Het stille budgetkoelers van <E20,- topic.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik ben zelf op zoek naar een leuke goedkope koeler, die het hoofd van mijn modale XP 1600+ koel moet houden. Ik heb een hekel aan herrie, dus hij moet ook nog stil zijn :). Her en der op GoT staat een aantal topics over dergelijke koelers, maar niets echt gebundeld.

Na enige research kwam ik zelf tot de volgende 3 koelers, waarover de meningen, ook hier op GoT, erg verdeeld zijn:
Coolermaster DP5-7H53-OL (dus niet de OC, die maakt herrie) E15,-, 28dB
Spire 5F263C1M3 Whisperrock II, E10,-, 26.5dB
Arctic Cooling Supersilent 2000 E20,- 20dB

Heeft iemand deze koelers en wat zijn de ervaringen. Koelen ze enigszins OK en zijn ze ook stil. Want in de praktijk blijkt dat die opgegeven db's niet zoveel zeggen. Of zijn er nog mensen met andere, liefst sub 20 euro, suggesties.

Ik hoop dat dit uitgroeit tot een overzicht van stille koelers voor de niet-overklokker.

[update]
Het gaat hier natuurlijk om SocketA/S370 koelers
[/update]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De whisperrock is ook een goede, als je de thermal paste goed opbrengt zit je met 25Dba of minder op 38c idle bij kamertemp van 21c (met casefan). En dat is bij mij op een thunderbird 1400, de heetste cpu van allemaal.

• Mark_V
Ik zat te slapen, dat ding heet inderdaad whisperrock, veranderd :D

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 18:25

M_V

Ik ga morgen de whisperrock kopen, zodra ik hem heb, zal ik eens wat gaan meten. Ik heb op het moment de 7h53F-OC, wat een rotkoeler is dat zeg!

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
Cooler master heeft op zich wel goeie koelers maar ze maken me een herrie. Ik heb de DP5-6I21C..zit een delta fan op, zegt eigenlijk al genoeg. Lijkt wel of een straaljager opstijgt wanneer je hem aanzet, 38 dB staat er op de site, maar is zeker meer. Zal eens kijken of ik ergens die Supersilent 2000 E20 kan krijgen, zeker de moeite waard, of is die niet geschikt voor 1800+?

minds are like parachutes, they work only when opened.

Verwijderd

dp5-7h53F van coolermaster is erg stil, ik kan je aleen weinig vertellen over de prestaties. maar het ziet er allemaal degelijk uit en zoals gezegd erg stil.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:44
Mijn interpretatie van stil, 'goed' en budget: een cheap-ass Coolermaster heatsink met een 19dB Papst fan :) Werkt prima:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/dualpabst1.jpg

Om het écht goed te krijgen moet je volgens mij gewoon een betere heatsink nemen, met koper er in of meer metaal, want deze heatsinks zijn erg licht qua gewicht (wat me eigenlijk uitstekend bevalt). Iig houdt deze HSF combo mijn XP1700's koel genoeg, maar ze kunnen zeker koeler. Wat dat betreft is de combi stil, goed en budget volgens mij niet de meest ideale.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Hij kost net iets meer, maar ben zeer tevreden. De Arkua 6128 heeft me 26Euro gekost.

Verwijderd

Abbadon, waar heb jij de spullen gehaald (en welke) om die fan's van de coolermaster te vervangen?
Heb wel es zitten kijken (lijkt verloop van 6 naar 8 cm?), maar was bang dat de schroeven niet op het koellichaam zouden passen.
Ik heb dezelfde kast, moederbord en 'cheap-ass' koelers, die me veel te veel herrie maken....
<edit>
Werkt het ok met die 4 reepjes? Ik dacht dat dat niet kon op de s2460?

Verwijderd

Ik raad de Arctic Silver Super Silent 2000 aan. 20 dB is zeer stil.

• Abbadon
Op woensdag 10 juli 2002 14:43 schreef miloman het volgende:
Abbadon, waar heb jij de spullen gehaald (en welke) om die fan's van de coolermaster te vervangen?
Heb wel es zitten kijken (lijkt verloop van 6 naar 8 cm?), maar was bang dat de schroeven niet op het koellichaam zouden passen.
Ik heb dezelfde kast, moederbord en 'cheap-ass' koelers, die me veel te veel herrie maken....
<edit>
Werkt het ok met die 4 reepjes? Ik dacht dat dat niet kon op de s2460?
Ja dat zijn idd 60x60mm heatsinks en 80x80mm fans's met 60-> 80mm adapters. Ik heb het spul destijds bij perfect systems gekocht en het is een hele verademing :) na die pokke herrie van die 60mm Coolermaster fans. Schroefjes waren geen probleem (en anders gebruik je gewoon een paar anderen).
Werkt prima met vier modules :) Het klopt dat Tyan het niet adviseerd (althans, vier double-sided's is dus acht banken) maar daar trekt mijn Tyan zich niks van aan :7

Verwijderd

Ik heb het een en ander zitten te experimenteren. Maar 26db is NIET STIL. Zoals al eerder geopperd kun je als je budget niet toereikend is het best een 80x80 Papst en een zo groot mogelijke heatsink nemen eventueel met een adapter.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met je kast dicht moet je toch echt moeite doen om die 26dB te horen hoor :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:04

tweakerbee

dus..?

Hieruit mag ik concluderen dat Zalman koelers te duur voor weinig prestatie is?

You can't have everything. Where would you put it?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
qua heatsink kun je volgens mij zowieso het beste een whisperrock II nemen, deze is namelijk 80mm. je kunt er dan altijd zo een 80mm fan naar keus op schroeven. (er zit b.t.w. al een goede 80 mm fan op)

Verwijderd

Die supersilent vraag ik me af of die echt super koelt.
Ik heb de 2500 gehad, wel op een AMD1400, dus dies lekker heet. Maar me cpu werd over de 60 graden, terwijl ik met me dragon orb op 43 max kwam, maar met veel herrie.

Nu gewoon de koeler en bovenkant van de dragon orb af gehaald en er een 92mm zalman boven gehangen. Wordt nu 44 graden max.

