Toon posts:

nvidia omega driver

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met deze driver (http://www.tweakers.net/meuktracker/2315)? Zo ja, wat zijn de voor- en nadelen?
Volgens de site leveren de drivers dezelfde beeldkwaliteit als normaal met anisotropic filtering aan, alleen dan met minimale performance loss. Als dat werkelijk zo is, is het toch knap dat ze dat voor elkaar hebben gekregen door alleen de detonator drivers te 'tweaken'.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Kan niet dezelfde kwaliteit met minimale performance loss, of het moet zijn dat die driver hetzelfde doet als de ati driver, anisotropic toepassen op hetgeen wat echt zichtbaar beter is met aniso en als dat zo is zou ik zeker die driver willen :)

Verwijderd

ja ik ben ook wel benieuwd naar deze driver wat die nou precies anders doet

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 12:10
Ik heb die drivers nu geinstalleerd, en wat betreft beeldkwaliteit gaat het er zeker op. Performanceverlies merk ik niet aangezien ik toch alleen maar half-life speel en die toch wel goed draait.

Ik zal voor de gein even een paar screenshots gaan maken zonder de omega drivers en met de omega drivers.

=( Protected by witchcraft )=

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Ik draai beta II al een tijdje, k'heb geen stabiliteits problemen, kwaliteitsverbetering heb ik niet echt gemerkt maar 2tap anisitropic stond ervoor al aan en quincunx aa ook.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

ik gebruik de Omega Drivers al een tijdje en ben er tevreden mee.

In DX heb ik wat performance winst verder geen kwaliteit verschil maar in OpenGl is het verschil wel zichtbaar.

In Urban Terror bijvb, de textures zijn duidelijk scherper en het beeld is smoothster (stabieler FPS).

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 20:32 schreef FMS het volgende:
ik gebruik de Omega Drivers al een tijdje en ben er tevreden mee.

In DX heb ik wat performance winst verder geen kwaliteit verschil maar in OpenGl is het verschil wel zichtbaar.

In Urban Terror bijvb, de textures zijn duidelijk scherper en het beeld is smoothster (stabieler FPS).
Dan ga ik ze maar eens downloaden, klinkt interessant aangezien de meeste games die ik speel in opengl draaien :P

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik vond de omega driver ronduit kut, ik zou er bijna een kotssmiley van willen gaan gebruiken, maar dat is niet echt mijn stijl.

De drivers worden mijns inziens een beetje 'gehyped'. Het enige wat ik heb kunnen ontdekken aan deze geweldige driver is dat de LOD aangepast wordt.
Textures in de verte worden groot gehouden. Dat klinkt aardig en interessant, maar ingame ziet het er ronduit klote uit.
Je krijgt ontzettend veel texture aliasing en de beeldkwaliteit gaat daardoor nu niet bepaald vooruit. Performance verlies was minimaal, maar het verlies in performance met het veel beter uitziende anisoptrisch filteren valt ook reuze mee.

De drivers zijn wel vrij simpel te installeren, zoals een gewone nvidia detonator (leaked, zonder setup exec) maar als je terugwilt dan is het voor de wat minder ervaren gebruiker nogal lastig.

Het probleem is dat er wat in je registry gekloot wordt en dat wanneer je teruggaat naar een echte nvidia detonator, deze settings niet teruggezet worden op standaard waarden.
Gevolg is: Omega drivers eraf, maar nog wel het 'mooie' resultaat.
Om dus weer terug te komen op de default instellingen moet je met een programma als rivatuner en nvmax zelf de mipmap instellingen weer terugzetten op default waarde.

Ik heb gewoon weer 4tap anisop aangezet en dat ziet er gewoon stukken beter uit.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op zondag 07 juli 2002 22:59 schreef THW Arie het volgende:
Ik vond de omega driver ronduit kut, ik zou er bijna een kotssmiley van willen gaan gebruiken, maar dat is niet echt mijn stijl.

De drivers worden mijns inziens een beetje 'gehyped'. Het enige wat ik heb kunnen ontdekken aan deze geweldige driver is dat de LOD aangepast wordt.
Textures in de verte worden groot gehouden. Dat klinkt aardig en interessant, maar ingame ziet het er ronduit klote uit.
Je krijgt ontzettend veel texture aliasing en de beeldkwaliteit gaat daardoor nu niet bepaald vooruit. Performance verlies was minimaal, maar het verlies in performance met het veel beter uitziende anisoptrisch filteren valt ook reuze mee.

