Toon posts:

Mozilla preferences, bookmarks & plugins opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zometeen even een image terugzetten (weer :() en nu wil ik wel eerst mijn Mozilla bookmarks, preferences & plugins opslaan. Werkt het gewoon als ik de mappen 'default/pref', 'default/profile' & 'Mozilla/Plugins' opsla, of mis ik dan nog iets?

Ik stap overigens ook over van 1.0 naar 1.1a, zijn die mappen dan nog wel compatible, of is het beter om gewoon bij 1.0 te blijven i.v.m. eventuele compatibiliteits problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb hier de gok genomen door 1.1a over 1.0RC1 te gooien, en op een vage bug (laatste venster sluiten --> Moz klapt, 100% proc + herstart van Moz in systray in 3 seconden tijd) werkt het tot nu toe nog steeds prima.
Bij de 0.9x versies werkte een backup van de profile + plugins dir iig nog wel (was wel met linux MDK 8.2 trouwens)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die bovenstaande weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op zaterdag 13 juli 2002 14:09 schreef Vertex het volgende:
Niemand die bovenstaande weet?
Niet zo snel kicken, aub. ;)

Het is Duits, maar misschien heb je er wat aan: http://www.hmetzger.de/Profilverzeichnisse.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet zo snel kicken, aub.
Mmmm, ik heb zowat een dag gewacht, dus ik vind het nog wel meevallen. Komt bij dat ik mijn image nou eindelijk eens terug wil zetten, dus het heeft best wel wat haast.

Helaas heb ik niets aan die link die je gaf, er staat daar niet hoe je je preferences, bookmarks & plugins moet opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Op zaterdag 13 juli 2002 14:37 schreef Vertex het volgende:

[..]

Mmmm, ik heb zowat een dag gewacht, dus ik vind het nog wel meevallen. Komt bij dat ik mijn image nou eindelijk eens terug wil zetten, dus het heeft best wel wat haast.
Je moest nog 8 uur wachten. :P
Helaas heb ik niets aan die link die je gaf, er staat daar niet hoe je je preferences, bookmarks & plugins moet opslaan.
Copy/paste? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moest nog 8 uur wachten.
Waar haal je die wijsheid vandaan?
Copy/paste?
Heb je Mozilla 1.0? Zoja, dan zul je zien dat je de mappen waar ze op dit site over spreken helemaal niet hebt. Ze staan wel (gedeeltelijk) in 'mozilla.org/Mozilla', maar wat je dan precies moet backuppen is onduidelijk.

EDIT:

Hmmm, ik heb zojuist eventjes 'verborgen bestanden tonen' aangezet, en nu staan de mappen er wel. Bovenstaande site heeft dus toch de oplossing gegeven, alleen stom dat ze er niet bijzetten dat de mappen verborgen zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Op zaterdag 13 juli 2002 14:44 schreef Vertex het volgende:

[..]

Waar haal je die wijsheid vandaan?
[..]
Een dag wachten, dus eigenlijk zou je vanavond om 22:16 weer mogen kicken. :P
Heb je Mozilla 1.0? Zoja, dan zul je zien dat je de mappen waar ze op dit site over spreken helemaal niet hebt. Ze staan wel (gedeeltelijk) in 'mozilla.org/Mozilla', maar wat je dan precies moet backuppen is onduidelijk.
Ik heb het ja. Het kan best zijn dat de gegevens verouderd zijn. Zoek eens verder met google zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een dag wachten, dus eigenlijk zou je vanavond om 22:16 weer mogen kicken.
Ja oke, maar waar staat dan dat je pas na 24 uur weer mag kicken? Ik heb het in geen FAQ kunnen vinden....
Ik heb het ja.
Staan die mappen er bij jou wel dan? Ik bedoel, gewoon zichtbaar, dus niet verborgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Op zaterdag 13 juli 2002 14:51 schreef Vertex het volgende:

[..]

Ja oke, maar waar staat dan dat je pas na 24 uur weer mag kicken? Ik heb het in geen FAQ kunnen vinden....
[..]
Mocht je na een dag geen antwoord hebben gehad mag je uiteraard wel door middel van een post je topic weer wat onder de aandacht brengen
Staan die mappen er bij jou wel dan? Ik bedoel, gewoon zichtbaar, dus niet verborgen?
Ik zal voor je kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Het lijkt mij dat die link wel degelijk klopt. :) Ik zie hier wel history.dat, enz.

