Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit mailtje heb ik vorige week aan Philips gestuurd. Wat vinden jullie tweakers van een dergelijke gadget? Zou het een succes kunnen worden?

Geachte mevrouw ....,

Ik weet niet of het gebruikelijk is of Philips op deze manier feedback krijgt van de consument, maar ik wil u toch op het volgende wijzen.

Op het gebied van digitale fotocamera's zie ik een hiaat in de mogelijkheden tot opslag. Gebruikers kunnen digitale opnamen opslaan op verschillende uitvoeringen en merken van flash geheugen. De gemaakte opnamen kunnen vervolgens via diverse readers naar de PC getransporteerd worden.
Verder zijn er ook camera's (bijvoorbeeld de Mavica serie van Sony), waarbij de foto's direct op een CDRW of Floppy disk geschreven worden. Het voordeel van deze methode is dat de gebruikte media zeer universeel zijn en gemakkelijk door bijna iedere PC uitgelezen kunnen worden.
Een laatste veel gebruikte opslagmethode is de Microdrive van IBM. Een mini-harddisk in de camera zelf met opslagmogelijkheden tot 1 GB.

Wanneer een consument echter voor een langere tijd van huis is schieten alle genoemde mogelijkheden te kort.

- De flash geheugens zijn te klein voor veel (kwalitatief goede) foto's. Grotere versies van flash media zijn behoorlijk duur. Verder is het in het buitenland vaak niet mogelijk om grote bestanden te uploaden om deze te archiveren via diensten op internet.
- De Mavica serie van Sony is een goed idee, maar het nadeel is dat men vastzit aan die specifieke camera (er kunnen bijvoorbeeld bij deze camera's geen andere lenzen gebruikt worden.)
- De Microdrive van IBM biedt redelijk veel opslagruimte, maar is duur en kan niet in iedere camera gebruikt worden. Verder is het een risicovolle oplossing door de beperkte schokbestendigheid. Alle gegevens staan op slechts een enkel breekbaar medium zonder back-up mogelijkheden(onderweg.)

De oplossing is volgens mij behoorlijk simpel. Philips moet zijn kennis over CD(RW) technologie aanwenden om een simpele portable mini cdr burner te produceren. Dit apparaat combineert een interface voor alle flash media (compact flash, smartmedia, memorystick) en brandt de gegevens op een kleine CD (volgens de standaard.) Het apparaat kan volledig standalone branden op een set vrij verkrijgbare penlites en geeft via een simpele interface toegang tot de basisfuncties van het back-up proces. Aangezien dergelijke technologie reeds beschikbaar is voor portable mp3 branders en in de Mavica camera's van Sony, zie ik niet in waarom dit geen uitkomst voor de digitale fotografie kan zijn.

De voordelen?
- Het apparaat is te gebruiken door iedere bezitter van een digitale camera over de hele wereld (met uitzondering van de Mavica serie van Sony)
- De gebruikte media zijn zeer goedkoop en bijna overal verkrijgbaar. Dit geldt zeker wanneer ook een iets grotere versie met normaal formaat CDR's ontwikkeld zou worden.
- Risicospreiding voor onderweg. Foto's staan niet op een enkel duur medium, maar op een medium dat zeer eenvoudig gedupliceerd kan worden.

Op dit moment bestaan er wel back-up mogelijkheden voor onderweg zoals de Minds@Work Digital Wallet met een opslagvermogen van 6GB of de Sony PCG-C1 PictureBook, eveneens met een capaciteit van 6GB, maar deze oplossingen zijn door hun prijs voor de consument niet interessant.

De te ontwikkelen oplossing door Philips hoeft mijns inziens door de al beschikbare technologie niet duur te zijn. De grootste kosten zullen zitten in het ontwikkelen van een goede interface tussen de verschillende flash media en het brandproces. Ik denk dat het voor Philips mogelijk moet zijn om dit apparaat onder de 100 Euro op de markt te brengen. Door de opkomst van de digitale fotografie kan het product een groot succes worden.

