Toon posts:

Groot Gigabyte GA-8IHXP Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
En hoe denk je erover?

ben van plan om samen met 2 andere collega's de volgende setup te kopen:

Gigabyte GA-8IHXP (tja duh)
Kingston 512Mb PC1066 (2*256Mb)
P4 Northwood 2,26Ghz 533 FSB
ThermalTake Volcano 7+

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik zat eigenlijk aan ongeveer dezelfde config te denken. Alleen met een P4 2.4Ghz en misschien een swiftech koeler. Ik vraag me alleen af of er aan PC1066 RDRAM is te komen. Verder is dat Gigabyte bord eigenlijk het beste P4 bord wat er op het moment te koop is.

Systeem specs

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04:32

ken

Ik heb er 1 zie sig ;)

Ben er erg tervreden mee

RDRAM 1066 was toen alleen niet te krijgen, dus heb ik pc800 gehaald. Deze lopen ook op 1066 :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Hier ook nog een draadje hierover.
Kep zelf ook dit mobo besteld, met Samsung pc1066 2x256MB, kost €163,- per stuk bij CTW. Processor is een 2,266 met zalman 6500 cu-al cooler (koelt goed ook als ie stil is).

Zal 'm binnenkort binnenkrijgen dus ben benieuwd...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

koop in ieder geval geen vulcano 7+ ik hebbem ook egt niet zo speciaal

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Op donderdag 11 juli 2002 00:40 schreef toetjes het volgende:
Waarom niet? Bij www.dansdata.com komt ie er als 1 van de beste uit?

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 01:48 schreef meijern het volgende:

[..]

Waarom niet? Bij www.dansdata.com komt ie er als 1 van de beste uit?
en hij ziet er cool uit!

Verwijderd

Druk je nu eens uit in normaal nederlands! (8>
Waarom zou ik hem niet kopen? koelt ie niet goed? maakt ie veel lawaai???

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik heb ook een Gigabyte 8IHXP. Draai er een P4-2.26Ghz op met PC1066 RIMM's. Tevens een GeForce4 4600Ti Ultra van Asus, maar het zaakje draait superstabiel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook alles binnen, Salland automatisering, echt perfect, niet duur en supersnel, eergisteren besteld, vandaag alles binnen, 3x dit mainboard, 6xKingston 1066 RIMM en 3x Intel P4 2,26Ghz.

ben benieuwd

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Op vrijdag 12 juli 2002 12:34 schreef pcvanvliet het volgende:
Ik heb nu ook alles binnen, Salland automatisering, echt perfect, niet duur en supersnel, eergisteren besteld, vandaag alles binnen, 3x dit mainboard, 6xKingston 1066 RIMM en 3x Intel P4 2,26Ghz.

ben benieuwd
Vergis ik mij nu of kunnen er op dat bord maar 4 rimm's in ?

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:39

The_Duke

ho gek!

hoezo niet speciaal?? hijs juist wel heel speciaal, tis de mooiste cooler diek ooit heb gezien en hij scheint echt rete goed te koelen. gewoon kopen dus dat ding (heb ik wel gedaan :P )

• ken

ken

Op vrijdag 12 juli 2002 12:38 schreef mlevd het volgende:

[..]

Vergis ik mij nu of kunnen er op dat bord maar 4 rimm's in ?
Hij heeft dus 3 x dat moederbord en 6 x geheugen

dus in ieder 2 module :)

• mlevd
Op vrijdag 12 juli 2002 12:54 schreef ken het volgende:

[..]

Hij heeft dus 3 x dat moederbord en 6 x geheugen

dus in ieder 2 module :)
Ahaa, goh, lezen is ook een vak |:( |:( |:(

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Op vrijdag 12 juli 2002 10:09 schreef Baviaan het volgende:
Ik heb ook een Gigabyte 8IHXP. Draai er een P4-2.26Ghz op met PC1066 RIMM's. Tevens een GeForce4 4600Ti Ultra van Asus, maar het zaakje draait superstabiel.
Hoe staat het met overklokken, hoever heb je dit beestje al kunnen krijgen. Wat ik me eigenlijk ook afvroeg is hoe de overklok opties zijn van dit bord. Tot hoe hoog kan je de FSB instellen en met hoeveel stappen.

En weet iemand waar ze PC1066 Rambus geheugen op voorraad hebben?

Systeem specs

• LeXuS007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-06 07:53
Op donderdag 11 juli 2002 00:37 schreef ShittyOldMan het volgende:
Hier ook nog een draadje hierover.
Kep zelf ook dit mobo besteld, met Samsung pc1066 2x256MB, kost €163,- per stuk bij CTW. Processor is een 2,266 met zalman 6500 cu-al cooler (koelt goed ook als ie stil is).

Zal 'm binnenkort binnenkrijgen dus ben benieuwd...
Waar haal jij Samsung PC1066 vandaan ??
CTW ???? Welke shop is dat. Zie hem niet tussen pricewatch staan.

AMD Opteron 165 | Asus A8R-MVP | Twinmos 2x512MB BH5-UTT | Hitachi T7K250 250GB SATA-II | X800GTO²

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 13:52 schreef LeXuS007 het volgende:

[..]

Vreemd dacht dat ik hem wel in de pricewatch heb gezien?

Heb nu weer een ander probleem, ik kan windows 2000 niet installeren op dit bord, wanneer ik de RAID controller gebruik, de setup start van cd en na het indrukken van F6 kan ik dan de diskette met de drivers van de Promise controller laden(ik gebruik de drivers van de cd en dan de driver win2000 MB ata133 Lite of ziets) Met sommige drivers ziet win2k helemaal geen schijven, terwijl er wel een raid 0 set is aangemaakt, en met sommige drivers kan ik partitioneren en formateren, maar dan start de win2k setup na de eerste herstart niet meer door?

Wie weet wat ik kan doen, ik heb al van alles geprobeerd, zelfs al eerst geprobeerd win98 te installeren maar ook daar kan ik alleen in de veilige modus opstarten.

• Peoples
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

Peoples

No way!!....

Heb dit boardje nu een week en bevalt mij prima. Ik heb hem samen met 2x 256mb rdram pc1066 van kinston gekocht en een p4 2400 533. Draait super stabiel. En een voordeel vind ik dat er veel extra`s bij zit oa 10x usb 2 en Raid en onboard Lan en 5.1 geluidsondersteuning via sp/dif.

Alles komt goed!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 16:18 schreef Peoples het volgende:
Heb dit boardje nu een week en bevalt mij prima. Ik heb hem samen met 2x 256mb rdram pc1066 van kinston gekocht en een p4 2400 533. Draait super stabiel. En een voordeel vind ik dat er veel extra`s bij zit oa 10x usb 2 en Raid en onboard Lan en 5.1 geluidsondersteuning via sp/dif.
Tja, ik gebruik nog geen enkel PCI slot van dit mainboard omdat alles wat ik nodig heb erop zit.

