Toon posts:

Server start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een errug groot probleem en ben errug WOEDEND! Heb daarnet me server geshared met iemand die alles ging checken.. Even niet oplettend heeft hij blijkbaar een setting veranderd die fataal was..
De server draait op Windows 2000 en ik herinner me als laatste deze acties:

Control pannel -> Network and Dial-up Settings -> menu Advanced -> Advanced Settings -> daar heeft ie wat zitten verdraaien bij die connections, wat naar bove en naar beneden, uiteindelijk stond et zo dat ie van me netwerk boven die van kabel stond..

Ik reboot, op zijn aanraden, en bij het laden van 2000 doet ie niet meer verder..
Als ik na denk snap ik waarom, hij probeert eerst netwerk te krijgen en dan pas internet..
Daarom blokeerd ie en kannek dus niks meer doen..
Heb geprobeer met 1 kaart (allebei geprobeerd) hij start ook niet op, en als ik zonder netwerkkaarten doe start hij wel op maar kan ik er dus niks aan veranderen..

Weet iemand raad? Ik zit nou al 3 dagen en nachten te werken voor het netwerk hier en ik moet het terug hebben!!
( |:( I know, drie dagen, maar alles werkte nu ook perfect behalve 1 ding die hij trachtte te fixen.. mislukt dus.. Oh wat ben ik nu ontzettend woedend, drie dagen hard werk weg :'( over die drie dagen heb ik ook van alles geprobeerd, en allerlei pakketten geprobeerd met als besluit dat winroute t beste is.. )

Kan iemand me helpen, iemand dit al voorgehad? Ik moet hem trug aan de praat zien te krijgen, en liefst zonder formateren :'(

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Ik zou de drivers van je netwerkkaarten maar eens de-installeren, netwerkkaarten verwijderen en dan één voor één weer installeren. Als je dat gedaan heb en je heb mazzel, start je server weer en kan je bij de settings.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe wil je dat ik dat doe zonder te kunnen opstarten?

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:20

Appie

F1RST Racing

Op dinsdag 09 juli 2002 01:12 schreef ThaGroov het volgende:
En hoe wil je dat ik dat doe zonder te kunnen opstarten?
veilige modus ...

trouwens een beetje jammer van je kritische ondertoon. Men probeert je te helpen.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Topicstarter
Excuseer ben gewoon ontzettend boos..
Hebt inderdaad gedaan in veilige modus.. Drivers verwijderd.. Nou start ie op, ff zien wat ik verder kan doen :s

Verwijderd

Topicstarter
Ga nou ff alles helemaal opnieuw doen en ik laat jullie wat weten, bedankt voor het idee en sorry voor de domme vraag en e reactie..
Morgan laat ik jullie ASP iets weten en in het vervolg vraag ik het hier ;)

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:20

Appie

F1RST Racing

Op dinsdag 09 juli 2002 01:19 schreef ThaGroov het volgende:
Excuseer ben gewoon ontzettend boos..
Mjah begrijpelijk, maar zo goed opgelost.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

backup terugzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Geen backup genomen twerkt nog maar die dag..
Enne ik raak nou al weer opinet met de server, die netwerkkaart detecteert die, maar die ander dus niet meer..
|:( Ik doe vast iets verkeerd

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze nou terug met Plug And Play kunnen installeren, vreemd dat ze niet autodetecten..

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn nou weer geinstalleerd..
Alles werkt, ze geven connectie, lampje brand, alles ok..
Internet werkt op de server..
De server kan de client niet pingen, de client de host wel, maar geeneen kan op netwerk..

Verwijderd

Topicstarter
Volgend probleem :

-Server:
Raakt op internet, maar als ik naar My Network Places ga, en dan Computers near me zegt ie dat het domein 'Coquel' niet bereikbaar is..
Pingen lukt ook niet naar de client..

-Client:
Raakt ook op internet, maar als ik My Network Places ga, en dan Computers near me raak ik op het domein.. Zie ik ook de Server maar raak ik niet binnen, hij zou ook niet beschikbaar zijn..

Beide draaien Windows 2000
En de server draait WinRoute..
Settings kloppen van het netwerk..

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Merkt net op dat hij hier gezellig tegen zchzelf bezig is :'(

Vorderingen.. De server kan al op het domein maar ziet enkel zichzelf.. De client ziet nog steeds beide maar kan niet op de server raken, als hij dit probeerd, krijgt hij volgende foutmelding :

"\\Server is not accessible. The network path was not found."

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op dinsdag 09 juli 2002 12:51 schreef ThaGroov het volgende:
offtopic:
Merkt net op dat hij hier gezellig tegen zchzelf bezig is :'(

[..]
Dat komt misschien ook wel doordat je tegen anderen niet zo gezellig bezig bent...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tja, zo werkt het inderdaad. Vergeet even niet dat *jij* hier het probleem hebt. Niemand is verplicht je te helpen, en in plaats van dat je blij bent met de hulp die je krijgt reageer je op z'n zachtst gezegd érg onaardig.

Bovendien schop je je topicje steeds omhoog, en dat is al helemaal niet de bedoeling. Als je de laatste bent die in je topic gereageerd heeft en nog iets wil toevoegen aan je topic kun je dat met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif (de editknop) doen.

Lees eerst de algemene FAQ eens door, en vergeet vooral het stukje met de basic forum survival guide niet.

Dit topic is verder vrij kansloos, voor je nieuwe probleem mag je eventueel een nieuw topic openen, maar lees dan ook eerst de [topic=152460] eens door. Daar vind je welke info belangrijk is om te vermelden bij netwerkproblemen en alles wat belangrijk is bij het starten van een goed topic. Bovendien is de kans groot dat je daar de oplossing voor je probleem al vindt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.