Eige
nlijk zijn al mijn videokaart upgrades voor mij wel revoluties geweest, maar omdat ik moet kiezen ga ik toch voor de pionier, de 3Dfx VOODOO Graphics.
Toen ik mijn Diamond Stealth had omgewisseld met een l33t Viper V330 (NVIDIA RIVA 128) + Monster 3D (3Dfx VOODOO Graphics) Was het voor het eerst genieten van al het 3D games geweld
Smullen in Forsaken, Quake2, Motorhead en nog wat spelletjes die ik ff niet kan opnoemen.
Maar al snel werd duidelijk dat nieuwere games (Shogo, Half-life) meer power nodig hadden
Tijd daarna kwam mijn gloednieuwe P3 + een dikke Viper V770 Ultra (NVIDIA TNT2 Ultra, toen de waanzinnige aanschafprijs van 700
NLG!) Ja, dat was weer super. Resoluties, kleuren en framerates waar je duizelig van werd
Tijd nix gekocht, want ik had toen weinig geld.
GeForce kwam uit... GeForce2... En toen ineens kwam ATi met een nieuwe kaart genaamd Radeon. Dit zou een GeForce2 Killer zijn bleek uit de reviews. Ik werkte toen fulltime en had weer eens veel geld te besteden, dus toen heb ik er maar een besteld uit Amerika (hij was nog niet echt goed leverbaar hier en hij was ook een stuk goedkoper daar) en er ging weer nieuwe wereld open. Veel mooier beeld dan ik gewend was. Heerlijk gamen. Sinds dien ben ik van ATi gaan houden.
Veel later heb een Radeon 8500 gehaald toen bleek dat de originele Radeon toch wel moeite had met GTA3
En om met al het geweld van Unreal2 mee te kunnen gaan, heb ik een paar weken geleden maar een Club3D Radeon 9700 (geen Pro, die zat net iets boven mijn psychologische prijsgrens, en het klein beetje meer performance is het me echt niet waard

) aangeschaft. Die bevalt me tot nu toe prima. Hij doet alles op highest detail en hoogste res
Pas als het nodig is upgrade ik wel weer