Verder heb ik geen ervaringen met die andere koelers. Maar veel koper/metaal is wel een goed begin, beter dan die lichte blokken volgens mij (zoals die supersilent 2500)

edit:
hele domme typo's

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 18:30 schreef smvs het volgende:
qua heatsink kun je volgens mij zowieso het beste een whisperrock II nemen, deze is namelijk 80mm. je kunt er dan altijd zo een 80mm fan naar keus op schroeven. (er zit b.t.w. al een goede 80 mm fan op)
Kun je die zomaar op ieder mobo kwijt? Het lijkt me dat dan regelmatig de condensators rond de socket in de weg zitten?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29
Op woensdag 10 juli 2002 10:19 liet Abbadon het een plaatje zien van een asociale config
sick! wat een torens! je mag wel oppassen voor vliegtuigen :P Wel erg stil denk ik.

DP5-6I31C-A1 <== Heeft iemand ervaring met deze cooler (van Coolermaster)? hij kost maar 10 euro en is te gebruiken tot 1,9GHZ.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

heb helaas geen cam, maar ik heb op mijn duronnetje ook een 80*80 zitten, op een heatsink van een 60*60 Coolermaster. Gewoon lange schroeven nemen, en die klem schroeven tussen je koelvinnen :P. werkt wel, hij blijft zitten.
Ik wilde eigenlijk een fanadapter, maar zo werkt het ook goed.

Voor een stille fan: die fan die ik er nu op heb zitten is zeeeer stil, m'n Maxtor HDD maakt veel meer herrie, met HDD uit hoor je em nog steeds niet.
Hij was heel geodkoop, gekregen met nog 3 andere 80mm fans. Heb ze ff getest op volume: fans van 0.14A met afgeronde fanbladen zijn het stilst.
Hij werkt ook erg goed (vind ik dan): in mijn kast (geen sysfans, dus amper luchtstroom) wordt mijn Duron 1Ghz idle 40 graden, en stressed (Sisoft Sandra Burn-in) 46 *D. Ben ik best tevreden mee.

Helaas weet ik niet meer het merk/model, daarvoor zou ik hem van m'n proc af moeten schroeven...

"People should know when they're conquered..."

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56
Op woensdag 10 juli 2002 18:56 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Kun je die zomaar op ieder mobo kwijt? Het lijkt me dat dan regelmatig de condensators rond de socket in de weg zitten?
De fan is 80 x 80 mm, maar de heatsink is aan de onderkant smaller, zie ook de spire website

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb hier een Spire bigrock, met daarop een Panaflo 8cm fan op 12V (had geen molexxen meer om vanaf te tappen, heb ik em uit die extra 4 polige P4 stekker getapt :P ) Kast is heel erg stil, hoor em bijna niet, en dan heb ik het over een Codegen 6012-L die open staat.
Spire Bigrock is een 75x75mm heatsink die aan de onderkant gewoon net zo groot als de socket is, dus met elco's kom je niet in de weg te zitten. 80mm fan heb ik gewoon met tie-wraps aan dat bevestigingsframe gezet. Temperaturen: stressed 52 graden met dat weer van gisteren (kamertemperatuur > 30 graden hier)

Edit: gebruikte fan komt uit een Dell "ATX" voeding van 145W (gesloopt omdat ie een andere pinlayout had)

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 18:21 schreef Grrrrrene het volgende:
Met je kast dicht moet je toch echt moeite doen om die 26dB te horen hoor :)
Ben ik niet met je eens.
Ik heb een Alpha 8045 met een papst (2050 rpm) van 19 db en 2x Papst 1500 rpm an 12 db en een voeding met een 92 mm Papst (circa 1000 rpm). Is erg stil maar moeite doen om iets te horen, nou nee. Die Papst op de heatsink hoor je heus wel en 26 db is dan nog een heel stuk harder.

Verwijderd

DP5-6I31C-A1 <== Heeft iemand ervaring met deze cooler (van Coolermaster)? hij kost maar 10 euro en is te gebruiken tot 1,9GHZ.
Deze maakt dus een tering herrie, kaliber: straaljager@mach 1,9 :?

En zelfs na het verwijderen van de sticker, polijsten en AS3 koelt ie nog steeds niet goed, dus deze gaat er binnenkort uit, dus ik hou dit topic in de gaten.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Kan je die wishperrocks ook zonder fan kopen?
Of gewoon een andere goed blok zonder fan, want daar ga ik dan gewoon eerst een 80mm fan uit een voeding op zetten eerst op 7 volt en als dat niet goed koelt een papst kopen(hoe duur zijn die 80mm papst over het algemeen?)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Blamm
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Op donderdag 11 juli 2002 00:00 schreef Waterlelie het volgende:
Of gewoon een andere goed blok zonder fan, want daar ga ik dan gewoon eerst een 80mm fan uit een voeding op zetten eerst op 7 volt en als dat niet goed koelt een papst kopen(hoe duur zijn die 80mm papst over het algemeen?)
Die whisperrock is goedkoper dan een goede 80mm fan :P Je kunt wel losse blokken kopen maar die zijn van Thermalright of van Alpha en die zijn niet < €20

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 00:00 schreef Waterlelie het volgende:
Papst 80x80 is ca € 16.-
Koop gewoon zo'n Spire whisper dinges en zet er naderhand zo'n Papst op (en zet je die ander op vraag en aanbod).

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Titan D5T (http://www.tweakers.net/pricewatch/22561) met een enermax fan(http://www.tweakers.net/pricewatch/26137)
Ik draai op 2000 toeren op een Athlon 1400/266
Bijna onhoorbaar en 51 graden. Ook zit er een adapter bij de enermax fan voor fan aanluiting naar voeding aansluiting. Rood op geel en zwart op rood -> 12v naar 7v aansluiting. De originele titan fan in de voeding naar deze connector. Die hoor ik nu ook niet meer.

• Brent
Op donderdag 11 juli 2002 00:33 schreef Cableguy het volgende:
Titan D5T (http://www.tweakers.net/pricewatch/22561) met een enermax fan(http://www.tweakers.net/pricewatch/26137)
17 + 11 != <20

graag wel onder de €20 want anders heeft dit topic ook geen nut.

