[WC] sicce nova maakt herrie... :(

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 13:40
Ik heb nu zo'n twee weken m'n waterkoeling draaien (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/533667), maar nu maakt m'n sicce nova pompje herrie. Een ratelend geluid.
Ik heb hem al uit mekaar gehaald en 'schoongemaakt'. Maar hij was obsoluut niet vies of zo. Ook was er op het schoepenrad geen spoor te bekennen van slijtage, wat op aanlopen zou kunnen duiden.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:49

Epsilon

die pompjes kunnen slecht tegen tegendruk. Daarom is het ook aan te raden om 10mm en dikkere slangen de gebruiken.

• gabberjoost
Op zondag 07 juli 2002 16:03 schreef epsilon het volgende:
die pompjes kunnen slecht tegen tegendruk. Daarom is het ook aan te raden om 10mm en dikkere slangen de gebruiken.
neuh, dat is het niet. In het begin deed ie het wel geruisloos...

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Misschien zit je pompje een beetje scheef. Als ie uit balans is maakt ie nl een stuk meer herrie heb ik gemerkt. Kheb nl dezelfde pomp.

• gabberjoost
Op zondag 07 juli 2002 17:28 schreef ajampaniki het volgende:
Misschien zit je pompje een beetje scheef. Als ie uit balans is maakt ie nl een stuk meer herrie heb ik gemerkt. Kheb nl dezelfde pomp.
Nee, dat is het ook niet. ;(
Heb ik ook al geprobeert. Positie veranderen, tegen aan tikken, etc. Helpt allemaal niet... :(

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 09:15
Dat ratelde geluid lijkt me gewoon cavitatie, m.a.w. er zit lucht in je systeem. Controleer of er niet ergens stiekum lucht in je systeem kan doordringen.

Verder zou het ook nog kunnen dat je nova tegen de behuizing van je reservoir zit. Een nova is stil zodra helemaal door water omgeven is, maar als ie tegen de wand zit maakt behoorlijk wat geluid.

• gabberjoost
Op zondag 07 juli 2002 21:21 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Dat ratelde geluid lijkt me gewoon cavitatie, m.a.w. er zit lucht in je systeem. Controleer of er niet ergens stiekum lucht in je systeem kan doordringen.

Verder zou het ook nog kunnen dat je nova tegen de behuizing van je reservoir zit. Een nova is stil zodra helemaal door water omgeven is, maar als ie tegen de wand zit maakt behoorlijk wat geluid.
nee, dat is het niet.
Ik denk echt dat m'n pomp gewoon brak is... :(
Heb hem gister ff inline aangesloten, maar dan maakt 'ie ook nog herrie...

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Hmmm, het probleem met je pomp kan ik je niet bij helpen.

Wel heb ik een paar tips. Diezelfde slangen had ik ook in mijn WC setup. Hoe mooi het verkooppraatje ook was bij de aquarium zaak, hij beloofde mij iig dat ze niet zouden knieken enzovoort. Nou, dat doen ze na een paar maanden dus wel. Bestel ergens siliconen slangen. In de search kun je er een hoop over vinden. Ze zijn duur maar zeker de moeite waard.

Verder even over het gebruik van koelpaste. Je hebt VEEL TE VEEL gebruikt. Als ik zie wat jij op je waterblok hebt gesmeerd, daar doe ik 10 cpu's mee. De helft van wat op je cpu zit is genoeg. Er hoeft echt maar een microscopisch dun laagje op. Daar zet je dan het schone waterblok op, de rest komt wel goed. Als je je koelpasta verwijderd en het nog 1x goed aanbrengt win je maybe nog 2 graden ofzo.

Suc6 met je pomp en de rest van je setup.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• gabberjoost
Op maandag 08 juli 2002 13:49 schreef -=MOL=- het volgende:
Hmmm, het probleem met je pomp kan ik je niet bij helpen.

Wel heb ik een paar tips. Diezelfde slangen had ik ook in mijn WC setup. Hoe mooi het verkooppraatje ook was bij de aquarium zaak, hij beloofde mij iig dat ze niet zouden knieken enzovoort. Nou, dat doen ze na een paar maanden dus wel. Bestel ergens siliconen slangen. In de search kun je er een hoop over vinden. Ze zijn duur maar zeker de moeite waard.

Verder even over het gebruik van koelpaste. Je hebt VEEL TE VEEL gebruikt. Als ik zie wat jij op je waterblok hebt gesmeerd, daar doe ik 10 cpu's mee. De helft van wat op je cpu zit is genoeg. Er hoeft echt maar een microscopisch dun laagje op. Daar zet je dan het schone waterblok op, de rest komt wel goed. Als je je koelpasta verwijderd en het nog 1x goed aanbrengt win je maybe nog 2 graden ofzo.

Suc6 met je pomp en de rest van je setup.
Jah, ik weet dat ik teveel AS3 het begruikt. :{
Kwam een beetje veel uit in één keer en vond het zonde om weg te gooien, dus heb ik het maar uitgesmeerd. Maar de temps zijn prima in orde (idle 32, stressed 34). Dus ik vind het voorlopig wel best zo... :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 08 juli 2002 21:57 schreef gabberjoost het volgende:

[..]

Jah, ik weet dat ik teveel AS3 het begruikt. :{
Kwam een beetje veel uit in één keer en vond het zonde om weg te gooien, dus heb ik het maar uitgesmeerd. Maar de temps zijn prima in orde (idle 32, stressed 34). Dus ik vind het voorlopig wel best zo... :)
Ja, maargoed dat uitsmeren heeft totaal geen nut. Weghalen had toch echt beter geweest aangezien je het alleen op je core nodig hebt.

Maargoed. De temps zijn goed. Maar voor de volgende keer, een heel klein druppeltje is genoeg. Ik weet niet of je het waterkoelingfilmpje vandeweek hebt gedowned wat op de frontpage stond. Daarin gebruiken ze op de cpu denk ik 5x teveel ofzo. Alleen dat is witte koelpasta, als je 1/5 van dat zou nemen en dan AS, dan heb je zeker genoeg.

Suc6 verder met je setup

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Zet die pomp eens los in een emmer met water, en kijk of-ie dan nog herrie maakt?

Ik weet toch vrijwel zeker dat het lucht is.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:28

RvV

Nee is geen lucht. Ik heb al meerdere sicce pompjes versleten. Bij mij werken ze een maand lang erg goed. Daarna gaan ze ratelen en weer een paar maandjes later doen ze helemaal niets meer. Momenteel pompt de pomp ook niet. Idle temp= 53°C

Y'24

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

heb ik nog ff een vraagje, er zit behoorlijk wat kalkaanslag op, kun je er dan nog steeds mee terug gaan ivm garantie ?

want het ratelen is inmiddels opgehouden, maar hij trilt veelste veel bij mij (hij ratelde dus eerst :P)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Kalkaanslag komt door het water wat je gebruikte. Dat heeft niks te maken met je pomp. Dat de pomp herrie maakt bij tegendruk is bekend van sicce. Kijk maar eens in de search. De meeste mensen gaan ook voor een eheim,omdat deze minder problemen heeft met tegendruk en minder herrie veroorzaakt.
Pagina: 1