nope want dan gebruik je hem als stappen motor en dat was nou net niet de bedoeling maar wel leuk om als shutter te gebruiken of spiegels uit te lijnen met de pcOp dinsdag 09 juli 2002 16:33 schreef Dievenbaker het volgende:
Ik was net in de bieb en daar zag ik in het boek 307 schakelingen een schakeling staan om een stappenmotor op een computer aan te sluiten en zo via de computer te laten werken. Ik weet niet of jullie daar wat aan hebben.
schema staat al in dit topic paar pagina's terugOp dinsdag 09 juli 2002 16:35 schreef jackel7007 het volgende:
heeft u scanner?
of een digicam is ook goed,
naja je snap em wel zet da schema ff hier?
maar vooruit dan

Verwijderd
Nee, ik kom uit België; provincie antwerpen; gemeente SchelleOp dinsdag 09 juli 2002 12:33 schreef ice-T het volgende:
[..]
offtopic:
gamerke kom je soms uit gameren?
<Flame mode>
geeft nix joh
</Flame mode>
mooi, heb nu een beetje de plannen bij elkaar.
1 pc, 3x 2 kanaals dac, 2x 5mw 635 nm, 1x 10mw 635 nm.
is toch mooi test opstellinkje al zeg ik het zelf.
en dan als alles werkt, inclusief software, dan maar de 2x 5 mw vervangen door 10 mw en de 10 door een groene

IT'S LASER TIME!!!
geeft nix joh
</Flame mode>
en dan als alles werkt, inclusief software, dan maar de 2x 5 mw vervangen door 10 mw en de 10 door een groene
IT'S LASER TIME!!!
lolOp dinsdag 09 juli 2002 16:58 schreef Guvner het volgende:
<Flame mode>
geeft nix joh
</Flame mode>
en dan als alles werkt, inclusief software, dan maar de 2x 5 mw vervangen door 10 mw en de 10 door een groene![]()
![]()
IT'S LASER TIME!!!
hmmz wrm 3 X dac?
k d8 dat er maar 2 nodig waren...
ja is ook zoOp dinsdag 09 juli 2002 17:12 schreef jackel7007 het volgende:
hmmz wrm 3 X dac?
Verwijderd
ik had een keer een laserpen en een bus koud-spray
en toen ging ik hem dus met -52 graden onderkoelen
en toen werdt hij dus 2x zo vel
al ik nou zo'n 10mw neem, en hem op een peltier bouw, dan is het helemaal vel
of werkt dat niet goed ( zo werkt dat dacht ik ook in de grotere dpss-lasers )
klopt dan wordt ie inderdaad een stuk feller en ja is te doen met een peltierOp dinsdag 09 juli 2002 17:40 schreef plasma_tv het volgende:
ik had een keer een laserpen en een bus koud-spray
maar niet met dpss lasers want daarvan heeft de ktp een ideale temp en die ligt tussen de 25 en 33 graden mee ik kan dr wat langs zitten
klopt ook wel, maar ik ga 3 losse units maken.Op dinsdag 09 juli 2002 17:12 schreef jackel7007 het volgende:
hmmz wrm 3 X dac?
die dan wee samenwerke.
gaat uiteindelijk wel heeeeeeeeel precies werk worden, maarja je bent een die hard of niet.
dus gewoon doorgaan.
ben momenteel met het eerste deel van de software bezig.
- de interface
aja is te doen maar of alles dan nog snel genoeg gaatOp dinsdag 09 juli 2002 17:49 schreef Guvner het volgende:
[..]
klopt ook wel, maar ik ga 3 losse units maken.
die dan wee samenwerke.
gaat uiteindelijk wel heeeeeeeeel precies werk worden, maarja je bent een die hard of niet.
dus gewoon doorgaan.
ben momenteel met het eerste deel van de software bezig.