Verwijderd

http://gemini.shrimpwars.be/pics/mb5.jpg
http://www.arctic-cooling.com/arctic_e.html

arctic zijn zeer stil en zoals je in de eerste pic kan zien koelt hij voldoende. Ik heb wel de 2000 rpm versie. tevens heb ik die 3 maand geleden voor 21€ betaald ofzo.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 10:22 schreef refkeuh het volgende:
http://gemini.shrimpwars.be/pics/mb5.jpg
http://www.arctic-cooling.com/arctic_e.html

arctic zijn zeer stil en zoals je in de eerste pic kan zien koelt hij voldoende. Ik heb wel de 2000 rpm versie. tevens heb ik die 3 maand geleden voor 21€ betaald ofzo.
ik hoop voor je dat die temps uit mbm kloppen, want de tests die ik van die koeler zag waren vrij negatief...

Verwijderd

Ja die tests kloppen, zijn immers dezelfde die de bios detecteert (logisch waarschijnlijk). Maar ik moet er wel bijzeggen dat men case continue open staat en er nog een system fan aan de voeding is bijgesmeten. Het enige probleem dat bij men KT3 Ultra permanent is, is dat ik meen cpu-fan niet gedecteert krijg door men mobo bij het opstarten. Misschien ligt dat aan de 5V die hij net niet haalt. Zoek hier nog een oplossing voor.

• Vinz
Flancor schreef het volgende:
Ik heb de [Artic supersilent] 2500 gehad, wel op een AMD1400. Maar me cpu werd over de 60 graden, terwijl ik met me dragon orb op 43 max kwam, maar met veel herrie.
Inderdaad beetje warm maar nog ruim binnen de specs (max 90°C). Wat was jouw omgevingstemp? casefan?

Ik heb mijn keus gemaakt. Artic Supersilent pro (kan tot XP 2600+) en 20 dB geluid (volgens site) deze komt op een XP 1800+. Deze is stiller en hij kan op veel hogere CPU dan de concurentie terwijl hij €20 kost.
Nu nog kijken waar ik hem ga bestellen. In ieder geval iedereen bedankt voor de info.

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-02 05:31
Ik heb ook een Athlon 1400 en als deze warmer wordt dan 70 graden, dan loopt windows XP toch echt wel vast!
Heb nu 120x120 fan in zijkant kast gezet + pijp die op koelblok richt (koelertje zelf verwijderd). Temp komt nu niet meer boven de 60 graden (case is 32 graden :( )
Al met al zo'n E12 kwijt aan deze mod.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5e34b3.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5e34b3_2.gif

Dimensions Heat sink :
12VDC Fan : 70×65×50 mm (l × w × h)
60×60×15mm

Bearing Ball bearing
Rated speed 5000 RPM +/-10%
Rated power 2.28 W
Noise level 31.8 dBA
Air flow 22.10 CFM at 5000 RPM
Current 0.19 A
Life hours Ball: 50.000
Features Copper plate base: 70×40×4mm (l × w × h)
Connector 3 Pin, mainboard
Application AMD : Athlon XP ~ 1900+(Palomino)
Athlon ~ 1,4 GHz (Thunderbird)
Duron ~ 1,3 GHz (Morgan)

Thermal resistance 0.58 °C/W
Thermal type T725 & White grease

toendertijd gekocht voor 7 euro :+

later een 80mm coolermaster cheap ass 80mm opgezet (5 euro)en mn duron750 bleef onder de 45 graden stressed :)

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 10:19 schreef Abbadon het volgende:
Mijn interpretatie van stil, 'goed' en budget: een cheap-ass Coolermaster heatsink met een 19dB Papst fan :) Werkt prima:

[afbeelding]

Om het écht goed te krijgen moet je volgens mij gewoon een betere heatsink nemen, met koper er in of meer metaal, want deze heatsinks zijn erg licht qua gewicht (wat me eigenlijk uitstekend bevalt). Iig houdt deze HSF combo mijn XP1700's koel genoeg, maar ze kunnen zeker koeler. Wat dat betreft is de combi stil, goed en budget volgens mij niet de meest ideale.
kvind het er nog steeds ultra-stoer uitzien 8-) dual-cpu >:)

btw: daar zit natuurlijk ook een 60 > 80 converter op 8-)

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 10:26 schreef quazar het volgende:
Ik heb ook een Athlon 1400 en als deze warmer wordt dan 70 graden, dan loopt windows XP toch echt wel vast!
Heb nu 120x120 fan in zijkant kast gezet + pijp die op koelblok richt (koelertje zelf verwijderd). Temp komt nu niet meer boven de 60 graden (case is 32 graden :( )
Al met al zo'n E12 kwijt aan deze mod.
Op vrijdag 12 juli 2002 11:31 schreef vinz het volgende:

[..]

Inderdaad beetje warm maar nog ruim binnen de specs (max 90°C). Wat was jouw omgevingstemp? casefan?

Ik heb mijn keus gemaakt. Artic Supersilent pro (kan tot XP 2600+) en 20 dB geluid (volgens site) deze komt op een XP 1800+.
Die moet idd wel goed zijn volgens mij, maar die 2500 vond ik nix. Ik had zelfs met 3 papst case fans een case temp van 26 graden nog die hoge temp, en XP draait dan echt niet meer, die hangt gewoon lekker te hangen zodra die bij mij over de 60 graden kwam. Maar als deze tot 2600+ kan hoef je je geen zorgen te maken lijkt me :)

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Op zaterdag 13 juli 2002 11:22 schreef SiQDiZ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dimensions Heat sink :
12VDC Fan : 70×65×50 mm (l × w × h)
60×60×15mm

Bearing Ball bearing
Rated speed 5000 RPM +/-10%
Rated power 2.28 W
Noise level 31.8 dBA
Air flow 22.10 CFM at 5000 RPM
Current 0.19 A
Life hours Ball: 50.000
Features Copper plate base: 70×40×4mm (l × w × h)
Connector 3 Pin, mainboard
Application AMD : Athlon XP ~ 1900+(Palomino)
Athlon ~ 1,4 GHz (Thunderbird)
Duron ~ 1,3 GHz (Morgan)

