Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 22:15
Op woensdag 10 juli 2002 13:20 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Maar als er behoeft is om hier op in te gaan, dan gaan we even een nieuw draadje openen (die eer laat ik aan jullie).
;) Ik veroorloof me zodoende een wat matiger startpost. :+

Het gaat dus om een bepaald onderdeel van Edwards Air Force Base
http://www.edwards.af.mil/
Hun FAQ heeft het volgende te vertellen over Area 51:
Why can't I find Area 51 on your web site?

Answer: There is no such place on Edwards Air Force Base.
www.dreamlandresort.com bewijst het tegendeel >:)
Wat is Area 51 volgens dreamlandresort?
What is Area 51 ?

Area 51 is a top-secret military test facility, operated by the US Air Force. It is part of the Nellis Ranges, north of Las Vegas. It is operated as a detachment of Edwards Air Force Base in California.
Several high-tech super-secret planes were developed and tested here, including the U-2, F-117 Stealth Fighter and the SR-71 Blackbird. More recent projects include the rumored high speed high altitude "Aurora", various unmanned planes (UAVs) and a new stealth plane to replace the F-117.
Some believe that the research there also includes Alien technology. Supposedly the remains of the UFO crash near Roswell, NM in 1947 were brought here to reverse engineer alien technology.
Dat ziet er interessant uit. Geruchten van UFO's daar en bij de plaats waarheen ze verhuist zijn. Geruchten over activiteit op een niet-bestaande basis :?

Ik ving ergens op dat ChristiaanVerwijs veel van UFO's/aliens wist. Misschien kan die eerst ff een soort statement dumpen zodat we weten waar we het over hebben qua UFO's/aliens. Verder kunnen mensen die het over UFO's/aliens willen hebben om te beginnen hier: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find en [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find terecht.

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.geowarehouse.com/products/images/area-51.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik ben nu aan het werk, dus ik laat nu even niet van me horen. Je startpost is echter wat mager omdat je mij vraagt....een startpost te maken. Dat gaat op dit moment niet, dus dat doe ik vanavond wel. Hierbij vraag ik andere modjes dit draadje even open te houden (ik had het ook net zo goed, achteraf, zelf kunnen starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ik zie dat er al eerder een topic is geweest, een jaar geleden:[topic=169366/1/50]
(En nee ik ga niet me startpost editen want dalijk is er geheid nogwat waarvoor dat moet en da's superirri)

Edit: Me startpost is idd vrij mager, dat zeg ik ook. Het is niet echt mijn bedoeling om het over aliens/ufo's te gaan hebben maar meer om de verschijnselen daar, of er toch nog geheime activiteiten zijn, speculaties over experimenten met aliens, ondergrondse complexen, waar de zooi heen verhuist zou zijn, andere soortgelijke gebeurens van andere groot en kleinmachten, enz.

Nog een interessante site:http://www.cowan70.freeserve.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Waar wil je nu precies over discussiëren? Of Area51 bestaat? Of er buitenaardse technologie wordt bestudeerd? Of buitenaards leven bestaat? :?

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Een veel interessanter bron is http://www.majesticdocuments.com. Hier staan 'gestolen' documenten van de topgeheime (maar wel bestaande) organisatie Majestic 12 of MAJIC12. Ik ga hier vanavond een soort summary van schrijven, omdat de inhoud van de brieven verbijsterend is.

Overigens is er best redelijk onderzoek naar deze brieven gedaan (zoals je op de site ook wel kunt lezen) en ze lijken toch echt te kloppen. Een goede test was het zogenaamde 'cross-referencing'. Documenten die men eerder kreeg verwezen naar volstrekt onbekende termen. Toen vervolgens, dankzij the information act, archieven van de VS opengingen voor het publiek, bleek dat deze termen hierin beschreven werden en vaak gerelateerd waren aan top-geheime projecten. Op Majesticdocuments.com staan veel van deze vrijgegeven documenten. Vreemd genoeg weten maar weinigen ervan...en alhoewel veel stukken zwart zijn gestreept is de inhoud ronduit onthullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Jij maakt er een samenvatting van? Dat zou erg prettig zijn. Denk je nog een beetje aan je privé leven e.d.?

Nog wat bronnen m.b.t. Area 51:
http://www.fas.org/irp/overhead/groom.htm, mooie foto's onderaan.

http://www.serve.com/mahood/nellis/nellismn.htm
http://www.area51researchcenter.com/area51.html
http://www.cnn.com/US/9711/06/area.51/
Goed voor mijn engels dit :7

Afbeeldingslocatie: http://www.tangentmapping.com/area51.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

From Calvin and Hobbes: "Sometimes I think the surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe is that none of it has tried to contact us!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Over Area 51 komt later wat. Hier een stukje over UFOs in het algemeen. De meeste informatie komt van MajesticDocuments.com. Die site, of het materiaal, beschouw ik als het meest betrouwbaar.

Op 23 Juni 1947 begint het UFO-fenomeen. Een zakenman, Kenneth Arnold, vliegt in zijn prive-vliegtuig over de Cascade bergreeks. Ineens merkt hij een flits op en zoekt de bron. Nogmaals flits het, en dan ziet hij een aantal glinsterende objecten in formatie voorbij schieten met een snelheid die velen malen hoger lag dan de jet waarin hij zelf zat. Volgens Arnold zagen deze er zo uit:http://ufoarea.bravepages.com/pictures/arnold3.jpg.

In de daarop volgende dagen nemen meer mensen UFOs waar. Een radarstation in het White Sands gebied (niet ver van Roswell) neemt een object waar dat met extreme snelheid door het beeld schiet en niet voldoet aan de criteria voor een meteoriet of een vliegtuig. Al snel begint de sneeuwbal echt te rollen.

Het begint op 9 Juli 1947. Vlakbij een klein dorpje in New Mexico stort een onbekend voertuig met een harde klap neer in het veld van een boer. De ochtend daarna tdekt boer W.W Brazel dat er in zijn veld een grote hoeveelheid vreemd materiaal ligt. Dit materiaal, dat aandoet als plastic, bleek keihard maar wel goed buigbaar te zijn. De boer neemt contact op met de Roswell Airforce Base. Niet veel later rukt een team van de lokale Roswell Airforce Base uit om het object te onderzoeken. Diezelfde dag verschijnt er een speciale editie van de lokale krant waarin gesproken wordt over een vliegende schotel. Majoor J.A. Marcel, die op dat moment de leiding op zich heeft, bevestigd in het nieuwsbericht dat men in het bezit is van een buitenaards voertuig. De volgende dag, echter, verandert men de berichtgeving en ineens wordt er gesproken over een weerballon die ter plekke is neergestort.

De bewoners die getuige zijn geweest van de werkzaamheden weten dat er een ander object heeft gelegen. Een boer beschrijft voor een krant dat hij een soort plastic heeft gevonden dat zo hard was als metaal en ook zo glom maar toch heel licht was.

Vreemd genoeg blijkt al snel dat veel van de dorpelingen de UFO hebben waargenomen voordat deze neerstorte. Al snel begint een aantal amerikanen te vermoeden dat hier een vreemd spel gespeeld wordt. Weerballonen worden over het algemeen bijzonder hoog opgelaten en zouden met het blote oog niet zichtbaar moeten zijn. Bovendien is de hoeveelheid materiaal die op de plek waar het schip neergestort is, vele malen groter dan wat er normalitair in een weerballon zit. Brazel werd na de vondst een week lang vastgehouden. Voor wat? Voor het vinden van een weerballon? Voor een gedetailleerde timeline: http://www.abcfield.force9.co.uk/Roswell_Timeline.htm. Meer informatie: http://ufoarea.bravepages.com/crashes_roswell.html. Getuigen hier: http://www.majesticdocuments.com/witnesses.html

Aangezien er in het begin veel mensen betrokken zijn geweest bij het verwijderen van de restanten van de UFO, zijn er ook een groot aantal getuigenverklaringen afgelegd. Deze zijn te vinden op http://bjbooth.topcities.com/Roswellpictures.html. Ook het krantenknipsel is hier te vinden.

Het UFO-fenomeen begint steeds grotere proporties aan te nemen, en aangezien de koude oorlog net aan het beginnen is, besluit de VS om een orgaan op te richten om toezicht te houden op de mogelijkheid dat deze voertuigen russisch zijn of mogelijk toch buitenaards. De organisatie, die we tegenwoordig Majestic noemen, werd opgericht onder toezicht van het HST (afkorting van?). Doel van dit orgaan was om te kijken wat de UFOs precies waren en wat voor bedreiging zij vormden voor de VS en haar bevolking.

Rond diezelfde tijd startte de department of defense (dod) een project met een soortgelijk doel op. Dit project werd Jehovah genoemd. Aan het hoofd van dit project stond Dr. Robert Eissenheimer. Het doel van het project was om de in Roswell gevonden hardware te back engineren. Het idee voor dit project was afkomstig van Einstein (1949). In 1954 werd Oppenheimer van het project afgehaald.

In de daarop volgende jaren werden Jehovah en Majestic geconsolideerd in Majestic-12. Dit orgaan werd geleid door een tribunaal van 12 experts die toezicht hielden op de werkzaamheden. Majestic-12 vervolgde de doelen van de beide projecten waaruit het opgericht was. Uit verschillende militaire encounters bleek dat er mogelijkheden waren dat de EBEs (extraterrestrial biological entities) in staat waren om de militaire hardware van afstand te besturen. In een nogal vaag verhaal werd verteld dat een UFO in Turkije verantwoordelijk werd gehouden voor de lancering van een aantal ICBMs (intercontinental ballistic missiles).

In 1960 concludeerde MJ-12 dat UFOs een mogelijk gevaar voor de bevolking vormden, en dat massale paranoia het gevolg konden zijn. In datzelfde jaar tekende president Eisenhower een joint-venture plan dat was opgesteld door MJ-12 dat uitgevoerd kon worden als de VS aangevallen zou worden door een buitenlandse militaire macht die geen controle had over de eigen daden. Dit plan moest voorkomen dat de USAF SIOP (nucleare counter-strike) uitgevoerd zou worden. In plaats daarvan werden dmv precisie-aanvallen de russische hoofdstations uitgeschakeld om een all-out-war te voorkomen.

Gedurende de daarop volgende Cuba Crisis werd president Kennedy op de hoogte gebracht van wat MJ-12 wist (deze informatie was need-to-know, ook voor de president). Zij vertelde hem dat de russen ook wisten van de mogelijkheden van de EBEs en Cuba voor zich wilde claimen om zo snel mogelijk te reageren indien de nucleare wapens van de VS valselijk werden misbruikt. Om die reden werd de bijna gestartte Grand Tour op het laatste moment door de president stopgezet.

De kennis die JFK had verkregen wilde hij delen met het volk. Hij was overtuigd dat de mensen het moesten weten. MJ-12 was daar op tegen en bracht Kennedy om het leven. Zijn dood werd veroorzaakt door drie scherpschutters waarvan slechts 1 de echte kogel had. Kennedy werd van drie hoeken beschoten, wat ook duidelijk werd na analyse van de geluidsopnames die die dag gemaakt zijn.

MJ-12 was intussen op de hoogte gebracht dat er een basis op de donkere kant van de maan was gebouwd door de EBEs. Intussen waren er echter plannen om naar de maan te gaan. Dit kon geen doorgang vinden; in ieder geval niet met cameras en andere zaken. Het werd op een andere manier opgelost. De astronauten die we op de TV zagen waren inderdaad astronauten. Zij voerden de landing echter uit in een grot onder de Nevada-woestijn. Intussen vertrok een echt team astronauten richting de maan. Opnames van de lancering en het verlaten van de aarde werden gefilmd. Op het moment dat men landde, werd er echter overgeschakeld op een andere filmploeg. Voor mensen die de opnames gezien hebben; let op hoe vaag de beelden ineens zijn. Het is net alsof men heeft gefilmd van een televisie of beeldscherm.

Intussen werd in Houston contact onderhouden met het team dat op de maan was. Het bizarre was dat een bandje later is ontvreemd. Daarop wordt door de astronauten gesproken over vierkante structuren op de maan. Objecten van een soort glas. Het betrof echter ruines. Er schijnt een sterrenkundige te zijn die hier fotos van heeft gemaakt met een telescoop maar die moet ik even opzoeken.

Men begrijpt echter dat deze waarheid niet veel langer geheim kan blijven. Er is besloten door MJ-12 (die officieel psychologische oorlogsvoering als functie heeft) om een mediacampagne te starten om mensen te laten wennen aan het idee van buitenaards leven. Het gevolg was een stortvloed aan films en series waarin buitenaards leven voorkwam. Bovendien werden geruchten de wereld in gestuurd om mensen te laten vermoeden dat er iets vreemds aan de hand was. Geen regering is onfeilbaar, en vooral niet op dit punt. Men trachtte dat naar buiten duidelijk te maken door series als The X-Files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Wow. In eerste instantie heb ik echt zoiets van, dit geloof ik niet. In tweede instantie ook. Ah. :o

Het doet me denken aan mijn Godsdienstlerares die ook beweerde dat er veel meer gaande was dan de meeste mensen denken. (Qua dit soort dingen dus.) Details had ze verder niet (aan ons vertelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op donderdag 11 juli 2002 20:26 schreef Jesse het volgende:
Wow. In eerste instantie heb ik echt zoiets van, dit geloof ik niet. In tweede instantie ook. Ah. :o

Het doet me denken aan mijn Godsdienstlerares die ook beweerde dat er veel meer gaande was dan de meeste mensen denken. (Qua dit soort dingen dus.) Details had ze verder niet (aan ons vertelt).
Het is ook best ver gezocht. Toch is het best vaag dat er zoveel documenten zijn (zoals die majesticdocuments.com (ze zijn downloadbaar als ingescande PDFs)) iets dergelijks suggereren. Onderschat echter de kracht van de fantasie van veel mensen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Wat ik mij afvraag is watvoor macht die MJ-12 nou heeft. JFK zou dus zijn neergeschoten. De maanlanding(en) in scene gezet. Het komt op mij erg onwerkelijk over. Buitenaardse ietsen zouden ICBM's kunnen bedienen. Lees ik goed dat dat ook gebeurd is?
In een nogal vaag verhaal werd verteld dat een UFO in Turkije verantwoordelijk werd gehouden voor de lancering van een aantal ICBMs
Er is besloten door MJ-12 (die officieel psychologische oorlogsvoering als functie heeft)
Jah. psychologische oorlogsvoering. Of bescherming? Van deze hele wereld? Tegen paranoide mensen en ideeen?