- de interface
waarom niet?
denk zelfs dat het sneller gaat.
eigen gemaakte shit is speciaal op jou wensen afgestemd.
vandaar......
vandaar......
das waar maar we zien het vanzelfOp dinsdag 09 juli 2002 17:57 schreef Guvner het volgende:
waarom niet?
vandaar......
laserguy je zou nog mailen 
en als je 3 afzonderlijke dingen wilt maken heb je geen 3 maar 6 dac's nodig....
en als je 3 afzonderlijke dingen wilt maken heb je geen 3 maar 6 dac's nodig....
ohh ja damm sorry heb deze nog liggenOp dinsdag 09 juli 2002 19:31 schreef jackel7007 het volgende:

zitten alleen niet meer in die mount want die klopte niet 100 %
goed lezenOp dinsdag 09 juli 2002 19:31 schreef jackel7007 het volgende:
er staat 3x 2 kanaals dac.
dus 3 van die printjes als hierboven....
ja dan klopt het toch dan heb je 6 dac's nodigOp dinsdag 09 juli 2002 21:25 schreef Guvner het volgende:
[..]
goed lezen
er staat 3x 2 kanaals dac.
dus 3 van die printjes als hierboven....
komt er een inkoopacite?
ik wil dan ws een 10 mwatt 635 nm + behuizin & lens
ik wil dan ws een 10 mwatt 635 nm + behuizin & lens
als we er dan toch over gaan beginnen
doe mij dan maar:
2x 5mw 635nm
1x 10mw 635 nm
incl behuizing en andere shit....
doe mij dan maar:
2x 5mw 635nm
1x 10mw 635 nm
incl behuizing en andere shit....
als ik een inkoop actie ga beginnen dan zowiezo alleen voor mensen boven de 18 jaar die verantwoordelijk met dit soort spul om kunnen gaan en het niet gebruiken als speelgoed want dat is het zeker niet
maar goed als het zo ver is horen jullie het meteen
maar goed als het zo ver is horen jullie het meteen
Hmmm klinkt erg mooi
ik blijf het in de gaten houden
Zijn dat galvo's of gewoon stappenmotoren?Op dinsdag 09 juli 2002 19:39 schreef laserguy het volgende:
[..]
ohh ja damm sorry heb deze nog liggen
[afbeelding]
zitten alleen niet meer in die mount want die klopte niet 100 %
Zo ja..doe je ze weg en wat kosten ze dan???
Ben wel geinteresseerd in een setje galvo's namelijk
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
LaserGuy,
Gebruik jij de software van ELV ?
en ook toevallig het brakkige isa kaartje die bij de oude afbuiging hoorde ? (die is er bij mij al tig keer uitgerookt en aangepast..)
Heb het hier ook nog liggen inc een half afgebouwde afbuiging op audio...
Moet het nog steeds een keer afmaken en voor de 100Mw argon zetten..(tis net een kachel ;P)
Heb jij toevallig nog enige tips met betrekking tot de software, want pangolin met CT6800 is leuk maar te duur ;P
Groetjes en veel lightfun
Steven
Gebruik jij de software van ELV ?
en ook toevallig het brakkige isa kaartje die bij de oude afbuiging hoorde ? (die is er bij mij al tig keer uitgerookt en aangepast..)
Heb het hier ook nog liggen inc een half afgebouwde afbuiging op audio...
Moet het nog steeds een keer afmaken en voor de 100Mw argon zetten..(tis net een kachel ;P)
Heb jij toevallig nog enige tips met betrekking tot de software, want pangolin met CT6800 is leuk maar te duur ;P
Groetjes en veel lightfun
Steven
Is er nou echt zoveel verschil tussen de onderstaande diodes? Of kan ik goedkoper uit zijn door een Peltiertje op de 5mW diode te monteren?!?Op maandag 08 juli 2002 12:47 schreef Geronimoos het volgende:
LASERGUY WROTE:
psies goeie keuze in diodes doet wonderen
ff lijstje + prijzen
5 mw 635 nm 5.6 mm 6,44 euro
10 mw 635 nm 5.6 mm 31.05 euro
15 mw 635 nm 5.6 mm 144.71 euro
5 mw 650 nm ` 5.80
10 mw 650 nm 15.51
15 mw 650 nm 22.74
20 mw 650 nm 45.48
Drivers:
[afbeelding]
[afbeelding]
Behuizing en collimatorlens:
[afbeelding]
GERONIMOOS says:
Wordt het misschien tijd voor een MINI-inkoopactie? zodat voor de echt geinteresseerde in dit topic voor niet al teveel geld aan een betaalbare laser kunnen komen. Ik denk dus aan complete setjes van diode, driver en behuizing. Met alleen deze onderdelen hou je het hele zaakje aan de lichte kant en zal het verzenden dus niet al teveel gaan kosten.
BTW. Inkoopactie lijkt me leuk
Idd, compleet incl driver, behuizing en lens (ff inelkaar zetten is geen probleem)
Enne ikke is 20 en ben al bang van me 2 mwatt buisjes (incl, papier op de deur als laser aan is....)
