Toon posts:

Wat is de Beste Videokaart ooit?

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.166 views sinds 30-01-2008

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Geen matches
Toen de computers echt voor de gebruikers van nu op de markt kwam vond ik de voodoo 1 en later de 2 wel ok

Verwijderd

Geen matches
Savage 4 s540 ofzo , errug lief kaartje , de eerste keer q3 was echt cool , hehe

Verwijderd

Geen matches
Niet zozeer een kaart voor mij, voor mij was dat ene icoontje met vesa driver eronder HET, klikte erop, deed wat wazige dingen en dan warcraft 2 of jazz jack rabbit veel mooier! Don't ask me how, kwas err 8 of zow? :D 1mb kaart iig op 486

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Geen matches
ik had een Riva TNT based kaart (viper v550) en ik moest er die tijd rond de 400 piek voor betalen, maar simcity2000 liep er wel een stuk beter door :Y)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 00:13:
De heiligste plank allertijden was ckerz de VooDoo 2...
Die ging zo heerlijk lang mee...
Ut was ook de perfecte overgang na me 2mb S3 Virge
Ik zou zo weer een traantje weg moeten pinken als ik dat draaiende 3dfx logo weer zag voordat ik me spellen opstartte...
En daarom: HEIL 3DFX!!! _/-\o_
Amen!!
De tijden van unreal schieten terug voor mijn ogen.... snif!
De eerste keer dat ik het water zag in unreal met mijn voodoo 2!! _/-\o_
Weinig spellen deden het beter in de jaren die kwamen!
En toen kocht ik een tnt 2 m64 :r
Enne het was de enige kaart waarmee ik bijna 2 jaar aan een stuk heb kunnen spelen! :)
Voodoo 2 zal me altijd bij blijven! Het was mijn eerste echte grafische kaart!
Toen was het nog een spannende tijd, een tijd van enorme vernieuwing!
Tja misschien ben ik een beetje te nostalgisch maar die enorme vooruitgang zie ik niet meer! :'(
3DFX rust in vrede!! :'(

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Geen matches
De eerste 3d kaart die ik kreeg in een nieuwe pc. Daarvoor nooit 3d spellen kunnen spelen, en dan plots het beeld te mogen ervaren van de beste kaart ooit (van dat moment) De tnt2 32mb. Geweldig mooi vond ik het allemaal. Vooral in spellen als evolva. Nog steeds vind ik trouwens dat deze de mooiste kleuren zowieso, en bijna de mooiste graphics ooit heeft. Nu vind ik het allemaal vanzelfsprekend dat 3d ect. Leuke tijd. :)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Beercase
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Geen matches
Eerst een Viper V550 16 mb, Voodoo 2 12 mb, een Viper V770 ultra 32 mb(lang gehad) en nu een Asus Ti 4600 128 mb :9..
Beste vooruitgang btw:D
Voodoo heeft verder nooit een goede naam gehad als stand alone videokaart. Veel problemen bij een hoop vrienden van mij..

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Geen matches
ATI 3D Rage pro 8MB (in 1998). Er zat zo 'n geheugen uitbreiding op aan het eind van de kaart. De kaart was ook voorzien van tv-in en tv-out...

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 21:32:
[...]

Amen!!
De tijden van unreal schieten terug voor mijn ogen.... snif!
De eerste keer dat ik het water zag in unreal met mijn voodoo 2!! _/-\o_
Weinig spellen deden het beter in de jaren die kwamen!
En toen kocht ik een tnt 2 m64 :r
Enne het was de enige kaart waarmee ik bijna 2 jaar aan een stuk heb kunnen spelen! :)
Voodoo 2 zal me altijd bij blijven! Het was mijn eerste echte grafische kaart!
Toen was het nog een spannende tijd, een tijd van enorme vernieuwing!
Tja misschien ben ik een beetje te nostalgisch maar die enorme vooruitgang zie ik niet meer! :'(
3DFX rust in vrede!! :'(
Moet je het water in GIANTS eens checken, dat is pas lekker :P.

Maar idd, dat water in Unreal was best erg goed, al zag je duidelijk dat er toch wel een heel typische structuur in de beweging ervan zat als je lang bleef kijken op je 15" monitortje... maar dat wilde je natuurlijk niet zien als je net een voodoo2 in je toen nog stoere PII266 met 64MB gestouwd had ;).

Verwijderd

Geen matches
Monster3D Voodoo2 kaart, toen Doom2 en Heretic spelen, woei wat een framerates :)

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 14:19

PegOpDeWeg

eej wasup?

Geen matches
Ik blijf erbij dat de Matrox Millennium een hele goeie videokaart is geweest en nog steeds is, ultime 2d performance, hoge resoluties, was zijn tijd ver vooruit en werkte altijd op elk systeem.

Kwa 3D zal ik niets anders moeten zeggen dan de 3DFX voodoo kaart, die 2 jaar lang ongeslagen de top voerde, niets kwam in de buurt van de performance van deze kaart en een ware revolutie teweeg bracht, niet alleen in hardware maar ook in de games. En niet vergeten de start van een nieuw tijdperk van raw performance 3d kaarten en 3d games.

vanuit een ander standpunt bekeken is de beste videokaart ooit, nog steeds niet gemaakt.

"It's better to burn out, than fade away"

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06 07:08

SG

SG surft naar info hardewaren

Geen matches
* SG vind de 9700 tot nu toe de beste kaart ooit.

Nieuwe features en is ook met dezelfde features sneller.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Maximum_Overkill
  • Laatst online: 08:43

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Geen matches
Voodoo 1 (Helios welliswaar) en toen de 3DFX Voodoo 3 2000 heb ik nog steeds welliswaar als vervanger voor effe want m`n Geforce 4 is stukkend.