Citaatje van War of the Worlds
The chances of anything coming from mars,
are a million to one, they say.
The chances of anything coming from mars,
are a million to one, but still they come
(Als ik het goed versta)
een mediacampagne te starten om mensen te laten wennen aan het idee van buitenaards leven. Het gevolg was een stortvloed aan films en series waarin buitenaards leven voorkwam
Wat te denken van het SETI-project van DPC?

It al seems so incredible.
Op woensdag 10 juli 2002 13:10 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Geloof niet alles wat je leest.
:)

Ik heb idd even rondgekenen op die site van Majesticdocuments. Misschien toch maar een keer e.e.a. gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op donderdag 11 juli 2002 20:18 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Over Area 51 komt later wat. Hier een stukje over UFOs in het algemeen. De meeste informatie komt van MajesticDocuments.com. Die site, of het materiaal, beschouw ik als het meest betrouwbaar.
*knip*
Is dit dus een verhaal wat jij of iemand anders gevormd heeft n.a.v. die documenten bij majesticdocuments?
Welke waarde moet ik nou aan dit verhaal hechten? Gerucht? Verzinsel? Mogelijk? De waarheid? Fantasie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op donderdag 11 juli 2002 20:53 schreef Jesse het volgende:
Is dit dus een verhaal wat jij of iemand anders gevormd heeft n.a.v. die documenten bij majesticdocuments?
Welke waarde moet ik nou aan dit verhaal hechten? Gerucht? Verzinsel? Mogelijk? De waarheid? Fantasie?
Ik heb dit verhaal voornamelijk uit verschillende bronnen die ik in de loop der tijd gevonden heb. Het meeste komt 1-1 van die majestic site. Er is nog veel meer dat ik kan vertellen, zoals de Branton Files (Branton is een onderzoeker die heel veel gelekt heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

De Amerikaanse overheid heeft een groot aantal skeletten in hun archiefkasten liggen, dat staat vast. De grote vragen zijn zoals altijd:

Welke informatie is betrouwbaar? Waar ligt de grens tussen gezond verstand en massahysterie? Wat is statistisch gezien geloofwaardig? In hoeverre zijn verklaringen van mensen met elkaar in overeenstemming? Wat is vanuit historisch oogpunt waarschijnlijk? Wie beschikt over werkelijke kennis?

Over hopelijk niet al te lange tijd zal de hele mensheid de antwoorden definitief weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op donderdag 11 juli 2002 21:00 schreef DroogKloot het volgende:
Over hopelijk niet al te lange tijd zal de hele mensheid de antwoorden definitief weten.
Hm. Daar geloof ik niet zo in.

ChristiaanVerwijs: Ik ben erg geinteresseerd naar meer hierover. Dus als je meer wilt vertellen: graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Area 51 bestaat. En het heet inderdaad Dreamland, in de mond van de mensen die er werken (en in de buurt wonen). Op zich al een leuke naam voor een stuk land dat officieel niet bestaat...

...nog leuker wordt het als je weet dat 'DREAMLAND' eigenlijk een afkorting is:

"Disc Research, Engineering And Maintainance"-land.

Driemaal raden wat voor 'discs' ze er researchen, engineeren en maintainen...

Yup. We're all fucked. ;p

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ehm dat Area 51 bestaan heeft is duidelijk. Wat op dit moment gebeurt op de plaats die o.a. Area 51 en Dreamland genoemt wordt weten wij niet.
Is it really called Area 51 ?

No, not any more. The name Area 51 originated from old maps from the early 50's, in which the then unused land around Groom Lake was marked as Area 51. The term was officially used from the 60's until the late 80's. Then the name was changed to Air Force Flight Test Center, Detachment 3, or short AFFTC Det. 3, which is still the official designation of the Groom Lake base.
However, Area 51 is still commonly used to refer to the base. Other names include Dreamland, Watertown, the Ranch, Paradise Ranch, the Box and several others.
Dat dreamland een afkorting is dat vind ik een mooi verhaal, maar niet meer dan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op donderdag 11 juli 2002 21:42 schreef tofus het volgende:
Area 51 bestaat. En het heet inderdaad Dreamland, in de mond van de mensen die er werken (en in de buurt wonen). Op zich al een leuke naam voor een stuk land dat officieel niet bestaat...

...nog leuker wordt het als je weet dat 'DREAMLAND' eigenlijk een afkorting is:

"Disc Research, Engineering And Maintainance"-land.

Driemaal raden wat voor 'discs' ze er researchen, engineeren en maintainen...

Yup. We're all fucked. ;p
Ik denk dat Dreamland komt van de reden dat men daar dingen doet waar mensen alleen over kunnen dromen. 'Disc' klinkt nogal knullig in de afkorting. Het is een beetje een gefabriceerde afkorting als je hem zo opvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Op donderdag 11 juli 2002 21:49 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Ik denk dat Dreamland komt van de reden dat men daar dingen doet waar mensen alleen over kunnen dromen. 'Disc' klinkt nogal knullig in de afkorting. Het is een beetje een gefabriceerde afkorting als je hem zo opvat.
Hmm. Het leek me een redelijke duidelijke, korte en bondige beschrijving van de activiteiten waarvan zo veel mensen vermoeden dat die er plaats vinden. Let wel: 'Discs' zegt niks over de herkomst van het 'tuig'. Hoewel we allemaal graag hopen op een sappige conspiracy met aliens en technologie die de onze ver vooruit is, zouden experimenten met een soort van stealth 'frisbees' ook prima tot de mogelijkheden behoren. Past naar mijn mening ook veel beter in het plaatje van de 'officiele' berichten over Area51/groomlake (namelijk dat het een test-basis is/was voor o.a. de zgn. 'Skunkworks' van Lockheed).

Er is natuurlijk een zeer groot verschil tussen UFO's (unidentified flying objects) en ETFO's (extra-terrestrial flying objects). Mensen hebben nog wel eens de neiging die twee door elkaar te halen, en dingen tot onzin of absurd te bombarderen, terwijl ze hooguit erg 'anders' zijn. En om even op de term 'dreamland' terug te komen: ik denk zelf dat de term 'disc research, engineering and maintainance' prima de lading kan dekken. Ik zie ook niet meteen wat er gefabriceerd aan is (volgens mij is elke afko namelijk op een of andere manier 'gefabriceerd' ;p).

Maar goed, het blijft allemaal speculatie; niemand van ons heeft ooit gewerkt op Groomlake, en zelfs al zou dat wel het geval zijn, dan zou niemand van degene die dat *NIET* heeft gedaan deze persoon op zijn woord geloven. Zo eigenwijs zijn tweakertjes wel ;p

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 21:00 schreef DroogKloot het volgende:

Hmm... Als de aliens komen wel inderdaad. Maar zolang ze NIET komen (wat mij waarschijnlijker lijkt), zullen er altijd mensen zijn die blijven GELOVEN dat ze bestaan. En diep gelovige mensen lijken vaak immuun voor argumenten...

Wel een leuk verhaal trouwens ChristiaanVerwijs :). Ik hou wel van een goede conspiracy theory (ook al is het niet zo waarschijnlijk dat het waar is ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:45
Het is erg onwaarschijnlijk dat MJ12 echt is (al wil ik het bestaan van een soortgelijke organisatie niet uitsluiten), de documenten worden door de meeste serieuze onderzoekers afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Op vrijdag 12 juli 2002 07:23 schreef Sovereign het volgende:
Het is erg onwaarschijnlijk dat MJ12 echt is (al wil ik het bestaan van een soortgelijke organisatie niet uitsluiten), de documenten worden door de meeste serieuze onderzoekers afgewezen.
dat zegt nix.. egyptologen houden toch ook nog steeds vol dat de sphynxen uit dezelfde tijd komen als de pyramides?.. en er zijn nog zat meer van dat soort voorbeelden waarbij de wetenschap gewoon haar ogen sluit omdat het niet past in hun opvattingen.. en hun theorieën in de war schoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Op donderdag 11 juli 2002 20:36 schreef Jesse het volgende:
Wat ik mij afvraag is watvoor macht die MJ-12 nou heeft. JFK zou dus zijn neergeschoten. De maanlanding(en) in scene gezet. Het komt op mij erg onwerkelijk over. Buitenaardse ietsen zouden ICBM's kunnen bedienen. Lees ik goed dat dat ook gebeurd is?

...
[offtopic
Ik weet niet hoever jouw historiche kennis reikt, maar volgens mij is het algemeen bekend dat Kennedy is neergeschoten. En dat de eerste maanlanding in scene zou zijn gezet komt steeds meer bewijs van (ik kan hier echter geen uitspraak over doen)
[/offtopic]

Word Area51 nu nog steeds zo zwaar bewaakt dan als vroeger? Ik heb ooit gehoord/gelezen dat je neer werd geschoten als je ook maar een stap voorbij de bordjes deed maar ik weet niet wat hier van waar is.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Majestic 12 (MJ12)...

Was dat geen geheime organisatie waar je voor werkte in de zeer coole computergame 'Deus Ex'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Laatst online: 04-09 23:10
* reller gaat weer ff wat X-factors lezen
ga me er weer in verdiepen, blijft interessant die UFO's, Roswell, Gulf Breeze en MJ12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op vrijdag 12 juli 2002 10:46 schreef Absolyte het volgende:
Majestic 12 (MJ12)...

Was dat geen geheime organisatie waar je voor werkte in de zeer coole computergame 'Deus Ex'?
Leuk dat je daarover begint! Dat klopt. Maar de makers van het inderdaad mega vette Deus Ex hebben dan ook goed gekeken naar bestaande conspiracy theories. Deus Ex is dan ook mijn absolutiet favoriete game. MAJIC, MJ12, Majestic 12 of hoe je het ook wil noemen, is inderdaad een overheidsorgaan dat intussen door grote bedrijven voorzien wordt van geld. MAJIC schijnt ook in het echt banden te hebben gehad met restanten van de vroegere illuminatie. Het vreemde is dat maar weinig mensen weten dat deze groep nog steeds bestaat. Sterker nog. Het huis waar de presidenten ge-inogureerd worden is van deze organisatie, en de eerste bouwsteen in het huis bevestigd dat.

Overigens las ik net dat iemand zei dat MAJIC niet bestaat. Op de budgetten van de amerikaanse overheid van een tijdje terug, stond deze afkorting vermeld. Alleen werd er vermeld dat het psychologische oorlogsvoering betrof. Iets wat in de koude oorlog als vrij normaal ervaren werd.

Overigens werd net gezegd dat de majestic documenten door de meeste onderzoekers als onzin wordt afgedaan. Dat is niet zo. Veel onderzoekers denken dat de inhoud onzin is. De documenten zelf zijn echter zeer geloofwaardig. Als het vervalsingen zijn, dan zijn het zonder meer de meest knappe vervalsingen ooit.

Ik wil iedereen die nu zegt dat de documenten onzin zijn vragen dit te lezen: http://www.majesticdocuments.com/authentication.html. Er staan ook een aantal uitgaven op van onderzoekers die onderzoek hebben gedaan naar de documenten en tot de conclusie zijn gekomen dat de kans dat het vervalsingen betreft heel erg klein is.

Even een korte opsomming:
- de documenten zijn geschreven gebruik makende van hetzelfde typeface als andere overheidsdocumenten uit die tijd. Dat betekent met een typemachine!
- de documenten refereren naar termen en projecten die op het moment van vrijgave onbekend waren voor de onderzoekers. Toen meer documenten uit de archieven vrijkwamen, werd pas duidelijk wat die termen betekenden. Dat betekent dus dat men vrijwel kon uitsluiten dat een grapjas de documenten had geschreven. Hij zou dan toegang moeten hebben gehad tot al deze informatie uit de archieven - en dat was voorbehouden aan alleen de top van MJ12.
- De handtekeningen kloppen. Een probleem hierbij is echter dat veel handtekeningen wel erg identiek zijn. Sommige sceptici zien daarin bewijs dat het vervalsingen zijn. Toch zijn de handtekeningen afkomstig van presidenten en hoge functionarissen. Deze mensen zetten nogal wat handtekeningen, en na een tijd wordt het zo'n gewoonte dat de variatie in de verschillende keren dat ze moeten tekenen steeds kleiner wordt.
- het taalgebruik klopt met dat van die tijd
- de documenten zijn gestolen tijdens een politie-inval in een MJ-12 vestiging (de politie vermoede criminele activiteiten). Een agent kreeg het voor elkaar een aantal documenten uit een brandende emmer te trekken. Veel documenten zijn dan ook deels verbrand. Overigens zijn lang niet alle documenten op de site afkomstig uit deze emmer.
- documenten die later ontvangen werden vanuit verschillende bronnen refereren naar dezelfde projecten en namen.

Het stomme is dat dit het hardste bewijs zover is dat er buitenaards leven bestaat en dat in ieder geval de VS er van weet. Toch weigeren veel mensen er ook maar even naar te kijken. Dat komt vooral omdat de inhoud ze te onwerkelijk lijkt. Het botst teveel met hun eigen wereldbeeld. Er is voor zover ik weet geen goed tegen-argument gekomen om de autenticiteit van de documenten aan te vallen. Waarom, als er veel onderzoek naar gedaan is waarbij de resultaten positief waren (dwz; zeer waarschijnlijk echt), waarom weigeren mensen er dan nog steeds naar te kijken. Wanneer wil iemand dan wel geloven wat er staat? Als de president het zelf zegt???

