Toon posts:

Wel WebCam, geen msnChat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet, misschien dat iemand hier me kan helpen.

Ik heb een Philips ToUcam pro die het prima doet in combinatie met XP, maar zodra ik 'm wil gebruiken bij het chatten via messenger krijg ik zo'n mooi blauw scherm...

Nu zit ik al een maand te hanissen met dit en het enige wat ik voor elkaar krijg is dat ik mijn computer weer opnieuw mag opstarten.

Voor de details, zodra ik bij MSNMessenger om een video/voice chat vraag, en de ander die accepteerd, hangt mijn systeem. Terwijl de ander mij alleen ziet verdwijnen uit de 'online' list (dat laatste snap ik dan nog wel). Als de ander het verzoek plaatst, en ik accepteer, dan zie ik nog dat er verbinding wordt gemaakt, en net op het moment dat ik denkt, en nu zie ik je, dan wordt mijn scherm weer mooi blauw.

Nu is het rare, dat als ik via remote assistance op de ander z'n computer kijk, en daar naar zijn eigen webcam gebruik, er geen problemen zijn, en vica versa.

Komt nog eens bij dat ik 100Mbs aansluiting heb, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen.

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen, want ik kan echt niets meer bedenken...

Alvast bedankt, Leon.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Nieuwste versie MSN Messenger al geinstalleerd? Nieuwe drivers voor webcam?

Verwijderd

Topicstarter
zonet het nieuwste van het nieuwste geinstalleerd, ook de plug-inns

Heb ook nog een oude versie van msn geprobeerd, en het onder als een 98/me programma te draaien

• SiHiDa
Wil het wel met NetMeeting dan?

Verwijderd

Topicstarter
en het werkt dus nog steeds niet

Verwijderd

Topicstarter
moet ik nog proberen, net als webcam32, maar ik wil ook niet dat er de heletijd nieuwe software moet worden geinstalleerd (klein beetje principe kwestie). Heb CuCme al wel geprobeerd en dat leverde ook niet op.

• SiHiDa
Op donderdag 11 juli 2002 14:57 schreef lt.com het volgende:
moet ik nog proberen, net als webcam32, maar ik wil ook niet dat er de heletijd nieuwe software moet worden geinstalleerd (klein beetje principe kwestie). Heb CuCme al wel geprobeerd en dat leverde ook niet op.
Lijkt me toch echt een driver-kwestie. Probeer eens te uninstalleren/opnieuw installeren/oudere versies. :)

Verwijderd

Topicstarter
zoals gezegd, ik heb de drivers van de webcam al een keer ververst,net zoals die van MSN (incl. een poging met 4.5)...

Maar goed, ik zal van het weekend nog eens proberen en kijken hoe netmeeting/webcam32 werken...

Maar als het aan de drivers zou liggen, dan zou ik toch niet het probleem pas tegen komen icm messenger. Het lijkt mij dat het aan messenger ligt oid, maarja, remote assistance gaat ook via messenger... en dat werkte weer wel

• SiHiDa
Het is waarschijnlijk de combinatie van MSN Messenger en de driver. :)

Verwijderd

Topicstarter
dat zou kunnen. Is ook het enige wat ik heb kunnen bedenken,maar waarom ben ik dan de enige (tot nog toe) met dit probleem?

Maar goed, alvast bedankt, en je hoort nog wel hoe het me is vergaan na het weekeinde...

:)

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Gebruik je certified XP drivers?

Ik heb wel een keer een probleem gezien waarbij scanner en webcam een conflict hadden. USB scanner loskoppelen loste het op.

Verwijderd

heb je een ADSL modem?
getweakt naar een pro versie?
ik heb het ook en kan ook niet webcam chatten :(
ik denk dat het komt door de router

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

nieuwste bios update misschien?

• dvdhoek
Op donderdag 11 juli 2002 23:55 schreef WJ19 het volgende:
heb je een ADSL modem?
getweakt naar een pro versie?
ik heb het ook en kan ook niet webcam chatten :(
ik denk dat het komt door de router
Dat is een bekend probleem. Maar dan krijg je geen blauwe schermen. zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/437046.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier nog wat meer info.
Het blauwe scherm probleem heb ik opgelost. Het bleek te liggen aan de monitor (jaja).

Nu zou je denken, da's mooi, weer een probleem de wereld uit...maar het zou de wereld niet zijn als er niet weer een andere zou komen.

Er komt geen verbinding tot stand...

Nu heb ik naar mijn beste weten een goede aansluiting op het internet (campus aansluiting). Dus geen ADSL of wat dan ook, maar LAN (geen proxy, wel firewall). De mensen met wie ik het heb geprobeerd hadden wel een mindere verbinding. Maar goed. Denk niet dat het daar aanligt, want hoe kan het dan dat ik via remote assistance wel weer de webcam in beeld kan krijgen (weliswaar erg traag)?

Ik heb de link naar die andere sessie nog gevolgd, en daar staat nog een leuk stukje in over firewalls.
Misschien dat daar nog wat te verbeteren is. Moet dan ff checken of de IP adressen te achterhalen zijn. Oh, dat weet ik al, dat zijn ze...dus daar zou het ook niet aan mogen liggen.

En aan de drivers zal het ook niet liggen. Het zijn de nieuwste en allen XPcertified...

Misschien de BIOS nog...Zal dat zo proberen.
:'(

Verwijderd

hehe ik heb net ook een Philips ToUcam Pro gekocht.

Na een mooie pccrash dit weekend besloot mijn pcmaatje (8> XP erop tezetten.

Nu ik met iemand die een andere windows dan XP wil chatten, lukt dat niet. Hij geeft allerlei rooie lettertjes :)

Conclusie: XP-user kan alleen Video en Voice chatten met andere Xp-user...

Als ik het programmatje Vlounge opstart merk ik wel dat me pc aanzienlijk trager wordt en veel vastloopt :? Heb jij daar iets van gemerkt?

Ik heb niet iets van waardetoevoeging gedaan vrees ik *D

• dvdhoek
Op maandag 15 juli 2002 21:54 schreef XeNoPhiLE het volgende:

Nu ik met iemand die een andere windows dan XP wil chatten, lukt dat niet. Hij geeft allerlei rooie lettertjes :)

Conclusie: XP-user kan alleen Video en Voice chatten met andere Xp-user...
Video via MSN kan inderdaad alleen XP-XP. Voor andere Windows kun je NetMeeting gebruiken. Voice kan met alle WIndows versies.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het me niet gelukt om verder te komen met mijn probleempje. Dat dit snufje alleen werkt tussen XP computers, dat klopt als een bus, maar waarom het niet werkt tussen mijn XP en ander mans' XP is mij nog steeds een raadsel...

Ik zal maar gaan duiken in de wereld van de webbroadcasting, want MSN lijkt me te hopeloos...

Dank voor de hulp, en veel succes!!! |:(

Verwijderd

Hoi, ik heb net ook zitten proberen om via msn een video conversation te starten tussen twee XP machines. Uiteindelijk kregen we het voor elkaar door msn EN netmeeting tegelijkertijd te draaien. Ik zag die ander in het netmeeting window en hij zag mij in het msn window... dit is niet echt de oplossing die je zoekt waarschijnlijk, maar wel een werkende...

Grtz
Pagina: 1