Ik weet niet of u binnen Philips de juiste persoon bent om dit idee toe te sturen, maar ik hoor graag wat Philips van een dergelijk product denkt. Kunt u mij in ieder geval een reactie sturen?

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een uitermate handige gadget. Een laptop meezeulen alleen om je foto's op vakantie te kunnen opslaan is risicovol en onpractisch. Ik zou de aanschaf van zo'n dingetje zeker overwegen. Moet wel meerdere sessies op 1 medium kunnen branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Das nou een goed idee :)

Maar de prijs lijkt me niet realistisch, kijk maar naar de prijs van een USB brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand hier iets over te zeggen? :?
Snap ik niet. Een dergelijk product zou toch een verademing moeten zijn voor iedereen, die zijn digicam mee op vakantie neemt? Nog maar niet te spreken over mensen, die een paar maandjes gaan reizen.

Nou ja, ik zal wel de enige zijn die de handigheid hiervan inziet. Misschien vinden veel mensen het wel leuk om te moeten kloten met laptops, kabels en internetcafes enzo... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha! Iets te snel geweest... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, 't is op zich een leuk idee, maar.... voor vakantiekiekjes heb je geen 6mp nodig, die in tiff-formaat weggeschreven worden. 1600x1200 voldoet ruim, en met een beetje compressie kan je dan 800 foto's kwijt op een 256mb cf-disk. IMHO meer dan genoeg voor 3 weken vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Op woensdag 10 juli 2002 15:17 schreef Dictionar het volgende:
Ha! Iets te snel geweest... :)
Welkom op GoT, en lees gelijk de faq even ;)

Hoe interessant jouw topic ook is, het is niet de bedoeling hem binnen 24 uur te kicken, ga maar na als iedereen dat zou doen ;)

Je kan je posts trouwens editten met dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje :)

[ Voor 8% gewijzigd door Azrael op 01-05-2003 21:23 . Reden: url knopje gefixt :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meerdere sessies moeten uiteraard mogelijk zijn.

Ik denk dat de prijs toch wel realistisch is. Het is veel belangrijker dat het apparaat robuust en functioneel is, dan dat er allerlei snufjes en design toegepast gaan worden. Alleen de basisfuncties met beproefde techniek (cdr) en de prijs moet gehaald kunnen worden.

Trouwens, wat kosten grote compact-flash kaarten, microdrives en laptops... Juist ja. Bij deze gadget investeer je 1 keer en de gebruikte media zijn vervolgens zeer goedkoop en gemakkelijk verkrijgbaar. Ik zou er zelf nog wel het dubbele voor over hebben.

PS. Sorry Azrael, thanx voor de info..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Op woensdag 10 juli 2002 15:22 schreef Dictionar het volgende:
Meerdere sessies moeten uiteraard mogelijk zijn.

Ik denk dat de prijs toch wel realistisch is. Het is veel belangrijker dat het apparaat robuust en functioneel is, dan dat er allerlei snufjes en design toegepast gaan worden. Alleen de basisfuncties met beproefde techniek (cdr) en de prijs moet gehaald kunnen worden.

Trouwens, wat kosten grote compact-flash kaarten, microdrives en laptops... Juist ja. Bij deze gadget investeer je 1 keer en de gebruikte media zijn vervolgens zeer goedkoop en gemakkelijk verkrijgbaar. Ik zou er zelf nog wel het dubbele voor over hebben.
Ik bedoelde juist dat die prijs zo laag is. Voor een externe USB brander betaal je toch al gauw 300 euro, dus voor zo'n speciaal apparaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 15:18 schreef elguapo het volgende:
Tja, 't is op zich een leuk idee, maar.... voor vakantiekiekjes heb je geen 6mp nodig, die in tiff-formaat weggeschreven worden. 1600x1200 voldoet ruim, en met een beetje compressie kan je dan 800 foto's kwijt op een 256mb cf-disk. IMHO meer dan genoeg voor 3 weken vakantie.
Jij misschien niet, maar ik wil ook de mogelijkheid hebben om een mooie vergroting te kunnen laten maken. Verder zijn er ook behoorlijk wat enthusiast en prosumer gebruikers van digitale fotografie. Als er ruimte is op de markt voor dure oplossingen met harddisks, dan zal er zeker ruimte zijn voor een low-cost oplossing als deze.