Ik ga zo iets schrijven over de Dulce AFB super-conspiracy. Die gaat heel ver....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op vrijdag 12 juli 2002 10:49 schreef reller het volgende:
* reller gaat weer ff wat X-factors lezen
ga me er weer in verdiepen, blijft interessant die UFO's, Roswell, Gulf Breeze en MJ12
Gulf Breeze was nep. Dat was een lamp die een idioot steeds fotografeerde. Het waren wel aardige fotos btw. X-Factor is vrij ongeloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Vanuit verschillende hoeken komen ook vage dingen over bijvoorbeeld de maanlanding. Een leuk lijstje met dingen die niet kloppen in de maanlanding:

1. Apollo 14 astronaut Allen Shepard played golf on the Moon. In front of a worldwide TV audience, Mission Control teased him about slicing the ball to the right. Yet a slice is caused by uneven air flow over the ball. The Moon has no atmosphere and no air.

2. A camera panned upwards to catch Apollo 16's Lunar Landerlifting off the Moon. Who did the filming?

3. One NASA picture from Apollo 11 is looking up at Neil Armstrong about to take his giant step for mankind. The photographer must have been lying on the planet surface. If Armstrong was the first man on the Moon, then who took the shot?

4. The pressure inside a space suit was greater than inside a football. The astronauts should have been puffed out like the Michelin Man, but were seen freely bending their joints.

5. The Moon landings took place during the Cold War. Why didn't America make a signal on the moon that could be seen from earth? The PR would have been phenomenal and it could have been easily done with magnesium flares.

6. Text from pictures in the article said that only two men walked on the Moon during the Apollo 12 mission. Yet the astronaut reflected in the visor has no camera. Who took the shot?

7. The flags shadow goes behind the rock so doesn't match the dark line in the foreground, which looks like a line cord. So the shadow to the lower right of the spaceman must be the flag. Where is his shadow? And why is the flag fluttering if there is no air or wind on the moon?

8. How can the flag be brightly lit when its side is to the light? And where, in all of these shots, are the stars?

9. The Lander weighed 17 tons yet the astronauts feet seem to have made a bigger dent in the dust. The powerful booster rocket at the base of the Lunar Lander was fired to slow descent to the moons service. Yet it has left no traces of blasting on the dust underneath. It should have created a small crater, yet the booster looks like it's never been fired.

http://www.apfn.org/apfn/moon.htm

Over Kennedy wordt hier meer geschreven: http://www.totse.com/en/conspiracy/dead_kennedys/index.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tsja, als je zoekt naar vragen kun je altijd wel wat vinden. Er zijn genoeg sites die hierop antwoorden hebben. Dat je op foto's geen sterren ziet is zelf makkelijk te verklaren. Als je hier op aarde tijdens de nacht een fel verlicht groot voorwerp fotografeerd, zie je ook geen sterren. Zou je dit wel proberen, dan wordt het voorwerp zelf overbelicht. Gewoon een kwestie van belichtingstijden.

Ik vind het opvallend dat er in de loop der tijden veel ufo sightings zijn gedaan. Opnamen en foto's zijn echter standaard vaag. Je zou toch zeggen dat dat tegenwoordig toch beter moet kunnen aangezien veel mensen een videocamera bij zich hebben.

Volgens de theorie zou dus door middel van films over buitenaardse wezens de mensheid bekend moeten worden met dit fenomeen? En wanneer zijn we er klaar voor? Na Starwars 3? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Doorgaand op het vorige stuk dat ik geschreven heb, rijst de vraag waarom deze buitenaardse wezens nu eigenlijk verkeerde bedoelingen met ons hebben.

Vanuit de zogenaamde Dulce AFB conspiracy-theorie komen mogelijke (maar ik geef toe; erg vergezochte) antwoorden op deze vragen. Deze conspiracy is zonder twijfel de grootste die zoveel puzzelstukjes bij elkaar weet te krijgen dat het haast eng wordt.

Tienduizenden jaren geleden bezocht een ruimteschip van een buitenaardse beschaving (die we maar even de Nordics noemen een menselijk ras) de aarde. Ze troffen daar een aantal apen aan die zich begonnen los te maken van hun relatief on-intelligente soortgenoten. De wezens besloten deze apen een handje te helpen. Dit deden ze door middel van genetische manipulatie (en inbreng van genen van de Nordics) de aap-mensen een aantal stappen verder evolutionaire ladder op te helpen. Deze tests werden uitgevoerd in een speciaal daarvoor ontwikkeld eco-dome dat Eden werd genoemd. Dit gebouw had als doel om de genetische gemanipuleerde mensen te testen in een natuurlijke omgeving. Gedurende deze tests kregen de jonge mensen les van verschillende wezens. In de Joodse mystieke teksten wordt uitgebreid ingegaan op engelen die Adam onderwezen in de kennis van de wereld.

Na een tijdje bleek de mensheid klaar voor de echte wereld. Het project werd succesvol afgerond door het vrijlaten van de mensen en het vernietigen van het testgebied. De Nordics hielpen de vroege menselijke beschavingen door hen te onderwijzen in astronomie, filosofie en natuurkunde. In het soemerische scheppingsepos wordt op menselijke wijze het verhaal over de schepping van de aarde verteld. De soemeriers noemden de Nordics de Annunaki. Zij kwamen volgens hen van een planeet net buiten ons zonnestelsel. De Nordics komen echter uit Orion. Iets waar we bij de egyptenaren ook bewijzen van terugvinden in de bouw van de pyramiden.

Waarom de Nordics vertrokken weet niemand. Wat wel bekend is (hoe?) is dat er een grote oorlog aan het beginnen was tussen twee rijken in het heelal. Het betrof hier de menselijke alliantie de de Nordics worden genoemd, en een reptiel-achtige beschaving die uit Zeta Reticuli afkomstig zijn (die we de Grays noemen). Ten tijden van de eerste menselijke beschavingen, was het front van deze oorlog nog bijzonder ver weg. De Nordics waren echter aan de verliezende hand en het front naderde de aarde.

Intussen is het front hier. De eerste verkenningen van de wezens uit Zeta Retaculi begonnen na de tweede wereldoorlog. De mensheid werd onderworpen aan onderzoeken. Het gevolg was een grote stortvloed aan UFO-encounters. Intussen begint dat aantal sterk af te nemen. Sterker nog. Er worden bijna geen UFOs meer gezien. Op een newsgroep zag ik ineens een bericht voorbij komen van een grote veldslag tussen de Nordics en de Gray boven een russische luchmachtbasis. Hier kon ik geen bevestiging van vinden; alleen dat het door veel mensen was gezien.

De Nordics hebben de aarde min of meer op moeten geven. Dat is al een tijd het geval. De menselijke beschaving is echter interessant voor de Grays, en deze hebben dan ook een verbond met verschillende overheden gesloten.
Op meerdere plekken op aarde zijn bases opgericht waar mensen en Grays samenwerken (noodgedwongen). De Grays leiden aan een evolutionair ontwikkeld deficientie waardoor ze bepaalde eiwitten van mensen nodig hebben. De vele abductees waren nodig om te bepalen of dit eiwit al dan niet kunstmatig gemaakt kon worden.

Éen van de meest omvangrijke bases is gevestigd bij de Dulce Airforce Base. Het betreft een basis op de Mt. Archuleta Mesa. Deze basis is grotendeels onder de grond en de berg is van binnen hol gemaakt door gebruik te maken van atoomwapens. Het bovenste deel van deze basis is in gebruik door mensen, het onderste deel door de Grays.

Intussen zitten overheden niet stilletjes te wachten tot de bom klapt. Er wordt hard gewerkt aan wapens die geschikt zijn tegen deze wezens. Ik citeer Branton:
"3) OUR NEED IS FOR A WEAPON, workable and preferably NOT like the alien's.
I believe unless the alien is caught unawares [with their screen up their
weapons are equal so they are like children pillow boxing] there can be no
result; THE WEAPON MUST PENETRATE THEIR SCREEN AND IT MUST ALSO PENETRATE
THE GROUND. I BELIEVE I HAVE THAT WEAPON (Note: Was this suggestion of
Bennewitz' for a 'ground-penetrating device', the original inspiration for
the Los Alamos 'Excalibur' weapon -- a nuclear device which was designed to
rapidly drill a hole through the earth and destroy 'aliens' in their
underground bases? - Branton). Two small prototypes have been funded and
constructed by my Company. Tests conducted to date indicate they do work
and work rather well considering their small size. Because of this weapon's
present status and proprietary nature [a basic patent is in process], the
theory will not be explained here. However, the weapon appears to do two
things at very low power. 1) The disks within it's range begin to discharge
when exposed to the weapon beam. To counteract, they must apply more power
and in so doing consume power. Again conservation of energy laws strictly
apply. (Note: Wilhelm Reich, whose research has been suppressed by certain
'interests', gained some level of success with a beam-weapon of this type.
Reich was able to 'discharge' the energy of UFO craft that had appeared
over his research facility, alien craft that were apparently curious of his
work in regards to his 'Orgon' energy powered 'cloudbuster' experiments. -
Branton)
Verschrikkelijk vergezocht en te fantastisch voor woorden. I Know. Maar het is leuk om te lezen, niet? Hier nog de volledige Branton Files: Doorgaand op het vorige stuk dat ik geschreven heb, rijst de vraag waarom deze buitenaardse wezens nu eigenlijk verkeerde bedoelingen met ons hebben.

Vanuit de zogenaamde Dulce AFB conspiracy-theorie komen mogelijke (maar ik geef toe; erg vergezochte) antwoorden op deze vragen. Deze conspiracy is zonder twijfel de grootste die zoveel puzzelstukjes bij elkaar weet te krijgen dat het haast eng wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op vrijdag 12 juli 2002 10:20 schreef NukeZz het volgende:

[..]

[offtopic
Ik weet niet hoever jouw historiche kennis reikt, maar volgens mij is het algemeen bekend dat Kennedy is neergeschoten. En dat de eerste maanlanding in scene zou zijn gezet komt steeds meer bewijs van (ik kan hier echter geen uitspraak over doen)
[/offtopic]

Word Area51 nu nog steeds zo zwaar bewaakt dan als vroeger? Ik heb ooit gehoord/gelezen dat je neer werd geschoten als je ook maar een stap voorbij de bordjes deed maar ik weet niet wat hier van waar is.
Dat JFK is neergeschoten weet ik wel. Maar dat dat door de MJ-12 gebeurt zou zijn?
Op dreamlandresort.com staat e.e.a. over de bewaking. Neergeschoten is er nog nooit iemand. Vroeger stonden er wel bordjes die dat suggereerden dat dat kon. Tegenwoordig staat er 1000 dollar boete op het overschrijden van die grens. (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op vrijdag 12 juli 2002 12:16 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
*knip*
Volgens mij staat daar 2x hetzelfde :)
edit> En toen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Op vrijdag 12 juli 2002 10:59 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Overigens werd net gezegd dat de majestic documenten door de meeste onderzoekers als onzin wordt afgedaan. Dat is niet zo. Veel onderzoekers denken dat de inhoud onzin is. De documenten zelf zijn echter zeer geloofwaardig. Als het vervalsingen zijn, dan zijn het zonder meer de meest knappe vervalsingen ooit.
Sorry, maar ik sta dagelijks (nou ja, vooral vroeger) in communicatie met UFO "grootheden" zoals Jerry clark, Dick Hall, Bruce Maccabee, etc (en als je niet weet wie deze mensen zijn dan ben je niet bezig geweest met de serieuze kant van de zaak). Geen van hun is overtuigd dat de MJ12 documenten echt zijn. De enige echte voorstanders van die documenten zijn Stan Friedman en vader en zoon Wood (waar die website dan ook van is). Met alle respect voor die drie mensen, ik denk dat ze fout zitten.
Er staan ook een aantal uitgaven op van onderzoekers die onderzoek hebben gedaan naar de documenten en tot de conclusie zijn gekomen dat de kans dat het vervalsingen betreft heel erg klein is.
Het probleem is dat er van de MJ12 documenten geen *originelen* voor handen zijn om ze op hun echtheid te controleren, het betreft niets meer dan foto's van de documenten waaruit men conclusies trekt.

Dit wil niet zeggen dat er geen soortgelijke MJ12 committee bestaat, misschien wel. Maar dat kun je niet concluderen op basis van iets wat, op zijn zachtst gezegd, erg controversieel is waar het de authenticity betreft.

Lees Jerry Clark's excellente samenvatting omtrent MJ12 er maar eens op na in zijn "The UFO book: Encyclopedia of the Extraterrestrial".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op vrijdag 12 juli 2002 11:17 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Vanuit verschillende hoeken komen ook vage dingen over bijvoorbeeld de maanlanding. Een leuk lijstje met dingen die niet kloppen in de maanlanding:

http://www.apfn.org/apfn/moon.htm
En het hele verhaal wordt onderaan de site weer tegengesproken (met aardige argumenten) door Kyle Connolly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op vrijdag 12 juli 2002 12:47 schreef Jesse het volgende:
En het hele verhaal wordt onderaan de site weer tegengesproken (met aardige argumenten) door Kyle Connolly.
Klopt, en daarom is het juist interessant. Er is sprake van veel desinformatie over en weer. Je moet daar een weg doorheen vinden (bijna onmogelijk). De voors en tegens moet je weten voordat je zelf een oordeel kunt vormen.

Buitenaards leven of niet, ik denk dat de VS hoe dan ook een goede reden had om de landing te neppen: ze wilden gewoon de russen voor zijn omdat die als eerste een satelliet om de aarde hadden gekregen.

Sovereign: ik fiets zo naar de bieb en haal dat boek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 18:31

TheDane

1.618

hmm eigenlijk wou ik dit topic alleen maar even lezen; voel me hier altijd een ontzettende n00b als ik 't lef opbreng iets te posten ofzo, maargoed :+ ,

ik las net iets over de moord op JFK hierboven ...
er zijn geruchten en volgens so-called ex-cia werknemers dat er een hele conspiracy theory achter zat, genaamd het MK Ultra project.

MK Ultra is een top secret sub organisatie van de CIA waarvan zelfs het Witte Huis het bestaan niet officieel kent. In de jaren '60 en '70 is dit project opgestart ivm Vietnam oorlog, in de hoop vijandelijke soldaten te hypnotiseren.