• ShittyOldMan
Op maandag 15 juli 2002 13:52 schreef LeXuS007 het volgende:

[..]

CTW = CompTechWorld

Zie ook onderaan elke pagina op het forum en t.net ;)

Kep m'n systeempje nog steeds niet binnen overigens. Moest eerst wachten op de proc en nu vermoedelijk op het geheugen. Verwacht 'm wel binnenkort.

• LeXuS007
  • Laatst online: 28-06 07:53
Ja geheugen is niet op voorraad.
Nouja ik w8 wel, ik draai nu ook prima.

AMD Opteron 165 | Asus A8R-MVP | Twinmos 2x512MB BH5-UTT | Hitachi T7K250 250GB SATA-II | X800GTO²

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik heb toevallig afgelopen vrijdag dit moederboard in combinatie met PC1066 RDRAM en een P4b 2,26 GHz besteld. Het zal 1 dezer dagen wel binnen komen.

Wat mij steeds weer in de reviews opviel is dat de reviewer het altijd had over de hoeveelheid features die het bord draagt. Iets wat mij ook trok. Het is het enige bord dat èn een RAID controller (promise) èn de i850e heeft. Daarbij zit er ook nog onboard lan (intel) en sound (creative). Flink aantal USB poorten (6) en een mooie chipset-koeler, welke ik vermoed, een thermal take is, gezien het uiterlijk. Maar goed, heel veel features dus. Een citroën verkoper zou er moeite mee hebben ;)

Ook kwam hij in alle reviews in de meeste gevallen en programma's als snelste naar voren. Nu is de snelheidswinst tussen de verschillende moederboarden natuurlijk nihil, maar toch, het geeft een goed gevoel. De stabiliteit was ook goed, en ook in combinatie met PC1066 RDRAM werkt het systeem perfect, wat nog altijd maar de vraag was natuurlijk, omdat de i850e zelf officieel geen PC1066 RDRAM ondersteund.

Als het om overklokken gaat: Kan er goed mee. Je kan de FSB veranderen in stappen van 3 MHz en dit tot een maximum van (4x) 156 MHz. Nu denken sommige mensen: Goh, da's nie veel. Mee eens, de "DIE HARD" overklokker kan dit bord dus beter laten liggen. Moet je alleen wel alle mooie features missen ;)

Last but not least, het uiterlijk van het bord. Het bord leent zich uitstekend voor een blauwe cathode met een window. Zoals ik al zei, het chipset koelertje ziet er gewoon koel uit en de blauwe kleur van het bord is weer 'ns wat anders dan groen. (of het rood van msi, waar ik zelf niks mee heb ;) ).

Al met al, het perfecte bord dus, voor een P4B.

Zo, bedankt voor de aandacht ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik hoorde dat het vertragend werkt als je de onboard audio gebruikt, iets met een 97 chippie uit het jaar 0. Heb toen maar een Audigy PCI kaartje besteld. Is dit zonde van het geld geweest? (weet zelf niet of het uitmaakt, systeem draait nog niet omdat de zending van het geheugen foetsie is :( )

Specs

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op maandag 15 juli 2002 19:44 schreef Huigie het volgende:
Ik hoorde dat het vertragend werkt als je de onboard audio gebruikt, iets met een 97 chippie uit het jaar 0. Heb toen maar een Audigy PCI kaartje besteld. Is dit zonde van het geld geweest? (weet zelf niet of het uitmaakt, systeem draait nog niet omdat de zending van het geheugen foetsie is :( )
er zit op:

• Creative CT5880 Sound Chipset + Sigmatel 9708T CODEC
• 4 channel audio CODEC
• Line In/Line Out/Mic In/Game Port/CD In/AUX IN/SPDIF
(5.1 channel)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Dat weet ik maar da's geen antwoord op de vraag, toch¿

Specs

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/170-197G.JPG
Gebruik deze koeler voor je p4 dat ziet er veel beter uit dus!!!!

Product informatie
De nieuwe PAL8942 van Alpha is, zoals we van Alpha gewend zijn, een zeer hoogwaardige koeler, welke speciaal voor Socket 478 ontwikkeld is. Een geintegreerde koperplaat in de bodem en een massief koellichaam met 456 koelvins zorgen voor een zekere en snelle warmte-afvoer. Het koellichaam is uit alumimium vervaardigd en weegt circa 420 gram.

Het koellichaam wordt, net zoals de Swiftech MCX462, niet door middel van houderbeugels gemonteerd, maar direct op het moederbord geschroefd. Dit garandeert een goede bevestiging, wat vooral bij transport van uw PC belangrijk is.

De Alpha PAL8942 wordt geleverd met een Delta FFB0812SHE - 80 x 80 x 38 mm. koeler, bevestigingsmateriaal en een uitgebreide montagehandleiding.

Het is aan te raden de koeler aan te sluiten op een 4-pin voedingsstekker, omdat de Delta-koeler een vermogen heeft van maar liefst 6,96 Watt.

Specificaties:
-Type van de koeler: Delta FFB0812SHE
-Gewicht: ca. 626 gram
-Vermogen: 6,96 Watt
-Toerental: 4900 RPM.
-Luchtverplaatsing: 76,8 m³/h
-Geluidsproductie: 34,2 dBA
-Spanning: 12 Volt
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: dubbele kogellagering

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op maandag 15 juli 2002 19:55 schreef Huigie het volgende:
Dat weet ik maar da's geen antwoord op de vraag, toch¿
Neej, inderdaad, maar wel iets betere informatie dan "iets van zo'n 97 chipie". Aan mijn informatie kan je iets hebben om het probleem te achterhalen.

Niet meteen zo bijten dus. :{ Ik bedoel het goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 16:10 schreef pcvanvliet het volgende:

[..]

Vreemd dacht dat ik hem wel in de pricewatch heb gezien?

Heb nu weer een ander probleem, ik kan windows 2000 niet installeren op dit bord, wanneer ik de RAID controller gebruik, de setup start van cd en na het indrukken van F6 kan ik dan de diskette met de drivers van de Promise controller laden(ik gebruik de drivers van de cd en dan de driver win2000 MB ata133 Lite of ziets) Met sommige drivers ziet win2k helemaal geen schijven, terwijl er wel een raid 0 set is aangemaakt, en met sommige drivers kan ik partitioneren en formateren, maar dan start de win2k setup na de eerste herstart niet meer door?