Verder is er ook geen sprake meer van "wedden op 1 paard." Je bent niet afhankelijk van dat ene medium. Je loopt dus ook geen risico om al je foto's kwijt te raken door een defecte module of diefstal van je camera. Je hebt gewoon een stapeltje back-ups achter de hand, ook op reis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Imation RipGo $176.71, bevat naast burncapaciteiten ook de mogelijkheid om mp3's af te spelen en een USB-koppeling naar je PC. Twee zaken die deze gadget al niet nodig zou hebben. Bovendien is de groeimarkt voor digitale fotografie volgens mij veel groter dan die voor portable mp3 spelers. Deze schaalvergroting levert uitendelijk kostenvoordeel op.

Bovendien spreken we over de markt van digitale fotografie over minimaal een jaar. Het apparaatje bestaat namelijk nog niet en moet eerst ontwikkeld worden. Philips :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 15:31 schreef Dictionar het volgende:

[..]

Jij misschien niet, maar ik wil ook de mogelijkheid hebben om een mooie vergroting te kunnen laten maken. Verder zijn er ook behoorlijk wat enthusiast en prosumer gebruikers van digitale fotografie. Als er ruimte is op de markt voor dure oplossingen met harddisks, dan zal er zeker ruimte zijn voor een low-cost oplossing als deze.

Verder is er ook geen sprake meer van "wedden op 1 paard." Je bent niet afhankelijk van dat ene medium. Je loopt dus ook geen risico om al je foto's kwijt te raken door een defecte module of diefstal van je camera. Je hebt gewoon een stapeltje back-ups achter de hand, ook op reis!
OK, heb je gelijk in als je in wilt zoomen. Maar als je geld hebt voor zo'n dure camera, heb je ook geld om een extra cf-kaart te kopen. En zo'n dure cam sleep je meestal niet mee als je een paar maanden gaat backpacken.

Verder maakt het volgens mij niet uit voor het behoud van een foto of je een cd of een cf kaart kwijtraakt. Of je moet alles 2x op cd zetten, en op verschillende plaatsen bewaren. Maar dan heb je geen vakantie vindt ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Elguapo: Met als verschil, dat jouw foto's altijd in je camera zitten en die van mij in mijn camera en ook nog eens op cd. Na een dagje fotograferen in den vreemde pleur ik mijn foto's effe op cd en die cd gaat veilig in een kamerkluisje ofzo. Toch geruststellend, vind ik dan.

Trouwens, wat denk je dat een grote compactflash kaart kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 15:58 schreef Dictionar het volgende:
Elguapo: Met als verschil, dat jouw foto's altijd in je camera zitten en die van mij in mijn camera en ook nog eens op cd. Na een dagje fotograferen in den vreemde pleur ik mijn foto's effe op cd en die cd gaat veilig in een kamerkluisje ofzo. Toch geruststellend, vind ik dan.

Trouwens, wat denk je dat een grote compactflash kaart kost?
Als je het als extra opslag gebruikt zitten je foto's niet in je camera, anders heeft het geen nut natuurlijk. Een 512mb cf-kaart kost 350 euro, een 1gb microdrive 280 euro. Als je het nodig hebt, heb je een dure cam, en dus ook geld voor fatsoenlijke opslagruimte.

Als backup blijft het natuurlijk een leuk idee. Alleen moet je dan weer een stapeltje cd's meenemen, en het apparaat zelf natuurlijk. Ik zou het iig niet kopen, maar ik ben niet representatief voor de modale consument :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 16:09 schreef elguapo het volgende:

[..]

Als je het als extra opslag gebruikt zitten je foto's niet in je camera, anders heeft het geen nut natuurlijk. Een 512mb cf-kaart kost 350 euro, een 1gb microdrive 280 euro. Als je het nodig hebt, heb je een dure cam, en dus ook geld voor fatsoenlijke opslagruimte.

