Toon posts:

[HTML/JS] Statusbar reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een image maken met daarop een aantal links. Die werken. Als ik over een link heen ga wil ik in de statusbalk van mijn IE (6) een eigen text hebben.

Heb ondertussen ook op i-net een hoop gevonden en daarmee bezig geweest, maar ik blijf op onderstaande code uitkomen. Heb deze code zelfs al meerdere malen letterlijk elders teruggevonden.

Toch krijg ik geen Blaat in de statusbalk, maar gewoon javascript:loadFrames('home_men.php','home.php')

Is er iemand met een idee?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<HTML>
    <HEAD>
      <style type="text/css"> 
        <!-- boeit nu niet
        --> 
      </style>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
        <!-- Begin
            function loadFrames(page1,page2) {
              eval("parent.left.location='"+page1+"'");
              eval("parent.main.location='"+page2+"'");
            }   
        // End -->
      </SCRIPT>
    </HEAD>
    <BODY>
      [img]"images/header.gif"[/img]
        <map name="sitemap">
            <area shape="rect" coords="18,80,72,100" href="javascript:loadFrames('home_men.php','home.php')" OnMouseOver="window.status='Blaat'" OnMouseOut="window.status=''" >
        </map>
    </BODY>
</HTML>

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:15

crisp

Devver

Pixelated

Gewoon zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<html>
<head>
<script type="text/javascript">
function loadFrames(page1,page2) {
  parent.frames['left'].location = page1;
  parent.frames['main'].location = page2;
}   
</script>
</head>
<body>
[img]"images/header.gif"[/img]
<map name="sitemap">
  <area shape="rect" coords="18,80,72,100" href="javascript:loadFrames('home_men.php','home.php')" OnMouseOver="window.status='Blaat'; return true" OnMouseOut="window.status=''" />
</map>
</body>
</html>

:)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het gaat dus om de "return true" in de onMouseOver, maar verder kan het geen kwaad je code een beetje aan te passen naar de huidige standaards (that is: lowercase, type definition for JS and closing tags within single-tag attributes). Excuse my English ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
maar ook bij deze aangepaste versie krijg ik geen 'Blaat' onderin de statusbar. Het blijft gewoon het 'javascript:...enz...' wat zichtbaar wordt.

edit:
Ik neem trouwens aan dat de return true ook na de onMouseOut toegevoegd moet worden.

edit2:
De returns hebben totaal geen invloed. Het maakt nu niet uit of ik die invul.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

en zo:
code:
1
2
3
<map name="sitemap">
  <a href="javascript:loadFrames('home_men.php','home.php')" onMouseOver="window.status='Blaat'; return true" OnMouseOut="window.status=''"><area shape="rect" coords="18,80,72,100" /></a>
</map>

of kloppen dan die coordinaten niet?

Intentionally left blank

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

erg los gokje, maar probeer het eens met top.window.status = 'blaat'

het zou kunnen doordat je dit in een frameset aanroept dat hij probeert de status van zijn 'self' window aan te passen en dat is het frame, niet het gehele window

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 01:57 schreef crisp het volgende:
en zo:
code:
1
2
3
<map name="sitemap">
...
</map>
That's it... thanx

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op donderdag 06 juni 2002 02:20 schreef RM-rf het volgende:
erg los gokje, maar probeer het eens met top.window.status = 'blaat'

het zou kunnen doordat je dit in een frameset aanroept dat hij probeert de status van zijn 'self' window aan te passen en dat is het frame, niet het gehele window
Nee, dat is het niet, ik heb het getest zonder frames, maar als je de window.status in de area zet werkt het domweg niet....

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
hmm....

/me was vanochtend nog niet helemaal wakker... |:(

De statusbar werkt inderdaad en laat Blaat zien als de muis over het gedefinieerde rechthoekje heen gaat. Het probleem is alleen dat het rechthoekje geen link is.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

lol :D
En volgens mij werkt onmousemove beter als onmouseover.
Bij 1 van de 2 ( ik dacht over ) wordt hij alleen 'gefired' als hij echt over dat object gaat, dus dat er nix 'tussen zit'. Dus als je er een tekst overheen doet ofzo, of een plaatje (komt vaak voor bij een div oid.) dan wordt ie niet gefired, bij de andere wel.

Maar hij werkt al dusseh

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Pagina: 1