Alle gegevens die je wilt houden, kopieer je naar een tijdelijke temp-dir. Nadat je dat image erop hebt gezet, kopieer je ze weer terug. Simpel toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je in een eerdere reactie heb kunnen lezen staan de mappen er bij mij ook. Het gaat mij alleen om het volgende: zijn de mappen bij jou verborgen, of zijn ze gewoon zichtbaar?

De site geeft inderdaad een oplossing, maar het had beter geweest als ze erbij hadden gezet dat de mappen verborgen zijn. Het lijkt me dat de meeste mensen verborgen mappen & bestanden aan hebben staan, dus geeft het wat verwarring als ze het er niet bij vermelden.

BTW, in welke FAQ heb je dit gevonden:
Mocht je na een dag geen antwoord hebben gehad mag je uiteraard wel door middel van een post je topic weer wat onder de aandacht brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Op zaterdag 13 juli 2002 15:11 schreef Vertex het volgende:
Zoals je in een eerdere reactie heb kunnen lezen staan de mappen er bij mij ook. Het gaat mij alleen om het volgende: zijn de mappen bij jou verborgen, of zijn ze gewoon zichtbaar?
Ze zijn hier gewoon zichtbaar. Het zijn eigenlijk ook files waar het om gaat, niet om dirs.
De site geeft inderdaad een oplossing, maar het had beter geweest als ze erbij hadden gezet dat de mappen verborgen zijn. Het lijkt me dat de meeste mensen verborgen mappen & bestanden aan hebben staan, dus geeft het wat verwarring als ze het er niet bij vermelden.
De meeste tweakers zullen verborgen mappen UIT hebben staan. Ik vind dat een beetje voor beginners. ;)
BTW, in welke FAQ heb je dit gevonden:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn hier gewoon zichtbaar. Het zijn eigenlijk ook files waar het om gaat, niet om dirs.
Het gaat om de map 'Profile' en alles wat daar in staat. Het gaat dus niet alleen om de files.
De meeste tweakers zullen verborgen mappen UIT hebben staan. Ik vind dat een beetje voor beginners.
Beetje kinderachtige reactie. Ik heb verborgen mappen altijd uitstaan, omdat het helemaal niet nodig is om ze zichtbaar te maken. Als je verborgen mappen zichtbaar maakt, geeft dat (zichtbaar) meer mappen, dus een rommeliger uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Op zaterdag 13 juli 2002 17:15 schreef Vertex het volgende:

[..]

Het gaat om de map 'Profile' en alles wat daar in staat. Het gaat dus niet alleen om de files.
[..]
Ook die mappen zijn hier gewoon zichtbaar. :)
Beetje kinderachtige reactie. Ik heb verborgen mappen altijd uitstaan, omdat het helemaal niet nodig is om ze zichtbaar te maken. Als je verborgen mappen zichtbaar maakt, geeft dat (zichtbaar) meer mappen, dus een rommeliger uiterlijk.
Ik vind het helemaal niet kinderachtig. Ik zet meteen Verborgen mappen aan, zodra Windhoos erop staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 13 juli 2002 17:15 schreef Vertex het volgende:
Beetje kinderachtige reactie. Ik heb verborgen mappen altijd uitstaan, omdat het helemaal niet nodig is om ze zichtbaar te maken.
* alt-92 verbaast zich erover dat hier zo'n punt van wordt gemaakt..

Als je weet dat er verborgen dirs zijn, en je kan niet direct vinden wat je zoekt, dan zet je toch als eerste de hidden dirs aan :?