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Geen matches
3Dfx Voodoo Graphics
(de chipset)

Was zijn tijd vér vooruit, de concurrenten hadden pas een vergelijkbaar model (alleen zonder Glide-support :9) één jaar later! :*)

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Geen matches
Ik heb net DE BESTE kaart ooit gezien bij een maat van mij...
De naam van het beestje: Nvidia Vanta >:)
Check die superspecs :D :
Vanta Graphics Core:128-bit
Pixels per Second:200 Million
Memory Bandwidth:1.0GB/s
:O

en dan te bedenken dat die maat hem bij zijn NIEUWE pentium 4 kreeg (de befaamde computer-oom zou wel ff een systeempje bouwen :D)

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Geen matches
Ik doe nu al een paar jaar met mijn Viper V770 32 MB en draai nog steeds (lachend) mee met de nieuwste spellen. :*), het is in ieder geval niet de hoogste prioriteit van upgrades, denk ik

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Verwijderd

Geen matches
Jeanious schreef op 27 augustus 2002 @ 16:43:
Ik doe nu al een paar jaar met mijn Viper V770 32 MB en draai nog steeds (lachend) mee met de nieuwste spellen. :*), het is in ieder geval niet de hoogste prioriteit van upgrades, denk ik
Gta 3, renegade, morrowind, ut2k3 al gespeeld ?

Verwijderd

Geen matches
asus v8200 t2 O-)

Verwijderd

Geen matches
ik begon met een 2mb kaartje, daarna een 16 mb voodoo 1 van diamond, toen was het echt van :o wow dat is mooi, alleen jammer dat het draaide op een cyrix 166+ @133mhz maar ik heb er aardig wat mee gespeeld...op de computer waar ik nu achter zit, zit een nvidia riva tnt 2 pro 32 mb...beter dan die voodoo 1 maar ik haal alsnog weinig fps...*72* en op me eigen pc-tje heb ik een Asus V7700 deluxe tv, 32 mb geforce 2 gts en dat is voor mij gewoon de beste videokaart... *draait nu nog op een 500mhz, binnenkort op een amd duron 900 :)*

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Matched: nl
De 3dfx Voodoo1 is zo'n beetje de beste kaart ooit, voor mij persoonlijk was het echter de ASUS AGP-V6800 (GeForce 256 32MB DDR).

Was een leuke upgrade: 1MB SVGA -> GeForce1 (hele nieuwe PC toen).

[ Voor 0% gewijzigd door Railgunner op 22-09-2002 16:31 . Reden: typo ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Mentalist
  • Laatst online: 17-06 10:46

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 16:25:
ik begon met een 2mb kaartje, daarna een 16 mb voodoo 1 van diamond, toen was het echt van :o wow dat is mooi
Dat is zeker mooi. Een Voodoo 1 met 16 MB bestaat namelijk niet. Normaliter had een Voodoo 1 4MB aan geheugen, weet niet of daar überhaupt uitzonderingen op bestaan.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Robthebest
  • Laatst online: 15-06 12:14
Geen matches
RADEON 9700?

Is dat niet de beste kaart tot nu toe?

Voorlopig dan ?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Geen matches
tsjeng labs w32p (1MB PCI) was me eerste pci videokaartje (toppertje)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Geen matches
Robthebest schreef op 22 september 2002 @ 18:31:
RADEON 9700?

Is dat niet de beste kaart tot nu toe?

Voorlopig dan ?
Yep, maar niet de beste voor zijn tijd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik ga toch echt voor de Matrox Millennium- beste beeldkwaliteit van z'n tijd (naja, van mainstream kaarten dan... de ArtistGraphics Netvision 2500i kon hem met gemak aan) en de beste 2D acceleratie.

En in die tijd was 3D eigenlijk alleen fatsoenlijk met een losse accelerator te doen- daarom vind ik de VooDoo I en II eigenlijk geen videokaarten.

Maar goed, dan neem je voor 3D een VooDoo, dan nog moet er een 2D kaart achter, en pas met de tweede generatie AGP kaarten waren er die noemenswaardig meerwaarde leverde tov een goede oude 4MB Millennium met WRAM :)

Oslik blyat! Oslik!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Geen matches
Ik ga voor twee Voodoo 2's in SLI mode !!! Wow, dat had een power zeg, als je daar het geld voor had kon je eindeloos gamen :P

De meeste mensen deugen!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
marzzman schreef op 22 september 2002 @ 20:41:
Ik ga voor twee Voodoo 2's in SLI mode !!! Wow, dat had een power zeg, als je daar het geld voor had kon je eindeloos gamen :P
W3ird_N3rd in "--- 3dfx must live on --- Deel II"

Ik ben er klaar voor! :P (postbode komt morgen misschien al :9~)

Verwijderd

Geen matches
de Voodoo I :P.
Of de matrox G450 maybe, wat een strak beeld zeg :).

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33

Ravefiend

Carpe diem!