Als laserguy idd die inkoop actie wil gaan doen moet ie wel ff complete pakketjes bij elkaar zoeken denk ik ? Misschien een optie om ook drivers met blanking aan te bieden?
Enne ikke is 20 en ben al bang van me 2 mwatt buisjes (incl, papier op de deur als laser aan is....)
Als laserguy idd die inkoop actie wil gaan doen moet ie wel ff complete pakketjes bij elkaar zoeken denk ik ? Misschien een optie om ook drivers met blanking aan te bieden?
Kan je dan niet gewoon blanken door de voedingsmodule geen spanning meer te geven?!?
tjs, moet je daar weer een schakeling voor gaan fabriceren terwijl er drivers met modulatie/blanking ingang zijn
Hee Laserguy, van jou verwachten we toch wel dat je 24-7 in dit topic te vinden bent
Vaak ben je hier ook van 10:00 tot 02:00, Laser-verslaafd?
2030Wp + 2520Wp PVoutput
anders had ie geen laserguy geheten he....
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
haha iedereen VIND ook dat laserguy een inkoop actie gaat houden, maar ik geloof dat tie zelf nog nix daarover gezegt heeft...
er worden zelfs al "bestellingen" geplaatst Whaha
kvind wel
er worden zelfs al "bestellingen" geplaatst Whaha
kvind wel
Ik heb net een laserpointer uitelkaar gesloopt. Alleen de min, staat die gewoon op de buitenkant van de diode?
En het is gewoon 4,5V toch?
En het is gewoon 4,5V toch?
ja normaal ben ik dat ook lol maar ben vandaag toevallig ff met een maat op de vrachtwagen weg geweest dus was dr om 5 uur al uit en ben net 10 min weer binnen lol dus ben druk aan het lezenOp woensdag 10 juli 2002 14:54 schreef Geronimoos het volgende:
Hee Laserguy, van jou verwachten we toch wel dat je 24-7 in dit topic te vinden bent![]()
he mijn reply is gelezenOp maandag 08 juli 2002 00:12 schreef Aryante het volgende:
Goh, en in deel 1 las ik heel toevallig dat het misschien ook wel es kon met de motortjes uit een hd! en nou heb ik er 2 liggen (die stuk zijn) waar ik elke dag minstens 10 keer langsloop, lol.
es effe openslopen, toch nog wat nuttigs aan hun dood
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
heb nog ff een vraagje :
heb net ff een cd-rom speler gesloopt voor 2 stappenmotortjes maar er staat niet op hoeveel volt en ampere ze moeten hebben?
weet iemand hoeveel dit ongeveer is?
alvast bedankt.
heb nu de volgende onderdelen:
2 motortjes
wat laserpointers
spiegeltjes
en dan kan ik die stappenmotortjes dus gelijk aan me geluidskaart hangen?? of eerst naar de speakers en daarna naar de geluidskaart?
heb net ff een cd-rom speler gesloopt voor 2 stappenmotortjes maar er staat niet op hoeveel volt en ampere ze moeten hebben?
alvast bedankt.
2 motortjes
wat laserpointers
spiegeltjes
en dan kan ik die stappenmotortjes dus gelijk aan me geluidskaart hangen?? of eerst naar de speakers en daarna naar de geluidskaart?
doe dit maar nietOp woensdag 10 juli 2002 19:32 schreef Wellerpv het volgende:
en dan kan ik die stappenmotortjes dus gelijk aan me geluidskaart hangen??
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
cdrom spelers hebben geen stappen motorsOp woensdag 10 juli 2002 19:32 schreef Wellerpv het volgende:
heb nog ff een vraagje :
alvast bedankt.
2 motortjes
wat laserpointers
spiegeltjes
als er nog iemand spullen nodig heeft van die duitse site.
dan mot je dat ff laten weten.
Ik ga volgende week bestellen.
mail dan ff naar:
duitsesite@dimensionnet.nl
heheheh, makkelijk joh, zo'n mail server.
dan mot je dat ff laten weten.
Ik ga volgende week bestellen.
mail dan ff naar:
duitsesite@dimensionnet.nl
heheheh, makkelijk joh, zo'n mail server.
