vraagje over "Nieuwe policy mbt replies.."

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
[topic=396113/1/999] dus.

vooral[quote]
Mensen die toch dom gaan lopen blaten zullen hier door de moderator op aangesproken worden. Uiteraard komt dit in je notes, en de straf kan daarom zwaarder worden bij herhaling. Let hier dus op.
[/quote]

* veldmuis heeft het idee dat dat dus niet echt gebeurt...
de slechte topic's blijven groeien, de onzinreply's ook.

met als voorbeeld http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/548722 (is idd getrashed! :P)
en
[topic=547532/1/999] is helemaal erg, OProg is toch vrij duidelijk geweest met HTML in }:O 'en-letters maar het maakt nix uit.

* veldmuis wacht op een reactie :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sjah, wat moet je dr van zeggen.

Dat topic dat jij aangeeft, is wel heel erg ja... Kennelijk is het nodig om die mensen via mail een OW te geven, ik denk dat dat beter werkt dan in het topic zelf. Komt toch iets persoonlijker over.

Sinterklaas heeft het laatst nog gedaan geloof ik, een dikke mailactie naar de helft van de mensen uit een onzintopic. Maar zoiets kost nogal veel tijd, en ik kan me voorstellen dat een mod dan denkt: NU EVEN NIET! :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mja goed het klopt helemaal wat je zegt veldmuis ..

Het enigste is dat er zoeen policy bestaat en dat er mods zijn (zoals Sinterklaas) die dan de helft een ow geeft, maar dat er toch niks veranderd.

En dan moet je nagaan denken hoe je een structurele oplossing kan vinden, want het lijkt me niet echt gewenst dat de mods de heledag ow's gaan zitten typen. (Bij wijze van dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mailtjes (of/en OWs) sturen werkt toch wel hoor. Laatst gaf ik een zeer slechte reply door, wat een topic nog wel eens kon verneuken. De mod stuurde een mailtje, de user had spijt en beloofde nooit meer slechte replys te geven. :)

Het kost misschien wel wat meer tijd, maar het resultaat mag er zijn. Als het echt te druk wordt, zet dan speciale mail-stuur-mensen op ofzo ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 12:45 schreef veldmuis het volgende:
[topic=396113/1/999] dus.

de slechte topic's blijven groeien, de onzinreply's ook.

met als voorbeeld http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/548722 (is idd getrashed! :P)
en
[topic=547532/1/999] is helemaal erg, OProg is toch vrij duidelijk geweest met HTML in }:O 'en-letters maar het maakt nix uit.

* veldmuis wacht op een reactie :P :)
Van dat topic 'test' weet ik dat er een aantal OW's en NOW's uitgedeeld zijn.. Dus er wordt echt wel wat aan gedaan, alleen wordt dat niet in het topic gemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Op zaterdag 13 juli 2002 13:03 schreef Pollewob het volgende:

[..]

Van dat topic 'test' weet ik dat er een aantal OW's en NOW's uitgedeeld zijn.. Dus er wordt echt wel wat aan gedaan, alleen wordt dat niet in het topic gemeld :)
Ok.

Veldmuis neemt toevallig dit topic van vanochtend als voorbeeld. Alleen het feit blijft dat het toen de policy er net was het veel minder was, maar dat het nu weer veel meer voorkomt.

Het lijkt net of mensen laks worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

er gebeurt zeker wat mee, niet altijd denk ik maar die policy is wel een stok achter de deur...

Nu vind ik persoonlijk die domme topics die volstaan met irri opmerkingen vervelend, maar erger vind ik UTFS geroep in 'wel normale' topics. Da's wel minder geworden...

En sja, een groot forum met altijd wel 500-1000 man online, zitten er altijd een paar tussen die offtopic gaan zitten blaten in dat soort topics.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 13:04 schreef JvS het volgende:
En sja, een groot forum met altijd wel 500-1000 man online, zitten er altijd een paar tussen die offtopic gaan zitten blaten in dat soort topics.
Agree, niet meer dan logisch
maar gister waren het 5 mensen die onzin blaten, vandaag 10 en morgen 15
bij wijze van spreke dan...ik heb het idee dat het echt wel steeds meer wordt, weet niet of dat aan mij persoonlijk ligt, maar daarom een beetje dit topic.
misschien dat topic in het MeF sticky maken oid...
in de FAQ een linkje.
zoiets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Op zaterdag 13 juli 2002 13:08 schreef veldmuis het volgende:
in de FAQ een linkje.
zoiets :?
Ja, dat zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn, want je merkt dus ook met zoeen policy als er nu gebruikt wordt dat het een tijd goed gaat en dat naar een paar weken/maanden het weer minder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-10 14:51

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 13 juli 2002 12:53 schreef [Airwolf] het volgende:
Mja goed het klopt helemaal wat je zegt veldmuis ..

Het enigste is dat er zoeen policy bestaat en dat er mods zijn (zoals Sinterklaas) die dan de helft een ow geeft, maar dat er toch niks veranderd.