LSD in combinatie met eindeloze herhalingen, indoctrinatie en shocktherapie moest ervoor zorgen dat de proefpersonen blindelings geprogrammeerd konden worden om bepaalde taken uit te voeren, waarna zij hun geheugen zouden verliezen, en als gewone burgers verder zouden gaan. Ze werden van een chip-implantaat voorzien, die op afstand geactiveerd kon worden, waarna de proefpersonen zouden veranderen in whatever hen 'aangeleerd' was. Deze proefpersonen worden ook wel Manchurian Candidates genoemd, en het gerucht gaat dat JFK vermoord is door zo'n Manchurian Candidate.

Er zijn opnames (wellicht fake) van een stier die met zo'n chip geimplanteerd is. Met een druk op de knop werd de stier woest gemaakt, waarna ie de opzichter aanviel. Met een tweede druk op de knop werd de stier weer rustig, ietwat verdwaasd, maar viel in ieder geval niet meer aan. Everything back to normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:46

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Zeker leuk topic... ben nu weer wat meer geinteresseerd in dit soort shit, ga strax ook weer es een boekje halen :)

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Interessant die majesticdocuments.com
Vooral het onderste document uit het deel van 1970 tot present.
Op woensdag 10 juli 2002 13:10 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Geloof niet alles wat je leest.
Die houd ik er wel in :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Voor de gein effe gecheckt: Area51.com geeft alleen maar een zwart scherm.... apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

met betrekking tot een post die ik eerder heb gezien over de "mediacampagne" die de Noord-Amerikaanse overheid voert het volgende(ik heb ooit eens het gehoord/gezien op discovery): bij de verfilming van Independance Day schijnt de overheid hulp aangeboden te hebben, toen ze echter op het stuk kwamen dat over area 51 ging werd er opeens geen hulp meer aangeboden en zou er zelfs sprake zijn van censuur!!!!

Verder is mij vertelt dat op de aftiteling van sommige films nummers staan die corresponderen met afdelingen/onderdelen van het amerikaanse leger...

Persoonlijk denk ik dat er (veel) meer is dan dat wij gewone mensen weten, maar de vraag is of wij, als het ons verteld zou worden wat het is, het kunnen bevatten. Misschien is het wel beter dat we nun nog niet alles weten.

Ik krijg wel stellig de indruk dat er sprake is van een media-campagne daar er nu ook alweer meerdere films op het programma staan/in premiere gaan met betrekking tot dit onderwerp. Of ons ooit alles verteld wordt? Ik betwijfel het ten zeerste. De enige manier om er achter te komen is om in die wereld terecht te komen, dan weet je het wel, maar mag je niks zeggen...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 22:20 schreef MvdM het volgende:
Voor de gein effe gecheckt: Area51.com geeft alleen maar een zwart scherm.... apart.
nee hoor, er staat nog dit op :
Aliens Only
Entry Permits: roswell@area51.com

verder vind ik die theorien die hier besproken worden wel HEEL erg ver gezocht, het enige wat er bij mij nog wel in gaat is dat die maanlandingen ge-faked zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 18:31

TheDane

1.618

Op vrijdag 12 juli 2002 23:48 schreef Tw^st3D het volgende:

[..]

nee hoor, er staat nog dit op :
[..]

verder vind ik die theorien die hier besproken worden wel HEEL erg ver gezocht, het enige wat er bij mij nog wel in gaat is dat die maanlandingen ge-faked zijn..
de meeste theorieen zijn inderdaad te eng voor woorden eigenlijk .. maar er is in ieder geval wel bekend dat er nogal obscure subdivisies zijn binnen/onder onder andere de CIA, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen eigenlijk ..

De so-called fake maanlandingen vind ik zelf eigenlijk best geloofwaardig (in de zin van: niet fake)

heeft iemand daar trouwens pics van ? wil nog wel eens kijken.. was iets met vage/"onmogelijke" schaduwen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
Ik snap het niet. Waarom willen ze al die informatie achterhouden voor ons. En wat dee JFK dan dat hij neergeschoten "moest" worden? Wist hij teveel?
Ja ik weet het heel veel vragen

-----------------------------------------------------------
Hier een stukje over area51 Hoe en wat:
Ok bah staat copyright op dus hiers de site:
http://members.ams.chello.nl/lfjak/
staat ook vanalles op van ufows enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op zaterdag 13 juli schreef DoDo:
Ik snap het niet. Waarom willen ze al die informatie achterhouden voor ons.
Ik denk dat je niet beseft hoe *gigantisch* de sociologische en religieuze implicaties zouden zijn als werd onthuld dat wij, de gehele mensheid, al decennia lang het middelpunt van belangstelling vormen van een of meerdere buitenaardse beschavingen. De fundamenten waar onze samenleving op steunt, de onderlinge tegenstellingen en de daaruit voortvloeiende conflicten, de betekenis van het leven, alles zou in een klap weggevaagd worden.

De impact van een dergelijke gebeurtenis is zo enorm dat het niet te bevatten is. Massahysterie die films als Independence Day en Contact doet verbleken... de wereldwijde pleuris zou uitbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
Ja dat is wel een griezelige gedachte. Maar niemand kan dus echt opmaken of die brieven waar zijn. Het gaat van de 1ne site naar de andere en nooit zal de volledige waarhijd tevoorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

nexus

VV Kloetinge (768735)

Op zaterdag 13 juli 2002 00:59 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet beseft hoe *gigantisch* de sociologische en religieuze implicaties zouden zijn als werd onthuld dat wij, de gehele mensheid, al decennia lang het middelpunt van belangstelling vormen van een of meerdere buitenaardse beschavingen. De fundamenten waar onze samenleving op steunt, de onderlinge tegenstellingen en de daaruit voortvloeiende conflicten, de betekenis van het leven, alles zou in een klap weggevaagd worden.

De impact van een dergelijke gebeurtenis is zo enorm dat het niet te bevatten is. Massahysterie die films als Independence Day en Contact doet verbleken... de wereldwijde pleuris zou uitbreken.
ik denk dat dat wel mee zal vallen. Ik ben dan misschien geeen massapsycholoog of socioloog, maar de geschiedenis leert ons denk ik wel dat het meestal wel meevalt. Na 11-9 riep ook iedereen dat niets meer hetzelfde zou zijn, nou de economische recessesie kwam iets sneller dan verwacht, er vond iets meer polarisatie plaats en dat was het wel. Uiteindelijk is die polarisatie misschien alleen maar goed geweest omdat men nu tenminste weet waar we staan.
Als de aliens zich bekend maken zal er wel een zelfde soort reactie zijn. 15% van de mensheid ziet zijn vermoedens bevestigd en is er wel blij mee. 80% van de mensheid zal het of niet weten of het niet boeien en de overige 5% zal zich richten op de aliens als zijnde verlossers. Dat blijken ze vervolgens niet te zijn, net zoals de 75% van de complottheorieen ook de prullenbak inkan en zo leven we rustig verder. Op wetenschappelijk gebied gaan er waarschijnlijk wel wat dingen anders, maar denk maar aan star trek (propaganda? ;) ) daar hadden de vulcans ook niet zo'n trek in al te directe beïnvloeding.

"one is to the other an other only in that one recognizes the other" -Hegel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 11:17 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Een enorme waslijst met sites die de zgn Moon Landing Hoax onderuit halen:

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&q=moon+landing+hoax+debunked&btnG=Google+Search

Zo kunnen de tweakers de zaak ten minste van twee kanten beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 22:29 schreef dr.lowtune het volgende:
met betrekking tot een post die ik eerder heb gezien over de "mediacampagne" die de Noord-Amerikaanse overheid voert het volgende(ik heb ooit eens het gehoord/gezien op discovery): bij de verfilming van Independance Day schijnt de overheid hulp aangeboden te hebben, toen ze echter op het stuk kwamen dat over area 51 ging werd er opeens geen hulp meer aangeboden en zou er zelfs sprake zijn van censuur!!!!
Het Amerikaanse leger biedt altijd 'hulp' bij het maken van films waarin het leger een rol speelt. Ze willen graag een redelijk nauwkeurig en vooral -positief- beeld vh leger scheppen... en ze bemoeien zich dan ook met de kleinste details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zaterdag 13 juli 2002 11:34 schreef BadRespawn het volgende:

[..]

Een enorme waslijst met sites die de zgn Moon Landing Hoax onderuit halen:

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&q=moon+landing+hoax+debunked&btnG=Google+Search

Zo kunnen de tweakers de zaak ten minste van twee kanten beoordelen.
Ik vind dat minder overtuigend dan de fotos waarop allerlei fouten zitten hoor. Het is meer zo van 'ik zeg dat ze er waren, dus is het zo'. Dat vind ik te eenvoudig. Er klopt echt HEEL veel niet met die fotos. Helaas heb ik mijn X-Factors uitgeleend en ik kan ze dus niet inscannen. Heeft iemand misschien ergens die X-Factor en kan die ze inscannen en posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zaterdag 13 juli 2002 11:38 schreef BadRespawn het volgende:
Het Amerikaanse leger biedt altijd 'hulp' bij het maken van films waarin het leger een rol speelt. Ze willen graag een redelijk nauwkeurig en vooral -positief- beeld vh leger scheppen... en ze bemoeien zich dan ook met de kleinste details.
Het ging over Area 51 en Independance Day. Daar is inderdaad kritiek op geweest van de amerikaanse overheid. Men wilde namelijk geen verwijzingen naar Area 51. Nu heeft dat niks te maken met dat ze de waarheid of de werkelijkheid correct willen weergeven in films (het leger dan). Area 51 bestaat, dat is een feit. Ze wilden het alleen niet in een film hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 13:19 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Ik vind dat minder overtuigend dan de fotos waarop allerlei fouten zitten hoor. Het is meer zo van 'ik zeg dat ze er waren, dus is het zo'. Dat vind ik te eenvoudig. Er klopt echt HEEL veel niet met die fotos. Helaas heb ik mijn X-Factors uitgeleend en ik kan ze dus niet inscannen. Heeft iemand misschien ergens die X-Factor en kan die ze inscannen en posten?
Ik geloof niet dat je die sites daadwerkelijk gelezen hebt. Er zijn er veel waar punt voor punt inhoudelijk ingegaan wordt op de argumenten voor de maan-landing hoax. En die argumenten worden stuk voor stuk inhoudelijk weerlegd.

Het is zeker niet alleen maar 'ik zeg dat ze er waren, dus is het zo'.

slechts 1 voorbeeld: Hoe zijn volgens jou de laser-reflectors op de maan terecht gekomen? (waarvan het bestaan dus geverifieerd kan worden dmv een laser op aarde - het maanoppervlak zelf reflecteert niet zo goed..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zaterdag 13 juli 2002 14:19 schreef BadRespawn het volgende:
Ik geloof niet dat je die sites daadwerkelijk gelezen hebt. Er zijn er veel waar punt voor punt inhoudelijk ingegaan wordt op de argumenten voor de maan-landing hoax. En die argumenten worden stuk voor stuk inhoudelijk weerlegd.

Het is zeker niet alleen maar 'ik zeg dat ze er waren, dus is het zo'.

slechts 1 voorbeeld: Hoe zijn volgens jou de laser-reflectors op de maan terecht gekomen? (waarvan het bestaan dus geverifieerd kan worden dmv een laser op aarde - het maanoppervlak zelf reflecteert niet zo goed..)
Ik heb de sites wel degelijk gelezen, alleen pikte ik er iets uit wat me tegenstond. Overigens ben ik het eens dat de tegen-argumenten net zo plausibel klinken.

Overigens gaat men er in verschillende theorieen wel vanuit dat men op de maan is geweest, maar dat wat daar gezien is niet is uitgezonden en vervangen is door iets wat hier op aarde opgenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo jullie weten de samenzweringen wel te bedenken, he? (Dit wil niet zeggen dat ik alles van de hand wijs.) Die over de maan kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 16:16 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

Overigens gaat men er in verschillende theorieen wel vanuit dat men op de maan is geweest, maar dat wat daar gezien is niet is uitgezonden en vervangen is door iets wat hier op aarde opgenomen is.
Dat is bijna letterlijk waar, maar dan anders dan je misschien denkt; niet vervangen, maar wel vanaf hier uitgezonden:
De beelden zoals die indertijd op tv te zien waren, werden met een tv-kamera opgenomen van een monitor in mission control. Om een of andere reden wilden ze geen directe link, of ze wilden er geen moeite voor doen. Daardoor waren de beelden op tv van mindere kwaliteit.

Maar de foto's zijn wel op de maan gemaakt. Ik weet even niet op welke van die tientallen links die ik gaf, daar op in wordt gegaan. Maar ook de kritiek op die foto's wordt weerlegd.

Wel typisch dat de complot-theoristen het onderling niet eens zijn over hoe het nou precies zit met de maanlandingen. Degenen die ik tot nu toe heb gehoord denken dat er helemaal geen landingen zijn geweest (of alleen de eerste landing niet?).
Dat we er wel zijn geweest maar dat de opnames gefaked zijn, die theorie is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog maar even een paar concrete voorbeelden vd tegenargumenten opgezocht:

http://liftoff.msfc.nasa.gov/News/2001/News-MoonLanding.asp

A Waving Flag
Everyone has seen the video of astronauts planting a US flag on the Moon. You can see the flag flexing and rippling. How can that be? There's no breeze on the Moon. But then, there's no atmosphere, either. When the astronauts planted the flagpole they twisted it back and forth to sink it into the lunar soil. On the Earth, that would have made the flag "wave" for a few seconds, then stop. But that's because the flag pushes against air as it flaps, and the air slows it down. On the Moon, there was no air to stop the flag's motion, so it continued, just as Newton's First Law of physics says it should. So of course the cloth flag waved and rippled beneath the metal rod holding it out.

