Stop toch eens met deze bullshit! Post nu eens argumenten en sta niet telkens met het beschuldigende vingertje te wijzen!
Ik schrijf nergens dat ik die 3000 slachtoffers niet betreur, of zie jij dat ergens staan? Ik zeg alleen dat die aanslag geen bedreiging voor de wereldorde is. De wereldorde wordt gewaarborgd door het internationale recht, en dit soort aanslagen tasten dat recht niet aan. Wat de VS nu wil, doet dat echter wel, en is daarmee een bedreiging voor de wereldorde.
Maar wel fel reageren als er een dictator dreigt afgezet te worden (laat ik maar niet zeggen waar dat naar stinkt).
Zoals ik nu al minstens 4 keer heb proberen duidelijk te maken, zou ik precies even fel reageren als Saddam Bush zou willen afzetten. Het gaat niet om de persoon Saddam Hoessein, maar om het feit dat de VS een staatshoofd van een souvereine staat wil afzetten. Daar ben ik dus fel tegen, ik ben geen Saddam-fan, hoewel je me dat nu al verschillende keren probeert aan te wijven.
Die 'imago' problemen in de moslimwereld zijn trouwens allang aanwezig, dus daar hoef jij niet wakker van te liggen...
We hebben wel een probleem, maar lang niet zo ernstig als dat van de VS. Daarom richten de aanslagen zich ook tegen de VS. En daar ligt de VS iig. wel wakker van, dus ik snap niet waarom ik gerust kan slapen met deze ontwikkelingen.
PS: Kom nu aub. niet weer met oneliners. Ik wil
argumenten van jou horen, geen strijdkreten.