LaserGuy doet dat wel speciaal voor ons (hint hint)
die kans zit dr wel in jaOp woensdag 10 juli 2002 19:45 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
LaserGuy doet dat wel speciaal voor ons (hint hint)
Verwijderd
mmm die kan ik dus weggooien??Op woensdag 10 juli 2002 19:38 schreef laserguy het volgende:
[..]
cdrom spelers hebben geen stappen motors
en waar zitten ze dan wel in?
MooiOp woensdag 10 juli 2002 19:57 schreef laserguy het volgende:
[..]
die kans zit dr wel in ja
printers scanners faxenOp woensdag 10 juli 2002 20:07 schreef Wellerpv het volgende:
[..]
mmm die kan ik dus weggooien??
oude floppy drives 5 1/4
enz enz
ik heb zojuist de aansturing van de harddisk-koppen uit een hd gesloopt, en vervolgens even via een autoradioversterker op m'n geluidskaart aangesloten.... hij is snel !!!!!
snel zijn ze altijd lolOp woensdag 10 juli 2002 20:22 schreef hilbren het volgende:
ik heb zojuist de aansturing van de harddisk-koppen uit een hd gesloopt, en vervolgens even via een autoradioversterker op m'n geluidskaart aangesloten.... hij is snel !!!!!
Verwijderd
horlogesOp woensdag 10 juli 2002 20:07 schreef Wellerpv het volgende:
[..]
mmm die kan ik dus weggooien??
Verwijderd
heb jij het al een keer gedaan met die koppen dan?Op woensdag 10 juli 2002 19:26 schreef jeuuron het volgende:
[..]
he mijn reply is gelezenmaar je moet de koppen pakken niet de motortjes!
die dingen zijn echt veel beter als een stappenmotor of een gemodificeerde speaker....Op woensdag 10 juli 2002 20:33 schreef laserguy het volgende:
[..]
snel zijn ze altijd lol
gewoon galvo's kopen heb je zeker geen gezeikOp woensdag 10 juli 2002 20:58 schreef hilbren het volgende:
[..]
die dingen zijn echt veel beter als een stappenmotor of een gemodificeerde speaker....
een beetje stappen motor komt echt niet boven de 100 hz uit
Verwijderd
ok oude fax heb ik nog wel maar als ik die gewone morotjes erop zet krijg ik rondjes en dat soort zaken zeker?Op woensdag 10 juli 2002 20:21 schreef laserguy het volgende:
[..]
printers scanners faxen
oude floppy drives 5 1/4
enz enz
En die laserpointers zijn die goed te gebruiken??
die harde schijf koppen komen die wel boven de 100HZ uit?
en wat kan je met een bepaald aantal HZ?
hoevel HZ heb je nodig om texten te maken?
enzovoor...
hehe deze vraag gaat naar... ehr.....
ehr.... 
ehr...
aja! LASERGUY
enzovoor...
hehe deze vraag gaat naar... ehr.....

ehr...
aja! LASERGUY
tja hangt dr vanaf hoe je hem bouwd he jammer genoeg kan je by hd scannerx geen remspanning regelen dus ja ze zijn vrij rap maar of ze ook nauwkeurig zijn geen idee kwestie van proberen maar echt text zal niet lukken maar wat cijfers en letters meschien welOp woensdag 10 juli 2002 22:00 schreef jackel7007 het volgende:
die harde schijf koppen komen die wel boven de 100HZ uit?
enzovoor...
hehe deze vraag gaat naar... ehr.....ehr....
ehr...
aja! LASERGUY
ja zoals ik al zijn het effect is al snel weg met een 1-5 mw laserOp woensdag 10 juli 2002 22:01 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
Boehoeheoheoheo, tijd voor grover geschut (lees inkoopactie van onze nieuwe held Laserguy)
Me 2mwatt philipsbuisje is net genoeg om een simpele tunnen te tekenen
In de tunnel
[afbeelding]
En erbuiten
[afbeelding]
Verwijderd
ok om maar verder te gaan me me verhaal:Op woensdag 10 juli 2002 21:42 schreef Wellerpv het volgende:
[..]
ok oude fax heb ik nog wel maar als ik die gewone morotjes erop zet krijg ik rondjes en dat soort zaken zeker?
En die laserpointers zijn die goed te gebruiken??
heb nu 2 motortjes uit een fax weet niet zeker of het stapmotortjes zijn hoop het maar goed er zitten 6 draadjes aan die motors hoe werkt dat? en het aantal volt en ampere staat er natuurlijk ook weer niet op
Is er nou echt zoveel verschil tussen de onderstaande diodes? Of kan ik goedkoper uit zijn door een Peltiertje op de 5mW diode te monteren?!?