[ het was dus geen wapperen maar 'uitslingeren' wat die vlag deed (en dat stopte uiteindelijk door wrijvingsweerstand in het materiaal vd vlag zelf). ]

(...) For instance, Russia, China, East Germany and other cold-war enemies of the USA closely monitored the lunar missions. It was easy to tell whether the Apollo radio signals were coming from the direction of the Moon, and whether the time delays in conversation matched the distance the signals had to travel. If anything had seemed wrong, surely these unfriendly countries would have loudly shouted to the world that the USA was pulling a hoax! Yet none of them ever questioned NASA's accomplishment.

(...) "Moon rocks are truly unique, and differ from Earth rocks in many ways," says Dr. David McKay of NASA's Johnson Space Center, one of the people who run the Lunar Sample Laboratory Facility where most of the Moon rocks are stored. "Several museums, such as the Smithsonian and others, let the public touch and examine rocks from the Moon," says David.
Dr. McKay says that faking a Moon rock to fool scientists around the world would be next to impossible. "It would be far easier to just go to the Moon and get one!" he says.

[ Maan-stenen worden gekenmerkt doordat het oppervlak bedekt is met inslagkratertjes van micro-meteoriten. (micro-meteoriten die op aarde neerkomen verbranden in de atmosfeer).]

En tenslotte wordt hier nog stuk voor stuk op de veel gehoorde argumenten vd hoaxers ingegaan, oa op de foto's en tv beelden, maanstof, de lander, etc:

http://liftoff.msfc.nasa.gov/sites/ExternSite.asp?url=http://www.redzero.demon.co.uk/moonhoax/

een paar quotes:

- If the sun is the only source of light on the moon, why do lots of the photos, like this one, show shadows at different angles and lengths? Doesn't this show the use of more than one spot light?

You can see in the photograph above that the astronaut on the right is much longer and at a different angle to the one on the left. This isn't at all strange if you consider the slopes on the landscape. There is a dip in the surface between the two figures. The shadow on the right is sloping downhill, the shadow on the left uphill.

- Why can we see the astronaut in this picture when he is in the shadow of the lander? Shouldn't he be in the dark?

This is a question posed about a lot of the photos taken on the moon. What needs to be realised is that the sun, while being the only source of direct light, was not the only light source. Light reflects off everything around the astronauts and because this is very bright light, the reflected light can be very significant.

- Photographs show no crater beneath the lander. Shouldn't the rockets have made one? Doesn't this prove that the lander never really landed there?
Here's NASA photo AS11-40-5921 taken by Aldrin of the ground directly beneath the lander. Note the discoloration caused by scorching and how it is relatively dust free. You can also see a groove caused by one of the probes beneath the LM's feet as it came down and skidded across the lunar surface.

The descent rocket used by the lander had a maximum thrust of 10,500lbs. That may be enough to cause a crater in softer surfaces than the moon's surface, but it doesn't matter in this case anyway. The lander's rocket was not at full thrust when it landed, Armstrong throttled it back all the way down as the lander approached the surface.
belowlm.jpg (21388 bytes)

[ Het maanoppervlak ter plaatse was dus te hard om er een krater in te branden; rots met een laagje stof, het stof werd wel weggeblazen, en de rots eronder werd 'aangebrand'. ]

=====

Probleem met complot theoriën is dat twijfel oh zo makkelijk gezaaid is, en meer dan twijfel heeft zo'n theorie niet nodig. Om de verdachtmakingen te weerlaggen moet je én vertellen waarom het niet zo is als de complot theorie beweert, én je moet vertellen hoe het dan wel is, en waarom.
Dat wordt al snel een langdradig verhaal (waarvan hierboven slechts een klein stukje), en is lang zo spannend niet (want geen complot). Daarin zijn veel mensen niet zo geinteresseerd. Daarom kunnen complot-theorieen zo hardnekkig zijn.

Tenslotte: het is goed om skeptisch te zijn tav wetenschap en techniek - maar het is ook goed om sceptisch te zijn tav complot-theorien en verdachtmakingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
volgens de FBI zijn die documenten van de majestic-12 *bogus*

http://foia.fbi.gov/majestic.htm

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 14:17
die ruimtewezens (die nu naar de aarde kommen)die een hoofd hebben als een v met een halve o op hun kop zijn eigenlijk een soort insekten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Wat ik dan niet snap waarom zouden de US Army op een 'publiek' geheime basis, Area 51, supergeheime proeven doen. Volgens mij is dit een van de vele rookgordijnen ter bescherming van echte geheime bases.

In de tweede wereldoorlog heeft de US Army samen met het Britse leger ook vrijwel het gehele Duitse leger er van overtuigt dat de invasie bij Calais zou plaats vinden. Met alleen wat bord karton en wat creativiteit.

Dit hele verhaal is ontstaan in de koude oorlog. Me dunkt dat de een of andere geheime dienst graag een verhaal als dat van Area 51 verder opklopt.

Just my 2 cents ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Misschien is dit nog interessant om eens door te lezen: [topic=154821/1/999]
Tienduizenden jaren geleden bezocht een ruimteschip van een buitenaardse beschaving (die we maar even de Nordics noemen een menselijk ras) de aarde. Ze troffen daar een aantal apen aan die zich begonnen los te maken van hun relatief on-intelligente soortgenoten. De wezens besloten deze apen een handje te helpen. Dit deden ze door middel van genetische manipulatie (en inbreng van genen van de Nordics) de aap-mensen een aantal stappen verder evolutionaire ladder op te helpen. Deze tests werden uitgevoerd in een speciaal daarvoor ontwikkeld eco-dome dat Eden werd genoemd. Dit gebouw had als doel om de genetische gemanipuleerde mensen te testen in een natuurlijke omgeving. Gedurende deze tests kregen de jonge mensen les van verschillende wezens. In de Joodse mystieke teksten wordt uitgebreid ingegaan op engelen die Adam onderwezen in de kennis van de wereld.
De proloog van Arthur C. Clarke's 2001: A Space Odyssey lijkt hier wel veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 06-09 18:13

EXX

EXtended eXchange

Op zondag 14 juli 2002 22:06 schreef PolarBear het volgende:
Wat ik dan niet snap waarom zouden de US Army op een 'publiek' geheime basis, Area 51, supergeheime proeven doen. Volgens mij is dit een van de vele rookgordijnen ter bescherming van echte geheime bases.
idd, volgens het motto: "Give credit to an empty room and the real thing becomes invisible" (uit een aflevering van "Blake's 7")

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Op zondag 14 juli 2002 18:54 schreef XdesipleX het volgende:
die ruimtewezens (die nu naar de aarde kommen)die een hoofd hebben als een v met een halve o op hun kop zijn eigenlijk een soort insekten :?
De reden waarom dat uiterlijk wordt "toegekend" aan buiten-aardse wezens is mij laatst uitgelegd. Het schijnt dat men voor deze weergave van het uiterlijk heeft gekozen (in films) omdat veel mensen dus gewoon bang zijn voor insecten, of dat ze vies vinden, het is dus om de "impact" en herkenning bij de kijker te vergroten. De buitengewoon dunne ledematen, groot hoofd, dunne nek, gladde huid duiden op de angst van de mens om zo te worden in de loop der evolutie, zeer afhankelijk van de technologie omdat er anders geen goede leefomstandigheden zijn. Nu al is te zien dat de mens afhankelijker wordt van de techniek, veel mensen kunnen al niet eens meer zonder de meest onbenullige dingen. EN is het niet vrijwel altijd zo dat die zogenaamde "aliens" het altijd van hun "gadgets" moeten hebben in die films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op maandag 15 juli 2002 12:10 schreef EXX het volgende:

[..]

idd, volgens het motto: "Give credit to an empty room and the real thing becomes invisible" (uit een aflevering van "Blake's 7")
Toch zijn die dagelijkse vluchten naar area 51 bijlange na niet leeg. Ik denk dat er dus nog wel degelijk onderzoek oid wordt gedaan e.d. Maar dat hoeft niet bovengronds/zichtbaar te gebeuren. De echt geheime activiteiten die bovengronds/in de open lucht gedaan moeten worden, gebeuren elders, terwijl iedereen rustig op een rots staat te loeren naar een paar cammodudes en de bordjes no trespassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Op maandag 15 juli 2002 12:10 schreef EXX het volgende:
Zeker een line van Avon? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Nog es een keer terug naar dit verhaal:
(Ik heb stukken tekst weggelaten)
Op donderdag 11 juli 2002 20:18 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

In de daarop volgende jaren werden Jehovah en Majestic geconsolideerd in Majestic-12. Dit orgaan werd geleid door een tribunaal van 12 experts die toezicht hielden op de werkzaamheden. Majestic-12 vervolgde de doelen van de beide projecten waaruit het opgericht was. Uit verschillende militaire encounters bleek dat er mogelijkheden waren dat de EBEs (extraterrestrial biological entities) in staat waren om de militaire hardware van afstand te besturen. In een nogal vaag verhaal werd verteld dat een UFO in Turkije verantwoordelijk werd gehouden voor de lancering van een aantal ICBMs (intercontinental ballistic missiles).
Nogmaals mijn vraag: Zijn er inderdaad door onduidelijke reden ICBM's gelanceerd?
MJ-12 was intussen op de hoogte gebracht dat er een basis op de donkere kant van de maan was gebouwd door de EBEs.
Door wie? de ufo's zelf?
Intussen waren er echter plannen om naar de maan te gaan. Dit kon geen doorgang vinden; in ieder geval niet met cameras en andere zaken. Het werd op een andere manier opgelost. De astronauten die we op de TV zagen waren inderdaad astronauten. Zij voerden de landing echter uit in een grot onder de Nevada-woestijn. Intussen vertrok een echt team astronauten richting de maan. Opnames van de lancering en het verlaten van de aarde werden gefilmd. Op het moment dat men landde, werd er echter overgeschakeld op een andere filmploeg. Voor mensen die de opnames gezien hebben; let op hoe vaag de beelden ineens zijn. Het is net alsof men heeft gefilmd van een televisie of beeldscherm.
Dat er gefilmt werd vanaf een TV-scherm klopt. Ik zie geen reden om te filmen vanaf een TV-scherm als de film door een cameraploeg in een studio zou zijn opgenomen. Andersom wel. Waarom zorgen voor direkt live-materiaal voor de rest van de wereld als de NASA bijvoorbeeld in het press-center een monitor neer kan zetten waar alle zenders zelf voor kunnen gaan staan filmen? Scheelt NASA een hoop moeite. De techniek qua live-videodistributie kan mede een reden zijn geweest.

De (een aantal, degene die ik vond op inet.) foto's van de maanlanding, die als fake worden aangeduid, heb ik bekeken. Er is er geen een waarvan ik het weerwoord (van de NASA) niet aannemelijk vind. Mocht iemand er een hebben waarvan ie denkt dat ie fake is post em dan hier, dan kan ik mijn mening toelichten.
Intussen werd in Houston contact onderhouden met het team dat op de maan was. Het bizarre was dat een bandje later is ontvreemd. Daarop wordt door de astronauten gesproken over vierkante structuren op de maan. Objecten van een soort glas. Het betrof echter ruines. Er schijnt een sterrenkundige te zijn die hier fotos van heeft gemaakt met een telescoop maar die moet ik even opzoeken.
Heb je die foto's al gevonden? Ik zou ze graag willen zien.
(Dit is niet sarcastisch bedoelt)
Op vrijdag 12 juli 2002 12:16 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Doorgaand op het vorige stuk dat ik geschreven heb, rijst de vraag waarom deze buitenaardse wezens nu eigenlijk verkeerde bedoelingen met ons hebben.

klinkt interessant en op zich nog best aannemelijk
Na een tijdje bleek de mensheid klaar voor de echte wereld. Het project werd succesvol afgerond door het vrijlaten van de mensen en het vernietigen van het testgebied. De Nordics hielpen de vroege menselijke beschavingen door hen te onderwijzen in astronomie, filosofie en natuurkunde. In het soemerische scheppingsepos wordt op menselijke wijze het verhaal over de schepping van de aarde verteld. De soemeriers noemden de Nordics de Annunaki. Zij kwamen volgens hen van een planeet net buiten ons zonnestelsel. De Nordics komen echter uit Orion. Iets waar we bij de egyptenaren ook bewijzen van terugvinden in de bouw van de pyramiden.
De Nordics zouden dus geholpen hebben bij de bouw van de piramides? Hier is wel meer over gediscussieerd hier op GoT, en ik zal e.e.a. eens doorlezen (Waarschijnlijk na de zomervakantie als dit me dan nog kan boeien).
Waarom de Nordics vertrokken weet niemand. Wat wel bekend is (hoe?)
Ja hoe?
is dat er een grote oorlog aan het beginnen was tussen twee rijken in het heelal. Het betrof hier de menselijke alliantie de de Nordics worden genoemd, en een reptiel-achtige beschaving die uit Zeta Reticuli afkomstig zijn (die we de Grays noemen). Ten tijden van de eerste menselijke beschavingen, was het front van deze oorlog nog bijzonder ver weg. De Nordics waren echter aan de verliezende hand en het front naderde de aarde.