Wie weet wat ik kan doen, ik heb al van alles geprobeerd, zelfs al eerst geprobeerd win98 te installeren maar ook daar kan ik alleen in de veilige modus opstarten.
Damn, kom er nog steeds niet uit

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Kan ik mijn oude kast met PIII voeding gebruiken voor dit moederbord anders kan ik beter een ASUS P4T533-C bord nemen.

Maar goed ik wil toch pas na 29 september iets kopen, omdat Intel dan haar Proc's weer in prijs verlaagt.

Video berekenen (Pinnacle) van een video van 130 min met mijn huidig MS6309 v1.0 en PIII 800EB kost mij 40 uur. :'(

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op dinsdag 16 juli 2002 09:47 schreef joh14vers6 het volgende:
Kan ik mijn oude kast met PIII voeding gebruiken voor dit moederbord anders kan ik beter een ASUS P4T533-C bord nemen.
Je moet kijken of jou voeding P4-compatible is. Daarbij is het raadzaam een minimaal 300 watt voeding te hebben. Liever nog 340 bijvoorbeeld.
Maar goed ik wil toch pas na 29 september iets kopen, omdat Intel dan haar Proc's weer in prijs verlaagt.
Ja zo dacht ik ook, maar je blijft wachten. ;) Ik ben vanaf februari al aan het kijken. En steeds kwam er weer een nieuwe prijsverlaging uit, maar verhoogde ik mijn keuze dus. In Februari zat ik nog te denken aan een 1,8 GHz. Nu heb ik een 2,26 GHz besteld. :P
Video berekenen (Pinnacle) van een video van 130 min met mijn huidig MS6309 v1.0 en PIII 800EB kost mij 40 uur. :'(
Sja, toch is de PIII 800EB 1 van de meest gekochte modellen en is het gewoon de beste PIII die gemaakt is door intel. Bij mij heeft ie ook al 2 jaar trouwe dienst gedaan. Maar inderdaad, de snelheid, we zijn nou eenmaal verwend ;)

• joh14vers6
Op dinsdag 16 juli 2002 10:05 schreef mOrPhie het volgende:

[..]

Je moet kijken of jou voeding P4-compatible is. Daarbij is het raadzaam een minimaal 300 watt voeding te hebben. Liever nog 340 bijvoorbeeld.
[..]
Ik zie in de user's-manual dat dit bord een speciale ATX_12V plug nodig heeft. Bestaan er verloop plugjes om dit uit de standaard ATX-plug te maken of is deze plug los te koop zodat ik het zelf kan maken?

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op dinsdag 16 juli 2002 10:11 schreef joh14vers6 het volgende:

[..]

Ik zie in de user's-manual dat dit bord een speciale ATX_12V plug nodig heeft. Bestaan er verloop plugjes om dit uit de standaard ATX-plug te maken of is deze plug los te koop zodat ik het zelf kan maken?
Inderdaad. Er moet een extra kabel bij die 2x12 Volt en 2x0 Volt is. Misschien kun je dat zelf zelfs modden, maar het is natuurlijk nogal tricky. Of die verloopstekkers bestaan weet ik niet, zou je even moeten zoeken.

• joh14vers6
Op dinsdag 16 juli 2002 10:17 schreef mOrPhie het volgende:

[..]

Inderdaad. Er moet een extra kabel bij die 2x12 Volt en 2x0 Volt is. Misschien kun je dat zelf zelfs modden, maar het is natuurlijk nogal tricky. Of die verloopstekkers bestaan weet ik niet, zou je even moeten zoeken.
Zo'n adapter bestaat. Ik ben alleen niet bij mijn eigen comp. dus de voeding kan ik niet controleren of hij voldoende vermogen kan leveren. Waarschijnlijk 230W, dus dat wordt zowiezo een nieuwe kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus niemand weet hoe ik windows 2000 op deze RAID controller moet installeren?

• mlevd
Op dinsdag 16 juli 2002 12:40 schreef pcvanvliet het volgende:
Dus niemand weet hoe ik windows 2000 op deze RAID controller moet installeren?
Dat was je andere topic :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er maar een ander topic voor geopend, maar is nog niet op gereageerd, het wordt hier al vreemder, ik heb door middel van Ghost een werkende win2k partitie op mijn RAID controller gekregen, maar nu krijg ik dus de bekende Inaccessible_boot_Device error dit probeer ik te herstellen door met de win2k cd repair te kiezen, maar dan zegt ie weer vrolijk dat er geen harde schijven aanwezig zijn

:?

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op dinsdag 16 juli 2002 15:04 schreef pcvanvliet het volgende:
Ik heb er maar een ander topic voor geopend, maar is nog niet op gereageerd, het wordt hier al vreemder, ik heb door middel van Ghost een werkende win2k partitie op mijn RAID controller gekregen, maar nu krijg ik dus de bekende Inaccessible_boot_Device error dit probeer ik te herstellen door met de win2k cd repair te kiezen, maar dan zegt ie weer vrolijk dat er geen harde schijven aanwezig zijn

:?
Heb je al op de site van promise gekeken? Misschien dat je daar nog een zooi info kan vinden.

En trouwens, wat ik nu net lees ;) , volgens de user-manual van dit bord, staat er een RAID manual op de bijgeleverde CDROM. (rtfm? :P )

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 16:54 schreef mOrPhie het volgende:

[..]

Heb je al op de site van promise gekeken? Misschien dat je daar nog een zooi info kan vinden.

En trouwens, wat ik nu net lees ;) , volgens de user-manual van dit bord, staat er een RAID manual op de bijgeleverde CDROM. (rtfm? :P )
Tja, maar in de manual staat exact hetzelfde als wat ik doe, dus....

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op woensdag 17 juli 2002 12:08 schreef pcvanvliet het volgende:

[..]

Tja, maar in de manual staat exact hetzelfde als wat ik doe, dus....
hmm, sja, zou ik toch maar 'ns even mee naar de winkel gaan dan of kijken of er wat mis is met je HD's misschien.

Verwijderd

Topicstarter
Klote Maxtor, schijven die ik heb werken gewoon bagger met deze RAID controller, en dezelfde in 20 GB wel

:(

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op woensdag 17 juli 2002 19:10 schreef pcvanvliet het volgende:
Klote Maxtor, schijven die ik heb werken gewoon bagger met deze RAID controller, en dezelfde in 20 GB wel

:(
Ho, stop, wacht, ik heb zojuist 2 x 40 GB ATA133 7200RPM maxtor schijven besteld. Jij wil mij zeggen dat RAID dan niet werkt? Of is dat alleen met jou 2 HD's?