Als backup blijft het natuurlijk een leuk idee. Alleen moet je dan weer een stapeltje cd's meenemen, en het apparaat zelf natuurlijk. Ik zou het iig niet kopen, maar ik ben niet representatief voor de modale consument :)
Nou ja, dat kan he. Daarom post ik het bericht hier ook. Ik wil graag weten hoe de tweakers hierover denken. Hoezo ben je trouwens niet representatief? Iedereen is dat zolang genoeg mensen hun mening hierover ventileren.

Ik heb van Philips trouwens nog geen echte reactie gekregen. Zal ook wel een long-shot zijn...

Toch denk ik dat er een markt voor zal zijn. Misschien maar eens een paar taiwanezen, wat freecoms en wat imations mailen? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 17:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op woensdag 10 juli 2002 16:21 schreef Dictionar het volgende:

[..]

Nou ja, dat kan he. Daarom post ik het bericht hier ook. Ik wil graag weten hoe de tweakers hierover denken. Hoezo ben je trouwens niet representatief? Iedereen is dat zolang genoeg mensen hun mening hierover ventileren.

Ik heb van Philips trouwens nog geen echte reactie gekregen. Zal ook wel een long-shot zijn...

Toch denk ik dat er een markt voor zal zijn. Misschien maar eens een paar taiwanezen, wat freecoms en wat imations mailen? *D
Is het niet een beetje een finaciele blunder als jij een goed idee weggeeft aan een bedrijf dat er vervolgens bakken winst mee kan maken?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, interesseert me niets. Ik kan met zo'n idee zelf toch niets beginnen. Ik ben zelf wel in een dergelijke gadget geïnteresseerd, dus dat is de winst die ik er dan uithaal. Ze mogen d'r mij wel eentje gratis geven als hij ooit gemaakt wordt... ;)

Maareh, denken jullie tweakers dat dit idee überhaupt levensvatbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Op woensdag 10 juli 2002 18:24 schreef Dictionar het volgende:
Nee hoor, interesseert me niets. Ik kan met zo'n idee zelf toch niets beginnen. Ik ben zelf wel in een dergelijke gadget geïnteresseerd, dus dat is de winst die ik er dan uithaal. Ze mogen d'r mij wel eentje gratis geven als hij ooit gemaakt wordt... ;)

Maareh, denken jullie tweakers dat dit idee überhaupt levensvatbaar is?
Natuurlijk, mist je hem als USB (2.0) brander en kaartlezer kan gebruiken vooral als hij een paar handige fearures een zoals TV-out heeft. Zal ik anders je idee jatten?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jat maar een end raak, mijn idee is open-source, hahaha ;)

Maar al die extra features maken het alleen maar duur. Die shit gebruik je toch nooit. Zie ook mijn sig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een klein kickje, ik ben namelijk nog steeds benieuwd wat de digicam tweakers ervan vinden.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 12:14

joep_k

......

Mij lijkt het ook een prima idee. Van mij hoeven er ook niet van die fancy features op, duurzaamheid lijkt me belangrijker. Aangezien hij niet bij je eerste tripje al kapot hoeft.

hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, heel duurzaam, zelfs 6 maanden backpack bestendig. Gewoon die flash erin, burnen, en weer heel de dag doorknallen met je digicam! :P

Het kan zo simpel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg net een mailtje van Phil Askey van dpreview.com :) :

Yes, sounds like a super idea. I'd guess the only reason it may fail versus the nixvue type product is that people DO have that kind of money to spend on such a product, and that notebook HDD's these days are very reliable.

Ben het trouwens niet helemaal met 'm eens, maar wel leuk dat ie snel terugmailt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, een dergelijk apparaat schijnt op de MacWorld Expo in San Francisco vertoond te zijn. Misschien binnenkort op de markt? Ik hoop het in ieder geval, alleen hoeven ze van mij al die zinloze features er niet bij te doen. Keb liever een lagere prijs... :)

The QPS QUE!007

This is a hard one to describe. It looks like a CD player with handlebars, but it will sport a combo drive in a portable player with the ability to play DVD, SVCD, DVCD, VCD, MP3 and Audio CD video and audio out to your television or headphones. It will include a remote control for all playback features and interfaces to your computer via USB2 or Firewire.