De drivers zijn wel vrij simpel te installeren, zoals een gewone nvidia detonator (leaked, zonder setup exec) maar als je terugwilt dan is het voor de wat minder ervaren gebruiker nogal lastig.

Het probleem is dat er wat in je registry gekloot wordt en dat wanneer je teruggaat naar een echte nvidia detonator, deze settings niet teruggezet worden op standaard waarden.
Gevolg is: Omega drivers eraf, maar nog wel het 'mooie' resultaat.
Om dus weer terug te komen op de default instellingen moet je met een programma als rivatuner en nvmax zelf de mipmap instellingen weer terugzetten op default waarde.

Ik heb gewoon weer 4tap anisop aangezet en dat ziet er gewoon stukken beter uit.
Is dat het enige de mipmap instellingen? Of blijven er nog meer dingetjes achter, want ik ga ook weer lekker terug naar de gewone detonators 8-)
Vooral dat texture aliasing is echt kl*te, ziet er echt NIET uit!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Als ik hem install zoals in de readme staat, dus bij XP en dan drivers updaten, Zet ik hem bij browse op de goede locatie maar dan vind hij niets? En ik heb gewone drivers maar moet je daarvoor detonate drivers hebben en wat is dat dan. Ben nog een beetje n00b met videokaarten :?

Verwijderd

AL meer mensen ervaring en mischien eventuele screenshots ?

Verwijderd

Ik draai momenteel zelf uit noodzaak een GF 256 ipv mijn ti-4400, maar ik zou graag toch wat before-after screenies willen zien van de resultaten op een GF4 ti serie kaart.

En dan wel in een beetje grafisch zwaar spel natuurlijk.
Sof2 ofzo :D

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 22:59 schreef THW Arie het volgende:
*knip*
(heel verhaal)
Die Omega drivers zijn alleen bedoeld voor GF3 en GF2 kaarten eigenlijk, om dan de wat slechte texture filtering op te ktikken waar het de scherpte betreft.

Op een GF4Ti heeft het dus ook echt geen zin.... ;) :P :9

Verwijderd

Damn, wat een beeldkwaliteit :9~ , sommige dingen lijken op eens foto realistisch zo scherp is het. En de framerate springen ook niet zo op en neer, waar ik eerst pieken van 130 heb en dalen van 40 blijft het nu zon beetje rond de 90 fps hangen :) met dips en pieken van maximaal 20fps vershil. Zeker aan te raden als jij de textures op jouw geforce ook zo vaag vind hier en daar.

Unreal 2003 is nu gewoon :9~ :9~ , bijvoorbeeld dat lvl in het bos is gewoon super als je met deze drivers naar de ondergrond kijkt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Zie AUB mijn eerdere post weet iemand het??? :?

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Ik ben oook errug benieuwd naar die Omega drivers. Geldt die betere beeldkwaliteit alleen voor in games, of ook gewoon voor desktop-werk?
Ben wel benieuwd naar screenshots.....

P R N D

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 21:16 schreef HyperXtreme het volgende:
Zie AUB mijn eerdere post weet iemand het??? :?
heb je je oude drivers wel eerst verwijdert en daarna detonator destroyer gebruikt ?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Op dinsdag 09 juli 2002 01:37 schreef XenoDaSouljah het volgende:

[..]

heb je je oude drivers wel eerst verwijdert en daarna detonator destroyer gebruikt ?
Hoeft niet je kan hem er gewoon overheen installeren....

maar ik vond ze iig niet fijn, dus xou het niet doen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 19:20 schreef XenoDaSouljah het volgende:
Unreal 2003 is nu gewoon :9~ :9~ , bijvoorbeeld dat lvl in het bos is gewoon super als je met deze drivers naar de ondergrond kijkt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Screenie?

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
UT2003 loopt gewoon ook wel soepel hoor .....
En het ziet er strak uit :p

• McFlipp

McFlipp

24...

Kan iemand misschien zeggen wat de standaard mipmap instellingen zijn? Want ik wil terug naar de gewone detonator drivers, en aan mipmap zou wat verandert zijn, maar ik weet niet waar het normaal op hoord te staan. Dus als iemand me dat ff zou kunnen vertellen :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 01:37 schreef XenoDaSouljah het volgende:

[..]

