[MySQL] PHPMyAdmin root wachtwoord; vage fout

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 08:35
Ik heb het rootwachtwoord van mijn MySQL veranderd. Nu wil in PHPMySQL openen, maar dan geeft 'ie de volgende foutmelding:
Warning: Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO) in c:\phpdev\www\phpmyadmin\lib.inc.php on line 308

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO) in c:\phpdev\www\phpmyadmin\lib.inc.php on line 308
Fout
MySQL retourneerde: Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO)
Weet een van jullie wat ik daaraan kan veranderen? * Mithrandir is helemaal gek geworden :'(

Ik kan het nergens vinden, op GoT & google ook al gezocht, met de trefwoorden in de titel.
Heeft een van jullie de oplossing? BVD :)

/edit
ohja, hier is 't stukje van regel 308 (staat een > voor regel 308)
PHP:
1
<?  if (empty($cfgServer['port'])) {>   $link = $connect_func($cfgServer['host'], $cfgServer['user'], $cfgServer['password']) or mysql_die();  } else {    $link = $connect_func($cfgServer['host'].":".$cfgServer['port'], $cfgServer['user'], $cfgServer['password']) or mysql_die();  }}?>

Verbouwing

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 08:14
Wachtwoord veranderen in config :?

Verwijderd

Ik geloof dat het aan te passen bestandje config.php.inc heet, maar ja, voor support op een complete applicatie moet je eigenlijk op de supportsite voor die applicatie zijn dus ik voel mij geenszins verplicht het te gaan controleren. :+

• Mithrandir
Op donderdag 11 juli 2002 18:33 schreef StephanL het volgende:
Wachtwoord veranderen in config :?
ik kan het wachtwoord niet meer op NULL zetten ofzo... Maar ik wil de root dus wel beveiligen met een wachtwoord. Het moet mogelijk zijn om 'in te kunnen loggen' op PHPMyAdmin met wachtwoord enzo, aleen ik kan niet vinden hoe.

/edit

En bij die edit staat dus het bestand waar 'ie naar verwijst. Ik heb al eens alle strings 'wachtwoord' daar vervangen door mijn rootpassword, maar dat wou ook al niet helpen.

Wie o wie?

Verbouwing

• Mithrandir
Op donderdag 11 juli 2002 18:44 schreef MrX het volgende:
Lees eens de documentatie: http://phpmyadmin.sourceforge.net/documentation/#config
Damn.
Ik weet wat ik fout deed; verkeerde bestand beprutsen |:(

/edit

Nu doet 'ie het wel. Danx :)

Verbouwing

Pagina: 1