En dan moet je nagaan denken hoe je een structurele oplossing kan vinden, want het lijkt me niet echt gewenst dat de mods de heledag ow's gaan zitten typen. (Bij wijze van dan)
is misschien een oplossing voor nieuwe forum.

Voor de mods bij elke post een vinkhokje.
Als een topic helemaal over de scheef gaat, vinkt hij die hokjes (van desbetreffende users) aan.
Dan krijgt de mod een schermpje waar hij een email in kan vullen, en in de bc staan dan alle emails van users waarvan die vinkje is aangezet.
Zo hoeft de mod maar een keer een email in te vullen, en alle foute users hebben een OW, zonder veel moeite.

Nu is dit een geweldig idee, die niet gebruikt gaat worden omdat dit toch niet vaak voorkomt. ;)
voor zover mijn overhaaste reactie met bedenken van oplossingen voor problemen die niet bestaan. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Op zaterdag 13 juli 2002 13:10 schreef Vae Victis het volgende:
**knip**
Ja ik snap je wel, maar nu begin je te discussieren over mogelijke "straffen", maar ik neem aan dat de mods daar ook niet echt veel zin in hebben. Het lijkt mij (persoonlijk) beter om eerder iets aan het probleem te doen voordat het ontstaat dan te straffen nadat het probleem al bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 13:10 schreef Vae Victis het volgende:

[..]

is misschien een oplossing voor nieuwe forum.

Voor de mods bij elke post een vinkhokje.
Als een topic helemaal over de scheef gaat, vinkt hij die hokjes (van desbetreffende users) aan.
Dan krijgt de mod een schermpje waar hij een email in kan vullen, en in de bc staan dan alle emails van users waarvan die vinkje is aangezet.
[...]
mjah...een email versturen gaat simpel hoor...email scriptje is er al...standaardmailtje is er ook al :)

enige is een topiquenummer invullen en op send klikken geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-10 14:51

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 13 juli 2002 13:13 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Ja ik snap je wel, maar nu begin je te discussieren over mogelijke "straffen", maar ik neem aan dat de mods daar ook niet echt veel zin in hebben. Het lijkt mij (persoonlijk) beter om eerder iets aan het probleem te doen voordat het ontstaat dan te straffen nadat het probleem al bestaat.
Hoe wil je voorkomen dat users onzin posten?
Het enige werkende methode die ik kan bedenken is dat ze helemaal niet mogen posten, en dat is ook zoiets ingrijpends.

En idd. straffen is niet leuk voor de mods. Maar zal toch gedaan moeten worden.
Het is soms straffen of verzuipen ;)
Op zaterdag 13 juli 2002 13:13 schreef veldmuis het volgende:
mjah...een email versturen gaat simpel hoor...email scriptje is er al...standaardmailtje is er ook al :)

enige is een topiquenummer invullen en op send klikken geloof ik :)
Correctie dan:
Nu is dit een geweldig idee, die niet gebruikt gaat worden omdat hier al een oplossing voor is.
voor zover mijn overhaaste reactie met bedenken van oplossingen die overbodig zijn.
Wat doe ik hier nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mail me helemaal de ziekte af en toe :)

Ik blijf doorgaan omdat er veel mensen terugmailen dat ze spijt hebben/hun gedrag veranderen.

Imho werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:07

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
SH007 en ik hebben het in vele topics geprobeerd en soms blijven ze maar door gaan. Naar de "normale" user luisteren ze niet, maar toen LuTaNiC kwam en ging dreigen met OW's werd het wel opeens stil :{ Toen was er daarna ook een LA topic, er wordt wat aan gedaan werd er gezegd en das mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik strooi met icq messages en mail :)
Alleen is her erg lastig :P Een knopje dat autom "dit is een slechte reply en staat genoteerd. mvrgt VeldMuis" zou wel handig zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een jaar verstoken geweest van internet (en dus ook van GoT) maar ik denk dat ik daarom wel kan zeggen, dat het 'sfeertje' veel harder en zakelijker is geworden...

Kan met de veranderende maatschappij te maken hebben, maar ook met de gemakzuchtige manier waarop 'Jan en alleman' maar denken te kunnen posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Die echte lulopmerkingen zet ik echt gewoon in de notes hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:07

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 13 juli 2002 18:42 schreef OProg het volgende:

[..]

Die echte lulopmerkingen zet ik echt gewoon in de notes hoor :P
Ja, dat kon je verwachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 13 juli 2002 18:40 schreef hoolie_v het volgende:
Kan met de veranderende maatschappij te maken hebben, maar ook met de gemakzuchtige manier waarop 'Jan en alleman' maar denken te kunnen posten..
Alles moet voor- en uitgekauwd worden, vooral geen eigen initiatief tonen en als iemand daar wat van zegt gelijk moord en brand beginnen te schreeuwen, bedoel je dat soms ook ? :+

Sommige draadjes zijn van dien aard dat ze erger forum-verziekend zijn dan dat je het topic zelf ooit kunt verzieken.

* alt-92 heeft vandaag een draad (niet met opzet overigens) om zeep geholpen met een wat cynische benadering die blijkbaar niet goed begrepen werd door de user in kwestie.