Leg eens wat meer uit over dat Detonator en Destroyer gedoe ik ben ZOOO n00b met Videokaarten! Ik wil ook wel wat beter beeld krijgen :P

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

ik heb ze ook maar even geprobeerd maar ik zie nou niet verschil ofzow.. alleen nu lees ik dat je niet meer zo makkelijk je normale detonators kan gebruiken, das crappy kan je met detonator destroyer ook deze driver verwijderen als je dat wilt?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• kleefding
  • Laatst online: 12-08 08:28
ik merk weinig van het verschil in beeldkwaliteit, maar mn 3dmark score is met 1000 gedaald. :'(

Verwijderd

Damn, ik heb vandaag op een site een vergelijking gezien. Nu weet ik verdorie niet meer waar. Aaargh! |:(

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Positieve en negatieve ervaringen dus :) Geen screens :?

• McFlipp

McFlipp

24...

Kan iemand me aub ff vertellen wat de standaard waarde is van mipmap detail? Want dit zou aangepast zijn, en ik wil het graag weer terug op de oude waarde.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 12:58

mindcre8r

Tradepedia

hmm jammer die site lijkt plat te liggen.
Dan moet ik die drivers maar gewoon zelf testen.

Bears and Bulls

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

I have updated the nvidia drivers for Win9x/ME/2k/XP.

Updates:
* Fixed some graphic issues, the graphics detail will stay, but with less shimmering. (9x/ME/2k/XP)

* Fixed the XP problem with resolutions, now I used the standard nvidia resolutions + added my custom resolutions. (not tested thou, don't have XP installed, need feedback)

* Removed support for W-Buffer, it was giving more problems than helping out, if a game needs W-Buffer support, it will use Z-Buffer instead when the W-Buffer is not detected, so don't worry.

* Added RefreshForce to fix the 60Hz problem. (2k/XP)

* Added Artifact Tester to test memory overclocking limits. (9x/ME/2k/XP)

* Added the DirectX control panel. (9x/ME/2k/XP)

* Added Multires, to change resolutions and refresh rates on the fly. (2k/XP)

http://www.omegacorner.com/

Verwijderd

Mipmap waarde staat standaard dacht ik op 0. Maar dat moet nog iemand anders bevestigen, aangezien ik zelf niet zeker ben.

• McFlipp

McFlipp

24...

Op donderdag 11 juli 2002 12:38 schreef J.A.M.F. het volgende:
Mipmap waarde staat standaard dacht ik op 0. Maar dat moet nog iemand anders bevestigen, aangezien ik zelf niet zeker ben.
Lijkt mij niet, want dan zien spellen er nogal vaag uit :)

Verwijderd

mijn 3dmark2001se ging van 9032 naar 4867 :(
zal wel komen omdat gf4 ti4400 heb

Verwijderd

zou iemand hier screenies kunnen posten van een scene met omega drivers en dezelfde scene met nvidia drivers?

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 14:04 schreef SiQDiZ het volgende:
zou iemand hier screenies kunnen posten van een scene met omega drivers en dezelfde scene met nvidia drivers?
Zie het artikel (review) op http://twg.mikemth.de:1027/modules.php?name=Sections&sop=viewarticle&artid=45

Op de derde pagina van de review staan wat plaatjes. Letwel dat het betreffende artikel over de driver versie van vorige week gaat en dat er sinds vandaag alweer een nieuwe versie is. ( zie http://www.tweakers.net/meuktracker/2345? )

Verwijderd

ik heb die drivers een paar dagen lopen gehad werkte blijkbaar goed tot ik ineens opmerkte dat mijn monitoe compaq mv700 op refresh 75 alle kleuren oplichte als het ware
als ik dan alles op default zette kleuren terug oke
tot zo'n 15 minuten later hetzelfde fenomeen
ik heb nu de laatste drivers van nvidia zelf terug geplaatst en alle loopt nu oke
oc windows xp pro
moederplank msi k7t turbo v3.0
nvidia geforce 3 ti200 64mb

• Tha_TE
gisteren weer een nieuwe :p

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Maar hebben deze drivers nou alleen nut voor spellen of ook voor desktop werk?

P R N D

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:44
Leuk en nuttig, na het installeren van de omega drivers wil windows niet meer starten, meteen een bsod. Heb maar weer de ouwe detonators geinstalleerd.