Moet ik even flink achteraan dan :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu zo gedaan,

Windows 2000 geinstalleerd op 2x D740X-6L 20 Gb
daarna met ghost naar de 2 x 40 Gb, nu werkt het wel, alleen windows 2000 setup zag ze bij mij niet. maar ik heb ook al wel verhalen gehoord van mensen waarbij het in een keer werkt dus maak je maar geen zorgen :)

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op woensdag 17 juli 2002 21:29 schreef pcvanvliet het volgende:
Ik heb het nu zo gedaan,

Windows 2000 geinstalleerd op 2x D740X-6L 20 Gb
daarna met ghost naar de 2 x 40 Gb, nu werkt het wel, alleen windows 2000 setup zag ze bij mij niet. maar ik heb ook al wel verhalen gehoord van mensen waarbij het in een keer werkt dus maak je maar geen zorgen :)
en hoe zit het met de snelheid? Misschien even een HDTach of sisoft bench? :9

Verwijderd

Topicstarter
wordt aan gewerkt, momentje

Verwijderd

Topicstarter
ok hier dan de benchmark resultaten

HDtach 2.61
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pcvanvliet/hdtach261.jpg

sisoft Sandra 2002Standard
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pcvanvliet/sisoft.jpg

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 23:28 schreef ken het volgende:
Ik heb er 1 zie sig ;)

Ben er erg tervreden mee

RDRAM 1066 was toen alleen niet te krijgen, dus heb ik pc800 gehaald. Deze lopen ook op 1066 :)
Dus het enige dat er mist als het een gemist is op dit bord is agp pro, als ik nog es zwaar wil video editten etc.
Ik wou voor een Abit KT7A gaan, toch effe zwaarder te tweaken maar ik ben nu wel om voor de ga-8IHXP. Maare heeft
RDRAM 1066 erg veel zin met fsb533?
Dit zou 'm worden:
- GA-8IHXP
- 512 RDRAM 1066 (1x512 verkrijgbaar? of zowiezo 2x256?)
- Club3D GF4 TI4200 128MB DVI/TV-OUT
- Western Digital 80GB (7200rpm) 8MB Cache
- Intel Pentium 4 2,26GHz (533MHz FSB, Boxed)

moet lekker gaan draaien lijkt me

• ShittyOldMan
Tis inderdaad 2x256MB op dit mobo.

Wat betreft agp4xpro, ik ben er niet geheel in thuis, maar zover ik weet is het verschillen tussen bijv 2x en 4x al praktisch niet aanwezig, maar ik weet verder niet wat 4xpro voor voordelen moet bieden.

--

Zelf wacht ik nog steeds op geheugen, schijnt moeilijk leverbaar te zijn (ctw)

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

AGP 4x Pro betekend alleen maar dat het agp slot meer power voor een hele zware professionele videokaart kan leveren. Volgens mij heeft het geen snelheids voordelen.

Verder heb ik mijn PC1066 RDRAM gekocht bij Alternate, daar hadden ze het gewoon op voorraad. Alleen betaal je er wat meer voor. Maar andere leveranciers hadden het toch wel over een levertijd van minimaal 3 weken. Daar kan mijn Gigabyte GA-8IHXP met 2.4Ghz P4 helaas niet op wachten :).

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 21:50 schreef nozem het volgende:

[..]

Dus het enige dat er mist als het een gemist is op dit bord is agp pro, als ik nog es zwaar wil video editten etc.
Ik wou voor een Abit KT7A gaan, toch effe zwaarder te tweaken maar ik ben nu wel om voor de ga-8IHXP. Maare heeft
RDRAM 1066 erg veel zin met fsb533?
Dit zou 'm worden:
- GA-8IHXP
- 512 RDRAM 1066 (1x512 verkrijgbaar? of zowiezo 2x256?)
- Club3D GF4 TI4200 128MB DVI/TV-OUT
- Western Digital 80GB (7200rpm) 8MB Cache
- Intel Pentium 4 2,26GHz (533MHz FSB, Boxed)

moet lekker gaan draaien lijkt me
of RDRAM 1066 zin heeft met een 533FSB |:(
Dat heeft nou juist zin, kijk met 1066 (:2 = 533)geheugen kun je de volledige bandbreedte gebruiken, je gehele systeem loopt dan intern op een FSB van 533, neem je RDRAM800 dan zit er dus ergens een zwakkere schakkel

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik las in de gebruiksaanwijzing dat je op het moederbord een Secure Digital en een Memory Stick reader kan aansluiten. Ik neem aan dat ze het dan hebben over een interne reader? Heeft iemand zo'n ding of weet misschien iemand waar je zoiets kan kopen? Moet de reader dan specifiek van/voor Gigabyte zijn of zijn de aansluitingen gewoon universeel en kan je elk merk reader gebruiken?

Systeem specs

Verwijderd

Maare, het draait toch 1 op 1, dus die RDRAM800 is al over kill boven die 533fsb of zie ik dat verkeerd? Pas als je die 533fsb synk kan opschroeven heeft het pas real time effect\?
Op vrijdag 19 juli 2002 08:40 schreef pcvanvliet het volgende:

[..]

of RDRAM 1066 zin heeft met een 533FSB |:(
Dat heeft nou juist zin, kijk met 1066 (:2 = 533)geheugen kun je de volledige bandbreedte gebruiken, je gehele systeem loopt dan intern op een FSB van 533, neem je RDRAM800 dan zit er dus ergens een zwakkere schakkel

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Dat zie je toch verkeerd. PC1066 RDRAM en 533Mhz FSB sluiten perfect op elkaar aan. Beide hebben namelijk een bandbreedte van 4.2Gbyte/s. Reken maar na.

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Juist ja, dat zocht ik

Verwijderd

Een paar geeft te denken remarks voor dit topic:

de bussnelheid van RDRAM heeft tot nu altijd gelijk gelopen met de FSB. 400:400, 533:533 (in het geval van PC1066). Nu de bussnelheid van DDR de FSB nadert, gaat de lage latency van DDR meer meetellen en loopt DDR dus in op RDRAM.

From the performance point of view, i845G and VIA P4X333 proved best of all DDR333 SDRAM chipsets. Note, that DDR333 support in i845G is unofficial. Nevertheless, these two chipsets are even faster than i850E, used in its regular mode, i.e. with PC800 RDRAM memory.
[url="http://www.xbitlabs.com/mainboards/p4-533-chipsets/"]http://www.xbitlabs.com/mainboards/p4-533-chipsets/[/url]

The use of i850E with PC800 RDRAM doesn't make sense today. RDRAM memory is more expensive than DDR333 by about 1.5 times while the performance of PC800 systems is lower than that of DDR333 systems. This fact allows us to state once again that DDR333 is going to become the standard memory for Pentium 4 systems.

