Toon posts:

Ik wil usb inbouwen maar weet niet of dat gaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil bij een pentium 266 mhz 2 usb-poorten inbouwen(voor een webcam) alleen kan ik geen pinnetjes vinden waar ik het kabeltje in kan pluggen.
Ik weet ook niet wat voor moederbord ik heb.(er was al aan de comp gerotzooid):(
wie o wie kan mij hierbij helpen?!?!? |:(

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Op dinsdag 09 juli 2002 09:35 schreef juupkes het volgende:
ik wil bij een pentium 266 mhz 2 usb-poorten inbouwen(voor een webcam) alleen kan ik geen pinnetjes vinden waar ik het kabeltje in kan pluggen.
Ik weet ook niet wat voor moederbord ik heb.(er was al aan de comp gerotzooid):(
wie o wie kan mij hierbij helpen?!?!? |:(
Staat er op het moederbord geen serienummer? Staat er op de bios geen merk? Zit er een logo op het moederbord? Kun je geen foto van het moederbord posten?

Misschien herkent iamandaan deze gegevens het moederbord en kan zo de informatie geven die je nodig hebt.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Kijk eens bij het opstarten wat je dan voorbij ziet komen, daar is meestal wel te zien wat voor moederbord je hebt. Dat is ook te zien op je moederbord zelf. Gewoon alle letter- en cijferreeksen die je op je mobo duidelijk leesbaar ziet staan in een goede zoekmachine inkloppen, dan weet je zo meer.

Wanbeleid is ook beleid.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:58
Als het een Asus MB is zie je meestal bij de aansluitingen voor de PS2 poort in de buurt een witte connector met 9 pinnen. Deze is voor USB. Als je geen aansluiting ziet met 9 pennen dat zit er waarschijnlijk geen USB op. Soms zit hij ook op 1 conn. met de PS2 muis en IR header (Asus P5A-B bv.) Ja kan ook een USB PCI Kaartje nemen, is wel duur maar werkt zeker.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe je hier een foto op krijgt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen nummer kunnen vinden op het moederbord.
er zit maar 1 ps/2 aansluitng op en die is voor het toetsenbord.De muis wordt serieel aangesloten

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:18
Op dinsdag 09 juli 2002 09:55 schreef juupkes het volgende:
weet iemand hoe je hier een foto op krijgt
faq lezen :)

Ergens uploaden en dan
code:
1
[img] en [/img] "tags" erbij zetten

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:58
Ik denk niet dat je een USB erop krijgt. De aansluiting had je anders al wel gevonden. Niet op elke bord zit een USB aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://nl.msnusers.com/_Secure/0LAD7d*4N8Rz!91s!

Dit is het moederbord(op het gouden plaatje staat wel TX PRO II

Verwijderd

Topicstarter
en waarom staat mijn foto er niet bij :(

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
.... wel de goede url posten

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Gewoon een USB kaartje kopen. Win98SE of hoger moet je wel hebben natuurlijk.

Voor die 2 tientjes alle moeite waard, en gewoon werken.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Topicstarter
ik heb heb hier een usb kaartje liggen van ASUS incl kabeltje maar ik kan kabeltje dus nergens plaatsen op mn moederbord

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://nl.msnusers.com/_Secure/0LAD7d*4N8Rz!91s!WvuSy7FiW*J1MhxVgDXNkjL7vxKdDcfm4QOd8Rv2XINTRLn3DnRBONDv!6Y/DSC01289.JPG

hier nog een keer de foto(hoop ik)

op het gouden plaatje staat dus TX PRO II en meer staat er niet mn moederbord

Verwijderd

zie faq om te weten hoe hier alles in zijn werking gaat :)
edit:

het werkt al en welkom op GoT btw

Verwijderd

Het is wel een oud mobo'tje.
Zat die usb uitbreidings kaart er standaard bij?
Anders haal je voor een paar euro's zo'n pci usb kaart.
Werkt perfect.