Geen matches
marzzman schreef op 22 september 2002 @ 20:41:
yep.. zonder twijfel een feit... zeker in SLI mode waren die hun tijd al ver vooruit volgens mij ... en trouwens .. het stond ook wel stoer met 3 grafische kaarten in je kast 8)

Verwijderd

Geen matches
VooDoo Banshee 16 mb, dat kaartje draait nog steeds, al weer 6 jaar oud nu, draait op een p2-350 en HL loopt er nog steeds heerlijk op, al moet ik zeggen dat sommige hedendaagse toepassingen nog steeds leuk erop draaien. Helaas moet ik wel konstateren dat Nvidia een beetje naast zijn schoenen loopt, iedere nieuwe serie in hun range was maar een paar % meer sneller, uitbating van de markt imo, daarvoor sla ik tegenwoordig 3 generatie's over :)

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 06-07 18:25
yep, generaties overslaan werkt, gewoon een paar details inleveren zo nu en dan daarmee bespaar je honderden euro's
UT2K3 is prima speelbaar op 1024 op een geforce2, details op normal kan ik wel mee leven kan ik nog wel ff mee vooruit dus
ik begon bij GTA3 al even te vrezen, maar mafia bewees dat zo'n spel mits degelijk geprogrammeerd ook prima op een geforce2 kan draaien

voorlopig was het voor mij voodoo2 -> voodoo2 SLI -> geforce2
misschien ga ik strax voor een geforce4 4200, maar niet voordat ie 100 euro of minder kost

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Geen matches
Voodoo2 SLI rules dus echt !!! Ik had eerst een AMD K6-2 500Mhz bak met een Viper1 (TNT1 met 16MB) ... toen kon ik deze twee voodoo's voor fijn prijske krijgen (200 gulden totaal, 100 gulden per kaart :D ) en dat deed ik meteen. Oh my god, wat heb ik daar veel plezier van gehad. Duurde best lang voordat ik ze goed en perfect aan de praat kreeg, maar my god, UT en Q3 liepen nog nooit zo nais !!! >:)

Ik heb nu een Geforce4 Ti4200 64MB DDR van MSI, gaat wel sneller, maar is lang niet zo revolutionair als die Voodoo2 in SLI mode :9 :9~

Ik hoop dat W3ird_N3rd ook een lekkere performance increase krijgt met strak beeld :P

De meeste mensen deugen!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
marzzman schreef op 22 september 2002 @ 23:57:
Voodoo2 SLI rules dus echt !!! Ik had eerst een AMD K6-2 500Mhz bak met een Viper1 (TNT1 met 16MB) ... toen kon ik deze twee voodoo's voor fijn prijske krijgen (200 gulden totaal, 100 gulden per kaart :D ) en dat deed ik meteen. Oh my god, wat heb ik daar veel plezier van gehad. Duurde best lang voordat ik ze goed en perfect aan de praat kreeg, maar my god, UT en Q3 liepen nog nooit zo nais !!! >:)

Ik heb nu een Geforce4 Ti4200 64MB DDR van MSI, gaat wel sneller, maar is lang niet zo revolutionair als die Voodoo2 in SLI mode :9 :9~

Ik hoop dat W3ird_N3rd ook een lekkere performance increase krijgt met strak beeld :P
Ik ga die Voodoo 2 SLI in een IDT C6 225 Mhz schroeven, zit nu een S3 Trio 3D/2x pci kaartje in van 8 MB (blijft er gewoon inzitten natuurlijk ;)). Daar draait NFS3 niet helemaal soepel op, en ik ben heel benieuwd hoe dat wordt met een Voodoo2 SLI :9~

Misschien kan ik dan zelfs Q3 op die bak doen :).

Ik denk dat ik die Voodoo 2 SLI misschien ook nog even in m'n Athlon XP zet - kijken of je er GTA3 op kunt doen en even de hoogste 3Dmark score ooit gehaald met een Voodoo 2 submitten 8)7 Als tenminste nog niemand anders daar eerder aan heeft gedacht om dat te doen :X

• Defspace
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Geen matches
All-round: Voodoo 1

Nu: SGI Onyx 3000 :)
283 miljoen triangles ps
7.7 miljard pixels ps
716GB ps

• -Turbotetter-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01 20:20
Geen matches
voodoo1 roelz mijn eerste echte 3d kaart in mijn pentium 90 :*)

quake2 :9~ :9~

zo wat was dat bruut zeg... _/-\o_

Verwijderd

Geen matches
De 3DFX kaarten VoodOO 1, 2 en de SLI van de VoodOO 2 :9~

• -Turbotetter-
  • Laatst online: 05-01 20:20
Geen matches
W3ird_N3rd schreef op 23 september 2002 @ 00:49:
[...]

Ik ga die Voodoo 2 SLI in een IDT C6 225 Mhz schroeven, zit nu een S3 Trio 3D/2x pci kaartje in van 8 MB (blijft er gewoon inzitten natuurlijk ;)). Daar draait NFS3 niet helemaal soepel op, en ik ben heel benieuwd hoe dat wordt met een Voodoo2 SLI :9~

Misschien kan ik dan zelfs Q3 op die bak doen :).

Ik denk dat ik die Voodoo 2 SLI misschien ook nog even in m'n Athlon XP zet - kijken of je er GTA3 op kunt doen en even de hoogste 3Dmark score ooit gehaald met een Voodoo 2 submitten 8)7 Als tenminste nog niemand anders daar eerder aan heeft gedacht om dat te doen :X
ow jah denk er ff aan dat voodoo2's eerste istantie niet lekker werken in Athlon systeempjes. zelf oom gehad namelijk.

als je de voodoo2 drivers heb geinstalleerd ff in veilig modus starten dan bij start => uitvoeren => msconfig. dan bij opstarte een 3dfx vinkje uitzette. als je dit niet doet word je systeem heel erg onstabiel. tenminste dit is bij win98 geen id wat 2000 of XP doet

denk ik zeg het ff :7

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 10:27

MadMax

Dammax

Geen matches
Duidelijk de Voodoo 1..........

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

Geen matches
lijkt me duidelijk.. de voodoo1 in mijn pentium 120.... :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Geen matches
hehehe, ik ging van een 486 naar een k6-2 500MHz, waarin ik later een gf256 kreeg ipv een isa videokaartje, die kaart heeft hier dus een grote indruk achtergelaten,

Maar ik vind toch de voodoo1 toch de beste, en een v2 is nog altijd zeer goed te gebruiken in een oudere pc

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Het lijkt me eigenlijk vrij duidelijk, de Voodoo ownde alles en iedereen in de tijd van de Voodoo1, de Voodoo2 en vaak ook bij de Voodoo3.