• hjs
  • Niet online

hjs

Bij Guru3d staan nu de 30.30 detonators :D

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Drivers doen het goed hier :)
Als je met RivaTuner de LOD (en een paar andere dingen) in OpenGL/DirectX weer op default zet moet je als het goed is dezelfde score krijgen in 3DMark2001 als met normale detonator (29.42).
Ook kan ik met de nieuwste Omega driver eindelijk weer custom resolutions draaien. Nu 1440x1080@85Hz :)

Verwijderd

waar kan je die 30.30 dan dlen? ik zie ze nog nerguns :9~

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 14:25 schreef _samurai het volgende:
waar kan je die 30.30 dan dlen? ik zie ze nog nerguns :9~
http://www.guru3d.com

Verwijderd

thx, btw samu heeft ze ook zelf gevonden :9~

http://www.driverheaven.net/thread.php?id=2878

offtopic, hoe maak ik een avatar hier op tweakers :?

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 14:33 schreef _samurai het volgende:
offtopic, hoe maak ik een avatar hier op tweakers :?
In je profile een linkje plaatsen bij "plaatje" dat voldoet aan de eisen.

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
Als ik die site zo lees heeft het weinig zin om deze drivers te installeren voor m'n GF2 MX400? De snelheid wordt soms zelfs lager, alleen de beeldkwaliteit verscherpt?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

standaard lod is idd 0

Niet op voorraad.

• MTops
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Ik ging van 9361 naar 9103 puntjes in 3DMark2001 SE maar m'n beeldkwaliteit ging er wel zwaar op vooruit. Het verschil is echt duidelijk te zien! Dat water in de Nature test ziet er veel mooier uit nu. Daar heb ik wel een paar FPS voor over... :)

Maar 9361 punten met mijn systeem is zoiezo veel te laag:
ASUS A7V266-E
Athlon XP 1800+
Creative GF4 Ti4600
512 MB DRR PC 2100

En m'n processor veel te warm... :(
80 graden als ie een paar uur op 100% heeft gedraaid met kast dicht...

But let's stay on-topic, shall we? :)

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

ja ik merk eigenlijk geen verschil tussen de omega en de detenator allen die omega gaat mijn Quake3 gek van doen

dus heb maar weer detenator is tenslotte van Nvidia

Verwijderd

80 graden?? heb jij er wel eens aan gedacht om een nieuwe koeler te kopen :?

dat is niet zo goed 80C daar kan je een ei op bakken!

• MTops
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Op vrijdag 19 juli 2002 00:15 schreef redbaron16 het volgende:
80 graden?? heb jij er wel eens aan gedacht om een nieuwe koeler te kopen :?

dat is niet zo goed 80C daar kan je een ei op bakken!
Ik heb deze: (Zalman CNPS-5100CU)
[url="http://www.zalmantech.com/images/CNPS-5100CU/CNPS-5100CUblarge.gif"]http://www.zalmantech.com/images/CNPS-5100CU/CNPS-5100CUblarge.gif[/url]

Die is echt wel goed genoeg om een XP1800+ koel te houden...
Ligt ergens anders aan...

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

• hjs
  • Niet online

hjs

80 graden en een asus mobo :+

• hjs
  • Niet online

hjs

Nieuwe Omega's
New in this version (1.0.80):

* Based in the 29.80 official drivers. (9x/ME/2k/XP)

* Fixed the XP resolutions AGAIN, reverted back to the old method for
setting the resolutions, this way the drivers allows custom resolutions
to be added. The only drawback is that normal tools that "fix" the
60Hz problem in Windows won't work, you HAVE to use RefreshForce
to fix it (included). (2k/XP)

* Added a few new resolutions, they are all 4:3 in aspect. (2k/XP)

* Added a 720x576 resolution for PAL TV output. (2k/XP)

* Found out that nvidia "locked" the drivers so they couldn't display
the 1400x1050 resolution anymore, not even FORCED, so I made a
workaround for the problem and added a NEW resolution to replace
the missing one, 1440x1080, it works perfectly (up to 100Hz). (9x/ME/2k/XP)

* Removed non-standard resolutions, like 1600x900, etc. (if anyone can
give me a good reason to add them again, like for "What are they used
for?" then I'll add them back in the next release). (9x/ME/2k/XP)

* Added options to the drivers SETUP, now you can select what to install
and what not. (2k/XP)

* Added support for Quadro based boards. (9x/ME/2k/XP)