Verwijderd

Doe eens een fototje van dat kaartje met dat kabeltje.
Is het niet gewoon een pci-kaart met die twee poorten er vast op?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een heel klein beetje wegwijs hiero.
Nl. de eerste keer dat ik op deze site ben

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

Duinkonijn

Huh?

at bus dus :+ niet ps2 :+

edit kijk is bij die at connector in de buurt.
daar zit de aansluiting meestal

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://sc.communities.msn.com/tn/0B/B0/juupkes/1/6.jpg

Dit is een foto van het usb kaartje

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://nl.msnusers.com/_Secure/0LAD7d*cN*Rv!91s!

hier nog een keer mn usb kaartje

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://nl.msnusers.com/_Secure/0LAD7d*cN*Rv!91s!WvuSy5hQLElh4bEebpd57f*Zs7*XfjxSQu*PulTiEbNGf*Lx4SuRqfopW9Y/DSC01291.JPG
nog 1 keer dan :?

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Volgens mij hoord dat use kaartje niet bij dat AT moederbord, koop gewoon zo'n PCI->USB kaartje en het werkt

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14
Denk niet dat dat kaartje bij dat moederbord hoort.
TX Pro chipset wordt vooral op goedkope bordjes zoals PcChips gebruikt en zo.

Gewoon kaartje gaan kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://nl.msnusers.com/_Secure/0LAAvc*gNIBz!91s!WvuSy7FAuVX3yT9iBJxeh3UUTHPZ5OKADjA5CGWpf8d96HbrULn8wgZ1tHQ/DSC01292.JPG

zou dit hem kunnen zijn? waar het kabeltje op moet?

de aansluiting van het kabeltje is als volgt: .....
....

op de mobo : ....
. ..

dus ik denk niet dat ie gaat passen

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zat dat USB kaartje standaard bij je mobo? Anders geef ik je weinig kans dat dat ding gaat werken...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus gewoon inpluggen en klaar?!?!?!?!?!?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze vaniemand gekregen om te proberen
maar dan ga ik gewoon een kaartje kopen zo'n pci usb kaart

in ieder geval hartstikke bedankt allemaal 8-)

Verwijderd

welkom op GoT

gefeliciteerd dat je gljik je topic in het goede forum hebt geplaatst (alle nieuwkomers zette ze in foute forums)

je vraagt zelf wel erg veel achter elkaar in je topic en dit kan sommige tweakers irriteren omdat juow topic dan steeds bovenaan staat

probeer als je 2 reply's naar elkaar doet eens je "edit" knopje

en het "bedankje" onder je post is neit echt nodig het staat wel aardig maar eht kost ons extra ruimte

mijzelf boeit het neit echt maar misschien ben je met deze tips een stukje sneller ingeburgerd op GoT

(lees de FAQ ook een van een forum voordat je iets post kan een hoop gezeik aan je kop voorkomen)

(en ja MODs zeiken teveel maar daaar meot je ej niet van aantrekke ;) )

Verwijderd

(en ja MODs zeiken teveel maar daaar meot je ej niet van aantrekke ;) )
zeik, zeik, ik gooi 'm lekker naar PMG, zeik ;)

Verwijderd

Dat kaartje wat jij gekregen hebt werkt zeker weten niet op dat board :). Ik betwijfel dat er zoiezo een aansluiting voor op zit. Die bracket die er bij gekregen hebt zijn van asus moederboarden, ik heb er hier ook nog 2 liggen =)(A7V333,A7V133).

Je hebt al zo'n usb kaartje voor 25 euro. Kijk anders even in de pricewatch.

Suc6 er mee

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TX ProII :?

Het is weer tijd voor de PC Chips Lottery :+

Allereerst is dat géén Pentium 266- Pentium 'gewoon' ging maar tot 200MHz, Pentium MMX tot 233. Hoogstwaarscijnlijk is het een Cyrix MII of een AMD K6.

Maar dat terzijde, mbv je foto heb ik uit de loterij het volgende getrokken:

PC Chips M571:
Afbeeldingslocatie: http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/pccpics/m571.gif

Die 'TX ProII' is dus eigenlijk een SiS 5597/98 chipset.