Thermal resistance 0.58 °C/W
Thermal type T725 & White grease

toendertijd gekocht voor 7 euro :+

later een 80mm coolermaster cheap ass 80mm opgezet (5 euro)en mn duron750 bleef onder de 45 graden stressed :)
Ik heb dat ding dus en raad hem af. Die fan is slecht en is niet stil. OC'en met een tb 1400 kun je ook vergeten met dat ding. Hij wil zomers met moeite op 1466 lopen. Heb er onlangs een enermax uc-8fab op gezet (die roze >:)). Dat scheelt al heel wat herrie en maakt hem cooler. Eigenlijk wil ik nog steeds een alpha 8045, maarja 55 euro voor een cooler vind ik net te veel van het goede.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
1) moet deze niet in Die-Hard Overclocking & Cooling?

2) Wat is een goede cooler/heatsink combo voor een intel p4 2,26GHz waarmee je ook nog eens lekker kan overklokken? Prijs kan me niet zoveel schelen momenteel.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• anandus
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 11:31 schreef vinz het volgende:
Ik heb mijn keus gemaakt. Artic Supersilent pro (kan tot XP 2600+) en 20 dB geluid (volgens site) deze komt op een XP 1800+. Deze is stiller en hij kan op veel hogere CPU dan de concurentie terwijl hij €20 kost.
Nu nog kijken waar ik hem ga bestellen. In ieder geval iedereen bedankt voor de info.
Die wil ik dus ook hebben, zou je (als je hem hebt) je ervaringen hier (of elders) willen posten, want deze leek mij dus ook wel lekker :P
En reviews zijn er nauwelijks over :(
btw, hij is E19,99 bij Funcomputer, maar misschien issie elders goedkoper.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33
Ik heb een Titan TTC-D5T :) Dat is een heatsink met 8CM fan, en hij houdt mijn XP1600+ wel lekker koeltjes, en hij's best stil :) Maar mischien ga ik er binnenkort een andere stillere 8CM fan opzetten, want naar mijn idee kan het nog net wat stiller.

Afbeeldingslocatie: http://www.titan-cd.com/images/d5t_b.jpg

http://www.titan-cd.com/d5t_n.htm

• Abbadon
Op zaterdag 13 juli 2002 16:53 schreef NitroX_infinity het volgende:
1) moet deze niet in Die-Hard Overclocking & Cooling?
<font color='darkred'>Stille budget</font> coolers in Die Hard Overclocking & Cooling? Dat lijkt me niet ;)

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09-2025
[Die wil ik dus ook hebben, zou je (als je hem hebt) je ervaringen hier (of elders) willen posten, want deze leek mij dus ook wel lekker :P
Ik heb sinds 2 dagen nu de supersilent pro en hij bevalt me prima, hij houd mijn xp1800+ op 46 idle en 54 graden stressed, en je hoort hem helemaal niet, ook is hij erg makkelijk te instaleren.
Hij is alleen wel huge dus een beetje plaats rond je socket is wel nodig. Ook is hij niet helemaal glad dus voor optimale resultaten zou je hem moeten lappen.

• anandus
  • Niet online
Ik heb nu ook die Arctic Supersilent Pro en ik ben er echt zeer tevreden mee. Voor zo'n stil koelertje doet-ie aardig z'n best. Zit nu op 52 stressed en mijn vorige (zo'n stille Coolermaster) die deed er graag nog 10 á 15 graden bovenop.
Ja, zeer tevreden. Hij is stil, werkt goed, en is onder de E20,- ;)

• Mark_V
Hey, kijk eens aan, het is nog een behoorlijke topic geworden..... leuk!

Maar ik zal even zelf een update geven: ik heb (bij digiworld, goeie zaak trouwens) 2 koelers meegenomen en ik mocht de slechtste (mits ongebruikt) weer teruggeven. Het ging om de:
Spire Whisperrock II E16,- daaro
Coolermaster Dp5-7h53-OL E15,-

Ik heb ze beide op mijn voeding aangesloten en die Coolermaster was een stuk stiller, je hoorde hem nauwelijks in een hele stille kamer. De airflow door dat ding was alleen wel bedroevend, dus dat voorspelt niet veel goeds voor de temps.

De spire was wat luidruchtiger en kwam net boven de fan van mijn Antec voeding uit, maar nog steeds absoluut niet hinderlijk. De airflow was echt bijna 2x zoveel, dus deze heb ik maar gehouden, te meer omdat hij nauwelijks hinderlijk geluid produceerde.

TEST VAN DIE SPIRE:
De spire ging een andere spire vervangen, namelijk eentje met koperkern (http://www.spire-coolers.com/asp/fcc.asp?ProdID=35). Dit was echt een straaljager, ABSOLUUT NIET KOPEN DUS!!!! Ik zag trouwens dat iemand in deze draad hem aanbeval. Er zijn echt veel stillere koelers, niet kopen dat kreng dus.

De test is dus Spire Whisperrock vs. Spire straaljager op een 1600+ in een Aopen HX-45
Whisperrock:
Idle: 40
Case: 30
RC5: 44
BurnK7: 49
Herrie: als je bij je computer zit en je let erop, hoor je hem.

Straaljager:
Idle: 44
Case: 31
RC5: 49
BurnK7: 54
Herrie: je hoort hem buiten mijn kamer, mits de deur openstaat

Die spire koelt dus OK!!! Bij keuze tussen de coolermaster en de spire zou ik voor de spire gaan, hij is iets luidruchtiger, maar compenseert dat door veel meer airflow en een groter koellichaam. Ondanks dat hij stil is, koelt hij meer dan voldoende!!

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55
Ik heb nu ook de Super Silent Pro en hij is stiller dan de zalman (@12 Volt) die ik hiervoor had. Temperaturen zijn:
idle: 41*C
stressed(dmv Burnk7): 51*C

Dit is in een case met een goede airflow.

edit: Dit is op een Athlon XP @ 1555 mhz, 1.78 Vcore.