Intussen is het front hier. De eerste verkenningen van de wezens uit Zeta Retaculi begonnen na de tweede wereldoorlog. De mensheid werd onderworpen aan onderzoeken. Het gevolg was een grote stortvloed aan UFO-encounters. Intussen begint dat aantal sterk af te nemen. Sterker nog. Er worden bijna geen UFOs meer gezien. Op een newsgroep zag ik ineens een bericht voorbij komen van een grote veldslag tussen de Nordics en de Gray boven een russische luchmachtbasis. Hier kon ik geen bevestiging van vinden; alleen dat het door veel mensen was gezien.
Die grote veldluchtslag (lijkt me), heb je een link naar die newsgroep? Door veel mensen gezien? Toch relatief onbekent gebleven? Klinkt mij toch ietwat typisch in de oren.
De Nordics hebben de aarde min of meer op moeten geven. Dat is al een tijd het geval. De menselijke beschaving is echter interessant voor de Grays, en deze hebben dan ook een verbond met verschillende overheden gesloten.
Op meerdere plekken op aarde zijn bases opgericht waar mensen en Grays samenwerken (noodgedwongen). De Grays leiden aan een evolutionair ontwikkeld deficientie waardoor ze bepaalde eiwitten van mensen nodig hebben. De vele abductees waren nodig om te bepalen of dit eiwit al dan niet kunstmatig gemaakt kon worden.
Zijn er meer aanwijzingen voor? Welke overheden zouden dat zijn?
Éen van de meest omvangrijke bases is gevestigd bij de Dulce Airforce Base. Het betreft een basis op de Mt. Archuleta Mesa. Deze basis is grotendeels onder de grond en de berg is van binnen hol gemaakt door gebruik te maken van atoomwapens. Het bovenste deel van deze basis is in gebruik door mensen, het onderste deel door de Grays.
Heeft een soortgelijk gebeuren vroeger dan ook in Area 51 gezeten? Hoe kan daar een enorm complex gebouwt worden zonder dat iemand? daar wat van door heeft? Wordt Dulce Airforce Base al even intensief gespot als Area 51? Zijn er foto's van?
Atoomgereedschappen zouden het moeten zijn lijkt mij :)
Intussen zitten overheden niet stilletjes te wachten tot de bom klapt. Er wordt hard gewerkt aan wapens die geschikt zijn tegen deze wezens. Ik citeer Branton:
[..]
Verschrikkelijk vergezocht en te fantastisch voor woorden. I Know. Maar het is leuk om te lezen, niet? Hier nog de volledige Branton Files: Doorgaand op het vorige stuk dat ik geschreven heb, rijst de vraag waarom deze buitenaardse wezens nu eigenlijk verkeerde bedoelingen met ons hebben.
Hebben ze inderdaad verkeerde bedoelingen met ons? Waarom merken we daar niets van?
Dat wij als aardbewoners wapens zouden willen hebben die vergelijkbaar zijn (of waarmee we ze in elk geval evenredig kunnen bestrijden) met die van de ET's vind ik niet zo gek. Voor bepaalde machtswaanzinnige mensen in bijvoorbeeld de VS moet het verschrikkelijk zijn om niet de sterkste te zijn.
Veel puzzelstukjes ja. Eng vond ik het in het begin wel, maar nu niet meer. Fascinerend en interessant, dat wel. Mijn indruk is toch dat sommige mensen een te rijke fantasie hebben :7 Het hele verhaal klinkt aannemelijk als je wilt dat het aannemelijk klinkt. Dat is mijn indruk op dit moment.

Eigenlijk wacht ik alweer een paar dagen op de volgende aflevering van ChristiaanVerwijs's theorieen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/moonlanding.jpg
Voor de mensen die het willen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op maandag 15 juli 2002 17:38 schreef Outlawz het volgende:
*knip*
Voor de mensen die het willen zien. :)
Ok wat is het probleem hier qua fake enzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalle--
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2020
Op maandag 15 juli 2002 17:42 schreef Jesse het volgende:

[..]

Ok wat is het probleem hier qua fake enzow?
de vlag wappert...
da's onmogelijk in de ruimte...
tenzij ze naast de foto natuurlijk met een ventilatortje staan te blazen >:)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op maandag 15 juli schreef Scalle--:

[..]

de vlag wappert...
Zucht.

Dit "argument" is al zo vaak weerlegd dat het vervelend wordt. Een vlag wappert niet alleen als er wind langs blaast maar ook als aan/tegen de vlaggestok wordt getrokken/geduwd.

Hoe plaats je zo'n ding in een bodem van rots en stof? Juist, door 'm erin te wrikken. Wat gebeurt er dan met de vlag? Heel goed, die blijft wegens de afwezigheid van luchtwrijving nog heel lang in beweging totdat de interne frictie van het materiaal uiteindelijk de overhand krijgt.

Samenzweringstheorie #101 ontkracht, volgende graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op maandag 15 juli 2002 18:12 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Zucht.
Idd, het staat hierboven zelfs al uitgelegt in een post van BadRespawn.

Volgens mij heeft de maan btw wel degelijk een atmosfeer, maar is die zo veel ijler als die op aarde dat ie te verwaarlozen is. Dat lijkt mij logisch. Er is namelijk ook gewoon zwaartekracht. De planeten in ons zonnestelsel hebben ook een atmosfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Jesse, ik ga even niet in op de vragen die je stelde. Grotendeels ben ik je de antwoorden gewoon schuldig omdat ik ze zelf ook niet weet. Het verhaal dat ik schreef is de meest 'extreme' conspiracy theorie en niet perse wat ik geloof.

Wat ik wel geloof is dat er een buitenaardse beschaving is geweest die al sinds lange tijd op aarde aanwezig is geweest. Er zijn een aantal draadjes geweest over de waarschijnlijk veel uitgebreidere kennis van oude beschavingen (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/529308). Voorop in dit onderzoek loopt Erich von Danicken. Door veel wetenschappers wordt hij als vakidioot gezien. Deels is hij dat ook wel. Toch heeft hij meer boeken geschreven dan de gemiddelde archeoloog en bovendien heeft EvD over de hele wereld gereisd op zoek naar tekenen van deze oude beschavingen of hun invloeden op de jonge mensheid. Hij heeft veel zaken ontdekt die voor hem nog nooit goed onderzocht. Zo is EvD de persoon die de lijnen van Nazca pas echt in het nieuws bracht (hier moet je zelf maar wat over zoeken). Zijn eerste theorie was dat hier een soort landingsbanen waren getekend. Die theorie heeft hij later ontkracht in zijn veel nieuwere boek 'Tekens voor de eeuwigheid'. Zijn theorie is dat de indianen die daar wonen, de Nazcanen, getuige zijn geweest van landingen van buitenaardsen in dat gebied. EvD geeft als reden dat het gebied daar bijzonder rijk is aan mineralen en ijzererts. Niet vreemd dat men dan zo'n plek zou uitzoeken. Uiteraard waren de indianen bijzonder onder de indruk en toen de wezens weer vertrokken waren, bootsten ze na wat ze niet begrepen. In het nieuwste boek heeft EvD een groot aantal nieuwe tekeningen in de buurt van Nazca ontdekt die bijzonder mooi gemaakt zijn en een gigantische complexiteit aan geometrische patronen bevatten. Op internet heb ik deze nieuwe fotos nog niet kunnen vinden, maar ik zal morgen proberen de scanner op kantoor weer aan te sluiten en ze in te scannen. Door buitenaardsen beinvloed of niet - het ziet er bijzonder indrukwekkend uit.

Het grote aantal boeken van EvD en andere auteurs op dit gebied (die allemaal als idioten worden aangezien) getuigd toch wel dat er *iets* moet zijn geweest. Bij de grieken zijn al machines gevonden (machine van antikythera) die er op dat moment in de tijd helemaal nog niet konden zijn. Ook al wordt EvD beticht van filosoferen ipv wetenschappelijk onderzoek, vind ik persoonlijk dat hij, vooral in zijn nieuwe boeken, zijn best doet wetenschappelijk te werk te gaan.

Ik ben ervan overtuigd dat de mensheid vroeger contact heeft gehad met buitenaardsen. Of zij ons hier ook hebben gezet weet ik niet - het lijkt me zeker niet onmogelijk. In de mensheid zijn zij verworden tot godsdiensten. Wij geloven in de 'hemelvaart' en dat God in de hemel is. Waarom een hemelvaart en waarom een God in de hemel?

In het heden vinden we duizenden mensen die claimen UFOs te hebben gezien of zelfs te zijn ontvoerd. Van deze ontvoeringen is het merendeel al dan niet opzettelijk vals. Nadat The X-Files op TV kwam in de UK, steeg het aantal ontvoerings-meldingen. Toch kunnen niet alle waarnemingen vals zijn! Er wordt gezegd dat alle fotos van UFOs vaag zijn. Dat is zeker niet het geval - er zijn best een hoop scherpe fotos, en daar getuigd Project Blue Book van. Dit project is door de VS uitgevoerd om het UFO-fenomeen te verklaren. Dat project is gestopt omdat men een deel gewoon niet kon verklaren. Het argument dat alle fotos vaag zijn is overigens niet zo heel vreemd aangezien de fotos gemaakt worden van bewegende objecten. Neem jij maar eens een goede foto met je cameratje van een bewegend object.

Dat de overheden er meer van weten is eigenlijk logisch. Na Roswell kwam de VS eerst met de verklaring dat het een UFO betrof, daarna, 1 dag later, was het een weerballon. Nadat veel mensen vertelden over lijken die ze ter plekken hadden gezien (buitenaardsen) besloot men een nieuw onderzoek uit te voeren. In 1997 kwam men met het definitieve besluit dat het dummys betrof die waren afgeworpen uit een testballon. Dit rapport, dat 230 bladzijden telt, verklaard dat men de effecten van parachutesprongen aan het testen was.

Vreemd genoeg begonnen dergelijke onderzoeken met dummies pas een aantal jaar na 1947 (het jaar van de Crash). Bovendien zou alleen een dummy het verschil niet zien tussen dummies en iets wat ze buitenaardse wezens noemen. Ook is het bijzonder vreemd dat de overheid 3 verklaringen nodig heeft. Als er niks was, en het toch maar onzin en fantasie was, waarom heeft men dan alsnog een onderzoek ingesteld? Laat het dan voor wat het is.

In datzelfde jaar kwam de CIA met een verklaring dat UFO-waarnemingen in de koude oorlog afkomstig waren van geheime vliegtuigen. Helaas zijn bijna alle waarnemingen van UFOs anders. Het zijn steeds andere UFOs die andere rare manoevres uithalen. De UFO-gemeenschap is absoluut iets op het spoor.

De overheden weten dit ook wel en proberen de UFO-gemeenschap in een kwaad daglicht te stellen door desinformatie te verstrekken. Of men nu wel of niet meer weet, men heeft geen zin in onderzoek. Waarom niet? Misschien omdat ze bang zijn voor gek te staan - iets wat een machtig land als de VS zeker niet wil.

Bij de desinformatie horen volgens mij een groot deel van de MJ12 documenten. Een aantal zijn denk ik wel authentiek, maar een groot deel is valselijk verstrekt om de eerste set net zo nep te laten lijken. Let wel; misschien zijn ze allemaal nep en misschien allemaal niet. Ik denk echter dat een deel een waarheid bevat en een deel gewoon onzin is. Dat de FBI zelf zegt dat het onzin is...mja...dat zou ik hoe dan ook doen als ik hen was. Verwacht je dat de FBI gaat zeggen dat de documenten echt zijn dan?

Zelfs militairen die getuige zijn geweest van de UFO-crash in Roswelle hebben daar op hun sterfbed over verteld. Er is zelfs een boek uitgegeven door een van hen (Philip Corso). Alhoewel er in het boek een aantal overdrijvingen en onjuistheden staan, wordt er veel verteld over wat er nu gebeurd zou zijn die nacht.

De wetenschap durft zijn vingers niet aan dit fenomeen te branden. Het is te gevaarlijk voor de eigen naam. Dus sluit men het uit alszijnde een optie, en verwijst alles naar het rijk der fabelen. De objectieve wetenschap is subjectief bezig door geeneens aandacht te besteden aan het fenomeen. Het past niet in het wereldbeeld en daarom zou het ook maar meteen niet kloppen. Flauw natuurlijk.

Ik geloof dat ze hier zijn. Ik geloof dat A51 een tijd lang een hoofdrol heeft gespeeld in het onderzoek van materiaal dat in Roswell is vergaard. Ik geloof dat een groot deel van de techniek intussen alledaags is geworden en zonder dat wij het weten is gebaseerd op buitenaardse technologie die afkomstig is van Roswell. Ik geloof alleen wel dat de overheden actief bezig zijn roet in het eten te gooien door desinformatie te verspreiden. Op die manier maken ufologen fouten en kunnen als gek versleten worden.

Maar er is meer, en daar ben ik zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Die vragen (in elk geval de meeste) waren ook niet bedoelt om op in te gaan :)
Neem jij maar eens een goede foto met je cameratje van een bewegend object.
Een van de weinige foto's die ik neem was met een compactcamera (van een vriend) van een porsche 911 (op hockenheim) die uit een bocht kwam. Door eenvoudig met de auto mee te bewegen tijdens het fotograferen had ik hem er erg mooi op staan.

Edit: Ik heb die twee draadjes over kosmische kennis voor een groot deel doorgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Dit is overigens het teken in Nazca, althans een klein deel van, dat ik bedoelde:

Afbeeldingslocatie: http://www.humanrevelations.com/afb/search4.jpg

Het betreft een werkelijk enorme tekening die in totaal meer dan een kilometer breed is. De tekening is gemaakt op een bodem die intussen verweerd is door erosie. De kanalen in de berg lijken echter te zijn ontstaan na het maken van deze tekening omdat de vorm gewoon doorgaat ondanks de erosie. Er is nog weinig onderzoek gedaan naar deze tekeningen omdat ze nog pas sinds kort bekend zijn.

Dit teken bevindt zich dus in de bergen vlakbij Nazca. De tekeningen op de grond bestaan uit lijnen (de langste 23 kilometer) en figuren die in de grond getekend zijn. De zachte bodem laat zich hier vrij gemakkelijk 'tekenen'.

Afbeeldingslocatie: http://www.design51.freeserve.co.uk/nazca-lines-trapiziod-8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freehomepages.com/jweyand1/nazca.jpg(computer versterkte versie van een deel van het geheel).