Ik dacht nooit dat ik het zou zeggen, maar shame on NVIDIA for destroying such a good company :(

De meeste mensen deugen!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
-Turbotetter- schreef op 23 september 2002 @ 10:27:
[...]

ow jah denk er ff aan dat voodoo2's eerste istantie niet lekker werken in Athlon systeempjes. zelf oom gehad namelijk.

als je de voodoo2 drivers heb geinstalleerd ff in veilig modus starten dan bij start => uitvoeren => msconfig. dan bij opstarte een 3dfx vinkje uitzette. als je dit niet doet word je systeem heel erg onstabiel. tenminste dit is bij win98 geen id wat 2000 of XP doet

denk ik zeg het ff :7
Tenks :).

Op de machine waar ik 'm in zet en laat (die IDT C6 dus) staat Win95. Op m'n Athlon staat Win98. Postbode nog niet geweest vandaag :(

Verwijderd

Waren de voodoo's eigenlijk duur voor hun tijd?

(Heb het niet meegemaakt, heb wel een voodoo 3 16 mb pci in een 200mhz hier)

Verwijderd

Geen matches
Ik heb heel lang plezier gehad van de Voodoo 3 2000. Alleen jammer is dat hij geen tv-out heeft. Anders had ik hem nu nog in me pc gehad

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 16:59:
Ik heb heel lang plezier gehad van de Voodoo 3 2000. Alleen jammer is dat hij geen tv-out heeft. Anders had ik hem nu nog in me pc gehad
Waren idd superkaartjes :)

• Abductor
  • Laatst online: 06-07 13:43
Geen matches
Ik heb zelf lang gebruik gemaakt van "DE" toengemalige combo.
1x Matrox Millenium II
2x Voodoo II via SLI

Kostte ontzettend veel geld en kastruimte, maar het heeft me nooit in de steek gelaten.

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 13:01
Geen matches
voodoo II mijn eerste 3d kaart.

• Brent
  • Laatst online: 16:29
Geen matches
Defspace schreef op 23 september 2002 @ 01:33:
All-round: Voodoo 1

Nu: SGI Onyx 3000 :)
283 miljoen triangles ps
7.7 miljard pixels ps
716GB ps
zijn die specs een grapje? of bestaan dat soort aso-kaarten echt? ik :9~ al bij het idee :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Defspace
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Geen matches
Breepee schreef op 23 september 2002 @ 17:07:
[...]

zijn die specs een grapje? of bestaan dat soort aso-kaarten echt? ik :9~ al bij het idee :)
Het is geen grapje, maar of je dit
Afbeeldingslocatie: http://www.sgi.com/visualization/onyx/3000/ir3/images/onyx3000ir3_index.jpg

echt een kaart kunt noemen ???

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Defspace schreef op 23 september 2002 @ 18:42:
[...]

Het is geen grapje, maar of je dit
[afbeelding]

echt een kaart kunt noemen ???
Met open deur :

Afbeeldingslocatie: http://itc.ua/img/ko/2002/9/onyx3000.jpg

Lijkt wel een koelkast of frisdrankautomaat zeg :?

Afbeeldingslocatie: http://www.infoplace.nl/got/up/index.php?action=download&name=drink.jpg

Damn, lijkt best wel ;)

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
Geen matches
3dfx voodoo 1 :)

Verwijderd

Geen matches
RIVA 128

Was volgens mij de eerste videokaart die 2d en 3d aan kon met 4mb

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-07 21:34
Geen matches
Ik denk dat ik het toch ook eens moet zijn met de meeste mensen hier op het Forum, de Diamond Monster I gebaseerd op de Voodoo 1. In combinatie met mijn vroegere S3 Virge kaart een behoorlijke verbetering. :)

Ok daarna ook nog een Stealth II was ook een behoorlijke goede kaart voor die tijd vond ik. Nu helemaal gelukkig met mijn (ondertussen al wat oude) Matrox G400 vooral door de dual-head.

For rent

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-07 22:37

Erw

3dfx voodoo 1, daar is het toch eigenlijk meebegonnen voor de meesten van ons toch?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Verwijderd

Geen matches
Voodoo2 was wel wreed goed, maar ik vind de Geforce 256 64mb ddr gewoon het beste kaartje ooit. :)

Verwijderd

Geen matches
Ati Rage Pro :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
VooDoo 1 uiteraard. Was zeer vernieuwend toendertijd.
VooDoo 2 was ook vernieuwend door de SLI functie, en het bizar grote geheugen van geen 8, maar wel 12MB! (je had ze ook met 8 maar toch ;))
VooDoo Banshee was ook vernieuwend, eerste kaart die 2D en 3D deed, en je dus maar 1 kaart nodig had.

Ik had zelf overigens een S3 virge trio ofzo, en daarmee ben ik gaan overclocken. In DOS had je een programma en dat moest je dan met stuk of 8 parameters draaien en dan ging de coreclock omhoog :) Was met een of andere vage bereking enzo, dat was nog eens die-hard overclocking ipv met een slidertje tegenwoordig :)

Van die S3 ovegestapt op een TNT2 32MB. Was ook een superkaart, heb ik tot een paar maanden geleden mee gedaan. Q3A werkte perfect op dat kaartje en de nieuwere spellen ook nog wel. De nieuwste helaas niet meer, daarom heb ik nu een 8500LE 128MB :)

Verwijderd

Geen matches
nVidea TNT en VooDoo 1. Dat waaren de eerste doorbraken

Maar k denk toch echt dat VooDoo mijn favo is.

• cruger
  • Niet online
Geen matches
geen, ongeveer elk half jaar komt er een nieuwe , vaak snellere kaart uit van bijna elk merk.