Enjoy!
[url="http://www.omegacorner.com/nvidia.htm"]http://www.omegacorner.com/nvidia.htm[/url]

Verwijderd

werken als een trein. heb al wel van veel kanten gelezen en gehoord dat het je 3dmark score ondermijnt. (Ik test geen 3dmark meer. Want ik kan hem niet meer defragmenteren en mijn pc wordt dus met de dag trager en dan ze ik dat en dat wil ik niet :) ). Maar de verbetering in beeldkwaliteit is echt de moeite waard, als je het niet ziet zet dan eens fsaa aan. Dat is echt te mooi. Voor mij geen andere drivers meer. O+

• Tha_TE
Op vrijdag 19 juli 2002 00:08 schreef MTops het volgende:
Ik ging van 9361 naar 9103 puntjes in 3DMark2001 SE maar m'n beeldkwaliteit ging er wel zwaar op vooruit. Het verschil is echt duidelijk te zien! Dat water in de Nature test ziet er veel mooier uit nu. Daar heb ik wel een paar FPS voor over... :)

Maar 9361 punten met mijn systeem is zoiezo veel te laag:
ASUS A7V266-E
Athlon XP 1800+
Creative GF4 Ti4600
512 MB DRR PC 2100

En m'n processor veel te warm... :(
80 graden als ie een paar uur op 100% heeft gedraaid met kast dicht...

But let's stay on-topic, shall we? :)
80 graden nog 10 graadjes meer en dan is het +++RIP+++

• Bossie
  • Laatst online: 20:12
Het beeldkwaliteit ging in opengl duidelijk omhoog

maar men 3dmark ging van 8700 -->5100 :(

terwijl gta gewoon redelijk draait op 1280x1024 zonder AA

weet iemand overigens hoe ik het aantal fps kan weergeven ingame met gtaIII/q3a/rtcw :?

q3a timedemo ging van 126 -->99.1

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 23 juli 2002 09:46 schreef TLRnZ het volgende:
weet iemand overigens hoe ik het aantal fps kan weergeven ingame met gtaIII/q3a/rtcw :?
Fraps downloaden
[url="http://www.fraps.com/"]http://www.fraps.com/[/url]

• Schmoove
  • Laatst online: 21:51
Effe voor de duidelijkheid.... het enige wat Omega doet is de installatie INF files aanpassen zodat tweaks er bij installatie van de driver al in zitten. Tevens mixt ie wat DLL-etjes van verschillende (leaked) driver releases, om zo de beste componenten bij elkaar te zetten.

Het klinkt allemaal leuk, maar die vooruitgang van grafische kwaliteit (die ik nooit heb kunnen ontdekken eigenlijk) kun je zelf ook met een tweaker als RivaTuner doen... voordeel daarvan is dat je ook weer terug kunt.

Omega 'maakt' ook drivers voor de Radeons en ook daar is het precies hetzelfde.... veel hype om niets als je het mij vraagt.

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 23 juli 2002 10:44 schreef Schmoove het volgende:
Effe voor de duidelijkheid.... het enige wat Omega doet is de installatie INF files aanpassen zodat tweaks er bij installatie van de driver al in zitten. Tevens mixt ie wat DLL-etjes van verschillende (leaked) driver releases, om zo de beste componenten bij elkaar te zetten.

Het klinkt allemaal leuk, maar die vooruitgang van grafische kwaliteit (die ik nooit heb kunnen ontdekken eigenlijk) kun je zelf ook met een tweaker als RivaTuner doen... voordeel daarvan is dat je ook weer terug kunt.

Omega 'maakt' ook drivers voor de Radeons en ook daar is het precies hetzelfde.... veel hype om niets als je het mij vraagt.
Niet helemaal waar, Omega doet wat dingen in de INF zelf aanpassen welke niet aan te passen zijn met bv een rivatuner. bv de mipmap setting.

Hier de Readme van Omega
Rules to follow when using the Nvidia Omega Drivers:
1- The drivers can be installed just by upgrading your current drivers, there is no need to uninstall previous ones, they are made in a way that all your previous settings will be erased when they are installed.

2- When possible use default settings.