The representative I spoke with indicated that the estimated price was US$299 but that the final features were not set, so the price could go up or down. According to the USB2 version of the unit, the final version will include a PCMCIA slot for memory cards or IBM microdrives to allow digital camera media to be copied with a single button to a CDR disk as a stand alone device. The unit will also allow real time recording of MP3 encoded sound to CD-R or to media inserted into the PCMCIA slot. It also acts as a PCMCIA reader when plugged into a computer.

Battery life is poor at 1hr per pack, but additional packs and external battery/adaptors will be available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie ook deze site voor een preview van deze gadget. :9

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingusb.com/images/list/qpsque007.jpg

De QPS Que! 007 zal (verwacht) in de herfst geïntroduceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

dat zal je nou altijd zien, heb je een goed idee, was iemand je voor. Ziet er wel cool uit, misschien staat ie over een tijdje op mijn bureau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
http://www.vechtwijk.nl/var/digitale_fotografie/

en

http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Diversen/Imagetank.htm

hier kun je vinden wat je zoekt. er zijn er nog veel meer maar daar heb ik geen links van

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 20:02 schreef Mr.Nobody het volgende:
http://www.vechtwijk.nl/var/digitale_fotografie/

en

http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Diversen/Imagetank.htm

hier kun je vinden wat je zoekt. er zijn er nog veel meer maar daar heb ik geen links van
Nee, want de ImageTank en MindStor zijn op een hdd gebaseerd en niet op cdr. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 20:28 schreef Dictionar het volgende:

[..]

Nee, want de ImageTank en MindStor zijn op een hdd gebaseerd en niet op cdr. :Z
daar is toch nix op tegen? zolang ze niet draaien kunnen ze veel hebben.

als je echt veel dan zou je in de knoei kunnen komen omdat ie vol is. maar dan ben je wel erg ruig bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar ze zijn wel veel te duur. Ik denk dat het m.b.v. cdr technologie goedkoper moet kunnen. Daarna heb je ook ongelimiteerde opslag, ook als jij volgende jaar je nieuwe 12 megapixel camera bestelt. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Op woensdag 17 juli 2002 21:34 schreef Mr.Nobody het volgende:

[..]

daar is toch nix op tegen? zolang ze niet draaien kunnen ze veel hebben.
Euuuhhh...... ik weet niet hoor maar er draait toch wel degelijk iets in een portable HD backup apparaat.

Dictionar's idee lijk mij veel praktischer. Je heb onbeperkt mb aan dataopslag (zoveel cdr's je kan dragen en kopen) je kan als je op vakantie ben gewoon een cdr branden en naar huis posten en 1 bij je bewaren voor de zekerheid. het is goedkoper als zo'n imagetank dus das wel :)

Hoop dat er snel meerdere fabrikanten hiermee komen dan hoef je je nooit meer zorgen te maken over dataopslag.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 21:43 schreef Yilkee het volgende:

[..]

Euuuhhh...... ik weet niet hoor maar er draait toch wel degelijk iets in een portable HD backup apparaat.

Dictionar's idee lijk mij veel praktischer. Je heb onbeperkt mb aan dataopslag (zoveel cdr's je kan dragen en kopen) je kan als je op vakantie ben gewoon een cdr branden en naar huis posten en 1 bij je bewaren voor de zekerheid. het is goedkoper als zo'n imagetank dus das wel :)

Hoop dat er snel meerdere fabrikanten hiermee komen dan hoef je je nooit meer zorgen te maken over dataopslag.
Ha een zielsverwant! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 21:43 schreef Yilkee het volgende:

[..]

als je hem gebruikt ja!, anders toch niet.
je hoeft toch niet in de touwen halverwege een berg je foto's over te blazen ? :)

ik ben het wel met je eens dat cdr's makkelijk kunt krijgen en dat is zeker een voordeel.