Hier is de officiele PC Chips info:
http://www.pcchips.com.tw/M571.html

En hier de manual:
ftp://210.17.18.14/menu/m571/571v32anw.zip

Er staat in de manual iets over een USB poort, maar ik kan'm niet in de connectors terug vinden :'(

Schijnbaar is er iets van een ATX-form card connector waar ook 2x USB op zit, maar uit de manual word ik niet wijs hoe/wat waar. Zou je die hele mobo misschien op een scanner kunnen leggen (klinkt gek, maar zo kan ik het zelf zoeken)

Overigens zie ik dat je een losse (SB64 :? ) geluidskaart gebruikt- bij deze mobo niet nodig, de onboard CMD geluidschip is ERG goed (4-kanaals A3D compatible en allicht beter dan de oude, oninteressante SB64)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Volgens http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/ubb/Forum2/HTML/002281.html moet je op de J7-aansluiting (tussen PCI-slot 1 en 2) een kaart aansluiten, met 2 USB, IR en PS/2 poorten erop. Misschien kun je zonder die extra kaart ook wel de USB uit die aansluiting halen. Ik zal even zoeken of ik de lay-out van J7 kan vinden.

edit:

Op http://www.google.com/search?q=cache:36ItKA2xNG4C:141.155.239.220/Manuals/pcchips/5%2520series/m571/571v32anw.pdf++j7++m571&hl=en&ie=UTF-8 kun je op Page 14 de lay-out van J7 vinden.

En op http://www.hardwarebook.net/connector/bus/usb.html kun je de pin-out van een USB-connector vinden. Misschien kun je je USB-bracket rechtstreeks op J7 aansluiten.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat mobo daar bovenin heeft wel wat weg van de Amptron PM8600A maar er zit een andere chipset op.
ik heb een keer een PM8600B bios op de a versie gezet, maar toen gaf de bios onderaan als chipset type iets in de trand van TXpro aan ofzow (met de C versie ook).
kan je plz eens een foto van linksonderin je mobo maken? onder de modem? dan weet ik het zeker.

btw die PM8600A series hebben geloof ik geen onboard USB support maar in het boekje staat wel dat er een connector op zit voor USB. misschien is die ingeschakeld op de B en C versie.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02-2025
op p7 atx form card connector zit je dubbelle set om usb kabels aan te sluiten, werkt goed, ik had hetzelfde bord nl.
pagina 10 user manual boekje.

• Gem1e
Op dinsdag 09 juli 2002 14:08 schreef koel_kast het volgende:
Volgens http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/ubb/Forum2/HTML/002281.html moet je op de J7-aansluiting (tussen PCI-slot 1 en 2) een kaart aansluiten, met 2 USB, IR en PS/2 poorten erop. Misschien kun je zonder die extra kaart ook wel de USB uit die aansluiting halen. Ik zal even zoeken of ik de lay-out van J7 kan vinden.

edit:

Op http://www.google.com/search?q=cache:36ItKA2xNG4C:141.155.239.220/Manuals/pcchips/5%2520series/m571/571v32anw.pdf++j7++m571&hl=en&ie=UTF-8 kun je op Page 14 de lay-out van J7 vinden.

En op http://www.hardwarebook.net/connector/bus/usb.html kun je de pin-out van een USB-connector vinden. Misschien kun je je USB-bracket rechtstreeks op J7 aansluiten.
En ik heb een brilletje nodig denkik van mezelf.
maar helemaal goed

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Op dinsdag 09 juli 2002 11:09 schreef Fire69 het volgende:
Denk niet dat dat kaartje bij dat moederbord hoort.
TX Pro chipset wordt vooral op goedkope bordjes zoals PcChips gebruikt en zo.
Ho, ho. Dat zegt niks. Ik heb namelijk een PCChips AT moederbord (mb387) uit 1997 waar dus wel degelijk een 9 polige usb connector op zit. Maar zo te zien heeft dit moederbord die aansluiting niet...

• Gem1e
Op dinsdag 09 juli 2002 22:21 schreef Sailorman het volgende:

[..]

