MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
RMWOp woensdag 10 juli 2002 21:14 schreef psychotic het volgende:
Een tijdje terug werd mijn systeem steeds onstabieler. Ik kwam erachter dat 1 van de 3 repen 256Mb pc2100 geheugen brak was geworden. Gek, maar dat kan zelfs de beste overkomen. Aangezien de zaak waar ik het via internet ermee gestopt was, kon ik daar niet meer aankloppen|:( . Crucial gemaild met het verhaal en ik kreeg een RMW-nummer en korte tijd later een nieuw reepje. Heel netjes dus
.
Nu heb ik dat reepje nog steeds in gesealde verpakking omdat mijn MSI 3 sloten heeft en ik 4 repen bezit. Van de week kwam ik thuis en had mijn systeem een blauw scherm. Opstarten, even laten weer een blauw scherm.
Na wat testen blijkt dat de repen in slot 2 en 3 nu beide ook geen sjoegge meer geven![]()
Wat zou hier aan de hand zijn? Ik draai al een hele tijd op een FSB van 146 maar dat moet het geheugen makkelijk aan kunnen. Verder wel op cas 2 enz gedraaid maar de laatste tijd niet meer omdat ik dus al eerder last had van onstabiliteit. Verder heb ik een tijd geleden ook problemen gehad met mijn videokaart (ATI Radeon VE die ik via DVI aan mijn monitor heb hangen). Deze gaf geregeld met tussenpozen een seconde een zwart beeld. Dit probleem heeft zich later echter vanzelf opgelost.
Zou mijn moederbord hier de boosdoener zijn en hoe kom ik daar in godsnaam achter ?
Iemand ervaring, suggestie of wat dan ook waar ik iets mee kan. Ik wil nog even wachten met gelijk Crucial weer te mailen.
Ik ken wel RMA, is dit nieuw
offtopic:
welke winkel was dat destijds waar je die reepjes hebt gekocht?
welke winkel was dat destijds waar je die reepjes hebt gekocht?
39
Ik heb vergelijkbare problemen. Begin oktober heb ik m'n dual Athlon / Tiger MP samengesteld met 4x 256MG PC2100 ECC Reg. DDR SDRAM. Ongeveer 1,5 maand geleden is één reep plotseling doodgegaan, daarna had ik stabiliteitsproblemen (regelmatig BSOD's, IRQ bladiebla NOT EQUEAL meldingen). De derde reep bleek de schuldige te zijn. Die is er nu uit en op dit moment werkt alles (nog) wel stabiel. Inmiddels ben ik wel 512MB van de 1GB kwijt.
Verwijderd
probeer voor de lol toch maar es je FSB wat lager te zetten, wie weet...Op woensdag 10 juli 2002 21:14 schreef psychotic het volgende:
Een tijdje terug werd mijn systeem steeds onstabieler. Ik kwam erachter dat 1 van de 3 repen 256Mb pc2100 geheugen brak was geworden. Gek, maar dat kan zelfs de beste overkomen. Aangezien de zaak, waar ik het via internet gekocht had, ermee gestopt was, kon ik daar niet meer aankloppen
. Crucial gemaild met het verhaal en ik kreeg een RMW-nummer en korte tijd later een nieuw reepje. Heel netjes dus
.
Nu heb ik dat reepje nog steeds in gesealde verpakking omdat mijn MSI 3 sloten heeft en ik 4 repen bezit. Van de week kwam ik thuis en had mijn systeem een blauw scherm. Opstarten, even laten weer een blauw scherm.
Na wat testen blijkt dat de repen in slot 2 en 3 nu beide ook geen sjoegge meer geven![]()
Wat zou hier aan de hand zijn? Ik draai al een hele tijd op een FSB van 146 maar dat moet het geheugen makkelijk aan kunnen. Verder wel op cas 2 enz gedraaid maar de laatste tijd niet meer omdat ik dus al eerder last had van onstabiliteit. Verder heb ik een tijd geleden ook problemen gehad met mijn videokaart (ATI Radeon VE die ik via DVI aan mijn monitor heb hangen). Deze gaf geregeld met tussenpozen een seconde een zwart beeld. Dit probleem heeft zich later echter vanzelf opgelost.
Zou mijn moederbord hier de boosdoener zijn en hoe kom ik daar in godsnaam achter ?
Iemand ervaring, suggestie of wat dan ook waar ik iets mee kan. Ik wil nog even wachten met gelijk Crucial weer te mailen.
Zie sig voor gegevens
Bij mij is vorige week ook 256MB crucial gestorven 
Afkomstig van Icomputers, welke er dus mee gestopt zijn, en dus ook geen support meer leveren...
'k zal het moeten opsturen naar Crucial zelf, erg lastig allemaal, aangezien dat niet in Ned. is...
Afkomstig van Icomputers, welke er dus mee gestopt zijn, en dus ook geen support meer leveren...
'k zal het moeten opsturen naar Crucial zelf, erg lastig allemaal, aangezien dat niet in Ned. is...
..ik bedoelde RMA dus 
Homedisc, het betrof hier Icomputers in Maassluis, gekocht 4 repen op 11-11-2001.