ze zijn toch bezig om usb on the go apparaten te maken? zal misschien ook wel een cd-writer bij zitten.
zie: http://www.usb.org/developers/onthego/
dan is dit probleem opgelost (moet je camera het wel ondersteunen natuurlijk)

of een interface die usb_camera -> usb_writer mogelijk maakt zou trouwens ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 22:01 schreef Mr.Nobody het volgende:

[..]

als je hem gebruikt ja!, anders toch niet.
je hoeft toch niet in de touwen halverwege een berg je foto's over te blazen ? :)

ik ben het wel met je eens dat cdr's makkelijk kunt krijgen en dat is zeker een voordeel.

ze zijn toch bezig om usb on the go apparaten te maken? zal misschien ook wel een cd-writer bij zitten.

of een interface die usb_camera -> usb_writer mogelijk maakt zou trouwens ook kunnen.
Goede ideeën allemaal. Het is alleen jammer dat alle voorgaande/huidige modellen van digitale camera's dit niet ondersteunen. Die hele markt mis je dan (en de huidige bezitters missen nog steeds een gemakkelijke methode om hun foto's kwijt te kunnen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Op woensdag 17 juli 2002 22:01 schreef Mr.Nobody het volgende:

[..]

Dat zou wel handig zijn, alleen met welke camra's werkt het dan wel/niet? Voorlopig lijkt me een ingebouwde cf/sd/sm/mmc/ms reader wel makkelijk.

[WTF]tering dit is echt ziek het is nu gewoon 5:30 en ik ben al een uur op. Moet zo werken tot 12uur |:( [/WTF]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 19:27 schreef Johnny64 het volgende:
dat zal je nou altijd zien, heb je een goed idee, was iemand je voor.
Dat boeit me niet, het ging er mij slechts om dat een dergelijk apparaat beschikbaar zou komen. :)

Wat me wel stoort is dat het zo'n feature-fabriek is. Ik wil er geen mp3, video in- en uitgangen, USB 2.0 en audio-record shit ophebben. Verder hoeft dat design gebeuren van mij ook niet. :( Ik heb liever dat ze de prijs halveren. :)

Dit ding is dan ook niet specifiek op de digitale fotograaf gericht. Het is meer een allround apparaat en daarom zal hij ook wel weer voor geen meter verkocht worden (zie wederom mijn sig >:) )

Waar ik op zit te wachten is gewoon een lelijke zwarte doos (wel sterk!) met een simpel horlogekwaliteit display. Pleur er een cd in, pleur er je compact flash in en branden maar (nee niet op tig speed, 4x is zat.) Gewone simpele penlites, geen kostenverhogende interfaces of andere troep, maar wel sterk, robuust en een prijs van maximaal 150 Euro. Zie daar, iedereen die met een digicam op vakantie/reis gaat, wil zo'n ding hebben. Succes verzekerd! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Op donderdag 18 juli 2002 16:13 schreef Dictionar het volgende:

[..]

daarom zal hij ook wel weer voor geen meter verkocht worden (zie wederom mijn sig >:) )

Zie daar, iedereen die met een digicam op vakantie/reis gaat, wil zo'n ding hebben. Succes verzekerd! :7
Zeker weten dat het dan een Bestseller wordt. Alleen bedrijven zijn soms niet zo slim om op zulke simpele ideeen te komen. Zij denk veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Oeps verkeerde knopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Tis al bijna een jaar geleden dat iemand hiermee kwam en is de tussentijd heeft apacer echt zo'n Memory card burner uitgebracht!!!!!

Bron: power in numbers

Afbeeldingslocatie: http://www.powerinnumbers.com.au/discsteno/Front_look.jpg
DISC STENO CP100, a portable CD Writer, can copy digital data from flash memory cards to slim CD directly. Without link to PC, DISC STENO CP 100 enables users to copy digital data into CD. DISC STENO CP 100 with shockproof and data comparison functions lets users enjoy the fun of the digital technology on the move....meer info

Prijs: €264.47

Prijskaartje is alleen een beetje jammer. voor die prijs kan je een xdrive 2 kopen met 20 gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Alpha-sphere schreef op 01 May 2003 @ 16:49:
Tis al bijna een jaar geleden dat iemand hiermee kwam en is de tussentijd heeft apacer echt zo'n Memory card burner uitgebracht!!!!!