Tweak!

Verwijderd

Geen matches
zonder twijfel de voodoo 1 in mijn supper snelle pentium 266 ;) >:) :)

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Geen matches
Matrox Milennium G450.. 'k heb nog nooit zo'n mooi 2D beeld gezien...

Verwijderd

Geen matches
voodoo 1, mijn eerste 3d kaartje op pII 333 :)

edit: 150 postje trouwens :)

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Geen matches
Tja, misschiens dat je beter kunt kijken naar echte doorbraken:
<ul>
<li>Hercules die grafische mogelijkheden (in monochroom) naar de desktop bracht
<li>Tsjeng ET4000 was zo'n kaart die 32bits kleuren met een goede performance mogelijk maakte.
<li>Weitek 9000 als 2D co-processor die ervoor zorgde dat een 486DX2-66 met 16MB geheugen sneller was dan een Pentium 90 met een standaard kaartje onder AutoCad. <li>Voodoo 1 die 3D acceleratie naar de desktop bracht voor een goede prijs.
<li>Riva128 die 3D acceleratie naar een nieuw niveau verhees en daarbij betaalbaar was.
<li>Matrox G100 die dualscreen bracht.
<li>ATI xxxxxx All in Wonder die alles (ViVo+TV tunner) op een kaart integreerde.
<li>GeForce die T&L toevoegde aan dit alles.
<li>GeForce3 die Pixelshaders en Vertexshaders toevoegde.
</ul>
Tja, misschiens dat de ATI Radeon 9700 Pro aan de reeks moet worden toegevoegd, maar is deze kaart nu echt zo vernieuwend, behalve performance dan :)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Geen matches
De GeForce 256 was ook wel gaaf. T&L was een hele vooruitgang!

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Geen matches
Ik denk dat ik toch voor voodoo2 ga, want ik heb net een geforce2 mx100/200 erin gedaan (16 mb meer geheugen dan mijn voodoo2), en de beelden zijn echt een stuk minder... Het gaat allemaal wel iets sneller, maar kwa beeldkwaliteit prefereer ik toch mijn voodoo2 kaartje met 16 mb

Verwijderd

Geen matches
Voodoo 1 zonder twijfel..

ik was destijds nog een kleine onwetende n00b die op zaterdag wat probeerde bij te verdienen..

heb toen gewoon de duurste kaart gekocht die ik vinden kon :D
(is een goede koop geweest :) )

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 04:29:
Voodoo 1 zonder twijfel..

ik was destijds nog een kleine onwetende n00b die op zaterdag wat probeerde bij te verdienen..

heb toen gewoon de duurste kaart gekocht die ik vinden kon :D
(is een goede koop geweest :) )
ga jij om half 5 even zeggen dat je een voodoo 1 hebt gekocht...

ja en ik ben zo stom om erop te reageren |:(

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:12
Geen matches
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 17:42:
Ik denk dat ik toch voor voodoo2 ga, want ik heb net een geforce2 mx100/200 erin gedaan (16 mb meer geheugen dan mijn voodoo2), en de beelden zijn echt een stuk minder... Het gaat allemaal wel iets sneller, maar kwa beeldkwaliteit prefereer ik toch mijn voodoo2 kaartje met 16 mb
Daar noem je ook een kaart zeg :z

De GF2 MX200 is nou niet echt een topper van nVidea geweest, je had qua snelheid beter een MX400 kunnen kopen (om een beetje in dezelfde prijsklasse te blijven), of qua beeld een Matrox 550 :)

• SonyEricsson
  • Laatst online: 28-06 17:45
Geen matches
heb een paar favokaartjes

ongetwijfeld mijn Voodoo
maar ook mijn G400, TNT2ultra en mijn geforce DDR

maar qua prijs prestaties toch echt de Geforce2MX

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Geen matches
De Diamond Stealth kaart met 16MB (high speed geheugen toen :P ) heb ik ook veel plezier van gehad --> in mijn K6-2 500Mhz geduwd, drivers erop, UT geinstalled en HE, daar kwam de

_-= MeTaL option =-_

Naar voren :9~ --> Toen zag UT op 800x600x32 er echt 1337 uit :9 !!!

Mijn kaartjes met mijn ideeen (chronologisch)

S3 Virge 2MB (lekker voor Doom)

Voodoo I met 4MB (te duur toen :P , maar ik speelde toen veel Red Alert, heerlijk)

TNT 16Mb kaart (Mjah, niet echt super ... Unreal I was te doen)

Savage 4 (METAL !!!)

Savage 2000 kaart met 32MB geheugen ( :) UT weer op MeTaL draaien, was wel blij met Savage)

TNT2 Ultra (Gewoon perfect, echt waar, zo lang gehad dat ding, nais!)

Voodoo2 SLI (geprobeerd, lekkere snelheid, maar drivers waren mij te brak :) )

Geforce2 MX 32MB (Mjah, vond hem best gaaf, had een versie die standaard op 200/200 liep en overclockte tot 240/240 (waarmee ik ECHT WAAR een score haalde van 4011 in 3DMark2001 met 23.11 drivers :D :D :D )

Geforce2 Ti 64MB DDR (Heerlijk, UT2003 ging prima en Max Payne draaide op 1024x768x32 met alles op highest met (FS)AA op 2x :P )

Geforce4 Ti4200 64MB DDR (Ja, ehm, gewoon snel *D )

Zoals je zier heb ik nooit ATI gehad, enorm jammer, want heb geen ervaring met ATI en blijf dus beetje rond NVIDIA hangen... Afijn, ik denk dat er trouwens al wel HEEL VEEL geld in al die kaarten is gaan zitten :D !!!