As can be noticed, i850E is an overclocked version of i850 and differs from the latter only by 533MHz Quad Pumped Bus support. The mainboards based on this chipset can work with PC1066 RDRAM memory but only at 133MHz FSB frequency. The i850E South Bridge remained unchanged so the chipset doesn't support USB 2.0.

En wat houd dit precies in, met draaien op 133???

Officïeel ondersteunt deze alleen dual-channel PC800 RDRAM, maar dual-channel PC1066 RDRAM werkt er ook op, zij het alleen met 133MHz FSB.:(
Op vrijdag 19 juli 2002 19:54 schreef pcvanvliet het volgende:
Juist ja, dat zocht ik

• ShittyOldMan
533MHz FSB is 133MHz Quad Pumped. Daar is die 133 dus voor. Snap het verhaal ook niet helemaal, ze zeggen dus dat 1066 geheugen alleen draait op 533 (133). Lijkt me logisch. Of ze moeten bedoelen dat de FSB met moeite omhoog te krijgen is ofzo, maar volgens mij ligt dat ook aan welk geheugen je hebt.

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Idd, als je PC1066 geheugen wilt gebruiken moet je de FSB zowieso op 133Mhz(533) zetten. Je kan dus niet PC1066 geheugen icm een FSB van 100Mhz(400). Maar volgens mij biedt het ook weinig voordeel om een FSB van 100Mhz(400) te combineren met PC1066 geheugen. De snelheid van het geheugen zal dan nooit volledig worden benut.

Systeem specs

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 17:30 schreef pcvanvliet het volgende:
ok hier dan de benchmark resultaten

HDtach 2.61
[url="http://members.home.nl/pcvanvliet/hdtach261.jpg"][afbeelding][/url]

sisoft Sandra 2002Standard
[url="http://members.home.nl/pcvanvliet/sisoft.jpg"][afbeelding][/url]
Ik zie dat je de PDC20276 (Promise Fastrak133 Lite) in gebruik hebt, maar aangezien dit een lite uitvoering is, lijkt me dat de performance toch wel duidelijk onder de performance ligt van een Promise Fasttrack TX2000.

Ik heb gelezen op [url="http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1567&p=10"]anandtech[/url], dat ze over deze chip niet zo heel errig te spreken zijn (te 'Lite')?
The feature list doesn't stop there as Gigabyte also placed a Promise IDE RAID controller on the board as well. The Promise controller supports RAID 0 and 1 as well as the ATA-133 spec but it's unfortunately limited by its BIOS setup utility. The setup does not allow you to manually configure an array with user selectable stripe sizes, instead it gives you the option of selecting one of three profiles (Desktop, Server, A/V). In theory, each one of those profiles should offer a different stripe size according to the needs of the particular application, yet they all default to 64KB. A 64KB stripe size isn't bad but we would rather see a user configurable RAID setup with profiles as well as selectable stripe sizes greater and less than 64KB. Maybe that's asking too much as Gigabyte is at the mercy of Promise in this case but they should either push for the support or start looking for another supplier.
Het is alleen lastig om hem te vergelijken, of kun je hem misschien even testen met Winbench?
Dan kan ik ze mooi vergelijken met de [url="http://www.harddiskinfo.com/Sections/Articles/Specific.asp?ArticleHeadline=Promise+FastTrack+TX2000&Series=0&index=6"]TX2000[/url]
Afbeeldingslocatie: http://www.harddiskinfo.com/Sections/Articles/Sources/Promise%20FastTrack%20TX2000/Images/winbench-transfer-rate.gif

Ik zit er ook aan te denken (Raid-0), maar misschien moet ik maar een losse controller (TX2000) kopen...?

Hoe tevreden ben jij ermee?

Thkz..

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Jaaa mensen, ik kreeg de spullen (P42,26,Gb.8IHXP,2x256PC1066,2xD740X-6L 40Gb maxtor) ook binnen en ik ben meteen aan het installeren geslagen. Alles ging goed (geen inaccessable boot-device gehad ;) ), maaaaar op een gegeven moment kapt windows XP met installeren, geeft ie een melding dat een bepaald component niet aanwezig was.

Iemand een idee? De 2 schijven staan in een RAID0 opstelling.

Verwijderd

Topicstarter
probeer het eens op 2 andere schijven, heb ik ook gedaan, en bij mij heeft het geholpen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 00:15 schreef Psychostase het volgende:

[..]

Ik zie dat je de PDC20276 (Promise Fastrak133 Lite) in gebruik hebt, maar aangezien dit een lite uitvoering is, lijkt me dat de performance toch wel duidelijk onder de performance ligt van een Promise Fasttrack TX2000.

Ik heb gelezen op [url="http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1567&p=10"]anandtech[/url], dat ze over deze chip niet zo heel errig te spreken zijn (te 'Lite')?
[..]

Het is alleen lastig om hem te vergelijken, of kun je hem misschien even testen met Winbench?
Dan kan ik ze mooi vergelijken met de [url="http://www.harddiskinfo.com/Sections/Articles/Specific.asp?ArticleHeadline=Promise+FastTrack+TX2000&Series=0&index=6"]TX2000[/url]
[url="http://www.harddiskinfo.com/Sections/Articles/Sources/Promise%20FastTrack%20TX2000/Images/winbench-transfer-rate.gif"][afbeelding][/url]

Ik zit er ook aan te denken (Raid-0), maar misschien moet ik maar een losse controller (TX2000) kopen...?

Hoe tevreden ben jij ermee?

Thkz..
ben zeker wel tevreden, loopt allemaal lekker soepel, ik heb zelf ook nog een losse RAID controller(ook van Promise) maar das geen 133 controller dus dat leek me niet handig om die te gaan gebruiken.

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar de overklokresultaten van de setups draaiende met een 533mhz p4 en pc1066 mem.

Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om aan dit topic wat benchmarks toe te voegen.
Zodra ik mijn cpu en mem binnen heb zal ik ook wel het een en ander aan resultaten achterlaten hier.

Ik heb nu liggen:
Gigabyte ga-8ihxp
gainward ti-4400
WD 80gb 7200rpm 8MB HD (binnenkort 2 stuks)
500W super-flower psu

Er moet nog komen:
p4 2,4ghz 533mhz fsb
256mb rdram pc1066

Zodra de intel prijzen gaan dalen koop ik mn cpu en mem en dan kunnen jullie overklokresultaten verwachten :D

Tot die tijd zou ik er graag een paar van jullie zien :D

• rogergorissen
  • Laatst online: 25-02 20:18
Ik zag op een forum van Canopus (DV Storm) dat dit bord problemen heeft met PCI-latencies ? (wat het dan ook mogen zijn).

