Op dinsdag 16 juli 2002 12:53 schreef mietje het volgende:
Nog wat over die "smart bombs": het is frappant dat alle "smart bombs" er niet in slaagden de republikeinse garde uit te schakelen; daarvoor moesten de stokoude B52's van stal gehaald worden, zodat het hele slagveld met dagenlange carpet bombing ("longsticking") 4 meter diep omgeploegd werd. De Vietnam taktiek werkt dus nog altijd beter dan alle "smart bombs" bij elkaar.
toch weer mierenneuken.
ALs je een groot lap grond vijandige troepen bevinden een tank platoon of 4 zeg 50 panser voortuigen daar stuur je geen 25 stealth heen of 5 stealth en per 5 vluchten.
Nee een vlucht een vliegtuig met veel minder slimme bommen lekker goedkoop en efficient.
Smart boms hebben een functie een specifieke doel vernietigen hiermee is het mogelijk 'n Samsite midden in bewoond gebied uit te schakelen.
Of enkele Tanks
Troopen concentratie vereisen een andere aanpak.
in open veld met alleen vijanden gebruikt men natuur lijk cluster bommen tapijt bommem.
IVM efficentie en kosten.
de Daisy cutter is ook zo iets
Ik zeg nergens dat de VS moedwillig burgers platbombardeert. Ik zeg alleen dat de VS -volgens mij onterecht- beweert dat het wapens heeft die nooit missen, en dat het daarom oorlogen kan voeren waarbij geen onschuldige slachtoffers vallen. Dat is propaganda van de ergste soort, het geeft de indruk dat het niet zo erg is als de VS een oorlog voert.
Hoezo beweert de VS dat volgensmij beweren ze dat niet omdat ze dat sowieso niet kunnen door de resultaten uit voorgaande confikten.
Denk eerder dat ze zeggen dat smartbombs civile slachtoffers kunnen voorkomen of groten deels reduceren.
zeg maar 99% á 95%
Ad absurdum: als ik naar jouw thuis kom en je voordeur eruit trap, dan is dat jouw schuld. Je had mij immers de sleutel van jouw huis kunnen geven, zodat ik er in kan wanneer ik maar wil.
Vietnam is Help ik wordt bedreigt aangevallen door andersdenkenden een fransoos komt te hulp en die kan het niet aan en roept de hulp in van een AMerikaan en die kon het ook niet aan omdat een andere amerikaan hem tegen werkt en die anders denkenden effectiever aanvallen.
Noord vs Zuid Vietnam conflickt, dus zuidVietnam democraties, eerst gesteund door Frankrijk tegen het communistische noordvietnam die weer gesteund door rood China/USSR later nam de US het over van de fransen en naar interne tegenstand in de VS hebben ze de aftocht geblazen.
Juist, en Stalin != Hitler, en Hitler != Saddam. En Bush wil helemaal niet terug naar het isolationisme, anders zou hij het afzetten van Saddam wel uit zijn hoofd laten.
In iedergeval heeft Bush een toch andere politieke Agenda wat betreft binnenlanse politiek en buitelandse politie met name over economische en mileu. tov de vorige president.
In iedergeval die indruk heb ik er over.
En over stalin tja bij communisten bestaat het indivudu niet maar is het die party en mensen offeren voor het grote ccommunistische doel is heel normaal
Dan sadam en hitler wat de een met de koerden heeft gedaan is net zo erg als de ander met de joden heeft gedaan.
Vergassen vs Gifgas op burgers.
Hier valt Stalin wel een beetje uit het rijtje.
Op dinsdag 16 juli 2002 13:31 schreef Schoen het volgende:
[..]
Mijn soort? ah! je bedoelt de homo sapiens sapiens, de denkende mens. Tsja dan heb je wel een punt ja.
Tja dat zat er aan te komen maar meer ongeveer gelijk denkende kameraden.
Ik zie opvallend vaak dat het niet onvoorwaardelijk eens zijn met de geweldige, immer perfecte superstaat der Verenigde Staten gelijkgesteld wordt met het eens zijn met ongure dictators.
Nee de VS kijgt alle kots over zicht gedeeltelijk terecht maar vaak om het minste geringste zonder er wat dieper over na te denken. Natuurlijk zijn ze niet Heilig maar hebben ook wat op het kerkstok maar dat heeft NL ook.
Kijk je naar de Israel vs Palasina discusies en meningen dan maken dode joden blijkbaar niks uit en krijgt Israel puur de schuld.
VS ook Politie spelen maakt je niet populair aan gezien diegene die wordt aangepakt krijgt erg vaak ook vlink van langs en soms zitten er ook onschuldige burgers tussen.
Wie is hier dol op onze politie stel nu voor als ze er niet waren. dan kan men ongestraft gewoon moorden verkrachten stelen.
Dit is natuurlijk volkomen onzin. Omdat ik niet klakkeloos voor goed aanneem wat de VS doet, betekent niet dat ik het regime van Saddam goedkeur.
En wat jouw standpunt doet is het supporten van iedere tegenstander van de VS.
Wat denk je dat het beleid van de VS is? JUIST, politiek.
Bij ieder conflict is politiek betrokken, waar het om gaat is of de politieke motieven in orde zijn: of het erom gaat het conflict op te lossen met zo weinig mogelijk leed, of om alle anti-westerse invloeden uit te roeien, of om olie voorraden, of om....
Bovendien mag de VS niet zomaar conflicten die hun niet direct aangaan oplossen, daar zijn de VN en de NAVO voor.
Waar de VS zelf niet direct mee te maken heeft is tot nu toe altijd via de VN gegaan.
Irak is de VS zelf direct mee betrokken ivm het verleden.
Ook wordt vooral de VS bedreigt door Irak en niet een derde speler.
Wanneer ieder niet-westers land op ieder moment een 'precisie'-bombardement van de VS kan verwachten noem ik dat terroristische aanvallen. Puur bedoeld om angst te creëren: "Doe zoals onze cultuur of je krijgt bommen op je kop"
Nee het is meer zo van "VS, jullie zijn het as van het kwaad, jullie zijn de schuld van alles en daar voor zullen we jullie pakken jullie onzedige ongelovigen en ook jullie burgers vooral."
En het is dit vreemd kinderachtige en angstaanjagende beleid waardoor ik een anti-USA en in mindere mate anti-westerse mening krijg, ook veroorzaakt door de hypocrisie en gevoelloosheid voor de echte problemen in de wereld.
Ik meen dat OBL begon te flippen omdat AMerikaanase treopen in Koeweit/Saoediarabie waren geland. dus Treopen van ongelovigen op hun heilige land. dat vond die Godienst GEK heel erg. Als islamieten worden vermoord door andersoort islamiten dan is er geen bal aan de hand komen onhgelovigen die islamieten helpen en doden daarbij wat Agresor islamiten dan breekt de hel los.
en dan zit je te zeuren dat de VS de boeman is niet die fanaten dulden niks van ongelovigen en zijn ze extreem intolerant en niet alleen de extrimisten ook de gematigden.
Wil je in die regio optreden als politie macht moeten ze van islam afkomstig zijn.
* Anoniem: 14616 nee als ze mekaar afmaken liggen ze niet wakker van wel als zich er ongelovigen mee bemoeien om te helpen dan flippen ze.
Tja maar nu zijn ze te ver gegaan die islam milities.
En de VS voelt zich nu bedreigt.
Sadam kan zich daar OBL voor bedanken.
VS heeft nu een Preoriteit en dat is hun eigen veilig heid en die van de westerse wereld.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K