De meeste mensen deugen!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Geen matches
Uhhm mn voodoo 3 2000 met 16 mb was ronduit fantastich, ik kon Need for Speed 4 vloeiend spelen op mn pentium 100 :P
Mn TNT 2 M64 was goed voor een desktop pctje maar om echt te gamen, niet echt
Nu een GF 4 ti 4200 128 mb ddr ram Snelheids monster himself >:)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Geen matches
Jij hebt veel gehad zeg :)

Ik had als eerst een TNT 2 maar toen wist ik nog niets van computers en ik wist in het begin nog niet eens wat een videokaart was :P. UT en roller coaster tycoon enzo draaiden allemaal goed, dus wat kon mij het schelen :).

Nu heb ik een geforce 2 Ti en zoals je zegt, meeste spellen draaien perfect en ut2k3 is nog goed te doen :)

Verwijderd

Geen matches
Ha Voodoo II natuurlijk ... wist nie wak zag toen ik dit kaartje erin gooide! Zooo mooi :*) Nog lang mee gedaan .. draait nu nog in me ouwe pc'tje trouwens

• B-lennium
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

Geen matches
voodoo1 , voodooII en de voodoo³ waaren echt wel goede kaarten toen ze uitkwamen!!

heb ze ook alle 3 gehad

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Geen matches
Voodoo 1 natuurlijk heb zelf alleen geen voodoo 1 gehad maar wel voodoo 2 en 3 heb nu nog steeds ergens liggen :)

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 13:22:
Jij hebt veel gehad zeg :)

Ik had als eerst een TNT 2 maar toen wist ik nog niets van computers en ik wist in het begin nog niet eens wat een videokaart was :P. UT en roller coaster tycoon enzo draaiden allemaal goed, dus wat kon mij het schelen :).

Nu heb ik een geforce 2 Ti en zoals je zegt, meeste spellen draaien perfect en ut2k3 is nog goed te doen :)
Voor iemand die pas 2 persoonlijke videokaarten heeft gehad weet jij er best wat vanaf :P

Ach ja, wat zal ik zeggen, dat onderdeel heeft me altijd het meest geboeid aan een computer, klaar :P

(procs, mobos en geheugen (PMG) komen gezamelijk op de 2e plaats)

De meeste mensen deugen!

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
Geen matches
Mijn voorkeur gaat toch duidelijk uit voor de Voodoo Banshee dit was echt een beest van een kaart. Heb er nog eentje liggen en voor bijv. Need for Speed 4 is het gewoon de beste kaart die er bestaat, en bij CS niet te vergeten is zo'n kaart echt lekker snel en scherp...

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 17:41
Geen matches
Ik heb Matrox gehad, Stealth 3d 2000 pro oid :) , een voodoo3 (de meest innovatieve in dat rijtje idd) , een geforce 2mx , en nu een geforce 2pro...binnenkort een Radeon 9700....dus tja, de Voodoo3 en de radeon zijn de grootste stappen :)

Verwijderd

Mijn persoonlijk beste kaart is toch mijn huidige Diamond Monster Fusion (voodoo Banshee).
Gewoon omdat zelfs nu na upgrades van geheugen en HDD's en OS is het nog steeds niet de zwakste schakel van mijn PC.
2e keus is voor mij de Tseng Labs ET4000 op VESA local bus. Dat was nog in het 486 tijdperk. Daar kon ik alle toen verkrijgbare software op 1024x768 in High color draaien. Dat was wel even schrikken als je ervoor een Hercules monochroom kaartje had.

Verwijderd

Matched: www
Mijn verhaal:

Ik had een 286 olivetti pc met 512kb geintegreerde videokaart, 3d??????? Wolfenstein 3D _/-\o_ deed het, maar daar bleef het ook wel bij :P. Toen kochte m'n ouders een nieuwe PC; een P120 Met een ati Mach64 2mb (vobis ja). Errug mooi kaartje, maar geen 3D acceleratie, die S3 kaarten wel hadden (maar wat werkelijk ook geen ruk voorstelde). Maar wel hardwarematige Mpeg1 ondersteuning, volledig vloeiend mpeg1 filmpjes (CDI) kijken :9~. Maar goed, een paar jaar ging ik upgraden, naar een Diamond Stealth II G460 (Intel740) AGP en een Voodoo1. Dat was eigelijk een domme zet, want ik had betere een cheapere videokaart kunnen kopen, aangezien die i740 toch alleen maar het 2d werk deed, en de v1 (diamond monster 3d) het 3d werk. Ik vond de boel alleen niet echt snel genoeg, en het koste me nog een partij plek in m'n pc ook. Toen zag ik in de ComputerTotaal een Diamond Monster Fusion AGP (voodoo banchee), dus die andere 2 verkocht, en deze gekocht. Geweldig kaartje, ik heb ook nog nooit zo lang met een stukje hardware gedaan dan met dat kaartje. Na een aantal jaren, toen ik inmiddels m'n AMD K6-2/300 had geupgraded naar een Duron 600@900, kwam windows XP om de hoek kijken en een hoop nieuwe games, dus ik was toe aan een upgrade. Op de beurs had ik toen een Matrox G450 gekocht, heel leuk kaartje, maar verrekte traag toen, nog trager dan een Voodoo 4 4500. En ik wilde eigelijk al een Voodoo5 5500, die was bij alternate goed te betalen, t.o.v. een Geforce II MX/400 (maar van die Nvidia meuk moest ik toen al nix van hebben). En die zit nog steeds in m'n huidige pc, en dat zal nog wel ff blijven, want ik heb absoluut geen geld. Volgende videokaart wordt een Ati denk, ik vind het Ati heel goed doen, maarr ik vind de lowbudget SiS en Trident ook al aaridig in de buurt komen. Het word er niet makkelijker op.....