• anandus
  • Niet online
Ik zal ook even mijn temp. erbij zetten:

Mijn Super Silent Pro (extreem stil issie):

Athlon XP 1600+@1575 (10.5*150)
Idle: 41 Graden
Stressed: 52 Graden

Ik zal hem nog meten op gewoon 1400Mhz(133), en op 1743(166) (maar dan blijft-ie waarschijnlijk niet lang stabiel genoeg om echt een stress-test aan te kunnen)...

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 10:36 schreef KillerAce_NL het volgende:
De whisperrock is ook een goede, als je de thermal paste goed opbrengt zit je met 25Dba of minder op 38c idle bij kamertemp van 21c (met casefan). En dat is bij mij op een thunderbird 1400, de heetste cpu van allemaal.
I couldn't agree more.

Ik heb dan wel de Whisperrock 2 , maar het is hetzelfde principe (alleen koelt 2 beter dan 1)

XP 1700+ @ 1700+ @ 1.70V

Idle : 36
Stressed : 42

Gèèn casefans!
En hij is heerlijk stil.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 17:03
Op zaterdag 13 juli 2002 16:56 schreef ^MRT het volgende:
Ik heb een Titan TTC-D5T :) Dat is een heatsink met 8CM fan, en hij houdt mijn XP1600+ wel lekker koeltjes, en hij's best stil :) Maar mischien ga ik er binnenkort een andere stillere 8CM fan opzetten, want naar mijn idee kan het nog net wat stiller.

[url="http://www.titan-cd.com/images/d5t_b.jpg"][afbeelding][/url]

[url="http://www.titan-cd.com/d5t_n.htm"]http://www.titan-cd.com/d5t_n.htm[/url]
Ik heb precies dezelfde.. Goeie cooler !!
En lekker stil ook. En hij ziet er stoer uit :D

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:19

boesOne

meuh

glacialtechs igloo 2310 is lekker stil, door een slome fan van 3200 rpm.. hij is niet te duur.. 20 euro heb ik ervoot betaald.. tot XP1700+ is ie acceptabel..

[url="http://www.digit-life.com/articles/glacialtechigloo23102400coolers/"]review[/url] van digit life

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

whisperrock houdt mijn 1700+@1800+ op 50 graden idle

Verwijderd

Na de goede reacties over de WhisperRock II heb ik hem ook maar aan geschaft. Maar met het verwijderen van mijn CoolerMastertje heb ik het lipje van de socket beschadigd. Hij is nog net niet helemaal afgebroken, maar ik vertrouw het iig niet meer.

Ik ben dus opzoek gegaan naar een koeler met een clip die gebruik maakt van alle 6 de lipjes van de socket.

Het gaat om deze Titan [url="http://www.titan-cd.com/d5tc_n.htm"]TTC-D5BT(TC)[/url] koeler. Heeft iemand deze koeler i.c.m. een XP1800+? Ik ben vooral geinteresseerd of ie goed koelt (<55 graden met BurnK7) en of die variable temp. gestuurde fan wat is?

Ik denk dat ik hem [url="http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=251"]hier[/url] ga bestellen.

Volgens deze simpele, korte [url="http://www.dark-tweaker.com/titan1.htm"]review[/url] is ie best oke, maar iemand met praktijk ervaringen??

• RealKnuckles
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10-2023

RealKnuckles

mmm-ah :X

Ik heb zelf ook een spire whisperrock, vind hem echt niet hard geluid maken, vergeleken met de stofzuiger van me broer :) en ik heb me xptje 1800 + toch mooi op 1622 mhz lopen,en dan heb ik het voltage nog niet eens verhoogt *D nu word de cpu gemiddeld iets van 50 graden is wel redelijk normaal, en je hebt er echt weinig last van :) of je moet er echt op gaan letten maarja.
Owja Lucas, ik denk dat je wel de goede keuze hebt gemaakt voor je geld :9

Logitech z 560 ownage :)

Verwijderd

Spire 5F263C1M3 Whisperrock II 26.5dB

Zeer goed deze cooler, ik heb hem zelf ook maakt echt heel erg weinig geluid en koelt goed.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
ik had em gister binnen die whisperock II: en ik ben erg tevreden :z ik hoor alleen nog m'n "snairende" Maxtors :/

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

En ik krijg een titan dtc260

weet iemand hier wat van? op sites altyd d5t modellen..

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47
De coolermaster, weet ik veel hoe ie heet :).

Maar hier is een foto, [url="http://members.chello.nl/~x.vandermeer/PC.JPG"]http://members.chello.nl/~x.vandermeer/PC.JPG[/url] [1,5 MB !!! /]

Daarnaast, heb ik natuurlijk 2 kleine (40*40 ) draaien die de meeste herrie maken :(.

• Vinz
Ik heb net een megcooling site gevonden echt helemaal iets voor ons Tweakers:
http://www.heatsinkdatabase.com/
De Titan TTC-D5T staat erop en is onder 29 dB.

• Brent
vinz schreef op 12 augustus 2002 @ 10:37:
Ik heb net een megcooling site gevonden echt helemaal iets voor ons Tweakers:
http://www.heatsinkdatabase.com/
De Titan TTC-D5T staat erop en is onder 29 dB.
kijk eens: ^MRT in "Het stille budgetkoelers van &lt;E20,- t"

:)

• sarlo
  • Laatst online: 19-02 16:51
Termi schreef op 25 juli 2002 @ 18:07:
De coolermaster, weet ik veel hoe ie heet :).

Maar hier is een foto, [url="http://members.chello.nl/~x.vandermeer/PC.JPG"]http://members.chello.nl/~x.vandermeer/PC.JPG[/url] [1,5 MB !!! /]

Daarnaast, heb ik natuurlijk 2 kleine (40*40 ) draaien die de meeste herrie maken :(.
deze koeler heb ik eraf gehaald en gerolen voor een whisperrock 2 omdat die coolerm te veel geluid maakte

en btw de temps zijn voor 48/54 met coolermaster
na 39/46 met whisperrock
(heb wel 4 kastfannetjes op 7 volt via baybus)

Verwijderd

Ik heb een JustCooler (80mm) en die is behoorlijk stil (2800 rpm), stressed 64 graden. Maar dit is wel met een asus a7v266-e. En die geeft de tempratuur zo'n 7 graden te hoog aan.