Nu is er een groot aantal theorieen over het waarom van deze tekeningen. Een archeologe beweert dat ze gemaakt zijn om stammen elk hun eigen grondgebied toe te kennen. Er zou dus een apenstam, condorstam, kolibriestam, etc zijn. Von Danicken is echter duidelijk als hij stelt dat dat helemaal niet kan - hoe zouden de stammen elkaars tekens ooit moeten zien? Alleen vanuit een vliegtuig zijn ze zichtbaar. Bovendien zijn er dus heel veel grote vlakken, de zogenaamde pistes, die niet verklaard worden. Een theorie voor deze vlakten is dat het een plattegrond was voor olympische spelen. De spelers zouden rondjes rennen en op die manier deze figuren generen. Voor een groot vlak zou dat mogelijk zijn, ware het niet dat het weinig interessant zou zijn voor bekijkers. De vlakken zijn zo groot dat de renners al snel volledig uit het zicht verdwenen zouden zijn. Bovendien is het dus eenvoudig om sporen achter te laten, en als er een soort spelen werden gehouden, waar zijn dan de sporen van de toeschouwers die er ook hebben rondgelopen? Een andere theorie is dat het irrigatievlakken en kanalen betreft. Helaas verklaart dit weinig, want de vlakken zijn helemaal niet diep - sterker nog, ze zijn geheel niet lager dan de rest van de grond. Waarom men dan irrigatiekanalen in allerlei moeilijke vormen zou leggen is dan ook niet duidelijk.

EvDs theorie is dus dat de indianen hier getuigen zijn geweest van een korte delving door buitenaardsen die op zoek waren naar grondstoffen. In die tijd is er een simpel vliegbaan geconstrueerd die gebruikt werd. De ingewikkelde tekeningen met de geometrische vormen worden door EvD gezien als een soort van aanvlieg-route indicator. De indianen bootste het bouwen van vliegroutes na zonder te weten wat ze nu deden. Het is bovendien vreemd dat er een vogel weergegeven is vlak na zo'n baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Structuren op de maan:
http://user.chollian.net/~fusarium/ufo6.html

Afbeeldingslocatie: http://user.chollian.net/~fusarium/ufo6_1.jpg

Het schijnt een soort toren te zijn die we in de onderstaande fotos van de zijkant zien.

Afbeeldingslocatie: http://user.chollian.net/~fusarium/ufo6_2.jpg

Dit is ook de eerste keer dat ik deze fotos zie. Ze zijn bijzonder vaag :).

Veel meer over dit op:
http://www.mufor.org/lunmodx.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Maan. Raket. Sonde. Camera's. ESA.

Te simpel en te nuchter gedacht jammer genoeg.

Wat betreft de theorieen over oude beschavingen en hun mogelijke contact met buitenaardse bezoekers: laat ik het zo zeggen, er is genoeg materiaal om "reasonable doubt" te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we toch off-topic gaan; dit zijn ook interessante foto's:

Afbeeldingslocatie: http://xfacts.com/old/UFO_crucifix_compressed.jpg

17e eeuwse fresco. Te vinden in de Svetishoveli kathedraal in Mtskheta, Georgië.

Afbeeldingslocatie: http://xfacts.com/old/tebaide1_compressed.jpg

Geschilderd door Paolo Uccello (1396-1475). Getiteld: "La Tebaide".

Afbeeldingslocatie: http://xfacts.com/old/crivell2_compressed.jpg

Geschilderd door Carlo Crivelli (1430-1495). Getiteld: "The Annunciation with Saint Emidius". Het schilderij is te bewonderen in de National Gallery in London, Engeland.

Afbeeldingslocatie: http://xfacts.com/old/panicale_compressed.jpg

Geschilderd door Masolino Da Panicale (1383-1440). Getiteld: "The Miracle of the Snow". Het schilderij is te bewonderen in de Santa Maria Maggiore kerk in Florence, Italië.

Afbeeldingslocatie: http://xfacts.com/old/madona_compressed.jpg

Geschilderd door Domenico Ghirlandaio (1449-1494). Getiteld: "The Madonna with Saint Giovannino".

Afbeeldingslocatie: http://xfacts.com/old/hamburg_compressed.jpg

Plaatje illustreert een UFO waarneming in Hamburg, Duitsland omstreeks 1697. De objecten werden beschreven als 'twee lichtgevende wielen'.

Afbeeldingslocatie: http://xfacts.com/old/deg2.jpg

Plaatje is omstreeks 1710 gemaakt door de vlaamse artiest Aert De Gelder. Getiteld: "The Baptism of Christ". Het is te bewonderen in het Fitzwilliam Museum in Cambridge, Engeland.

Deze schilderijen leveren niet het onomstotelijke bewijs dat we al decennia worden bezocht door buitenaardse wezens, maar de dingen die ik erop zie vind ik toch enigzins beangstigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Grappig die schilderijen, waar ze UFO's op schilderen...

mwa, 't is wel zo dat het voertuig waar de Here der Heerscharen zich in voortbeweegt verdacht veel op een helikopter-achtig iets lijkt.
En ik zag, en zie, een stormwind kwam uit het Noorden, een zware wolk met flikkerend vuur en omgeven door een glans; daarbinnen, midden in het vuur, was wat er uitzag als blinkend metaal.............." (Ez. 1:4)

De landingspoten: "In het midden daarvan was wat geleek op vier wezens. Zij hadden de gedaante van een mens. Wat hun benen aangaat, deze waren recht; en hun voetzolen waren als die van een kalf en fonkelden als gepolijst koper." (Ez. 1:5-7)

De rotorbladen: "Ieder had vier aangezichten, en ieder van hen had vier vleugels.... Hun vleugels waren naar boven uitgespreid; ieder had er twee die met elkaar verbonden waren, en twee bedekten het lichaam." (Ez. 1:11)

En onder het uitspansel stonden hun vleugels recht naar elkander uitgestrekt; ieder had er twee, die van voren en van achteren het lichaam bedekten. Als zij gingen, hoorde ik het geruis hunner vleugels als het gebruis van vele wateren, als de stem des Almachtigen: een dreunend geluid als van een leger; als zij stilstonden lieten zij hun vleugels hangen." (Ez. 1:23-24).

De wielen: Ezechiël zegt: "En ik zag naar de wezens, en zie, op de grond, naast de wezens, aan de voorzijde van alle vier, was een rad. Zij hadden alle vier dezelfde vorm, hun aanblik was alsof er een rad was in een rad. Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan, zij keerden zich niet om als zij gingen. Hun velgen waren hoog en onzagwekkend; en bij alle vier waren deze rondom vol ogen. Als de wezens gingen, gingen ook de raderen. En de raderen verhieven zich tegelijk met hen. Als genen gingen, gingen dezen, als genen stilstonden, stonden dezen stil, als genen zich van de grond verhieven, verhieven zich de raderen tegelijk met hen." (Ez. 1:15-21)

De rad in een rad is de velg met de band eromheen (Zie 1). De ogen rondom in de velg (zie 2) zijn de bouten of gaten, zoals je ook tegenwoordig ziet bij vliegtuigen. De wielen zaten vast aan de wezens. Dit blijkt omdat de 'raderen' hetzelfde doen als de wezens. "Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan". De wielen kunnen 360 graden wentelen, zodat alle kanten opgereden kan worden. Dit staat nog duidelijker in Ez. 10 "En ik zag, en zie, er bevonden zich vier raderen naast de cherubs, naast elken cherub een rad. Als zij gingen, konden zij naar alle vier zijden gaan; zij keerden zich niet om als ze gingen. Naar de plaast waarheen de voorste zich wendde, volgden zij hem, zonder zich om te keren als zij gingen."

Mattheus 17: "...en Jezus leidde hen een hoge berg op, in de eenzaamheid... En zie, hun verschenen Mozes en Elia, die met Hem spraken... Petrus zei, zal ik hier drie tenten opslaan, voor U, Mozes en Elia een? Terwijl hij nog sprak, zie, daar overschaduwde hen een lichtende wolk, en zie, een stem uit de wolk zeide: Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wien Ik mijn welbehagen heb, hoort naar Hem!"... Lucas 9:34 "En terwijl hij dit zeide, kwam er een wolk, en overschaduwde hen. En zij werden bevreesd, toen die de wolk ingingen. En er klonk een stem uit de wolk, die zeide: Deze is mijn Zoon, de uitverkorene, hoort naar Hem!". Mozes en Elia stegen op de wolk in, zoals Jezus bij de Hemelvaart ook opsteeg en een wolk (Op een wolk gelijkende, bliksemende UFO, zie foto hierboven) inging. Hier werden de discipelen bang van.

Deze lichtende (bliksemende) wolk, is dus de Heerlijkheid des Heren.

Verder bordurend op Ezechiëls aanschouwing: Ez. 1:22 "Boven de hoofden der wezens was wat geleek op een uitspansel als onzagwekkend ijskristal, uitgespreid over hun hoofden. En onder het uitspansel stonden hun vleugels recht naar elkander uitgestrekt;", Ez.1:13"En wat de gedaante der wezens betreft, hun aanblik was als die van vuurkolen, als van fakkels - zich bewegend tussen de wezens; en het vuur glansde, en bliksemen schoten daaruit".

Het uitspansel boven de wezens is de UFO (zie 11, en foto hierboven). De bliksems komen uit de onderkant van de Heerlijkheid des Heren ("zich bewegend tussen de wezens"). Door de weerkaatsing leek het metalen landingsgestel ook te flikkeren.

Ook interessant:
Het UFO-gedeelte kan zich verheffen van het landings-gestel.

Ezechiel 9 vers 3 "De heerlijkheid van den God van Israel had zich nu opgeheven van de cherub waarop zij rustte, en begaf zich naar de dorpel van de tempel." Hier stijgt het UFO-gedeelte waar de Here in zit op van het helikopter-gedeelte.

vers 5: "De Here zeide: Ontziet niet, hebt geen deernis. Grijsaards, jongelingen en jonge meisjes, kleine kinderen en vrouwen, moet gij doden en verdelgen!" Is dit niet in tegenstrijd met wat Jezus ons meedeelt?

En Ezechiel 10 vers 3: "De cherubs nu stonden aan den rechterzijde van den tempel, toen de man er heen ging; en een wolk vervulde de binnenste voorhof. Toen verhief de Heerlijkheid des Heren van boven den cherub en begaf zich naar den dorpel van de tempel, en de tempel werd vervuld met den wolk." Wat gebeurt hier!? Nou, het UFO-gedeelte stijgt op van boven het helikopter-gedeelte. Dit veroorzaakte klaarblijkelijk nogal veel rook, want de hele voorhof werd vervuld met een wolk.

Ezechiel begint nog even over die wielen in vers 9 "En ik zag en zie, er bevonden zich vier raderen naast de cherubs, naast elke cherub een rad... En wat hun voorkomen betreft, ze hadden alle vier eenzelfde vorm, alsof er een rad was in een rad." Ja, de wielen van het landingsgestel! Nota bene hetzelfde als wij autowielen kennen (velg met band eromheen: Rad in een rad, en binnenste rad vol met ogen).

"Als zij gingen konden ze naar alle vier zijden gaan; zij keerden zich niet om als zij gingen. Naar de plaats waarheen de voorste zich wendde, volgden zij hem, zonder zich om te keren als zij gingen." Dit bewijst dat die 4 'cherubs' een geheel waren. Het was dus gewoon een landingsgestel met wielen, Ezechiel beschrijft het nogal moeilijk, uit onwetendheid (hoe moet je anders een landingsgestel met 4 wielen aan iedere poot een helikopterblad beschrijven in die tijd!?)

Hij beschrijft hierna heel duidelijk hoe die wielen vast zitten aan die poten. vers 16: "Als de cherubs gingen, gingen de raderen aan hun zijde; als de cherubs hun vleugels ophieven om op de stijgen boven de aarde, weken de raderen niet van hun zijde."
ALS het Cherubs waren, wat moeten ze in hemelsnaam dan met wielen aan hun voeten die 360 graden om hun voeten kunnen sturen!? En waarom maken hun vleugels het geluid van van een dreunend leger als ze zich verheffen van de aarde!?

Oh, en nu gebeurt er iets indrukwekkends!!!: vers 18: "Toen ging de Heerlijkheid des Heren weg van den dorpel van de tempel en ging staan boven de cherubs. De cherubs hieven hun vleugels op, onder het heengaan, verhieven ze zich voor mijn ogen van den grond, en de raderen met hen." Het Helikopter-met-landingsgestel gedeelte stijgt op, en bevestigt zich aan het UFO-gedeelte wat boven het landingsgestel is komen hangen.

vers 20: "Dit was hetzelfde wezen, dat ik gezien had onder de God van Israel aan de rivier de Kebar, en ik begreep dat het cherubs waren." Oh die Ezechiel toch! Ja, wat moet je er anders van denken, als je niet weet wat luchtvaart-techniek is?

Ez. 11 vers 23: "De Heerlijkheid des Heren steeg op uit het midden der stad, en plaatste zich op den berg die ten oosten van de stad ligt" LEES DIT ZO: "De UFO steeg op uit het midden der stad, en landde op de berg die ten oosten van de stad ligt"

En zou Israel bij de escallatie van Israel tegen de Palestijnen door de Here der Heerscharen verdedigd worden met Ruimteschepen???? We zullen het misschien allemaal zien!!
En die UFO zal weer komen en, en hij zal Jeruzalem verdedigen, zoals in Jesaja beschreven wordt! "Als vliegende vogels, zo zal de Here der Heerscharen Jeruzalem verdedigen." Bovenstaande uitleg van Ezechiel (11 vers 23) bewijst wel degelijk dat deze "vliegende vogels" een vliegend voorwerp is, en geen beeldspraak.

Hier staat het nog eens:
Jesaja 31:5 "In vliegende vogels zal de Here der Heerscharen Jeruzalem beschutten en sparend bevrijden."

Waarom beschermt Amerika zo angstvallig Israel? Israel heeft nota bene schepen van hun kapotgeschoten.
Of heeft de regering van Amerika direct vocaal contact met God?