Femme, ik neem aan dat je ze nog gratis gaat omruile. Bij mij gaat het om non-ecc geheugen maar de problemen zien er wel hetzelfde uit verder. Ik begon aan mijn moederbord te twijfelen...
Cutebritney, gewoon mailen, je krijgt een RMA-nummer en dan de boel aangetekend opsturen. Service is errug goed verder, snel weer terug dat reepje.
Het valt me tegen dat in korte tijd al 2 ander mensen hetzelfde probleem met dit geheugen heeft....
Verder viel het me op dat op alle repen hetzelfde stickerje zit, ik dacht dat ze ieder een uniek nummer zouden hebben ivm de garantie. De barcodes zien er op het eerste gezicht ook hetzelfde uit..
Homedisc, het betrof hier Icomputers in Maassluis, gekocht 4 repen op 11-11-2001.
Femme, ik neem aan dat je ze nog gratis gaat omruile. Bij mij gaat het om non-ecc geheugen maar de problemen zien er wel hetzelfde uit verder. Ik begon aan mijn moederbord te twijfelen...
Cutebritney, gewoon mailen, je krijgt een RMA-nummer en dan de boel aangetekend opsturen. Service is errug goed verder, snel weer terug dat reepje.
Het valt me tegen dat in korte tijd al 2 ander mensen hetzelfde probleem met dit geheugen heeft....
Verder viel het me op dat op alle repen hetzelfde stickerje zit, ik dacht dat ze ieder een uniek nummer zouden hebben ivm de garantie. De barcodes zien er op het eerste gezicht ook hetzelfde uit..
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Hmm, hier ook al 1 reepje 256 MB d00d,
nu 1 jaar oud
Komt uit Engeland.
nu 1 jaar oud
Komt uit Engeland.
Verwijderd
Op zondag 07 juli 2002 00:28 schreef Femme het volgende:
...
Het voordeel van Dane-Elec (of Kingston, Viking, Crucial, Apacer etc.) geheugen is dat je zeker weet dat je goed geheugen krijgt.
...
En dit was ook met Crucial geheugenOp woensdag 10 juli 2002 21:17 schreef Femme het volgende:
De derde reep bleek de schuldige te zijn. Die is er nu uit en op dit moment werkt alles (nog) wel stabiel. Inmiddels ben ik wel 512MB van de 1GB kwijt.
Ik heb hier al eerder eens een topic over gelezen: [topic=382987/1/50] (waaronder iemand blij roept dat z'n vier crucial DIMM's het al vier maanden perfect doen
) Anyway, ik heb er ook vier en vooralsnog doen ze het uitstekend (afkloppen dus).
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Mijn reepje kwam ook van Icomputers...Op woensdag 10 juli 2002 21:30 schreef psychotic het volgende:
Zou het mogelijk zijn dat er daar iest mee gebeurd is
't viel mij wel op dat bij de verzending, het geheugen niet in een anti-statisch zakje zat, maar gewoon in wat bubbelplastic...
Dat zal dan maar moeten... hopen dat de verzendkosten niet zo hoog zijn...Cutebritney, gewoon mailen, je krijgt een RMA-nummer en dan de boel aangetekend opsturen. Service is errug goed verder, snel weer terug dat reepje.
Op woensdag 10 juli 2002 21:41 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Mijn reepje kwam ook van Icomputers...
't viel mij wel op dat bij de verzending, het geheugen niet in een anti-statisch zakje zat, maar gewoon in wat bubbelplastic...
[..]
Dat zal dan maar moeten... hopen dat de verzendkosten niet zo hoog zijn...
offtopic:
Ej cute !
Je bent er weer
GoT verslaafd

Ej cute !
Je bent er weer
GoT verslaafd
Mijn reepjes waren verpakt in wc-papierOp woensdag 10 juli 2002 21:41 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Mijn reepje kwam ook van Icomputers...
[..]
Dat zal dan maar moeten... hopen dat de verzendkosten niet zo hoog zijn...
En verzendkosten ad 5 Euro nogwat is wel de moeite waard dacht ik zo.
Misschien is het inderdaad wel een slechte serie ofzo...
5 euro is nogwel te doen jaOp woensdag 10 juli 2002 22:09 schreef psychotic het volgende:
[..]
Mijn reepjes waren verpakt in wc-papierik debk echter niet dat dat de oorzaak is. Ze hebben het namelijk wel gedaan..
En verzendkosten ad 5 Euro nogwat is wel de moeite waard dacht ik zo.
Misschien is het inderdaad wel een slechte serie ofzo...
en ik kreeg ze idd ook in wc-papier, was niet zo super idd
sja...still @ Prague, maar nu wel met een lekkere internetverbindingOp woensdag 10 juli 2002 22:01 schreef Fairy het volgende:
[..]
offtopic:
Ej cute !
Je bent er weer
GoT verslaafd![]()
Maar morgenvroeg stap 'k op de trein, eens kijken hoe dat bevalt
Maarja, dan ben ik dus 2-3 dagen weg, non-active @ GoT
dus 'k ben nu alvast de schade aan't inhalen
mijn crucial-reepjes komen rechtstreeks uit de usa en draaien al sinds eind november zonder probs in m'n mp'tje
NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)
Pagina: 1