Verwijderd

tweakerbee schreef op 10 juli 2002 @ 18:24:
Neej dat mag je niet! zalman zijn goede coolers voor wat je voor de prijs krijgt een Supersilent wisper rock krijg je niet onder de 50 graden met bijv een 1800 @ 2000 en een zalman wel!

• Toewan
  • Laatst online: 20-02 08:44
Hey, even een kick van dit topic, ik wil zeer binnenkort een AMD XP1800+ kopen en nou is bij de Mycom de Coolermaster CP5-6J11C-OL in de aanbieding, 19,50. Heeft iemand ervaring met deze cooler, hij is niet een van de stilste met 33,5 dB maar als ie maar goed koelt.

Ik zat eerst te denken aan een Arctic Super Silent PRO, maar nadat ik dit topic gelezen heb ben ik toch een beetje gaan twijfelen. Ik ben geen overklokker, maar vind het wel fijn dat ik tijdens de (soms wel warme) zomer met een werkende computer zit. De proc komt op een ECS K7S5A zonder overklok-bios, oftewel hij blijft gewoon als 1800+ draaien.

• sarlo
dan zou ik voor stille een zalman of een wisperrock 2 nemen dat is perfect daarvoor

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
die whisperock II is een prima koelertje voor 10 €

Ding is mega groot en lekker stil en koelt zeer goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.zerogravity.nl/upgrade/pics/DCP01993.JPG

www.zerogravity.nl/upgrade/ staan nog pics van de koeler naast mijn oude alpha (en dat was ook echt geen watje :) )

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik zag laatst bij mycom: Volcano 7+ voor......19 eurotjes :X , met zijn allen halen NU!!! :P 8)
Hij is alleen niet echt stil, maar ja, kleine aanpassing en een mens is weer helemaal tevreden :)

One World Concepts

Verwijderd

Zijn er ook revieuws van de "whisperock II" >

• Toewan
B_FORCE schreef op 23 augustus 2002 @ 12:50:
ik zag laatst bij mycom: Volcano 7+ voor......19 eurotjes :X , met zijn allen halen NU!!! :P 8)
Hij is alleen niet echt stil, maar ja, kleine aanpassing en een mens is weer helemaal tevreden :)
Wat voor aanpassing ?? Andere fan ofzo ?? Je kan 'm instellen op 3 standen, dat wel.

Mja, die Whisperrock is nergens hier in de buurt te krijgen, en ik wil volgende week waarschijnlijk een XP1800+ gaan kopen in Duitsland. Daar hebben ze dus de Arctic SuperSilent Pro koeler. En nu lees ik dus goede ervaringen met deze koeler, maar ook (extreem) negatieve ervaringen.

Waargh, bij mijn huidige TB800 en Duron800 was het gewoon zo van stop er maar een fatsoenlijk koelertje op.

Verwijderd

Whisperrock II rocks! Houdt mijn 1800+ op 50/53 C. Ik was wel van plan om er een papst fan op te doen. Slim of niet? Anyways, mijn ervaring met de whisperrock 2 dus

• Toewan
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 14:15:
Whisperrock II rocks! Houdt mijn 1800+ op 50/53 C. Ik was wel van plan om er een papst fan op te doen. Slim of niet? Anyways, mijn ervaring met de whisperrock 2 dus
Zijn die waarden van wanneer ie overklokt is naar 2100+ ?? Dan is het wel netjes ja. Maar die ThermalTake Volcano 7+ is bij de Mycom best wel goedkoop eigenlijk, in Duitsland zag ik 'm staan voor 49 euro (!). Mja, en het geluid maakt me niet zoveel uit eigenlijk, 's nachts gaat m'n computer toch uit. En ik heb een 60x60 fan voor m'n hd's hangen die ook niet al te geruisloos is.
Mja, en ik zit er ook maar aan te denken om een spacer erbij te nemen, van mijn TB800 zijn er al wat stukjes core afgebroken. Bij mijn Duron 800 is het daarentegen weer goed gegaan, maar voor de zekerheid neem ik er maar zo'n ding bij.

• B_FORCE
  • Niet online
Toewan schreef op 23 augustus 2002 @ 13:58:
[...]

Wat voor aanpassing ?? Andere fan ofzo ?? Je kan 'm instellen op 3 standen, dat wel.

Mja, die Whisperrock is nergens hier in de buurt te krijgen, en ik wil volgende week waarschijnlijk een XP1800+ gaan kopen in Duitsland. Daar hebben ze dus de Arctic SuperSilent Pro koeler. En nu lees ik dus goede ervaringen met deze koeler, maar ook (extreem) negatieve ervaringen.

Waargh, bij mijn huidige TB800 en Duron800 was het gewoon zo van stop er maar een fatsoenlijk koelertje op.
Gewoon....andere fan op zetten en klaar is kees (of jan of piet of klaas :)

One World Concepts

• Ettie
  • Laatst online: 11-04-2022

Ettie

Andere stille voor het lijstje:

- Glacialtech 2310 --> 22 euro bij Computerland. Koelt vrij aardig (XP1700+ op 55 graden)

Evt. nog een andere, maar die valt wel buiten het budget:
- Cooler Master HHC-L61 Silent --> 49 euro bij Mycom. Koelt zeer goed, is stil en ziet er apart uit door de gemonteerde heatpipes :9)

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

Verwijderd

de whisperrock 1 coolt ook wel redelijk ..athlon xp 1900 @43 idle 52 Stressed
Ik zou alleen wel als je een cooler koopt de fan omdraaien zodat hij niet naar je heatsink blaast maar van je heatsink af.
Ik vind dat iig beter coolen :)

• Toewan
B_FORCE schreef op 23 augustus 2002 @ 15:42:
[...]