Ik kwam er nog een tegen:
[topic=549009]

En dan ook maar gelijk roepen dat je bij de modjes zit te slijmen ?

WTF?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Probleem is dat er op GoT geen media is die alle straffen openbaar maakt. NIemand dus die het weet als iemand een OW/ban krijgt wegens een slechte reply. Een schrik effect levert het dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een openbaar zichtbare schandpaal wou je?

Great idea, folks.. :X

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 21:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op zaterdag 13 juli 2002 20:15 schreef Peertje het volgende:
Probleem is dat er op GoT geen media is die alle straffen openbaar maakt. NIemand dus die het weet als iemand een OW/ban krijgt wegens een slechte reply. Een schrik effect levert het dus niet op.
Of dit een goede regeling is betwijfel ik. Een hoop gebruikers, die in hun beginfase fouten maken (en hier een OW voor krijgen), zijn voor de rest van hun GoT-carriere getekend. Door alle users zullen zij, indien dit nagezocht kan worden door iedereen, voor altijd 'gemerkt', een nieuwe kans is er dan niet mogelijk voor ze. Daarnaast wordt het zo heel verleidelijk om in geval van een ban / ow een nieuw user aan te maken; lijkt me lastig om iedereen te traceren.

Sowieso geef ik Veldmuis gelijk; mensen reageren pas als er een moderator aan te pas komt. Als iemand twee partijen tot kalmte maant, dan krijgt deze de volle laag. Meestal zijn dit de personen die langer op GoT rondlopen en het zou jammer zijn als deze, om deze reden, minder of zelfs helemaal niet meer op GoT zouden komen. Meest duidelijke voorbeelden die ik heb gezien zijn D2k en whoami, welke beiden af en toe echt de volle laag krijgen (owke, ze zijn wel lite-mod, maar het principe blijft hetzelfde) (Natuurlijk zijn er meerdere, maar ik kom vaak in P&W.. :) )

Vooralsnog levert het dus een verzwaring van de taak van de (lite-)mods op, als alleen mensen naar hen willen luisteren en als alleen een OW helpt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 13 juli 2002 20:29 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]
Als iemand twee partijen tot kalmte maant, dan krijgt deze de volle laag. Meestal zijn dit de personen die langer op GoT rondlopen en het zou jammer zijn als deze, om deze reden, minder of zelfs helemaal niet meer op GoT zouden komen.
Ik kan je vertellen dat het in mijn geval daar nu dicht tegenaan zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 21:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op zaterdag 13 juli 2002 20:33 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat het in mijn geval daar nu dicht tegenaan zit...
Hoewel ik hier nog maar kort echt lid ben, zou ik dat sowieso (en ik denk vele anderen) dat jammer vinden mocht je dit besluiten. Natuurlijk stoor ik me ook aan mensen die voor de 20e keer een search vraag posten of die lekker lopen te flamen omdat je ze naar google verwijst of misschien (op een nette manier) aanspreekt op hun postgedrag of whatever (ik noem ze maar even de verkeerde users). Al enkele users zijn mij opgevallen die naar mijn idee onder deze categorie vallen; eventuele 'hulp' van mijn kant, voor zover dat mogelijk is, wordt hierdoor een stuk beperkter.

Wel blijf ik nog steeds bewondering hebben voor de mensen die door blijven gaan met zinnige posts, de mods en litemods natuurlijk en de users die hier al lange tijd rondlopen en mensen proberen te helpen met problemen. Aan de ene kant wordt de groep 'verkeerde' users groter, maar blijft er naar mijn idee wel een groep mensen bestaan die elkaar op een hoog niveau wil blijven helpen. En deze discussies blijf ik sowieso interessant vinden om te volgen en maken weer een hoop goed.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik zet meestal wel neer wat voor 'sanctie' iemand krijgt.

Niet zozeer om iemand voor lul te zetten (wat heb ik daaraan), maar wel om voorbeeld te stellen voor anderen.

Ja, het schrikt zeker af en steeds meer mensen weten waar ze aan toe zullen zijn en waar de grenzen liggen.

Ben er dus wel voorstander van te zeggen wat iemand waar voor krijgt, zolang het niet op denigrerende wijze is en om iemand voor lul te zetten.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Op zaterdag 13 juli 2002 16:18 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Ik strooi met icq messages en mail :)
Alleen is her erg lastig :P Een knopje dat autom "dit is een slechte reply en staat genoteerd. mvrgt VeldMuis" zou wel handig zijn :D
Mr. Schijnheil jij heh :P gaat ie zomaar mijn enige nuttige opmerking in een nutteloos topic trashen :P

Owjah en een nutteloze post van iemand anders nuttig maken met mijn tekst :)

tssssk :)

maar trashen van nutteloze posts gebeurt al een flink tijdje in SP naar mijn weten :)

Voor zover ik weet helpt ut nog niet zo supergoed maja das omdat je niets meer ziet van die posts of consequenties van slechte posts, misschien moet mod/ad dat in sluitmessage zetten :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1