Als iemand Premiere open had staan, tegelijk met Soundforge, speelde Soundforge het geluid verstoord af. Toen hij het bord had vervangen door een Asus P4T533-C waren de problemen verdwenen.

Standaard staan de latencies op 32, maar die gebruiker moest ze op 64 zetten, wat in het Asus-bord wel kan.

Zegt dit iemand iets ?

Ik twijfel nu of ik het bord moet installeren, samen met mijn Pinnacle DV500 ???

Verwijderd

je zou het volgende kunnen proberen:

Download een ga-8ihxp bios en een bios-modding proggie en kijk of je die optie misschien zelf kan enabelen in het gigabyte bios...

Verder ben ik niet echt thuis in de dv "wereld" dus kan ik je weinig info geven :(

Ik ben trouwens geen eerdere berichten tegengekomen van problemen met dit bord, dus misschien is het wel gewoon vage software waardoor hij moeilijk doet. (ik weet niet in hoeverre ze op dat canopus forum verstand hebben van hardware enzo)

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Hallo daar :)

Ik zit er zelf ook aan te denken om dit mobo te kopen, maar nu zit ik nog met een paar vragen.

Is het verschil tussen PC800 en PC1066 geheugen zo duidelijk merkbaar in de praktijk ?? Zit namelijk te twijfelen tussen meteen 512 mb PC800, of eerst 256 mb PC1066 en dan later nog eens 256 mb.

Moeten de geheugen modules nog altijd per twee worden geplaatst ?? ik had dit ergens gelezen, maar ik weet niet of dit zo is.

Die P4 die ik ga kopen is boxed, dus dan zit er geloof ik een koeler bij ?? Is dit wat qua kwaliteit of zeggen jullie van koop maar meteen een andere ;) P.S. Ik ga trouwens niet meteen overklokken, alleen als ik ind dat het echt nodig is :)

Verder zit ik ook te twijfelen tussen 2x 40 Gb ibm schijven in een raid opsteling of 1x 80 Gb western digital met 8 mb cache. Heb namelijk gehoord dat raid alleen extra performance oplevert met grote bestanden, iets wat ik eigenlijk niet doe (ik bedoel dan iets met video enzo). Lees trouwens ook dat er de nodige extra shit bij komt kijken met dat raid :P

Hoe zit het trouwens met het voltage van het AGP-slot ?? Zijn er beperkingen wat betreft de kaarten die ik er in zou kunnen plaatsen ??

Greetz

• Psychostase
  • Niet online
Mijn Systeem:

Geforce 4 TI4200 Aeolus TI4200 DDR 128MB
Gigabyte GA-8IHXP (Bios: 8ihxp_f4.zip F4 (Jul. 10, 2002))
Intel P4-1.8@2,4Ghz
Rambus PC-800@PC-1066 (MR16R082GBN1-CK8 -CK8 800 45 128M x 16 (Samsung))

Probleem: Als ik mijn PC koud opstart blijft hij vrijwel altijd hangen
bij de videokaart Bios. (Met andere videokaarten (PCI) was dit ook het geval).
Lijkt me dus dat dit niet aan de videokaart ligt.
Na resetten start hij vrijwel altijd helemaal door.
Want ook dan krijg ik dan nog wel eens de melding van de Bios terug dat mijn CPU settings fout zijn. (F2- doorgaan)

Eenmaal opgestart bij resetten of opnieuw opstarten geen problemen meer.
En super stabiel.

Alleen de vraag hoe kan ik die bootproblemen voorkomen.
voltage (Vcore) cpu omhoog hielp niet.

Abit had altijd een bios opties: om deze foutmeldingen te negeren.

Iemand hier ervaring mee ?

• Psychostase
  • Niet online
Is het verschil tussen PC800 en PC1066 geheugen zo duidelijk merkbaar in de praktijk ?? Zit namelijk te twijfelen tussen meteen 512 mb PC800, of eerst 256 mb PC1066 en dan later nog eens 256 mb
Ja zeker, scheelt ongeveer 1GB per sec.
Moeten de geheugen modules nog altijd per twee worden geplaatst ?? ik had dit ergens gelezen, maar ik weet niet of dit zo is.
Yep, rambus is 16bit en je hebt 32bit nodig. Je hebt tegenwoordig ook rambus geheugen met 32bit geheugen alleen is nog niet goed verkrijgbaar.
Die P4 die ik ga kopen is boxed, dus dan zit er geloof ik een koeler bij ?? Is dit wat qua kwaliteit of zeggen jullie van koop maar meteen een andere ;) P.S. Ik ga trouwens niet meteen overklokken, alleen als ik ind dat het echt nodig is :)
Die Intel boxed cooler is zeer goed, stil en goed om over te clocken.
Verder zit ik ook te twijfelen tussen 2x 40 Gb ibm schijven in een raid opsteling of 1x 80 Gb western digital met 8 mb cache. Heb namelijk gehoord dat raid alleen extra performance oplevert met grote bestanden, iets wat ik eigenlijk niet doe (ik bedoel dan iets met video enzo). Lees trouwens ook dat er de nodige extra shit bij komt kijken met dat raid :P
Let op dat de Promise chip op de GA-8ihxp is uitgvoerd met een lite bios, dus geen volledige-performance.

Is dus wat sneller die raid opstelling maar wel wat duurder dus wat wil je?
Hoe zit het trouwens met het voltage van het AGP-slot ?? Zijn er beperkingen wat betreft de kaarten die ik er in zou kunnen plaatsen ??
Mogen alleen videokaarten in die 1.5Volt ondersteunen en geen only 3,3Volt videokaarten anders blaas je de northbridge op. (1 x AGP universal slot (4x/2x-AGP 2.0 compliant), supports 1.5v display card only)

[ Voor 0% gewijzigd door Psychostase op 25-08-2002 17:18 . Reden: foutjes ]

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ter aanvulling van Psychostase z'n antwoorden. ;)
ProgrammerX schreef op 21 augustus 2002 @ 20:28:
Hallo daar :)

Ik zit er zelf ook aan te denken om dit mobo te kopen, maar nu zit ik nog met een paar vragen.

