Sasami2k, Zoomplayer en BSplayer

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Even graag jullie mening geven op 3 beste players die heel goed klassieke Mediaplayer kan vervangen.

Zoomplayer heeft versie 2.70C2, BSplayer heeft versie 0.85.
Echter, Sasami2k wordt niet meer door-ontwikkeld en blijft steken op build #757 (versie 1.0.10.757)

Voordat nieuwe codecs zoals XVid, OGM en DivX 5.x komen, was Sasami2k het beste player van allemaal. Makkelijke navigatie en snel window groter/kleiner maken. En het kent vele instelmogelijkheden.

Maar het grootste minpunt van Sasami2k is dat het niet meer door ontwikkeld is. Het blijft nog steeds steken op build #757 en het is al bijna 1 jaar stil. Kan iemand me uitleggen waarom development is stilgezet van Sasami2k?

Sasami2k kan nog wel met nieuwe codecs werken, maar instellen van b.v. DivX5.x zal niet meer gaan (gaat net als Mediaplayer gelijk op HIGH, dus huge cpu consumptie, wat zonde is)

Dus na lang zoeken ben ik uiteindelijk bij twee sterke players gekomen: BSplayer en Zoomplayer.
De eerdere versie BSplayer kan echter niet vobsub aan en loopt dan vast. Het kan niet meerdere codecs aan.
Zoomplayer kan dat echter wel, maar versie 2.50 crasht meteen met nieuwe DivX5.x. Vanaf 2.60 is dat verholpen.

Zoomplayer is bijna juiste vervanger van Sasami2k. Het kent ook heel makkelijke navigatie (en ook navigatiebalk tijdens afspelen!) maar sizen van window is nog niet easy genoeg. BSplayer kan wel easy sizen a la Sasami2k maar de navigatie is weer iets minder tijdens afspelen.

BSplayer heeft echter ingebouwde capturefunctie. Dat is erg goed pluspunt. We kennen ook handige capture functie in PowerDVD (zit niet in WinDVD, maar dat laatste is wel veel stabieler)

BSplayer 0.85 heeft geen problemen meer met vobsub, waardoor verschil klein wordt. Maar op het moment als BSplayer weigert mediabestanden af te spelen (door een of andere rare storing), Zoomplayer blijft wel gewoon doorwerken.

Door bug in Zoomplayer 2.70 waar subs dubbel worden weergegeven is 2.60 beter aan te raden.

BSplayer wint weer iets in stabiliteit dan Zoomplayer, die soms crasht als je media pakt met andere codec of andere formaat erin. De playlist met verschillende bestanden is daarmee beetje zinloos als Zoomplayer toch zal crashen.

De laatste BSplayer kan nu ook windowformaat onthouden. Maar klassieke Mediaplayer onthoudt altijd na eenmaal resizen window. Net iets anders dus.

Vanzelfsprekend zijn drie genoemde players niet de enige. Er zijn ook vele andere players ontwikkeld, maar tot nu toe zie ik nog geen betere player dan drie genoemde.
Wat is hierop je mening?
Wat is je meest geliefde player voor afspelen van je avi's?
(Wie kan me ook vertellen over problemen rond Sasami2k development? Controle op Kiwi Dreams site leert dat project inderdaad al bijna 1 jaar lang stil staat, maar op forum daar zijn er nog steeds mensen die smeken dat Sasami2k nog even doorontwikkeld kan worden.)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ah, er lopen twee topics nog:
[topic=366987/1/25]
[topic=440740/1/100]

Maar ze zijn wel beetje oud geworden.

Er is ook DivXplayer dat bij DivX5.x meegeleverd is. Maar die vind ik persoonlijk meer sucken dan Zoomplayer.
Het is ook minder stabiel en ik merk ook dat die player buffer problemen heeft (schokt om bepaalde tijden zomaar) terwijl Zoomplayer/BSplayer geen buffer problemen heeft. Loopt in 1 ruk goed door.

Ik hoop alleen stiekum dat Sasami2k ooit nog opgeknapt wordt. Dan mag Sasami2k mijn standaard player worden.

Windows Mediaplayer 6.4 is natuurlijk prima player, maar kan niet goed om met nieuwere codecs, instellen lukt meestal niet (Divx5 kun je niet instellen met WMP6.4)

Even mijn systeem rebooten om storingen in BSplayer te herstellen/wegnemen. Is nu nog erger geworden.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Kep ook een tijd Sasami gebruikt, onder w98 that is. Wereldplayer! Alles wat je kunt bedenken is in te stellen, maar misschien nog wel het belangrijkste voor mij dan is de always on top functie zonder randen erbij.
Onder w98 draaide deze goed bij mij, echter onder XP draait 'ie voor geen meter meer :(. De playlist werkt niet, als je naar een volgend nummer gaat wordt het programma gesloten door XP (beeld en geluid gaat gewoon door alsof er niks aan de hand is). De shuffle functie deed het ook niet, ook niet onbelangrijk als je eens wat variatie wilt. En zowiezo was deze player wat buggy onder XP bij mij (na clean install zonder ongein ook).

Sinds windows mediaplayer nieuwere filters gebruikt en ook m'n SVCD clips in normaal formaat kan draaien gebruik ik eigenlijk alleen deze nog.

Erg jammer dat Sasami niet wordt doorontwikkeld, het had echt een megagoede danwel de beste speler out there kunnen zijn.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Klojo. BSplayer problemen maken me lastig.
Eerst krijg ik zomaar foutmelding dat 'Bestand niet gevonden' is maar BSplayer speelt wel af.

Ander weird probleem is dat layer mode 1 niet meer werkt in BSplayer, het levert zwart beeld met geluid op. Zodra ik op layer mode 2 zet, kan ik eindelijk wat zien.

Voorheen werkt layer mode 1 wel goed. Wat is hier aan de hand?
Ga maar es register schoonmaken, zal wel troep bevatten.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik begin al Zoomplayer te leren kennen en heb via settings beter op mijn wensen afgestemd.

BSplayer crasht zwaar na tientallen te hebben afgespeeld. Dan wil ie niet meer werken. Erg sneu voor een goede player.