Verwijderd
Voor de liefhebbers.....
Toen ik dit topic zat door te lezen bedacht ik me dat ik nog eens in een ver verleden een boekje van Elektuur had gekocht over het zelfbouwen van een laser-scanner. 't heet "Lasershow-systemen, techniek en zelfbouw"
(ISBN 90-5381-025-0). D'r staat behoorlijk wat theorie in en een simpel zelfbouw systeempje met luidspeker-spoeltjes en software aansturing via gw-basic (jaja
).
D'r staat ook een schakeling in voor het aansturen van de luidspekertjes via de lpt-poort.(via een DAC)
Wie het wil hebben kan het bij mij tegen verzendkosten bestellen of gratis afhalen(ik woon in rotterdam). Stuur een mailtje naar remcos@tiscali.nl en ik doe alle inzendingen in de hoge hoed en de gelukkige winnaar krijgt bericht van mij.
P.S. ik ben vanaf morgen niet meer in het land maar dinsdag ben ik er weer en dan post ik de winnaar in dit topic(of het vervolg-topic
)
P.S. 2 het boekje is NIET meer te vinden op www.elektuur.nl en een google-search leverde ook bedroevend weinig op.
Toen ik dit topic zat door te lezen bedacht ik me dat ik nog eens in een ver verleden een boekje van Elektuur had gekocht over het zelfbouwen van een laser-scanner. 't heet "Lasershow-systemen, techniek en zelfbouw"
(ISBN 90-5381-025-0). D'r staat behoorlijk wat theorie in en een simpel zelfbouw systeempje met luidspeker-spoeltjes en software aansturing via gw-basic (jaja
D'r staat ook een schakeling in voor het aansturen van de luidspekertjes via de lpt-poort.(via een DAC)
Wie het wil hebben kan het bij mij tegen verzendkosten bestellen of gratis afhalen(ik woon in rotterdam). Stuur een mailtje naar remcos@tiscali.nl en ik doe alle inzendingen in de hoge hoed en de gelukkige winnaar krijgt bericht van mij.
P.S. ik ben vanaf morgen niet meer in het land maar dinsdag ben ik er weer en dan post ik de winnaar in dit topic(of het vervolg-topic
P.S. 2 het boekje is NIET meer te vinden op www.elektuur.nl en een google-search leverde ook bedroevend weinig op.
ik volg dit topic al sinds het begin, maar heb nog niet gereageerdOp woensdag 10 juli 2002 23:07 schreef Darts_GoT het volgende:
Voor de liefhebbers.....
(ISBN 90-5381-025-0). D'r staat behoorlijk wat theorie in en een simpel zelfbouw systeempje met luidspeker-spoeltjes en software aansturing via gw-basic (jaja).
P.S. ik ben vanaf morgen niet meer in het land maar dinsdag ben ik er weer en dan post ik de winnaar in dit topic(of het vervolg-topic)
kan je dat boekje niet inscannen, zo heeft iedereen er wat aan? (als dat niet lukt wil ik best de verzendkosten betalen, dan scan ik em wel)
verder, ALS er een inkoopactie komt, wil ik wel een 10mW 635nm rood met driver, lens en behuizing.
Ik heb altijd al met lasers gekloot en gewerkt, maar zelf bouwen vind ik toch het leukste. Ik ben dan misschien 17, maar ik weet ECHT wel hoe ik met die dingen om moet gaan!
Is inderdaad een bekend boek, van Dirk Baur als ik me niet vergis. Volgens mij is er zelfs al een deel 2 van.
Blaat
peltier dr op zetten heeft totaal geen nutOp woensdag 10 juli 2002 22:24 schreef Benadski het volgende:
Is er nou echt zoveel verschil tussen de onderstaande diodes? Of kan ik goedkoper uit zijn door een Peltiertje op de 5mW diode te monteren?!?
klopt dit boekje heb ik ook en werkt met speakers scanners !!! en software die je zelfs moet maken in basic en het dac shema is niet compatible met de gene in deze thread en ook niet met die softwareOp woensdag 10 juli 2002 23:07 schreef Darts_GoT het volgende:
Voor de liefhebbers.....
(ISBN 90-5381-025-0). D'r staat behoorlijk wat theorie in en een simpel zelfbouw systeempje met luidspeker-spoeltjes en software aansturing via gw-basic (jaja).
