Ik heb toevallig afgelopen vrijdag dit moederboard in combinatie met PC1066 RDRAM en een P4b 2,26 GHz besteld. Het zal 1 dezer dagen wel binnen komen.
Wat mij steeds weer in de reviews opviel is dat de reviewer het altijd had over de hoeveelheid features die het bord draagt. Iets wat mij ook trok. Het is het enige bord dat èn een RAID controller (promise) èn de i850e heeft. Daarbij zit er ook nog onboard lan (intel) en sound (creative). Flink aantal USB poorten (6) en een mooie chipset-koeler, welke ik vermoed, een thermal take is, gezien het uiterlijk. Maar goed, heel veel features dus. Een citroën verkoper zou er moeite mee hebben
Ook kwam hij in alle reviews in de meeste gevallen en programma's als snelste naar voren. Nu is de snelheidswinst tussen de verschillende moederboarden natuurlijk nihil, maar toch, het geeft een goed gevoel. De stabiliteit was ook goed, en ook in combinatie met PC1066 RDRAM werkt het systeem perfect, wat nog altijd maar de vraag was natuurlijk, omdat de i850e zelf officieel geen PC1066 RDRAM ondersteund.
Als het om overklokken gaat: Kan er goed mee. Je kan de FSB veranderen in stappen van 3 MHz en dit tot een maximum van (4x) 156 MHz. Nu denken sommige mensen: Goh, da's nie veel. Mee eens, de "DIE HARD" overklokker kan dit bord dus beter laten liggen. Moet je alleen wel alle mooie features missen
Last but not least, het uiterlijk van het bord. Het bord leent zich uitstekend voor een blauwe cathode met een window. Zoals ik al zei, het chipset koelertje ziet er gewoon koel uit en de blauwe kleur van het bord is weer 'ns wat anders dan groen. (of het rood van msi, waar ik zelf niks mee heb

).
Al met al, het perfecte bord dus, voor een P4B.
Zo, bedankt voor de aandacht