Ho, ho. Dat zegt niks. Ik heb namelijk een PCChips AT moederbord (mb387) uit 1997 waar dus wel degelijk een 9 polige usb connector op zit. Maar zo te zien heeft dit moederbord die aansluiting niet...
Dat heeft dit bord wel, ik heb er zelf ook een gehad, er zit een usb aansluiting op voor 2 uitgangen en gelijk daaraan zit een infrarood conector.
ik heb de gebruiksaanwijzing voor me liggen,en zoals boven al geschreven is, j7 is die aansluiting daarvoor.
Stekkertje eraan en klaar, niet de print maar een stekkertje met 2 usb connetoren eraan.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 09 juli 2002 21:08 schreef FireWurX het volgende:
Dat mobo daar bovenin heeft wel wat weg van de Amptron PM8600A maar er zit een andere chipset op.
ik heb een keer een PM8600B bios op de a versie gezet, maar toen gaf de bios onderaan als chipset type iets in de trand van TXpro aan ofzow (met de C versie ook).
kan je plz eens een foto van linksonderin je mobo maken? onder de modem? dan weet ik het zeker.

btw die PM8600A series hebben geloof ik geen onboard USB support maar in het boekje staat wel dat er een connector op zit voor USB. misschien is die ingeschakeld op de B en C versie.
Amptron=PC Chips=ECS=Elite+=Eagletek=nog 101 andere.

PC Chips was even 'creatief' in merknamen als in chipsetnamen :'(

Oslik blyat! Oslik!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Op woensdag 10 juli 2002 00:57 schreef dion_b het volgende:

[..]

Amptron=PC Chips=ECS=Elite+=Eagletek=nog 101 andere.

PC Chips was even 'creatief' in merknamen als in chipsetnamen :'(
in dat geval zijn dus al die bordjes hetzelfde qua features en kan de chipset dus *Geen* USB aan.
mijn advies: koop gewoon een USB pci kaartje

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 10 juli 2002 11:17 schreef FireWurX het volgende:

[..]

in dat geval zijn dus al die bordjes hetzelfde qua features en kan de chipset dus *Geen* USB aan.
mijn advies: koop gewoon een USB pci kaartje
Hmm, die J7 ziet er toch veelbelovend uit. Ik zou het niet per definitie afschrijven.

Overigens heb ik ooit met dit plankje moeten werken en er is een erg simpele manier om de performance van uitermate bagger tot beter dan i430TX op te schroeven: PCI VGA kaart erin, liefst 4MB, maar minder kan ook.

Oslik blyat! Oslik!

• ShadowrunR
  • Laatst online: 17-08 20:13
Op dinsdag 09 juli 2002 11:09 schreef juupkes het volgende:
[afbeelding]

....

. ..

Neen dat is hem niet. Dat is een aansluiting voor een PS/2 connector, is op mijn oude P233 ook zo.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk ff de laatste post hier:

[topic=546655/1/50]

Daar wordt uitgelegd hoe zo'n Asus USB geval als jij hebt op een non-Asus mobo te prakken. Probeer de pinout van die J7 te bekijken- het moet op een of andere manier te doen zijn (evt met het ombuigen van één of twee ground pinnen)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 11:09 schreef juupkes het volgende:
[afbeelding]

....

. ..

zou ik niet doen dat is een ps2 poort

• Gem1e
Ik pas.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

hmm een nieuw mobo'tje kan ook veel schelen denk ik, deze is echt antiek hoor (kn je zien aan het stof op onder tussen in de koeler :))

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Dat usb dingetje lijkt verdacht veel op het usb bijsteekkaartje wat ik bij m'n asus bord heb gekregen (a7v133) :P

Ik geen je weinig kans dat dat kaartje gaat werken op jouw bord, haal gewoon een pci kaartje. niet duur en lekker simpel :)

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het alweer (gelukkig)
ik heb gewoon een pci kaartje gekocht en er was niks aan het handje!!!!!!!

HARTSTIKKE BEDANKT ALLEMAAL!!!! ;)
Pagina: 1