Gewoon....andere fan op zetten en klaar is kees (of jan of piet of klaas :)
Maar ik had gezien dat het een 70x70 fan was, zijn die zo los verkrijgbaar dan ?? Ik zie wel overal 60 en 80 mm fans, maar 70mm zie je niet zo vaak..

• Mathizsias
  • Laatst online: 18-02 05:04

Mathizsias

Drizzt

WhisperRock II Das echt de koeler voor stilte

AMD XP1700+@2000+ op 45 idle en 48 stressed met standaard gum eronder nog :)

Gister in mn kamer een meting gedaan met een dB apparaat :

- In het midden van me kamer met alleen de pc aan is het 9dB-12dB (PC op 2-3m aftand)
- Koeler in de kast maakt 23dB (3 fans op 7v en een voedingfan van Chieftec)

Het geluids niveau van je cooler is ook case afhankelijk !! Want in m'n oude Aopen h600a maakte hij veel meer geluid dan in m'n nieuwe DX Dragon van chieftec met dezelfde inrichting als in de h600a, gewoon resonantie verkomen.

Ik denk dat ik ook maar eens op zoek ga naar een kopere versie van deze koeler, misschien iets duurder (Wie zegt het 10-20€ duurder :?) maar nog betere koeling.

Als ik niemand op deze manier heb overtuigd dan nog maar ff zo :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mleen/whisper.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Mathizsias op 23-08-2002 18:14 . Reden: Germanisme :7 ]

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Is dit geen goede combinatie om eeen beetje mee te OCen: Een Swiftech MCX462 met een 8x8 cm Papst fan erop?

Dit is de Swiftech MCX462:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/95-108G.JPG

Verwijderd

wow kewl... waar is die onder de 20 euro ? :(

-edit-
Ik wist wel dat die duurder was :P ... maar waarom plaatsen ze hem hier dan :?

• NexuZ
Nergens. :)

• sarlo
ga maar rond de 50~80 euro kijken dn heb je wel eens swiftech ;)

• NexuZ
Ik denk dat ik het maar bij een Whisperrock II hou en die op de aankomende HCC Dagen ga halen samen met een nieuwe Thermaltake Xaser II 6000 Plus. Dat vastmaken van die heatsinks via die 4 gaten om de CPU socket vind ik maar niets. Of is de Whisperrock en verkeerde keuze als het gaat om een cooler die je niet via die vier gaten vastzet.

• B_FORCE
  • Niet online
70x70 bestaat wel , ik zal ffkijken voor een site (heb ik ergens gezien,.....)

One World Concepts

• sarlo
BronX schreef op 24 augustus 2002 @ 11:34:
Ik denk dat ik het maar bij een Whisperrock II hou en die op de aankomende HCC Dagen ga halen samen met een nieuwe Thermaltake Xaser II 6000 Plus. Dat vastmaken van die heatsinks via die 4 gaten om de CPU socket vind ik maar niets. Of is de Whisperrock en verkeerde keuze als het gaat om een cooler die je niet via die vier gaten vastzet.
whisperrock is een goede koeler en vast maken is ook geen probleem en het geluid :z

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 09:54
tweakerbee schreef op 10 juli 2002 @ 18:24:
Ben ik het niet mee eens,
ik heb een "Zalman CNPS6000-Cu" en ik moet zeggen dat ik er erg tevereden over ben: hij is een stuk stiller dan mijn vorige koeler.
(Dat was een Neolec Freezer II).

Die koelde op zich ook goed, daar niet van. maar deze Zalman is op bjina zijn laagste snelheid een prima cooler, hij houd mijn AMD Athlon TB 1,33GHz prima koud :)

offtopic:
Daarnaast vind ik het een wel een gave cooler 8)

• mcbadass
  • Laatst online: 29-09-2025
Toewan schreef op 23 augustus 2002 @ 01:56:
HeyIk zat eerst te denken aan een Arctic Super Silent PRO, maar nadat ik dit topic gelezen heb ben ik toch een beetje gaan twijfelen. .
Ik weet niet of je nog steeds aan het zoeken bent naar een koeler, maar de koeler waar die gast problemen mee heeft is niet de supersilent pro maar waarschijnlijk de supersilent 2500 of de 2000 variant en die zijn volgens mij een stuk minder goed. je kunt dat zien aan het plaatje wat hij in zijn topic post.

• Toewan
Ik heb nu een Arctic Super Silent PRO gekocht bij m'n XP1800+ en hij houdt 'm wel koel, m'n max die ik nu gehaald heb (met dichte kast) is 54 graden. En hij is stil, de fan draait op 2500 RPM.

offtopic:
Is er toevallig een fatsoenlijk progje om in windows je temp af te lezen (met SIS chipset) ?? MBM 5.1.9 doet namelijk een beetje raar, m'n fan zou op 67500 RPM draaien.

• Brent
Toewan schreef op 27 augustus 2002 @ 18:07:
Ik heb nu een Arctic Super Silent PRO gekocht bij m'n XP1800+ en hij houdt 'm wel koel, m'n max die ik nu gehaald heb (met dichte kast) is 54 graden. En hij is stil, de fan draait op 2500 RPM.

offtopic:
Is er toevallig een fatsoenlijk progje om in windows je temp af te lezen (met SIS chipset) ?? MBM 5.1.9 doet namelijk een beetje raar, m'n fan zou op 67500 RPM draaien.
probeer speedfan eens.

• Toewan
Breepee schreef op 27 augustus 2002 @ 18:10:
[...]

probeer speedfan eens.
Dank voor de tip, werkt nu perfect. Ik was al wat instellingen tegengekomen voor MBM, maar dit programma'tje is eigenlijk net zo handig.

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-01 12:02

porn*

...take on the world!

Verwijderd schreef op 10 juli 2002 @ 20:01:
[...]

