Toon posts:

[Javascript]Map Tag en onMouseOver=windows.status

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het gebruik van onMouseOver / onMouseOut in combinatie met de Map Tag om coordinaten vast te leggen.

Het probleem is volgens mij dat IE een hyperlink 'prefereert' boven onMouseOver.

Ik gebruik de volgende code:

<area shape="rect" coords="327,77,352,91" href="index.php" onMouseOver="window.status='On'; return true" onMouseOut="window.status='Off'; return true">

Wanneer ik href="index.php" weghaal geeft hij keurig de On en Off status neer wanneer ik over de coordinaten heenga. Zet ik nu de href="index.php" weer terug, dan laat hij ipv 'On' de hyperlink in de status bar zien. De off status veranderd vervolgens wel goed als ik mijn cursor van het plaatje afhaal.

Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik weet gewoon niet hoe ik EN een hyperlink kan definieeren via MAP, en tergelijkertijd de window.status kan veranderen op het moment dat ik over de link heen ga. Wie helpt :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nee, dit zou niet zo moeten zijn. de window.status moet gewoon werken, kun je de pagina online zetten waarin dit volgens jouw optreedt of anders een voorbeeld pagina waarin je die code test ergens online zetten.
hier volgt msie(5/mac) gewoon juist de window.status, onafhankelijk van de aanwezigheid van een href.
Met welke browser (versie) ondervind je het effect en valideert de pagina (msie6 kent een quirky mode)

het voorbeeld dat je verteld kan mogelijk ontstaan doordat de quotes bij de href niet goed zijn afgesloten, dan wordt de eerstvolgende attribuut ook genegeerd.

eveneens is de return true; na de window.status='blah' erg belangrijk, zonder werkt dit niet, maar dat is algemeen, en zou niet beinvloed moeten worden door aanwezigheid van een href

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:15

crisp

Devver

Pixelated

Ik herinner me een ander topic hierover :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
www.648studios.com/new

Deze dus, excuses ging hierboven iets fout :(

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-09 13:14

André

Analytics dude

Misschien moet je van href -> onclick maken.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 11 juli 2002 09:30 schreef Six4Eight het volgende:
www.648studios.com/new

Deze dus, excuses ging hierboven iets fout :(
deze hierboven doet het bij mij ook prima (wel enkel de eerste area dan)

mocht het bij een specifieke browserversie bij jou wel fout gaan lijken crisp' oplossing (een A om een AREA heen) danwel Yogho's methode (een onclick ipv href me prima oplossingen, die ook werken)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Bij mij werkt het met IE5 op W2K niet...
Ik heb ook al locale testjes gedaan maar krijg het niet aan de praat :{

Lijkt me dus een browser specifiek probleem.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er wel net achter dat ipv een onMouseOver een onMouseMove wel beter werkt.

Daarmee werkt bij mij iig in IE 5.5 onder Windows 98 de window.status='on' in combinatie met de link :)

Alleen bij ingedrukt houden of snel eroverheen bewegen zie je de oude link nog maar daar is vast wel wat aan te sleutelen.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

ik zou dan idd liever voor de onclick gaan

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 13:14 schreef drm het volgende:
ik zou dan idd liever voor de onclick gaan
Alleen wordt dan de hotspot niet als link gezien, de cursor veranderd niet als je erover heen gaat :(

• drm

drm

f0pc0dert

Six4Eight:
Alleen wordt dan de hotspot niet als link gezien, de cursor veranderd niet als je erover heen gaat :(
ik zie het idd...

Dan kun je idd onmousemove gebruiken, of toch met onclick en dan
code:
1
2
3
4
onMouseover="window.status='melp'; 
document.body.style.cursor='pointer'; return true;"
onMouseout="window.status='sjaak'; 
document.body.style.cursor='default'; return true;"

...

beetje brak :{

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Moet je niet bij de onmouseover een goeie return waarde meegeven om de status te behouden??

Zo doet ie het bij mij wel gewoon:
code:
1
2
3
4
5
<a href="bla.html"
   onmouseover="window.status='over';return true"
   onmouseout="window.status='out'">
   blabla
</a>

Zonder return true in de mouseover krijg ik inderdaad de link te zien.

• drm

drm

f0pc0dert

schreef:
Moet je niet bij de onmouseover een goeie return waarde meegeven om de status te behouden??
't ging om een area niet om een a :)

~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1