Toon posts:

Is dit mogelijk? (PC en VCR aansluiten op TFT en midiset)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje te uitgebreid om helemaal in topictitel te zeggen wat ik wil.

Mijn idee is dit. Pc met vidkaart G550 met DVI aan TFT IIyama AS4332UT. Pc aan midiset, op enige audioingang vd midiset. Een videorecorder aangesloten op TFT via video-in (composiet) of s-video. Geluid vd videorecorder moet via midiset gaan. Aangezien er maar 1 audio-ingang op de midiset zit, zal het noodzakelijk zijn een schakeling te maken waarmee ik kan kiezen tussen geluid uit pc en geluid uit videorecorder.

Resultaat zou dus zijn dat geluid uit mijn systeem via de midiset gaat, net als het geluid vd videorecorder (dient ook als tuner voor TFT).

Is dit mogelijk?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

qua video of qua geluid :?

Volgens mij is allebei goed mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ook qua video, videorecorder moet ook beeld geven op TFT.

Hoe krijg ik het dan voorelkaar dat geluid en video uit de videorecorder elk naar een verschillend apparaat gaan?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Op zaterdag 13 juli 2002 23:01 schreef JeeDee het volgende:
Ook qua video, videorecorder moet ook beeld geven op TFT.

Hoe krijg ik het dan voorelkaar dat geluid en video uit de videorecorder elk naar een verschillend apparaat gaan?
De meeste moderne videorecorders hebben een apparte audio uitgang, die je direct met een stereo installatie kan verbinden. Als je videorecorder die niet heeft moet je een zo'n scart convertor gebruiken, die aan de ene kant een scart aansluiting heeft en aan de andere drie tulpuitgangen voor geluid en composite video, en soms hebben ze ook een s-video uitgang. Let er wel op dat wanneer je de s-video uitgang gebruikt je videorecorder wel s-video ondersteund, anders heb je geen beeld.

Om twee geluidsbronnen op één audio ingang van je stereoset aan te sluitenn kan je een schakelaartje gebruiken of een mengpaneel.

Verwijderd

Topicstarter
Maar die TFT (IIyama AS 4332UT) heeft volgens Hardware.info zowel video-in als s-video.

Gelukkig maar, dan moet er dus wel een scart-converter te vinden zijn. Ik koop nl de goedkoopste videorecorder, omdat hij alleen als tuner hoeft te dienen. Er zit dan waarschijnlijk geen aparte audio-uitgang op.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, wel een beetje oud topic, maar ik heb nog een vraag over ditzelfde onderwerp.

Op de site van IIyama zie ik staan dat de monitor die ik wil kopen de volgende video-ingang(en) heeft:

RCA-Pin S-Video

Ik ben niet goed thuis in de benamingen van in- en uitgangen, maar staat hier composiet EN s-video?

Dit is van belang, omdat ik goedkope videorecorder wil kopen (die heeft misschien geen s-video ondersteuning en wel composiet). Die vid.rec. moet dienen als tuner. Ik kan op conrad scart-cinch-kabels en scart-cynch-kabels vinden. Voldoen die voor vid.rec.(scart)->tft(composiet)?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
De monitor heeft inderdaad beide ingangen. Gewoon cinch/tulp/composite/whatever gaat werken. Die scart-cinch kabel moet je vergeten. Beter kun je zoals eerder genoemd een scart adapter halen waar 3 cinch aansluitingen op zitten. Dan kan er één kabel (zat wellicht bij je videokaart, die gele) naar de monitor en een stereo kabeltje naar de midiset. Voor de midiset haal je dan een switchbox voor een tientje bij de lokale electronicaboer of hifi toko.
Mocht je aars te lui zijn :P ;) dan valt alles te bestellen op www.conrad.nl

topictitel ff veranderd voor de duidelijkheid

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor uitleg, moet lukken dus.

Er zat geen gele kabel bij mijn videokaart (G550). Maar ik begrijp dat die adapter de scart-lijn opdeelt in een audio-lijn (dubbel, links/rechts) en een videolijn (voor in TFT).

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Zo'n ding dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenhul.nl/other/scart_s-vhsL.jpg

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1