Steeg Jezus niet op en ging een wolk in?
En zal Hij niet terugkomen in een lichtende wolk?
Worden we daarom met films als Independance Day overgoten, om dit toch vrij goed verfilmde KOMENDE gebeurtenis te laten gewennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Christiaan,

Alles wat je hier verteld, en waar je voor een groot deel zelf in geloofd, strookt dat niet met je geloof? Mijns inziens haalt bv de Nordics het hele scheppingsverhaal onderuit.
Maakt(e) dat je niet 'bang' en verward?, en ben je langzaam aan aan het stoppen met geloven in God, of interpreteer je je geloof nu alleen anders?
Kan je nu nog wel bidden, als blijkt dat God 'gewoon' een persoon is, een soort Frankenstein zelfs :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op dinsdag 16 juli 2002 09:50 schreef Nielsz het volgende:
Christiaan,

Alles wat je hier verteld, en waar je voor een groot deel zelf in geloofd, strookt dat niet met je geloof? Mijns inziens haalt bv de Nordics het hele scheppingsverhaal onderuit.
Maakt(e) dat je niet 'bang' en verward?, en ben je langzaam aan aan het stoppen met geloven in God, of interpreteer je je geloof nu alleen anders?
Kan je nu nog wel bidden, als blijkt dat God 'gewoon' een persoon is, een soort Frankenstein zelfs :o
Hehe. Ik geloof alles en niks. Het is als Zen (waar ik het ook vaak over gehad heb). Ik houd er geen specifieke overtuigingen op na - of althans, ik sta net zo open voor andere overtuigingen. In mijn hoofd kunnen ze tegelijkertijd bestaan. Dat is wat ik ooit bedoelde toen ik schreef 'mijn hart en mijn hoofd kunnen los van elkaar denken'. Het geloof in die zin van een schepping e.d. geloofde ik toch al niet. Zoals EvD schreef; "doordat het Vaticaan de evolutieleer aanvaarde, heeft het de grootste sokkel onder het geloof weggeslagen. Als men echter ontdekt dat de mensheid niet alleen is en dat ons leven ontstaan is dankzij andere rassen, dan geldt alsnog dat er een grote macht is geweest die die rassen heeft geschapen en het heelal vorm heeft gegeven. God." (zo eindigt zijn boek - het is een bewerkte quote btw).

Dit is ook precies de reden waarom ik een beetje pissed wordt als mensen zeggen dat geloven zich blind staren op hun eigen visie op de wereld en niet open staan voor andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Eff gedeeltelijk off topic, een jaar ofzo geleden was zowat elke week wel wat op discovery over ufo's en aliens en nog meer, en nu, nog niks eens over sterren e.d.

Wie weet wanneer weer eens wta komt wat betrekking heeft op dit onderwerp?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:25
Wat ik niet snap:

Waarom hebben buitenaardse wezens ALTIJD geavanceerdere technieken dan wij mensen? Waarom lopen er zo weinig tot geen theorieen over wezens die minder ontwikkeld zijn dan wij? Dat kan toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op dinsdag 16 juli schreef Tu-Tone:
Waarom hebben buitenaardse wezens ALTIJD geavanceerdere technieken dan wij mensen? Waarom lopen er zo weinig tot geen theorieen over wezens die minder ontwikkeld zijn dan wij? Dat kan toch ook?
De minder geavanceerde aliens beschikken nog niet over schoteltjes waarmee ze de Aarde kunnen bereiken en observeren... die zijn dus niet interessant genoeg om sappige theorieen over te verzinnnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op dinsdag 16 juli 2002 16:15 schreef Tu-Tone het volgende:
Wat ik niet snap:

Volgens mij zijn er wel degelijk ook verhalen over relatief minder ontwikkelde ET's. Maar omdat zij hier kunnen komen (Ruimtereizen) en wij niet, vinden wij ze meer ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op dinsdag 16 juli 2002 18:23 schreef Jesse het volgende:
Volgens mij zijn er wel degelijk ook verhalen over relatief minder ontwikkelde ET's. Maar omdat zij hier kunnen komen (Ruimtereizen) en wij niet, vinden wij ze meer ontwikkeld.
Krachtig punt. Ik zit net een boek te lezen dat 'Aliens op aarde' heet (dikke pil!) en hier ook op ingaat. Volgens veel contactees (geloof ze of niet) zijn wij sociaal gezien 1 van de meer ontwikkelde beschavingen. Technologisch lopen we echter nog achter op de rest omdat we vooral vroeger door onze sterke sociale aard veel inter-culturele problemen hebben gehad. Op andere planeten schijnt cultuur gewoon minder te bestaan en zijn het net japanners (met alle respect, maar ik vergelijk het even zo) die een heel erg sterk groeps-gevoel hebben en waarbij er niet gesproken kan worden over losse groeperingen die onderling strijden (landen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Op dinsdag 16 juli 2002 03:57 schreef Mastermind het volgende:
Grappig die schilderijen, waar ze UFO's op schilderen...

mwa, 't is wel zo dat het voertuig waar de Here der Heerscharen zich in voortbeweegt verdacht veel op een helikopter-achtig iets lijkt.
Een interessant boek hierover is "Extraterrestrials in Biblical Prophecy", G. Cope Schellhorn, Horus House Press.

Schellhorn is een vormalige professor in Engels, boek is een echte aanrader IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Een uiterst interessant boek is "Kolonie Aarde", die over de buitenaardse oorsprong-theorie van de mens gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
zeer interessant dit.. heb een paar jaar geleden wel es wat boken van EvD gelezen. en vond het razend interessant.. je moet alleen wel door wat dingen heen lezen vond ik.. want de verklaringen die hij aandroeg vond ik wel erg extreem.. maar het zijn leuke dingen die hij aankaart!..

iemand nog wat aanraders voor interessante boeken over deze materie?.. ga binnenkort 2x 5 dagen een medisch onderzoek doen.. moet ik ff wat leuks te lezen hebben.. hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Op dinsdag 16 juli 2002 20:32 schreef Mastermind het volgende:
Een uiterst interessant boek is "Kolonie Aarde", die over de buitenaardse oorsprong-theorie van de mens gaat.
Wel een oudje, heb 'm zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op dinsdag 16 juli schreef Sovereign:

[..]

Een interessant boek hierover is "Extraterrestrials in Biblical Prophecy", G. Cope Schellhorn, Horus House Press.
Inderdaad. Voor de mensen die meer willen weten: op Amazon staat het eerste hoofdstuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op dinsdag 16 juli 2002 19:26 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Op andere planeten schijnt cultuur gewoon minder te bestaan en zijn het net japanners (met alle respect, maar ik vergelijk het even zo)
lol. (Zo is et wel duidelijk)

Zijn er btw nederlandstalige boeken aan te bevelen wat dit onderwerp betreft? Ik wil ook wel wat gaan lezen, maar ik heb geen zin om lukraak naar de bibliotheek te gaan :7

* Jesse kan wel engels gaan lezen maar dan mist ie geheid de clou |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Op dinsdag 16 juli 2002 21:19 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Inderdaad. Voor de mensen die meer willen weten: op Amazon staat het eerste hoofdstuk :)
ziet er wel interessant uit.. maar is het hele boek ook boeiend?.. ik bedoel.. dat je dingen in de bijbel ook zo kunt lezen is zeker interessant maar is het niet een boek vol aanhalingen/voorbeelden?.. dan lijkt het me na een paar hoofdstukken wel saai worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

Alles wat ik er van weet is dat het een basis is, waar veel aan R&D wordt gedaan. Wat daar uit volgt is dat de Amerikanen het niet leuk vinden als iemand zo ff langs komt en hun ideeën jat.
(veel mistery en dus veel geruchten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Eigenlijk stuiten we nu op het probleem waar dit topic over gaat. :o
Sinds de startpost zijn we tot op zekere hoogte behoorlijk afgedwaalt. Verder worden er behoorlijk interessante dingen gezegt, maar is hier toch niet echt een discussie aan de gang :7

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 18:02 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

de vlag wappert...
tenzij ze naast de foto natuurlijk met een ventilatortje staan te blazen >:)
Het is een FOTO: je kan helemaal niet zien of die vlag beweegt :?

Maar op videobeelden is wel te zien dat die vlag beweegt. Ventilator of niet, dat maakt niet uit want in de ruimte is geen lucht om te blazen |:(

De verklaring voor het "wapperen" is (zie ook mijn eerdere reply):
Bij het plaatsen vd vlag is de stok een beetje heen en weer gedraaid om hem in de grond te krijgen. Door dat draaien ging de vlag bewegen, en omdat er geen lucht is op de maan werd die beweging niet afgeremd zoals dat op aarde wel gebeurt.
De vlag bleef dus 'na-slingeren' nadat ze hem los hadden gelaten - dat is wat je ziet op de videobeelden.
(door de interne wrijvingsweerstand in het materiaal vd vlag zelf stopte dat slingeren uiteindelijk wel).

Dus de foto is niet fake :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrSunshine
  • Laatst online: 03-09 08:16
Nogmaals over de vlag die niet kan wapperen:

Je ziet het zo vaak bij bedrijven zoals bijvoorbeeld supermarkten die graag willen dat hun vlaggen ook wapperen als er geen wind staat: men bevestigt in de top van de vlaggemast een stok of buis die haaks op de vlaggemast staat. Bevestig de bovenkant van de vlag aan deze 'dwarsligger' en voila je vlag wappert 'altijd'.

Mijns insziens is dat ook bij de vlag op deze foto van toepassing, de vlag loopt bovenaan kaarsrecht. Als je goed kijkt lijkt het alsof er een stok aan de bovenkant door de vlag is 'heengeregen'. Het puntje van de stok steekt zelfs een beetje uit helemaal rechtsbovenaan bij de vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op zondag 14 juli 2002 11:12 schreef BadRespawn het volgende:
*geblaat waarom die vlag zo hangt*
Op maandag 15 juli 2002 18:12 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Zucht.
Op maandag 15 juli 2002 18:25 schreef Jesse het volgende:

[..]

Idd, het staat hierboven zelfs al uitgelegt in een post van BadRespawn.
Op woensdag 17 juli 2002 14:42 schreef BadRespawn het volgende:

[..]
Op woensdag 17 juli 2002 21:29 schreef mrSunshine het volgende:
Nogmaals over de vlag die niet kan wapperen:
Yo met een beetje mazzel gaan ze het zo snappen :7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff terugkomend op de maanlanding:

Hoe kan je faken dat als je een hamer en een veer tegelijk laat vallen ze ook weer tegelijk op de grond terechtkomen??

En ik vind die theorie over de Nordics zéér interessant t.o.v. de beelden die gemaakt zijn door astronauten vanuit de ruimte, waar ufo's beschoten zouden worden.

Klik hier voor de flimpjes:
http://www.movies-4.freeserve.co.uk/Space-Shuttle-03.zip
http://www.movies-4.freeserve.co.uk/Space-Shuttle-04.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Laten zakken aan een touwtje oid.
Die filmpjes zijn best wel strange. Zijn dat niet gewoon sattelieten die je ziet vliegen oid?

Ik zou het een simplistische manier van oorlog voeren vinden, rondvliegen en elkaar beschieten. Die projectielen ? waren niet eens intelligent (doelzoekend) e.d.

Wat het verder precies is wat je ziet op die filmpjes weet ik niet, maar stel het is een gevecht tussen ET's dan vind ik het vrij typisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou inderdaad wat intelligentere wapens verwachten van "superieure" wezens.

Er is ook nog sprake dat die projectielen van ons STAR WARS defence system is, who knows...

ik heb ook nog filmpjes van "The smoking gun" zoals ze dat mooi noemen, waar je echt rare beelden ziet van lichtbollen in de ruimte. Ik zal kijken of ik die kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op donderdag 18 juli 2002 19:27 schreef Jesse het volgende:
Laten zakken aan een touwtje oid.
Die filmpjes zijn best wel strange. Zijn dat niet gewoon sattelieten die je ziet vliegen oid?

Ik zou het een simplistische manier van oorlog voeren vinden, rondvliegen en elkaar beschieten. Die projectielen ? waren niet eens intelligent (doelzoekend) e.d.

Wat het verder precies is wat je ziet op die filmpjes weet ik niet, maar stel het is een gevecht tussen ET's dan vind ik het vrij typisch.
Het is ook geloof ik een UFO zelf, en niet 1 of andere raket. Het is een aardse raket en bovendien is dat filmpje best oud.

Aangezien UFOs hoogstwaarschijnlijk niet gebruik maken van conventionele krachtbronnen die hitte genereren is het ook logisch dat een 'heatseeker' weinig zin heeft.

Toch geloof ik dat filmpje niet zo heel erg. Er is weleens geopperd dat het een ijskristal was, maar dat was geloof ik alweer ontkracht.

Toch meldde de eerste astronauten die in de ruimte kwamen dat het leek alsof ze in een zwerm vuurvliegjes terecht waren gekomen. Dat waren allemaal kleine meteorietjes die in de atmosfeer verdampte. Het betreft hier echter hele kleine gevalletjes - zo groot als stofdeeltjes. Overigens is het wel vreemd dat er mensen zijn die claimen aan boord van een UFO te zijn geweest (George Adamski en Howard Menger) die al veel eerder vertelden over deze 'vuurvliegjes' in de ruimte. Dit konden ze echter nog helemaal niet weten (als hun verhaal tenminste verzonnen was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op donderdag 18 juli 2002 19:48 schreef Roc-Raida het volgende:
Je zou inderdaad wat intelligentere wapens verwachten van "superieure" wezens.

Er is ook nog sprake dat die projectielen van ons STAR WARS defence system is, who knows...

ik heb ook nog filmpjes van "The smoking gun" zoals ze dat mooi noemen, waar je echt rare beelden ziet van lichtbollen in de ruimte. Ik zal kijken of ik die kan vinden.
Kijk uit met je verwachtingen! Ook al betrof het filmpje mogelijk een aardse raket en een UFO, het is heel gevaarlijk om onze definitie van modern te projecteren op een buitenaards ras. Onze moderne wereld ziet er vaak uit zoals we dat in Star Trek zien. Hoogst waarschijnlijk zijn rassen die ons bezoeken helemaal niet zo geavanceerd - ze kunnen 'by chance' deze technologie ontdekt hebben maar nog niet op alle fronten even ver zijn. Bovendien is dat was designers ons als modern afschilderen niet per definitie ook de stijl die andere wezens gebruiken. Ik zou niet vreemd staan te kijken als je een UFO tegenkomt die gewoon grote krukhendels heeft en een soort auto dashboard. Voor ons voldoet het niet aan de definitie van een modern interieur...maar waarom zou dat voor hen ook gelden?
Pagina: 1 2 Laatste