Ben ik niet met je eens.
Ik heb een Alpha 8045 met een papst (2050 rpm) van 19 db en 2x Papst 1500 rpm an 12 db en een voeding met een 92 mm Papst (circa 1000 rpm). Is erg stil maar moeite doen om iets te horen, nou nee. Die Papst op de heatsink hoor je heus wel en 26 db is dan nog een heel stuk harder.
Juist, dat is mijn ervaring ook. Ik ging van een Coolermaster 36dBa fan naar een 26dBa Papst, stuk stiller, maar na een tijdje ging ik me toch weer ergeren. Een 19dBa is NOG stiller maar koelt aardig wat minder. Heb nu 2x12dBa als casefans, is zo goed als onhoorbaar, maar een CPU echt goed koelen doet dat natuurlijk niet meer. Qua casekoeling maakt het niet veel uit, in mijn ervaring is het belangrijker dat de lucht iets stroomt dan dat er een tornado door je kast heen raast.

Bnet pindle#2913

Verwijderd

De spire Whisperrock II is te koop bij paradigit dat ik weet voor 13 euro's

• Termy
  • Laatst online: 20:39

Termy

valt er nog wat te fragge?

wel jammer dat jullie je alleen maar bezig houden met socket A en zo. m'n p4 (zie specs) system is NOGAL een geluidproducerend ding.. je hoeft nog net niet te schreeuwen om elkaar te verstaan. met de deur open kan ik hem 2 kamers verderop de overloop over nog horen zeg maar... :(

probleem alleen is dat het niet alleen de CPU cooler zal zijn. er zitten namelijk nog 8 andere coolers in :o, zijnde 2 casefans (el cheapo 80mm, in en outtake) 2 coolers op m'n leadtek ti 4600) 1 HD met 2 coolers, 1 HD met 1 cooler, de cpu cooler, de psu cooler en m'n mobo chipset cooler.

de cpu cooler is zo'n retail intel ding, maar ik heb geen flauw idee wat van alles nou de herrie maakt. waarschijnlijk is het gewoon het gevolg van alle 9 :/

ik denk dat ik maar ff wat purschuim ga kopen :D

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Grrrrrene
  • Niet online
Zalman CNPS 3000+ in de pricewatch voor 18 euro

Is volgens mij nog niet genoemd, maar ik heb er nu 2 op mijn dual P3-800 systeempje en ze houden mijn P3's makkelijk op 32/35.

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/septemberimg/3000p1b.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/septemberimg/fb123b.gif

Ik ben er iig heel blij mee en je krijgt echt waar voor je geld. Hij draait bij mij overigens in silent mode, kun je je voorstellen hoe goed hij koelt. BTW: die heatsink heeft 2m2 convectieoppervlak!

• Brent
Grrrrrene schreef op 28 augustus 2002 @ 08:26:

Is volgens mij nog niet genoemd, maar ik heb er nu 2 op mijn dual P3-800 systeempje en ze houden mijn P3's makkelijk op 32/35.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ben er iig heel blij mee en je krijgt echt waar voor je geld. Hij draait bij mij overigens in silent mode, kun je je voorstellen hoe goed hij koelt. BTW: die heatsink heeft 2m2 convectieoppervlak!
deze koeler hebbik ook wel eens gezien maar wat ik me nu afvroeg is waar je de fan aan vastmaakt (heeft iemand misschien effe een pic van in dekast met zo'n koeler)?

Verwijderd

Aan de bracket-schroefjes van de pci-agp slots.

• Brent
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 08:37:
Aan de bracket-schroefjes van de pci-agp slots.
maar volgens mij blaastie dan helemaal naast?

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, want zoals je ziet zit hij met een schroef vast: je kunt hem in alle standen zetten en die fanhouder kun je ook nog eens hoger en lager vastschroeven :) Hij zit er bij mij dus prima voor :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Grrrrrene/Digicam/Digicam0004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Grrrrrene/Digicam/Digicam0005.jpg

Edit: Ik geef toe dat de linker fan er niet helemaal 100% perfect voor zit, maar hij koelt dus uitstekend :)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:07
Mijn copper coolermaster doet het prima hoor, maakt ook niet zoveel herrie.

Alleen m'n msi bord heeft geen actieve chassis cooling, maar ik heb nog wel het een en ander liggen wat erop kan. oa de blue orb van de Kyro II die ik met een beetje bluf gratis heb gekregen >:)

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Grrrrrene schreef op 28 augustus 2002 @ 08:26:

Ik zoek een hele stille voor mijn Celly 500. Is de prijs voor zowel die waaier als het koelertje met arm? Zou mijn Celly niet kunnen draaien met alleen die sink?

• Grrrrrene
  • Niet online
Misschien dat je celly kan draaien zonder die 92mm koeler (ja, 18 euro is voor fan, heatsink, extra lownoise draadje met weerstand en schroefjes enzo, gewoon helemaal compleet) maar dan moet je wel een andere fan in je kast hebben die voor airflow zorgt (anders werkt de heatsink niet natuurlijk).

Maar die fan hoor je amper hoor, is echt enorm stil. Ik moet moeite doen om hem te horen en dan heb ik de kast nog wel open!

• Brent
Grrrrrene schreef op 28 augustus 2002 @ 09:18:
Nee, want zoals je ziet zit hij met een schroef vast: je kunt hem in alle standen zetten en die fanhouder kun je ook nog eens hoger en lager vastschroeven :) Hij zit er bij mij dus prima voor :)
[afbeelding]
[afbeelding]

Edit: Ik geef toe dat de linker fan er niet helemaal 100% perfect voor zit, maar hij koelt dus uitstekend :)
kijk dat verduidelijkt een hoop. thx!

maar je socket moet bij die koeler dus niet te ver uit de buurt van de 'standaard' plaats zitten.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Binnenkort ATHLON XP 1900+ of hoger,heb ook zo;n ding nodig en goedkoop graag!!
Mail naar nero56@icqmail.com
Dank.........!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:38
Werkt die Zalman FB123 met 2x 92mm fans ook goed boven een normale koeler? Ik heb geen probleem met het geluid maar ik zit nu met een koeler die mijn xp1800 tot ongeveer 55 non stressed krijgt en 60 stressed. Zouden die 2 92mm fans dan helpen of werkt dat niet? Moet ik dan echt ook dat rare passieve koelblok erop? Ik heb namelijk een vermoeden dat dat niet gaat passen op mijn epox 8k3a+.
Pagina: 1 2 Laatste