Toon posts:

Uitermate vaag netwerk probleem....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een thuisnetwerk met de volgende configuratie:

Vigor draytek router
laptop met window 98
PC met windows XP
PC met windows 2000 SP 2

Ik kan alle PC's zien op mijn netwerk, internetten en bestanden uitwisselen, dus tot zover werkt alles perfect.
Het enige probleem treedt op bij het overzetten van bestanden van de laptop of de PC met winXP naar de PC met windows 2000.
Ik krijg op deze PC regelmatig tijdens het overzetten van bestanden ineens de melding 'Network cable unplugged', waarna de verbinding weg is en ik de router niet eens meer kan pingen.
Soms gebeurt het tijdens het overzetten van de eerste paar megabyte, soms pas na het overzetten van meerdere GIGAbytes en het doet zich alleen voor bij de PC met window 2000. De andere PC's werken gewoon door en blijven ook verbinding houden.

Om het nog vager te maken: op de PC stond eerst windows XP, waar direct dit probleem optrad. Nadat ik hier window 2000 op had gezet leek het probleem een paar maanden verdwenen, totdat het enkele weken geleden ineens weer begon.

Ik het al geprobeerd om een andere poort op de switch te gebruiken, tevens heb ik een andere netwerkkaart geprobeerd (nu: 3COM, maar ook Realtek geprobeerd). Ook heb ik andere UTP kabels geprobeerd. Niets helpt |:(

Iemand enig idee waardoor dit komt ?

Groet,
Starmen

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

installer w2k eens opnieuw
niet goed gelezen |:(

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Al us een keer een ander PCI slot geprobeerd?

Of schakel ACPI us uit

Of flash je MB

Alle overbodige zooi uit je PC halen

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
Ja,
Ik heb ook al andere PCI sloten geprobeerd, ook het bus mastering slot. Hielp ook niets :(

Verwijderd

probeer het kopieren eens met een crosskabeltje tussen beide pc's... ik ben er voor 99% van overtuigt dat dit toch een hardware probleem is

Verwijderd

Werk eens om die switch heen ...
Probeer eens 1 op 1 ...
Met een NIEUWE cross kabel

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:08

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Kun je alle netwerkkaarten eens nakijken op hun stand? Je zult het meeste succes hebben als je alles op 100Mb half duplex hebt staan. Als dat goed werkt, probeer dan eens 100Mb full duplex.
In laatste instantie, als je bijvoorbeeld die laptop ook elders gebruikt, probeer dan een auto instelling.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

zet al je kaarten vast op 100 full duplex wanneer je switch en kabels en nics dat kunnen

nog steeds een probleem?

check je bekabeling

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
*omhoogschop*

Ik heb hier vrijwel hetzelfde probleem.
Windows 2000 SP3, 3Com 3C905CX-TX-M, alle machines op 100 mbit half-duplex. Het gebeurt hier continu als ik files kopiëer van andere pc's in het netwerk naar deze machine. Als ik files naar andere machines kopiëer gebeurt het veel minder, en bij normaal internetgebruik vrijwel niet. Het vreemde is dat alleen de melding "Network cable unplugged" verschijnt, maar alle verbindingen wel in stand lijken te blijven. Het gaat alleen een stuk trager. Met een andere 3C905 (ander type) had ik dit probleem niet. Aan de kaart ligt het niet; met een andere CX-TX-M trad het ook op. De bekabeling is ook niet het probleem, aangezien een andere 3Com en een Realtek kaartje wel probleemloos werken.
Iemand een idee?

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Ik had het probleem toen ik een Compaq NetTelligent 10 Mbit NIC gebruikte (naam kan iets afwijken, maar het was zoiets). Nu een Realtek 10/100 chippie onboard mijn mainboard en het hele unplugged verhaal nooit meer gezien... Maak verder ook gebruik van een 3com 3C905 (weet verder niet welk type) voor de verbinding met mijn kabelmodem, maar die levert ook NULL problemen op ;-)

idd: loop ff naar de electronicaboer (of kijk in je insteek-kaarten-schoenendoos) en koop/pak ff een simpel 10/100 Realtek kaartje (kost max 15 euro ofzo) en wissel die eens. Pakt 98se geloof ik al automatisch, 2k iig zeker wel, geen extra drivers nodig.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:32
Check de kabels door lokaal te pingen (127.0.0.1) met een packet grootte van 65500.
ping 127.0.0.1 -l 65500
doe dit op alle machines.
Ik vermoed dat je een collision probleem hebt op een van de kabels. Naar je router.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

je checkt je kabels door lokaal te pingen?? naar je loopback adres??

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Empie schreef op 02 oktober 2002 @ 11:43:
Ik had het probleem toen ik een Compaq NetTelligent 10 Mbit NIC gebruikte (naam kan iets afwijken, maar het was zoiets). Nu een Realtek 10/100 chippie onboard mijn mainboard en het hele unplugged verhaal nooit meer gezien... Maak verder ook gebruik van een 3com 3C905 (weet verder niet welk type) voor de verbinding met mijn kabelmodem, maar die levert ook NULL problemen op ;-)

idd: loop ff naar de electronicaboer (of kijk in je insteek-kaarten-schoenendoos) en koop/pak ff een simpel 10/100 Realtek kaartje (kost max 15 euro ofzo) en wissel die eens. Pakt 98se geloof ik al automatisch, 2k iig zeker wel, geen extra drivers nodig.
utbone schreef op 02 oktober 2002 @ 11:51:
Check de kabels door lokaal te pingen (127.0.0.1) met een packet grootte van 65500.
ping 127.0.0.1 -l 65500
doe dit op alle machines.
Ik vermoed dat je een collision probleem hebt op een van de kabels. Naar je router.
Lezen is moeilijk...
1. Met een ander type 3Com of een Realtek 8139 werkt het probleemloos.
2. Met zo'n zelfde type 3Com: hetzelfde probleem. Het kaartje is dus niet defect.
3. Dat alles met dezelfde bekabeling, dus daar ligt het ook niet aan.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Ik denk stukje link pulse incompatibiliteit, betekend dat de interfaces elkaars link puls status niet begrijpen zo af en toe, of andere hub/switch proberen of ander type netwerk kaartje.

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
GRRRRRRRR.............heb hier ook vaak last van...........ben je zeg maar met iets bezig waar je lang op moest wachten tot je aan de beurt bent........verbreekt de verbinding.........

NETWORK UNPLUGGED
Pagina: 1