P.S. ik ben vanaf morgen niet meer in het land maar dinsdag ben ik er weer en dan post ik de winnaar in dit topic(of het vervolg-topic)
yep inderdaad en ja volgens my ookOp donderdag 11 juli 2002 08:42 schreef Future het volgende:
Is inderdaad een bekend boek, van Dirk Baur als ik me niet vergis. Volgens mij is er zelfs al een deel 2 van.
Kan je die 10mw 635's al werkend laten zien? Zo ja, wil je ff een pixie schieten om een beetje te zien hoe fel die dingen zijn?Op donderdag 11 juli 2002 10:33 schreef laserguy het volgende:
zo mijn levering van roithner is vandaag ook binne gekomen 2x 10 mw 635 2x 1.2 amp driver
en 2 laserdiodes voor marc die ik straks ff op de post gooi
2030Wp + 2520Wp PVoutput
zal hem vanmiddag ff in elkaar zetten en kijken of ik dr met de webcam een foto van kan maken want heb me digicam niet meer geruild tegen een laptop p2 300Op donderdag 11 juli 2002 10:46 schreef Geronimoos het volgende:
[..]
Kan je die 10mw 635's al werkend laten zien? Zo ja, wil je ff een pixie schieten om een beetje te zien hoe fel die dingen zijn?
lol dus kan hem vergelijken met me 20 mw 650 nm
thanxOp donderdag 11 juli 2002 10:48 schreef laserguy het volgende:
[..]
zal hem vanmiddag ff in elkaar zetten en kijken of ik dr met de webcam een foto van kan maken want heb me digicam niet meer geruild tegen een laptop p2 300
lol dus kan hem vergelijken met me 20 mw 650 nm
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Op dinsdag 09 juli 2002 17:43 schreef laserguy het volgende:
[..]
klopt dan wordt ie inderdaad een stuk feller en ja is te doen met een peltier
maar niet met dpss lasers want daarvan heeft de ktp een ideale temp en die ligt tussen de 25 en 33 graden mee ik kan dr wat langs zitten
nee ikl bedoelde dat het wel kan maar dat het geen nut heeft omdat dr teveel by komt kijken en dat veel te veel geld kost om de laser dan stabiel te houdenOp donderdag 11 juli 2002 11:04 schreef Benadski het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat het wel zin heeft... Of is de 5 mw 635 nm DPSS, da's toch alleen groen!?!
heb trouwens vanmorgen een prive laser show gehad hier compleet met graphics en al zal dr nog wel wat plaatjes van posten
hehe de sneller je ze post de beter 
waar heb je die gehad dan?
van bedrijf of van jezelf ofwat?
ja was van een maat van me die zijn spul ff meegenomen hebben hier de heletijd filmpjes af zitten spelen op dat dingOp donderdag 11 juli 2002 14:38 schreef jackel7007 het volgende:
hehe de sneller je ze post de beter
Daar willen we heeeel graag pics van zienOp donderdag 11 juli 2002 14:40 schreef laserguy het volgende:
ja was van een maat van me die zijn spul ff meegenomen hebben hier de heletijd filmpjes af zitten spelen op dat ding
2030Wp + 2520Wp PVoutput
die komen dr ook zeker nogOp donderdag 11 juli 2002 14:46 schreef Geronimoos het volgende:
[..]
Daar willen we heeeel graag pics van zien
filmpjus?
wat foor filmpjes?
speciale aansturing? ofwa?
nee filmpjes van vette laser graphics op me kamer dus alles grafische geen stomme rondjes enzo maar text en anumatiesOp donderdag 11 juli 2002 15:49 schreef jackel7007 het volgende:
filmpjus?wat foor filmpjes?
ik bedacht me zojuist dat ik nog zo'n laserpointer had liggen.. ooit eens in Italie gekocht op een markt voor zeer weinig. Laser + print eruit gesloopt en bedrading eraan gemaakt.
Met een adapter op 3V werkt dat ding uitstekend. (in die pen zaten 3 1,5V knoopcellen in serie wat 4,5V zou zijn, maar dan wordt ie erg warm).
Nu nog een goede toepassing natuurlijk
Met een adapter op 3V werkt dat ding uitstekend. (in die pen zaten 3 1,5V knoopcellen in serie wat 4,5V zou zijn, maar dan wordt ie erg warm).