Is het verschil tussen PC800 en PC1066 geheugen zo duidelijk merkbaar in de praktijk ?? Zit namelijk te twijfelen tussen meteen 512 mb PC800, of eerst 256 mb PC1066 en dan later nog eens 256 mb.
Het verschil merk je in daily use natuurlijk niet. Echter is er wel een verschil. Ongeveer 800 MB/s en dus niet 1 GB. 1GB kan wel na overclocken (zo heb ik het ook), maar standaard draait PC800 zo'n 2450 MB/s en PC1066 zo'n 3250 MB/s.
Volgens Psychostase issie goed voor overclocken. maar dat is niet helemaal waar. Tot op zeker hoogte kan hij het aan, maar bij hogere snelheden moet je toch echt aan iets zwaarders gaan denken.
2x40 GB maxtor D740X (7200rpm)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bastiaantje/morphie/benches/atto-bench-02082002.jpg

Met de raid van de 8ihxp zit het dus perfect goed! Laat je dus geen dure RAID aanpraten, gewoon voor de onboard raid gaan. Als je dan moet kiezen tussen de IBM of WD800JB (8 MB cache), ga dan voor de WD. Die is standalone al snel dus die zou het in RAID nog een stukkie beter moeten doen ;)

• salutem
  • Laatst online: 08-05 09:28
past dit bord ook in een vapochill kast ?
Of maakt dat niet uit in z'on kast :?

N00B Alert ! :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Topicstarter
Hoe klokken jullie die p4's over op dit bord?

• Bryne
  • Laatst online: 18-05 22:48
Hmm ik heb al zo'n twee maanden een 8IHXP. In het begin wat problemen gehad, die achteraf neerkwamen op het een keer clearen van de CMOS en een floppy kabel omdraaien. Verder draait het systeem als een zonnetje.

Heb de FSB verhoogd naar 150 MHz en het voltage met één stapje (0,025V) omhoog gezet. Daardoor draait mijn systeem als volgt:
CPU 2,26 GHz @ 2,55 GHz
PC1066 RDRAM @ PC1200

Nog steeds geweldig stabiel en lage temperaturen (<45 C)

Heb verder 2x 80 GB IBM Deskstar 7200 rpm in RAID 0 draaien. In het begin een Sandra test gedaan en kwam op ruim 51000 uit. Ik was niet geheel ontevreden. ;)

System specs

• salutem
Bryne schreef op 27 september 2002 @ 11:33:
Hmm ik heb al zo'n twee maanden een 8IHXP. In het begin wat problemen gehad, die achteraf neerkwamen op het een keer clearen van de CMOS en een floppy kabel omdraaien. Verder draait het systeem als een zonnetje.

Heb de FSB verhoogd naar 150 MHz en het voltage met één stapje (0,025V) omhoog gezet. Daardoor draait mijn systeem als volgt:
CPU 2,26 GHz @ 2,55 GHz
PC1066 RDRAM @ PC1200

Nog steeds geweldig stabiel en lage temperaturen (<45 C)

Heb verder 2x 80 GB IBM Deskstar 7200 rpm in RAID 0 draaien. In het begin een Sandra test gedaan en kwam op ruim 51000 uit. Ik was niet geheel ontevreden. ;)
kzat te denken aan dit plankje met een vapochill kast met een cpu van 2.6 ofsow.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Topicstarter
salutem schreef op 27 september 2002 @ 12:02:
[...]

kzat te denken aan dit plankje met een vapochill kast met een cpu van 2.6 ofsow.
Moet toch lekker vet lopen!

• salutem
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 20:56:
[...]

Moet toch lekker vet lopen!
leek mij ook :P

ff w8te nog totdat de 3 ghz iets daalt in prijs en dan koop ik dit plankje

of eeeh past dat wel......

• ken

ken

salutem schreef op 27 september 2002 @ 12:02:
[...]

Kan je beter voor de Prometeia gaan

koelt nog beter :)

• Bryne
  • Laatst online: 18-05 22:48
Is er al iemand, die hem met PC1066 RDRAM boven de 150 MHz FSB heeft gekregen? Bij mij heeft ie het nog niet gepikt.

Waarom wil je trouwens zo'n extreme koeling, als ie toch niet echt heet wordt?

System specs

• salutem
ken schreef op 01 oktober 2002 @ 22:54:
[...]

Kan je beter voor de Prometeia gaan

koelt nog beter :)
omg wat de ne*k is dit haahha

one low temperature boiling process (evaporation) for the evaporator at app. &#8211;40 C, and one high temperature boiling process for the condensing process.

Kost da ??

• salutem
lama dubbel post

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Bryne schreef op 02 oktober 2002 @ 00:21:
Is er al iemand, die hem met PC1066 RDRAM boven de 150 MHz FSB heeft gekregen? Bij mij heeft ie het nog niet gepikt.

Waarom wil je trouwens zo'n extreme koeling, als ie toch niet echt heet wordt?
Ik krijg 'm dus met geen paard redelijk stabiel boven de 150. Het lukt me wel om te booten op 154 maar dan is ie echt niet stabiel. Ik heb het idee dat het aan de PCI snelheid ligt. Zelf heb ik 'm op 145Mhz 100% stabiel draaien. Als ik 'm verhoog naar 148 of 150Mhz merk ik dat het systeem minder stabiel draait. Ik krijg dan af en toe haperingen in 3DMark 2001SE en ik merk dat m'n internet verbinding een beetje raar gaat doen. Ik heb adsl via een netwerk kaart en ik heb het idee dat de netwerk kaart of het mobo niet die verhoogde PCI snelheid goed aan kan.

Systeem specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelchange gedaan (was "Wie heeft de Gigabyte GA-8IHXP?") :)

Verwijderd

<-----

Nog een tevreden gebruiker, PC1066 was nog erg duur, heb momenteel PC800 en een 2Ghz, die loopt op 2440Mhz met Retail cooler, moet nog een betere kopen, als ik zin heb om naar de winkel te gaan :)

Verwijderd

Hier nog een tevreden gebruiker van de 8i-HXP :)

Bij mij draait het allemaal erg stabiel met pc1066. (Kingston 1066 32ns)
Ik kan met de volle 156 FSB clocken (Stock intel koeling, 1.6v),
heb hem toch voor het gevoel een tikkie lager draaien op 154 FSB.

Het geheugen houd het keurig bij, waardoor het bloedjesnel loopt :9

Afbeeldingslocatie: http://zp.savageclans.com/~cy/mem.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ziet dat er even lekker uit, bij mij wil het allemaal ook niet sneller lopen dan een FSB van 145 Mhz :( das niet eerlijk krijg dan blue screens of death in XP

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 18:21:
Damn, ziet dat er even lekker uit, bij mij wil het allemaal ook niet sneller lopen dan een FSB van 145 Mhz :( das niet eerlijk krijg dan blue screens of death in XP
Maar wat denken jullie dat de beperkende factor is? De CPU, het mobo, de chipset, de PCI snelheid of het geheugen? Of misschien wat anders?