3- In the Additional Properties page, in the Direct3D Settings tab, the MipMap Detail will be BLANK, DON'T CHANGE IT!, if you change it the extra detail level in D3D will be gone (Change it to Best image quality ONLY if you play Never Winter Nights or don't like the extra detail in D3D)

4- In the Additional Properties page, in the OpenGL Settings tab, the support for enhanced CPU instructions will be disabled, leave it like that, OpenGL programs run faster with it disabled. (unless you find that it actually speed up things for you)

5- In the Additional Properties page, in the OpenGL settings tab, Anisotropic filtering will be disabled, leave it like that, since the detail level in OpenGL was increased there is no need to enable it, if you do games may have a big performance hit.

6- Don't use any tweakers to change the settings, they will override my settings and make my work useless. Use only when you need to change a specific tweak for a specific game to make it work.

7- The only settings that will not harm my work are FSAA, v-sinc and overclocking.

8- If you use PowerDVD or any other software DVD player, make sure you disable HW accel in the options, the 29.xx drivers have a bug and HW accel won't work, but software will look just fine.

Thanks for your support and happy gaming,
OMEGADRIVE

Verwijderd

Ik gebruik ze met mijn Nvidia Ti200 Geforce 3 128mb kaart en zie qua qualiteit geen verschil en ook qua performance geen verschil.

alles loopt op een TB 1.2@1.4 896mb ram en een geforce 3 dus.

• peke
Ik heb een gf4, werk het daar nu ook mee of is dit exclusief voor gf2/3? Wil gewoon eens testen voor de gein :)

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 23 juli 2002 11:38 schreef corpseflayer het volgende:
Ik heb een gf4, werk het daar nu ook mee of is dit exclusief voor gf2/3? Wil gewoon eens testen voor de gein :)
Tuurlijk, stomme vraag, het is gewoon een aangepaste detonator.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op dinsdag 23 juli 2002 09:46 schreef TLRnZ het volgende:

q3a timedemo ging van 126 -->99.1
q3a, rtcw: console en dan: cg_drawFPS 1.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik ze sind een tijdje draaien en speel er bijv, morrowwind op.

Ongelofelijk mooi.

Het verschil in kleuren zit er goed in veel helderder, en scherper.

Ik zou zeggen probeer het.

Bij het ene spel zal het waarschijnlijk een heel ander effect hebben in engatieve zin, terwijl het bij anderen vet positief is.

Dat moet je dus zelf beoordelen.

• peke
Op dinsdag 23 juli 2002 12:08 schreef hjs het volgende:

[..]

Tuurlijk, stomme vraag, het is gewoon een aangepaste detonator.
Geen stomme vraag aangezien er in het begin van het topic staat dat ze eigenlijk bedoeld zijn voor gf2/3, gf4 heeft al verbeteringen van huis uit zoals de dxtc fix in hardware, mipmap niveau kan je ook aanpassen in de driver zelf, dus..., wou gewoon weten of die tweaks ook wel zinvol zijn op een gf4 :)

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 09:14
Verwijderd schreef op 19 juli 2002 @ 00:11:
ja ik merk eigenlijk geen verschil tussen de omega en de detenator allen die omega gaat mijn Quake3 gek van doen

dus heb maar weer detenator is tenslotte van Nvidia
Ja dat heb ik ook... leuk door muren heen kijken en flikkerende textures. |:( Niet alleen in Q3A maar ook in andere OpenGL games. Iemand een oplossing?

Leaping Lab Rats!

Verwijderd

splintercell geeft alle shaduwen verkeerd weer met 42.30a omega , kwak deze brakke drivers er meteen weer af :r

• Aemstel
  • Laatst online: 16-03 20:05
Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 13:55:
splintercell geeft alle shaduwen verkeerd weer met 42.30a omega , kwak deze brakke drivers er meteen weer af :r
Yep, dat had ik ook. Heb ze er ook weer afgegooid. Ik vond het beeld ook niet mooier ofzo in bijvoorbeeld Unreal II.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:22

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

redbaron16 schreef op 19 juli 2002 @ 00:11:
Ik denk dat je dit draadje beter niet had kunnen schoppen, kijk eens naar de datum van de post waarop je reageerde.
Probeer eens in te haken op een van de andere nieuwe detonator draadjes die momenteel lopen, zoals bijvoorbeeld deze of deze...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Twee Dee schreef op 04 maart 2003 @ 18:31:
[...]

Ik denk dat je dit draadje beter niet had kunnen schoppen, kijk eens naar de datum van de post waarop je reageerde.
Probeer eens in te haken op een van de andere nieuwe detonator draadjes die momenteel lopen, zoals bijvoorbeeld deze of deze...
:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.