Ik ben zelf op zoek naar een leuke goedkope koeler, die het hoofd van mijn modale XP 1600+ koel moet houden. Ik heb een hekel aan herrie, dus hij moet ook nog stil zijn
. Her en der op GoT staat een aantal topics over dergelijke koelers, maar niets echt gebundeld.
Na enige research kwam ik zelf tot de volgende 3 koelers, waarover de meningen, ook hier op GoT, erg verdeeld zijn:
Coolermaster DP5-7H53-OL (dus niet de OC, die maakt herrie) E15,-, 28dB
Spire 5F263C1M3 Whisperrock II, E10,-, 26.5dB
Arctic Cooling Supersilent 2000 E20,- 20dB
Heeft iemand deze koelers en wat zijn de ervaringen. Koelen ze enigszins OK en zijn ze ook stil. Want in de praktijk blijkt dat die opgegeven db's niet zoveel zeggen. Of zijn er nog mensen met andere, liefst sub 20 euro, suggesties.
Ik hoop dat dit uitgroeit tot een overzicht van stille koelers voor de niet-overklokker.
[update]
Het gaat hier natuurlijk om SocketA/S370 koelers
[/update]
Na enige research kwam ik zelf tot de volgende 3 koelers, waarover de meningen, ook hier op GoT, erg verdeeld zijn:
Coolermaster DP5-7H53-OL (dus niet de OC, die maakt herrie) E15,-, 28dB
Spire 5F263C1M3 Whisperrock II, E10,-, 26.5dB
Arctic Cooling Supersilent 2000 E20,- 20dB
Heeft iemand deze koelers en wat zijn de ervaringen. Koelen ze enigszins OK en zijn ze ook stil. Want in de praktijk blijkt dat die opgegeven db's niet zoveel zeggen. Of zijn er nog mensen met andere, liefst sub 20 euro, suggesties.
Ik hoop dat dit uitgroeit tot een overzicht van stille koelers voor de niet-overklokker.
[update]
Het gaat hier natuurlijk om SocketA/S370 koelers
[/update]