[afbeelding]
DISC STENO CP100, a portable CD Writer, can copy digital data from flash memory cards to slim CD directly. Without link to PC, DISC STENO CP 100 enables users to copy digital data into CD. DISC STENO CP 100 with shockproof and data comparison functions lets users enjoy the fun of the digital technology on the move....meer info

Prijskaartje is alleen een beetje jammer. voor die prijs kan je een xdrive 2 kopen met 20 gig
en heb je je plan voor veel geld aan apacer kunnen verkopen? >:)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 16:50
misschien is de digibin van pocketec wel iets voor je.

[ Voor 15% gewijzigd door mrfatmen op 01-05-2003 18:41 . Reden: url verbeterd ]

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Mr-FaTMeN schreef op 01 mei 2003 @ 18:40:
misschien is de digibin van pocketec wel iets voor je.
Damn zo'n pocketbin is bijna 2x zo duur als de Xdrive 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
hebbe hebbe hebbe hebbe!!!
ik maak het liefst foto's op de max kwaliteit. (4mpix). en dan heb je een 256mb kaart ook zo vol!
in de zomer, lekker paar weekjes op vakantie enzo... eigelijk ideaal!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Alpha-sphere schreef op 01 May 2003 @ 16:49:

[afbeelding]

En tis ook weer een tijdje geleden dat dit topic actief was, maar heeft iemand deze Apacer kunnen testen? Momenteel kost hij 219 by mycom, en het lijkt me echt een handig ding, aangezien hij burnproof is, oplaadbare accu, multi-sessie etc!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, dit is nog eens lachen. Maar ja, wel te laat voor mij. Ik ben net terug van een half jaar reizen en heb er dus niet meer van kunnen profiteren. Wel jammer dat hij te duur is, anders zou het een veel leukere oplossing zijn. Ze hadden gewoon een veel simpelere drive moeten gebruiken, dan had de prijs wel naar de 100-125 Euro gekund.
In ieder geval wel leuk om je eigen idee in hardware gerealiseerd te zien worden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 02:54:
Haha, dit is nog eens lachen. Maar ja, wel te laat voor mij. Ik ben net terug van een half jaar reizen en heb er dus niet meer van kunnen profiteren. Wel jammer dat hij te duur is, anders zou het een veel leukere oplossing zijn. Ze hadden gewoon een veel simpelere drive moeten gebruiken, dan had de prijs wel naar de 100-125 Euro gekund.
In ieder geval wel leuk om je eigen idee in hardware gerealiseerd te zien worden. 8)
Ik weet bijna zeker dat Philips tegenwoordig ook zo'n ding heeft, maar ik kan zo snel geen info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
hoe heb jij t dan uiteindelijk gedaan dictionar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor kwaliteitsfoto's geinvesteerd in een spiegelreflexcamera en daarnaast een oude Sony mavica gekocht voor emailsnapshots en korte videoclips. Ultieme oplossing want iedere pc heeft een discdrive, zelfs in de meeste obscure internetcafeetjes in Cambodja.
Digitaal gaan heb ik dus nog maar even uitgesteld. Wellicht dat de Canon 300D een echte omslag gaat betekenen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
ik zat gister de spits door te bladeren en wat zie ik tot mijn grote verbazing bij de Mycom advertentie staan? DISC STENO van Apacer voor 199,- <----- goedkoper als PIN die het bied voor 260,- ofzo.
http://silverapp1.mycom.n...uctID=43465&productType=1
Ik denk er nu serieus over na om er 1 te halen in plaats van een X-drive 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de mycom verkopen ze deze al een tijdje.

www.mycom.nl

apacer disc steno.

prijs valt echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Damn wat kick jij dit topic enorm zeg :S Pas op voor een slotje van een modje! (ik zie hem al komen).

Ik denk dat we gewoon af moeten wachten. En ik heb ook zo vaak iedeen, maargoed, niemand die er naar wil luistenen... helaas...
Pagina: 1