Nu nog een goede toepassing natuurlijk
ja dat heb ik dus ook mijn pointerke werkt beter op 3 dan op 4.5 maar op 6 werkt tie zelfs ook
en op 12 deed tie het ook nog
Nog vreemder: ik merk nauwelijks verschil in lichtsterkte tussen 1,5 en 4,5V.. alleen wordt ie wel een stuk warmer.. op 4,5V zelfs echt heet.Op donderdag 11 juli 2002 16:38 schreef jackel7007 het volgende:
ja dat heb ik dus ook mijn pointerke werkt beter op 3 dan op 4.5 maar op 6 werkt tie zelfs ook
het zal wel met dat stukkie print te maken hebben, maar veel meer dan 1 transistor en 2 weerstanden kan ik daarop ook niet ontdekken
dan is dr toch iets mis als ie warm wordtOp donderdag 11 juli 2002 16:40 schreef Mephix het volgende:
[..]
Nog vreemder: ik merk nauwelijks verschil in lichtsterkte tussen 1,5 en 4,5V.. alleen wordt ie wel een stuk warmer.. op 4,5V zelfs echt heet.
het zal wel met dat stukkie print te maken hebben, maar veel meer dan 1 transistor en 2 weerstanden kan ik daarop ook niet ontdekken
de diode zelf niet.. de print wel.. ik vermoed dat de tor heet wordt? kan moeilijk achterhalen wat er precies warm wordt omdat ik de hele boel maar lekker in krimpkous heb ingepakt na het vastzetten van de draden. De pootjes van de laser en de behuizing waren al eens los gekomen van de print, dus vastzetten die handelOp donderdag 11 juli 2002 16:47 schreef laserguy het volgende:
[..]
dan is dr toch iets mis als ie warm wordt
ohh ik denk al mm dan is het nog niet goed nee somige drivers kunnen tot 6 volt maar andere ook maar tot 3 laseriodes zelf werken op 2.7 voltOp donderdag 11 juli 2002 16:49 schreef Mephix het volgende:
[..]
de diode zelf niet.. de print wel.. ik vermoed dat de tor heet wordt? kan moeilijk achterhalen wat er precies warm wordt omdat ik de hele boel maar lekker in krimpkous heb ingepakt na het vastzetten van de draden. De pootjes van de laser en de behuizing waren al eens los gekomen van de print, dus vastzetten die handel
Ja, het torretje zal wel de rest van de energie moeten verstoken denk ik, hoe hoger de ingangsspanning boven de brandspanning van de laser uitkomt, hoe warmer die tor wordt.
Maarre gaat iemand nog inkopen doen?
Maarre gaat iemand nog inkopen doen?
Verwijderd
Ik heb nog 1 laatste vraag:
hoe sluit je die stappenmotortjes aan?
er zitten 6 draadjes aan maar wat is wat? kan iemand mij daarmee helpen?
wit
geel
bruin
blauw
oranje
rood
hoe sluit je die stappenmotortjes aan?
er zitten 6 draadjes aan maar wat is wat? kan iemand mij daarmee helpen?
wit
geel
bruin
blauw
oranje
rood
heeft er nou al eens iemand sinds beginnen van deel 1 een scanner gemaakt?
zo ja ff pics posten plz?
ook beetje close ups als da kan, das wel handig voor de noob's like me
YEAH YEAH i AM a NOOB WOEI!
Haloooooo, waar heb jij gezeten sinds deel 1?? Ga nog maar eens even een eindje terug lezen...Op donderdag 11 juli 2002 18:02 schreef jackel7007 het volgende:
heeft er nou al eens iemand sinds beginnen van deel 1 een scanner gemaakt?
2030Wp + 2520Wp PVoutput
ja staat al weer zat tussenOp donderdag 11 juli 2002 18:49 schreef Geronimoos het volgende:
[..]
Haloooooo, waar heb jij gezeten sinds deel 1?? Ga nog maar eens even een eindje terug lezen...
nou had hier ook weer een kleine tegenslag heb me 10 mw 635 net opgeblazen blijkt dat me driver niet goed werkt damm
tot die uitfikte
waar blijven de foto's en filmpjes ? 
En al enig ID over een inkoop actie? (maw, al goede behuizingen en lenzen gevonden??)
En al enig ID over een inkoop actie? (maw, al goede behuizingen en lenzen gevonden??)