Systeem specs

• ShittyOldMan
Kep dit bordje nu ook al een tijdje draaien, prrrrima stabiel en geen problemen gehad (op usb2.0 installatie na). Kep er pc800 geheugen in zitten, samsung, niet double sided. En de fsb op 100mhz. Nu ben ik niet zo'n overklokkerig type :), maar zou het zonder problemen met hitte e.d. op 133 kunnen draaien? Mobo kan het uiteraard aan, maar het geheugen ook?
Nu had ik al wat problemen met pc1066 geheugen, ik had eerst pc800, toen pc1066 erin gedaan maar in de bios stond ie nog op auto detect. Kennelijk kun je dan niet booten (zie dit of ander topic). Krijg ik geen problemen als ik 'm op 1066 zet in de bios met pc800 geheugen erin? Ik ben iets te voorzichtig met het proberen erin gezien ik geen zin heb om weer dat kuteind naar de winkel te rijden (comptech, niet bepaald om de hoek) om het te laten fixen. Dan ben je ook meteen je pc een dag kwijt :(

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Wat voor type geheugen heb je? 40 of 45ns Samsung geheugen. Met 40ns geheugen is de kans erg groot dat je PC1066 snelheid haalt. Zelf heb ik tijdelijk Samsung 45ns Single Sided geheugen en dit draaide 100% stabiel op PC1066. Ik zou het gewoon proberen.

Systeem specs

• TheManinBlack
  • Niet online
Ik heb dit bord nu ook al een tijdje draaien, maar ik heb met bepaalde games het zogenaamde infinite loop probleem. Heel leuk dus. Heeft iemand tips voor me?

- Ik had er een SB Live! Value in zitten (de grote boosdoener, volgens de search) die heb ik eruit gesloopt, onboard audio enabled -> zelfde probleem. Onboard audio disabled -> hetzelfde probleem.
- SCSI controller die een IRQ sharede met een ander apparaat, PCI slot swappen -> nog steeds problemen.

Heel vreemd dus, ik ga nog ff wat proberen hier, maar ik heb niet al teveel opties meer. Misschien dat het mijn NIC is bijvoorbeeld, maar dat lijkt me sterk. Het harde rebooten iedere keer is ook niet al te bevorderlijk voor mijn bloeddruk.

Dit is een lijstje met mijn huidige IRQ's:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
System Information report written at: 2002-11-16 23:01:49
[Conflicts/Sharing]

Resource    Device
IRQ 16  RADEON 9700 Series
IRQ 16  Standard Universal PCI to USB Host Controller
IRQ 16  NEC PCI to USB Open Host Controller
IRQ 18  Standard Universal PCI to USB Host Controller
IRQ 18  NEC PCI to USB Open Host Controller
IRQ 21  Intel(R) PRO/1000 MT Desktop Adapter
IRQ 21  NEC PCI to USB Enhanced Host Controller B1
IRQ 22  LSI Logic Ultra3 PCI SCSI Adapter
IRQ 22  LSI Logic Ultra3 PCI SCSI Adapter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
[IRQs]
IRQ Number  Device
20  Microsoft ACPI-Compliant System
16  RADEON 9700 Series
16  Standard Universal PCI to USB Host Controller
16  NEC PCI to USB Open Host Controller
19  Standard Universal PCI to USB Host Controller
18  Standard Universal PCI to USB Host Controller
18  NEC PCI to USB Open Host Controller
23  Intel PCI to USB Enhanced Host Controller
21  Intel(R) PRO/1000 MT Desktop Adapter
21  NEC PCI to USB Enhanced Host Controller B1
22  LSI Logic Ultra3 PCI SCSI Adapter
22  LSI Logic Ultra3 PCI SCSI Adapter
8   System CMOS/real time clock
13  Numeric data processor
1   Easy Internet Keyboard
11  Not Available
14  Primary IDE Channel
15  Secondary IDE Channel
4   Communications Port (COM1)
3   Communications Port (COM2)
5   MPU-401 Compatible MIDI Device

In de event viewer staan verder geen fouten die betrekking lijken te hebben op het probleem (alhoewel ik nu wel wat vage shit tegenkom waar ik absoluut iets aan moet doen).

Bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
- Driver detected an internal error in its data structures for .
- The following boot-start or system-start driver(s) failed to load: 
Ultra 
- Received a device interface ARRIVAL notification for device:
\\?\SCSI#CdRom&amp;Ven_PLEXTOR&amp;Prod_CD-ROM_PX-40TS&amp;Rev_1.13#5&amp;3b041d84&amp;0&amp;060#{53f56308-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b} 
- Received Handle Query Remove notification. 
RSM approved the query remove request.

Ook zag ik bij de hardware manager een tweetal vraagtekens staan. Windows beweert dat ik nog een onbekend PCI device heb :? Mag ie die mij eens aanwijzen want voor mij is ie ook onbekend, alles wat ik erin heb zitten werkt namelijk. Lekker vaag dus

Verder heb ik mijn OS (Windows 2000 Pro UK SP3) op een SCSI schijf staan.
De enige IDE apparaten zitten aan mijn primary en secondary IDE, namelijk 4 hdd's.
De RAID controller heb ik niet in gebruik. Ik heb het laatste BIOS (F7) erop staan.

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Met 2 geheugenmodules en 2 pseudos en haal ik met gemak de 150FSB.
Met 4 geheugenmodules geinstalleerd is mijn systeem alleen stabiel op 133MHz.

Zijn er meer met dit probleem?

Specs

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Huigie schreef op 15 January 2003 @ 13:30:
Met 2 geheugenmodules en 2 pseudos en haal ik met gemak de 150FSB.
Met 4 geheugenmodules geinstalleerd is mijn systeem alleen stabiel op 133MHz.

Zijn er meer met dit probleem?
Punt1: Zijn ze allemaal van hetzelfde merk en type?

Puntje2: Je moet bedenken dat de latency hoger wordt naarmate je meer geheugenmodules inplakt. Een CRimm (de pseudo) heeft amper latency en een gewone Rimm doorgaans 35 of 40 ms.... Aangezien de modules (1 paar) van RDRAM in serie staan gaat je latency omhoog, wat dus jou probleem zou kunnen veroorzaken :)

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

1. Beide Kingston echter Sisoft ziet de 2x 256 als Kingston en de 2x 128 als Samsung.
2. Daar kan ik in mee als het systeem met een iets lagere FSB stabiel zou zijn maar een drop van 150 naar 133 is wat te rigoureus lijkt me.
3. Heb 2 nieuwe 256'ers besteld. Ik hoop een beetje dat de 2 128'ers van een lagere kwaliteit zijn en dus de oorzaak van m'n probleem zijn.

Specs

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik heb ook een tijdje 4x 256 MB Rimm's gehad en bij mij bleef de FSB net zo hoog als bij 2x 256MB. Ik gebruikte 4x 256 MB Samsung 32ns Rimm's. Deze waren alle identiek.

Systeem specs

Pagina: 1