Dan moet je niet "dom" doen en verwachten dat ze jou dat nog moeten uitleggen, als je Mozilla-beta's draait hoor je dat ook te weten (zou ik ook vauit gaan).
Op zaterdag 13 juli 2002 00:30 schreef BackSlash32 het volgende:
Bij de 0.9x versies werkte een backup van de profile + plugins dir iig nog wel (was wel met linux MDK 8.2 trouwens)
Die staan onder win2k /XP dus onder AppData (en die is hidden) en in program files\Mozilla.org.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32:
Als je weet dat er verborgen dirs zijn, en je kan niet direct vinden wat je zoekt, dan zet je toch als eerste de hidden dirs aan :?
Als jij al mijn reacties door zou lezen, dan zou je hebben gezien dat ik dat heb gedaan. Het ging mij er alleen om dat ze dat er best bij zouden mogen zetten, niet iedereen is zo goed als BackSlash32 |:(
Dan moet je niet "dom" doen en verwachten dat ze jou dat nog moeten uitleggen...
Gaan we nu ineens flamen? Ik verwacht trouwens wel dat ze er even bijzetten dat die mappen verborgen zijn, de meeste mensen hebben dat gewoon uitstaan, en kijken daar bijna nooit naar om.
...als je Mozilla-beta's draait hoor je dat ook te weten (zou ik ook vauit gaan).
Lezen. Ik draai helemaal geen Mozilla beta, ik draai 1.0. Ik heb wel gezegd dat ik waarschijnlijk van plan ben om 1.1a te gaan draaien, maar daar ben ik nog steeds niet zeker van i.v.m. eventuele compatibiliteits problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Op zaterdag 13 juli 2002 18:33 schreef Vertex het volgende:
BackSlash32, gaan we nu ineens flamen? Als jij al mijn reacties door zou lezen, dan zou je hebben gezien dat ik dat heb gedaan. Het ging mij er alleen om dat ze dat er best bij zouden mogen zetten, niet iedereen is zo goed als BackSlash32 |:(
Rustig blijven, jongens... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 13 juli 2002 18:33 schreef Vertex het volgende:
BackSlash32, gaan we nu ineens flamen?
Ik vleem niet, ik zet alleen een kanttekening bij de nogal merkwaardige houding die je laat blijken door
De meeste tweakers zullen verborgen mappen UIT hebben staan. Ik vind dat een beetje voor beginners. ;)
Hier al aanstoot aan te nemen.
niet iedereen is zo goed als BackSlash32 |:(
Ow boohoohooo..
Lezen. Ik draai helemaal geen Mozilla beta, ik draai 1.0.
Dus draai je een Beta (RC1-RC3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben heel rustig hoor, ik verbaas me er alleen over dat BackSlash32 ineens zo bizar gaat doen. Als hij gewoon eventjes mijn reacties zou lezen, dan zou hij waarschijnlijk niet zo hebben gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pfff.. ik zet er nog " " omheen, lange tenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus draai je een Beta (RC1-RC3)
Ik draai de final.
Pfff.. ik zet er nog " " omheen, lange tenen?
Dat is net zoiets als zeggen: dit is niet als flame bedoeld, maar... Als je zoiets neerzet betekent dat nog niet automatisch dat het geen flame is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
* SiHiDa is het volledig met BackSlash32 eens.

BackSlash32, je flamet helemaal niet. Ik begrijp overigens het punt ook niet, dus laten we er over ophouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 13 juli 2002 18:44 schreef Vertex het volgende:
Dat is net zoiets als zeggen: dit is niet als flame bedoeld, maar... Als je zoiets neerzet betekent dat nog niet automatisch dat het geen flame is.
Ik :r op dit soort insinuaties, if and when I flame dan doe ik dat direct en in-yer-face.

Je zult mij geen NOFI zien gebruiken.

Magoed, ik hoop dat het voor jou mnet zo goed werkt als bij mij, ik Moz lekker door hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prima, laten we er maar over ophouden. Ophef om niks eigenlijk, maar ik blijf bij mijn standpunt dat BackSlash32 wel degelijk begon met flamen. Dat je " " om een woordje heen zet, maakt het er niet echt vriendelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meld het dan in SM als het je zo hoog zit, in plaats van eerst te zeggen
Prima, laten we er maar over ophouden
en dan weer opnieuw beginnen met
maar ik blijf bij mijn standpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste BackSlash32, het zit mij helemaal niet zo hoog, ik zeg alleen dat ik bij mijn standpunt blijf. Jij noemt mij dom. Weliswaar met twee " tekentjes eromheen, maar dat maakt dat woordje niet vriendelijker. Maar laten we er nu dan maar echt over ophouden, want dit draait op niets uit. :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Topic is mislukt imho. Geef elkaar een zoentje enzo :*

Doe maar een nieuwe poging, dit gaat nergens meer over :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.