Verwijderd
ik heb een driver en een laser diode maar hoe kan ik weten welke pin van de diode wat is?
van de driver weet ik het al dat stond op het papiertje wat er bij zat en ook hoe hem aan te sluiten
Pin 1: Laser diode cathode
Pin 2: Common
Pin 3: Photodiode anode
Input Connector (J1):
Pin 5: Vcc (+6 to +12 V)
Pin 4: NC
Pin 3: Enable (high)
Pin 2: Power Select (Modulation)
Pin 1: Gnd
dan nog een vraag.. vcc moet komen tussen de 6 en de 15 V en op de gnd de ground maar moet er op die andere ook iets komen om de laser te testen??
van de driver weet ik het al dat stond op het papiertje wat er bij zat en ook hoe hem aan te sluiten
Pin 1: Laser diode cathode
Pin 2: Common
Pin 3: Photodiode anode
Input Connector (J1):
Pin 5: Vcc (+6 to +12 V)
Pin 4: NC
Pin 3: Enable (high)
Pin 2: Power Select (Modulation)
Pin 1: Gnd
dan nog een vraag.. vcc moet komen tussen de 6 en de 15 V en op de gnd de ground maar moet er op die andere ook iets komen om de laser te testen??
dat duurt nog wel tot morgenOp donderdag 11 juli 2002 18:52 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
waar blijven de foto's en filmpjes ?
Hmmm, das wel ff minder. Je had er toch twee..Op donderdag 11 juli 2002 18:52 schreef laserguy het volgende:
nou had hier ook weer een kleine tegenslag heb me 10 mw 635 net opgeblazen blijkt dat me driver niet goed werkt dammpokke ding heeft last van pieken dus toen was het heel snel gedaan met me diode gaf trouwens wel heel mooi oranje beampje
tot die uitfikte
2030Wp + 2520Wp PVoutput
ja had dr 2 inderdaad maar die waren voor iemand anders lolOp donderdag 11 juli 2002 19:12 schreef Geronimoos het volgende:
[..]
Hmmm, das wel ff minder. Je had er toch twee..Maar toch wel weer ff dik zonde van die 35 euro
kwam dus door de driver die is blijkbaar niet 100% in order
Nou ik zoek echt foto's van de opstelling, niet van lasertjes dus net zoiets al dat commodore gepost had....
beetje die richting...
en laserguy hoe kan jij nou een diode opblazen...
jij bent wel de laatste van wie ik dat verw8e
beetje die richting...
ja helaas lag het ook niet aan my pokke driver is gewoon deffect stomme ding geeft pieken om de zoveel tijd en das niet goed voor een laserdiodeOp donderdag 11 juli 2002 19:25 schreef jackel7007 het volgende:
Nou ik zoek echt foto's van de opstelling, niet van lasertjes dus net zoiets al dat commodore gepost had....
beetje die richting...
zo zie je maar weer die dingen kunne gewoon helemaal niks hebben maar goed bestel gewoon weer een nieuwe
Verwijderd
he laserguy enable wat betekent dat als dat op de driver??
en tussen haakjes staat er high achter
lol 3x raden staat dr by my gelukig niet opOp donderdag 11 juli 2002 20:07 schreef Me_Myself_and_i het volgende:
he laserguy enable wat betekent dat als dat op de driver??
Verwijderd
ik weet het niet...
wat moek er nou mee doen??
doorverbinden stroom er op ik heb geen id..
mm als ie goed werkt zoOp donderdag 11 juli 2002 20:18 schreef Me_Myself_and_i het volgende:
ik weet het niet...
lekker zo laten voor het zelfde geld stampt ie dr een hoop extra spanning door naarbinne
Verwijderd
dat weet ik dus niet heb het nog niet getestOp donderdag 11 juli 2002 20:20 schreef laserguy het volgende:
[..]
mm als ie goed werkt zo
lekker zo laten voor het zelfde geld stampt ie dr een hoop extra spanning door naarbinne
ik wou eerst weten wat ik er mee moet doen...
en modulation wat moek daar mee doen?? nix erop denk ik met testen of moet er wel spanning op staan om hem te laten werken
ja meestal als dr geen input is gaat ie ook niet aan en dan moet je hem of aan de plus of aan de min hangen hangt een beetje van de driver afOp donderdag 11 juli 2002 20:21 schreef Me_Myself_and_i het volgende:
[..]
dat weet ik dus niet heb het nog niet getest
ik wou eerst weten wat ik er mee moet doen...
en modulation wat moek daar mee doen?? nix erop denk ik met testen of moet er wel spanning op staan om hem te laten werken
Dit topic is gesloten.