Overings, de beste videokaart:

die zit in dit systeem: http://www.quantum3d.com/product%20pages/aalchemy3.html

>:)

Verwijderd

Geen matches
de beste videokaart vind ik net zoals vele de VooDOO 1

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Geen matches
bitboys!!! Pyramid3D was de allereerste 3d hardware kaart! helaas nooit in volledige productie gegaan, maar hij heeft wel gewerkt, zijn er 200 van gemaakt en kosten nu paar duizend dollar per stuk.

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
Ik ben ooit begonnen met de diamond edge 3d 2mb (daarvoor alleen maar amigas en C64)
Voor die kaart had ik 3 spellen in 3d (bijgeleverd)
Een vriend van mij kocht toen ff later een voodoo1 en ik wist niet wat ik zag.
Later heb ik een voodoo 2 gekocht in combinatie met een viper550(tnt2). Het was een openbaring om gekleurde lichten te hebben met opengl/glide.
Voor de rest heb ik al aardig wat videokaarten versleten maar de beste koop is voor mij toch de voodoo 2 geweest.
Om mijn rijtje compleet te maken zal ik ff alles op rij zetten wat ik heb gehad tot nu toe.
Edge 3d 2mb, monster3d2, viper550, tnt2 m64, geforce mx 400, geforce 2 ultra en nu een ati radeon 9700 (wat echt een :r kaart is in combinatie met een msi kt4ultra!

Trouwens ik heb volgens mij ook een van de grootste grafische kaarten in huis, die zit in mijn silicon graphics indigo 2 http://www.obsolyte.com/sgi_indigo2/ de onderte foto deze videokaart zit met 4! slot aangesloten (dubbele kaart)

[ Voor 0% gewijzigd door siren op 19-11-2002 01:12 . Reden: tikfoutje ]

Verwijderd

Geen matches
De VooDoo 2 (in dit geval van Helios) met 12 MB, op de beurs gekocht voor iets meer dan 100 euro. Dat was op de HCC van 1998.

Ik had een Trident PCI met 2 MB van 40 euro, dus het toen nieuwe NFS 3 draaide niet. Dankzij de VooDoo draaide het perfect, net als andere spellen. Go figure!

Later heb ik die Trident vervangen door de Intel i740 (8 MB AGP), en dat was naar verhouding ook een grote vooruitgang.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

EMP

Krulloos!

Geen matches
Een paar steken er idd bovenuit...

De Voodoo add-on kaart... gooide hem erbij en je wist niet wat je overkwam op 3D gebied :)
Voodoo 2 natuurlijk, beestachtige performance :) (voor zijn tijd)
Matrox G200... een van de beste 2d-kwaliteit ooit...
De GeForce II MX... sorrie dat ik het zeg, maar deze erg goedkope kaart heeft veel features onboard (T&L... twinview... noem het maar op) en was verschrikkelijk goed te betalen :)

Daarna is het allemaal verschrikkelijk veel sneller, mooier en noem maar op gegaan, maar ik heb nog niet gezien dat eentje er zijn hoofd ovenuit steekt...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

EMP

Krulloos!

Geen matches
da_siren schreef op 19 November 2002 @ 01:01:
Later heb ik een voodoo 2 gekocht in combinatie met een viper550(tnt2).
Ehm, die was TNT-1 hoor... de V770 was TNT-2 :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 15:24
Geen matches
De beste kaart ooit is gewoon de eerste goede super vga kaart naar mijn idee, deze is tenslotte zo goed geweest dat sindsdien alles erop gebaseerd is :)
Stel je voor dat het niet zo ideaal was geweest, dan zaten we strax met 4 soorten( xga/ nvga avga en S3vga ;P ), en zou de concurrentie minder zijn aangezien er 4 markten zijn en de ontwikkeling ook minder hard lopen aangezien het verspreid is over meerdere soorten producten :)

Verwijderd

Geen matches
Copycat schreef op 12 July 2002 @ 18:31:
[...]

Volgens mij is hij indertijd gewoon genaaid !! Ik heb toen direct de Diamond Monster 3DII 12 MB gekocht voor 675 piekies en ik heb hem nu nog :9
Toen ik mijn Voodoo 2 8 MB kocht was de 12 mb versie nog niet eens uit... dus die prijs van 650 pike was toen gewoon wat ie kostte, was gewoon bij informatique.

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Geen matches
Voodoo2 12Mb Add-on, weet zelfs in combinatie met een S3Trio 2mb nog mooie graphics op je monitor te tonen (voor die tijd) :)

Raar... Is zo gek nog niet

• Gisae
  • Niet online
Geen matches
_/-\o_ Asus V3800 TNT2 M64 _/-\o_
Nog spijt deze verkocht te hebben.

edit:
woei, worship in een keer goed :)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Geen matches
Tsjilp schreef op 20 november 2002 @ 09:41:
Voodoo2 12Mb Add-on, weet zelfs in combinatie met een S3Trio 2mb nog mooie graphics op je monitor te tonen (voor die tijd) :)
tuurlijk, hij heeft haast niks met die 2 mb kaart te maken... :9

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geen matches
De Diamond Monster3D II. Ja Voodoo2. Maar dan wel zoals ik ze hier had -> SLI :9
Samen 24Mb aan RAM waarvan 16Mb Texture. Unreal en UT echt als een tierelier.

Ik heb ze laatst verkocht :'( . Ik gebruikte ze te weinig. Ik heb ze vlak voordat ik ze verkocht nog heel even in me AMD AthlonXP 1700+ geduwt. En speciaal voor de gelegenheid Win98 erop gezet. En toen UT. oooooh... Wat verschrikkelijk mooi en wat verschrikkelijk zonde dat ze weg gingen en dan 3dfx weg is :'( . Ik word er nu alweer emotioneel van.

Dag dag Diamondtjes jullie hebben nog steeds een warm plekje in m'n hart. Snik... Bwoooohh... :'( :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 03-03-2003 15:30 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

Geen matches
dis wel een heel oud topic.

maaar ik denk dat ik de voodoo 2 in sli de beste kaart ooit vind hoewel ik een voodoo5 ook geweldig vind.
die dingen lopen heerlijk snel en ik heb er amper problemen mee gehad :)

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-07 00:07

Chop2000

Vroem

Geen matches
cybersteef schreef op 03 maart 2003 @ 15:29:
De Diamond Monster3D II. Ja Voodoo2. Maar dan wel zoals ik ze hier had -> SLI :9
Samen 24Mb aan RAM waarvan 16Mb Texture. Unreal en UT echt als een tierelier.

Ik heb ze laatst verkocht :'( . Ik gebruikte ze te weinig. Ik heb ze vlak voordat ik ze verkocht nog heel even in me AMD AthlonXP 1700+ geduwt. En speciaal voor de gelegenheid Win98 erop gezet. En toen UT. oooooh... Wat verschrikkelijk mooi en wat verschrikkelijk zonde dat ze weg gingen en dan 3dfx weg is :'( . Ik word er nu alweer emotioneel van.

Dag dag Diamondtjes jullie hebben nog steeds een warm plekje in m'n hart. Snik... Bwoooohh... :'( :'(
ik leef met je mee :D voodoo 2 sli, is gewoon keiharde 0wn4g3! _/-\o_
ik heb mijn 12mb voodoo II's niet weggedaan, zitten in mijn zus der pc nu ( p200@225, 256mb sdram voodoo II sli, ut draaid vloeiend _/-\o_ _/-\o_ )

niks

Verwijderd

Geen matches
Ik heb eerst een Hercules terminator beast, met wel 8mb geheugen gehad, sjees wat een kaart, ongeveer evengroot als me gf3 als ie niet groter is, Games draaiden heerlijk (amdk6-2 350,128)
Toen een tijdje met een viper770 gespeeld Ging lekker snel :)
En toen weer een nieuwe pc(celly700) met een GeforceII MX-400 Had ik maar een gts of ti gekocht |:(
En nu zit ik met me voortreffelijke kaartje, Asusv8200 Gf3 Ti500dlx van nieuw 1200piek 8)7 ICM me matrox g450dualhead met het beste 2d beeld ooit *D

Voor mij is de G450/550 de beste 2d kaart, En de gf3 met al z'n nieuwe features :), voodo's heb ik nooit gehad, welles op gespeeld ging lekker, ati's kaartjes vind ik nog steeds bagger die van vrienden... :/

Verwijderd

Geen matches
hmm...
- 3Dfx Voodoo 4mb (mijn eerste stapjes op 3D vlak :P )
- Rendition Verité 2100
- 3Dfx Voodoo Bashee
- nVidia Riva TNT
- nVidia GeForce 2 MX
- Matrox G450
- nVidia GeForce4 Ti4600
- ATi Radeon 8500
- ATi Radeon 9700

Meeste herinneringen heb ik aan de Voodoo1, ooh wat was dat master! Carmageddon op 640x480 en echt 3D :D Met vrienden enzo echt ademloos naar zitten kijken!
Daarna de Matrox G450, indrukwekkende 2D en DVD kwaliteit!
Geforce4 Ti4600 grootste miskoop geweest, slechte beeldkwaliteit, 8500 als vervanger.. snel opgevolgd door de 9700.

Achja, geschiedenis :P

• Vold
  • Laatst online: 25-03 21:25
Novah schreef op 12 July 2002 @ 00:07:
Voodoo 2 en 1, waren echt doorbrekend. Jammer dat 3dfx er niet meer is, het had de grote concurent naast nvidia en ati geweest en had waarschijnlijk voorop gelegen. Nu is nvidia degene die de krachtigste kaarten maakt en de beste drivers, ik wou dat ati wat beter was, ze zijn zo lekker goedkoop. :'(
Ik kan het niet laten om dit berichtje te quoten :) De markt verandert snel... Ati mag je nu zeker wel de beste noemen al zeg ik hetzelf !

• B-lennium
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 17:33:

heel veel verhaal

Overings, de beste videokaart:

die zit in dit systeem: http://www.quantum3d.com/product%20pages/aalchemy3.html

>:)
AAlchemy AA5 Realtime 3D Graphics Subsystems combine 4, 8 or 16 3dfx® VSA-100™ graphics accelerators with up to 1 GB of dedicated graphics memory to deliver unmatched realtime 3D performance
kijk dat zijn nog eens kaarten 16*VSA-100 ! wat voor 3dmark score zal je dan hebben ??

zelf ben ik ook voor de Voodoo serie...

[ Voor 5% gewijzigd door B-lennium op 03-03-2003 20:10 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Martinus
  • Laatst online: 13:01
Geen matches
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 18:36:
hmm...
- 3Dfx Voodoo 4mb (mijn eerste stapjes op 3D vlak :P )
Meeste herinneringen heb ik aan de Voodoo1, ooh wat was dat master! Carmageddon op 640x480 en echt 3D :D Met vrienden enzo echt ademloos naar zitten kijken!
Dit was voor mij ook DE openbaring. De rest vind ik een opvolging op dat...... alleen sneller en beetjes bij beetjes beter.

no comment

Verwijderd

Geen matches
Het is dan wel geen PC grafische kaart, maar toch:

de interne 'grafische kaart' van de Amiga 1000 _/-\o_

die was OP DAT MOMENT gewoon revolutionair:

het werd wel omschreven als de kracht van een (toenmalig)
grafisch werkstation op een homecomputer....

en als goede tweede:

de Voodoo 1... (ja ook voor mij :9 )
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.